View Full Version : W這chy - zakaz wjazdu do lasu
wooocash
15.12.2021, 19:57
Siemka
Troch na w這skim TeT si pozmienia :(
https://www.motocykl-online.pl/newsy/Offroadowa-katastrofa-we-Wloszech-Na-lesne-drogi-juz-nie-wjedziesz,16177,1
w g鏎y, tam gdzie motoalpinizm tzw. mo積a by這 uprawia, ju wcze郾iej mo積a by這 jecha jedynie trial闚k.
mam nadziej, 瞠 TO si nie zmieni. je郵i owszem to niestety si sp騧ni貫m :(
lipa w ka盥ym razie :/
Jeszcze kwestia co jest lasem? A przecie TET mo瞠 lecie mi璠zy polami, po pla瘸ch, stepach albo po graniach i po這ninach.
Wys豉ne z mojego RMX2155 przy u篡ciu Tapatalka
Narazie nie ma co j璚ze. Mo瞠 makarony tak 豉two si nie poddadz.
Poza tym to co za przeproszeniem pierdoli motocykl online to teges
Trza w這skie info.
Dyskusja na ten temat trwa na forach enduro w IT od kilku miesi璚y, kr鏒ko m闚i帷 jest pozamiatane podobnie jak w u s御iad闚 w A czy DE. Spieszcie si 瞠by poje寮zi w 豉dnych okoliczno軼iach natury rowerem bo to kwestia kilku lat i te wprowadz zakazy. Na dzi przynajmniej 4 parki i kilka rezerwat闚 zabroni這 poruszania si po ich terenie rowerem.
Definicja lasu jest taka sama, jedyna r騜nica to 瞠 u nas dostaniesz mandat, lub do s康u, tam zarekwiruj jeszcze pojazd.
Dyskusja na ten temat trwa na forach enduro w IT od kilku miesi璚y, kr鏒ko m闚i帷 jest pozamiatane podobnie jak w u s御iad闚 w A czy DE. Spieszcie si 瞠by poje寮zi w 豉dnych okoliczno軼iach natury rowerem bo to kwestia kilku lat i te wprowadz zakazy. Na dzi przynajmniej 4 parki i kilka rezerwat闚 zabroni這 poruszania si po ich terenie rowerem.
Definicja lasu jest taka sama, jedyna r騜nica to 瞠 u nas dostaniesz mandat, lub do s康u, tam zarekwiruj jeszcze pojazd.
no c騜 wida cz這wiek jest niczym innym jak wrzodem na d..e tej planety a z czasem i pieszo nie wejdziesz bo stwarzasz dla siebie zagro瞠nie w ko鎍u to dzika natura a po drugie zak堯casz spok鎩 zwierz徠ek. Ca豉 nadzieja w prywatnych lasach gdzie za 5z / 1h sobie pooddychamy :(.
consigliero
16.12.2021, 08:59
Na dzie dzisiejszy drugiej zapasowej planety nie mamy.
Matjasku.. a ja ju si pakowa z Montesso..:(
przesta si maza
czytuj, przygotowuj帷 si niespiesznie do wyjazdy wiosn, motoalpinismo.it i uwa瘸m, 瞠 NIE MA takiej opcji, 瞠by zamkn瘭i te szlaki dla obecnego ich wykorzystania.
W這si, s逝sznie, zunifikowali pogl康y i po陰czyli swoje si造 aby stworzy jedn lub dwie /tu jeszcze trwa dyskusja/ organizacje/stowarzyszenia reprezentuj帷e przed w豉dzami zmotoryzownych u篡tkownik闚 np. g鏎skich szlak闚 w Piemoncie czy Lombardii. Og鏊nie p馧nocne W這chy s uwa瘸ne za do嗆 wrogie takiemu wykorzystaniu g鏎 - im dalej na po逝dnie tym lepiej ale wiadomo - tereny do jazdy niego gorsze.
poni瞠j do嗆 przypadkowy wyimek z trwaj帷ej tam dyskusji
From what I understand, the further away from northern Italy (Emilia and Tuscany included) the less problematic is the relationship between users of natural roads and the rest of the world.
As you can see, I am not talking about "off-road vehicles" but rather the frequentation of roads with a rural background such as hunters do, in accordance with the rules of the CdS, at this moment in contrast with our Piedmontese regional laws.
What we want is soon said:
we want to count on it, we want to know how many people go to the natural roads, as the CdS understands them, all including hunters, cyclists, trialists, enduro riders, snowmobiles and so on.
We all want to be treated in the same way in compliance with our Constitution (this means taking note that it cannot be prohibited by law by category).
We do not want to be suppressed by any Sunday sheriff
we want to give ourselves self-regulation with regard to noise, license plates, detours outside the roads as understood by the CdS
We do not want to be locked up in any Indian reservation
we want to respect and coexist with all the other users of the woods
we do not want to be directly controlled by any federation,
we want to collaborate with all the federations that surely, as they have already shown they do and want, will be close to us in every way
we want to create a "something" capable of solving the problem of coexistence in the woods between the various realities, starting from the level of the single municipality. Rules are needed to live together and we are able to help administrations administer the territory.
The GEVs were born to educate, here they are only repressing for more in most cases at the limit of current legislation, we want to question their power because we are the users / taxpayers / voters and therefore we must have RESPECT and respect for the laws.
je郵i kogo interesuje temat szerzej to mo積a si zaznajomi z nim tutaj:
https://www.motoalpinismo.it/smf/index.php/topic,4056.30.html
i u篡 guglajki do przet逝maczenia sobie strony online.
Z tego co czytam to w NAJGORSZYM wypadku trzeba b璠zie si zrzeszy i/lub wykupi licencj na jazd.
W naszym/moim przypadku kiedy taka jazda b璠zie mia豉 miejsce przez kilka dni w roku do tygodnia, nie b璠 mia nic przeciwko uiszczeniu takowej op豉ty, zw豉szcza, 瞠 za ni z czasem p鎩dzie utrzymanie szlak闚 i pewnie jaka drobna infrastruktura bo nie wierz, 瞠 ludzie b璠 buli za bezdurno.
Tak wi璚 otrzyjcie ju 透y p豉cz帷y,
畝le z serca wyzujcie
:D
przesta si maza
czytuj, przygotowuj帷 si niespiesznie do wyjazdy wiosn, motoalpinismo.it i uwa瘸m, 瞠 NIE MA takiej opcji, 瞠by zamkn瘭i te szlaki dla obecnego ich wykorzystania.
W這si, s逝sznie, zunifikowali pogl康y i po陰czyli swoje si造 aby stworzy jedn lub dwie /tu jeszcze trwa dyskusja/ organizacje/stowarzyszenia reprezentuj帷e przed w豉dzami zmotoryzownych u篡tkownik闚 np. g鏎skich szlak闚 w Piemoncie czy Lombardii. Og鏊nie p馧nocne W這chy s uwa瘸ne za do嗆 wrogie takiemu wykorzystaniu g鏎 - im dalej na po逝dnie tym lepiej ale wiadomo - tereny do jazdy niego gorsze.
poni瞠j do嗆 przypadkowy wyimek z trwaj帷ej tam dyskusji
From what I understand, the further away from northern Italy (Emilia and Tuscany included) the less problematic is the relationship between users of natural roads and the rest of the world.
As you can see, I am not talking about "off-road vehicles" but rather the frequentation of roads with a rural background such as hunters do, in accordance with the rules of the CdS, at this moment in contrast with our Piedmontese regional laws.
What we want is soon said:
we want to count on it, we want to know how many people go to the natural roads, as the CdS understands them, all including hunters, cyclists, trialists, enduro riders, snowmobiles and so on.
We all want to be treated in the same way in compliance with our Constitution (this means taking note that it cannot be prohibited by law by category).
We do not want to be suppressed by any Sunday sheriff
we want to give ourselves self-regulation with regard to noise, license plates, detours outside the roads as understood by the CdS
We do not want to be locked up in any Indian reservation
we want to respect and coexist with all the other users of the woods
we do not want to be directly controlled by any federation,
we want to collaborate with all the federations that surely, as they have already shown they do and want, will be close to us in every way
we want to create a "something" capable of solving the problem of coexistence in the woods between the various realities, starting from the level of the single municipality. Rules are needed to live together and we are able to help administrations administer the territory.
The GEVs were born to educate, here they are only repressing for more in most cases at the limit of current legislation, we want to question their power because we are the users / taxpayers / voters and therefore we must have RESPECT and respect for the laws.
je郵i kogo interesuje temat szerzej to mo積a si zaznajomi z nim tutaj:
https://www.motoalpinismo.it/smf/index.php/topic,4056.30.html
i u篡 guglajki do przet逝maczenia sobie strony online.
Z tego co czytam to w NAJGORSZYM wypadku trzeba b璠zie si zrzeszy i/lub wykupi licencj na jazd.
W naszym/moim przypadku kiedy taka jazda b璠zie mia豉 miejsce przez kilka dni w roku do tygodnia, nie b璠 mia nic przeciwko uiszczeniu takowej op豉ty, zw豉szcza, 瞠 za ni z czasem p鎩dzie utrzymanie szlak闚 i pewnie jaka drobna infrastruktura bo nie wierz, 瞠 ludzie b璠 buli za bezdurno.
Tak wi璚 otrzyjcie ju 透y p豉cz帷y,
畝le z serca wyzujcie
:D
疾by to zrobi musisz by cz這nkiem motoklubu i posiada licencj fim zawodnicz, nie amatorsk.
To koszt 150/200 euri rocznie + badania i certyfikat zdrowotny.
tak jest teraz i by mo瞠 niekoniecznie na poziomie tych lokalnych klub闚 je寮zieckich gdzie wyjazd w g鏎y nie ma NIC wsp鏊nego z jak彗olwiek imprez sportow.
poczekamy zobaczymy - nieomieszkam, jak si ju co tam u nich skrystalizuje, podpyta na wzmiankowanym forum co i jak. ostatecznie wejd tam ju wcze郾iej aby by這 wiadomo, 瞠 temat jest r闚nie z zaciekawieniem obserwowany poza granicami Italii.
z ca陰 pewno軼i nie bedzie to kwestia zamkni皻a tylko dla lokales闚.
Polemizowa bym z Tob, ale po co ?
Jak najpi瘯niejszych widok闚 i nie daj si przydyma bo szkoda by by這 motorka :).
https://www.gazzettaufficiale.it/eli/gu/2021/12/01/286/sg/pdf
https://www.youtube.com/watch?v=fuYlvx1qpLI&t=11s tu o rowerach troch
fuYlvx1qpLI
no nie wiem po co :D
i wcale nie mam zamiaru si droczy
瘸den z nas tak naprawd nie wie jak b璠zie i jak si rozwinie ta sytuacja.
mo積a mie tylko nadziej i p鏦i co jednak jecha w Sudety :D
zdrowia!
Sytuacja na dzi wygl康a tak 瞠 autonomi w podejmowaniu decyzji otrzymali gubernatorzy region闚. By造 naciski z ich strony aby zmieni przepisy, tak by mogli decyzje wydawa samodzielnie. I to wywo豉這 t dyskusj, zakaz obowi您ywa podobnie jak u nas tylko go nie egzekwowano. Teraz ka盥y region zdecyduje czy da mo磧iwo嗆 poruszania si po wyznaczonych drogach, czy zakaza ca趾owicie. Regiony: Friuli Venezia Giulia, Trenetino Alto Adige, Veneto, Lombardia, Piemonte opowiedzia造 si za wprowadzeniem ca趾owitego zakazu.
czyli grubo. wsz璠zie tam gdzie fajnie :(
skoro nie mo積a jecha DO lasu to pewnie b璠zie mo積a je寮zi powy瞠j linii lasu :D
Taki komunikat w sprawie z wczoraj :
Odwo豉nie MFW przeciwko dekretowi z dnia 28 pa寮ziernika 2021 r. Przepisy dotycz帷e okre郵enia minimalnych kryteri闚 krajowych zwi您anych z celami, rodzajami i w豉軼iwo軼iami techniczno-budowlanymi le郾ictwa i le郾o-pastersk 篡wotno軼i, prac zwi您anych z gospodark le郾 i hydrauliczno-le郾 uzgodnienie opublikowane w Dzienniku Urz璠owym 1 grudnia ubieg貫go roku, wydane przez Ministerstwo Polityki Rolnej, 砰wno軼iowej i Le郾ej, w porozumieniu z Ministerstwem Kultury i Ministerstwem Przemian Ekologicznych, kt鏎e zawiera zakaz ruchu le郾ego i le郾o-pasterskiego dla zwyk造ch przejazd dowolnym 鈔odkiem lokomocji.
Stosowanie dekretu mog這by doprowadzi do potencjalnego zakazu uprawiania sportu na drogach le郾ych nawet motocyklistom, co skutkowa這by naruszeniem konstytucyjnego prawa do uprawiania sportu.
W ci庵u tych dw鏂h miesi璚y FMI wraz z ANCMA zainicjowa造 seri wa積ych i ci庵造ch dyskusji ze 鈍iatem rz康owym i parlamentarnym w celu podniesienia 鈍iadomo軼i w鈔鏚 instytucji na temat powa積ych szk鏚, jakie amatorzy, konkurencyjni i zwi您an z hotelarstwem i turystyk, te odnosz帷e si do przemys逝, opr鏂z ogromnych szk鏚 gospodarczych, kt鏎e zosta造by wyrz康zone wszystkim zainteresowanym sektorom.
Pomimo ch璚i okazywanej tak瞠 przez urz璠nik闚 Ministerstwa Rolnictwa, pierwszego sygnatariusza dekretu, kt鏎y wyda komunikat prasowy i uspokajaj帷y zapis, 瞠 nic si nie zmieni w por闚naniu z przesz這軼i i 瞠 regiony nadal b璠 musia造 decydowa tranzyt na terytoriach nale膨cych do odpowiednich kompetencji MFW uzna, 瞠 wobec braku zmiany tekstu dekretu lub ok鏊nika wyja郾iaj帷ego, kt鏎e mog造by stanowi pewn orientacj dla region闚 powo豉nych do stanowienia prawa na ich terytorium, konieczne jest zakwestionowanie zaopatrzenie.
Mamy zatem nadziej, 瞠 te profile niekonstytucyjno軼i dekretu dadz si rozstrzygn望 z uwagi na brak wywa瞠nia wchodz帷ych w gr interes闚 oraz konieczno嗆 zagwarantowania swobodnego przemieszczania si, prawa do wolnej inicjatywy gospodarczej oraz prawa do uprawiania sportu i rekreacji. zaj璚ia.
Jednocze郾ie jednak nasze rozmowy instytucjonalne nie zosta造 przerwane w celu uzyskania wymaganych wyja郾ie urz璠owych; Naszym zdaniem te wyja郾ienia s niezb璠ne, aby nadal gwarantowa mo磧iwo嗆 swobodnego uprawiania naszych sport闚, ale zawsze z g喚bokim szacunkiem dla terytorium.
Naswietlaj sprawe w miare mozliwosci. Wazny temat dla mnie.
Czytam 瞠 powsta造 w niekt鏎ych regionach grupy ochrony obszar闚 g鏎skich przed moto, k豉dmi czy 4x4,. Spotykaj si w miejscach gdzie przy 赧kendach je盥膨 i filmuj za pomoc dron闚. Nast瘼nie materia przekazywany jest stra篡 le郾ej i carabinierom. To tak ciekawostka w temacie obowi您uj帷ych zakaz闚. Spowodowa這 to spore poruszenie w grupach endurowc闚, bo zaczynaj dociera wezwania. Na razie toczy si dyskusja nad legalno軼i takich dzia豉, ale nie zosta jeszcze opracowany paragraf, kt鏎y by zabrania takich akcji. Ciekawe kiedy u nas si zaczn, a mo瞠 ju s :haha2: ?
syncronizator
20.03.2022, 20:30
Czy poza drogami publicznymi trzeba mie tablic rejestracyjn ? .. 瞠 tak zapytam .....
Czy poza drogami publicznymi trzeba mie tablic rejestracyjn ? .. 瞠 tak zapytam .....
A formalnie czy poza drogami publicznymi mo積a si pojazdem porusza? Mo積a, jak masz zgod w豉軼iciela terenu/drogi. G逝pia sprawa ... 瞠 tak powiem...
A szerzej to problem polega r闚nie na tym, 瞠 najwi瘯sze szkody w otwartym terenie powoduj w豉郾ie r騜ne mato造 bez blach bo si czuj anonimowo wi璚 bezkarnie.
greenman
21.03.2022, 13:14
Ciekawe kiedy u nas si zaczn, a mo瞠 ju s :haha2: ?
Ju jest, tylko u nas sama policja puszcza drony ;) https://www.scigacz.pl/Policja,uzywa,dronow,do,wylapywania,motocyklistow, enduro,w,lasach,Opublikowala,zdjecia,41900.html
Dzi瘯i za informacj. Mia貫m jak捷 nadziej ale chyba lepiej sobie odpuszcz w tym roku szutry i biwaki w Italii.
Taki artyku w lokalnej prasie .
Co tam jest z grubsza napisane?
G逝pi pomys eko terroryst闚, kt鏎ym przeszkadza wszystko i zacz瘭i nieleganie nagrywa je盥膨cych tam na moto doprowadzi do konfliktu. Kt鏎y ci篹ko b璠zie za瞠gna, do mediacji w陰czy si prezydent organizacji zrzeszaj帷ej endurowc闚, itp. Przepisy jednak obowi您uj a za nimi zakazy, wiec jest napierdalanka :haha2:.
Czy mog przejecha TET Italia legalnie?
Na filmikach z YT wida zakazy wjazdu ale ch這paki lec.
Gdzie teraz mo積a legalnie je寮zi, pewnie opr鏂z lokales闚 znaj帷ych dobrze w豉sne paryje raczej nikt nie wie. Drogi dopuszczone do ruch maja by oznaczone w przysz這軼i. Kompetencje do udost瘼nienia takich dr鏬 posiadaj teraz departamenty regionalne 鈔odowiska, po naszemu lp. 畝den region nie udost瘼ni do informacji publicznej takich dr鏬 i zapewne nie pr璠ko udost瘼ni. Obowi您uje zatem przepis, kt鏎y przez lata by, lub nie respektowany w zale積o軼i od miejsca.
Zabrania on na tenarach le郾ych/g鏎skich poruszania si pojazdami spalinowymi. Tak to wygl康a obecnie, je寮zi je盥膨, ale goni cz窷ciej ni kiedy, pisz na forach o mandatach i zatrzymanych sprz皻ach. Jaki czas temu to by豉 bardzo sporadyczna informacja.
Wed逝g mnie to si to sko鎍zy jak w UK, czyli jest oficjalny/legalny "baj貫j", kt鏎y jest oznakowany i widoczny na odpowiedniej mapie... Wszystko poza b璠zie na w豉sne ryzyko.
Problemy zacz窸y si jak w necie pojawi造 si 郵ady z tras. Szczeg鏊ne oburzenie by這 w ma造ch miejscowo軼iach, gdzie ludzie przyzwyczajeni do spokoju nagle go stracili a z g鏎 zamiast 酥iewu ptak闚 dobiega造 akrapy przy pi這waniu na podjazdach. Druga sprawa to 瞠 niekt鏎zy lokalesi za kas ci庵ali po paryjach turyst闚 z kraj闚 gdzie za wjazd do lasu by豉 ciurma. A oni poczuli si tam jak Niemcy, Austriacy czy Szwajcarzy 15 lat temu w Brebu Nou. Potem przyje盥瘸li ju sami z kumplami i robili jeszcze wi瘯szy rozpierdol. Dok豉dnie to samo sta這 si w BN i Bieszczadach.
go嗆 od TET m闚i 瞠 nadal full legal, dlatego te nic nie zmienia w trasie.
No ale wola貫m zapyta.
Je郵i nie ma informacji ( znaki ) o tym 瞠 droga le郾a/g鏎ska po kt鏎ej jedziesz jest dopuszczona do ruchu to obowi您uje na niej zakaz. Jestem przekonany 瞠 na wi瘯szo軼i tych tras nie ma takich znaku.
Tak jak u nas. Znam wiele dr鏬 gminnych wiod帷ych lasami na kt鏎ych nie ma 瘸dnych znak闚. Wi瘯szo嗆 korzystajacych wie i ani razu nie mieli鄉y spinki z gajowymi czy my郵iwymi cho nie raz wbilmy si w nagonk lub lini go軼i z fuzjami.
Je郵i nie ma informacji ( znaki ) o tym 瞠 droga le郾a/g鏎ska po kt鏎ej jedziesz jest dopuszczona do ruchu to obowi您uje na niej zakaz. Jestem przekonany 瞠 na wi瘯szo軼i tych tras nie ma takich znaku.
Adam, oblukaj. 1.34
https://youtu.be/A-wrsaFfOJY
A-wrsaFfOJY
Adam, oblukaj. 1.34
https://youtu.be/A-wrsaFfOJY
Emek, to z 2019 roku, ta galeria ma ju inne zasady. W zesz造m roku jeszcze przez ni przejecha貫m, zosta豉 otwarta ponownie po 2018. Ten teren to akurat okolice Salbertrand i Bardonecchii, a czas w jakim cz這wiek jecha to te czas zlotu Stella Alpina, wtedy te inaczej traktuj moto.
Zakaz ruchu w tym przypadku jest zwi您any z niebezpiecze雟twem w tunelu i jego zamkni璚iem. Dotyczy r闚nie piechur闚.
W tym regonie dopuszczonych do ruchu jest wiele dr鏬 i sa oznaczone na mapach turystycznych i znajduj si te na stronie gminy lub departamentu turystyki. Wi瘯szo嗆 jest z ograniczeniem pojazd闚 mog帷ych na nie wje盥瘸, godzin i dni w kt鏎y s do ruchu dopuszczone. Ale to bardzo pouk豉dany autonomiczny region w kt鏎ym wszystko dzia豉 jak powinno w przeciwie雟twie do wi瘯szo軼i innych w IT. Ze 25 lat temu przejecha貫m je chyba wszystkie, teraz je盥輳 tam na rower.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.