View Full Version : Jakość świecenia CRF1100L ATAS
MateuszPL
22.07.2021, 11:06
Cześć,
Wczoraj się przejechałem z kolegą w wieczorną trasę. Ja na CRF1100L ATAS, kolega na Ducati Multistrada i powiem tak. Jego Multistrada świeciła jak na stadionie, wszystko oryginalne, w mojej CRF1100 to jakby się coś zj***ło :)
Doświetlanie zakrętów super, spoko, ale świecenie po drodze jakby na pół gwizdka. Teraz pytanie, czy ten typ tak ma, czy tez w mojej wymaga coś ingerencji? Dodam, że mam naloty 2k i moto ma kilka miesięcy i od nowości tak świecił.
Mateusz
A nie masz przypadkiem za nisko ustawionych świateł? Jeśli tak to można spróbować je wyregulować. Nie wiem jak w 1100 ale w 1000 jest pokrętło za pomocą którego można to zrobić.
12 tys nalotu - takie samo mam odczucie - spodziewałem się czegoś lepszego.
Jakby przód świecił tak, jak doświetlanie, byłoby ok.
Podobne odczucia. Opuściłem trochę i mam subiektywne wrażenie że jest lepiej, ale nadal słabo. Xmax full led dużo lepiej oświetlał.
madafakinges
22.07.2021, 13:07
światła tak samo jak w 1000 w 1100 są gówniane... różnica krótkie/długie jest kiepsko zauważalna....
Trzeba opuścić światła. Fabryka ustawia za wysoko. Jeździe na SKP.
pozdrawiam
Marcin Jan
Z tym opuszczaniem to prawda. Oryginalnie ustawione są za wysoko. Ja się szybko zorientowałem, bo kierowcy z naprzeciwka mi migali. Po ustawieniu tak jak trzeba nie mam uwag. Uważam, że świecą wystarczająco dobrze ale porównania z MTS nie mam. W razie czego pomagam sobie halogenami jak jest naprawdę ciemno i chcę doświetlić pobocze podczas jazdy po jakiś wąskich dróżkach.
MateuszPL
23.07.2021, 10:43
No to jednak lipa, trochę zawód, ale cóż. To inny wątek, jakie halogeny i czy sam będę w stanie ogarnąć montaż?
Nigdy nie narzekałem na światła w 1000 i teraz w 1100 też. W 1100 są dwa pokrętła do regulacji. Jeżeli światła będą za wysoko ustawione to macie prawo narzekać. Jak założyłem ostatnio ciężka torbę na siedzenie to też narzekałem, wystarczył jeden obrót i było ok.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Światła w 1100 są gówniane niezależnie od ustawienia.
Stara afra 07 z odnowionymi odbłyśnikami i żarówkami +60% firmowymi
sypie o wiele lepiej i to na jednej lampie mijania.
Problemem nie jest strumień świetlny z LEDa ale barwa światła i współczynnik oddawania barw i z tym jest tragedia. Jak coś to poszukuję rozwalonej lampy do 1100 takiej żeby elektronika była cała , wymontuję diodę i zobaczę co tam zamontowali a nawet dam na pomiary spektrometrem.
Moto za tyle kasy a te 2 (dodatkowo płatne) lampki przeciwmgielne świecą lepiej niż reflektor główny.
Osobiście jestem mega zaskoczony takim kiblem , nie mówiąc już o przekłamaniu w górę prędkości o równo 10km/h przy prędkościach ponad 125 km/h (prawie 30 letni tripmaster dokładniej mierzył prędkość) albo efekt jest celowo zaprogramowany. O zamulaniu ekranu nie wspominając.
Osobiście jestem mega zaskoczony takim kiblem , nie mówiąc już o przekłamaniu w górę prędkości o równo 10km/h przy prędkościach ponad 125 km/h (prawie 30 letni tripmaster dokładniej mierzył prędkość) albo efekt jest celowo zaprogramowany. O zamulaniu ekranu nie wspominając.
ale przekłamanie prędkości występuje w każdym nowym moto czy aucie i są to wymagania EU potrzebne do uzyskania homologacji.
No wszystko spoko , tylko jak jadę sobie 130Km/h a zegar pokazuje (hehe to nie powinno nazywać się prędkościomierz tylko wskaźnik prędkości) 140Km/h to jaka wartość jest liczona na liczniku przebiegu całkowitego ?
Wygląda na to że wszystkie wskazania jak przebieg , średnie spalanie ,spalanie L/100Km są przekłamane.
Jadąc 140Km/h przez godzinę wg "licznika" przejadę 140Km a w rzeczywistości 130Km.
Wygląda na to że wszystkie wskazania jak przebieg , średnie spalanie ,spalanie L/100Km są przekłamane.
Jadąc 140Km/h przez godzinę wg "licznika" przejadę 140Km a w rzeczywistości 130Km.
No nie do konca tak jest, sprawdz na GPS i mozesz sie zdziwic.
KTM jeszcze bardziej przeklamuje jesli chodzi o predkosc ale km zlicza poprawnie :dizzy: Mysle ze to specjalnie zaprogramowany zabieg
No nie do konca tak jest, sprawdz na GPS i mozesz sie zdziwic.
KTM jeszcze bardziej przeklamuje jesli chodzi o predkosc ale km zlicza poprawnie :dizzy: Mysle ze to specjalnie zaprogramowany zabieg
Moja T7 przekłamuje o 10% względem GPS, na liczniku 107km/h a na GPS 100km/h. Prędkość z GPS zgadza się za to z radarami które wyświetlają prędkość podczas wjeżdżania do miejscowości - takie są np w Czechach, Słowacji itp. Różnica to chyba 1km/h.
Nie sprawdzałem za to czy odległość w km się zgadza ale sprawdzę to „przy okazji”
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
muszel72
17.08.2021, 09:44
Nie o światła ale o wskaźnik temp chciałem spytać. Też zawyża o 4 st jak w 1000?
kristoch
17.08.2021, 10:46
Nie o światła ale o wskaźnik temp chciałem spytać. Też zawyża o 4 st jak w 1000?
W moim egzemplarzu 1100 udało im się osiągnąć nawet 5st przekłamania.
GregoryS
17.08.2021, 10:50
Przeklamania to zazwyczaj 6-7%, tak jak w przykladzie kolegi - ze 100 robi sie 107. W motocyklach i samochodach. Nie wiem jaki na pewno jest tego powod i dlaczego akurat tyle, ale kwestia homologacji wyglada na dobry trop. Nie mowiac o "dupokryjce" producentow w wypadku fotek z fotoradarów :)
W moim egzemplarzu 1100 udało im się osiągnąć nawet 5st przekłamania.
Mój też tak zawyża - mam termometr ze Scottoilera i on jest ok, jak na niego słońce nie świeci :)
Mój też tak zawyża - mam termometr ze Scottoilera i on jest ok, jak na niego słońce nie świeci :)
Dokladnie to samo u mnie :)
GregoryS
18.08.2021, 15:08
Ze scoottoilerem jest fajny trick... atasowy termometr zawyza, scoottoiler u mnie zaniza (w czasie jazdy), okazuje sie ze srednia z obu termometrow idealnie trafia w rzeczywista temperature :)
Zawyża o 3-5 stopni. U mnie też.
A u mnie ze scootem bardzo często pokazuje tak samo.
Rozumiem że jak jeździcie w okolicy zera ( a Przecież jeździcie) to ma znaczenie ale w sezonie letnim?
pozdrawiam
Marcin Jan
muszel72
19.08.2021, 09:33
W sezonie letnim również pokazuje równo 4 st na plus.
Wracając do świateł, w mojej ATAS źle nie jest i to kwestia regulacji jak ktoś wyżej pisał. Lepsze światła miałem tylko w K16. Abstrahując od tego, że nie lubię świateł Ledowych i tego odcięcia jasno/czarno. Dlatego też kocham swoje "żółte" H7 w moim JK:)
Światła są kiepskie jak na moto w tych czasach, wspomagam się halogenami 4XLED. W 16letnim Varadero na markowych żarówkach H4 było znacznie lepiej
Sorki kolego ale to już herezja. Świateł Viaderka nie widać ze 100 metrów a jak leje to i bliżej. Jechaliśmy 15 tysi w Pamir i nazad więc wiem co widziałem. Światła Afry to przy tym laser.
Światła są kiepskie jak na moto w tych czasach, wspomagam się halogenami 4XLED. W 16letnim Varadero na markowych żarówkach H4 było znacznie lepiejUstaw je na stacji diagnostycznej, a zmienisz opinię.
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
Dokładnie. Ja jestem zdania, że dobrze ustawione świecą znakomicie. Pojeździłem trochę w nocy po mazurskich winklach i szutrach - niczego mi nie brakowało. A lubię widzieć.
Czy ktoś wie, gdzie w Krakowie jest stacja diagnostyczna, która "umie w motocykle"? Żeby dobrze światła ustawić?
A po co masz za to płacić? Ja pojechałem do ASO gdzie kupiłem motocykl i poprosiłem aby mi ustawili bo chyba jest za wysoko. Zrobili to w 10 minut za darmo i jest ok.
chętnie zapłacę - na oko sam ustawiałem. A w ASO w Krakowie, nie mają żadnego urządzenia do tego dedykowanego.
Skoro po profesjonalnym ustawieniu radykalnie poprawi jakość świecenia, to tym chętniej zapłacę :)
KażdA SKP ma na wysposażeniu urządzenie do sprawdzenia świateł. I ta stacja nie musi umieć w motocykle. Tam nie ma filozofii.
pozdrawiam
Marcin Jan
muszel72
03.10.2021, 20:46
Tak jak nocny mówi. Tylko aby fachowiec nie gmerał godzinę w poszukiwaniu śruby regulacyjnej znajdź ją w wczesniej
Byłem raz, jeszcze poprzednim motocyklem, na jednej stacji diagnostycznej z prośbą o ustawienie świateł w moto. Gość stwierdził, że on mi narysuje na kartce jak snop światła powinien padać i żebym sobie sam ustawił :)
Stąd moje pytania, na której stacji ktoś bez szemrania mi to zmierzy i ustawi
Warto naumieć się samemu w aucie i moto.
Wypracowałem sobie metodę, którą stosuję od kilku lat: dojeżdżam w nocy lub ciemnym garażu do ściany i światła ustawiam najniżej, jak się da. Tak jeżdżę w dzień każdym autem.
Dopiero w nocy "podnoszę" światła tak, aby linia odcięcia (światło/cień) była w odległości 45-50 metrów.
Warto naumieć się samemu w aucie i moto.
Wypracowałem sobie metodę, którą stosuję od kilku lat: dojeżdżam w nocy lub ciemnym garażu do ściany i światła ustawiam najniżej, jak się da. Tak jeżdżę w dzień każdym autem.
Dopiero w nocy "podnoszę" światła tak, aby linia odcięcia (światło/cień) była w odległości 45-50 metrów.Artek, może w samochodzie gdzie się naciska przycisk to zadziała ale wez to rób w Afryce, gdzie robisz to pokrętłami i to dwoma w 1100. Dodatkowo sensu nie widzę w 1100 jak ktoś jeździ na dziennych. Z mojego doświadczenia, kwestia ustawienia świateł w motocyklu to bardzo ważna sprawa nie tylko ze względu na odcinek drogi oświetlonej ale też kwestii oślepiania. Regulacje powinno się robić za każdym razem, nawet jak torbę na tył zakładamy czy pasażer siada.
Kwestia ustawienia poprawnie na solo i nauczenia się ile obrotów na plecaka, plecaka z bagażem, czy też solo z bagażem.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
muszel72
04.10.2021, 10:35
Do jazdy z plecakiem raczej utwardzasz sprężynę w tylnym zawiasie więc powinno być z grubsza tak samo. Nie wyobrażam sobie ustawiania świateł za każdym razem gdy bierze się pasażera. No ale ja jeżdżę sam więc się nie znam:)
Niestety tak nie jest. U mnie w SD04 świeciło to ludziom po oczach jak tylko wiozłem plecak. Za każdym razem trzeba było ustawiać. Nie dość że ludków oślepiałem to samemu też niewiele widziałem. Trzeba było kręcić.
muszel72
04.10.2021, 11:40
To już nie wiem. Z logiki wynikałoby, że tak być powinno. resztą u mnie w ATAS jak dowalę bagażu to skręcam zawias na max i jest ok. Może po prostu za mało pakuję na moto:)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.