View Full Version : Olej do przednich lag.
CzarnyEZG
10.01.2022, 18:18
I kolejne pytanie serwisowe.
RD04, przednie zawieszenie, sprężyny progresywne, jaką gęstość oleju dobrać do jazdy często we dwójkę i z bagażami?
Pozdro od Czarnego.
Stosuję przy progresach ok 7.5.
10 było za twardo a 5 za miękko.
Generalnie zależy czy ci mocno nurkuje przy hamowaniu no i jakie masz preferencje bo i każdy ma inaczej.
CzarnyEZG
12.01.2022, 08:24
Poprawiłem tył u PKSa i zaczęła się gra w najsłabsze ogniwo.
Okazało się, że przód względem tyłu się gumowaty zrobił.
Dlatego dałem progresy zamiast wysłużonych oryginałów.
Spróbuję też 7,5 i zobaczymy.
lukasz_vip
12.01.2022, 08:24
Ja zazwyczaj robiłem jeden poziom więcej niż zaleca serwisówka. Czyli z 5W na 7.5W. Dwa poziomy do góry to było zazwczaj za twardo.
CzarnyEZG
12.01.2022, 08:39
Ściągnąłem oba manuale z Afripedii i niema ani słowa o tym jaka lepkość oleju.
Stąd pytanie.
Zmiana oleju to zmiana prędkości pracy lag. 15w wolniej, 5 w szybciej.
Ja polecę Czarnemu biżuterię do przodu-emulatory. Temat opisany wielokrotnie na FAT.
CzarnyEZG
12.01.2022, 10:12
Emek - dzięki.
Artku - zawsze koło nosa przechodziły, bo przed wypłatą było.
Ale też o nich myślę.
CzarnyEZG
17.01.2022, 07:32
Pytanie do bardziej obeznanych,
chcę wymienić olej i sprężyny bez demontażu lag.
Czy popuszczać mocowanie lag w górnej półce, żeby łatwiej korki wykręcić, czy to niekonieczne?
Podpowie też ktoś, czy jest tam jakiś haczyk? (lagi z korkami spustowymi)
Obowiązkowo! najpierw popuścić nakrętki górnych półek.
Haczyk jest taki, że najpierw należy się przejechać chwilę motorem (kocie łby robią robotę). Olej świetnie się miesza i trochę rozgrzewa.
Pamiętaj jeno ze nie spuścisz idealnie całego oleju wiec musisz nalać nieco mniej.
Ile mniej tego nie wiem :)
Jeżeli to co spuścisz z lag nie będzie przypominało oleju to jednak polecam rozebrać i dobrze to wymyć.
CzarnyEZG
17.01.2022, 08:42
Mieszkam w takim miejscu, że kocie łby są tylko na najlepszych drogach, więc spoko :)
Olej planuję zebrać do jakiegoś naczynia i wlać tyle ile wyleciało, żeby nie rzeźbić :)
Nie no - jak spuszczę smołę, to lagi do rozbiórki idą.
Mam nadzieję, że się uda bez tego, bo lagi były robione dwa sezony temu, a zrobiłem od tamtej pory tylko 15 kkm, więc nie powinno go za bardzo zjeść.
Dzięki za info panowie :)
po 15k to na mniut nie licz. zejdzie szara breja i tak.
nie mogę wyjść z podziwu dlaczego nikt z producentów /chyba prócz WP/ nie wpadł do tej pory na plastikowe separatory izolujące sprężyny od ściany lagi.
ścierająca się sprężyna i ścianka lagi tworzą koktail, który na pewno nie pomaga panewkom.
m
CzarnyEZG
17.01.2022, 09:01
Właśnie jestem ciekaw jak będzie wyglądało porównanie moich starych sprężyn z tymi progresami co kupiłem.
Na tych progresach jeszcze widać napisy. A staruszki mają 31 lat. To może być ciekawe.
Właśnie jestem ciekaw jak będzie wyglądało porównanie moich starych sprężyn z tymi progresami co kupiłem.
Na tych progresach jeszcze widać napisy. A staruszki mają 31 lat. To może być ciekawe.
Tu nie jestem pewien, ale chyba przy progresach leje się mniej oleju.
na LOGIKĘ tak bo gęstszy zwój zajmuje więcej miejsca/objętości lagi pod lustrem oleju.
Jak mu ze dwa razy dobije to se doleje po 50-ce na nóżkę.
CzarnyEZG
17.01.2022, 10:03
Nie musiało dobijać, żebym dolał po 50-ce na nóżkę.
Zimno w garażu było kurde.
Ja posłużyłem się logiką przy wymianie sprężyny, no chyba, że coś pominąłem ( i/lub niedomagam mentalnie):
1. zrobić poziom,
2. włożyć ori sprężyny,
3. zmierzyć poziom z ori sprężynami,
4. wyjąć stare i zrobić poziom ponownie,
5. włożyć nowe i zmierzyć poziom.
6. Z różnicy wiemy ile więcej/mniej wypierają nowe sprężynki.
7. Doprowadzić poziom do poziomu z ORI
Ja tak zrobiłem w NATce. Różnica była z 1,5cm w poziomie przy przejściu z ori na twardsze liniowe. Dało mi to przeświadczenie, że przerwa powietrzna będzie taka sama jak przy ori. Oczywiście jestem lamą mechaniczną, więc jak błądzę to niech ktoś poprawi :dizzy:
poduszka powietrzna w RD04 nie jest AŻ tak istotna bo można sobie dopompować zawias i po bułach :D
m
Ilość oleju wszędzie masz orientacyjną, liczy się poziom .
CzarnyEZG
19.01.2022, 18:42
Takie coś zastałem w lagach.
W obu było po 650 ml oleju.
Zalałem tyle samo i założyłem nowe springi.
Ciśnienie było, ale minimalne, więc nie dopompowywałem.
Przy skręcaniu musiałem nieco napiąć sprężyny. Przy rozkręcaniu były już luźne.
CzarnyEZG
31.01.2022, 20:10
Dzisiaj w końcu udało się znaleźć chwilę, żeby założyć na miejsce spowrotem kierownicę.
Jak wiadomo, każdy skomplikowany montaż wymaga trzech rąk,
a każdy nieskomplikowany (jak ten) czterech.
Info dla purystów - nie pamiętam do czego służy połowa sprzętu, który mam na pokładzie, ale przyznacie, że wygląda adwenczurowo (no może poza niedokręconą jeszcze kierownicą, której poziom powiązania z pojazdem jest na podobnym poziomie jak mój z umiejętnościami mechaniczno-jeździeckimi)
weź to tak zostaw :D ponoć da się kierować motocyklem kolanami i naciskiem na podnóżki :D wymieniłeś olej to powinno wystarczyć - najważniejszy jest komfort :D
CzarnyEZG
24.03.2022, 10:18
Pierwsze kilometry z nowymi sprężynami z przodu nawinięte.
Kurde, to jednak prawda, że do stopniowo zużywających się układów się przyzwyczajamy i nie widzimy problemu w ich upośledzonym działaniu.
Teraz przód nie jest ciastowaty, nie dobija i przestał walczyć z tyłem na poprzecznych nierównościach.
Pracuje gdy potrzeba i staje się fajnie twardy gdy konieczne.
Zasadniczo nie wiem ile w tym zasługi progresu, a ile tego, że sprężyny są praktycznie nowe. (na pewno spora zasługa Matjasa, który mnie na nie namówił. Tak jak Ci pisałem - to był najlepszy zakup od czasu kupna czterech krat browara po 50 gr za butelkę, dlatego, że był deko po terminie)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.