View Full Version : T7 - czy warto :)
Od 5 lat jezdze na Gsa1200lc i tak sie czaje teraz na Yamahe T7.
Mialem jazde testowa , ogladalem setki filmow , czytalem setki tresci na jej temat i dalej nie wiem..:dizzy:
Tez myslialem nad 790 czy 890 ale absolutnie mnie nie podnieca Ktm a po jazdach testowych lepiej sie czulem na T7...
Gdyby gsa wazyl 50kg mniej to bym nie myslial o lzejszym ale....gdyby babcia miala wasy...
Yamahe chcialbym tylko do jezdzenia solo (bez pasazera), cel poludnie i jesli mozliwe to daleki wschod , jazda szutrowa i jak najmniej asfaltow
Czy ktos z uzytkownikow zaluje ze kupilo wlasnie T7? Czy barkuje tej mocy ? Napewno tez porownywaliscie ja do ktm 790 czy 890 czy innego motoru wiec dlaczego wlasnie wybraliscie t7 ?
Wiem ze temat ten to takie lanie wody ale moze ktos cos napisze i to wlasnie wplynie na dylemt kupic ,nie kupic ...
dzieki
Ja kupiłem bo to prosty niezawodny motocykl bez zbędnej elektroniki. Obenie można kupić zbiornik Acerbisa 23l więc problem z małym zasięgiem (ok 300km na standardowym zbiorniku 16l ok 300km) przestał istnieć. Silnik to poza tym, że stara, sprawdzona konstrukcja jest bardzo przyjazna dla użytkownika. Prosty motocykl w przyzwoitych pieniądzach ale bez fajerwerków.
W 2019 roku, wiosną pojechałem Dr-ką na targi motocyklowe do Wrocka. Usiadłem na Ktm790, na Husqvarnę 701 Enduro i na T7. Ktm-a od początku nie brałem pod uwagę, bo jest brzydki. Wahałem się pomiędzy 701 enduro a Yamahą. Nigdy przedtem nie miałem moto z dwoma cylindrami, dobrze mi sie na nim siedziało, więc pojechałem do domu zamówiłem T7 on-line w przedsprzedaży i miałem go taniej niż nówkę Husqvarnę 701 Enduro. Nie żałuję, dobrze mi się na nim jeździ. Jak dla mnie mocy jest w sam raz, wykorzystuje potencjał silnika w całości, w lekkim terenie jest poręczny, tylko trzeba zainwestować kilka złotych na sprężyny pod wagę kierownika i nic więcej.
Fajny motocykl z dużymi możliwościami w terenie . Ja nie żałuję.
Z punktu widzenia nie posiadacza a okazyjnego użytkownika. Wypożyczam czasami T7 w IT, ostatnio kilkudniowy trip po górach z kolega na Africe i uważam że to fajny motorek, w mojej ocenie ma więcej zalet niż wad. Jeśli dziś miałbym potrzebę czegoś do przygody w offie, znaczy gotowca nadającego się do jazdy bez większych personalizacji to bym go sobie kupił w przeciwieństwie do ww kaemów.
Powodzenia.
wypożycz na weekend, nawet na STR pojedź w las, potestuj, sprawdź.
To jest coś innego niż GS, jest fajne, ale nie każdemu musi się podobać.
Ja po 2latach i 29 000km jestem ciągle "in love".
Weekendowa pojeżdżawka to świetny pomysł. Pozwala poznać lepiej moto i porównać z tym co się posiada. Czy to aż taka różnica będzie, o którą chodzi. Jazda testowa to IMO mus jak rzecze pattryk. Jeden się zakocha a drugi splunie i wróci do starego dobrego beemwe. :D
Skoro mowa o dalekim wschodzie to rzuć okiem ile będziesz miał tego terenu żeby się tam dostać. Podpowiem. Co kot napłakał. A przeca GSem też po szutrach się poleci z powodzeniem. Dalej mówimy o pojazdach 200+.
Od 5 lat jezdze na Gsa1200lc i tak sie czaje teraz na Yamahe T7.
Mialem jazde testowa , ogladalem setki filmow , czytalem setki tresci na jej temat i dalej nie wiem..:dizzy:
Tez myslialem nad 790 czy 890 ale absolutnie mnie nie podnieca Ktm a po jazdach testowych lepiej sie czulem na T7...
Gdyby gsa wazyl 50kg mniej to bym nie myslial o lzejszym ale....gdyby babcia miala wasy...
Yamahe chcialbym tylko do jezdzenia solo (bez pasazera), cel poludnie i jesli mozliwe to daleki wschod , jazda szutrowa i jak najmniej asfaltow
Czy ktos z uzytkownikow zaluje ze kupilo wlasnie T7? Czy barkuje tej mocy ? Napewno tez porownywaliscie ja do ktm 790 czy 890 czy innego motoru wiec dlaczego wlasnie wybraliscie t7 ?
Wiem ze temat ten to takie lanie wody ale moze ktos cos napisze i to wlasnie wplynie na dylemt kupic ,nie kupic ...
dzieki
No wychodzi że Krytek już jeżdził, a chyba oczekuje potwierdzenia:)
Nie mam t7(ale jeździłem) mam 790. Myślę ze te moto maja podobne założenia do jazdy.
Tak lepiej się nimi jeździ solo w lekkim terenie, niż gs, niż chodzby crf 1000(miałem). Moto lżejsze i tyle.
To jest bardziej pytanie czy zostawiasz gsa, czy sprzedajesz. Dla mnie Gsa to waga ale i szybkie przemieszczanie się z doskonałą ochroną przed warunkami atmosferycznymi na asfaltach i szutrach. Tenera (790) to zdecydowanie gorsza jazda na asfalcie, a głębsze zapuszczanie w teren. 790 ma co najmniej kiepska aerodynamikę, t700 ma za mało pary na asfalt, a powyżej 140 wir w baku. Taką np zwykłą kamienistą drogę na Perkal w Albanii wolałbym jechać na t 700 niż gsa. Gsa bym przejechał, ale się umęczył
Tak jak Emek pisał, chyba trzeba kupować motor na założenia odnośnie jazdy. I jeszcze to uzupełnię, trzeba kupować moto do realnej jazdy a nie tej wymarzonej:)
Może opisze po sobie. Z 790 jestem więcej niż zadowolony. No moto robi więcej niż potrafię. Nie wypie.... mi się z nienacka. Te dolne baki robią robotę. Super jest na wikendowe wypady.( zaraz sprzedam drz 400e bo mi nie potrzebna, a 790 mi wystarcza tam gdzie jeżdżę) Tyle ze ja corocznie robię wypady po 6-8 k......a w przyszłym roku tez już wiem ze będzie około 9k.....tyle że maks szuter........a tu nie ma co ukrywac gs, 1290, nawet multi 950 były by lepsze
Myślę że t700 jest na bank bardziej uniwersalnym sprzętem do jazdy w pojedynke nic gsa ( no wjedziesz nim głebiej), a na asfalcie ciągle dojedziesz, ale zapomnij o przelotach nawet 150 km/h i jednak więcej podpinek wpinaj na listopadowe przeloty...
Taką np zwykłą kamienistą drogę na Perkal w Albanii wolałbym jechać na t 700 niż gsa. Gsa bym przejechał, ale się umęczył
...
Taką np zwykłą kamienistą drogę na Perkal w Albanii to dziadki szosowymi furami na szosowych laczkach robią na luzie. Nie róbmy z niej demona.
T7 karnąłem się bardzo krótko, pierwsze wrażenie bardzo pozytywne.
Bynajmniej demonem seryjna T7 nie jest. Piszę seryjna , bo u mnie było tak że jak kupiłem Tenerkę to przed nią miałem około 15 lat doświadczenia na Dr650, ten starszy model, kombajn, traktor, klekot zwał jak zwał. Jak na początku trochę oswoiłem się z T7 i zacząłem trochę bardziej cisnąć poza asfaltem to zacząłem mieć nie smak, a to dlatego, że stara 25 letnia Dr650 potrafiła jechać po dziurawej, piaszczystej drodze ponad setkę, i czułem się na niej bezpiecznie, prowadzenie było dobre, nie pływała itd. Z kolei T7 już przy 70-80 km/h zaczynała zachowywać się trochę nerwowo, pływała, jak jechałem szybciej robiło się nieprzewidywalnie, niebezpiecznie. Mając obydwa motocykle w tym samym czasie, wolałem brać Dr w teren niż Yamahę. Ale jak zmieniłem sprężyny przednie i tylną w T7, wszystko się zmieniło na plus dla Tenerki. Teraz rozwijam prędkości autostradowe na polnych drogach bez obawy o to że zawias nie wyrobi czy coś w tym stylu. Po takiej zmianie jest mega fun z jazdy, adrenalina w miejscach gdzie ludzi ani pojazdów często nie uświadczysz. Mi ten motocykl odpowiada bo sprawdza się idealnie w terenie w jakim zazwyczaj jeżdżę.
A słyszał kolega o czymś takim jak sag statyczny i dynamiczny w moto ? I o personalizacji zawieszenia ?
Tak słyszałem, a w sumie to dużo czytałem, filmików oglądałem, różnych fachowców słuchałem zanim cokolwiek zmotałem.:)
Np. tutaj jest wiele przydatnych informacji.
https://youtu.be/CPUZtq_RN0w
CPUZtq_RN0w
Taką np zwykłą kamienistą drogę na Perkal w Albanii to dziadki szosowymi furami na szosowych laczkach robią na luzie. Nie róbmy z niej demona.
Bynajmniej demonem seryjna T7 nie jest.
Miałem na myśli drogę.
3900 euro…
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211106/fa17cbcd7aed053b64801b260945171f.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211106/06fb4791904107e0ca451b0b9bbf1540.jpg
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
miotacztruskawek
10.11.2021, 16:30
Tak słyszałem, a w sumie to dużo czytałem, filmików oglądałem, różnych fachowców słuchałem zanim cokolwiek zmotałem.:)
Np. tutaj jest wiele przydatnych informacji.
https://youtu.be/CPUZtq_RN0w
CPUZtq_RN0w
Zawieszenie jest specyficzne. Przy wolnej jeździe jest twarde, ale za to lubi prędkości rally :rules:
Najbardziej brakuje skoku, bo jak byłby skok to można zupełnie inaczej ustawić motocykl :D
Witam
Uwaga chwale sie :) oby nie za wczesnie ....
Panowie wstepnie zadatkowalem T7...
Powiem Wam jedno - jak na zdjeciach ten motor wyglada fajnie, to na zywo, stwierdzam ze wyglada zajebiscie ... juz po 10 sekundach skradla moje serce ....
jak tylko odbiore wkleje zdjecie ...
pozdr
(...)
jak tylko odbiore wkleje zdjecie ...
OBOWIĄZKOWO! :Thumbs_Up: :D
Niczego sobie :) prezencja na 5
Gratulacje
Bardzo mi się podoba. Gratulacje
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
muszel72
02.12.2021, 17:27
Gratki👍
To takie akcesoryjne osłony boczków pod siedziskiem?
juz w domu :)
Gratulacje! GS zostaje?
P.S. Zdecyduj się gdzie mieszkasz, bo tu Bochnia a gdzie indziej Leicester :D Cegła dla mnie na focie jak nic angielska ;)
Gratki
To takie akcesoryjne osłony boczków pod siedziskiem?
To chyba te od Adventure Spec:
https://www.adventurespec.com/shop/product/adventure-spec-yamaha-tenere-700-side-luggage-rack-435#attr=477
Gratulacje! GS zostaje?
P.S. Zdecyduj się gdzie mieszkasz, bo tu Bochnia a gdzie indziej Leicester :D Cegła dla mnie na focie jak nic angielska ;)
To chyba te od Adventure Spec:
https://www.adventurespec.com/shop/product/adventure-spec-yamaha-tenere-700-side-luggage-rack-435#attr=477
tak zostaje... juz 5 lat jest zemna i niech bedzie jak najdluzej :)
Mieszkam tu i tam.. - serce w polsce , glowa w uk .... juz ok 2 lata prubuje zjezdzac ale bez powodzenia...:Sarcastic:
pozdr
Mijamoto
08.12.2021, 23:33
Gratulacje! Subiektywnie napiszę, że najlepsze malowanie:D
Gratulacje! Subiektywnie napiszę, że najlepsze malowanie:D
Podpisuje się pod wypowiedzią..;) Niepokojąco coraz bardziej mi się podoba..;)
dzieki :)
teraz czas na kupowanie masy pierdol od niewaznych do waznych ...
tez mysle nad okleina, cos podobnego do t7 Pola Teresa...
pozdr
Więc i ja dołączam do rodziny yamahy - Na razie duzo szczęścia daje :)
https://photos.app.goo.gl/kEaGg6zQDBm91fDZ7
Hej,
U mnie również t7, i pierwsze 333 km za mną.
Szukam płyty pod silnik do euro5, macie jakieś sprawdzone typy? Może plastik fantastik?
Ja mam i polecam tą od heeda
Ci co dudnią w sieci to nie jeżdżą bo siedzą w sieci.
Tylko tu na FAT są min 2szt co mają po >30kkm i nic nie pękło do tej pory. A że tłumik g.o poprowadzony to pełna zgoda :-).
Ktoś ma wiedzę, jak w nich wałek zdawczy??
Ogólnie rzecz biorąc, bardzo zajebiście się tym jęździ... silnik , precyzja prowadzenia , bajka.
Ogólnie rzecz biorąc, bardzo zajebiście się tym jęździ... silnik , precyzja prowadzenia , bajka.
Precyzja, precyzją a ja trochę kolano dzisiaj obiłem bo się na mojej Teresie wywróciłem. Na polnej drodze przytuliłem się do matki ziemi więc obyło się bez strat. :)
Na szczęście nikt nie widział, obciachu nie było.
Widmo tylko nikomu nie mów:lol19::haha2:
Prawie tysiak za mną, niedługo serwis i dobrze bo się trzeba pilnować z obrotami na dotarciu.
Płyta heed też póki co mi najbardziej podchodzi, ale co z tymi plastikami co pattryk wskazał.
Ktoś ma, zna, poleci lub nie?
PS sprzęt jest genialny, łatwość i stabilność prowadzenia, elastyczność silnika. Off jeszcze musi chwilkę poczekać na zupełne wygojenie kolana, ale już widzę że potencjał jest.
Jak idzie o te plastiki na brzuch to do mnie właśnie doleciała płyta od AXP.
https://i.imgur.com/nCc7H6i.jpg
Wygląda to mega solidnie. Wykonane bardzo przyzwoicie i zaskakująco lekkie.
Mijamoto
20.04.2022, 01:46
Też mi po głowie ten plastik chodzi. On a zasłania też częściowo pompę, 2 w 1 :)
Wojtkuuu
20.04.2022, 06:58
Mam taka AXP w 701. Solidny szpej. Niedawno srogo przygrzmocilem spodem w kłodę. Wszystko wciaz w jednym kawalku.
Odnośnie osłony silnika to ja mam zamontowaną aluminiową chyba 3mm z Heed-a i dodatkowo aby chronić dekle boczne, pompę wody mam osłony z R&G.
Finansowo taki komplet wyszedł niewiele więcej niż sama osłona z AXP.
Płyta sinika Heed może nie jest bardzo ładna bo jest kanciasta, ale ma to też swoje zalety. Pod spodem jest płaska i dość szeroka co pozwala mi bez strachu stawiać moto na podnośniku jeśli musze np. zmienić dętkę itp. Dla mnie to wielka zaleta, bo nóżki centralnej nie mam i nie mam zamiaru mieć.
Midro - musze się kiedyś przyjrzeć jej bliżej :)
Tak więc jestem posiadaczem T7 :) Motorek jest u mnie strzałem w 10- daje dużo frajdy po szutrach, ale i po czarnym także- mocy, momentu nie brakuje mi :) Poręczna , mocna, wygodna.
Na pewno do wymiany wydech(cos bardziej basowego i ..o tym później)
Podwyższenie kiery( mam 184 cm a własciwie 182 cm po wypadku) i troche podczas jazdy na stojąco muszę sie schylać- we wszystkich , które miałem , mam pozakładane i już tak zostało .
Trochę wygodniejszą kanapę- ta z którą kupiłem, nie jest tragiczna , ale taki wyjazd na Albanie i wiem że będzie słabo, więc coś bardziej miękkiego/ wygodnego)
I teraz zapytanie do posiadaczy... czy Wasze t7 na zimnym silniku też tak klekoczą na odkręconej manecie? Nie wiem czy to norma ( po zagrzaniu silnika to zanika, choć nie do końca) Nie wiem co to stuka- zawory, rozrząd, kosz?? Za niedługo pierwszy przegląd po 1000 km i na pewno zapytam o to, ale pewnie usłyszę " ten typ tak ma" i mnie wyśmieją. Pytam poważnie, bo moje ( jakże zajebiste) xrv 650 po 34 latach tak nie ma.
Nie wiem czy to tylko u mnie czy nikt nie zwraca na to uwagi..
Ponoć w mt07 to normalka, nie wiem jak w T7 a psuje mi to frajde
Widmo, wrzuc film z tym stukaniem. Ja nie przypominam sobie aby w mojej stukalo cos w silniku.
Filmik nie bardzo wrzucić, bo to jest podczas jazdy na obciążonym silniku i to też tak od 4 do 5tys obr, na postoju tego nie ma.
Nie jest to jakieś straszne zwolnienie raczej taki klekot zaworów i wzrasta on wraz ze wzrostem obrotów silnika. Może zawory się muszą uklepać ułożyć.
muszel72
10.05.2022, 19:40
Zawory się nie uklepują. Jesteś jeszcze na mineralu? Może to jest przyczyna.
Teraz chyba syntetyk pełny, nie wiem co nalewają w fabryce. Na pierwszy serwis( 1000 km) mam za tydzień, będzie zmiana olejui może zmiana będzie. Niby pierdoła a zabiera radoche z nowego nabytku.
Podobno silniki yamahy CP2 tak mają, że sobie klekotają delikatnie na zimnym.
Wyczytałem to kiedyś na forum tenere700.net.
Podobno jest to związane z napinaczem łańcucha rozrządu. Na zimnym silniku trochę delikatnie klekoce, tika :)
Znam się tylko na Dr650, ale w Tenerce tak jak w Dr jest samonapinacz, napina automatycznie i podobno w silnikach CP2 zdarza się, że napinacz zawodzi, dlatego jest gdzieś tam do kupienia akcesoryjny napinacz manualny, taki na śrubę, ale czy on załatwia sprawę tikania, to nie wiem.
Jankesi piszą, że jak na zimnym tika to tak ma być, jeździć i się nie przejmować. Ja w czasie jazdy nic tam nie słyszę, a bo tłumik mam inny i opony wysokie kostki to szumią jak ocean, ale na postoju na zimnym coś tam delikatnie tika. Tylko że ja przez 12 lat jeździłem tylko Dr-kami klekotami i mnie osobiście to nie przeszkadza.
https://www.tenere700.net/search/?q=tensioner&quick=1
Teraz chyba syntetyk pełny, nie wiem co nalewają w fabryce. Na pierwszy serwis( 1000 km) mam za tydzień, będzie zmiana olejui może zmiana będzie. Niby pierdoła a zabiera radoche z nowego nabytku.
U mnie na początek nalali mineralny, a dopiero po 1000km syntetyk i wtedy silnik zaczął pracować dużo przyjemniej. Skrzynia biegów też.
pierwszy przegląd (po 1500km) zrobiłem w 2dni po odbiorze, nic nie słyszałem bo byłem zjarany. Tylko człowiek z serwisu zadawał mi dziwne pytania, że jak, co, kiedy, po co, już, skąd...
Do dziś nic takiego nie nasłuchuję, pali, śmiga, love her.
I teraz zapytanie do posiadaczy... czy Wasze t7 na zimnym silniku też tak klekoczą na odkręconej manecie?
Pytanie pomocnicze; jak mocno odkręcasz na zimnym? Bo może za słabo? :)
Tadzik- wiadomo ze się nie pizduje na zimnym. Może za słabo właśnie ;)
Midro- no trochę mnie pocieszyłeś, przynajmniej wiem że to norma a nie tylko mój.
Może faktycznie zmiana oleju po 1000km coś pomoże :)
Teraz się rozgladam za głośniejszym wydechem- kumpel dał za jakiegoś akrapovica 270 zł z db kilerem. Fajnie to gada i niedrogie.
Jeszcze stelarz pod kufry, bo Albania się szykuje .. pełno tego i nie wiem w co iść.
)Teraz się rozgladam za głośniejszym wydechem- kumpel dał za jakiegoś akrapovica 270 zł z db kilerem. Fajnie to gada i niedrogie.
Akrapovic powiadasz?
Że też do Afryki 11x droższy :haha2:
Skandal.
Albo zero uciekło :D. Opcjonalnie to Akrap chińskiej produkcji.
Zwany potocznie Atrapoviczem :D
bodajże za 990zł masz slip on z Dominatora, do tego DECAT i jest pięknie.
na grupie fb chłopak miał ostatnio Akrapovica slip on ori do sprzedania w czarnym macie.
Podobno silniki yamahy CP2 tak mają, że sobie klekotają delikatnie na zimnym.
Wyczytałem to kiedyś na forum tenere700.net.
Podobno jest to związane z napinaczem łańcucha rozrządu. Na zimnym silniku trochę delikatnie klekoce, tika :)
Znam się tylko na Dr650, ale w Tenerce tak jak w Dr jest samonapinacz, napina automatycznie i podobno w silnikach CP2 zdarza się, że napinacz zawodzi, dlatego jest gdzieś tam do kupienia akcesoryjny napinacz manualny, taki na śrubę, ale czy on załatwia sprawę tikania, to nie wiem.
Jankesi piszą, że jak na zimnym tika to tak ma być, jeździć i się nie przejmować. Ja w czasie jazdy nic tam nie słyszę, a bo tłumik mam inny i opony wysokie kostki to szumią jak ocean, ale na postoju na zimnym coś tam delikatnie tika. Tylko że ja przez 12 lat jeździłem tylko Dr-kami klekotami i mnie osobiście to nie przeszkadza.
]
Wrócę jeszcze na chwilę do tego co napisałem wcześniej.
Napinacz łańcucha rozrządu w Tenerce oprócz tego, ze ma sprężynę napinającą to jest wspomagany przez olej silnika, a gdy silnik jest zimny, olej zimny, to ciśnienie oleju mniejsze i stąd też bierze się to że na zimnym silniku napinacz nie napiera na łańcuch rozrządu z odpowiednią siłą (nie napina go wystarczająco), no i wtedy powstają delikatne dźwięki. Dlatego warto dobrze zagrzać silnik zanim zaczniemy odkręcać manetkę dość mocno.
Występuje to w silnikach Yamachy CP2 i CP3. Dlatego niektórzy wymieniają napinacz na manualny bo wtedy ten problem nie występuje.
Tutaj przykładowy filmik jak brzmi silnik z prawidłowo działającym napinaczem i w drugiej części filmu z uszkodzonym napinaczem łańcucha rozrządu. Najlepiej słychać dźwięk w słuchawkach.
1q2NxB3bHSg
To wszystko to tak tylko jako ciekawostka dla posiadaczy, bo ogólnie silniki CP2 są nie zajebliwe, dobre, wytrzymałe i awarie napinaczy to są marginalne przypadki, ale mogą się zdarzyć jak zresztą wszystko w życiu. :)
tylko że:
- do zaworów trzeba ściągać piec
- lepiej skrócić interwał zaworowy
- uszczelniacz wałka zdawczego też leci dość szybko
Jak to piec ściągać do zaworów?
zbiornik zdjąć, rama blokuje, więc trzeba opuścić silnik i dopiero grzebać, 6-8h roboty wg serwisu. Sprawne ręce -> krócej niż 6h się nie da.
Manual mówi 40 000km, a już przy 30 000km jest na zero.
a gdy silnik jest zimny, olej zimny, to ciśnienie oleju mniejsze
Trochę życia przepracowałem na hamowni silników, ale takiego zjawiska nie zaobserwowałem. Jesteś pewien takiej teorii?
Trochę życia przepracowałem na hamowni silników, ale takiego zjawiska nie zaobserwowałem. Jesteś pewien takiej teorii?
W ogóle nie jestem tego pewien, przeczytałem to w necie i tylko papuguje. W sumie to może źle to zrozumiałem. To teraz już wiem, że takie zjawisko nie występuje.:)
Tutaj to przeczytałem.
https://www.tenere700.net/topic/1560-two-problems-ticking-at-startup-and-getting-stuck-between-gears-on-downshift/page/2/#comment-50331
Silnik zimny, olej zimny i gęstszy = ciśnienie wyższe.
Olej gorący, rzadszy = ciśnienie niższe.
Przy czym niższe, nie znaczy nieodpowiednie.
"Podobno jest to związane z napinaczem łańcucha rozrządu". Nieformalnie, jezeli zglosisz w serwisie ze jest cos nie halo z napinaczem to powinni wymienic. Bo wiedza ze w niektorych egzemplarzach takie rzeczy sie dzialy. Nie zrobili z tego akcji serwisowej ale po cichu wymieniaja jak sie ktos uprze. Info z pierwszej reki.
Dodatkowo, niektore modele ogumienia przedniego mialy wade. Wowczas tez wymieniali od reki.
Mnie proponowali wydech Akrapa w cenie 2800 ale wolalem dorzucic 2 stowy i kupic komplet outback-a. I trzeba przyznac ze to byla bardzo dobra decyzja.
"Również napinacze łańcucha rozrządu mają zawory ograniczające ciśnienie, aby nie wywierać zbyt dużego nacisku na prowadnicę . Zimny olej nie wywiera niezbędnego nacisku na napinacz łańcucha krzywkowego, więc można stąd słyszeć hałas, dopóki olej nie nagrzeje się do normalnej temperatury roboczej. Musisz poczekać do normalnej temperatury pracy, aby ustalić, czy masz problem. Dotyczy to wszystkich silników".
Przetłumaczone przez Google.
Nie dochodzę jaki rodzaj napinacza ma T7 bo to motocykliści powinni wiedzieć (użytkownicy motocykli niekonicznie);)
To forum jest najlepsze w kraju i starajmy dochodzić prawd technicznych, a nie opowieści bo szwagier mówił znajomemu........
Załóżmy, ze T7 ma hydrauliczny napinacz. Jaki rodzaj? Załóżmy taki prosty z kulką jako zawór zwrotny. Jeśli z jakiś błędów wykonawczych spadnie ciśnienie w napinaczu to łańcuch nie będzie naprężony. Odpalamy silnik. Olej zimny i przez (załóżmy) otwór kalibrowany (mała średnica) olej z trudem dostaje się do siłownika i słabo wypycha ślizg napinający. Po rozgrzaniu następuje szybszy obieg oleju i napinacz działa już poprawnie. W taką teorię o zimnym oleju jestem jeszcze w stanie uwierzyć, ale to tylko spekulacje
Dodać trzeba tylko, że przeginanie z wymianą oleju w silniku nie służy hydraulicznym napinaczom:(
Jak działa taki napinacz można zobaczyć na filmie, choć pewnie nie wyczerpuje do końca tematu.
Może mamy tu mechaników co podzielą się wiedzą odnośnie T7?
WyYsgZ5GLX8
@Kazmir
Skad od razu personalna wycieczka pt. " To forum jest najlepsze w kraju i starajmy dochodzić prawd technicznych, a nie opowieści bo szwagier mówił znajomemu........"?
Czy ja gdzies napisalem ze szwagier, wujek, dziadek podrzucil takie info? Przeczytaj jeszcze raz. Informacja jest z pierwszej reki. Ale pewnie wiesz lepiej.
Nie nie warto, odpowiadając na pytanie w temacie..:p Kloc.., brak mocy.. a środek ciężkości czyli zbiornik na wysokość brody..:haha2:
Zajrzalbym raczej do salonu KTMa..790/890..;)
@Kazmir
Skad od razu personalna wycieczka pt. " To forum jest najlepsze w kraju i starajmy dochodzić prawd technicznych, a nie opowieści bo szwagier mówił znajomemu........"?
Czy ja gdzies napisalem ze szwagier, wujek, dziadek podrzucil takie info? Przeczytaj jeszcze raz. Informacja jest z pierwszej reki. Ale pewnie wiesz lepiej.
Źle to odczytałeś. Nie bierz tego do siebie. To ogólna uwaga do wszystkich chcących pisać o diagnozach usterek. Kiedyś walczyłem z klepanym i na tym forum powiedzeniem, że "Japonii" się nie naprawia. Jak jeździ to niech jeździ aż się rozsypie:mur:
Silnik zimny, olej zimny i gęstszy = ciśnienie wyższe.
Olej gorący, rzadszy = ciśnienie niższe.
Przy czym niższe, nie znaczy nieodpowiednie.
20lat temu jak kupowało się auto, to każdy patrzył na zegar ciśnienia.
Świeżo po odpaleniu każdy pojazd miał ciśnienie ok nawet i 5at, ale jak dobrze rozgrzał się to zużytych silnikach ciśnienie spadała poniżej 0,5at, przynajmniej w ciężarówkach.
White Rider
14.05.2022, 10:31
Czy udokumentowano co najmniej 1 przypadek silnika CP2 przeskakującego ząb na mechanizmie rozrządu z powodu niskiego napięcia łańcucha? Nie słyszałem o żadnym, więc nie martwię się o napinacz. Miałem ten sam system na WR250R, z tymi samymi właściwościami - może dlatego się do tego przyzwyczaiłem. To nie jest nowy system, to prawdziwe i wypróbowane rozwiązanie od kilkudziesięciu lat.
https://enduromagazine.com/pol-tarres-logra-un-record-mundial-alcanzando-los-6-1575m-de-altitud-con-su-yamaha-tenere-700/?utm_campaign=shareaholic&utm_medium=facebook&utm_source=socialnetwork
https://youtu.be/R9NxPTHeiyghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20220519/50513725380a841a588da3a68f0f27f7.jpg
Wysłane z mojego RMX2155 przy użyciu Tapatalka
Co do cykotania w silniku.
Byłem na pierwszym przeglądzie po 1000 km. No i mówię co jest- oczywiście jest to jak najbardziej normalne i nie świadczy o usterce . Takiej odpowiedzi się w sumie spodziewałem. Przejechałem sie testówką w czasie serwisu i ............. było jeszcze gorzej.
Założyłem głośniejszy wydech. Mniej mnie to wqr.... No i ma imię nowe- świerszcz :D
Nawet podobieństwa widzę :)
https://s9.tvp.pl/images2/9/0/6/uid_90669c63acdaf61e257cb5ba65dfc6591486812528586_ width_1280_play_0_pos_0_gs_0_height_720_populacji-swierszczy-zagraza-miedzy-innymi-intensywne-rolnictwo-fot-pexels.jpg
To akurat chyba szarańczak :D :D :D
Faktycznie , szarańczak brzmi bardzo podobnie :D
https://www.youtube.com/watch?v=7zuaEkTSE3k
Jebłem :) idealne trafienie!
Cieszę się ze mogłem naprowadzić na właściwy tor hahaha;)
Jak ktoś zrobi elektryka to może sobie to wgrać jako dźwięk silnika.
Wracajac do głównego tematu, to zrobiłem już trochę kilometrów i twierdzę że warto:) , mimo świerszcza( szarańczaka) w silniku :). Kanapę dałem do tapicera, zrobił miękko, wymieniłem wydech na bardziej basowy/ głośny i jest dużo lepiej, chce się tym jęździć.
Ja po 4kkm jestem bardzo zadowolony.
Czy to prawda że nówki są ciężko dostępne w salonach?
To ja tez napisze bo właśnie wrucilem z tet chorwacki i Ok 1800 km loopa po Bośni - yamaha Tenere 700 jest zajebista - jak dla mnie :)
Nakręciłem ponad 2500km po bezdrożach kamieniach błocie kurzu trochę asfalcie. Tenera miała nie łatwe zadanie - powiem jedno POLECAM !
Jeździłem w towarzystwie dzików :) 790, 2x890 i 1090 i nie zamienił bym jej na żadnego z powyższych
Silnik rewelacja !
Tak z ciekawości. Zawieszeniem i środkiem ciężkości nie odstawała na minus od 790/890 Adventure ?
Tak z ciekawości. Zawieszeniem i środkiem ciężkości nie odstawała na minus od 790/890 Adventure ?
Nic takiego nie miało miejsca. Napisze więcej ze ten wyjazd i warunki z jakimi motory się zmagały utwierdził mnie ze t7 jest trafionym zakupem.
Do tego trochę pali mniej niż 790/890 - ale może przez to ze ma bardzo elastyczny silnik.
Nie jestem jakimś profesjonalistą w jeździe ale mysle ze zawieszenie w ktm to trzeba umieć i mieć odwagę wykorzystać wtedy wychodzi ze jest lepsze ale na ten styl jazdy co ja mam , t7 zaspakaja mnie narazie w 100%
Pozdr
Nic takiego nie miało miejsca. Napisze więcej ze ten wyjazd i warunki z jakimi motory się zmagały utwierdził mnie ze t7 jest trafionym zakupem.
Do tego trochę pali mniej niż 790/890 - ale może przez to ze ma bardzo elastyczny silnik.
Nie jestem jakimś profesjonalistą w jeździe ale mysle ze zawieszenie w ktm to trzeba umieć i mieć odwagę wykorzystać wtedy wychodzi ze jest lepsze ale na ten styl jazdy co ja mam , t7 zaspakaja mnie narazie w 100%
Pozdr
:Thumbs_Up::Thumbs_Up:
White Rider
21.06.2022, 14:47
Przejechałem 3200 km na TET Szwecja + Norwegia, średnie spalanie wyniosło 3,5 l/100km. Tak niewielkie spalanie przy tak przyjemnym silniku jest po prostu niesamowite. Wyższa szyba jest koniecznością, dla mnie stanowiła różnicę między przyjemnością a cierpieniem.
Mi średnio pali 5 litrów na 100km. Może dlatego że kostki mam założone?
White Rider
21.06.2022, 18:19
Też mam kostki, ale 5+ litrów tylko przy 100+ km/g. 70-80 km/g w szutrach dało mi 3,5.
Lubiłem T7 miesiąc temu, mimo świerszcza w silniku, ale po powrocie z Albanii itp, lubię ją jeszcze bardziej. Dobrze mi sie tym jęździ i w trasie i w offie. https://photos.app.goo.gl/5dz92snFREAgzYNJ7
Nie umiem jeszcze ustawiać zawieszenia. Wiem ,że gdybym w offie zrobił bardzo miękko , byłoby jeszcze lepiej.
Ktos mi może łopatologicznie rozjasni, kręceniem których śrubek co sie robi? 2 na lagach u góry sa do spusczania powietrza , to wiem, 2 kolejne nie wiem i sa jeszcze gumowe zaślepki od spodu lag , też nie wiem co one regulują.
https://youtu.be/K8H2nOTgLw8
Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka
Hej, po 4000 mam czarny olej, a że wybieram się w sierpniu na Bałkany, chciałem olej wymienić.
Polecacie jakiś konkretny?
Yamlube mnie jakoś nie przekonuje.
Tygrys 74
18.07.2022, 21:27
Kiedyś motul robił yamalube teraz jest to ori olej japoński. Ja do xr leje LM 10W50 a kumpel jo fujary też to samo tak wiec go polecam.
Hej. U mnie poza pierwszym olejem, dalej już ciągiem Motul 7100 10w40.
miotacztruskawek
21.07.2022, 06:50
Zmiana kodu - siedem z przodu...
pewnie serce już po remoncie, szprych połowy nie ma bo zardzewiały, rama pewnie też spawana
;-)
Hej. U mnie poza pierwszym olejem, dalej już ciągiem Motul 7100 10w40.
Dzięki, potwierdzasz mój wybór.
Miotaczu gratuluję!
miotacztruskawek
21.07.2022, 21:59
pewnie serce już po remoncie, szprych połowy nie ma bo zardzewiały, rama pewnie też spawana
;-)
A bulbulator zastąpiłem impulsatorem kinetycznym :D
miotacztruskawek
30.07.2022, 06:45
No i stało się... Wyskoczyłem do Turka na kebsa i gdzieś po trasie zawitałem na słone jezioro... No i błoto mnie wciągnęło, ale nie tyle na głębokość, co pod błotnik... Obciążenie było tak duże, że na dwójce tracił obroty nawet z gazem odkręconym na max:( . Przełączyłem na jedynkę i to samo. Przeciążenie było tak duże, że poległo sprzeglo, a w zasadzie pierwsza tarczka się rozpadła :dizzy:
Ale już zrobione;)
74 i pół.
przywieź jakiegoś dobrego Kebsa.
miotacztruskawek
30.07.2022, 09:41
Zeżarłem :p
White Rider
30.07.2022, 13:37
No i stało się... Wyskoczyłem do Turka na kebsa i gdzieś po trasie zawitałem na słone jezioro... No i błoto mnie wciągnęło, ale nie tyle na głębokość, co pod błotnik... Obciążenie było tak duże, że na dwójce tracił obroty nawet z gazem odkręconym na max:( . Przełączyłem na jedynkę i to samo. Przeciążenie było tak duże, że poległo sprzeglo, a w zasadzie pierwsza tarczka się rozpadła :dizzy:
Ale już zrobione;)
74 i pół.
Omg, wygląda strasznie jak cholera... A co z solą, czy odkryłeś jakieś nowe źródła korozji w ciągu zaledwie jednego dnia, tak jak ja po przejażdżce brzegiem morza?
Tygrys 74
31.07.2022, 23:44
He he akurat wiem jak wciaga muł -jezdzilem u siebie po jeziorze jak spuścili wodę -no i w baku tyz ubywa w zastraszającym tepie.
miotacztruskawek
04.08.2022, 07:37
Tak... Powiem wam, że chyba było warto :)
pięknie Panie Miotaczu, pięknie.
Tak... Powiem wam, że chyba było warto :)
mozesz pokazac jak wyglada twoj stelaz na ogonie ?
Problem z mocowaniem bagazu - wciz szukam idealu :)
miotacztruskawek
23.09.2022, 10:29
mozesz pokazac jak wyglada twoj stelaz na ogonie ?
Problem z mocowaniem bagazu - wciz szukam idealu :)
Mam bagażnik od 3Dmoto. Jest dość pancerny, istnieje możliwość zamontowania na nim kufra centralnego.
https://www.3dmoto.pl/product/top-rack-for-yamaha-t700-tenere
Jest też podobna opcja od Spycha. Jest lżejszy, bo aluminium (3Dmoto to nierdzewka), i ma opcję bocznych stelaży, ale kufra centralnego to już na tym nie założysz.
http://advparts.eu/products/
Pod miękki bagaż oba bagażniki są porównywalne.
mwgorski
23.09.2022, 10:43
Tak... Powiem wam, że chyba było warto :)
Przepięknie! Co to za miejsce? :)
miotacztruskawek
23.09.2022, 12:03
Przepięknie! Co to za miejsce? :)
Gdzieś w Turcji ;)
https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=43171
delirium
23.09.2022, 13:43
Potwierdzam, fajny motorek ale daleko mu do starej Tenery xt660z jeżeli chodzi o pancerność i wytrzymałość. Mam obydwie i starej nie sprzedam a nową może.
https://i.imgur.com/5gdG29m.jpg
Potwierdzam, fajny motorek ale daleko mu do starej Tenery xt660z jeżeli chodzi o pancerność i wytrzymałość. Mam obydwie i starej nie sprzedam a nową może.
https://i.imgur.com/5gdG29m.jpg
Mam to samo zdanie, ale boję się wypowiadać, bo nie mam siły na kłótnie:))
Jeździłem dzisiaj testówką (z ewentualnym zamiarem kupna) i czar prysł.
A ja kiedyś pojechałem kupić XTZ660. Po przejażdżce czar prysł. Silnikowo nie oferował mi ten motocykl nic więcej od starej poczciwej Dr650. To już bardziej oczarowała mnie kiedyś stara xt600 z lat 90-tych.
To jak juz tak odważnie się zrobiło to ja również pozwolę sobie na podzielenie sie swoimi wrażeniami z jazdy... :p
Na wiosnę miałem okazję przejechać sie T7ką Patryka, ciekawość była wielka bo takie ochy i achy spadają na ten motocykl, no i.... dupy nie urywa! :(
Środek ciezkości pod brodą, ciężkawa, po odkręceniu na maxa na szutrze to jakby sprzęgło się ślizgało, nie było pierdol....cia..:( Nuda!
W lesie dobrze się prowadziła ale taka nijaka trochę..
Ot i tyle subektywnej opinii..
Tak obiektywnie to jechałeś nią może z 500 metrów chyba 😉
delirium
26.09.2022, 17:27
no nie przesadzajmy, środek cięzkości jak we wszystkich yamahach wysoko - zgadza się ale silniczek, wyważenie i prowadzenie pierwszorzędne. Dla mnie po prostu za delikatna w stanie prosto z fabryki, ale to sie da poprawić.
Zresztą, to co robi z nia Pol Tarres świadczy że moto na prawde jest dobre, byle czym by tego nie dał radę zrobić co robi na rajdach itp. np Erzbeg Rodeo
a co do kopyta to ostanią rzecz jaka potrzebujesz jest wiecej mocy w terenie :)
eDxBGc9TD4c
mp-nt6ORgbE
strobus1
26.09.2022, 21:07
To jak juz tak odważnie się zrobiło to ja również pozwolę sobie na podzielenie sie swoimi wrażeniami z jazdy... :p
Na wiosnę miałem okazję przejechać sie T7ką Patryka, ciekawość była wielka bo takie ochy i achy spadają na ten motocykl, no i.... dupy nie urywa! :(
Środek ciezkości pod brodą, ciężkawa, po odkręceniu na maxa na szutrze to jakby sprzęgło się ślizgało, nie było pierdol....cia..:( Nuda!
W lesie dobrze się prowadziła ale taka nijaka trochę..
Ot i tyle subektywnej opinii..
Tiaaa, środek ciężkości powiadasz... nisko - gut, wysoko - źle. To na cholerę w trialu ciągle stoisz?
Ja wolę mieć wyżej :D, niżej to mają HDki :p
pod linkiem filmik co i dla czemu
https://www.youtube.com/watch?v=GoK4hPtW-rg
Nie nie nie... Nie będzie dyskusji. :p
Subiektywnie... nuda w ...j! Jak na niekochanej ale szanowanej DR 650.
Yamaha Tarresa jest troszkę zmotana i kilkadzisiąt kilo lżejsza niż fabryka.
Yamaha Tarresa jest troszkę zmotana i kilkadzisiąt kilo lżejsza niż fabryka.
Zmienił wydech na lżejszy, usunął lusterka i inne drobiazgi ale dołożył kilogramy na gmolach i płycie pod silnik. To daje mniej więcej podobną wagę co oryginał, większość rzeczy i tak została fabryczna: https://enduro21.com/en/bikes/latest/pro-bike-pol-tarres-yamaha-tenere-700-the-best-adventure-bike-on-the-planet
kristoch
26.09.2022, 22:25
Tiaaa, środek ciężkości powiadasz... nisko - gut, wysoko - źle. To na cholerę w trialu ciągle stoisz?
Ja wolę mieć wyżej :D, niżej to mają HDki :p
pod linkiem filmik co i dla czemu
Z całym szacunkiem - F9 nie to mówi w filmiku i ma rację.
To nie zmienia faktu, że dla stabilności lepszy jest motocykl o niżej położonym środku ciężkości od motocykla o wyżej położonym środku ciężkości.
Stoisz bo:
1) im dalej od siebie są centra masy moto i kierownika tym trudniej przewrócić taki układ. Sytuację poprawi zarówno moto o niżej położonym środku ciężkości jak i kierownik o dłuższych nogach lub z ołowianym kaskiem na głowie.
2) lepiej amortyzujesz nierówności (skok zawieszenia na udach to ok 50 cm, a na zawieszeniu moto ok 25 cm).
Jeździć moto nie umiem, ale fizykę musiałem.
delirium
26.09.2022, 23:32
Zmienił wydech na lżejszy, usunął lusterka i inne drobiazgi ale dołożył kilogramy na gmolach i płycie pod silnik. To daje mniej więcej podobną wagę co oryginał, większość rzeczy i tak została fabryczna: https://enduro21.com/en/bikes/latest/pro-bike-pol-tarres-yamaha-tenere-700-the-best-adventure-bike-on-the-planet
zgadza sie, czytałem z nim wywiad, pierwsze jazdy na T7 robił to była fabryczna maszyna.
i na pewno nie kilkadziesiat kilo lżejsza, nie jest to fizycznie mozliwe :haha2:
delirium
26.09.2022, 23:35
To nie zmienia faktu, że dla stabilności lepszy jest motocykl o niżej położonym środku ciężkości od motocykla o wyżej położonym środku ciężkości.
nie jest to prawdą - zależy bowiem od aplikacji. W terenie wolimy środek cięzkości nisko dla stabilności w wolnej jeździe ale w np MotoGP wolimy środek wysoko dla szybkiej zmiany kierunków jazdy przy dużej szybkości.
kristoch
27.09.2022, 02:39
nie jest to prawdą - zależy bowiem od aplikacji. W terenie wolimy środek cięzkości nisko dla stabilności w wolnej jeździe ale w np MotoGP wolimy środek wysoko dla szybkiej zmiany kierunków jazdy przy dużej szybkości.
Hm - chyba jednak jest prawdą, skoro sam piszesz to samo: niższy środek ciężkości = bardziej stabilnie, a wyższy = łatwiej zmieniać kierunek (czyli mniej stabilnie) 😀. O tym co gdzie wolimy to ja się nie wypowiadałem.
Ale,już się wyłączam. Pa.
To trochę taka dyskusja, które moto mnie lepiej wiezie. A to trzeba się trochę naumić, dostosować i cieszyć jazdą. A już najlepiej jazdą tym co mamy :)
zgadza sie, czytałem z nim wywiad, pierwsze jazdy na T7 robił to była fabryczna maszyna.
i na pewno nie kilkadziesiat kilo lżejsza, nie jest to fizycznie mozliwe :haha2:
Tenerka Taressa waży 178 kg. Weź pod uwagę, że ma grubsze lagi wsadzone dodatkowo.
G5_1w0JkNSs
To trochę taka dyskusja, które moto mnie lepiej wiezie. A to trzeba się trochę naumić, dostosować i cieszyć jazdą. A już najlepiej jazdą tym co mamy :)
Lisu w punkt.
delirium
27.09.2022, 18:48
To trochę taka dyskusja, które moto mnie lepiej wiezie. A to trzeba się trochę naumić, dostosować i cieszyć jazdą. A już najlepiej jazdą tym co mamy :)
eee, nie byo by wtedy o czym gadać.
Dobra. Idzie jesień trzeba ostre opony. Jakie najostrzejsze opony w teren założyć, co tam jest dostępne na rynku? Jakie opony macie
u siebie?
Ja mam w teresie założone na przodzie Motoz Tractionator Rallz, a na tyle Pirelli Mt21 na wykończeniu zresztą.
Na jesień-zimę lepsza na przód, bardziej ostra jest Michelin Cross Competition, którą mam założoną w Dr650, dobrze się wgryza, jest twarda co za tym idzie wolno się zużywa.
miotacztruskawek
28.09.2022, 09:33
Dobra. Idzie jesień trzeba ostre opony. Jakie najostrzejsze opony w teren założyć, co tam jest dostępne na rynku? Jakie opony macie
u siebie?
Motoz Enduro 6 z tyłu i D952 z przodu
Motoz Enduro 6 z tyłu i D952 z przodu
Jak bardzo Enduro 6 wyje Ci na asfalcie ? Mam ją z przodu na 250L i jestem bardzo z niej zadowolony (na tył czeka w garażu D952 akurat :)), za to w T7 założyłem na tył niezłe w terenie ale mocno wyjące na asfalcie MT21 i się zastanawiam nad jakąś zmianą.
miotacztruskawek
28.09.2022, 10:37
Jak bardzo Enduro 6 wyje Ci na asfalcie ?
Bardzo, a nawet bardziej ;)
no to ten kierunek mi odpada, szukam dalej :)
miotacztruskawek
28.09.2022, 12:27
no to ten kierunek mi odpada, szukam dalej :)
Kostka wyć musi.
no to ten kierunek mi odpada, szukam dalej :)
Miałem w 1290 przód i tył Motozy Tranz... wyły okrutnie na asfalcie, kolega wręczył mi następnego dnia o poranku zatyczki do uszu... i jakby ręką odjął! ;) Moża warto w tym kierunku pójść bo każda kostka będzie wyć mniej lub więcej..
Szukam właśnie takiej co będzie wyć raczej mniej niż więcej, bo że każda wyje to wiadomix :)
Zatyczki mam, podobno nawet dobre, ale się jakoś nie lubimy za bardzo.
W Transalpie założyłem kiedyś na tył Motoz Rallz i świetnie to trzymało w terenie, ale z kilometra było mnie słychać jak wracałem do domu asfaltem :D
Tiaaa, środek ciężkości powiadasz... nisko - gut, wysoko - źle. To na cholerę w trialu ciągle stoisz?
Ja wolę mieć wyżej :D, niżej to mają HDki :p
pod linkiem filmik co i dla czemu
https://www.youtube.com/watch?v=GoK4hPtW-rg
Nie no zaraz, chwila. Jak stoisz to ciężar kierownika przyłożony jest na podnóżki, czyli nisko. Jak siedzisz to dupa (a co za tym idzie większość ciężaru kierownika) jest na kanapie czyli dużo wyżej...
Nie do końca. Wypadkowy środek ciężkości będzie pewnie zawsze poniżej tyłka. Chodzi raczej o takie granie środkiem ciężkości elastycznie połączonego z motorkiem kierownika by położenie tego wspólnego centrum masy zapewniało jak najlepszą trakcję i/lub równowagę. Im bardziej środki masy motorka i kierownika są odległe ale jednak połączone nogami/rękami/tyłkiem tym więcej można osiągnąć zmieniając ich wzajemne położenie.
strobus1
30.09.2022, 06:59
Pięknie. Temat balansu na motocyklu przebił się do świadomości.
No to czas na kolejne rozkminki. Proponuję taką o używaniu sprzęgła ;)
No, no. Ty tu sobie jedziesz na południe wiec dworujesz z nas, czekajacych aż przestanie padać. Nie ładnie ;)
strobus1
30.09.2022, 19:22
Nie dworuje nic a nic. Kaganek oświaty odpalam ;)
RAVkopytko
03.10.2022, 20:50
Od używania sprzęgła linka pęka ;)
GregoryS
03.10.2022, 22:19
A od hamulca zuzywaja sie tarcze ! :)
delirium
03.10.2022, 23:11
oraz w końcu asfalt.
Dzisiaj zajechałem rano na żwirownie, a tam pełno młodzieży na liściach i quadach. Pogoniłem trochę z nimi na T7, jest frajda na klocku za lekkimi poganiać. Tylko jedną glebę zaliczyłem. Oni wszyscy przyczepki, busy, aby dojechać na tor, a ja ......dojazdówka polnymi drogami wzdłuż rzeki, powrót po autostradzie i właśnie za to lubię tenere. Do tańca i do różańca.
delirium
09.10.2022, 21:19
Dzisiaj zajechałem rano na żwirownie, a tam pełno młodzieży na liściach i quadach. Pogoniłem trochę z nimi na T7, jest frajda na klocku za lekkimi poganiać. Tylko jedną glebę zaliczyłem. Oni wszyscy przyczepki, busy, aby dojechać na tor, a ja ......dojazdówka polnymi drogami wzdłuż rzeki, powrót po autostradzie i właśnie za to lubię tenere. Do tańca i do różańca.
gdyby tylko yamaha zaczęła robić motocykle z niskim środkiem ciężkości...
bo to taki sam kloc jak moja stara tenera xt. jest taki graniczny kąt prechylenia że za cholere nie utrzymasz cholery....
miotacztruskawek
15.10.2022, 10:00
Z wałka mi się pociekło smarując dodatkowo łańcuch...
Sam simmering ma 40x66x6, czyli raczej nietypowy. Wjedzie ASO.
strobus1
15.10.2022, 14:46
Do weryfikacji tuleja z wałka. Oring nowy też może być przydatny ;)
Kit do zmiany wyglądu T7
https://www.unitgarage.com/yamaha/tenere_700/tenere-700-classic
Przyznam się, że czekałem na to, ta oryginalna lampa od początku mi nie pasuje ( wizualnie, bo świeci dobrze)
Fajnie to wygląda na zdjęciach, ale pytanie czy warto, bo taka zmiana wizualna na pewno nie będzie mało kosztować.
Lampa to jedno, trzeba zamontować jakieś zgrabny akcesoryjny licznik, aby zmieścił się w tak małej przestrzeni, ogarnąć to pod kątem elektryki.
Gdy mam np. zamontowane gmole Heed-a to już trzeba je wymienić na inne, albo w ogóle bez jeździć. Boczne panele zbiornika paliwa nie są na tyle elastyczne aby się nie połamały przy wywrotce bez gmoli. Dlatego uważam, ze gmole to muszą być. U mnie pomimo zamontowanych gmoli i tylko kilku delikatnych glebach w piasku popękał panel boczny w miejscach dwóch mocowań.
Mam gdzieś na strychu nową, nieużywaną lampę z owiewką Acerbisa, ten sam styl co ta w tym kicie wizualnym. ( ....wykropkowane...)Ale nie wiem czy to ma homologację drogową.
Czy już to było gdzieś?
World Raid malowanie na 2024.
Wzorowane na motocyklu Peterhansela z 1993.
miotacztruskawek
24.11.2023, 00:07
Po 11 tyś. km...
bygMNiqyBV4
Mirek Swirek
24.11.2023, 17:49
Czy już to było gdzieś?
World Raid malowanie na 2024.
Wzorowane na motocyklu Peterhansela z 1993.
Piękne malowanie, elegancki, takie dyskretne, stylowe, szyk! Bardzo mi się podoba :D
https://www.youtube.com/watch?v=vfd4e1Ktqro
vfd4e1Ktqro
Mocowanie wydechu wreszcie poprawili. Mogliby zrobić wersję też ze zwykłym bakiem z pojedynczym wlewem ale i tak fajnie to wygląda. Taka to ona powinna być od początku.
Cała rzecz w pogoni króliczka nie złapaniu, obecne nowe lepsze kupią Ci co kupili poprzednie nowe lepsze.
Coś jak z iPhonem :)
No coś jakby tak :D Ale trzeba przyznać, że mają jakiś pomysł biznesowy. Motocykl jest popularny, ma "lipo", legendę, to i znajdzie się pewnie trochę luda co będzie chciało kupić.
RAVkopytko
25.03.2024, 10:47
Zajebiście.....używki potanieją :D
To nie jest seryjna produkcja, także nie ma co się napalać.
Picowane rendery. Bez przyszłości.
szynszyll
30.03.2024, 11:30
mam kolege, ktory konczyl rzezbe i wzornictwo na ASP w Krakowie. jakos tak sie potoczylo jego zycie, ze wyladowal w dziale projektowania wnetrz samochodow BMW. rysuje i rzezbi kierownice, klamki, przelaczniki itd. itp. opowiadal mi, ze prace nad samochodem zaczynaja sie okolo 7-8 lat przed jego premiera. oczywiscie wszyscy sa zobowiazani tajemnicami sluzbowymi itd. itp. ale jego dzial - podobnie jak i pozostale - pracuja nad modelami z duzym wyprzedzeniem. podobnie pewno jest z ta Yamaha i kazdym innym motocyklem - strategie wizerunkow i ulepszen maja rozpisana na dluzszy okres i tak jak pisze Ronin beda 'wydzielac' klientom 'kroliczka' po kawalku, zeby nie polozyc wszystkich kart na stol od razu.
p.s. Fiata uno produkowano od 1983 do 2010, Renault 5 od 1972 do 1985, Mercedesa 190 od 1982 do 1993, a teraz wszyscy dostali zapalenia dupy i co roku musi byc nowy model, a przynajmniej trzy liftingi w roku :D
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.