View Full Version : świece irydowe do AT
WItam, czy ktoś to montował i może sie jakoś wypowiedzieć..?
cena 50zł za sztuke z deka odstrasza, ale powinno się to zwrócić bo się dużo wolniej zużywają. Zwykłe i fabryczne NGK i Denso są zauważalnie słabsze od np dwu elekrodowych świec Splitfire od Ramiresa :)
sorry za błąd. Miało być irydowe !! :)
Ja mam takie świece :) Nie odczułem negatywnych ani pozytywnych różnic w stosunku do zwykłych świec może poza tym że po glebie Afri chyba lepiej odpala. Niestety teżnie mam pojęcia ile na nich przejechałem .... Chyba za bardzo Ci nie pomogłem :D
Ja wiem tylko tyle ze moj kumple mechanior /mam do niego zaufanie/ do swoich wkłada tylko irydowe. Jak dla mnie glowną zaleta jest niedłubanie w moto /przy wymianie czy sprawdaniu zawsze cos tam do srodka wpadnie - nawet jak sie wydaje ze nic nie wpada/.
Africa ma dwie swiece wiec sama róznica związana ze spalaniem mieszanki może być mniej zauważalna.
Ja na wiosne wkładam irydy w każdym razie.
Właśnie zakupłem i idą już do mnie:)
Solo1952 założył jak jechaliśmy na Ukrainę i w efekcie wnętrze rury wydechowej (mniejsza rurka)- z delikatnie okopconego zrobiło się czyste jak w nowym tłumiku.
No... ale może to tamte paliwo cuda robi :)
Ludziom zakladałem irydowe jak chcieli. Chwalili za to że po szlifach lepiej odpalają oraz za długą zywotnosć. Nikt o mniejszym spalaniu nic mi nie mówił.
A ja powiem, że szkoda kasy i tyle... nie widziałem nigdy + ale też - więc po co ładować tyle kasiory, lepiej się napić z kolegami... :D
No tak ... tylko jak ktoś pije z kolegami i jeszcze kasy starcza to co...
ma sobie nie kupić. Przynajmiej jest co oblać ;)
No.. a... te... wariaty to zawsze coś wymyślą...tak siedzą nic nie piją ,nie piją i durne świece wymyślili.
Kiedyś... jak wymyślili telewizory kolorowe to się oczy psuły.. strasznie...oj strasznie. :p A o czarnej wołdze to juz nie wspomnę bo nie uwierzycie.
Jak szkoda kasy jak są 4 razy trwalsze, i dochodzi do tego że 4 razy mniej je wkręcamy i wykręcamy (zdrowia silnika)
Ja wiem że jak AT była zaprojektowana to nie było super świec jak dziś, super syntetycznych olejów, i benzyny 100 oktanów na stacjach. Ale dziś są :)
Jak szkoda kasy jak są 4 razy trwalsze, i dochodzi do tego że 4 razy mniej je wkręcamy i wykręcamy (zdrowia silnika)
Ja wiem że jak AT była zaprojektowana to nie było super świec jak dziś, super syntetycznych olejów, i benzyny 100 oktanów na stacjach. Ale dziś są :)
Zaraz, to znaczy, że wytrzymują po 120.000 km i więcej ? Bo ja już zrobiłem na moich zwyklakach ponad 33.000.. i jest ok, a jezdziłem na paliwie od 70 do 95 oktanów...
Na oleju też byś zrobił 30 000km ino manual prawi o tym inaczej :)
Sprawdź przerwe czy masz 0,8mm
AT wymiania świec co 18 000km ale praktyka co 15 000km, bo potem cza już ekektrode podginać, a to chyba nie oto chodzi. Tak samo jak filtrem powietrza. Jeżdze 99% asfalt a po 15 000km była już kaplica :) a też niby co 18 000km.
Wymiana irydówek w moim wtryskowym waradero co 48 000km. :) a gażnikowe ma zwykłe świece i ma co 18 000km wymiane :) ale Ty Chomik masz tam jeszcze K&N to pewnie życia świecom nie przedłuża ;) :p :D
Na oleju też byś zrobił 30 000km ino manual prawi o tym inaczej :)
Sprawdź przerwe czy masz 0,8mm
AT wymiania świec co 18 000km ale praktyka co 15 000km, bo potem cza już elektrode podginać, a to chyba nie oto chodzi. Tak samo jak filtrem powietrza. Jeżdze 99% asfalt a po 15 000km była już kaplica :) a też niby co 18 000km.
Wymiana irydówek w moim wtryskowym waradero co 48 000km. :) a gażnikowe ma zwykłe świece i ma co 18 000km wymiane :) ale Ty Chomik masz tam jeszcze K&N to pewnie życia świecom nie przedłuża ;) :p :D
Pewnie olej zmieniam co 10.000.
Po co mam sprawdzać tą przerwę ? Jak już je wykręcę to je zmienię. I nic nie podginam :)
Czym objawia się śmierć świec ? Jakoś nie odczuwam spadku mocy, problemów z zapalaniem na zimnym na mój chłopski rozum świeca ma pewne zadanie, jeśli go nie spełnia jest do wymiany i tyle...Więc co złego, że mam te świece ? Jak wpływa to na silnik ja laik jestem więc chętnie wysłucham konstruktywnego słowa.
Wiadro to nie AT cóż mogę dodać... :P
Mam KN ale większość z tych km zrobiłem na gąbkowym. A filtr wiadomo, że trzeba czyścić czy zmieniać, tyle, że brudny powoduje wyraźne objawy.
Chomiku, świczki trza wymienioć, bo się izolator moze łobkrusyć i kuku w komorze narobić, dlatego warto przy okazji dostępu sprawdzić świczki co by były dobre.
pewnie, że można dłuuugie przebiegi robić, ale czy to się opłaci, uda się raz, dwa, pięc, ale kolejny może być tym feralnym i ... będzie trza trochę więcej $$$ na usunięcie usterki. Chodzi o to, aby kontrolować to co się ma założone. Mikropęknięć gołym okiem nie zobaczysz, a jak już będzie je widać to może być za późno. Pytanie czy warto ... trza wymieniać to się wymienia a nie sprawdza jak długo można pociągnąć ... przypomina to rosyjską ruletkę ...
Chomiku, świczki trza wymienioć, bo się izolator moze łobkrusyć i kuku w komorze narobić, dlatego warto przy okazji dostępu sprawdzić świczki co by były dobre. ...
No i tutaj się zgodzę, jest konkret. Gdzie jest napisane, że irydowe można wykorzystywać dłużej i że one się nie łobkrusą ?
mi to przypomina jezdzenie łancucha do ostatniego ząbka...
No i tutaj się zgodzę, jest konkret. Gdzie jest napisane, że irydowe można wykorzystywać dłużej i że one się nie łobkrusą ?
Co do łobkruszenia to nie mam pojęcia, a co do trwałości to wiem ze w hondach czterokołowych wymienia sie je co 120.000
No właśnie w samochodach świece jakoś się nie łobkrusają.... a warunki te same i mogę się założyć, że materiały do świec także... komuś się świeca łobkrusyła po tym jak nie wymienił jej na czas ?
mi to przypomina jezdzenie łancucha do ostatniego ząbka...
No nie wiem łańcuch wiadomo czym grozi.. konkretów co do świeć jakoś nie widzę... oprocz łobkrusania ale wyżej zadałem pytanie...
http://www.spark-plugs.co.uk/pages/technical/iridium_spark_plugs.htm
http://www.spark-plugs.co.uk/pages/technical/iridium_spark_plugs.htm
Bełkot reklamowy, konkrety od użytkowników proszę...
Bełkot reklamowy, konkrety od użytkowników proszę...
Nawet nie przeczytałeś... a jest to wersja dla tych co pytali dlaczego są lepsze, bo nie chce mi się pisać.
Ja jestem użytkownikiem irydek w jednym samochodzie i jednym moto.
Moj komentarz jest taki:
CO TO SĄ ŚWIECE ??
Nawet nie przeczytałeś... a jest to wersja dla tych co pytali dlaczego są lepsze, bo nie chce mi się pisać.
Tak, a producenty czy dystrybutor napiszę, że jego produkt ma takie albo inne wady, no proszę Cię, powagi trochę...
A swego czasu czytałem to:
http://www.ngkntk.pl/Irydowe_swiece_zaplonowe_IX.1329.0.html
ale jakoś mnie nie przekonuję, że warto wydać kasy za 1 tyle ile za 4.... bo efekty mam te same a żywotność trudno mnożyć x 4....
Zwykłe NGK są produkowane w chinach. Podróbki też :)
Irydy są made in japan.
solo1972
01.09.2009, 13:01
Tak jak Rambo dodał irydowe są made in japan,tak poza to mi na pewno mniej pali ,szybciej wyrównuje obroty przy porannym odpaleniu i grzebać często nie trzeba,a cena szalu nie robi ja kopiłem za 150 u kumpla w inter cars.Ogonie POLECAM.A faktycznie rura biała sie zrobila mi na Ukrainie.
Tak jak Rambo dodał irydowe są made in japan,tak poza to mi na pewno mniej pali ,szybciej wyrównuje obroty przy porannym odpaleniu i grzebać często nie trzeba,a cena szalu nie robi ja kopiłem za 150 u kumpla w inter cars.Ogonie POLECAM.A faktycznie rura biała sie zrobila mi na Ukrainie.
Mi pali 5-5.5 litra, odpala rano bez problemu a obroty ma równe jak ta lala... a to oczywiście nie argument... tylko bełkot...
Pragnąć można wszystkiego, tylko po co przepłacać ?
Zamówiłem w IC 4 sztuki, po 37zl sztuka. A chomik może dokręci na swoich do 40 000km to postawie mu krate piwa za wytrwałość w dążeniu :Thumbs_Up:
Dyskusja typu "o wyższości świąt Wielkiej Nocy nad świętami Bożego Narodzenia".Najlepiej gdyby wypowiadali się tylko ci , którzy mieli okazje przetestować oba rodzaje świec w swoich sprzętach ale o tym to tylko pomarzyć.Zarówno zwolennicy jak i przeciwnicy świec irydowych maja swoje argumenty.Ja osobiście stosuję je już w swoim drugim moto i to nie ze względu na ich długowieczność ale niezawodność , szybsze wyrównanie pracy zimnego silnika , brak problemów z zalewaniem nawet po długim np. zimowym postoju.Każdy może stosować takie świece jakie woli - jeden woli zapłacić mniej i w razie problemów zmienić na nowe ale tanie - drugi woli zapłacić raz i zapomnieć co to problemy ze świecami.To się nazywa demokracja i niech każdy robi jak uważa ;p
Święta nie święta ale jeśli mi na normalnych odpala dobrze, szybko na zimnym wyrównuje obroty, pali mało, nie ma problemu, to co mnie ma przekonać do irydowych, wyższa cena i kolorowa reklama ? Nie jestem przeciwnikiem nowych i droższych rzeczy, które są lepsze, ale niestety, też czasami są dokładnie takie same jak tańsze, więc po co mam przepłacać ? :p
motormaniak
02.09.2009, 14:20
Osobiście w trampku jak i w afrykach nie stosowałem irydowych - bo na zwykłych dobrze mi śmiga - a nadwyżek kasy nie mam.
Ale że sa trwalsze - sam doświadczyłem. Miałem crossową Jawę 500 2t i motocykl ten bardzo sprężony i z bogato ustawioną mieszanką niszczył świece co góra 2 - 3 jazdy. Zreszta producent przewidział ten fakt i w celu zwiększenia niezawodności w czasie rajdu w głowicy były dwie świece - (jedna na zapas) i tylko fajke sie przekładało jak działająca świeca admówiła współpracy ( w póżniejszym modelu były dwie cewki i przełącznik -która świeca ma chodzić).
Otóż problem PSUJĄCYCH SIE ŚWIEC ROZWIĄZAŁEM PRZEZ ZASTOSOWANIE UŻYWANEJ ŚWIECY PLATYNOWEJ Z SAMOCHODU OSOBOWEGO.
Marcin SF
02.09.2009, 14:57
ktoś wspomniał o wadach i zaletach świec irydowych, czy po za ceną są jakieś wady ?
Dziś założyłem Irydy. Wad nie stwierdzono narazie :)
No i ja założyłem irydy .
A tak z innej beczki.Jezeli w trasie padnie swieca,to jak sprawdzic ktora to?Taka sytuacja przydazyla sie wlasnie niedawno i i wymienilismy wszystkie cztery,a teraz nie wiadomo ktora w zapasie jest walnieta.
a skąd wiesz zatem, skoro nie widać, że to świeca? Może dostałeś po prostu przebicia i podobny objaw jest. Przy odkręcaniu świec mogłeś poruszyć kabel/poprawić mimowolnie styk i ustało
Spytaj Bajrasza.Mielismy taka przygode i wyszlo,ze to swieca u niego oczywiscie.U mnie nic sie nie psuje,hehe.Wymienilismy wszystkie swiece i bylo OK.Dlatego pytam,zeby nie wymieniac niepotrzebnie wszystkich swiec.Jest jakis trick?
Ja również chcę założyć świece irydowe, tylko nie wiem jakiego symbolu szukać.??
Ja również chcę założyć świece irydowe, tylko nie wiem jakiego symbolu szukać.??
Chciałem Ci podpowiedzieć i tu zdziwko, nas stronie ngk nie ma Afri jako modelu motoru :)
Ale gdzieś to miałem, zresztą zaraz ktoś pewnie podrzuci.
Chyba to:
DPR8EIX-9
99,9%
dpr8eix9
Osobiście polecam świece firmy denso - mają boczną elektrodę w kształcie litery U. Symbol IX24B
To jest zamiennik dpre8...9..?
ja tam nie widze elektrod w litere U.. :confused: :)
To jest zamiennik dpre8...9..?
ja tam nie widze elektrod w litere U.. :confused: :)
Tak , to jest zamiennik dpr8ea9 (dobrany wg katalogu denso - zalecany do afryki) a elektroda boczna na pewno ma końcówkę w kształcie litery u - wiem bo mam takie świece i jestem z nich bardzo zadowolony :)
Wygląda bardzo podobnie, jeśli to dokładnie te modele.
Ale znalazłem - jaka nagroda ???
Chodzi chyba o ten rowek po wewnętrznej stronie stopki /widac dopiero na powiększeniu/
Dla tych co chcieliby wiedzieć co jest lepiej w irydach
http://www.globaldenso.com/en/products/aftermarket/plug/power/features.html
Wygląda bardzo podobnie, jeśli to dokładnie te modele.
Ale znalazłem - jaka nagroda ???
Chodzi chyba o ten rowek po wewnętrznej stronie stopki /widac dopiero na powiększeniu/
Tak , to właśnie ta świeca i chodzi właśnie o ten rowek.Niby niewiele ale "na żywo" denso wygląda lepiej niż ngk (miałem oba modele) i jeśli wierzyć producentowi to ten rowek poprawia właściwości świecy.Jest to zresztą rozwiązanie stosowane także w zwykłych świecach przez wielu producentów , w tym również przez ngk oraz naszą iskrę.
A to numerki Denso (std), platynowa i irydowa
HONDA
XRV 750 AFRICA TWIN (RD07) http://www.globaldenso.com/en/products/aftermarket/plug/search/images/green.gif (http://www.globaldenso.com/en/products/aftermarket/plug/search/images/green.gif)
CC 750 kW 37-44
NOTE YEAR '93->
DENSO X24EPR-U9 STOCKNUMBER 4096
PLATINUM X24EPR-ZU9 STOCKNUMBER 4097
IRIDIUM POWER IX24B STOCKNUMBER 5376 Gap 0,9
Dzięki, już dojrzałem :) o co kaman. Zysk 0,4% mocy :drif:
:dizzy:...0.4%
ehhh ta reklama.... łykacie jak pelikany ryby;)
no np nie 61,5 konia tylko, tylko 63,96 :drif: to ci dopiero tjunig :haha2:
no dobra, powiedzmy seria-61.5KM
plus swiece to daje 63.96KM
plus Leon powiedzmy razem 66KM
jeszcze szaleństwo z dyszami i powietrzem kolejne no dajmy na to 2KM to już 68KM
co jeszcze????
teraz to juz chyba podtlenek ratuje.
aaaa zaraz zaraz, można ciutek stopień sprężania podnieść ( tylko już nie polata na Pb poniżej 90) ale dało by się dobić do 70KM.
:)
Argument o pękaniu wewnętrznego izolatora dotyczy wszystkich rodzajów świec.
W Afri świece nie mają szczególnie ciężkiego życia. Są dwie na cylinder, silnik nie jest wyżyłowany - tu patrz post Motormaniaka o świeczce w silnie sprężonej Jawie Enduro łamiącej kości stopy przy nieumiejętnym odpalaniu :D :D.
Natomiast są motory które wprost uwielbiają mordować świece, wystarczy kilka razy niedogrzać silnika po odpaleniu - widać to szczególnie na wiosnę, gdzie tłumy walą po świece NGK z serii CR (np w Banditach). I tu bym bez wahania instalował irydowe odporniejsze na zalanie i niedogrzanie. Albo choćby zwykłe Denso, które jest robione jeszcze w Japonii a nie w jakiejś Turcji.
Iryda do Afryki jest trochę na wyrost, choć z pewnością jej nie zaszkodzi :).
Aha, ja mam zwykłe NGKi i mija im niebawem 20 tyś - będzie zmiana na Splity, choć wyglądają bardzo OK. A spalanie w okolicach 5 - 5,5,5 litra. Rekordowo po Bieszczadach do 100 km/h w grupie z BMW 1100 GS i Reverką - 4,5 litra :).
no dobra, powiedzmy seria-61.5KM
plus swiece to daje 63.96KM
plus Leon powiedzmy razem 66KM
jeszcze szaleństwo z dyszami i powietrzem kolejne no dajmy na to 2KM to już 68KM
co jeszcze????
teraz to juz chyba podtlenek ratuje.
aaaa zaraz zaraz, można ciutek stopień sprężania podnieść ( tylko już nie polata na Pb poniżej 90) ale dało by się dobić do 70KM.
:)
plus 10-15 lat = +-50KM
przypomnę tylko że jako pierwszy argument za irydami było to,że po prostu rzadziej się je wymienia = mniej babrania w silniku, moim zdaniem reszta to tylko plusy dodatnie.
plus 10-15 lat = +50KM
chyba nie widziałeś mojej 15 letniej AT na hamowni prosty człowieczku :D
(niedowiarku ty !! )
chyba nie widziałeś mojej 15 letniej AT na hamowni prosty człowieczku :D
(niedowiarku ty !! )
A to przepraszam
a jaką przerwe na elektrodach mają te świece po 20 000km...? :)
dziś sprawdziłem mają 0,75mm
Splitfajery od Ramiego mają 0,65mm po 18 000km. Ale nowe też tyle mają...:dizzy:
Dobra, wyjąłem te irydowe świece i dałem z powrotem nufki SPLITFIRE
o mamo, tego mi cały czas brakowało :Thumbs_Up: :at::at::at:
aż gumy piszczą!
czyli irydy ok, bo mają trwałość bez porównania.
ale isrka z irydy ngk, a z tych dwueletrodowych splitfire ma się jak iskra z zapalniczki iskrowej a zapalniczki elektrycznej. Ta z ngk ledwo widać, nawet w cieniu.
Wiec teraz zamiast wołać mocy przybywaj, wołam: MOCY PRZYBYŁO :)
POLECAM
15zł sztuka.
http://www.sparkplugs.com/images/img_splitfire_vplug.jpg (http://www.sparkplugs.com/images/img_splitfire_vplug.jpg)
sprawdzałem na swoje 4 rózne
NGK i DENSO zwykłe
NGK iryda
I te tjuningowe Splitfire
I innych nie będę już używał, i wszytskiem te ostatnie polecam. Kto pierwszy założy niech się podzieli odczuciem :Thumbs_Up:
sprawdzałem na swoje 4 rózne
NGK i DENSO zwykłe
NGK iryda
I te tjuningowe Splitfire
I innych nie będę już używał, i wszytskiem te ostatnie polecam. Kto pierwszy założy niech się podzieli odczuciem :Thumbs_Up:
Ja dzisiaj założyłem Splitfire i nie mogłem uwierzyć, że może być taka różnica na plus oczywiście. Irydowe też raczej bym odradził, kumpel miał założone w XT i żadnego szału nie było. Splitfire zmienił w moim moto charakterystyke oddawania mocy. Z radości mimo opadów śniegu zrobiłem dzisiaj 60 km :D:at:
A kto wie gdzie je można zanabyć?
Nigdzie nie maja albo wciskają jakieś inne.
http://www.jtng.pl/pokaz_produkt.php?idprod=443
tutaj można kupić
ogólnie to świecowo i nie tylko polecam zakupy w UK. za komplet zalecanych irydowych do Caponorda zapłaciłem w UK z przesyłką 130PLN /4 szt Denso/ u nas ok 240PLN za komplet.
kolejny z przykładów na to, że mieszkamy w ciekawym kraju.
K&M.
matjas
p.s. za te same splitfire co w linku w Motorlandzie we wro policzyli mi w ofercie 60PLN sztuka. może mnie nie lubią...
A kto wie gdzie je można zanabyć?
Nigdzie nie maja albo wciskają jakieś inne.
powiem tylko tak :
"cudze chwalicie swego nie znacie"
do afri 20 zł za 1 szt.
http://www.africatwin.com.pl/showthread.php?t=4881
ogólnie to świecowo i nie tylko polecam zakupy w UK. za komplet zalecanych irydowych do Caponorda zapłaciłem w UK z przesyłką 130PLN /4 szt Denso/ u nas ok 240PLN za komplet.
kolejny z przykładów na to, że mieszkamy w ciekawym kraju.
K&M.
matjas
p.s. za te same splitfire co w linku w Motorlandzie we wro policzyli mi w ofercie 60PLN sztuka. może mnie nie lubią...
w podobnej cenie do twojego Caponorda mam NGK oczywiście irydowe tylko o ciepłocie o punkt wyżej co na nasz klimat raczej bardziej stosowne:umowa:
splitfire też by się znalazły :D
co do działania jednych i drugich nie będę się wypowiadał bo ktoś powie , że nakręcam własny biznes i zaraz haracz będę bulił :haha2:
no gogólnie to działa wszystko ino, że ja w tej włoszczyźnie to oczywiście na dzień dobry problemy z prądem mam i wzorem mądrzejszych z US forum leczę po kolei czym się da - żeby potem nie było, że świece pominąłem.
jako ciekawostkę powiem, że splitfajery w aucie zajechałem na LPG w 16 tys km /straciłem iskrę na dwóch garach/ a poczciwa iskra wytrzymała do wymiany soliiiidnie przeciągnięte 55tys km ;) ;) ;)
więc nie jestem jakimś sprzętowym fetyszystą - w tym konkretnym przypadku dmucham na zimne. czy jakoś tak ;)
matja
s
Z mojej tylko zasłyszanej wiedzy o LGP czy jak to się piszę, słyszałem ;) że jeśli już zasilamy tym silnik to świece zmieniamy co 15 000km. :)
marian 750
15.03.2010, 14:52
Mój brat założył takie świece do starej rozsynchronizowanej RD 03 i efekt jest.Moto zdecydowanie lepiej gada na zimnym silniku, skończyły się detonacje w wydechu.
Pozdrawiam
Z mojej tylko zasłyszanej wiedzy o LGP czy jak to się piszę, słyszałem ;) że jeśli już zasilamy tym silnik to świece zmieniamy co 15 000km. :)
Nie słuchaj takich bajek , robiłem po 70-80tyskm na NGK 2 elektrodowych z lpg i nic się nie działo.
Generalnie świece się zmienia zgodnie z zaleceniami producenta na takie jakie przewidział i nie ma żadnego znaczenia czy spala się Pb czy lpg.
To samo dotyczy kabli WN.
No ale oczywiście moje uwagi podparte ok 650.000 km na gazie moga nie być dla kogoś miarodajne.
Ale póki co to forum motocyklowe więc nie zbaczajmy z tematu.
Ja widziałem swoje fabryczne w Pandzie po 30 000km i nie bede ich napewno oglądał po 60 000k czy więcej. Panowie świece wymienia się najrzadziej co tyle, ile jest w serwisówce albo i częściej anie aż któraś padnie :at:
Silnik silnikowi nie równy , dawki , mieszanka , rozrząd , pojemność itd , itp..
Moim zdaniem generalizować nie można bo parametrów jest tyle że można by gadać ze 2 dni.
A tu świeca ( ta po lewej ) która pracowała jakąś minute ale ....
10722
na podtlenku azotu
R2D2, czym może grozić używanie świec bez rezystora w AT, która ma mieć świece z rezystorem? Pytam odnośnie używania tych genialnych Brisków.
Silnik silnikowi nie równy , dawki , mieszanka , rozrząd , pojemność itd , itp..
Moim zdaniem generalizować nie można bo parametrów jest tyle że można by gadać ze 2 dni.
Podłączę się to tej myśli. Moim zdaniem zmieniając świecę /jej rodzaj/ zmienia się jeden 3-5 parametrów zapłonu. Być może się trafi lepiej być może nie, być może ten sam efekt można uzyskać zmieniając mieszankę itp itd.
Parametry idealnego spalania i składu mieszanki są dość dobrze określone i do tego trzeba zmierzać i tyle.
Ale chętnie się do wiem po co rezystor w świecy :)
Rezystory pełnią funkcję przeciwzakłóceniową.
Dopasowują one impedancję obwodu i przez to układ mniej "sieje" falami elektromagnetycznymi.
[QUOTE=BartekJ;73972]Argument o pękaniu wewnętrznego izolatora dotyczy wszystkich rodzajów świec.
W Afri świece nie mają szczególnie ciężkiego życia. Są dwie na cylinder, silnik nie jest wyżyłowany ...... Są dwie na cylinder??????? a ja po ściągnięciu baku znalazłem po jednej w każdym cylindrze...Co jest grane?? Zamówiłem dwie nowe świece, a tu czytam, że za mało, a moto chyba typowe AT 07a.. Niech mi ktoś to wyjaśni.J.:(
PawelZDR
04.04.2010, 13:37
to słabo oglądałeś ,rzuć okiem jeszcze raz bo masz jeszcze dwie dodatkowe
to słabo oglądałeś ,rzuć okiem jeszcze raz bo masz jeszcze dwie dodatkowe Zaraz lecę do garażu,..cholera, w chopperze mam na pewno dwie, a tu mają być cztery, ślepy jestem czy cuś?!>
Jednak forum to piękna sprawa. Tak zakamuflowali te świece, że byłem pewny, że są tylko dwie..Dzięki PawelZDR / cokolwiek to znaczy/...
Zamówiłem w IC 4 sztuki, po 37zl sztuka. A chomik może dokręci na swoich do 40 000km to postawie mu krate piwa za wytrwałość w dążeniu :Thumbs_Up:
Wisisz mi kratę piwa :) w sobotę zmieniłem, 4 dychy nakulane.... generalnie nic się nie działo, paliła normalnie 5,5-7, zapalała normalnie, ssanie przez pierwsze 30 sekund jak mocno zimno, zmieniłem, bo jakoś głupio jak leża nowe kupione od zimy...
OK, wymienie na te stare co wyjąłeś :D jaką mają przerwę na elektrodach..?
OK, wymienie na te stare co wyjąłeś :D jaką mają przerwę na elektrodach..?
OK, w takim razie musze lecieć do śmietnika wyciągnąć :) przerwa prawidłowa :D
Postaram się być grzeczny i powiem że coś ściemniasz :p
Postaram się być grzeczny i powiem że coś ściemniasz :p
Mam ich zdjęcia :D każdej zrobiłem specjalnie dla Ciebie :)
Ze szczelinomierzem..? ;) :D
Ze szczelinomierzem..? ;) :D
Wiedziałem, że się będziesz wymigiwał od tej kraty...
To masz czy nie..? :)
Ze szczelinomierzem nie mam, ale możesz dokonać pomiarów elektronicznie, bo ujęte są z boku i widać przerwę :) wiedziałem, że się będziesz próbować wyślizgać scroodgu :)
Licz się ze słowem pisanym gryzoniu jeden ty :D
Na jednym komplecie NGK zrobiłem raz 20 000km to przerwa przekraczała 1mm. Kto da wiecej..? :p
Licz się ze słowem pisanym gryzoniu jeden ty :D
Na jednym komplecie NGK zrobiłem raz 20 000km to przerwa przekraczała 1mm. Kto da wiecej..? :p
Nigdy się nie bałem mięśniaków z wielkim karabinem :D
A przerwa nie przerwa motocykl palił bez problemu, benzyna normalnie 5-6 ltr/100km i co będę gadoł więcej :D 40.000 na NGK i luz.... a warunki jazdy tych 40.000 najgorsze jakie można mieć....
Licz się ze słowem pisanym gryzoniu jeden ty :D
Na jednym komplecie NGK zrobiłem raz 20 000km to przerwa przekraczała 1mm. Kto da wiecej..? :p
Znalazłem te świeczki w reklamówce, która jeszcze nie wywędrowała do śmieci :) mam zdjęcia ze szczlinomierzem :D
Świece zwykłe NGK zrobione 40.000 km przerwa prawidłowa 0,8 :) po co przepłacać....
MuSStaFFa
05.11.2010, 23:19
chyba nie widziałeś mojej 15 letniej AT na hamowni prosty człowieczku :D
(niedowiarku ty !! )
możesz zaprezentować wyniki z hamowni ??
Są na forum :p
Podos Rambo Artuditu Rambo i ich Królowe
A moje irydowe szlag trafił po 2 m-cach i 6 tyś km. Wróciłem do NGK i skończyły się problemy z odpalaniem; a jaka różnica w cenie...i jeszcze zniknęły uśmieszki politowania u mechanika oraz teksty" masz za dużo kasy???" Nie ma co za dużo eksperymentować...
Miałem załozone normalne swieczki...Po 3 tysiacach, przy okazji remontu, Izi powiedzial zeby zmienic bo cos nie banglaja...Uparlem sie ,ze sa dobre.... I ciagle cos sie działo. słabo paliło, z wolnymi były problemy... Chciałem kupic w końcu nowe , takie same, ale w sklepie mieli tylko 3 sztuki....Gosciu powiedzial z szelmowskim usmiechem...ale , wie pan, mam irydowe...oddam tanio... I tak za 120 zl zakupiłem 4 irydówki.... Problemy znikły jak dłonia odjał...Byc moze , ze normalne tez by mnie wyleczyly.... ale poprzednie przetrwały tylko 3 tys km... Woda im nie słuzy podobno :-)))
jeśli macie przekonanie do irydowych świec polecam ebay.co.uk.
w lutym b.r. kupiłem 4szt do kapomordy za 120PLN z przesyłką. czy warto nie jestem w stanie powiedzieć bo Kapo i tak robiło z prądem co chciało ale pewne, jest to, że to świece na długo a w przypadku utrudnionego dostępu do dwóch z 4 świec to przecież nie bez znaczenia.
WAŻNE jest aby je przy pierwszym odpaleniu wyżarzyć /nie gasić moto od razu a najlepiej od razu karnąć się parę-naście km/ no i nie cudować z odpalaniem moto w środku zimy na 10min: 'zeby pochodziła bidulka...' bo to zabije każde świece.
na koniec nie tylko o świecach: ceny niektórych części w polandzie są po prostu chore. polecam pro forma szukać za granicą.
nawiasem dla przykładu: łańcuch podw wzmacniany DID XRing złoty + 2x sunstar do XL = 415PLN z przesyłką z niemiec.
matjas
solo1972
07.11.2010, 22:23
mam ngk irydowe ,16 tys km przejechane,puki co wszystko poprawnie
mam ngk irydowe ,16 tys km przejechane,puki co wszystko poprawnie
Ja tez
To tak jak ja na standardowych NGK. No ale w zimę zmienię.
A moje irydowe szlag trafił po 2 m-cach i 6 tyś km. Wróciłem do NGK i skończyły się problemy z odpalaniem; a jaka różnica w cenie...i jeszcze zniknęły uśmieszki politowania u mechanika oraz teksty" masz za dużo kasy???" Nie ma co za dużo eksperymentować...
Ja bym je reklamował
To tak jak ja na standardowych NGK. No ale w zimę zmienię.
Zmieniasz na irydowe??
Wkręcałem je do Leona 1,6 03" tam są fabrycznie montowane, zalecana wymiana co 80kkm. Do swojej Mazdy wkładałem świece HALO dydykowane do Nitro zalecana wymiana 120kkm ja przejechałem ponad 100kkm i było OK.
Nie nie, zmienię na normalne :). Będę robił gaźniki, zawory, wszystko na wierzchu.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.