View Full Version : Wymiana termostatu
Przyszedł czas na drobiazg, który sprawia sporo problemów. TERMOSTAT :)
Termostat w AT znajduje się pod bakiem przy główce ramy.
Aby się do niego dobrać należy odkręcić 3 śruby.
http://tarcu.com/Inne/At/AT00057.jpg
http://tarcu.com/Inne/At/AT00056.jpg
http://tarcu.com/Inne/At/AT00017.jpg
Są różne wersje zamiennika. Ja nabyłem z intercars model 4MAX.
click (http://ekatalog.intercars.com.pl/result1.php?res=1&atg=16096724&art=803298&gen=316&gru=8140000&towkod=A74484&zdj=1&km=0&typ=19695&wsk=O&lang_id=PL)
http://tarcu.com/Inne/At/AT00044.jpg
Faktycznie rozmiary pasują, aż miło się go montuje
Jedyna moja uwaga to taka, że musiałem minimalnie zeszlifować 2 ranciki o około 1 mm. Zajęło to 15 sekund.
http://tarcu.com/Inne/At/AT00045.jpg
Bez spiłowania tego o ten milimetr wystawał ponad dolną część obudowy.
http://tarcu.com/Inne/At/AT00046.jpg
Należało by dodać że szczególnie w 03 gdy trafimy na termostat ciut wyższy trzeba się upewnić czy góra termostatu zmieści się w górnej pokrywce.
U siebie musiałem spiłować czubek o ok 2mm.
W niektórych termostatach w małym otworze (ok 1.5mm) siedzą tzw grzybki, można go usunąć ale równie dobrze może zostać.
03 mają płytszą pokrywkę górną termostatu.
Nie słyszałem żeby ktoś w 07 miał kłopot zmieścić termostat.
W RD03 ten 4 max wchodzi bez piłowania :)
A za to kupiłem jakiś inny na oko i nie dało rady włozyć nawet po spiłowaniu na max
czy trzeba spuścić płyn ze by wyjąc termostat, a co z air boxem ?
czy trzeba spuścić płyn ze by wyjąc termostat, a co z air boxem ?
Je płyn spuszczałem bo go wymieniałem. Ale patrząc na miejsce zamontowania termostatu, jego wysokość, wydaje mi się, że obejdzie się bez. Co najwyżej parę kropli wyleci :)
A obudowa filtra, no cóż, ciężko się tam dostać nie ściągając jej.
Khem, raczej nie parę kropli tylko dużo więcej ;)
Wiem bo zalałem wczoraj podłogę w garażu wymieniając na "oryginał" do tico (16,5 PLN). Wystarczy zlać z litr płynu i będzie dobrze :-]
Przy okazji zerknąłem w gazniki i stwierdziłem typową dla chądy nude, wszystko działa, nic nie jest popsute/zużyte. Nic sie nie dzieje, jak w polskim filmie ;>
Pozdrawiam
newrom
Khem, raczej nie parę kropli tylko dużo więcej ;)
newrom
Niestety, ale termostat nie jest najwyższym punktem układu i stąd w nim płyn. Ale litr... hm. nie wiem. Odkręć termostat i podnieś go wyżej, to już pewnie z pól litra będzie mniej. Ew z chłodnicy wężykiem i strzykawką ściągnij tyle aby wyrównać poziom.
Ew z chłodnicy wężykiem i strzykawką ściągnij tyle aby wyrównać poziom.
Ale panowie po co to - spuszczenie całego płynu jest banalne i szybsze - odkrecasz jedną srubke przy pompie wodnej i podstawiasz jakies wiadro minuta roboty - po co kombinowac??????
Noo, nie tak do końca. Bo pierw trzeba zdjąć osłonę z alu, a to już kilka śrubek :) i poza tym niektórzy maja obawy przed wkręcaniem i wykręcaniem czegokolwiek z bloku silnika.
No bo nigdy nie wiadomo co może wylecieć jak sie coś odkręci :)
A jeśli nawet trochę się uleje przez termostat to będzie okazja do małej dolewki
świeżego płynu, myślę że więcej jak ok 0.25 nie powinno wylecieć.
Dzieju,nie orientujesz się czasem jak jest z awaryjnością nowych termostatów od tico?tzn.pakowac bez sprawdzania,bo ma działać ,czy lepiej sprawdzić?
Ja sprawdzam każdy który montuję niezależnie czy do moto czy samochodu.
A jak praktyka pokazała tylko niektóre są idealne reszta albo minimalnie popuszcza albo ma odchyłki temperaturowe.
Dlatego wolę sprawdzić zanim wmontuję.
tomozdyn
08.04.2008, 06:34
Ale panowie po co to - spuszczenie całego płynu jest banalne i szybsze - odkrecasz jedną srubke przy pompie wodnej i podstawiasz jakies wiadro minuta roboty - po co kombinowac??????
Panowie,
która to śrubka - został mi tylko do zrobienia termostat i wymiana płynu i nie chce na koniec czegos z.....niszczyc.
7greg może masz zdjęciówkę:)
Po lewej stronie na samym dole silnika masz pompę, śruba jest częściowo zasłonięta ramą (AFAIR).
Wykręcasz najniższą śrubę i płyn sobie spływa. Pózniej doprowadzasz wode do chlodnicy i lejesz az bedzie plynac czysta.
Jesli nie masz pod reka bieżącej wody to zalewasz uklad, odpalasz na chwilę (2-3min) i spuszczasz (wodą lub szuwaksem czyszczącym do chłodnic ALU).
I tak kilka razy.
Na koniec lejesz płyn do pełna w chłodnicy, dolewasz do zbiorniczka wyrownawczego i odpalasz sprzeta (mozesz wczesniej zrzucic z centralki i troche nim potrzasc). Powinien sie dosc szybko odgazowac, robisz co jakis czas przegazowke. W miare jak w ukladzie robi sie miejsce dolewasz plynu.
Na koniec zamykasz korek chlodnicy i grzejesz sprzeta. Jak sie zagrzeje to probojesz zgniesc przewody. Jesli sa miekkie to masz powietrze w ukladzie (gaz sie latwo kompresuje) i musisz odpowietrzyć (bujanie, przegazowki przy otwartym korku wlewu), jesli sa twarde to idziesz na zasluzone piwo ;)
Albo po prostu strona 1*26 haynes manual :chleje:
Pozdrawiam
newrom
http://tarcu.com/Inne/At/AT00010.jpg
1 -olej
2 - płyn chłodzący
:)
Dzisiaj wymienialem termostat w swojej RD03 i cala operacja jest rzeczywiscie banalnie prosta,calosc nie zajmuje wiecej jak 1h.W zasadzie nie trzeba zlewac plynu przed wymiana,tak jak pisal Dzieju wylatuje go nie wiecej niz 250 ml(u mnie wycieklo ok 200ml).Koncowke termostatu musialem zeszlifowac praktycznie na rowno ,bo nie miescil sie pod deklem(trzeba sprawdzic przed skreceniem,nie wiem czy wszystkie termostaty od tico sa identyczne,ja kupilem jakis francuski):)
Może to kwestia roczników ? Ja wziąłem z linka podanego przez 7grega rocznik >=1993, oryginal (do Tico). Wyglądał dokładnie jak ten który do AT wsadził Pan Chąda (bez kołnierza do piłowania).
Pozdr
newrom
Mam 2 pytanka:
ile wchodzi plynu chlodniczego i przy okazji ile hamulcowego?
Szukalem w manualu ale nie kumam nic po niemiecku wiec wymieklem. Nie chodzi mi o super dokladne dane, chce tylko wiedziec ile kupic. Dotyczy Rd04.
Poza tym czy pokrywke od termostatu trzeba pojechac silikonem i czy pluczecie jakos uklad.
Wyszlo wiecej niz 2 pytania:)
Mam 2 pytanka:
ile wchodzi plynu chlodniczego i przy okazji ile hamulcowego?
Szukalem w manualu ale nie kumam nic po niemiecku wiec wymieklem. Nie chodzi mi o super dokladne dane, chce tylko wiedziec ile kupic. Dotyczy Rd04.
Poza tym czy pokrywke od termostatu trzeba pojechac silikonem i czy pluczecie jakos uklad.
Wyszlo wiecej niz 2 pytania:)
1. 2-2,5 L
2. Poniżej 0,5 L
3. Tam jest oring. Zadnych silikonów
4. Można wodą, ale nie jest to konieczność
A jakim momentem dokrecamy srube spustowa plynu chlodniczego?!
A jakim momentem dokrecamy srube spustowa plynu chlodniczego?!
Przeszukałem Haynesa i taki jeszcze mam niemiecki manual. Nie znalazłem. Może ktoś znalazł ?? :D
Biorąc pod uwagę, że to mały gwint to bym dokręcał momentem nie większym niż 15Nm.
Analogia fi 6 w aluminium (szpilki oski przedniej) 10 Nm - moze byc?
Dynamomertycznego używałem do szczególnych dokręceń jak głowice, korbowody czy inne wymagające połączenia, całą resztę dokręcam tylko ręką i jakoś nic się nie odkręciło.
No ale jak ma się komuś coś urwać to już lepiej z niutków skorzystać ;)
Podziekowal!
Machne 10 i zobacze w lusterku czy mnie plyn nie goni :D
Wsadzał ktoś orginalny koreanski termostat tico? Inaczej wyglada niz te na zdjeciu. Bedzie pasowal bez pilowania?
Ma tez w kpl uszczelki. Beda potrzebne czy na złom?
Wsadzał ktoś orginalny koreanski termostat tico? Inaczej wyglada niz te na zdjeciu. Bedzie pasowal bez pilowania?
Ma tez w kpl uszczelki. Beda potrzebne czy na złom?
cza piłowac do rd04 i rd03. uszczelki nie czeba.
Dzieki miszczuniu termostatowy :) zatem wrzucam w kufer i ruszam zdobywac pustynie swiata!
To ja mam dwa pytania:
-co zrobic jak bujalem i gazowalem na otwartym korku a przewody nadal sa miekkie po wymianie plynu?
-Dotyczy termostatu z linka 7grega. W obudowie co widac na fotce jest dziurka. Ja mialem w niej zaworek i go zostawilem. W oryginale go chyba nie bylo. Dobrze zrobilem?
-Dotyczy termostatu z linka 7grega. W obudowie co widac na fotce jest dziurka. Ja mialem w niej zaworek i go zostawilem. W oryginale go chyba nie bylo. Dobrze zrobilem?
W niczym nie przeszkadza.
Czy 4max'a trza piłować w przypadku RD04? Kupiłem oryginał w ASO Daewoo i trzeba było piłować. Wiemy, że do RD03 nie trzeba...
Ufaga, ufaga, 4max'a nie trzeba w 04 piłować. Siedzi ładnie. Jest to, z tego co mi powiedziano, firma Intercarsu. Tam też się udałem, kupiłem za 21,87pln i dostałem od ręki.
zanabyłem oryginalny termostat - na opakowani GM widnieje :), chciałem polecanego przez was 4maxa, ale mi odradzono, podobno oryginał fabryka od tico najlepszy.
No i dzis sie zabrałem, bp pisaliście ze godzinka i po zabawie, zakończyłem proceder jak porozłączalem te wszystkie kostki nad termostatem bo ciemno się zrobiło
c.d.n :)
p.s. ale mnie wkurzają te przewody od zbiornika ;)
Artuditu
27.09.2008, 21:27
Ja już jestem po wymianie. Podziekowania dla Rambiona. Bez niego niezle bym sie pewnie ubawil przy rozbieraniu i powkur... przy skladaniu Afri. Nie bylo tak strasznie.
zanabyłem oryginalny termostat - na opakowani GM widnieje :), chciałem polecanego przez was 4maxa, ale mi odradzono, podobno oryginał fabryka od tico najlepszy.
Kto Ci odradził termostat 4maxa czy tico..? Pan Hąda..? ;) jeden i drugi ma taką samą temp otwarcia. mam od tico 4 rok i działa jak nowy.
rambo termostat odradził mi kolega pracujący w hurtowni motoryzacyjnej, a dlatego, że na 4maxa było więcej reklamacji niż na GM
więc dlatego wydaje mi się lepszy GM
oki, termostat wymieniony, ale o mały włos nie pozbyłem się tego czujnika wkręconego w obudowe
cześć chłopaki!
wczoraj zabrałem się za wymianę, zakupiłem termostat tico, zdjąłem uszczelkę i zaaplikowałem w sprzęta, niestety po zmontowaniu jest przeciek, minimalny ale jest..po ponownym rozłożeniu na detale okazało się że kołnierz wystaję lekko nad nad dolną obudowę. Pytanie do was: czy w rd07 szlifowaliście coś w termostacie od tico? może uszczelka nie trzyma? jestem skłonny wykosztować się na ori by nie mieć kłopotów, warto? ponoć temperatura otwarcia ma wpływ na pracę i trwałość silnika, a może być inna, z deczka boje się instalować termostat z tico do afriki, nawet jak go dopracuję..
pomóżcie, plis
mama od tico i nic sie nie dzieje
w rd07a nic nie szlifowalem, ale jak poczytasz poprzednie posty to niektorzy cos tam dopracowywali pilnikiem
a moze masz juz wytrzepana uszczelke z obudowy termostatu??
moj po 9 latach rozłożył się na części pierwsze :D
a moze masz juz wytrzepana uszczelke z obudowy termostatu??
moj po 9 latach rozłożył się na części pierwsze :D
Okazało się, że z jednej strony kołnierza wystaje trochę ponad-czego nie zauważyłem wcześniej.
Uszczelka wygląda niby dobrze, ale i tak dla bezpieczeństwa zakupiłem nowy oring.
- mój termostat był otwarty
daniel_87
18.04.2009, 14:39
Panowie fachowcy, mam pytanko co z tym zrobic, zakupilem ten termostat z grzybkiem w otworze przelewowym i nie wiem czy to wina tego czy nie tego , czujnik temperatury prawie nie wchodzi na pole"pracy" ciagle jest na tym malym polu zimny. Czy to ma oznaczac ze termostat badziew i ciagle otwarty?
Sprawdź czy od razu po zapaleniu chłodnice robią się ciepłe i czy w ogołe czujnik temperatury w obudowie termostatu działa? :)
może być padniety termostat od nowości, ale zrob tak jak Misza pisze.
Choć obstawiam zjebany termostat, to oporność czujnik w każdej AT się różni
daniel_87
18.04.2009, 21:22
tzn ja sadze ze raczej termostat chociaz nowy to zdechniety bo jak stoi motocykl i chlodnice nie sa owiewane powietrzem to po kilkuminutach czujnik opokazuje coraz wyzsza temperaturę
A ja mam takie pytanie.
W którym momencie otwiera się termostat? Czy następuję to mniej więcej w chwili kiedy włącza się wiatrak?
Tylko nie piszcie, że w chwili kiedy ciecz osiągnie odpowiednią temperaturę;)
U mnie wtej chwili (założyłem termostat GM) utrzymuje się temperatura na około 1/4 białego pola, czyli termostat poniżej tej temperatury powinien się otwierać. Wiatrak włącza się przy około 3/4.
O termostacie masz napisane w serwisówce. Poszukaj :).
w chłodne dni temperaturę obniża chłodnica oleju. ostatnio zasłoniłem ją kartonem i temperatura silnika wzrosła i utrzymuje się na stałym poziomie. przy jeździe w mieście i wtrasie to dobre rozwiązanie zwłaszcza o tej porze.
ach te wskazania..są tak różne zauważyłem, że można zgłupieć. Dopiero zakup korka z czujnikiem i odczyt bezpośrednio z niego, potwierdził, że jest ok.
Ponieważ mój termostat od tico zaczął znowu puszczać, kupiłem nowy tej firmy:
http://www.termot.com.pl/index.php?page=1&id=2
jest na prawdę dużo lepiej wykonany nawet od koreańskich i chyba mniej podatny na korozję. Gotowałem go i chyba jest ok, działa. Cena kole 20zł na aledrogo. Dla mieszkańców wawy do nabycia min na ul. kowieńskiej.
banditos
17.02.2010, 22:27
klanol jak termostat?
Nadal dziala?
Chcialbym cos takiego zanabyc na zapas...
Warto?
Działa bardzo dobrze. W zeszłym roku na jesieni przetestowałem i temperatura ładnie się trzyma. W zimne dni trzeba jedynie przysłonić chłodnicę oleju i wtedy temperatura jest cały czas na odpowiednim poziomie. Poprzedni termostat nie działał tak dobrze.
banditos
18.02.2010, 08:28
Dzieki
do tego stal nierdzewna!
Ku przestrodze.
Zakupiłem termostat "panie, koreański oryginał, najlepszy na rynku".
Ale postanowiłem, że przed zamontowaniem sprawdzę jak działa w porównaniu do starego.
I podczas tej próby się rozp...... Wyleciał ten pręcik, który wysuwa się z obudowy, a teremostat zamknął się na głucho.
Woda miała poniżej 100 stopni.
Już widziałem oczami wyobrażni zablokowaną pompę wody i zmasakrowane pół silnika :dizzy:
Sprawdzajcie termostaty przed zamontowaniem :oldman:
Zakupiłem termostat "panie, koreański oryginał, najlepszy na rynku".
Ja zrobiłem tak samo mam orginał z koreańskiego auta, bardzo wątpie w jego poprawne działanie. Na początku chłodnice są zimne, jak termostat się otworzy to na zegarze brak tęperatury strzałka leży dopiero jak trochę pochodzi to się podnosi. Moim zdaniem powinna się pokazać na wskaźniku, a po otwarciu opaść, albo zostać w tym samym miejscu:Thumbs_Down:.
a wujek klanol pisze powyżej co kupić :P na szczęście małe prawdopodne jest dostanie się elementu termostatu do pompy
szwedzkikucharz
14.03.2010, 23:20
a wujek klanol pisze powyżej co kupić
OKi, termostat Firmy STAHLTER. Czy mógłbyś podać oznaczenie modelu/wersji która pasuje do Afri? A w którym miejscu na ul. Kowieńskiej można to, to kupić?
Artuditu
14.03.2010, 23:28
przy rozbieraniu termostatu może ktoś mi powiedzieć jaki gwint ma czujnik temp?
Sklep jest na Kowieńskiej po drugiej stronie względem Orlenu, na parterze na rogu kamienicy (obok jest kurczak z rożna). Mały sklepik. Miałem ze sobą stary na przymiarkę, ale strzelam, że wystarczy powiedzieć, że chcesz ten od Tico.
banditos
16.03.2010, 00:09
Tak wystarczy powiedzieć że ma być do Tico.
W razie czego tu masz model
44300.88
i aukcje na której kupiłem swojego:
http://www.allegro.pl/item917292964_termostat_tico_matiz_nissan_micra_su zuki_swift.html
Tak wystarczy powiedzieć że ma być do Tico.
Nie wystarczy. Zrobiłem tak jak piszesz i dostałem model nie pasujący. Wg sprzedawcy lepszy jakościowo od tego jaki chciałem (podałem nr części). Rzeczywiście wydawał się porządniejszy od tego, którego dostałem później. Miał w zestawie jeszcze kilka różnych uszczelek. Są wersje z ciut za wysoką górna częścią termostatu. Dół pięknie wchodzi, pasuje jak ulał, ale dekla nie założysz bo ma zbyt płytkie wyżłobienie. Trzeba szukać konkretnego, przetestowanego. Czyli koniecznie podajemy nr części. Samo podanie że ma być do Tico nie wystarczy.
banditos
16.03.2010, 09:45
Widocznie nie masz szczescia...
Kupilem tego z w/w linku zeszlifowalem 1mm na dole
i pasuje;)
Nie pasował, bo masz rd04. Jak sam napisałeś są jakieś nie wiadomo dlaczego dwie wersje, jedna wyższa. Co do funkcjonowania, mam taki zamontowany 5 lat temu (17zł) i działa jak dzień po wymianie. Choc to niestety loteria
no to git. Koledze padł łoryginał :cold: w dwu letniej varadero. Mimo wszystko wymienił se na drugi oryginał.
Mój robi 5 lat, chłodnice są zimne zanim wskazówka się nie wepnie na 1/4 skali, i po przejechaniu srednio 2,5km od odpalenia sie otwiera :Thumbs_Up: nie jest źle jak na koreański gówno
Zaraz, bo się robi bałagan. Najlepiej będzie poszukać tu i na starym forum. Na przykład hasło "4max". Wsadzałem do swojej 04 termostat z ASO Dełu, 4max z Intercars'u i Stahltera. Ten ostatni wyglądał najporządniej, ASO się nie mieścił bo był za wysoki, a 4Max się mieścił ale chyba mi nie trzymał temperatur bo się szybko silnik grzał i wolno studził. Tyle pamiętam, było o tym pisane. Wystarczy poszukać.
Link do wątku na starym forum:
http://archiwum.africatwin.com.pl/index.php?type=topic&id=5&forum=3&p=0
szwedzkikucharz
19.03.2010, 11:39
W razie czego tu masz model
44300.88
Pisał już ktoś o tym, ale znależć nie mogę..
Na jaką temperaturę ma być termostat? W sklepie mówią, że do motocykli ludzie bardziej biorą na 82 stopnie.
Dzienks
82 szwedzki. Honda manual podaje od 80 do 84 chyba. oryginał 82, tico 82 :)
Mam pytanie odnośnie termostatu-jak padnie w AT to zostaje w pozycji otwartej czy zamkniętej? Rozwiązał ktoś przyczyne szybkiego grzania sie AT? Odpaliłem maszyne i po 15 min na postoju załączył się wentylator, czy to normalne?
Szukaj lewego powietrza - króćce gaźnikowe lub ośki przepustnic w gaźnikach.
Czy po odpaleniu nagrzewają się od razu chłodnice..? Jak właczy sie wiatrak to są też gorące..?
BTW, po co odpalać i trzymać odpalony moto przez 15 min na postoju... :dizzy:
Po grzaniu 15 minut wentylator może się włączyć. Jak termostat byłby zamknięty na stałe to pewno jeszcze szybciej.
Zazwyczaj awaria termostatu to jego otwarcie na stałe.
Odpal motocykl i złap za węże od chłodnic, te u góry. Dopóki się moto nie rozgrzeje to jeden z nich powinna być zimny. Jeżeli oba nagrzewają się równo to znaczy, że termostat jest otwarty na stałe. Jeżeli po rozgrzaniu silnika jeden pozostaje zimny to termostat jest zamknięty na stałe.
Pytałem sie o otwarcie termostatu uszkodzonego wzw z przygoda w skodzie felicji 1.6, gdzie uszkodzony termostat zamyka sie i silnik przy braku kontroli wskaznika przegrzeje sie.Obie chlodnice mają taka samą temperature więc obieg płynu pewnie jest prawidłowy.Dlaczego motorek chodził ok 15 min na wolnych obrotach-stał sobie troche to chciałem go rozgrzać.Wezme pod uwage lewe powietrze i luzy na ośkach przepustnic.
Gregu coś zamieszał. Obie chłodnice są przelewowe wiec oba przewody powinny się po odpaleniu po jakiś 5~10min nagle zrobić się gorące. Jeśli się nagrzewają po odpaleniu powoli to znaczy że termostat kaput
A to nie jest tak, że ten przelewik w termostacie jest maciupenieczki :) i mimo wszystko jedna rura nagrzewa się wolniej?
Chyba odpalę moto i sprawdzę.
No jest ale z obudowy wychodzą dwie pary przewodów. Coś tam tym mikroprzelewem idzie ale jest taki moment że przewody tak kolo 1/4 skali temp robią się nagle gorące. Mam termostat od TICO od 2005 i dalej działa :)
Zamontowałem termostat od Tico do Varadero i działa super. Do Rd07 zamontowałem taki sam i nie działa, silnik jest niedogrzany
Może być fabrycznie uszkodzony, zamień je miejscami to się okaże czy to to
Wolę kupić jeszcze jeden niż Varadero rozkręcać. Termostat do Tico 25 zł kosztuje. W następną sobotę rozkręcę Africe jeszcze raz i będę gotował ten termostat. Ale jak nie trzyma temperatury to znaczy że termostak jest otwarty ale to nie bardzo jest możliwe. Jak długo postoi to się wskazówka rusza ale w czasie jazdy zimne.
no czyli puszcza albo się otwiera za wcześnie
Może być fabrycznie zjebany
Niestety większość nie trzyma parametrów ( większe lub mniejsze niedokładności ), każdorazowo zanim zamontuję jakikolwiek termostast czy to do samochodu czy motocykla najpierw robię pomiary temp otwarcia jak i szczelności.
Dopiero potem montuję.
robertG7
07.06.2011, 14:57
82 szwedzki. Honda manual podaje od 80 do 84 chyba. oryginał 82, tico 82 :)
I dlatego w sklepie wziąłem ten 44300.82 cena 24zł. Do TICO jest też z oznaczeniem 44300.88 i temperaturą otwarcia 88'C
http://images40.fotosik.pl/892/dd33f317a20bf53b.jpg (www.fotosik.pl)
http://images50.fotosik.pl/910/954d016b02228958.jpg (www.fotosik.pl)
Termostat wymieniony na TICO temp otwarcia 82stc. Silnik się troche szybciej nagrzewa na postoju (do połowy skali i wł wentylatora). Podczas jazdy w temp powietrza zewn ok + 17 st - wskazówka temp. tylko nieznacznie se unosi czyli ok 2-3 mm i tak zostaje. Ewentualne dogrzanie do połowy skali możliwe dopiero po zatrzymaniu sie na kilka minut. Jak jest u Was?
PZDR!!!
Ja też mam tico-termostat ale z temp. otwarcia 88 st -pomimo tego u mnie jest bardzo podobnie. W stosunku do starego orginału szybciej sie nagrzewa, podczas jazdy w temp. poniżej 20 st wskazówka temp. jest podobnie jak u Ciebie. To i tak lepiej niż przy starym.
Z racji wyższej temp. otwarcia szybciej łapie temp. na postoju
(na światłach).
Ja też mam tico-termostat ale z temp. otwarcia 88 st -pomimo tego u mnie jest bardzo podobnie. W stosunku do starego orginału szybciej sie nagrzewa, podczas jazdy w temp. poniżej 20 st wskazówka temp. jest podobnie jak u Ciebie. To i tak lepiej niż przy starym.
Z racji wyższej temp. otwarcia szybciej łapie temp. na postoju
(na światłach).
Na zimne jazdy ten 88 może nawet lepiej się sprawować , tylko w upałach lub cięższej jeździe może ciut za wysoko utrzymywać średnią temp.
Czy testowałś już taki termostat w lecie?
Na zimne jazdy ten 88 może nawet lepiej się sprawować , tylko w upałach lub cięższej jeździe może ciut za wysoko utrzymywać średnia temp.
Czy testowałeś już taki termostat w lecie?
Tak testowałem w zeszłym roku w Słowenii - klika dni w lipcu bez deszczu i w upale się zdarzyło;)
Jazda szosowa/autostradowa wskazówka była na 1/3. Cięższa jazda to tak do ca. max 1/2 - nie mam na myśli terenu, tylko wjazdy na przełęcze.
Na światłach - na skrzyżowaniach, w upale faktycznie trochę szybciej osiąga wyższą temperaturę i po kilku minutach włącza się się wentylator tak przy ca. 2/3 skali.
Jednak nie ma drastycznych różnic w stosunku do starego termostatu.
To że jest napisane 88C to jeszcze nie świadczy że działa prawidłowo :) Tak mi wyszło z badań. Honda zaleca termostat o temp otwarcia od 80 do 84r.
Termostat wymieniony na TICO temp otwarcia 82stc. Silnik się troche szybciej nagrzewa na postoju (do połowy skali i wł wentylatora). Podczas jazdy w temp powietrza zewn ok + 17 st - wskazówka temp. tylko nieznacznie se unosi czyli ok 2-3 mm i tak zostaje. Ewentualne dogrzanie do połowy skali możliwe dopiero po zatrzymaniu sie na kilka minut. Jak jest u Was?
PZDR!!!
U mnie po wymianie jest bardzo podobnie. Widocznie tak ma być.
Podsumowując: przejeździłem ten weekend na oryginalnym termostacie HONDA i działa dokładnie tak samo jak ten z TICO o temp. otwarcia 82 stc.
PZDR!
nie mam w prawdzie afryki, ale też mam ticostat ;)
na razie działa bez zarzutu
Ja już 3 sezony śmigam na jednym ticostacie - i jest zupełnie bez różnicy. Tyle, że pewnie nie wytrzyma tyle co afrykański.
Kudłaty91
25.04.2012, 16:19
Ja zakupiłem termostat z tico, coś mnie tknęło żeby sprawdzić jego pracę, gotowałem gotowałem i nic nawet się nie ruszył. Nowe nie znaczy sprawne.
Hej, kilka dni temu wymienilismy termostaty, oto moj. Aha i pytanie- gdzie podziala sie reszta ? :D
mishieck
08.05.2012, 13:04
To jest panie termostat ekologiczny - biodegradowalny. :hehehe:
o panie :bow:
takiego jeszcze nie widziałem :D
lortprodisz
08.05.2012, 16:30
hehhe do układu chłodzenia lałeś płyn na bazie Kreta?
Marcin.111
08.05.2012, 17:49
Że na wyspach motocykle rdzewieją to wiedziałem ale żeby od środka też :)
Hej, w IRE sezon trwa okragly rok wiec nie ma specjalnie czasu albo po prostu sie nie chce. Hipis wymienial to i ja skorzystalem i jak sie okazuje wyszlo to tylko na plus.
Mój wyglądał podobnie, choć nie tak strasznie jak u Magic'a. Na wyspach chyba leją do układów wody z kranu, bo destylowaną to tylko w aptece dostaniesz. Tak czy inaczej razem z Magiciem wymieniliśmy termostaty na te od matiza i wszystko spasowało cacy i działają (na razie) bardzo dobrze. Co nie zmienia faktu, że pytanie pozostało, mianowicie: gdzie się podziały resztki termostatu? Czy pompa wody już je pożarła?
Belfegor
09.05.2012, 22:17
Ja dziś też odkryłem, że mam mały tuning w postaci dwuczęściowego termostatu... Choć tak dobrze jak u Magic'a nie było :) Zakup od Tico wszedł bez przeróbek :bow:
szynszyll
21.02.2024, 09:25
kilka słów dla potomnych ku przestrodze. w trampku, ktorego przegladalem byl zawieszony termostat ( na stałe otwarty i zaciety). instrukcja podaje termostat 82st C. podreptałem do sklepu motoryzacyjnego i poprosilem o termostat do Tico/Matiza:
- pierwszy przyszedł Maxgear 67-0069 - jest blad w katalogu i pomimo tego, ze jest podawany jako wlasciwy to zamiast 44mm srednicy ma 52mm i nie wejdzie w obudowe
- drugi przyszedl Vernet TH3328.82J - ten ma co prawda 44mm srednicy ale jest zbyt wysoki i nie miesci sie w 'czapeczce' obudowy termostatu
- trzeci okazal sie wlasciwy tj. Blue Print ADK89201 - ma 44mm, odpowiednia wysokosc i 82st C zadzialania.
w XRV jest ta sama polka wiec, zeby sobie nie zamowic dwoch pierwszych bo bedzie pipa.
I to jest cenna wiadomość.
Termostat od Tico zamontowałem w 2005 roku , działa do dziś ale może kiedyś zachce przejść na emeryturę.
Dlugi_TA
22.02.2024, 11:36
Z forum TA jeszcze info, że pasuje GATES TH29682G1
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.