View Full Version : Regulacja Gaznika po wymianie filtra powietrza
BartekBBI
08.09.2009, 13:16
Witam Szanowne Grono. Mam Załozony W Rd04 Filtr K&n I Chcialbym Wyregulowac Gazniki. Czy Moze Ma Ktos Takie Zestawienie W Swojej Afryczce I Moze Mi Podpowiedziec Ile Pełnych Obrotów Srubą Regulacyjną Nalezy Wykonac Na Przednim I Na Tylnim Cylindrze. Podobno Na Tylnim Musi Byc O 1/4 Obrotu Wiecej..?
Z Góry Dziekuje Za Podpowiedz;)
Mamrot, co Ty masz z tym pisaniem ?? A do regulacji gaźników, używa się wakuometrów.... a nie na oko....
Tutaj je kupisz
http://www.marek-sklep.com.pl/Wakuometry_slupkowe_4cyl-58.html
(http://www.marek-sklep.com.pl/Wakuometry_slupkowe_4cyl-58.html)A tutaj znajdziesz instrukcję
http://faq.africatwin.com.pl/Synchronizacja_Ga%C5%BAnik%C3%B3w
BartekBBI
08.09.2009, 13:24
hmm,,a te sruby na gaznikach z prawej i z lewej strony nie sa od dawki paliwa??
Wakuometry to do synchro, ale skład mieszanki to druga sprawa. No i faktycznie robi się ją często na oko, znaczy na wygląd świecy.
hmm,,a te sruby na gaznikach z prawej i z lewej strony nie sa od dawki paliwa??
Poczytaj ten link, proszę :)
Wakuometry to do synchro, ale skład mieszanki to druga sprawa. No i faktycznie robi się ją często na oko, znaczy na wygląd świecy.
No prawda Ci to jest, ale koledze chyba chodzi o synchro, bo o co innego ?
BartekBBI
08.09.2009, 13:29
czytale;) synchro mialem zrobione. chodzi mi o ustawienie dawki. od ilu obrotów mam zaczac;)
zacznij od fabrycznych nastawów , a jako ze założyłeś nie filtr tylko wyłapywacz większych latających obiektów jakich jak muchy to zmniejszasz podcisnienie w gaźnikach a tym samym zubożasz mieszankę.
Dlatego od fabryki wzbogać skład o 1/4 do 0.5 obr, potestuj , pojeździj , pogladaj świece i doświadczalnie ustawisz optymalnie.
Do tego ( kiedyś słyszałem) że po 100000km powinno się nieznacznie wzbogacić skład z racji zużywania się elementów gaźnika ale to sprawa indywidualna .
Może ja tam sie nie znam, ale... synchro jest tylko do obrotów jałowych i lekko wyższych. Śruba skłądu mieszanki także. Wyższe obroty reguluje się położeniem pływaka i iglicy.
BartekBBI
08.09.2009, 14:28
dziekuje za odpowiedz. a jaki jest fabryczny nastaw??? nie mam serwisówki dlatego pytam. i czy powinienem na tylnim cylindrze dac o 0.25 obrotu wiecej??? pozdrawiam
a to ciekawe :dizzy:
co masz konkretnie na mysli?
[QUOTE=MAMROT;73873]dziekuje za odpowiedz. a jaki jest fabryczny nastaw??? nie mam serwisówki dlatego pytam. i czy powinienem na tylnim cylindrze dac o 0.25 obrotu wiecej??? pozdrawiam
w 03 mam 2.5 , nie pamietam ile jest w 04...chyba 1.5 czy jakos tak, upewnij się. Obydwa cylindry maja takie same ustawienia, ewentualnie tobisz korekty gdyby któryś wymagał zmiany.
BartekBBI
08.09.2009, 14:36
ok. serdeczne dzieki. pozdrawiam;)
np przy gorszej kompresji spowodowanej wiekiem przebiegiem mozesz dać wiecej obrotów ale równo na obydwa.
I sciagnij sobie serwisówkę - przyda Ci sie. Naprawdę. Pomozemy jak nie bedziesz rozumiał jezyka albo nie umiał znaleść ale minimum pracy wykonaj.
BartekBBI
08.09.2009, 14:43
dzieki. staram sie sam wsio robic ale czasem lepiej zapytac zeby pozniej nie załować bo jak wiadomo człowiek uczy sie na błędach;) jeszcze raz dzieki.
aha, tak informacyjnie u siebie dołożyłem po 0.25 obr a i tak nadal potrafi mało spalić....
oprócz gorszej kompresji wyrobienie się np przepustnic gażnika tez powoduje ssanie bokami powietrza co wychudza mieszankę
BartekBBI
08.09.2009, 14:54
ja wlasnie załozyłem przpustnice z membranami od hondy vf 1000f. wygladaja jak nowe takze nie ma zbytniego luzu. własnie sciagam serwisówke haynesa takze moze cos zdzialam;)
i nie dokręcaj na siłę srubek od składu - leciutko d pierwszego oporu!!!!
Dzieju, teoria ta dziłała na kilkudziesiecu naprawianych przezemnie motocyklach, zawsze wszystko było ok.
Skład miesznki regulujesz śrubą najczęsciej od spodu gaźnika. Regulujesz powiedzmy jedna dysze (w uproszczeniu), robisz to przy zamkniętej przepustnicy.
Synchro robisz też przy zamkniętej przepustnicy.
Zrób synchro przy otwartej do połowy przepustnicy lub do 2/3 jej otwarcia, tak samo skład mieszanki wyreguluj. Uda się?
Masz powiedzmy do połowy otwarty gaz, iglica się podnosi i to ona reguluje wypływ paliwa z komory pływakowej, nie śruba od składu miesznki.
Regulacja śrubą składu mieszanki była mozłiwa w powiedzmy całym zakresie obrotów w gaźnikach mechanicznych (Pegaz, stare Mikuni itd.) a nie w podciśnieniowych.
W podciśnieniowcach reguluje się najpierw iglicę, pływak, a na końcu skład mieszanki i dopiero synchro.
BartekBBI
08.09.2009, 15:08
wiem wiem;) delikatna to sprawa. biorąc pod uwage filr k&n oraz przebieg odkrece po 2,5 obrotu i przetestuje...
Dzieju, teoria ta dziłała na kilkudziesiecu naprawianych przezemnie motocyklach, zawsze wszystko było ok.
Skład miesznki regulujesz śrubą najczęsciej od spodu gaźnika. Regulujesz powiedzmy jedna dysze (w uproszczeniu), robisz to przy zamkniętej przepustnicy.
Synchro robisz też przy zamkniętej przepustnicy.
Zrób synchro przy otwartej do połowy przepustnicy lub do 2/3 jej otwarcia, tak samo skład mieszanki wyreguluj. Uda się?
Masz powiedzmy do połowy otwarty gaz, iglica się podnosi i to ona reguluje wypływ paliwa z komory pływakowej, nie śruba od składu miesznki.
Regulacja śrubą składu mieszanki była mozłiwa w powiedzmy całym zakresie obrotów w gaźnikach mechanicznych (Pegaz, stare Mikuni itd.) a nie w podciśnieniowych.
W podciśnieniowcach reguluje się najpierw iglicę, pływak, a na końcu skład mieszanki i dopiero synchro.
taaa, a wiesz ze w Afrykach sa stałe iglice i pływaki i niczego sie nie reguluje?
Nie grzebałem się jeszcze w Afryce (niestety). Kiedys, dawno w jakimś VT czy podobnym chopperze jedynie.
Serio nie ma jakiejś blaszki do regulacji poziomu paliwa na pływaku?
Ok, zateoretyzowałem, przepraszam. Ale tak czy siak da się bardzo często regulowac iglice nie posiadajaca regulacji.
Mamrot, gażniki w AT są ustawione pod NORMALNY filtr, a nie pod K&N. Przerabiałem temat, i jak ustawisz 2,0 obrotu to dół będzie jako tako (na papierowym lepszy) ale w górne obroty będzie się wkręcał gorzej. Jak dasz 2,75 bedziesz miał super środek i góre ale muła do 3500 rpm gdzies tak. Ja bym na K&N ustawił jeśli już koniecznie chcesz psuć motocykl 2,0 obrotu na obu po równo, chyba że kompresje masz już słabą, i różna dla ob u cylindrów.
ot taka moja historia, K&N poszedł na allegro po paru wycieczkach
Noo jak Rambo się przekonał że łapacz owadów pod tytulem K&N nic dobrego nie daje to już coś mówi.
Podoba mi się też stwierdzenie /" ....jesli już koniecznie chcesz psuć motocykl......"/ :Thumbs_Up::brawo:
Panowie, wynalazek K&N stworzono do wyczynowego wydobywania kilku % resztek mocy z silników które nie mają długo i bezawaryjnie jeździć...
tylko mają dać z siebie wszystko na wyścigach, torach itp...
a potem śmietnik lub remont i na nastepny wyścig.....
No cóż jak zwykle reklama jest po to żeby zarobić, i producenci tych wynalazków napiszą wszystko co tylko klient chce usłuszeć/przeczytać.
Życzę zdrówka dla silników z K&N -ami bo bedzie im kiedyś potrzebne, no chyba że nowy nabywca będzie się już tym martwił.
Ale nic na siłę,wolny wybór.
Gdybym miał kupić moto wiedząc że latał sporo na K&N to bym się zastanowił nad stanem silnika i czy warto.
się rozgadałem.....
Jak wciąga olej, to będzie wciągać go jeszcze wiecej :D
taki morał, z nutką złośliwości :D
W 04 można ustawiać poziom paliwa i proszę w błąd kolegi nie wprowadzać. Ja również uważam, że śruba jałowych jest od jałowych i podaje paliwo do pewnego położenia przepustnicy. Przy większym otwarciu przepustnicy dawkę paliwa reguluje iglica w przepustnicy.
Tak mnie uczyła książka, tak tez mnie uczył praktyk.
BartekBBI
08.09.2009, 17:29
a jak sie ma filtr k&n do filtra gąbkowego??? czy ich skutecznosc nie jest podobna??? bo taki mam tok rozumowania...w wielu motocyklach sa seryjnie montowane filtry gąbkowe...i potrafią na tym przelatac sporo kilometrów..jesli zle mysle to prosze mnie sprostowac...
Bąbel kombinował z gabkowym, opisał przeróbkę, nawet ubota z AT robił na testach...
zapytaj go lub poszukaj tematu.
Tylko raczej nie testował w pustynnych warynkach.
A propo pustyni to chyba Ropuch ( o ile dobrze pamietam) pojechał do Maroka z K&N i po powrocie z komór pływakowych i gażników wysypał po łyżce piachu........ a ile poleciało na cylindry.....nie do przeliczenia.....
BartekBBI
08.09.2009, 22:59
Tu Masz Racje..ale Mysle Ze W Naszych Warunkach Spokojnego Uzytkowania Mozna Uzywac Takiego Filtra;) W Razie Czego Mam Papierowy;) W Samochodzi Odłaczyłem Egr I Załozylem Wkład K&n..rezultat..wieksza Elastycznosc I Brak Dziury Pomiedzy 2700 A 3000obr. Mowa O Doładowanym Td. Takze Pozyjemy..zobaczymy..ale Dzieki Za Podpowiedzi. Pozdrawiam
Chłopie weź nie pisz jak dziecko Neo, ok?
TD z EGR to nie AT wolnossąca. Zmień to jebaną klawiature bo kurwica szczela !! dla mnie to możesz bez filtra jeździć, po co się bawic w półśrodki :D:Thumbs_Up:
Bąbel kombinował z gabkowym, opisał przeróbkę, nawet ubota z AT robił na testach...
zapytaj go lub poszukaj tematu.
Tylko raczej nie testował w pustynnych warynkach.
A propo pustyni to chyba Ropuch ( o ile dobrze pamietam) pojechał do Maroka z K&N i po powrocie z komór pływakowych i gażników wysypał po łyżce piachu........ a ile poleciało na cylindry.....nie do przeliczenia.....
Ja przejechałem całą trasę afrykańska na gąbkowym, a tak mam KN, oleju nie bierze i pali mało, może macie rację z tym KN, i to, że popełniłem błąd, się jeszcze okaże, ale jak na razie zrobiłem AT 50.000 i jakoś nic się nie dzieje, odpukać....
Ktoś tu pisał, że śruba regulacji mieszanki jest do regulacji na wolnych i średnich obrotach. I ma rację. Przy wyższych obrotach to wysokość i kształt iglicy ma znaczenie. I ktoś mówi, że się nie reguluje. Nie bo się po prostu wymienia. Zresztą poziom paliwa też zawsze można zmienić.
Osobiście jestem przeciwnikiem K&N w normalnej eksploatacji. Ale dobrze zestrojony gaźnik + K&N może dać lepsze osiągi w pełnym zakresie obrotów.
Ale nie zrobi to z Afri potwora ;)
Ktoś tu pisał, że śruba regulacji mieszanki jest do regulacji na wolnych i średnich obrotach. I ma rację. Przy wyższych obrotach to wysokość i kształt iglicy ma znaczenie. I ktoś mówi, że się nie reguluje. Nie bo się po prostu wymienia. Zresztą poziom paliwa też zawsze można zmienić.
Osobiście jestem przeciwnikiem K&N w normalnej eksploatacji. Ale dobrze zestrojony gaźnik + K&N może dać lepsze osiągi w pełnym zakresie obrotów.
Ale nie zrobi to z Afri potwora ;)
To ja dorzucę obrazek:
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.