View Full Version : Prostownik do ładownia akumulatora w CRF1100
syncronizator
03.11.2021, 20:22
W CRF1100 20-21 jest aku Li-ION.
Podobno nie można go ładować zwykłym prostownikiem.
Czy możecie polecić jakiś prostownik do Aku tego typu ?
Najlepiej jakiś niewielkich rozmiarów ..żeby można było go zabrać w podróż.
Ja używam ładowarki modelarskiej imax b6, działa dzielnie już od kilku ładnych lat.
StrzeLuk
03.11.2021, 20:28
Ctek mxs 5.0
Ctek mxs 5.0MXS nie ma trybu do Li-Ion...
Polecam CTEK CT5 POWERSPORT
Wysłane z mojego SM-G996B przy użyciu Tapatalka
Albo większą CTEK LifePO4 Lithium XS 56-899
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
Ja używam Optimate TM290, tylko nie jest mała.
Jak poszukasz to masz caly watek o ładowaniu mojego autorstwa. Napisał tam co, jak i czym i w dodatku wskazał najtańsza opcje
GregoryS
04.11.2021, 08:20
Zastanow sie czy potrzebujesz tej ladowarki. Jesli chodzi o zimowanie to zalezy czy akusa wyciagniesz czy nie. Tez planowalem zakup, ale z zasadu akumulator wyciagam na zime z motocykla.
I stwierdzilem ze pomierze i poczekam z zakupem. Okazalo sie ze przez calu sezon zimowy napiecie spadlo tylko o 0.02V. Te bateryjki maja bardzo niskie samorozladowanie przy wlasciwym przechowywaniu. Nic nie musialem doladowywac, na wiosne akus do afry i w droge !
syncronizator
04.11.2021, 18:40
Dzięki za te wszystkie odpowiedzi/sugestie.
Pałeł ... czytałem Twój post wczoraj... jest świetny.
Aku nie wyciągam zimą bo raz na 3tyg robię sobie traskę 100km a w garażu nie mam nigdy mniej niż 10 gradusow.
Ładowarka ma mieć przeznaczenie awaryjne.
Nie chciał bym zostać zaskoczony nagle pełnym rozładowaniem z takich czy innych przyczyn i nie moc naładować AKU.
Chyba CTEK CT5 POWERSPORT wydaje się OK.
Nie jest za duży i można go targać na wyjazdy ... cena 250zł jest umiarkowana.
ja z niczego nie wyciągam :D zrobiłem sobie kabel pod zapalniczkę to mój wybór i uwazam ze najlepsza opcja cenowo ale każdy niech robi jak uważa
Kup sonie taki.
https://allegro.pl/oferta/prostownik-ladowarka-aeg-litowo-jonowe-li-ion-7a-9957449861
Dzięki za te wszystkie odpowiedzi/sugestie.
Pałeł ... czytałem Twój post wczoraj... jest świetny.
Aku nie wyciągam zimą bo raz na 3tyg robię sobie traskę 100km a w garażu nie mam nigdy mniej niż 10 gradusow.
Ładowarka ma mieć przeznaczenie awaryjne.
Nie chciał bym zostać zaskoczony nagle pełnym rozładowaniem z takich czy innych przyczyn i nie moc naładować AKU.
Chyba CTEK CT5 POWERSPORT wydaje się OK.
Nie jest za duży i można go targać na wyjazdy ... cena 250zł jest umiarkowana.
Hmm, nie wiem o jakich sytuacjach awaryjnych mowa, bo jeżeli gdzieś poza cywilizacją to lepszą opcją jest powerbank dedykowany do rozruchu, można tym też naładować telefon w namiocie czy inne akcesoria. Jest to dedykowane tez do aut, zabieram zawsze ze sobą, czy jadę autem czy na moto, nie potrzebuje prądu, czy podłączać się do kogoś kablami.
Ja mam coś takiego
https://allegro.pl/oferta/power-bank-green-cell-z-funkcja-rozruchu-samochodu-7686735451?snapshot=MjAyMC0wNS0xNFQwODowMDo1OS4yMT NaO2J1eWVyO2YxMTYxMjc3OTFmMDZkNjgzYjUzYTQ5NWRlNzZk ZDUxNzM4ZWU5ZDQ0OWVjMTM1NDk5ZWM0ZTZhODBjYzdiYzc%3D
syncronizator
04.11.2021, 22:45
Sytuacja awaryjna: rozładowujesz AKU z powodu np braku ładowania w moto. Zatrzymujesz ludzia i pytasz ... czy ma Pan prostownik do aku LI-ION ..
On mówi sorry nie ... mam normalny. Na CPNie też mają normalny.
Bierzesz AKU i swoją ładowarkę LI-ION i idziesz do najbliższego sklepu/domu i w godzinę doładowujesz AKU.
Wracasz i masz zasięg 50-100km (nie wiem) na dojazd do następnego CPNu i tak dalej i tak dalej.
Wracasz do dom po 5 ładowaniach a poniedziałek rano idziesz do sklepu kupić regulator napięcia czy też inne ustrojstwo i oddajesz do serwisu.
Taki powerbank do rozruchu też może jest dobrą opcją tylko zapewne jednorazową...
Jak wygląda ? Ile waży ?
Jakie ma wymiary ?
Można też zadzwonić po lawetę ....
Msx5.0 już 4 rok w zimę doładowuję okresowo 3A! lion aku w swoim moto.
Jak ciepło to pali bez problem, jak chłodniej to trza go wybudzić światłami przed rozruchem.
TaŻEten...
El Kowit
05.11.2021, 12:06
Przy ładowaniu nie powinnismy przekraczać 1/10 pojemności aku. Jak ma pojemność x, to ładujemy go prądem 1/x A. Optymalnie 1/20 ale to jest czas.
W ogóle od czasu do czasu warto ladować malym prądem, bo odbudowujemy trochę pojemność zużytego aku.
Czym tam będziecie ładować, to już skolko ugodna. Chyba o tym swego czasu wspominał pałel. Najlepszy prostownik będzie z regulacją prądu ładowania. Resztę łatwo obliczyć.
Przy ładowaniu nie powinnismy przekraczać 1/10 pojemności aku. Jak ma pojemność x, to ładujemy go prądem 1/x A. Optymalnie 1/20 ale to jest czas.
Kolega Banita zapomniał chyba doczytać tematu wątku.
Więc przypominam że CRF1000 od 2018r i CRF1100 mają aku LiFePO4 a nie Pb. Aku LiFePO4 można bezproblemowo ładować nawet prądem 1C czyli aku 6Ah można ładować prądem 6A. To właśnie jedna z zalet tej technologii :Thumbs_Up:
Mam wymienione aku w swojej NAT z 2017 na LiFePO4 i już ze 2 lata ładuje pradem 3A ładowarką Redox Gamma.
El Kowit
05.11.2021, 16:40
Racja.
Tu nicht specjalized poza doświadczeniami z telefonem. Przeładowanie skraca żywotność baterii. Mogę tylko podesłać linka do żeglarskich rozkminek. Żeglarze długodystansowi z reguły większą wagę przywiązują do detali:
https://skiff.pl/ladowanie-akumulatorow-lifepo4/
Ja polecam Noco.
Np. https://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/ladowarka-automat-noco-g7200eu-72a-p-2452.html
Do aku podłączona wtyczka , schowana pod siedzeniem. Jak trzeba podładować to kabelek spod kanapy, ładowarka i działa.
https://no.co/gc008
Ładowarka Naładuje tez auto. Automat, nie trzeba się zastanawiać jaki prąd.
Żeby użyć booster to albo trzeba dobrzebywac się do aku albo wyprowadzić inny dużo grubszy kabel - prady rozruchowe są o wiele większe.
wooocash
17.11.2021, 23:24
Kolega Banita zapomniał chyba doczytać tematu wątku.
Więc przypominam że CRF1000 od 2018r i CRF1100 mają aku LiFePO4 a nie Pb. Aku LiFePO4 można bezproblemowo ładować nawet prądem 1C czyli aku 6Ah można ładować prądem 6A. To właśnie jedna z zalet tej technologii :Thumbs_Up:
Mam wymienione aku w swojej NAT z 2017 na LiFePO4 i już ze 2 lata ładuje pradem 3A ładowarką Redox Gamma.
Tylko po co skoro układ ładowania w AT 2018 z Lajonem jest taki sam jak w AT 2016-2017 z "kwasiakami"? :)
Ale co "po co"? Aku czy ładowarka?
Tylko po co skoro układ ładowania w AT 2018 z Lajonem jest taki sam jak w AT 2016-2017 z "kwasiakami"? :) sprawdziłeś numer oem hondy dla regulatora napięcia ?
31600MGZJ01 kontra 31600MKND51 jak myślisz dlaczego to mozna sprawdzic bez problemu :) wyniki masz w linkach
https://www.bike-parts-honda.com/honda-motorcycle/assignment_spare_parts/31600MKND51
https://www.bike-parts-honda.com/honda-motorcycle/assignment_spare_parts/31600MGZJ01
wooocash
18.11.2021, 17:56
sprawdziłeś numer oem hondy dla regulatora napięcia ?
31600MGZJ01 kontra 31600MKND51 jak myślisz dlaczego to mozna sprawdzic bez problemu :) wyniki masz w linkach
https://www.bike-parts-honda.com/honda-motorcycle/assignment_spare_parts/31600MKND51
https://www.bike-parts-honda.com/honda-motorcycle/assignment_spare_parts/31600MGZJ01
Ja sprawdziłem wielokrotnie bo już kilka reglerów wymieniałem w AT... Regler w modelach 2016-2017 jest dokładnie taki sam jak w modelach 2018-2019 gdzie była już litówka. Gdybyś miał wątpliwości, wycinki z tej samej strony co niby Ty sprawdzałeś :)
@wooocash,
Osobiście nie interesuje mnie jaki regler jest w NAT 2016, czy w NAT 2018 bo zapewne jedyna różnica to wydajność prądowa ze względu na użyte aku plus może ciutke wyższe napięcie ładowania dla NAT 2018.
Gdy wymieniałem Yuasę na LiFePO4 brałem przede wszystkim pod uwagę:
- wagę (LiFePO4 waży niecały kilogram vs chyba 3,5 kilogramowa Yuasa)
- czas ładowania (jak się uprę mogę moje LiFePO4 naładować w pół godziny bez uszczerbku dla aku)
- praktycznie brak utraty pojemności gdy stoi na półce (np. w zimę).
wooocash
18.11.2021, 21:40
@wooocash,
Osobiście nie interesuje mnie jaki regler jest w NAT 2016, czy w NAT 2018 bo zapewne jedyna różnica to wydajność prądowa ze względu na użyte aku plus może ciutke wyższe napięcie ładowania dla NAT 2018.
Gdy wymieniałem Yuasę na LiFePO4 brałem przede wszystkim pod uwagę:
- wagę (LiFePO4 waży niecały kilogram vs chyba 3,5 kilogramowa Yuasa)
- czas ładowania (jak się uprę mogę moje LiFePO4 naładować w pół godziny bez uszczerbku dla aku)
- praktycznie brak utraty pojemności gdy stoi na półce (np. w zimę).
Nie ma sensu się licytować na temat wyższości litówki wobec kwasu... W perspektywie czasu tak naprawdę tylko waga jest zdecydowaną przewagą...
Bardziej chodzi mi o to , że w AT po 2018 jak zmienili aku z kwasa na litowca w żaden sposób nie został zmieniony układ ładowania w motocyklu. Ten sam "alternator', ten sam regulator"... Śmieszne jest to, że ludzie przebijają się w ładowarkach do litówek a układ ładowania w motocyklu jak dla zwykłego Pb :)
GregoryS
19.11.2021, 11:54
No rzeczywiscie jest tu pewien "dyzonans" :) Sprawa rozbija sie o BMS (czyli system ktory tak naprawde jest odpowiedzialny za zarzadzanie bateria - prawidlowe ladowanie, zabezbieczenia itd.
W pakietach modelarskich - li-po czy li-ion, mamy tylko pakiet czyli zestaw cel. 3S 4S jakkolwiek nam pasuje. Z pakietu wyprowadzone sa dwa zestawy przewodow - zasilanie/ladowanie, i wtyczka balansera. Taki pakiet nie ma BMSa bo go nie potrzebuje, lata toto w modelu jedynie na rozladowaniu, nie laduje sie w locie, a ograniczenie rozladowania ustawia sie w odbiorniku pradu czyli w tych bardziej ogarnietych ESC w modelu. Bez tego pakiet rozladuje sie do reszty i umrze, stad tez tradycja latania dodatkowo "na timer" :)
Tutaj BMS jest w ladowarce modelarskiej, podlaczamy kable pradowe i wtyczke balansujaca i rzezczywiscie ladowarka dba o dobor wlasciwego napiecia i pradu przez caly czas ladowania badajac stan naladowania pakieu i poszczegolnych cel, dodatkowo wyrownujac cele.
Ale w bakterii motocyklowej BMS mamy juz zabudowany w bakterii ! Czyli to co musi robic "zmyslna ladowarka" w modelarstwie, tu robi juz uklad w baterii. Z akumulatora nie wystaja przewody balansera, a regulator napiecie ma gleboko w mofsecie aktualny stopien naladowania akumulatora, pcha w instalacje elektryczna caly czas to samo :) To akumulator sam ogarnia swoje ladowanie/rozladowanie BMSem ktory ma zabudowany wewnatrz.
Wiec tak na chlopski rozum... tez mam watpliwosci czy te super zaawansowane ladowarki sa naprawde potrzebne. Czy nie lepiej zastosowac uproszczona metode ktora opisal bodajze Pałeł tylko jeszcze bardziej ja upraszczajac - podlaczyc pod akusa zasilacz ze stalym ustawionym pradem i napieciem (identycznie jak w motocyklu), i niech BMS akumulatora robi swoja robote.
A to nie było tak, że ktoś podłączył zwykłą ładowarkę pod litową baterią i ją trafił szlag ?
To za drogi zakup, żebym ryzykował, mam dedykowaną i działa trzeci rok...
Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka
GregoryS
20.11.2021, 12:05
Traktujmy to na zasadzie technicznej rozkminy. Rozkminiam to dla siebie i rozwazam zakup zasilacza regulowanego do ladowania swojego akusa, jako ze zasilacz przyda sie jeszcze w 200 innych zastosowaniach. Samodzielne proby na wlasna odpowiedzialnosc :)
Nie widzialem nigdzie raportow z takich prob, ale tez niespecjalnie szukalem. Pozatym ZAKLADAM ze nasz akus ma w sobie BMS, bo jako inzynier nie wyobrazam sobie jego pracy w motocyklu bez BMSa, nie wiem co wtedy mialoby zarzadzac procesem ladowania i trzymac zabezpieczenia po zamontowaniu w motocyklu ze zwyklym "glupim" regulatorem ktory tylko trzyma napiecie instalacji. Wiec to jest myslenie na zasadzie "musi tam byc".
Zwyklej ladowarki przeznaczonej dla PB bym nie podlaczal jako ze ona jednak moduluje napiecie i prad ale pod charakterystyke PB. A ta jest jednak rozna od Lipo czy Liion.
Ale ! Podlaczajac zasilacz regulowany i nastawiajac go na napiecie motocyklowej instalacji, do tego na wszelki wypadek nieduzy prad... nie robimy nic innego jak kopiujemy kawalek instalacji naszego motocykla na biurku. Zamiast alternatora i regulatora mamy zasilacz, efekt ten sam - przylozone napiecie jest stale i niezmienne.
W motocyklu to normalne warunki pracy, akus sie laduje i nie narzeka. Wiec.. na chlopski rozum ciezko znalezc mi powod dlaczego mialoby to nie zadzialac bez szkody dla akusa na biurku.
Na wszelki wypadek przed probami wyslalem maila w tym temacie do producenta akusa, moze bede godny odpowiedzi :)
GregoryS
22.11.2021, 19:41
Pod pod postem, ale wazne info.
Z kronikarskiego obowiazku - dostalem odpowiedz od Yuasy. Skracajac dosyc drobiazgowo opisany pomysl zapytalem czy mozliwe jest ladowanie ich LiPo czy Lion za pomoca zasilacza regulowanego ustawionego na staly prad i napiecie (w przykladzie wspomnialem o zakresie 12-13.5V i pradzie rzedu 0.5-1 Amp).
Odpowiedz:
We suggest not to use a regular charger on a Lithium Battery because of overcharging.
Z tym ze ja nie pytalem o "regular charger" tylko regulated power supply, no chyba ze dla nich taki zasilacz to regular charger.
W kazdym razie - nie.
Chyba otrzymałeś odpowiedź z gatunku kopiuj-wklej.
A jakiej odpowiedzi oczekiwałeś?;) Pan w serwisie nie ma pojęcia o ładowaniu akumulatorów a nawet jakby miał to przecież nie napisze Ci, że można skoro sprzedają dedykowane ładowarki.
Na moim akumulatorze li-ion napisane jest, żeby ładować automatycznym prostownikiem. Abstrahując od jakości sprzętu ostatnio doładowywałem sprzętem z Lidla.
Filozofii za dużej nie ma ważne aby napięcie się zgadzało i prąd ładowania.
A jakiej odpowiedzi oczekiwałeś?;) Pan w serwisie nie ma pojęcia o ładowaniu akumulatorów a nawet jakby miał to przecież nie napisze Ci, że można skoro sprzedają dedykowane ładowarki.
Na moim akumulatorze li-ion napisane jest, żeby ładować automatycznym prostownikiem. Abstrahując od jakości sprzętu ostatnio doładowywałem sprzętem z Lidla.
Filozofii za dużej nie ma ważne aby napięcie się zgadzało i prąd ładowania.
no i tu sie nie zgodzę, ale żeby było ciekawiej wypisze ci poszczególne progi napiec spróbuj dopasować co jest co 7,25 /14,2 / 14,4 / 14,8 / 15,6 / 16.5 / 19,4 / 19,6 / 29 / 29,6 ta są napięcia używane w akumulatorach przy ich ładowaniu. Może nie wiesz ale są np 16V "liony"i takie tez agm 16V ciekawostka prawda ? które zależnie od źródła ładuje sie 19,4V lub 18.2
a tu masz fotkę z jednego liona
https://antigravitybatteries.com/wp-content/uploads/2020/04/ag-h6-rs-16volt-lightweight-car-battery-side.jpg
no i tu sie nie zgodzę, ale żeby było ciekawiej wypisze ci poszczególne progi napiec spróbuj dopasować co jest co 7,25 /14,2 / 14,4 / 14,8 / 15,6 / 16.5 / 19,4 / 19,6 / 29 / 29,6 ta są napięcia używane w akumulatorach przy ich ładowaniu. Może nie wiesz ale są np 16V "liony"i takie tez agm 16V ciekawostka prawda ? które zależnie od źródła ładuje sie 19,4V lub 18.2
a tu masz fotkę z jednego liona
https://antigravitybatteries.com/wp-content/uploads/2020/04/ag-h6-rs-16volt-lightweight-car-battery-side.jpg
...ale, z którą częścią mojej wypowiedzi?
Pisałem o akumulatorze, który mam w sprzęcie. Wygląda inaczej jak ze zdjęcia. Zresztą ten nie wygląda na motocyklowy. Podane jest również napięcie nominalne.
Przeczytaj uważnie jeszcze raz. Piszę, że napięcie i prąd musi się zgadzać. Trzeba wiedzieć do jakiego napięcia i jakim prądem ładować ogniwa (pakiety) a jest ich wiele na rynku.
W instrukcji obsługi mojego akumulatora napisane jest:
"... Producent zaleca regularne ładowanie przynajmniej co 6 miesięcy. ............można ładować zarówno za pomocą ładowarki LiFePO4, jak i ładowarki,do ładowania akumulatorów bezobsługowych. Pozwala to uniknąć konieczności zakupu nowej ładowarki. Używana ładowarka nie może mieć funkcji automatycznego odsiarczania!....."
Temat jest o akumulatorach motocyklowych i nie trzeba do tego robić doktoratu. Trzeba być świadomym co się robi. Jest wiele filmów na YT przedstawiających "sposób rozpalania" ogniw li-ion;)
aadamuss
24.11.2021, 12:20
Czy jest jakiś sprzęt ładujący/podtrzymujący napięcie który można podłączyć do kilku moto jednocześnie ? pozdr adam
Nazywa się toto balanser. W modelarstwie nieodzowne, montowalem taki w ciężarówce, sprawia że oba aku są ładowane do tych samych parametrów.
Ale czy to nie działa tylko do akumulatorów, które są ze sobą połączone? Wybacz lamerskie pytanie, nie znam się więc pytam bo też mnie temat interesuje.
Ale czy to nie działa tylko do akumulatorów, które są ze sobą połączone? Wybacz lamerskie pytanie, nie znam się więc pytam bo też mnie temat interesuje.
Teoretycznie nie muszą być podłączone ale potrzebne jest "napięcie odniesienia" aby je utrzymywać/do niego korygować. W pakietach modelarskich masz podłączenie "wysokoprądowe" i dodatkowo wtyczkę do balansera, w której każde z ogniw ma oddzielne wyprowadzenie. Ładujesz szybko dużym prądem przez przewody wysokoprądowe a balanser kontroluje i jak trzeba wyrównuje napięcie każdego z ogniw.
Jak dasz prostownik 12V na wejściu to balanser będzie przełączal ładowanie między 2ma aku aby zapewnić optymalne lądowanie każdego z nich. Same baterie nie muszą być półączone między sobą
aadamuss
26.11.2021, 15:03
https://www.polskieprzetwornice.pl/sklep/balanser-ladowania-akumulatorow-bl-10-24vdc
Tylko, że w tym przypadku czarno widzę podłączenie tego w prosty sposób do trzech akumulatorów zamontowanych w motocyklach.
Czy istnieje jakiś prostownik gotowy który miałby kilka wyjść do ładowania?
Są takie prostowniki, np. Waeco lub Victron tylko, że z reguły służą do ładowania dużych akumulatorów.
Tu jest np. Victron Blue Power 30A
https://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/ladowarka-victron-blue-power-12v-30a-ip22-3-wyjscia-p-2416.html
Czy jest jakiś sprzęt ładujący/podtrzymujący napięcie który można podłączyć do kilku moto jednocześnie ? pozdr adam
noco ma dwa modele np https://no.co/genius2x4 lub tez 2x2
aadamuss
26.11.2021, 23:45
Dziękuję bardzo za linki. O cos takiego mi chodziło. Teraz pytanie który lepszy ? Czy może ten który będzie dostepny ? :-)
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
deftones
27.11.2021, 13:24
Mi po którymś ładowaniu aku lipo4 popłynął. Ładowarka Ctek mxs 5.0. potem doczytałem żeby nie przekraczać 15V a Ctek chyba 15.8V podaje. Także trzymałbym się zaleceń.
i wlasnie w taki sposob techniologia i ''glupie instrukcje'' wygrywaja z slynnym ''chlopskim rozumem'' :)
Dziękuję bardzo za linki. O cos takiego mi chodziło. Teraz pytanie który lepszy ? Czy może ten który będzie dostepny ? :-)
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Pytanie do czego, Ci przyjacielu taki wielowyjsciowa ładowarka potrzebna? bo ja nie widze takich potrzeb, ekonomiczniej jest naładować każdy z akumulatorów osobno. I zostawić niech czeka. Masz możliwość ocenić jego stan, a trzymanie pod napięciem jest bez sensu mając na uwadze cenny energii elektrycznej.
Temat jest o akumulatorach motocyklowych i nie trzeba do tego robić doktoratu. Trzeba być świadomym co się robi. Jest wiele filmów na YT przedstawiających "sposób rozpalania" ogniw li-ion;)
Mi po którymś ładowaniu aku lipo4 popłynął. Ładowarka Ctek mxs 5.0. potem doczytałem żeby nie przekraczać 15V a Ctek chyba 15.8V podaje. Także trzymałbym się zaleceń.
i wlasnie w taki sposob techniologia i ''glupie instrukcje'' wygrywaja z slynnym ''chlopskim rozumem'' :)
świetnie podsumowany watek :) dzięki !!!
GregoryS
27.11.2021, 21:56
Na afrykowym akusie wyraznie stoi zeby nie przeraczac 14.7 V i 35A.
Mi po którymś ładowaniu aku lipo4 popłynął. Ładowarka Ctek mxs 5.0. potem doczytałem żeby nie przekraczać 15V a Ctek chyba 15.8V podaje. Także trzymałbym się zaleceń.
Musiałeś pomieszać tryby pracy. Ctek takie napięcie daje przy regeneracji. Można nim ładować do 14,4v, 14,7v i w w/w 15,8v.
deftones
28.11.2021, 13:06
Nie mam jej przy sobie ale z tego co pamiętam do wyboru były tryby dla aku samochodowego, motocyklowego i agm. Reszta odbywa się automatycznie przez wszystkie tryby ładowanie, regeneracja podtrzymanie itd. Wybrany miałem tryb motocyklowy. Możliwe że gdybym odłączył przed regeneracja nic by się nie stało. Ale kto ma czas stać i patrzeć jaki jest aktualnie stan ładowania. Na dedykowanej ładowarce albo takiej na której możesz ustawić napięcie nic by się nie stało.
GregoryS
28.11.2021, 13:41
Albo na zasilaczu regulowanym :)
Nie mam jej przy sobie ale z tego co pamiętam do wyboru były tryby dla aku samochodowego, motocyklowego i agm. Reszta odbywa się automatycznie przez wszystkie tryby ładowanie, regeneracja podtrzymanie itd. Wybrany miałem tryb motocyklowy. Możliwe że gdybym odłączył przed regeneracja nic by się nie stało. Ale kto ma czas stać i patrzeć jaki jest aktualnie stan ładowania. Na dedykowanej ładowarce albo takiej na której możesz ustawić napięcie nic by się nie stało.
To co Ci napisałem to wyczytałem w znalezionej w 2s. instrukcji obsługi w sieci. Cetka kiedyś miałem ale umarł. Nie umiem ładnie wstawiać zdjęć na forum ale zerknij tu...https://akustrefa.pl/poradnik-eksperta-2/item/1847-ctek-mxs-5-0-instrukcja-obslugi-pl
Ctek nie przełącza się sam pomiędzy trybami.
deftones
29.11.2021, 08:35
To co Ci napisałem to wyczytałem w znalezionej w 2s. instrukcji obsługi w sieci. Cetka kiedyś miałem ale umarł. Nie umiem ładnie wstawiać zdjęć na forum ale zerknij tu...https://akustrefa.pl/poradnik-eksperta-2/item/1847-ctek-mxs-5-0-instrukcja-obslugi-pl
Ctek nie przełącza się sam pomiędzy trybami.
Jak otworzysz link który masz niżej to pierwsze co robi w każdym trybie to odsiarczanie na 15.8V.
Jak otworzysz link który masz niżej to pierwsze co robi w każdym trybie to odsiarczanie na 15.8V.
No tak ale w CTEK'u to trwa może 5 sekund. Tak krótki czas wyższego napięcia nie powinien rozwalić akumulatora.
Kiedyś wiele lat temu w jednym z pierwszych motocykli miałem akumulator Yuasy. Jak nie jeździłem nim dłużej jak 3 tygodnie to musiałem doładować akumulator. Wydawało mi się to normalne. Teraz już wiem że tak nie było. Tak, że jeżeli możesz to reklamuj akumulator.
aadamuss
29.11.2021, 11:05
Pałeł chciałbym za jednym zamachem podłączyć np. 3 akumulatory bez kombinowania i pamiętania.Można ładować na bieżąco, niby nic trudnego ale zawsze jakiś akumulator jest pominięty. Czas leci szybko a zimą wypadałoby podejść chociaż raz na miesiąc,dwa i coś tam podładować. Nie chce mi się wyciągać akumulatorów z moto bo w końcu kable powyrywam od ciągłego wyciągania. Do tego jeszcze samochody, gdzie GPS potrafi w tydzień wyciągnąć aku jak się nie jeździ. Jeśli to ogólnie zły pomysł z takim ładowaniem i w sumie będzie gorzej to może polecisz jakiś zasilacz regulowany i się będę bawił.
pozdr adam
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.