View Full Version : Naprawa izolacji przewodów statora DRZ 400.
Cześć.
Czy ma ktoś pomysł w jaki sposób zabezpieczyć ten przewód z uszkodzoną izolacją?
Nie da się zdemontować lub przesunąć tej przelotki?
Oczyścić, odtłuścić i dobrym slikonem do silników zakleić. Sprawdzone. Wszystkie te przewody tak zrobić razem z tą przelotką gumową bo przewodach potrafi olej iść na zewnątrz.
szymon25
22.02.2022, 18:26
Moze hermetuczna koszulka termokurczliwa? Taka z obejmami po obu stronach.
Nie da się zdemontować lub przesunąć tej przelotki?
Niestety, nie da się.
Oczyścić, odtłuścić i dobrym slikonem do silników zakleić. Sprawdzone. Wszystkie te przewody tak zrobić razem z tą przelotką gumową bo przewodach potrafi olej iść na zewnątrz.
Przyznam że też o tym myślałem, niemniej trochę obawiam się wizji oderwania się jakiegoś farfocla i przemieszczenia go dalej w silnik. A przelotkę gumową nawet service manual nakazuje składać razem z silikonem ;) Masz jakiś konkretny, sprawdzony ten silikon?
Moze hermetuczna koszulka termokurczliwa? Taka z obejmami po obu stronach.
O to jest w sumie dobre rozwiązanie, niestety nie wiem dokładnie o które koszulki chodzi, nie znam takich z obejmami. Podrzuciłbyś jakimś linkiem bądź zdjęciem?
Songo , jakie farfocle ?
https://shop.berner.eu/pl-pl/p/28272590-masa-uszczelniajca-do-silnikow-200-ml-czarny-kartusz.html?article_id=343961
Ten można stosować jak np. pokrywa sprzęgła puszcza na zewnątrz olej.
https://eshop.wurth.pl/Kategorie-produktow/Klej-strukturalny-Klej-i-szczeliwo/31113005041106.cyid/3111.cgid/pl/PL/PLN/
Songo , jakie farfocle ?
https://shop.berner.eu/pl-pl/p/28272590-masa-uszczelniajca-do-silnikow-200-ml-czarny-kartusz.html?article_id=343961
Ten można stosować jak np. pokrywa sprzęgła puszcza na zewnątrz olej.
https://eshop.wurth.pl/Kategorie-produktow/Klej-strukturalny-Klej-i-szczeliwo/31113005041106.cyid/3111.cgid/pl/PL/PLN/
Kawałki silikonu miałem na myśli ;) Ale ten z linka ma obiecujący opis.
szymon25
23.02.2022, 07:16
Rurka termokurczliwa z cyna. Jakos tak to sie nazywa. Nie wiem tylko jak ze srednicami jest.
Apropos samej przelotki to nie ma się czego bać - jeśli trzeba ja zdjąć bo to coś ułatwi to trzeba ja przeciąć ostrym nożykiem. Zrobić to co trzeba a potem cięcie skleić cyjanoakrylem. Klei w moment i w zasadzie bez śladu.
Rurka termokurczliwa z cyna. Jakos tak to sie nazywa. Nie wiem tylko jak ze srednicami jest.
Dzięki, teraz już znalazłem :Thumbs_Up:
Apropos samej przelotki to nie ma się czego bać - jeśli trzeba ja zdjąć bo to coś ułatwi to trzeba ja przeciąć ostrym nożykiem. Zrobić to co trzeba a potem cięcie skleić cyjanoakrylem. Klei w moment i w zasadzie bez śladu
Dobra rada, może się przydać, dzięki :)
Jak tylko jedna żyła jest uszkodzona izolacja ja bym tego nie drutował bo jak zewrze to spalisz regulator albo regulator i stator.
Ja bym wyjął stator - tam na pewno jest lutowany albo zaciskany przewód - podmienić tę żyłę bez rozcinania przelotki karteru i zlutować z 10 cm za silnikiem na termokurcza z klejem.
Zrobilem kiedyś na koszulki termokurczliwe przewody cewek do zaplonu, to olej silnikowy zjadł je w miesiąc- rozpuściły się. Potem wymienilem przewody, jak wcześniej było w poście, na takie, co miały wytrzymać. Powtórka. Miesiąc i izolacja spadła- została goła miedź.
Zdobylem teflonowe przewody olejoodporne ( odzyskane z automatycznej skrzyni biegów ) i dopieo one spełniały swoją rolę. Nie rozcinałem dławicy, tylko wtyczkę i przewlekałem przewody przez otworki.
Zawijałem też na szybko uszkodzone przewody hydrauliczną taśmą teflonową i zabezpieczałem przed rozwinięciem trytką. Brzydko i na kolanie,ale skutecznie.
...że o pchaniu niepalącego motóra nie spomnę. Warto to zrobić dobrze.
Się rozpisałem! Pozdrawiam i owocnej pracy.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.