PDA

View Full Version : 690 - 120000 km


Babel
20.08.2021, 07:54
Obserwuje gościa od dłuższego czasu - obecnie 120 tys km bez ingerencji w silnik -

lukasz_vip
20.08.2021, 08:06
W komentarzach do tego był właściciel LC4 600 z 1992 z nalotem 180tys. km bez otwierania silnika ;) Kojarzę go jeszcze sprzed lat z niemieckiego forum LC4.
Silniki LC4 są trwałe o ile je serwisujesz tak jak przystało w książce serwisowej i przede wszystkim kontrolujesz!!!

redrobo
20.08.2021, 08:19
Tyle ze dobry serwis polega na systematycznym jego otwieraniu:) Spory wplyw ma takze styl i srodowisko jazdy. U mnie 75 tysi, jednak przy 65 jakis lozysko przy kopniaku sie rozlecialo, nie wyczailem tego i poszlo w skrzynie, nie oplacalo mi sie tego rzezbic wiec z rozsadku caly swiezszy dol wstawilem...

Babel
20.08.2021, 08:19
Moja 690 sprzedałem jak miałem cos ok 73 tys czy 74 tys - wg mnie nie nic jej nie dolegało .

lukasz_vip
20.08.2021, 08:22
Tyle ze dobry serwis polega na systematycznym jego otwieraniu:)

Tu się zgodzę, że co pewien przebieg X trzeba go otworzyć i pomierzyć.

Babel
20.08.2021, 09:00
No tak ale nie ma porównywać 640 i 690 - to dwie rózne konstrukcje.
I w przypadku np 690 w zależności od rocznika - tez to róznie bywa - niektóre psują sie na potege - a nie które jeżdzą bez stresu
Spotkałem się z opinią że pierwsze 690 był lepsze mechanicznie a gorsza elektronika.
Ale nie wiem ile to prawdy...

sluza
20.08.2021, 09:17
W 690 sam wałek pompy wody jest wspólnym elementem razem z wałkiem wyrównoważającym i przy ok 50 tys należałoby sprawdzić stan przylgni na wałku czy nie jest zbyt wyrobiona przez uszczelniacz, żeby zapobiec dostaniu się płynu chłodzącego do oleju. Podaję za Opowieści warsztatowe cz. 5 ze Stajni Motocyklowej

Babel
20.08.2021, 10:14
No tak - to jest słabe w 690 trzeba rozpołowić silnik - np w 450/500 można to wymienić bez większego rozbierania
Ale jak widać nie zawsze trzeba tam zaglądać - moja miała nie rozbierany silnik i 70 pare tys a ta ma 120 tys :)