PDA

View Full Version : Zmot na bazie Trampka Stajni Motocyklowej


zylek
04.09.2021, 20:46
8P7aLF8nUg4

madafakinges
04.09.2021, 22:43
Paskudny do tego zawias śmietnik.
114047

114048

114049

114050

114051
Proszę tak wygląda ładna zmota.
To moja była xrv.
Osobiście włożyłem do niej zawias od 990 razem z kolei hamulcami a na tył dedykowanego wilbersa 641
Kolega który ją kupił dokończył dzieła dbając o wygląd rally ,tylne kolo 18cali roadbook i tłumik Arrow.
Sami oceńcie czym wolelibyscie jeździć.

RAVkopytko
05.09.2021, 06:53
Sprinterem :D

ural2
05.09.2021, 08:20
Chłopaki raczkują ale kibicuję.

Marcinnn6
06.09.2021, 10:24
Wygląd to kwestia gustu, mi się podoba.
Ale zawiasu nie przeskoczysz :) Albo na tym zawiasie nie wyskoczysz

Mhv
06.09.2021, 10:42
Niby kto raczkuje? SM?:)
Można lubić lub nie, ale profesjonalizmu w pracy im nie odmówię.

Emek
06.09.2021, 10:52
Tylko po co wsadzać zawias z Afry do Trampka żeby "jakoś to działało" jak to określił sam narrator. Zawias z Trampka pewnie też jakoś działał. Nie kumam sensu tej przeróbki.

Lucky Luke
06.09.2021, 11:36
Poza dolotem powietrza nic szczególnego w tym motocyklu nie widzę... Przeróbka jakich wiele , na pewno jeździ lepiej niż seria. Prawie jak Afryka :P

wierny
06.09.2021, 11:43
Odcinek, w który Szparag wyjaśnia dlaczego założył zawias z AT.
hFgGsG2NZT0

redrobo
06.09.2021, 11:44
Poza tym... pomarancz do hondy? to juz nie kwestia gustu ale szacunku:)

Lucky Luke
06.09.2021, 11:59
Manetki z logo ktm, to na pewno się spierdoli ;) :D

majo
06.09.2021, 15:14
Taki wlot powietrza bym pożyczył i skopiował dla przyszłego pokolenia.

Lucky Luke
06.09.2021, 16:07
Taki wlot powietrza bym pożyczył i skopiował dla przyszłego pokolenia.

Są gdzieś w necie wymiary z martonów.
Sam myślałem żeby to zrobić, bo seryjny dolot do jest dobry ale na czysty asfalt.
Zastanawia mnie tylko jak gaźnik reaguje na taką modyfikację

Cibor klv
06.09.2021, 21:08
Ten motocykl ma stertować w klasie Dakar Legends, a tam regulamin w pewien sposób ogranicza fantazję, poprzez pewne stosowanie części z epoki.

pałeł
06.09.2021, 21:11
a gdzie regulamin pod który sie buduje pojazd bo takiej klasy no kurde nie spotkałem ale moze ktoś podrzuci ?

Fizolof
06.09.2021, 21:51
a gdzie regulamin pod który sie buduje pojazd bo takiej klasy no kurde nie spotkałem ale moze ktoś podrzuci ?

https://www.endurorally24.pl/regulamin

16. Regulamin uzupełniający dla klasy Dakar Legends

Klasa sportowo-pokazowa, przeznaczona dla motocykli historycznych, których model wszedł do produkcji przed rokiem 2000, a ich prototypy lub wersje produkcyjne brały udział w Rajdzie Dakar.
1. Motocykle powinny swoim wyglądem jak najbardziej nawiązywać do swoich rajdowych odpowiedników, nie jest jednak wymagane pełne odwzorowywanie startujących pojazdów, a jedynie nawiązanie do nich i utrzymanie motocykli w stylu z danej epoki. Malowania są dowolne jednak repliki są mile widziane.

2. Rama – musi pochodzić z motocykla produkcyjnego lub być repliką prototypowej ramy. Oryginalną ramę można modyfikować dostosowując do rajdowego odpowiednika. W ramie można zamontować silnik historycznie nawiązujący do stylu i epoki, będącym właściwym dla danej ramy.
3. Silnik – musi mieć historyczne umocowanie w rajdzie, a przynajmniej taką przeszłość powinien mieć jego prototyp, lub model bliźniaczy, ale o np. zmienionej pojemności. Silnik można dowolnie modyfikować.
4. Układ zasilania – zasilanie w paliwo powinno odbywać się za pomocą gaźnika, wtrysk paliwa będzie dopuszczony tylko w przypadku, gdy w danym modelu taki występował w trakcie brania przez niego udziału w rajdzie. Modyfikacje gaźników, sterowników i wtrysków są dowolne, ale muszą bazować na dostępnych w epoce podzespołach bądź ich replikach.
5. Układ zapłonowy – dowolny, można stosować obecne rozwiązania.
6. Zawieszenie – zewnętrzny wygląd zawieszenia i rozwiązanie układu zawieszenia musi pozostać zgodne z wersją produkcyjna bądź jej rajdowym odpowiednikiem. Wewnętrzne elementy zawieszenia można zmieniać lub modyfikować bez ograniczeń.
7. Układ hamulcowy – dowolny, jednak musi być sprawny i nie może budzić wątpliwości, obydwa koła motocykla muszą posiadać niezależny hamulec.
8. Oświetlenie – dowolne, kompletne pozwalające na poruszanie się po drogach cywilnych.
9. Nadwozie – dowolne, nawiązujące swoim wyglądem do „dakarowych legend”. Wszystkie elementy nadwozia muszą być zamontowane w sposób trwały, niebudzący wątpliwości i niezagrażający kierowcy oraz innym uczestnikom rajdu.
10. W przypadku niedopuszczenia motocykla do klasy „Dakar Legend” – motocykl będzie mógł wystartować w klasie RallyADV lub ADV.

pałeł
06.09.2021, 22:59
ciekawy szkoda ze świadomie pominięto lc8 który juz w 2001 wygrywa rajd faraonów i w 2002 dakar :) swietny gość tego dokonał Fabrizio_Meoni:bow::bow::bow::bow::bow:

Mallory
07.09.2021, 09:01
Ten motocykl ma stertować w klasie Dakar Legends, a tam regulamin w pewien sposób ogranicza fantazję, poprzez pewne stosowanie części z epoki.

Bardzo fajnie, że takie klasy powstają.
Motocykle są wieczne. Ciągle można je naprawiać i się tym bawić.
I dostępne jest to dla amatorów co widać często na YT jak w garażu z laika robi się mechanik gdy odrestauruje jakąś afrykę, trampka czy xteka... super.

zimny
07.09.2021, 09:16
Co do wsadzania przedniego zawiasu z afry do trampka to trenowałem coś takiego z 6-7 lat temu, a nawet zawiasik kupiłem wtedy od mada :D więc niech nie gada że śmietnik :)

Różnica jest i to bardzo znaczna. Osobiście uważałem i uważam nadal że nic ponad zawias AT w trampku nie ma sensu. Wsadzisz z LC8 i w żadnym stopniu za zawiasem nie będzie nadążał silnik. A Afrykowy jest plug and play z półkami.

Na zawiasie z AT (przód tył) trampek jeździł jak odchudzona znacznie Afryka. KTMa nie udawał bo to nie ma sensu, naprawdę.

Pozdro
zimny

sambor1965
07.09.2021, 16:38
Dodam, że ten dolot kupiłem chyba w 2008 roku, za dość ciezką kasę. Przeleżał u mnie kilka lat, później leżał u Kuby co go miał skopiować, aż w końcu wylądował w Szparagowni. Niech ma nowe życie ;)

Lucky Luke
08.09.2021, 09:58
Dodam, że ten dolot kupiłem chyba w 2008 roku, za dość ciezką kasę. Przeleżał u mnie kilka lat, później leżał u Kuby co go miał skopiować, aż w końcu wylądował w Szparagowni. Niech ma nowe życie ;)

Jeśli masz foty to wstaw proszę , może ktoś jednak podpatrzy i się zainspiruje.

czosnek
11.09.2021, 16:52
Afryka daje radę

114052

Lolex
11.09.2021, 17:12
Czosnek, jeśli masz większy format tej fotki, to wrzuć proszę do wątku z kalendarzem 2022. Dzięx.

żuk
11.09.2021, 17:13
Dobra fota.

Lis
15.09.2021, 14:18
GabwJyqEyWU

madafakinges
15.09.2021, 15:01
Pominął udział Michała na wyżej wymienionej afrze rally, i to że Michał zajął na niej 3. miejsce a więc nie byli najszybsi w dakar legends na 2 cylindrach.

Lucky Luke
15.09.2021, 16:21
musiał zadbać o dobry PR i reklamę opon :D

ural2
15.09.2021, 17:39
Był jeszcze trampek z silnikiem afry i też o nim nie wspomniał:):):) nie posiadał zaplecza serwisowego w postaci busa i przyczepy.

Gajron
15.09.2021, 22:29
Skoro Trampek Szparaga był najszybszym twinem to pewnie moja afra jechała na jednym baniaku, a skoro tak to chyba trzecie miejsce zaraz za motocyklami o ponad 10 lat młodszymi i jakieś 60-80 kg lżejszymi to chyba niezły wynik...

pałeł
16.09.2021, 07:03
Dajcie wyniki oficjalne ;)

matjas
16.09.2021, 08:22
Pominął udział Michała na wyżej wymienionej afrze rally, i to że Michał zajął na niej 3. miejsce a więc nie byli najszybsi w dakar legends na 2 cylindrach.

Jedno słowo: Szparag.

Kali89
16.09.2021, 08:24
Mówi to co wygodne dla niego i jego Teamu.

Parodia.

qbaRD07
16.09.2021, 09:22
A co Wy tak na tego Szparaga?!
ma zajawkę, kupę gratów na zapleczu, coś z tego robi i bardzo mi się to podoba. Sama nazwa projektu wskazuje, że będzie to zbieranina garażowych pozostałości.
Kolejne serducho klasycznej v-ki zabiło w rytmie powiedźmy naturalnego środowiska, oby więcej takich - brawo!!!!

Gończy
16.09.2021, 09:41
Dajcie wyniki oficjalne ;)

Wyniki ER24 2021

Poniżej przedstawiamy wyniki czwartej edycji ER24
Klasa kobiet
1. Joanna Jankowska-Mazur
2. Emilia Lendzion-Barszcz
3. Anna Mielcarek

Klasa Rally
1. Grzegorz Antoniak
2. Bartłomiej Tabin
3. Marcin Tynowski

Klasa RallyADV
1. Łukasz Kurowski
2. Marek Halamunda
3. Tomasz Drozdzal

Klasa Dakar Legends
1. Wojciech Wołoszyński
2. Marcin Krystoń
3. Michał Gajewski

Lucky Luke
16.09.2021, 10:07
Jedno słowo: Szparag.

Dokładnie, kto zna wie o co chodzi :D

pałeł
16.09.2021, 10:09
Wyniki ER24 2021

Poniżej przedstawiamy wyniki czwartej edycji ER24
Klasa kobiet
1. Joanna Jankowska-Mazur
2. Emilia Lendzion-Barszcz
3. Anna Mielcarek

Klasa Rally
1. Grzegorz Antoniak
2. Bartłomiej Tabin
3. Marcin Tynowski

Klasa RallyADV
1. Łukasz Kurowski
2. Marek Halamunda
3. Tomasz Drozdzal

Klasa Dakar Legends
1. Wojciech Wołoszyński
2. Marcin Krystoń
3. Michał Gajewski
Dziękuję, możesz uzupełnić o motocykle na jakich zrobili wyniki z czasami włącznie

Gończy
16.09.2021, 10:21
To już pytanie do organizatorów. Na chwilę obecną brak dokładniejszych info.

jezyk0
16.09.2021, 10:36
Tu masz link do wyników
https://wyniki.motoresults.pl/pl/2021/Rajdy/RM/Enduro-Rally-24/e_3230

nav
16.09.2021, 10:58
Pominął udział Michała na wyżej wymienionej afrze rally, i to że Michał zajął na niej 3. miejsce a więc nie byli najszybsi w dakar legends na 2 cylindrach.

Chyba Michał miał moto niezgodne z regulaminem klasy.

czosnek
16.09.2021, 11:03
Zawieszenia UPD były stosowane w Dakarze od dawna przez różne marki przed 2000r, więc nie ma tu żadnej kolizji z regulaminem.

nav
16.09.2021, 11:32
6. Zawieszenie – zewnętrzny wygląd zawieszenia i rozwiązanie układu zawieszenia musi pozostać zgodne z wersją produkcyjna bądź jej rajdowym odpowiednikiem. Wewnętrzne elementy zawieszenia można zmieniać lub modyfikować bez ograniczeń.

Gajron
17.09.2021, 09:47
I gdzie tu niezgodność z regulaminem?

motomysz
17.09.2021, 19:57
I gdzie tu niezgodność z regulaminem?
Chodzi chyba o to, że Afryki które jeździły w Dakarze nie miały zawieszenia UPD.

Gajron
19.09.2021, 21:51
Chodzi chyba o to, że Afryki które jeździły w Dakarze nie miały zawieszenia UPD.

Sprawa nie jest taka oczywista, bo twiny Hondy z układem V(nota bene raczej nie na bazie transalpa) startowały w Dakarze głównie w drugiej połowie lat '80, natomiast nieliczne zmoty na bazie Afryki rd04 i RD07 którymi w rajdzie PD startowali na początku lat '90 "amatorzy" zdarzaly się z zawieszeniem UPD, co zresztą np w przypadku teamów fabrycznych Yamahy (yze 750/850) lub np Kawasaki(KLX) było normą od początku lat 90... Zatem biorąc pod uwagę że AT RD07 jest produkowana od 1993 , można uznać, że "rajdowy odpowiednik" z układem zawieszenia UPD istniał, na co zresztą są dowody w postaci nielicznych fotografii z tamtych lat.

Lucky Luke
20.09.2021, 10:49
Skoro motocykl został do puszczony do rajdu to spełniał wymogi regulaminu i tyle. Szparag zwyczajnie pierniczy farmazony mówiąc , że byli najszybszym twinem w klasie.


Gajron , szczerze to nigdy nie spotkałem się z Africą która miała UPD na Dakarze. Podeślesz jakieś foto?

Gajron
20.09.2021, 11:50
114053

114054

Zdjęcie RD04 jest z roku 1990 a rd07 z 1994r.

matjas
20.09.2021, 11:51
druga finansowana przez episkopat :D

Lucky Luke
20.09.2021, 11:58
109989

109990

Zdjęcie RD04 jest z roku 1990 a rd07 z 1994r.

Dzięki , człowiek naoglądał się tych Martonów tylko, a tu proszę.
Tymi zdjęciami , zakończyłeś dyskusję o dopuszczeniu Africy z UPD w ER24 :Thumbs_Up::drif:

siwy
20.09.2021, 12:31
druga finansowana przez episkopat :D

złote felgi :)

złote ale skromne

Dubel
20.09.2021, 12:45
Uwzajta pany z tymi zartami bo bany poleca ;)

matjas
20.09.2021, 13:08
hehehehe. tylko delikatnie.
Siwy to na pewno tombak :D

Lucky Luke
20.09.2021, 15:33
A może to wersja papieska ? ;)

Tezla
20.09.2021, 16:05
Z innej strony patrząc to z tej klasy powinny wylecieć te wszystkie single z bakami poniżej 20l :)

Podobne klasy powstają po to żeby móc sobie wystartować na leciwych sprzętach i nie zająć ostatniego miejsca tak więc granice ingerencji w motocykl powinny jakieś być i jak ktoś zakłada nazbyt współczesne zawieszenie to nie dlatego że oryginalne uniemożliwia jazdę w terenie (na co przykładów jest mnóstwo) tylko po to żeby rywalizować z współczesnymi konstrukcjami i takiej jest miejsce tych zmot.

(Na zdjęciach jest SHOWA oryginalny dostawca zawieszeń dla Hondy, WP zaś w Afryce nie było.)

Gajron
20.09.2021, 16:19
Z innej strony patrząc to z tej klasy powinny wylecieć te wszystkie single z bakami poniżej 20l :)

Podobne klasy powstają po to żeby móc sobie wystartować na leciwych sprzętach i nie zająć ostatniego miejsca tak więc granice ingerencji w motocykl powinny jakieś być i jak ktoś zakłada nazbyt współczesne zawieszenie to nie dlatego że oryginalne uniemożliwia jazdę w terenie (na co przykładów jest mnóstwo) tylko po to żeby rywalizować z współczesnymi konstrukcjami i takiej jest miejsce tych zmot.

(Na zdjęciach jest SHOWA oryginalny dostawca zawieszeń dla Hondy, WP zaś w Afryce nie było.)

Jeśli o mnie chodzi to nie zakładałem tego zawieszenia, żeby z kimkolwiek rywalizować tylko kupiłem taki motocykl od Mady kilka lat temu. W ER24 tez nie startowalem po to, żeby z kimkolwiek ścigać się o "złote gacie" tylko po to, żeby się dobrze bawić.(Podobnie zresztą jak Ty, bo gdybyś chciał się ścigać to też wybrał byś inny motocykl i inne opony) Ogólnie to w d... mam w jakiej klasie bym pojechał. Jak bym wiedział, że zawieszenie w mojej afrze może być taka solą w oku dla niektórych to bym pewnie sobie darował Dakar Legends. Ale Z drugiej strony regulamin jest jaki jest i nie został złamany. Poza tym regulamin zawodów "o marchewke"(Z całym szacunkiem dla uczestników i organizatorów ER24, ale taka jest prawda) nie może być bardziej restrykcyjny niż regulamin samego Dakaru, bo chyba nie o to chodzi. Jak by ktoś chciał jechać po zwycięstwo to powinien wybrać lc4 albo innego mocnego singla.

Tezla
20.09.2021, 16:40
3:13 Szparag mówi o zarysie klasy, tak więc z szacunku dla twórcy pomysłu można mu pozostawić ocenianie kontrowersyjnych przeróbek ;)
x1J6Y_P3OZk?t=193

Gajron
20.09.2021, 16:42
W klasie mogły startować motocykle do roku 2000 wiec klasa jest baaardzo obszerna to jest ponad 20 lat rozwoju motoryzacji. Mysle, ze z szacunku dla organizatorow imprezy mozemy zakonczyc tę dyskusję.

Tezla
20.09.2021, 17:19
Czyli w regulaminie powinno być sprecyzowane że zawieszenie wyprodukowane też do 2000 roku. A tymczasem Szparag wstawił do tyłu nowego YSSa