PDA

View Full Version : Tryby jazdy- czy są wyczuwalne roznice


rafal11
23.06.2022, 14:42
Czy zmieniając tryby jazdy User 1, User 2, road, rain it'd WYCZUWACIE u siebie zauważalne zmiany w pracy silnika? U mnie kompletnie nie ma żadnej różnicy pomiędzy wszystkimi programami. Ustawiłem user1 na min moc a 2 na max i nic się nie zmienia. Jest kompletnie taka sama reakcja na odkrecenie, tak samo zmienia biegi.

syncronizator
23.06.2022, 15:01
Przejechałem 19tyś km na trybie Tour na defaultowych ustawieniach.
Te bajery nie są mi zupenienie potrzebne.

matjas
23.06.2022, 15:29
nie mam dużej CRF ale na logikę Kolego:

jeśli nie zmieniałeś ustawień dla użytkownika 1 i 2 to są to takie same ustawienia.
tryb drogowy to będzie po prostu zwykła jazda jako default i najpewniej taki sam jak defaultowy user 1 i 2.

jeśli chcesz zobaczyć jak jest z RAIN to wjedź na luźną nawierzchnię i zobacz co się dzieje po odwinięciu na 2-3 biegu.
tak samo zobacz co się dzieje przy próbie hamowania awaryjnego na tym szutrze - przodem i tyłem oraz P+T tak aby włączył się ABS.

wtedy jestem pewien, że zauważysz różnicę między RAIN a ROAD.

PÓKI masz pod sobą przyczepne i suche podłoże oraz obydwa koła pokonują taką samą drogę NIC odczuwalnie się nie zmieni w reakcji na gaz bo komp nie wie nic o świecie zewnętrznym jeśli dane docierające z czujników są WCIĄŻ TAKIE SAME!

rafal11
23.06.2022, 16:01
No właśnie zmieniałem te ustawienia usera 1i 2. Jeden moc max drugi min. W każdym innym moto I autem jakim jeździłem zmiany były wyczuwalne. Są po prostu inne mapy silnika które obcinają moc I jest to odczuwalne.

matjas
23.06.2022, 16:03
Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem.

Sprawdź kiedyś jak będziesz w stosownym miejscu to co napisałem.

luk2asz
23.06.2022, 16:07
To nie polega na momenci3 zmiany biegów itp tylko na oddawaniu mocy, reakcji na manetkę.
Choćby grawel , ma tryb offroad ABS i jest różnica.
Roznice czuć jak się jedzie w dwa motocykle takie same i jeden zamula a drugi nie.

Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka

matjas
23.06.2022, 16:09
ja nie wiem jak to możliwe, że do tej pory ludzie nie mieli tych trybów. to się tak przydaje :D :D :D

Emek
23.06.2022, 16:32
Ja się nie znam ale w KTMie to była znacząca różnica w tych trybach. Za to jak wziąłem na testy GSa to żadnej różnicy nie zanotowałem. Enduro, enduro pro , chooy wie co a jechało to tak samo. Albo ja mało spostrzegawczy jestem.😁

muszel72
23.06.2022, 17:03
Co prawda manual i nie korzystam z tych trybów ale różnica mocno wyczuwalna w obcinaniu mocy.

stilo
23.06.2022, 17:14
W automacie też mocno czuje różnice. Inna reakcja na odkręcanie manetki.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

rafal11
23.06.2022, 17:24
No to cos jest nie halo. Tryb zmieniam strzalka i niczym nie potweirdzam?

WojtasA
23.06.2022, 17:31
U mnie wyraźna różnica w mocy i manetka bardziej ospała. W user to zależy jak sobie kolega skonfiguruje.

matjas
23.06.2022, 17:55
No to cos jest nie halo. Tryb zmieniam strzalka i niczym nie potweirdzam?


może RTFM????

radiolog
23.06.2022, 18:03
Ja się nie znam ale w KTMie to była znacząca różnica w tych trybach. Za to jak wziąłem na testy GSa to żadnej różnicy nie zanotowałem. Enduro, enduro pro , chooy wie co a jechało to tak samo. Albo ja mało spostrzegawczy jestem.😁

Ooooo tak, jest wyraźna róznica międy trybem sport ,a pozostałymi, widać to odczucie tylko dostępne jeźdźcom pomarańczy hehe

nocny
24.06.2022, 17:42
jest różnica pomiędzy full power a minimum power. oczywiście afra i tak się elegancko zbiera a w trybie full kunie lepiej się wyrywają.

pozdrawiam Marcin Jan

michal_m
10.01.2023, 08:56
Wlasnie kupilem nowa crf1100 w dct i es. Mysle ze te tryby jazdy najbardziej widoczne sa wlasnie w wersji z elektrycznym zawieszeniem. Na poczatku jezdzilem na tour, moto ma wtedy twarde zawieszenie i zauwazylem ze przy niskich predkosciach troszke szarpie. Zmienilem na urban, zawiecha zrobila sie miekka i przy niskich predkosciach moto jezdzi znacznie plynniej. Takze do kulania sie po wiochach z 40-50km/h to urban jest super, na autostrade i drogi krajowe to pewnie opcja tour. Reszty nie mialem czasu testowac, dopiero nabilem 100km :).

Santez
28.04.2023, 01:09
Wlasnie kupilem nowa crf1100 w dct i es. Mysle ze te tryby jazdy najbardziej widoczne sa wlasnie w wersji z elektrycznym zawieszeniem. Na poczatku jezdzilem na tour, moto ma wtedy twarde zawieszenie i zauwazylem ze przy niskich predkosciach troszke szarpie. Zmienilem na urban, zawiecha zrobila sie miekka i przy niskich predkosciach moto jezdzi znacznie plynniej. Takze do kulania sie po wiochach z 40-50km/h to urban jest super, na autostrade i drogi krajowe to pewnie opcja tour. Reszty nie mialem czasu testowac, dopiero nabilem 100km :).

Cześć ja też właśnie nowa nabyłem...I mam wrażenie że jest szarpanie okolice 50kmh zbyt wysoki bieg taki efekt muszę potestowac ustawienia... pozdrowienia.

Rychu72
08.05.2023, 12:22
Czy zmieniając tryby jazdy User 1, User 2, road, rain it'd WYCZUWACIE u siebie zauważalne zmiany w pracy silnika? U mnie kompletnie nie ma żadnej różnicy pomiędzy wszystkimi programami. Ustawiłem user1 na min moc a 2 na max i nic się nie zmienia. Jest kompletnie taka sama reakcja na odkrecenie, tak samo zmienia biegi.

U mnie nie ma trybu RAIN....... ciekawe :)