View Full Version : RD04 akumulatory padaja jak muchy
Dwa akumulatory padly w ten sposob ze:
Z dnia na dzien mialy za male napiecie aby rozkrecic rozrusznik (takie brzycenie tylko), wiec chcialem naladowac prostownikiem, ale wogole nie chcialy sie ladowac.
Wiec pomyslalem za pierwszym razem ze poprostu padl, ale drugi nowy przy okazji bardzo smierdzial tak jakby siarka, kwasem (mi to do zludzenia przypomina zapach czarnego prochu po spaleniu), wiec juz zaczynam sie bac ze cos z alternatorem moze, ale napewno z ladowaniem.
Zamowilem juz nowy aku, idealny do RD04, ale boje sie ze sytuacja sie powtorzy - pojezdze 100km i znowu rozrusznik nie zakreci.
Macie jakies rady?
Moja cala nadzieja w tym ze drugi aku to byl randomowy aku gdyz sie speszylem i myslalem ze jak 12V to 12V, ale moze wlasnie dlatego padl gdyz moze ma mniejsze napiecie ladowania? Nie znam sie, ale dwa aku pod rzad to moze byc problem grubszy.
Jakie jest napięcie ładowania ??
Jakie jest napięcie ładowania ??
No nie wiem, nie moge teraz sprawdzic - ale rozumiem ze tutaj moze byc problem ktory zabija akumulatorki?
Tak, jak śmierdzi siarką to pewnie masz za duże V ładowania.
CzarnyEZG
27.06.2021, 15:21
W Afrykach jednym z głównych problemów jest regulator napięcia.
Najprawdopodobniej to on jest przyczyną.
Kup multimetr najprostszy i zobacz jakie jest napięcie ładowania.
Afryka jest już w takim wieku, że trzeba samemu dłubać inaczej pójdziesz z torbami na mechaników.
Tak, jak śmierdzi siarką to pewnie masz za duże V ładowania.
W Afrykach jednym z głównych problemów jest regulator napięcia.
Najprawdopodobniej to on jest przyczyną.
Kup multimetr najprostszy i zobacz jakie jest napięcie ładowania.
Afryka jest już w takim wieku, że trzeba samemu dłubać inaczej pójdziesz z torbami na mechaników.
Dzieki panowie, prostownik przed ladowniem pokazuje 13.9V gdy motor chodzi na wolnych, a gdy odkrece manetke to dochodzi do okolo 16V, ale nie wiem czy to wystarczy - podpialem sie normalnie do chwytakow aku.
gdy odkrece manetke to dochodzi do okolo 16V, ale nie wiem czy to wystarczy - podpialem sie normalnie do chwytakow aku.
Nie tyle że wystarczy tyljo to stanowczo za dużo. 16V gotujesz aku stad smród siarki i po pewnym czasie pad aku.
Nie powinno być więcej niż ok. 14.4V
Nie tyle że wystarczy tyljo to stanowczo za dużo. 16V gotujesz aku stad smród siarki i po pewnym czasie pad aku.
Nie powinno być więcej niż ok. 14.4V
A widzisz, wiec regulator napiecia - dzieki, to wiec jak zawsze pomogliscie forumowicze, dzieki - poszperam jak regulator naprawic/wymienic.
Ja ostatnio przerabiałem ten temat. Napisz do Bliźniaka, albo Tropicielki i we wtorek masz nowy regulator u siebie :Thumbs_Up:
Bliźniaka i Tropicielkę tutaj kolega znajdzie http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=30295 ;)
Poczytaj tez o problemach kostek i zoltych kabli, polutuj to zgodnie z instrukcja i ciesz sie jazda.
Ja ostatnio przerabiałem ten temat. Napisz do Bliźniaka, albo Tropicielki i we wtorek masz nowy regulator u siebie :Thumbs_Up:
Bliźniaka i Tropicielkę tutaj kolega znajdzie http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=30295 ;)
Poczytaj tez o problemach kostek i zoltych kabli, polutuj to zgodnie z instrukcja i ciesz sie jazda.
Dzieki! W takim razie musze to zalatwic - mialem tez watek o padnietej pompie paliwa, byc moze styki sie spalily szybko bo za duze napiecie jest...
Stylki nie pala się od wyższego napięcia jakoś szczególnie bardziej :)
Ciesz się zeugotowalo aku a nie moduły
Powidzonka
Aha, dzieki za info!
Zanim sklep od Tropicielki odpowie, czy taki regulator i czy warto az za tyle?
https://allegro.pl/oferta/regulator-napiecia-honda-xrv-750-africa-twin-90-91-10704253190
Niestety tyle to kosztuje :mur:
Używke kupisz za 1/2 tej ceny.
CzarnyEZG
29.06.2021, 07:07
Kup. Załóż według wskazówek z forum, raz w roku czyść styk z ramą i zapomnij o temacie.
W Afryce jest tylko parę miejsc, gdzie trzeba ją będzie poprawić i warto to zrobić dobrze.
Odwdzięczy się.
Zwróć uwagę na kostkę kabli fazowych - żeby nie miała małych pinów. Nie może to być taka zwykła jak do świateł... Założyłem kiedyś jakąś typową i po roku nie mogłem jej rozłaczyć ;)
Lucky Luke
29.06.2021, 09:39
Ja od 8 lat mam akcesoryjny regulator napięcia , kostki wycięte a kable porządnie zlutowane. Nie wiem co to problem z ładowaniem w Afryce.
Dziek za pomoc!
RideNow.pl odpowiedzial i wole kupic od niego a nie na allegro aby wspierac lokalny biznes forumowy.
No to kolejny element do naprawy, troche szwankujacy egzemplarz trafilem....
Byle by wałek był zdrowy, reszta to pierdoły :D
Byle by wałek był zdrowy, reszta to pierdoły :D
No moj walek jakos w dobrym stanie jest na szczescie - moze pierdolki ale motocykl uziemiony drugi raz, a dopiero go kupilem :D
Ja nie dawno robiłem serwis, przy okazji też poleciał mi regulator, akumulator, filtry, oleje, trochę instalacji, pokleiłem połamany plastik, dorobiłem sobie torby na gmole, założyłem ładowarkę do telefonu.
A teraz jak na nią wsiadam to tylko mordka mi się cieszy.
Porobisz wszystko i zobaczysz że babcia Ci się odwdzięczy :at::at::at:
Ja nie dawno robiłem serwis, przy okazji też poleciał mi regulator, akumulator, filtry, oleje, trochę instalacji, pokleiłem połamany plastik, dorobiłem sobie torby na gmole, założyłem ładowarkę do telefonu.
A teraz jak na nią wsiadam to tylko mordka mi się cieszy.
Porobisz wszystko i zobaczysz że babcia Ci się odwdzięczy :at::at::at:
No wiadomo, daje frajde jak sie ma pewnosc na czym sie jedzie - dlatego podstawowe rzeczy trzeba samemu robic :)
Udalo mi sie "naprawic" problem:
107882
Odpialem, przedmuchalem styki i bardzo dokladnie zapiolem.
Teraz napiecie sie wacha miedzy 12.9V - 13.5V
------------------------
A tutaj dla zabawy jak to po ugotowaniu zly aku mi sprzedali wymiarowo, ale pasowal gdy dlugosc zamienic na wysokosc - jezdzic jezdzilem :D
107883
To jeszcze ta druga biała prostokątna kostka, bo tam się dopiero dzieje i przy okazji tą czerwono zieloną też należało by wyczyścić:Thumbs_Up:
To jeszcze ta druga biała prostokątna kostka, bo tam się dopiero dzieje i przy okazji tą czerwono zieloną też należało by wyczyścić:Thumbs_Up:
A widzisz, dzis to zrobie - nie mniej napiecie jest okay teraz :)
dawid8210
29.06.2021, 21:56
A pod zbiornikiem paliwa masz kostkę od stacyjki. Jak się bawić to się bawić:D
A pod zbiornikiem paliwa masz kostkę od stacyjki. Jak się bawić to się bawić:D
Nie no, nie chce mi sie tego monstrualnego baku sciagac - zreszta kluczykow nie zgubilem nie musze hackowac stacyjki :)
Nie no, nie chce mi sie tego monstrualnego baku sciagac - zreszta kluczykow nie zgubilem nie musze hackowac stacyjki :)
Raczej chodzi o to ze tam tez warto zajrzec podczas prac konserwatorskich przy elektryce. Tylko pelny i skrupulatny serwis zapewni Ci bezproblemowe uzytkowanie, bys nie musial zakladac nowych postow w dziale warsztat z zapytaniem o pomoc :)
Zrob to dobrze raz, a bedziesz mial wiele korzysci. Bedziesz cieszyl sie z jazdy, zaozczedzisz sporo kasy i zawsze dojedziesz do celu.
Odkopie ze wstydem moj watek.
Regler padl jeszcze raz (o ile wogole przeczysczenie stykow go naprawilo) i zagotowal na smierc znowoz nowy aku.
Byloby okay wymienic tylko aku, ale padly prawie wszystkie zarowki i pare bezpiecznikow (10A i 20A).
Udalo mi sie wszystko zrobic oprocz jednego:
Kontrolki rezerwy zolty i czerowny nie pali sie co prawda na max ale tak jakby wpol.
To rozprzasza gdyz w ciemni wydaje sie ze jade na oparach.
Co moze byc przyczyna?
Dzieki.
Lucky Luke
12.08.2021, 10:54
Może być brak masy , np pod bakiem paliwa.
Dzieki, to samo mowi kolega elektryk wiec pewnie to to.
dawid8210
12.08.2021, 14:03
No to ten... Musisz jednak ten bak ściągnąć:D
Na przyszłość: załóż sobie voltomierz, będziesz miał stały podgląd na prąd.
Mnie się kontrolki od rezerw lekko świeciły jak mi umarł akumulator (z innych powodów) i odpalałem na kable od samochodu.
Po odpaleniu przez 3-4 km właśnie się tak lekko świeciły a potem zgasły.
Dzieki, ten woltomierz to jest dobry pomysl - nie wiem czemu nie wpadlem sam na niego.
Tak, gdy aku pada to sie te kontrolki lekko zarza, ale moj aku jest 100% pelny i sprawny.
Jak masz problemy z masą to też tak będzie się działo.
No tak tez mysle. Dzieki, to na pewno to.
Jesli termistorki od rezerwy były wymieniane i nie są Ori to kontrolki rezerw mogą się żarzyć niezależnie od poziomu paliwa (nawet na pełnym baku).
Ja mam w RD03 popularne u nas termistory od Daewoo i tak się własnie dzieje.
No tak sie wlasnie dzieje, ale u mnie to pewnie masa poszla.
Jesli termistorki od rezerwy były wymieniane i nie są Ori to kontrolki rezerw mogą się żarzyć niezależnie od poziomu paliwa (nawet na pełnym baku).
Ja mam w RD03 popularne u nas termistory od Daewoo i tak się własnie dzieje.Spróbuj zmienić żarówki na słabsze?
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.