Zaloguj się

View Full Version : Wszystko o oponach CRF250/300.


Maaks
11.05.2022, 10:01
Witam, kupiłem CRF250L '15r i mam pytanie czy opona tył 120/90-18 do CRF250L nie będzie miała kolizji z pozostałymi elementami motocykla ? Moto w oryginale. W instrukcji podają 120/80-18.

sudden
11.05.2022, 10:05
Nie będzie miała kolizji. Właśnie na takiej jeżdżę.
Ale następną kupiłem już 110/90, bo tutaj ciężar opony im mniejszy tym lepiej.

Maaks
11.05.2022, 11:11
Nie będzie miała kolizji. Właśnie na takiej jeżdżę.
Ale następną kupiłem już 110/90, bo tutaj ciężar opony im mniejszy tym lepiej.

Dzięki za info, a tak z ciekawości jakie oponki zakładasz ?

sudden
11.05.2022, 18:48
Kupiłem na próbę Dunlop D952 E. Zobaczymy co to z tego wyjdzie :)

wierny
11.05.2022, 19:09
Rozmiary opon stosowanych w 250 i 300 pewnie są takie same? Chcecie zbiorczy wątek o oponach? :)

sudden
11.05.2022, 19:47
Nieeeeeeee !!! :D :D

Danny
11.05.2022, 20:52
Dobry pomysł.

NAT ma swój wątek pt. jakie opony założyłem, jest też milion innych wątków z konkluzjami o zestawie afrykańskim.

Sytuacja dojrzała do tego żeby założyć gumowy wątek dla Africa Single.

Emek
11.05.2022, 20:57
To nie jest dobry pomysł. 😁

Danny
11.05.2022, 21:16
Re-we-la-cyjny! :D

Emek
11.05.2022, 21:24
No to MT21 do wszystkiego. Można już wątku nie otwierać.
😁

krakus
11.05.2022, 22:13
No to MT21 do wszystkiego. Można już wątku nie otwierać.
😁
Do wszystkiego poza ukraińskim błotem :) do tego na pewno nie jest stworzona

wierny
13.05.2022, 14:12
Nieeeeeeee !!! :D :D

To nie jest dobry pomysł. 😁

Re-we-la-cyjny! :D

Jest entuzjazm, więc trzeba działać.:)

Emek
13.05.2022, 14:39
Bez przesady. Nie są takie ostatnie. Przynajmniej da się tym w teren wjechać. DRki wychodzą na Trailwingach potocznie nazywanych Deathwingami. To jest kiszka.

muszel72
13.05.2022, 14:40
Przyłączam się. Motocykl do szwędania wychodzi na oponkach do szwędania. Nie są złe.

Danny
13.05.2022, 18:22
To ja jak zwykle znajdę jakiś detal żeby się dopier*** :)

Otóż ori oponki ogólnie faktycznie nie są złe, ale jednak czego innego oczekują właściciele od Rally a czego innego od L. Według mnie ori oponki są ok do Rally, natomiast L-ka mogłaby mieć fabrycznie założone coś bardziej zadziornego.

Emek
13.05.2022, 18:30
Nie wiem czy dopier... słuszny. Rally raczej wybrali ci co chcą mieć baniak normalny i ochronę przed wiatrem. Wykorzystanie może być jednakowe. 😉

Danny
13.05.2022, 18:37
Prosze pani, a Emek tu pisze nie na temat!!!

:)

Nie chciałbym być tym kto kupił L żeby nią jeździć na siedząco ponad 250 km dziennie.

Danny
20.06.2022, 13:40
Dobrze prawisz. Przemo, ja kupiłem 110/100 MC360 ale jeszcze nie założyłem. Te nasze hondy są dychawiczne i nie ma co tam wielkiego, ciężkiego laczka im dokładać. Wygląda mega konkretnie.

Odkopuję skoro wraca temat opon :-) Miałeś już okazję to założyć? Jakie spostrzeżenia? Mój MC360 na tyle zaraz się skończy a nie chcę po raz kolejny zakładać "fabrycznego" rozmiaru bo ten laczek jest w nim za szeroki (134 mm).

Ja mam MC360 na tyle. Dla mnie robi robotę bardzo fajnie.


A w jakim rozmiarze? 120/80?

Tomasz eS
21.06.2022, 22:23
A w jakim rozmiarze? 120/80?

Tak, 120/80-18

Danny
22.06.2022, 08:38
Tak, 120/80-18

No właśnie, też mam na tyle MC360 w tym rozmiarze ale jest o ponad centymetr szersza niż te opony IRC które fabrycznie przychodzą z CRF300. Według mnie jest nieco za szeroka na to moto, analogiczne spostrzeżenie miałem jeżdżąc na poprzednim Motozie Tractionator Enduro o podobnej szerokości.

Stąd pytanie do kolegi JarekO o spostrzeżenia po założeniu MC360 w rozmiarze 110/100.

Danny
06.08.2022, 14:32
Założony tył MC360 mid-soft 110/100/18. Pierwsze wrażenia po kilkunastu km - jest bardziej zabawowo, moto żwawiej skręca, tył chętniej idzie w poślizg. W piachu bez zmian - żre jak durna. Muszę pamiętać żeby jeździć tylko do przodu bo mogę zacząć tracić elementy :) Z wyglądu trochę balonik ale przecież wszyscy lubimy jak jest śmiesznie. Przy okazji wymiany odwróciłem przód. Na kilka tys. km spokój.

Marman
04.12.2022, 23:33
Pamiętam że gdzieś już było, ale nie mogę znaleźć.

Jakie rozmiary opon wchodzą bez problemu na CRF300? Oryginalne są 80/100-21 oraz 110/100-18 ale niektóre modele opon w takich dokładnie rozmiarach trudno znaleźć.

sudden
05.12.2022, 12:46
na przód możesz dać ewentualnie 90/90-21, a na tył 120/90-18. Wysokość takich kół wychodzi z obliczeń prawie dokładnie to samo.

zaczekaj
05.12.2022, 13:27
Ja założyłam c02 na tył szerokość 120 i weszło a kostki tam całkiem wysokie są.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

husa521
05.12.2022, 19:34
Oryginalne są 80/100-21 oraz 110/100-18

Oryginalne są 80/100-21 oraz 120/80-18

obecnie mam heidenau k60 90/90-21 i 120/90-18 a w kolejce michelin tracker 90/90-21 i 110/100-18

Marman
06.12.2022, 20:51
Zgadza się. Moja pomyłka.

W każdym razie, który z tych rozmiarów polecacie do CRFy? Jakie są pomiędzy nimi różnice w praktyce, w użytkowaniu?
110/100-18
120/90-18

sudden
06.12.2022, 23:15
Polecam jak najlżejszą oponę w dowolnym z tych rozmiarów :)
Jedynie to robi różnicę, bo łatwiej przyspieszać przy małych mocach jak opona waży mniej.
1 cm różnicy szerokości raczej nie zauważysz w jeździe, a tych 2 mm różnicy wysokości nie zauważysz na milion procent.

Marman
07.12.2022, 00:08
a co powiecie o Michelin Tracker 100/100-18? Na advrider.com piszą mi, że ta opona w rzeczywistości ma szerokość 116mm a nie 100mm jakby wskazywało oznaczenie (vs. 119mm stock'owe IRC, czyli naprawdę żadna różnica). Może to lepsza opcja vs. Tracker 120/90-18 na tył?

https://greatfunonsmallbikes.files.wordpress.com/2020/01/img_6070.jpg

Danny
07.12.2022, 12:00
a co powiecie o Michelin Tracker 100/100-18? Na advrider.com piszą mi, że ta opona w rzeczywistości ma szerokość 116mm a nie 100mm jakby wskazywało oznaczenie (vs. 119mm stock'owe IRC, czyli naprawdę żadna różnica). Może to lepsza opcja vs. Tracker 120/90-18 na tył

Ja bym założył Trackera 120/90-18. Notabene wjedzie jako następny laczek.

Wcześniej miałem MC360 120/80-18, teraz mam to samo ale 110/100-18 i jest spora różnica w zachowaniu motocykla. Zrobiło się bardziej zabawowo, moto chętniej wali się na boki i idzie w poślizgi - ale to samo mogłem zrobić na tej szerszej i niższej oponie, tyle że w sposób bardziej kontrolowany i przewidywalny. Przy moim stylu jazdy (powiedzmy że to dynamiczne i aktywne ale jednak szwenduro) nie odczuwam jakoś specjalnie różnicy w oddawaniu mocy. Nie wrócę już do tego profilu opony, zawsze będę celował w szersze i niższe.

wierny
30.12.2022, 17:52
Przerzuciłem ostatnie 7 postów z "tasiemca" ogólnego.

furman
08.01.2023, 12:10
Tak zapytam. Istnieje taki afrykański zestaw opon do CRF300 na wzór dużej Afryki? Takie opony na których dojadę ładnych parę kilometrów asfaltem, a następnie niewiele mniej szutrami i jeszcze uda mi się na nich wrócić ? Tak żeby zrobiły ponad 10tyś. km i nie męczyły na asfalcie, ale też dawały pewność w nieprzesadnie trudnym terenie.

Kuba_Grom
16.01.2023, 23:10
Na duże przebiegi po asfalcie: Heidenau K60 Scout - 90/90-21 na przód i 4.00-18 (trochę węziej niż standard) na tył.

furman
24.01.2023, 12:28
Dzięki. Miałem kiedyś Haidenau K60 Scout, ale mi nie podeszły. W każdym razie opony już kupione.

husa521
24.01.2023, 13:59
Dzięki. Miałem kiedyś Haidenau K60 Scout, ale mi nie podeszły. W każdym razie opony już kupione.

co kupiłeś i w jakich wymiarach?

furman
24.01.2023, 14:45
co kupiłeś i w jakich wymiarach?
Na przód TKC 80 90/90/21,a na tył MOTOZ TRACTIONATOR RALLZ w wymiarze 120/90-18. Dam znać jak się sprawdzają.

Danny
26.06.2023, 12:22
Ja bym założył Trackera 120/90-18. Notabene wjedzie jako następny laczek.

Wcześniej miałem MC360 120/80-18, teraz mam to samo ale 110/100-18 i jest spora różnica w zachowaniu motocykla. Zrobiło się bardziej zabawowo, moto chętniej wali się na boki i idzie w poślizgi - ale to samo mogłem zrobić na tej szerszej i niższej oponie, tyle że w sposób bardziej kontrolowany i przewidywalny. Przy moim stylu jazdy (powiedzmy że to dynamiczne i aktywne ale jednak szwenduro) nie odczuwam jakoś specjalnie różnicy w oddawaniu mocy. Nie wrócę już do tego profilu opony, zawsze będę celował w szersze i niższe.

Jak zapowiedziałem :oldman: tak nie zrobiłem :D

Na tył powróciła MC360 mid-soft 120/80-18. Myślę że na długi czas pozostanie moim podstawowym laczkiem.

Z przodem dalej eksperymentuję. Aktualnie wjechał Bridgestone M59. Na razie zrobiłem tym jakieś 300km ale po dość zróżnicowanych podłożach: kręte i górzyste ubite singletracki z korzeniami, trawersy po suchej trawie, płaskie i wyboiste szutry, długie koleiny, żwir, piaszczyste drogi leśne, podjazdy w piasku o granulaturze dochodzącej do mączki. Wszędzie bardzo stabilnie i przewidywalnie, zobaczymy jak będzie z trwałością no i jak to będzie robić na mokro.

dzinks
26.06.2023, 15:27
Jak zapowiedziałem :oldman: tak nie zrobiłem :D



Na tył powróciła MC360 mid-soft 120/80-18. Myślę że na długi czas pozostanie moim podstawowym laczkiem.



Z przodem dalej eksperymentuję. Aktualnie wjechał Bridgestone M59. Na razie zrobiłem tym jakieś 300km ale po dość zróżnicowanych podłożach: kręte i górzyste ubite singletracki z korzeniami, trawersy po suchej trawie, płaskie i wyboiste szutry, długie koleiny, żwir, piaszczyste drogi leśne, podjazdy w piasku o granulaturze dochodzącej do mączki. Wszędzie bardzo stabilnie i przewidywalnie, zobaczymy jak będzie z trwałością no i jak to będzie robić na mokro.Zmieniałeś zębatki?

Danny
26.06.2023, 19:37
Zmieniałeś zębatki?


Nie zmieniałem, cisnę z powodzeniem na stockowym setupie ale zbliża się kres żywota łańcucha więc pewnie dorzucę 2-3 zęby z tyłu w zależności od dostępności zębatek. Przydałoby się ciut więcej jadu z dołu, głównie na 3 i 4 biegu. Jedynki nie używam, 6 rzadko, top speed mnie nie interesuje więc 14/42 wydaje się rozsądnym docelowym przełożeniem.