PDA

View Full Version : Wymiana handguardòw.


Ocet
12.02.2022, 14:07
Zakupiłem inne osłony dłoni. Więc trza zdjąć ori. Odkręciłem śrubę mocujący a tam niespodzianka , blaszka służąca za łącznik między śrubą a trzpieniem. I oczywiście łącznik puścił, śruba z blaszką wylazły a trzpień został..Siedzi na oringach gumowych, i ni ch.
nie da się go wyjąć.. Kto to kuźwa wymyślił taki system.. Jeszcze żeby w trzpieniu był otwór z gwintem..to by się coś wkręciło, jakoś złapało żeby wyjąć, a tak ,dupa. Druga strona oczywiście wyszła bez problemu.
I teraz myślę , czy kombinować, nawiercać trzpień, potem go gwintować, choć nie ma gwarancji że nie zacznie się obracać w trakcie obróbki, czy wcisnąć go na max ile wlezie i montować nowe. Powinno wieźć nowe mocowanie, mam niby 3 cm zapasu. Jeśli opcja nr.2 to znów drugi trzpień wcisnąć tak samo ,czy olać to.. Czy dla wyważenia zrobi to różnicę jeśli z jednej strony będzie ten trzpień a z drugiej nie?
Brawo Panie Hąda..

Melon
12.02.2022, 14:13
Ja bym nawiercał, gwintownik i młotek bezwładnościowy .

matjas
12.02.2022, 15:57
Patrzaj jaki mądry! :)

Bym tak samo zrobił.

Dodatkowo - te dinksotrzpienie są tam w celu tłumienia wibracji. Jak je wyjmiesz i nic nie włożysz kiera może wpadać w rezonans w określonym zakresie obrotów.

Ocet
12.02.2022, 16:43
Czyli lepiej popchnąć trzpień głębiej, zostawić i założyć inne osłony dłoni?
No bo jak mają funkcje tłumiącą drgania to po co wyjmować, po co wiercić i gwintować..??

matjas
12.02.2022, 16:53
Pisałem wcześniej już również o tym rozwiązaniu. Jeśli te kołki wejdą głębiej to czemu nie?
W uzyskane miejsce można założyć nowe rozpieraki.

Btw - w motocyklach w których nie ma masturbacji o każdy gram bardzo dobre właściwości tłumiące uzyskuje się wypełniając kierownice śrutem ołowianym. Czyni cuda.

muszel72
12.02.2022, 17:27
Ocet, daj znaka czy udało Ci się wepchnąć je głębiej jeśli będziesz próbował. W CRF 300R jest chyba takie samo rozwiązanie i zastanawiam się co z tym zrobić.

luk2asz
12.02.2022, 17:30
Ja nie pomogę ale pochwale autora. Pierwszy raz na tym forum nazwał coś jak powinno się nazywać, a nie jakieś handbary. Brawo.

Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka

nabrU
12.02.2022, 23:52
Bo mieszka/ł w kraju angielskojęzycznym a tam się to handguards nazywa

Danny
13.02.2022, 08:20
A jaka jest etymologia słowa *€™handbary* w naszym języku? Na pewno nie ma sensu? Pytam z ciekawości bo rezultat zapytania w google jest miażdżący - wikipedia, wszystkie sklepy, fora, wszędzie przewaga handbarów. Nigdy nie wnikałem, zawsze zakładałem że handbar to stelaż a handguard to listek.

Emek
13.02.2022, 08:23
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Handbary

luk2asz
13.02.2022, 09:01
Emek, w Wikipedii to ja sam mogę napisać, że to jest handelwewnetrzny. To jest ochrona dłoni, a nie kierownicy, bo od handlebar to niby w Polsce nazywają.

Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka

Danny
13.02.2022, 11:05
Może to dowcip tego samego typa co się kiedyś grubo zjarał i wymyślił słowo *gmole*?

CzarnyCzarownik
13.02.2022, 12:55
Po angielsku kierownica to handlebar. Może nasz handbar jakoś z tego wyewoluował :D

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk

Ocet
26.04.2022, 19:54
Ocet, daj znaka czy udało Ci się wepchnąć je głębiej jeśli będziesz próbował. W CRF 300R jest chyba takie samo rozwiązanie i zastanawiam się co z tym zrobić.
Zapomniało mi się dać info co i jak poszło..
A więc po próbach z klejem dwuskładnikowym i tym popychadłem od strzykawki ( nie utrzymało bo gumowe oringi stawiają spory opór) zdecydowałem się wiercić.. Cieniutkie długie wiertło fi jakieś 3? i wywierciłem dziurę w trzpieniu na głębokość jakiegoś 1cm. Później długi wkręt samowiercący fi ciut większe i ziuuu do tej dziurki. Ładnie weszło , złapało. A później ruchem jednostajnym delikatnym ciągnąć za wkręt.. Wyszło. Trzpień nie zniszczony tylko otwór świadczy o tym że coś się działo.. Moim zdaniem to jedyne wyjście z sytuacji było. Nowe HANDGUARDy ;) zamontowane.

CANADIAN
03.05.2022, 09:09
Potwierdzam metoda z nawierceniem działa . Po wyjęciu trzpieni doszedłem jednak do wniosku że Pan Honda po coś je tam włożył i rozwierciłem dremelkiem otwory handguardów Acerbis rally z dodatkową nakładką .Trzpienie spowrotem na swoje miejsce , nowe handguardy zamontowane na fabrycznych zakończeniach . Koszt wymiany wyszedł też do przyjęcia , handguardy może nie pancerne ale w starej RD 04 dawały radę napewno lepsze od fabrycznych .