Zaloguj się

View Full Version : Stuki brzęczenie w silniku


Łągiewka.Adrian
12.09.2021, 22:31
Witam mam problem ze swoją afriką 750 coś stuka w silniku od 3 tyś obrotów na wolnych jest cicho po dodaniu gazu słychać jakby było coś w środku odkręcone .Łańcuszki rozrządu nowe napinacze wszystko ok . Może miał ktoś coś podobnego???? Wklejam link do filmu z pracą silnika może ktoś coś usłyszy.
https://youtube.com/shorts/19fNGIg3ziM?feature=share

19fNGIg3ziM

Novy
12.09.2021, 22:44
Na pewno chętnie koledzy pomogą, ale zapewne chcieli by wiedzieć z kim mają przyjemność?
Zapraszam do Powitalni (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=69), aby powiedzieć o sobie kilka słów.
:) :Thumbs_Up:

Bałtrok
13.09.2021, 07:54
Na tyle co słychać na filmie to jakby coś wpadało w rezonans, niekoniecznie w a może na lub w okolicy silnika.
Rozbierz ją z plastików i baku, odpal z jakiegoś zbiornika zastępczego i sprawdzaj po koleii

Łągiewka.Adrian
13.09.2021, 09:24
Wszystkie plastiki już rozbierałem i odpalałem Moto czy to może być sworzeń tłoka ???? Dźwięk wydobywa się jakby z przedniego cylindra sprawdzałem stetoskopem

ŁukaszBIA
13.09.2021, 09:31
Moja pierwsza myśl to był sworzeń tłoka ale niech się jakich fachowiec wypowie.

matjas
13.09.2021, 10:34
podpieram sworzeń - stukanie przy odjęciu gazu... oraz na ucho przy ruchu w górę i w dół.
spróbuj odpalić moto na jednym cylindrze i/lub zdejmij podczas pracy przewody zasilające do cewki /NIE fajki ze świec/ - wtedy wejdź na te obroty gdzie występuje ten rzekomy rezonans - jeśli odgłos znacząco ścichnie będzie wiadomo, że to na 100% sworzeń - lub stopa ale w to akurat wątpię.

możesz również sworzyć ustrój z czujnikiem zegarowym i długą czułką pomiarową, czujnik mocujesz do czegoś stałego na zewnątrz, czułkę wprowadzacz do górnego otworu świecy - kręcisz wtedy kołem zamachowym przez otwór kontrolny w pokrywie w jedną i drugą i patrzysz czy masz BRAK postępu na czujniku w momencie nawrotu kołem zamachowym. To potwierdzi na 100% luz w układzie korba/tłok. najlepiej sprawdzaj to w połowie skoku tłoka - będzie najbardziej czytelnie.

ale bez zdjęcia czapki i cylindra to takie gdybanie - I TAK bez rozbiórki się nie dowiesz. jeżdżąc tak będzie tylko gorzej.

afryka z fragmentarycznych widoczków na zdjęciach wygląda bardzo ładnie więc chyba warto włożyć parę zet w naprawę.

m

p.s. wciąż czekamy na opinię fachowca :D

Łągiewka.Adrian
13.09.2021, 11:00
No i tego najbardziej się obawiałem że to jednak może być sworzeń ale tu nic innego nie może tak dzwonić czapki ściągałem wszystko jest ok . Decyzja zapadła wyciągam silnik i odkręcam góre

matjas
13.09.2021, 12:02
Czapki tj głowice :)

Łągiewka.Adrian
13.09.2021, 12:39
Czapki tzn dekle głowic i dekle boczne silnika

Przyczyną znaleziona wytarta główka przedniego korbowodu luz sworznia wynosi 0,15 mm natomiast na tylnej korbie luz to tylko 0,03mm