View Full Version : CRF1000 Mocno dymi
Witam
Posiadam Africe z 2019r manual przebieg 11tys. wczoraj podczas powrotu do domu zaczeła kopcic przy gwałtownym odkrecaniu gazu i przyspieszaniu. Po powrocie do domu i zgaszeniu chciałem sprawdzic poziom oleju i po odkreceniu bagnetu zaczeło schodzic cisnienie jak z opony.Po spusczeniu nadcisnienia odpalilem dlugi raz na chwile zgasilem i odkrecilem korek od wlewu oleju to zeszło znow cisnienie i troche oleju wywaliło tym wlewem. Silnik pracuje normalnie nie ma niepokojacych odgłosów. Spotkał sie ktos z taka sytuacja?Zablokowana odma?
Kiedy był robiony ostatni serwis/wymieniany olej?
muszel72
11.10.2021, 10:18
Odpuszczasz olej z rurek airboxa?
madafakinges
11.10.2021, 10:18
Brzmi jak zatkana odma. Otwórz filtr powietrza i zobacz co się dzieje w środku.
11 tyś km ma bo jeździsz nią od nowości czy z takim przebiegiem kupiłeś?
muszel72
11.10.2021, 10:28
No ale w przypadku tego silnika chyba nie ma znaczenia czy 11k czy 80 kkm
Kupiona z przebiegiem 9.000 do wczoraj zero problemu. Olej był jeszcze nie wymieniany teraz po sezonie chciałem .Rurki puste. Bede musiał rozebrac air box i sprawdzic odme ale az tak by sie zatkała??
GregoryS
11.10.2021, 11:09
Jesli to sprzet z drugiej reki to historia silnika i serwisu moze byc rozna. Sprawdz co koledzy pisza, i niezaleznie od tego co mowil poprzedni wlasciciel zrob pelen serwis olejowy.
madafakinges
11.10.2021, 11:13
Nie chce Cię straszyć, a możliwe że masz pęknięty pierścień... oby nie ale akurat jeden tym jednym na 100000 z wadą... gwarancji już nie ma?
syncronizator
11.10.2021, 11:32
Taki artykuł znalazłem (w przypadku samochodów)
https://allegro.pl/artykul/odma-olejowa-co-to-jest-i-jakie-sa-objawy-jej-zapchania-PDY17eDOZs7?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=DSA_Artykuly_rest&ev_adgr=DSA_Artykuly_rest&ev_campaign_id=7836022277&gclid=Cj0KCQjwwY-LBhD6ARIsACvT72PNEFIkAx8SYzpVRHxfYOindCavQVUTWjjzx tWZJvcP79OVwh8EVnoaApNIEALw_wcB
Być może któryś z mechanizmów związanych z odmą (jeśli takowe tam są ) jest zapchany.
Kiedyś w starych autach zdejmowało się odmę żeby zobaczyć jakiego rodzaju "wozduch" i o jakim ciśnieniu idzie z odmy.
Można było w ten sposób wykluczyć / potwierdzić czy silnik spala olej no i czy pierścienie nie są jakoś drastycznie wytarte...itd.
W starych autach nie było co się tam psuć.
W twoim przypadku ... ciśnienie nie ucieka tamtędy gdzie powinno.
Sprawdź w manualu jak to jest zrobione w CRF i zweryfikuj wszystkie elementy.. zaworki .. jeśli takie są.
BTW ... jak ciśnienie się zbierze za duże to samo znajdzie ujcie.
Kiedyś bezmyślnie zatkałem odpowietrznik skrzyni biegów. ... ciśnienie rozwaliło uszczelkę.. skrzynia biegów była do rozebrania.
No tez mam na mysli ze mogą być pierscienie... gwarancja była do czerwca. najwyżej sprawdze jeszcze odme i manual czy w pokrywie jest jakis zawór
madafakinges
11.10.2021, 12:49
Moim zdaniem do zrobienia na gwarancji.
Jak będą Ci odmawaić to do rzecznika praw obywatelskich i pisać listy do centrali H.
moto sprowadzone jestem drugim właścicielem
madafakinges
11.10.2021, 14:12
Nie ma znaczenia masz 2 lata gwarancji producenta.
Piter!!!
11.10.2021, 16:22
A dymi na niebiesko, czy czarno?
Moja przy 11tyś, przed wymianą filtrów potrafiła zadymić na czarno przy ostrym odkręceniu, działo się to na 3 trybie mocy, czyli na najsłabszym. O dziwo na 1 trybie nie dymiła, po samym przedmuchaniu filtrów z piasku itp, przestała dymić. Afryka jest bardzo czuła na filtry powietrza, przy częściowym przytkaniu, chodzi zupełnie inaczej.
Jak na tak duży silnik, ma bardzo małe filtry, a w instrukcji jest opisane aby wymieniać co 24 tyś. Masakra. A i dodatkowo po wymianie, przestał strzelać w airbox, a zauważyłem, że wiele osób opisuje to zjawisko.
jutro bede sprawdzał filtry i odme ale zastanawia mnie to duze cisnienie w skrzyni korbowej..
Piter!!!
11.10.2021, 19:44
Zobacz czy przewody od odmy i od dopalania spalin nie są odwrotnie podłączone, chodź to już ekstremalne niedopatrzenie by było
zrobiłem nim 1,5tys km i nic nie było grzebane i nie bylo żadnych objawów wiec raczej odwrotnie nie powinno byc podłaczone ale bede sprawdzal
CzarnyEZG
12.10.2021, 07:50
Raz widziałem elementy odmy z nie odpornego na olej materiału, które spuchły w środku i dawały taki efekt (wywalało nawet uszczelniacze).
A wiec tak zwalilem airboxa i waż od odmy byl w jednym miejscu przeciśnięty aż odbarwiony na jasno jakby był załamany(wg mnie był przełożony nie z tej strony weża od recyrkulacji i po włożeniu airboxa mogło go załamywać. Po odpaleniu odma jest drożna recyrkulacja spalin też. Przytykałem palcem odme i naprawde nie trzeba mocno tego zrobić żeby na dole wytworzyło sie nadcisnienie po zgaszeniu. Na tą chwile po ponownym złozeniu puszki narazie nie robi sie ciśnienie. Chce wlać świeżego motula i ewentualnie wymienie filtry powietrza choc jakos mocno nie sa zabrudzone. Jako że nie ma za duzo zamienników czy warto zakładać HIFLOFILTRO czy tylko oryginal?? i czy po 18 roku poliftowy ma te same filtry co do 18?
madafakinges
13.10.2021, 14:43
Te same filtry we wszystkich 1000. Hilfo działa dobrze. Ja bym wymienił ten wąż na nowy dla świętego spokoju.
syncronizator
13.10.2021, 14:50
.... i waż od odmy byl w jednym miejscu przeciśnięty aż odbarwiony na jasno jakby był załamany
Możesz wrzucić fotkę ?
niestety nie zrobilem zdjeć a juz złozylem airboxa i zbiornik. Przewód od odmy mial jasna pręgę w poprzek (jakbyś przełamał coś z miekkiego tworzywa to zostaje taki jasny znak) jak wymienie olej i filtry to zrobie probe i zobaczymy jak z dymieniem, narazie nadcisnienia nie ma pod korkiem oleju
A żeby dostać się do filtrów powietrza trzeba zrzucać zbiornik paliwa? Bo na youtubie dobierają się do filtrów bez zdejmowania zbiornika, natomiast mój mechanior mówi, że trzeba.
@Gepard nie trzeba zrzucać zbiornika. Ale jak już zdejmie się boczki to zdjęcie zbiornika to moment i można wtedy wyjąć i przeczyścić airboxa i zerknąć czy przepustnice nie są brudne. Ściągnij sobie serwisówkę (jest na forum) i bacz tam krok po kroku opisane co w jakiej kolejności demontować.
Piter!!!
13.10.2021, 17:52
Nie trzeba, trzeba ściągnąć boczki.
CzarnyEZG
14.10.2021, 08:09
Jeżeli wyeliminowałeś problem i był nim zagięty przewód, to pomyśl o jego wymianie, albo o wsadzeniu do środka sprężyny o średnicy odpowiadającej przewodowi.
Pod wpływem drgań czy zmian temperatury przewód może się ułożyć do "zapamiętanej" złamanej pozycji i problem powróci.
Pytanie dlaczego był zagięty jak moto ma 9 tyś km, żeby go zagiąć rozumiem, że ktoś musiał ściągać airbox tylko po co
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
madafakinges
14.10.2021, 09:57
110547
CzarnyEZG
14.10.2021, 10:30
Przecież mógł być źle ułożony przy montażu. Pracował pracował, aż się załamał w jednym miejscu i stracił przepustowość.
Mógł…
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jak wąż jest założony poprawnie to tam nie ma się co załamywać bo idzie od razu na dół do głowicy.Został wymieniony świeży olej filtr oleju i powietrza, stary olej był już mocno ciemny po spuszczeniu gdzie na bagnecie pod palcami nie wyglądał jeszcze najgorzej. Ewidentnie 10-12 tys wg. serwisu to zdecydowanie za dużo na wymianę. Aktualnie motor wrócił do poprzedniej formy nie kopci i po zgaszeniu nie ma nadciśnienia w skrzyni korbowej. Dzieki za odzew :)
No i super, oby służył jak najdłużej
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Piter!!!
16.10.2021, 21:23
Ja jeżdżę na oryginalnym oleju, po około 8tyś km, czuć że inaczej pracuje, inaczej chodzi sprzegło i skrzynia. W/g mnie po max 8tyś km, powinna być wymiana oleju.
A z ciekawości, jakiej marki kupiłeś filtry powietrza?
Filtry powietrza założyłem HifloFiltro oryginały nie wygladały źle narazie wyladowały na półce
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.