PDA

View Full Version : Suzuki DR 650 SE brak iskry


Widmo80
17.05.2022, 18:36
Znikła iskra w deerce ( a właściwie 2 iskry, bo 2 świece) I od miesiąca nie mogę dojść co ją boli. Cewka ok, instalację posprawdzałem, wszelkie kostki, styki, porozpinane i poskładane, czujnik stopki bocznej zmostkowany i tak jężdziła.
Moze ktoś miał podobnie. Moduły raczej w SE nie padają- zostaje impulsator i kupa kabli przy stacyjce..:dizzy: Z moim zapałem ostatnio i brakiem czasu , pewnie z 2 lata postoi ( w xrv 650 nie mam problemów)
Może ktoś miał podobnie i coś podpowie:bow:

Emek
17.05.2022, 18:41
Patrzyłeś kill switcha? Tam.lubi skorodować czasem. Zakładam że kręci rozrusznik. Opcjonlanie sprawdź czujkę sprzęgła jak nie zbypassowana.

Pirania
17.05.2022, 18:54
Daje 5k, o której mam być?;)

Widmo80
17.05.2022, 19:34
Pirania 7 :)
Emek- kręci rozrusznik. Rozbierałem czyściłem.
Ogólnie sraka, bo nie wiem co robić.

Emek
17.05.2022, 19:44
Stacyjkę sprawdzałeś?

Widmo80
17.05.2022, 19:49
Jeszcze nie.. ;Co tam może być nie tak?

Kazmir
17.05.2022, 20:07
Jak zasilany jest moduł zapłonowy? Cewką z magneta, czy z aku?

Emek
17.05.2022, 20:07
Czytałem że koleś miał taki sam problem. Wysikał puszkę kontaktora w połączenia bo mu się nie chciało rozbierać stacyjki i problem zniknął. Coś tam nie stykało. To oczywiście loteria i problem może być inny.

strobus1
17.05.2022, 20:34
Polecam lekturze rozdziały 6-17, 6-18, 6-19 z serwisówki. Można sporo kasy zaoszczędzić :)
na dobry początek

kylo
17.05.2022, 23:23
Kolega sporo walczył z podobnym problemem, u niego przetarła się izolacja kabli idących od altka i zwierała do karteru.

zimny
18.05.2022, 10:20
Czyli 6k i można przyjeżdzać? :D:D

To faktycznie może być taka prozaiczna, ale łatwa do przeoczenia sprawa o jakiej kylo napisał..

Jak poszukiwania w transalpach które bardzo często prowadziły do przetartego kabla od czujnika stopki bocznej.

dżony
18.05.2022, 11:48
Moja DR zepsuła się kilka razy ale tylko wtedy kiedy jej sam w tym pomogłem moimi "modyfikacjami". Raz właśnie zaginęła iskra a było to przy okazji udoskonalenia i redukcji wagi czyli odcięcie stacyjki. I tak się zacinała, kluczyk ciężko chodził więc stwierdziłem, że utnę wszystko i założę tajny pstryczek elektryczek tylko od zapłonu. Wszystko w teorii podłączone dobrze a iskry nie ma mimo, że zapłon jest i słychać jak załączają się styczniki.

Zaczęło się robić gorąco bo cała akcja tydzień przed wyjazdem do Rosji. Po przeszukaniu połowy internetu trafiłem na podobny wątek i przyczyną okazała się zła oporność i prawdopodobnie dlatego moduł nie sterował iskrą. Stacyjka miała swój opór lub gdzieś wewnętrzny opornik. Wlutowałem taki właśnie oporniczek za 1,15zł na przewodzie do pstryczka elektryczka i wszystko wróciło do normy.

Nie wiem tylko jak to zbadać na na niegrzebanej instalacji ale jak Emek pisze może być coś ze stacyjką. Nie da się tylko tego dziadostwa rozebrać nie psując całości, obudowa jest zanitowana na stałe.

jakubu85
19.05.2022, 23:52
Miałem takie przypadek, kilka lat temu, od razu po zakupie. Czasami nie paliła, aż w końcu przestała zapalać. Rozrusznik kręcił, iskry brak. Naszukałem się trochę, okazało się że problem był w wiązce przy główce ramy. Jeden z kabelków był przerwany w środku, ale po izolacji nie było tego widać. Jak do tego doszedłem? Wziąłem całą wiązkę w rękę i zacząłem ruszać, jednocześnie kręcąc rozrusznikiem, aż zapaliła. To był mój przypadek.

Pirania
20.05.2022, 06:40
7100 i wysyłaj na priv adres..;) To jest złom, szkoda prądu na walkę..;p

Widmo80
20.05.2022, 07:39
Pirania- mam takie myśli już :D
Ale jeszcze walczę, Stacyjke rozkręciłem , jeden przewód odlutowany był a może sam urwałem minute wcześniej- iskry jak nie było tak nie ma a straciłem jeszcze światła :mur:
Po kolei bedę jeszcze wszystko sprawdzał o czym piszecie,, Sam impulsator idzie sprawdzić miernikiem?

https://photos.app.goo.gl/VoypaLsD9nVq2dMK8

Mhv
20.05.2022, 08:39
iskry jak nie było tak nie ma a straciłem jeszcze światła :mur:

:haha2:

++
Doktor Strobus podał najlepszy sposób działania. Czekam z niecierpliwością - dawaj znać co dalej.:Thumbs_Up:

Vidon
21.05.2022, 05:48
Chcesz to Ci podeślę ładną gołą instalację do testów, z tym że nie jest na sprzedaż i ma wrócić do mnie.

Wysłane z mojego M2103K19G przy użyciu Tapatalka

diego
24.05.2022, 00:01
Rusza sie coś w temacie? Bo jestem strasznie ciekawy czy coś wymóżdżyłeś.

Widmo80
24.05.2022, 07:43
Na razie sprawdziłem stacyjke, kable wokół główki ramy - iskry jak nie było tak nie ma.
Fajnie by było na chwilę od kogos podmienić modół zapłonowy , tak żebypotwierdzić wykluczyć tą ewentualność.

diego
24.05.2022, 09:10
A z tej listy co ktoś wrzucił te rzeczy wszystkie już sprawdzone?

Widmo80
25.05.2022, 07:41
Nic mi ona nie mówi ..

zimny
25.05.2022, 12:42
7200pln? :D

...żarcik, też trzymam kciuki za powodzenie w poszukiwaniach!

Widmo80
26.05.2022, 08:18
Dobrze, A ma ktoś może wiedzę, które przewody wychodzące spod kapy silnika to impulsator ?trzy żółte wiadomo to jest ładowanie i są jeszcze pozostałe 4 a chciałbym potwierdzić wykluczyć impulsator bez zdejmowania dekla, miernikiem da się tak zrobić w ogóle?

Emek
26.05.2022, 08:20
A nie masz serwisówki?
Jest w formie apki na tela. My DR 650 się nazywa. Tam masz diagramy.

CzarnyCzarownik
26.05.2022, 10:29
Impulsator podobno najlepiej sprawdzić diodą led. Powinno migać.

Te 4 kable to powinno być:
-zasilanie CDI (w DR350 biały i brązowy, na złączkach jak w kierunkowskazach)
-cewka impulsatora na normalnej wtyczce.

Może być też tak że CDI jest zasilane z baterii a te 4 przewody to 2 cewki impulsatora (w DR350 była 1 albo 2 cewki impulsatora)

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk

Widmo80
26.05.2022, 10:47
A nie masz serwisówki?
Jest w formie apki na tela. My DR 650 się nazywa. Tam masz diagramy.

W niczym mi nie pomocne to jest. Nie umiem tego czytać/Nie rozumiem.

diego
26.05.2022, 11:05
Widmo, masz racje trzeba by to przetlumaczyc na ludzki jezyk. Jakiś inżynier by sie przydał.

CzarnyCzarownik
26.05.2022, 11:07
Sprawdziłem na jakimś schemacie. W 650 powinieneś mieć impulsator pod przewodami:

Czarny z niebieskim paskiem
Zielony

Powinny być w jednej wtyczce. Rozpinasz wtyczkę, dajesz tam leda i kręcisz silnikiem. Powinno migać. Ewentualnie dioda może się spalić jak będzie bez rezystora ale chyba nie powinna :D

Dla pewności sprawdź przewód czarny z żółtym paskiem przy CDI. Powinien być na takim pojedynczym złączu jak kierunkowskaz. Nic nie rozpinaj tylko wsadź tam multimetr. Drugi koniec multimetra do masy. Daj na pomiar oporu albo na ciągłość obwodu.

Przygotuj moto do odpalenia (neutralny bieg, stopka schowana, pstryczek on/off, stacyjka) i sprawdź czy multimetr wskazuje połączenie do masy czy przerwany obwód.

Do odpalenia motora NIE może być tam połączenja do masy. Musi być przerwany obwód.

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk

KORNIK
26.05.2022, 13:19
Tu masz schemat, impulsator to niebieski i zielony.

Widmo80
26.05.2022, 19:55
:Thumbs_Up:Dzięki za odzew.
Do mojego modułu wchodzą dwie wtyczki jedna ma 4 przewody druga 7 , łącznie na schemacie jest 11przewodow wchodzący do modułu.
Oczywiście mam dr650se 97 rok.
Czarownik Nie widzę nigdzie tego przewodu czarno-żółte go do modułu. Ewentualnie które by to by mógł być sen siedmio pinowej wtyczki bo mam pomarańczowo biały czarno-biały zielony czarny pomarańczowo biały biało-niebieski i zielono-niebieski.
Ale wiele wskazuje na walnięty impulsator ,bo podpiąłem pod niego miernik na voltach i niewiele się zmienia podczas kręcenia, to samo na białym i czarnym jakby nic nie indukował, A sprawdzałem na mili woltach. Podobnie jest na omomierzu,bardzo nieduże żadne odchyłki podczas kręcenia. Czyli problem mam najprawdopodobniej pod kapą silnika.

https://photos.app.goo.gl/Wwd9DkcrKc5fdU7H8

KORNIK
26.05.2022, 20:42
Miernik nie zarejestruje takich skoków napięcia, zmierz jaki jest opór na impulsatorze.

Kazmir
26.05.2022, 21:00
Rozpinasz wtyczkę, dajesz tam leda i kręcisz silnikiem. Powinno migać. Ewentualnie dioda może się spalić jak będzie bez rezystora ale chyba nie powinna :D

Małe ale...Z impulsatora wychodzi zmienne napięcie, a dioda zasilana jest stałym napięciem?

Widmo80
26.05.2022, 21:33
Miernik nie zarejestruje takich skoków napięcia, zmierz jaki jest opór na impulsatorze.

Około 340 omów. I minimalnie plus minus 20 omów zmienia się podczas kręcenia rozrusznikiem.

KORNIK
26.05.2022, 21:37
Serwisówka podaje 170-256 omów. Pomierz jeszcze opór na cewce i czy nie ma zwarcia do masy.

CzarnyCzarownik
26.05.2022, 21:59
Widmo to sprawdź ten pomarańcz z białym paskiem (patrzyłem na jakiś inny schemat). Jak ustawisz miernik na opór to przy motocyklu "gotowym do jazdy" powinno pokazywać wartość w tysiącach lub milionach omów (lub poza zakresem). Jak wyłączysz zapłon/kluczyk to powinno być <1 om między tym kablem (pomarańcz-biały) a masą. Sprawdź to pierwsze na rozpiętej wtyczce, nie powinno mieć znaczenia.

Miernik nie zarejestruje takich skoków napięcia, zmierz jaki jest opór na impulsatorze.

W DR350 zarejestrował. Ale to były bardzo małe wartości <2V. I chyba nie zawsze miernik je pokazywał.

Małe ale...Z impulsatora wychodzi zmienne napięcie, a dioda zasilana jest stałym napięciem?

Tak. A dioda nie może być zasilana zmiennym napięciem? :D Po prostu wtedy raz świeci a raz nie świeci. Identyczna sytuacja jak z diodą prostowniczą :)

Widmo80
28.05.2022, 18:52
Widmo to sprawdź ten pomarańcz z białym paskiem (patrzyłem na jakiś inny schemat). Jak ustawisz miernik na opór to przy motocyklu "gotowym do jazdy" powinno pokazywać wartość w tysiącach lub milionach omów (lub poza zakresem). Jak wyłączysz zapłon/kluczyk to powinno być <1 om między tym kablem (pomarańcz-biały) a masą. Sprawdź to pierwsze na rozpiętej wtyczce, nie powinno mieć znaczenia.



Pomierzyłem to.
Na gotowym do jazdy jest poza zakresem mojego miernika( więcej niz megaom) i przy wyłączonym zapłonie to samo( a powinno być mało omów) ;Może to być trop.. Jest drugi przewód też pomarańczowo biały ( chodzi o tą wtyczkę w której jest 7 przewodów) przy gotowym do odpalenia poza zakresem, przy wyłączonym kluczyku 86 omów :confused:
I się zastanawiam, czy zwalać ten dekiel silnika.. (7200 zł za sprzęt który nie pali to nieźle :)
Co do drugiej wtzcyki+ impulsator nie ma ywarcia do masz+ i to drugie) na 4 pinowej wtzcyce = te nie ma ywarcia do mas.

matjas
28.05.2022, 20:45
Ja za taki co nie pali dałem naprawdę znacznie mniej.

Widmo80
29.05.2022, 09:17
Bez walki sie nie poddam :) Przypomniało mi się, że mam gdzieś w piwnicy , zagrzebany w rupieciach drugi silnik do dr se :) Pomierzę w tamtym jak jest a jęździł do końca.
Najgorzej jak się okaże że to którys z kabelków w instalacji stracił przejście.. Sprawa by była prosta , gdybym wiedział który i gdzie(...)

Edit.
Pomierzyłem miernikiem impulsator i cewkę w drugim sprawnym silniku, jest identycznie jak w moim ,czyli nie mam sensu tego odkręcać i tam zaglądać ,trzeba szukać dalej.
Edit 2
Mam podejrzenie, że jest to gdzieś zwarcie w instalacji do masy między przewodami. Raz miałem po myjni problem z odpaleniem.
Problem w tym, że nie wiem jak sprawdzić gdzie jest to zwarcie ewentualne. Musiałbym pruć calutką instalacje A na to niestety nie mam czasu.
Pozostaje jeszcze opcja że jest jebnięty moduł.

KORNIK
29.05.2022, 11:03
W instrukcji masz schemat jak pomierzyć moduł.

Widmo80
29.05.2022, 11:06
Nie umiem tego czytać/nie rozumiem, więc w niczym mi nie będzie pomocne.

KORNIK
29.05.2022, 11:13
Ale to jest proste, masz tam ponumerowane piny i sprawdzasz jaki jest opór między nimi.

CzarnyCzarownik
29.05.2022, 11:50
Ja bym sobie pomiary CDI darował. W 350 wyszło na to że mamy walnięte CDI. Przyszło nowe i z pomiarów było tak samo walnięte... a jednak to nowe działało :D

Co do kabla to 86om to dużo. Dziwi mnie trochę to, że masz 2 pomarańcze/białe w tej jednej kostce. Chyba że coś nie rozumiem.

Aby być na 100% pewny że to ten to wepnij miernik i sprawdzaj zmiany oporu.
1) jak cykasz kluczykiem bo to odcina zapłon
2) jak wciskasz ten guziczek czerwony z zatrzaskiem bo to też odcina zapłon

Te dwa styki są razem spięte w jeden kabel i jeśli którykolwiek zmasuje pomarańcz/biały do masy to zostaje odcięta iskra.

Z tego co piszesz to teraz nie powinno być problemu z odpaleniem, tylko mógłby być problem ze zgaszeniem bo słabo łączy do masy.

Iskra też jest odcinana jak jesy wystawiona stopka boczna i bieg jest inny jak neutralny. Ale chyba pisałeś że to jest zmostkowane?

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk

Widmo80
07.06.2022, 18:40
Jest postęp.
Moduł.
Podpiąłem swój w innej se i motocykl nie odpalił, na swoim odpalił, wcześniej i później.
Teraz sprawa zakupu nowego modułu, bo z tego co widzę to nie ma ich za bardzo. Może komuś zalega gdzieś na półce?
Albo ktoś ma wiedzę skąd wziąć?

Brzeszczot
07.06.2022, 20:34
Jest postęp.
Moduł.
Podpiąłem swój w innej se i motocykl nie odpalił, na swoim odpalił, wcześniej i później.
Teraz sprawa zakupu nowego modułu, bo z tego co widzę to nie ma ich za bardzo. Może komuś zalega gdzieś na półce?Zrób zdjęcie modułowi , mam taki statek dr 650 rse w blaszaku , znalazłem go jak wszedłem po kosiarkę

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Widmo80
07.06.2022, 20:48
https://photos.app.goo.gl/oBWZPw8VUe4qEnf26

Wątpię że z rse będzie pasować. Podobno z freewindowym zapali ale trzeba rzeźbić instalacje.. ciekawe ile tej rzeźby..
Frewindowy ( xf) można kupić za 200 zł , do 650 SE ,1300 za używkę i 2600 za nowy:vis:

Pytanie dlaczego mój padł.., tak sam z siebie, czy może jakis babol w instalacji mam, bo gdybym kupił ten nowy za 2600 i po podłączeniu by się spalil , na skutek jakiegoś zwarcia, to bym sie blado wqr....
Nie wiem na czym konkretnie polega przeróbka kabli do tego z freewinda, pewnie pierdoła jakaś, typu podmiana kabelka itp.

next22
08.06.2022, 19:50
Kiedyś wysyłałem gdzieś na mazury do naprawy podobno naprawiają wszystkie może warto poszukać ?
Koszt naprawy 500pln

Widmo80
05.07.2022, 10:44
Iskry jak nie było tak nie ma. Mój moduł wysłałem do naprawy, zobaczymy kiedy i czy w ogóle naprawią i za ile.
Poważnie się zastanawiam nad tym żeby kupić z freewinda i po prostu nie używać trzeciej wtyczki ,czy to w ogóle ma szansę zadziałać

Widmo80
05.08.2022, 22:03
Jest mały postęp. Kupiłem moduł zapłonowy od freewinda XF 650. Chcę go podłączyć zaadoptować do mojej dr bo już mam dość czekania na naprawę a coś czuję że słabo z tym będzie.
Czy ktoś bardziej rozgarnięta ode mnie, wie co na schemacie oznaczają elementy zaznaczone przeze mnie czerwonym kolorem?

https://photos.app.goo.gl/hnVYN1WLaffr6krg6
Mam schemat instalacji z dr i schemat instalacji z freewinda i chcę to podłączyć tak żeby działało.
Podłączam masę zasilania i pulsator cewkę stator wszystko na jakiegoś schematach ale iskry jak nie było tak nie ma, ani jednej:vis:.

https://photos.app.goo.gl/HvMyCWBzAyTRKyA78

Widmo80
16.08.2022, 14:50
Sorry za posty pod postami , nadal lipa.
Mój moduł jest NIENAPRAWIALNY. Uszkodzeniu uległ procesor i jakiś tam układ.
Więc lipa.
Od kilku osób, słyszałem, że odpalić powinna na module do skutera..
Ktoś to może przerabiał ? Moduł do Chińczyka CDI.
Pierwszy z brzegu https://allegro.pl/oferta/modul-zaplonowy-skuter-4t-rozne-modele-12374467474?utm_feed=128c5dac-5203-4dcf-863c-36bb5e566de7&utm_term=desc-yes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_pmax&ev_campaign_id=17997574267&gclid=Cj0KCQjwgO2XBhCaARIsANrW2X1HOnCX1p_A1a6csSDM mpJIC-QiZMIf_AfEivE6ilbheF7Q-Q4F-m0aAlJ-EALw_wcB

Może ktoś ma wiedzę jak to podłączyć?
Impulsator i zasilanie wychodzą oryginalnie z silnika , wiem które to. I tak po prostu to ma szanse zadziałać?

ArtiZet
17.08.2022, 10:33
Sorry za posty pod postami , nadal lipa.
Mój moduł jest NIENAPRAWIALNY. Uszkodzeniu uległ procesor i jakiś tam układ.

Jaki "doktór" stawiał diagnozę ??
Może trzeba z jakimś innym skonsultować ??
Wprost nie do wiary żeby tam był jakikolwiek procesor...

Tygrys 74
18.08.2022, 20:41
U mnie Honda XR 600 chodził na module ze skutera chinskiego (czterosuw) a potem kupiłem nowy tajlandzki za chyba 180 pln w intercarsie gdzie za używki wolajo 400.

Prince
18.08.2022, 22:55
Moja XR650 tez przez roczek latała na module od Kymco z regulacją kąta.

Widmo80
21.08.2022, 09:40
Dzięki za podpowiedzi . Czyli na module od skutera ma szansę to działać.
Ten z regulacją kąta byłby chyba najlepszy, bo można wtedy na stroboskopie poprawnie ustawić wyprzedzenie, żeby lipy nie było.
Teraz jeszcze kwestia dobrać odpowiedni do mojej SE.
Najlepiej tak, aby nie pruc oryginalnej instalacji.
Z czasem może znajdzie sie oryginał.

RAVkopytko
21.08.2022, 11:03
Widmo ,tego se Popróbuj
https://allegrolokalnie.pl/oferta/progcdi-2021-programowalny-modul-zaplonowy-cdi-dc

Widmo80
02.09.2022, 20:22
Jest postęp, iskra się pokazała ale dopiero na module skuterowym na prąd STAŁY.
Podłączanie pod oryginalne zasilanie, czyli spod kapy z osobnej cewki nie dało iskry.
W ogóle to są dwa rodzaje tych modułów chińskich na prąd stały i na prąd przemienny i dopiero na prąd stały podłączony pod 12 v jest efekt ale co z tego jak dr nie chce odpalić. Strzela prycha w ogóle nie wkręca się na obroty tak jakby iskra była dużo za wcześnie.
No ale zawsze to jakiś postęp będę musiał kupić moduł z regulowanym kątem wyprzedzenia zapłonu na prąd stały.
Może ktoś ma wiedzę skąd taki wziąć.

mishieck
04.09.2022, 06:24
https://www.ignitech.cz/en/vyrobky

Mam moduł ignitecha w cx500. Napisz do nich, może coś poradzą.

Widmo80
08.09.2022, 19:39
https://photos.app.goo.gl/zhj2seHXLjLAsiVY6
Kupiłem moduł do skutera chińskiego, musi być na prąd stały zasilany po stacyjce z plusa akumulatora z regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu. Musiałem kupić 3 inne żeby dojść do tego.
https://photos.app.goo.gl/zhj2seHXLjLAsiVY6

No Deerka pochodziła trochę kulawo pięć minut, już miałem jechać ,poskładałem to wszystko i zdechła, co się okazuje modul się zjebał, a iskry nadal brak.
Trochę już mi ręce opadają... Ktoś da 7500?

Pirania
08.09.2022, 21:36
2500 i jutro jestem..;)
Jaki masz rok i przebieg?:)))

Vidon
09.09.2022, 10:29
Za 7.5 jest niby na chodzi na OLX i brak chętnych, dzwoniłem w dniu wystawienia ogłoszenia to za 7 sprzeda, ale zaczął tak kręcić, że nie wiadomo czy to okazja czy mina.

Wysłane z mojego M2103K19G przy użyciu Tapatalka

matjas
09.09.2022, 10:31
Widmo nie poddawaj się!

cyryl
09.09.2022, 12:00
Ta za 7 już jest sprzedana.
Może nowy właściciel się ujawni.

Vidon
09.09.2022, 20:48
Ta za 7 już jest sprzedana.
Może nowy właściciel się ujawni.Zgadza się, dziś znikło ogłoszenie

Wysłane z mojego M2103K19G przy użyciu Tapatalka

RAVkopytko
13.09.2022, 09:21
Widmo,Zakładaj to ,co Ci zapodałem i sprzedasz za 12 :)

Widmo80
07.11.2022, 18:27
:) moduł w drodze i za 2 dni będzie u mnie. Znalazł się na eBay w Belgii.
Tak się zastanawiam co spowodowało spalenie się mojego starego. Regulator napięcia na wszelki wypadek też wymienię na nowy.
Znalazłem takie dwie rzeczy w instalacji i ktoś może wie co to jest w ogóle:confused: https://photos.app.goo.gl/kvKZmvKcAkirB37X6

wojtekk
07.11.2022, 18:42
Może napisz na gangu drek oraz napisz do Lupusa? Swego czasu mocno rozgryzał DRki. Ja już na tyle długo nie mam drki, że po prostu nie pamiętam...

Artek
07.11.2022, 18:55
Ta większa wygląda na diodę.

RAVkopytko
07.11.2022, 21:52
Widmo w Trójce też Masz "taką" diodę ;)

Widmo80
10.11.2022, 21:29
Dr sprawną.
Moduł w Belgii na eBay się znalazł i to trochę przy pomocy tu będących... Radocha taka , jakobym miał 16 lat i leżał obok nagiej Monica Bellucci.

RAVkopytko
10.11.2022, 22:07
:D:D:Dhttps://simg.chomikuj.pl/234841de1ab3d4cf5b527a166980c0d4fb6cc183?url=http% 3a%2f%2fcelebnudesphotos.xyz%2fwp-content%2fgallery%2fMonica-Bellucci-celebrity-nude-img-029.jpg

Kazmir
11.11.2022, 10:20
Kobieta z brodą i urwanym biodrem? e.........;)

GregoryS
11.11.2022, 10:59
To ten slynny postrach mórz - Czarnobrody ? ;) Fajny !

Widmo80
23.08.2023, 07:47
Opisywałem tutaj wcześniej problem z brakiem iskry w mojej dr.
Wymieniłem moduł zapłonowy na nowy i jakiś czas było okej choć i tak nie do końca. Dr chodzi ale co jakieś 5 minut moduł ma jakieś fochy ( ten nowy kupiony na eBay z Belgii)
Silnik zdycha albo nie może wkręcić się na obroty. Pomaga wyłączenie zapłonu włączenie go jakiś czas jest normalnie i później znowu to samo. Nie ukrywam że jest to wkurwiające.
Wymieniałem już wszystko, to co w silniku stator impulsator cewka od wzbudzenia, objawy identyczne.
Wczoraj wymieniłem cewkę zapłonową od innej dalej to samo. Czyli wadliwy będzie moduł bo tam chyba w tej instalacji nie ma nic innego co mogłoby jeszcze powodować problemy.
Pytanie jak zareklamować ten moduł który mi przyszedł i czy w ogóle da się? Szczerze to już nie mam siły do tej dr. Jest jeszcze jedna opcja ,kupić moduł sterowany, ravi gdzieś wcześniej dawał link do niego.
Jak ktoś ma jakiś pomysł co może powodować ten problem to pisać ,bo mi się już pomysły skończyły.
I zastanawiam się co mogło zepsuć pierwszy moduł, i być może teraz ,chce zepsuć drugi.
Tak jak pisałem, wszystko było podmienione wymienione poza samą wiązką instalacji, może w niej tkwi problem.
Jakieś zwarcie, przebicie, brak styku.
Rok temu ponad jak zdechła powodem był moduł, zmiana znowu pomogła no ale problem nadal jest.

Mhv
23.08.2023, 10:25
Nie wiem czy sprawdzałeś podstawy, jak moduł to: stan aku + pomiary, ładowanie czy odpowiednie, podstawowe punkty masowe, możliwości zwarcia w wiązkach kabli, itp.
Dobrze, że 3ka jeździ:)

Vidon
23.08.2023, 21:44
Już pisałem chyba kiedyś, mam instalację ładną w zapasie, którą kiedyś będę podmieniał u mnie, bo moja trochę pomodzona, mogę pożyczyć na testy, ale ma wrócić do mnie w takim samym stanie jak wyślę

Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka