View Full Version : O oleju silnikowym i filtrach CRF300/250
muszel72
09.03.2022, 11:44
Ktoś wymieniał już filtr olejowy w czysetce? Informacje są mało zbieżne dot symbolu. NP HF 103 lub HF 112?
Krisstel
09.03.2022, 13:16
Ktoś wymieniał już filtr olejowy w czysetce? Informacje są mało zbieżne dot symbolu. NP HF 103 lub HF 112?2x jak dotad, po ok. 70 i 300 km. Miałem info, że Meiwa H1008 będzie ok, ale nie ma "kołnierza"" jak w fabrycznym i ze starego dawałem uszczelkę, żeby ciasno wchodził, bo wypadał. Dużo opiłków w filtrze, szlam opiłkowy na korku z magnesem Zety.
Wg instrukcji HF112 ma być.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
muszel72
09.03.2022, 14:27
Dzięki, znaczy, że już po 100 trzeba wymienić.
Krisstel
09.03.2022, 14:44
Dzięki, znaczy, że już po 100 trzeba wymienić.Jak dbasz, tak masz. Wg. mnie warto wydać te kilka złotych. . Jeszcze raz zmienię przy 500-600 i na tysiaku będzie serwis zmieniał. Na pewno nie zaszkodzi. Ilu woźniców, tyle opinii...
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
sysiek300
09.03.2022, 22:17
Panowie w samochodach wymieniam ale wole dopytać, taki zestaw moze byc? czyli np. to? https://allegro.pl/oferta/filtr-oleju-hiflofiltro-hf112-6722648102?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=wybrane&utm_content=supercena&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_ss_sc&ev_adgr=Chemia_i_akcesoria_super_cena&ev_campaign_id=14493300398&gclid=CjwKCAiAvaGRBhBlEiwAiY-yMC6k0coXaaIv1XFPbrJgMMvz0M_5d2x9FwgXlu6IKh_y1uY8d EVdFBoCEE0QAvD_BwE
i olej taki?
https://allegro.pl/oferta/olej-motul-transoil-10w30-mineralny-1l-11853855110?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=desc-yes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_ss&ev_adgr=Chemia_i_akcesoria&ev_campaign_id=14493242333&gclid=CjwKCAiAvaGRBhBlEiwAiY-yMAytUc7p35rlmLX8EF2dcKPB49TzH6-cMHiOheZ2j4IvFen_Y4x75BoCdI8QAvD_BwE
Oczywiście tak jak Wy przed pierwszym serwisem samemu dlatego pytam. Niektórzy klucze dynamometryczne używaja, w sumie nigdy takiego nie mialem i nic nie urwałem, z wyczuciem filtr i korek pod silnikiem - pewnie nie jeden z Was tak robi czy trzeba koniecznie inwestowac?
muszel72
10.03.2022, 06:06
Filtr ok, olej do 1000 km powinien być mineralny. Nie wiem jaki pokazałeś bo mi się nie otwiera jakoś.
Krisstel
10.03.2022, 06:58
Panowie w samochodach wymieniam ale wole dopytać, taki zestaw moze byc? czyli np. to? https://allegro.pl/oferta/filtr-oleju-hiflofiltro-hf112-6722648102?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=wybrane&utm_content=supercena&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_ss_sc&ev_adgr=Chemia_i_akcesoria_super_cena&ev_campaign_id=14493300398&gclid=CjwKCAiAvaGRBhBlEiwAiY-yMC6k0coXaaIv1XFPbrJgMMvz0M_5d2x9FwgXlu6IKh_y1uY8d EVdFBoCEE0QAvD_BwE
i olej taki?
https://allegro.pl/oferta/olej-motul-transoil-10w30-mineralny-1l-11853855110?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=desc-yes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_ss&ev_adgr=Chemia_i_akcesoria&ev_campaign_id=14493242333&gclid=CjwKCAiAvaGRBhBlEiwAiY-yMAytUc7p35rlmLX8EF2dcKPB49TzH6-cMHiOheZ2j4IvFen_Y4x75BoCdI8QAvD_BwE
Oczywiście tak jak Wy przed pierwszym serwisem samemu dlatego pytam. Niektórzy klucze dynamometryczne używaja, w sumie nigdy takiego nie mialem i nic nie urwałem, z wyczuciem filtr i korek pod silnikiem - pewnie nie jeden z Was tak robi czy trzeba koniecznie inwestowac?Filt zgodny z zaleceniami producenta, mineral polecany na docieranie. Ja zalewalem 10W40. W klucze dyno mam zamiar zainwestować w końcu. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220310/a0df68f5f654e64552bce31e28210b77.jpg
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Panowie w samochodach wymieniam ale wole dopytać, taki zestaw moze byc? czyli np. to? https://allegro.pl/oferta/filtr-oleju-hiflofiltro-hf112-6722648102?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=wybrane&utm_content=supercena&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_ss_sc&ev_adgr=Chemia_i_akcesoria_super_cena&ev_campaign_id=14493300398&gclid=CjwKCAiAvaGRBhBlEiwAiY-yMC6k0coXaaIv1XFPbrJgMMvz0M_5d2x9FwgXlu6IKh_y1uY8d EVdFBoCEE0QAvD_BwE
i olej taki?
https://allegro.pl/oferta/olej-motul-transoil-10w30-mineralny-1l-11853855110?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=desc-yes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_ss&ev_adgr=Chemia_i_akcesoria&ev_campaign_id=14493242333&gclid=CjwKCAiAvaGRBhBlEiwAiY-yMAytUc7p35rlmLX8EF2dcKPB49TzH6-cMHiOheZ2j4IvFen_Y4x75BoCdI8QAvD_BwE
Oczywiście tak jak Wy przed pierwszym serwisem samemu dlatego pytam. Niektórzy klucze dynamometryczne używaja, w sumie nigdy takiego nie mialem i nic nie urwałem, z wyczuciem filtr i korek pod silnikiem - pewnie nie jeden z Was tak robi czy trzeba koniecznie inwestowac?Ten olej to jest chyba przekładniowy Panie.
Ile tam oleum wchodzi że tak bidnie po literku? ;)
1,8 litra. Nie chciałem za bardzo tym bogactwem epatować :D
Ktoś wymieniał już filtr olejowy w czysetce? Informacje są mało zbieżne dot symbolu. NP HF 103 lub HF 112?
Ja już wymieniałem. Jeśli chodzi o firmę HifloFiltro to HF103. Nie kupujcie innego, HF112 jest ciut niższy. HF103 sprawdzony, ma kołnierz, wymiary tak jak oryginał.
Dla niedowiarków: http://www.hiflofiltro.com/catalogue/model/233
Jeśli chodzi o olej to do 1000 km przebiegu polecam OLEJ BEL-RAY EXL 10W-40 mineralny.
Czuwaj.
Krisstel
10.03.2022, 11:27
Ja już wymieniałem. Jeśli chodzi o firmę HifloFiltro to HF103. Nie kupujcie innego, HF112 jest ciut niższy. HF103 sprawdzony, ma kołnierz, wymiary tak jak oryginał.
Dla niedowiarków: http://www.hiflofiltro.com/catalogue/model/233
Jeśli chodzi o olej to do 1000 km przebiegu polecam OLEJ BEL-RAY EXL 10W-40 mineralny.
Czuwaj.Wg. katalogu wymiary obu filtrów takie same, różnią się tylko kołnierzem. Więc chyba co kto woli...
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220310/9cec33b3aa3d883bba3e4901448474af.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220310/31331ed8c80b46559288d87bab73815e.jpg
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Wg. katalogu wymiary obu filtrów takie same, różnią się tylko kołnierzem. Więc chyba co kto woli...
Według katalogu może tak, ale według suwmiarki już nie. :)
Krisstel
10.03.2022, 17:00
ok, dzieki Zenonek. zanotowane👍
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Panowie skąd filtr i uszczelkę.wzięliście?
sysiek300
10.03.2022, 18:34
Dzięki za wpisy i linki odnośnie tego mojego pytanka. Uszczelka "nie siądzie" też trzeba nową? czy po prostu kolega j**** biedy i nabył?
muszel72
10.03.2022, 18:40
Dokręć z wyczuciem i nie marudź z tą uszczelką;)
Siądzie, nie trzeba dawać nowej uszczelki przy każdej zmianie filtra. Ja kupiłem bo znalazłem na Allegro w dobrej cenie w komplecie z filtrem.
sysiek300
10.03.2022, 20:45
dzięki, wolę pytać choć pewne kwestie wydają się logiczne, ale tak już mam :D bardzo Wam dziękuje za rady odnośnie oleju i filtra, choć nawet między tymi co już wymienili jest polemika który dobry :D
Wydzieliłem Wam kilka postów z wątku głównego.
Krisstel
11.03.2022, 21:49
1,8 litra. Nie chciałem za bardzo tym bogactwem epatować :Dhm, pamietam, ze jak na pewniaka zalałem te ksiazkowe 1,8 litra, to było ponad stan i musialem troche odlac. przy koncowce trzeba jednak pilnowac wizjer, bo moze troche mniej wejsc. zalewam do połowy stanu.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
muszel72
16.03.2022, 08:49
Wczoraj zlałem oliwę po pierwszych 150 km. Cieszę się, że dałem się namówić bo oleju to raczej nie przypominało:) Było trochę syfu niestety ale najważniejsze jest to, że udało mi się zlać jedynie 1,5L a próbowałem na wszystkie sposoby przechylać dając mu z pół godz oczekiwania aż wszystko zejdzie. Zalałem za to 2 L i mam stan do górnej kreski. Wniosek jest taki, że w ASO czy tam w fabryce zalane trochę mało. Nie sprawdziłem przed pierwszą jazdą niestety. Wymieniajcie wcześniej niż ASO sugeruje w tym pierwszym interwale do 1000km.
sysiek300
16.03.2022, 18:33
i który filtr założyłeś i czy idealnie pasuje?
muszel72
16.03.2022, 19:54
Hf 103
Ja już przeholowałam. 150 km i oliwa wciąż od Hondy :)
Nie ma kiedy ale cieszę się ze sam skorzystałeś z porady Muszel - myśle ze poczekam na Twój raport spod korka i poprzestanę na jednej wymianie w okolicy 200km jak się poogarniam z robotami na gumnie.
Materiał na gumole przyjeżdża to coś będę kleił.
muszel72
22.03.2022, 09:06
Pierwszą wymianę zrobiłem po 150. Pisałem gdzieś wyżej, że oleju to nie przypominało dlatego po 500 też wymiana będzie. Było trochę stalowego syfu. Ja jeżdżę dynamicznie ale nie przekraczam na razie 7k obrotów. Zauważyłem też po wymianie lepsza pracę. Zalałem i zaleję na 500 Motul 3000 10w40 minerał
ciekaw jestem, serio, jak ta kosiarka będzie pracować jak się już naleje normalnej oliwy. pamiętam wymianę po 1000km na syntetyk w NC i różnica w poziomie hałasu mechanicznego była kolosalna - nie mogło być mowy o 'wydaje mi się'.
swoją drogą Muszel - zrobiłeś już jakiś risercz co tam nalać na resztę życia? w sensie czy idziesz w full czy dobry półsyntetyk?
muszel72
22.03.2022, 09:33
Motul 5000 10w40 full ale zastanawiam się czy nie lać tego co do dużej czyli 300V
To chyba bardziej sensowne niż 2 rodzaje oleum kupować.
Motul 5000 10w40 full
też osobliwie skłaniam się ku 5000 - z tą uwagą/zastrzeżeniem, że 5000 to jest PÓŁsyntetyk. 7000 to jest full. się zobaczy - jakoś od lat kupuję tylko Motula. Nie wiem - chyba coś we łbie już nie tak żeby jakieś leworucyjne zmiany wykonywać.
wykoncypowałem, że na te średnie sezonowe przebiegi po 4-5 tys /na CRFce nie będę latał po 10h dziennie po autobanie po 140kmh/ i nie sądzę aby było to więcej bo jeszcze trzeba dłubać w garażu i jeżdzić innymi sprzętami - to ten półsyntetyk będzie aż nadto, wziąwszy pod uwagę jak optymistyczny interwał serwisu matka Honda nam podarowała w tych pierdzipędach.
Żeby nie ciągnąc za mocno niebezpiecznego, zawsze i na każdym forum, wątku olejowego mam pytanie jak poniżej:
JAKIE OPONY :D :D :D
Tak serio to trochę pojeździłem już i z tych 150km ze 120 zrobiłem poza czarnym. Ta oponecka z tyłu mnie dość rozbawia i mimo niewielkiej mocy moto zrywa przyczepność przy pochyłach lecz nie zapewnia sensownej trakcji w piachu, że o błocie nie wspomnę.
Zaznaczam, że raczej nie chcę zmieniać bieżnika na bardziej agresywny bo, w moim mniemaniu, jeszcze przyjdzie pora na to aby pyknąć te 500-600 dziennie po czarnym, ale zastanawiam się nad taką samą oponą lecz w szerszym jednak rozmiarze bo miejsca jest dość sporo.
Żeby opona chciała robić w błocie to musi być MEGA ostra a na czymś takim jeździć dualowo się nie da więc myślę, narazie niespiesznie o zmianie rozmiaru z tyu.
Co sądzicie i jakie są Wasze doświadczenia. Warzywko wymieniał już fabrykę na jakieś zęby Orków widziałem :D
muszel72
22.03.2022, 09:47
Racja z tym półsyntetykiem, lałem do Ducati.
Będzie 300V i myślę, że maleństwo będzie zawodolone:) Ja i tak leję częściej niż interwał wymaga.
ale czy pasuje idealnie? :D
my to jako te dzieci we mgle a mod, dobry człowiek faktycznie tu sprząta :D
może przerzycisz faktycznie Wierny te wpisy o oleju do CRF do tutaj?
Odnośnie oleju to ja wleje to samo co do EXC 350. Czyli Motul 300V 10W50 (v2). Raczej nie zaszkodzę a i tak ten olej kupuje......
muszel72
22.03.2022, 12:15
HF 103 pasuje idealnie
Krisstel
22.03.2022, 21:26
Znalazłem kilka fot z jesiennej wymiany oliwy. W filtrze fabrycznym widać opiłki, na korku i na szmacie widać co zebrał magnes - syf o konsystencji smoły z opiłkami. Czerwony filtr to Meiwa H1008, który niby miał pasować. Różnica to brak kołnierza
i minimalnie za duża uszczelka, bo zsuwał się przy montażu. Jak wspominałem, dałem uszczelkę ze starego i wszedł ciasno.
muszel72
22.03.2022, 21:48
Krisstel, ja się nie dziwię, że tam miałeś opiłki jak mu wrzuciłeś śrutu do miski;)
Dobra robota.
Krisstel
22.03.2022, 22:06
hahah, +5 kuni mocy wiecej 🤣
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Mam CRFke co ma ołowiaaaaano panewke :D
Krisstel
22.03.2022, 22:15
tfu, tfu, Panie, lepiej nie krakaj😉
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Zalałem i zaleję na 500 Motul 3000 10w40 minerał
Czy ten olej ma kolor czerwony jak większość Z MOTULa?
Nie chce zalewać kolorowych bo oryginalny ma kolor bursztynowy standard, żeby w serwisie po 1000 km nie płakali że samowolka.
Tylko że on będzie bursztynowy tak samo długo jak ten czerwony pozostanie czerwonym.
Tylko że on będzie bursztynowy tak samo długo jak ten czerwony pozostanie czerwonym.
Obawiam się że nie za dużo wniosło to do tematu bo nadal nie wiem czy ten MOTUL jest czerwony:/
Pierwszy olej jest bursztynowy i nadal taki jest w okienku kontrolnym może trochę bardziej ciemny.
Jeśli przyjadę po 1000 km z kolorem czerwonym w okienku to nie wiadomo jak specjaliści z ASO podejdą do tematu a nie przypuszczam żeby po 700km zrobił się z tego ciemny mazut.
Motul 3000 tak jak i Motul 300V nie jest w kolorze czerwonym.
muszel72
24.03.2022, 12:50
Jest bursztynowy
Krisstel
24.03.2022, 14:02
po zlaniu w serwisie i tak bedzie ciemnobrazowy.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
sysiek300
24.03.2022, 17:27
Nie byłem w serwisie z CRF ale 2-3 razy czytałem, że po 1000km to bedą krecic nosem, wiec lepiej chyba byc przed 1000km chocby z czerwonym
Krisstel
24.03.2022, 18:13
ja tez jeszcze nie. chodzilo mi o to, ze jak TERAZ zalejesz, to przy zlewaniu sie nie poznaja. ja jeszcze przy 600-700km planuje 3cia wymiane. potem przeglad 1kkm w ASO. po przegladzie moze wrzuce jakies foty mojego pizdzika, bo troche inny od reszty. drugiej wizyty w ASO nie przewiduje.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Jest bursztynowy
To super zamawiam 2 litry Motula 3000 i do przeglądu przy 1000 km wystarczy.
sysiek300
24.03.2022, 19:27
Ja mam 400km nalotu, zachęciliście mnie do zmiany bo byłem taki na dwa razy i już nabyłem specyfiki, może w sobote, nawet sie nie zastanawialem co sobie serwis pomysli, szczerze mam to gdzies.
Nawet sie nie zaglebialem w "papiery"
1. Przeglad na 1000km przedluza gwarancje do 24 miesiecy?
2. Co jest warunkiem 5 letniej gwarancji? Przeglady co rok w ASO?
3. Nastepny przeglad 12 000 ... jak rozumiem i tak warto co rok zmieniac olej jak sie tyle nie zrobi tylko np. 2000km, czy rzeczywiscie nastepna wymiana po 12 000 chocby to bylo za 5 lat?
W samochodzie ile nie przejade "(tj. bardzo malo przejezdzam zawsze) zmieniam co rok, z motocyklami tak samo sie trzeba obchodzic? Po prostu nie wiem nie mialem takiego nowego sprzeta, jedynie samochody.
Przegląd co 12 tysi lub raz w roku. Co minie pierwsze.
OK to w ramach podsumowania.
Wymiana oleju podczas docierania:
1,8 l oleju 4T MOTUL 3000 SAE 10W40
Filtr HF 103
Uszczelka filtra oleju identyczna w CRF250L i CRF300L|
Podkładka miedziana 12x18x1.5 mm
Siła dokręcania:
Śruby dekla 10nm
Spust oleju 24nm
Nic nie przekręciłem bo głupio by było skopać cos w pierwszym nowym pierdziksonie już na samym wstępie ;)
OK to w ramach podsumowania
Siła dokręcania:
Śruby dekla 10nm
Spust oleju 24nm
Mała kosmetyczna poprawka
Śruby dekla 9,5 nm
Spust oleju 24,4 nm
Wczoraj robiłem samodzielną wymianę po 320 km olej mineralny Motul.
Filtr oryginalny Honda. Podkładek nie wymieniałem została stara od śruby spustowej i od filtra.Olej wyglądał bardzo dobrze, trochę mętny ale nie ciemny.
Filtr oleju wydłubany mikro opiłków nie stwierdzono.Wlałem 1,5 litra oleju.Masakryczna kontrola poziomu oleju w okienku, motocykl trzeba trzymać prosto albo położyć na siedzeniu poziomicę żeby był idealnie w pionie. Ja sprawdzałem stawiając go pod ścianą na granicy przechylenia. Najlepiej było by usiąść i mieć druga osobę do kontroli. Brak centralnej podstawki to duuuża wada.
Nie przesadzaj jak Boga kocham.
Klękasz obok i trzymając za kiere stawiasz do pionu. Moment kiedy motocykl jest idealnie w pionie dokładnie czujesz kiedy nie ciagnie na prawo ani na lewo. Poza tym kilka stopni w prawo czy lewo to nie jest apteka.
Nie przesadzaj jak Boga kocham.
Klękasz obok i trzymając za kiere stawiasz do pionu. Moment kiedy motocykl jest idealnie w pionie dokładnie czujesz kiedy nie ciagnie na prawo ani na lewo. Poza tym kilka stopni w prawo czy lewo to nie jest apteka.
Przy wymianie oleju miałem moto na stojaku za tylną oś i tylne koło było w górze i w okienku zero oleju. Po opuszczeniu motocykla okienko prawie całe pełne. Sprawdzanie o jakim piszesz to niestety konieczność, dobrze że motocykl waży 140 kg bo taka kontrola przy sprzęcie powyżej 200 kg i z wyższym środkiem ciężkości byłaby dość ryzykowna.
Napiszę tu jakby co proszę nie bić, ale warto, żeby więcej osób zobaczyło.
Wczoraj dokonałem wymiany oleju - druga dopiero. Pierwszy była w ASO przy 800 km. Zrobiłem 1000 km i wymieniłem teraz na własną rekę. Jakiś kretyn w aso tak dokręcił korek spustowy, że to cud, że gwintu nie zerwał. anyway
Olej jak smoła... sory ale przy takiej jeździe jak moja (ciężki teren zazwyczaj i manetka w opór) to wymiana oleju chyba byłaby odpowiednia co 500 km. Tylko Honda traci swój największy atut - długość interwałów. 1000 km zrobiłem jakoś w 30 godzin. W takim razie najlepiej robić wymianę co 20 mth. Wtedy 10 mth wymiany w KTMie nie wydaje się jakoś absurdalne :mur:
https://i.imgur.com/WGWsOK6.jpg
Jak latasz krótkie odcinki i pałujesz w terenie to nic dziwnego. W enduraku tak wygląda olej po 150 km offa. Co dziwne w 701 ponad 1000 km zrobione z czego połowa offem a olej jest klarowny.
Napiszę tu jakby co proszę nie bić, ale warto, żeby więcej osób zobaczyło.
Tym razem nie bijemy, tylko przenosimy do wątku o olejach.:) Pozdro.:at:
przemo77390
01.10.2022, 12:07
To jaki olej bo widze ze zalewacie 10W40 a manial mowi o 10W30??
ktoś pisał że kładł magnesy neodymowe (np. takie https://allegro.pl/oferta/magnes-neodymowy-walcowy-mocny-magnesy-10-szt-12254475922) na filtr oleju, w sensie w taki sposób (https://i.imgur.com/4gNgrdU.jpg) od zewnętrznej strony?
ps. pokrywa / dekiel filtra (15411-kzz-900) jest z aluminium?
To jaki olej bo widze ze zalewacie 10W40 a manial mowi o 10W30??
chłopy leją Motula 3000 mineralnego 10W40 bo 10W30 nie występuje. 10W30 jest w wersji syntetycznej (Motul 7100) ale tego nie chcą lać na dotarcie.
podkładka pod korek spustu oleju to 12x18 czy 12x20?
chłopy leją Motula 3000 mineralnego 10W40 bo 10W30 nie występuje. 10W30 jest w wersji syntetycznej (Motul 7100) ale tego nie chcą lać na dotarcie.
Motul 5100 10W-30 to półsyntetyk na którym crosstourer chodzi u mnie.
1,8 litra. Nie chciałem za bardzo tym bogactwem epatować :D1,8 to może w Rally. W L-ce 1,45 !133560
ktoś pisał że kładł magnesy neodymowe (np. takie https://allegro.pl/oferta/magnes-neodymowy-walcowy-mocny-magnesy-10-szt-12254475922) na filtr oleju, w sensie w taki sposób (https://i.imgur.com/4gNgrdU.jpg) od zewnętrznej strony?
Na filtr oleju to w jakim celu? Bo opiłki to wyłapuje dużo skutecznej sam filtr i nie musi być w tym wyręczany przez magnesy.
1,8 to może w Rally. W L-ce 1,45 !
Zdecydowanie nie 1,8. Za pierwszym razem wlałem 1,7 i coś tam musiałem odsysać. Teraz faktycznie wlewam jakoś 1,5 litra, odpalam 2 razy i poziom siada na kresce.
Ale rekordzistą nie byłeś :)
Wczoraj zlałem oliwę po pierwszych 150 km. Cieszę się, że dałem się namówić bo oleju to raczej nie przypominało:) Było trochę syfu niestety ale najważniejsze jest to, że udało mi się zlać jedynie 1,5L a próbowałem na wszystkie sposoby przechylać dając mu z pół godz oczekiwania aż wszystko zejdzie. Zalałem za to 2 L i mam stan do górnej kreski. Wniosek jest taki, że w ASO czy tam w fabryce zalane trochę mało. Nie sprawdziłem przed pierwszą jazdą niestety. Wymieniajcie wcześniej niż ASO sugeruje w tym pierwszym interwale do 1000km.
A honda sama się nie może zdecydować, bo raz pisze że 1,45 a gdzie indziej 1,5 L.
( I małe sprostowanie - w Rally i w L-ce tyle samo oleju.)
133591
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.