View Full Version : Chip Tuning
Czy ktoś próbował?
https://kk.motocykle.pl/nowa-honda-crf1000-africa-twin-chip-tuning-odblokowanie-zdjecie-restrykcji_323.html
wojcimierz
17.06.2021, 15:52
Jestem przekonany, że takie zabiegi zdecydowanie poprawiają reakcje na manetkę a tym samym komfort jazdy szczególnie na wolnych obrotach bo obecnie Moto są mega zduszone przez nowe normy. Ja osobiście wolałem trochę dopłacić i kupić Rapid bike Evo który się sam dostraja i adaptuje do zmian jak np zmienisz wydech itp. wiadomo że nie zrobi tego tak dobrze jak remap na hamowni ale za każde strojenie płacisz osobno, a to zmienisz wydech, albo "zmodyfikujesz" kata ;) ponadto jeden moduł obsłuży każdy Twój następny motocykl, trzeba tylko dokupić dedykowaną wiązkę. Mam u siebie zamontowany w CT i w korkach na wolnych obrotach czuje zdecydowaną różnice.
Ja wysłałem moduł i zobaczymy. Moja NAT ma słaby dół, przy odkręceniu potrafi przygasnąć, czasem wydaje jakieś dziwne dźwięki z silnika. Trzeba jej pomóc.
wojcimierz
17.06.2021, 17:57
Na pewno będziesz zadowolony. Daj znać jakie wrażenia po zamontowaniu.
Ja wysłałem moduł i zobaczymy. moja NAT ma słaby dół, przy odkręceniu potrafi przygasnąć, czasem wydaje jakieś dziwne dźwięki z silnika. Trzeba jej pomóc.
Jeśli mnie pamięć nie myli to już kiedyś ktoś tu na forum wskazywał tego modyficiela do Afry i chodziło właśnie o poprawienie dołu jak i wyeliminowanie kichania/strzałów, które niektórzy u siebie mają/zauważają.
Kwiecień to stary lis. Da rade.
Kwiecień to stary lis. Da rade.
Rozumiem, że znasz gościa i nie muszę o nic martwić?
Oni siedzą w motocyklach od lat dziewiećdziesiątych o ile jest to ten Kwiecień co kiedyś dilował Kawasaki.
Moje zdanie nic nie znaczy - jeśli ma dobrą opinię na ten mod to pewnie robi dobrze. Mówię tylko, że facet jest w branży OD LAT.
Borkow.
Podziel się opinią po tej modyfikacji.
Też myślałem, żeby im w zimie wysłać moduł.
Borkow.
Podziel się opinią po tej modyfikacji.
Też myślałem, żeby im w zimie wysłać moduł.
Oczywiście nie omieszkam. Gruba przeróbka się robi, chip tuning i całe zawieszenie. Czuję się jak przed zakupem. :D
Borkow.
Podziel się opinią po tej modyfikacji.
Też myślałem, żeby im w zimie wysłać moduł.
No więc póki co napiszę, że nie wiem czy to coś dało oprócz znacznego uszczuplenia portfela. Niestety miałem miesięczną przerwę w lataniu Afrą i w tym czasie jeździłem KTM, więc poprzestawiałem trochę przyzwyczajenia, ale problemy z dziwnym prychaniem są dalej, dół jakby ten sam, zmiana w mocy na granicy sugestii. Jedyne co, to może minimalne lepsza kultura pracy, ale to też może sobie sugeruję. W każdym razie albo jestem drewnianym kołkiem i nic nie czuję, albo bardzo słabo to wygląda. Nie będę teraz jeszcze wyrokował tylko poszukam hamowni i sprawdzę, bo na razie z efektów mam tylko zalepioną dziurę w sterowniku i 2k mniej.
No niestety ale w silniku bez turbo to się za wiele nie wymodzi :) :)
jakieś 10% samym modułem to byłby już dobry wynik .
madafakinges
21.07.2021, 00:14
Trza było brać pcv albo rapida i podjechać na hamownie żeby ci ktoś zrobił porządnie. Taki tuning na odległość ma małe szanse powodzenia.
No więc póki co napiszę, że nie wiem czy to coś dało oprócz znacznego uszczuplenia portfela. Niestety miałem miesięczną przerwę w lataniu Afrą i w tym czasie jeździłem KTM, więc poprzestawiałem trochę przyzwyczajenia, ale problemy z dziwnym prychaniem są dalej, dół jakby ten sam, zmiana w mocy na granicy sugestii. Jedyne co, to może minimalne lepsza kultura pracy, ale to też może sobie sugeruję. W każdym razie albo jestem drewnianym kołkiem i nic nie czuję, albo bardzo słabo to wygląda. Nie będę teraz jeszcze wyrokował tylko poszukam hamowni i sprawdzę, bo na razie z efektów mam tylko zalepioną dziurę w sterowniku i 2k mniej.
:confused:
Dzięki za nie ściemnianie...
Trza było brać pcv albo rapida i podjechać na hamownie żeby ci ktoś zrobił porządnie. Taki tuning na odległość ma małe szanse powodzenia.
Możesz polecić jakąś hamownie?
Piter!!!
21.07.2021, 07:12
W Poznaniu jest.
madafakinges
21.07.2021, 07:25
Np. motokofeina, ale jesteś z 3m więc poszukaj kogoś u siebie na pewno znajdziesz kogoś z hamownia Moto, ale jeśli chcesz zrobić program to bez modułu zewnętrznego będzie ciężko. Hąda jest odporna na takie tematy dlatego trzeba otwierać moduł.
Nie wiem kto jeszcze w Polsce się tym zajmuje.
Albo po prostu kup Rapid bike Evo to modul który sam robi nową mapę. Ale bez zmiany układu wydechowego cudów się nie spodziewaj. Zapytaj grzecha albo Cezara jakie są efekty RB.
Chcesz odczuć poprawę osiągów zmień tylna zębatkę na 44z.
Np. motokofeina, ale jesteś z 3m więc poszukaj kogoś u siebie na pewno znajdziesz kogoś z hamownia Moto, ale jeśli chcesz zrobić program to bez modułu zewnętrznego będzie ciężko. Hąda jest odporna na takie tematy dlatego trzeba otwierać moduł.
Nie wiem kto jeszcze w Polsce się tym zajmuje.
Albo po prostu kup Rapid bike Evo to modul który sam robi nową mapę. Ale bez zmiany układu wydechowego cudów się nie spodziewaj. Zapytaj grzecha albo Cezara jakie są efekty RB.
Chcesz odczuć poprawę osiągów zmień tylna zębatkę na 44z.
Co do hamowni to w Polsce wszędzie blisko i przy okazji będzie cel podróży :D
Co do reszty to pójdę tym tropem, ale nie chcę ją robić głośniejszą. Czasami z oczywistych względów wolę być cicho.
madafakinges
21.07.2021, 13:12
Wcale nie musi być głośniej, np dedykowany akrap ten z dwururką jest cichszy niż ori tłumik od crf.
Wcale nie musi być głośniej, np dedykowany akrap ten z dwururką jest cichszy niż ori tłumik od crf.
Czy te firmy od tłumików mają jakieś nagrania dźwięków? Albo szczegółowy opis? Takie pytanie z cyklu "nie ma głupich pytań..."
madafakinges
21.07.2021, 15:16
Akrapovicz na swojej stronie ma w niezłęj jakości dźwięku.
https://www.akrapovic.com/en/moto/product/20159/Honda/CRF1000L-Africa-Twin/2019/Optional-Header-SS?brandId=30&modelId=784&yearId=5284
No nie powiem, nieźle brzmi i znowu czeka mnie wydatek. :D
wojcimierz
22.07.2021, 22:32
Ja tam uważam że seryjna afra ma zajebisty dźwięk, nie to co u mnie, a jak chcesz zauważalnej poprawy osiągów to wycinka kata lub dedykowany wydech bez kata i potem nowa mapa na hamowni inaczej cudów nie oczekuj. W mojej CT to mniej więcej +20km to już różnica która się czuje bo zmiany wydechu to przy dobrych wiatrach może max 5km w zależności od modelu motocykla także moim zdaniem gra nie warta świeczki a dźwięku też jakoś super nie poprawisz bo tak jak pisałem seryjna afra jest kozak dla mnie. Btw jestem zaskoczony że nie czujesz zmiany po nowej mapie. Co prawda nie mam afry ale w niskich zakresach obrotów zawsze jest zauważalna różnica.
Wysłane z mojego V2046 przy użyciu Tapatalka
No więc póki co napiszę, że nie wiem czy to coś dało oprócz znacznego uszczuplenia portfela. Niestety miałem miesięczną przerwę w lataniu Afrą i w tym czasie jeździłem KTM, więc poprzestawiałem trochę przyzwyczajenia, ale problemy z dziwnym prychaniem są dalej, dół jakby ten sam, zmiana w mocy na granicy sugestii. Jedyne co, to może minimalne lepsza kultura pracy, ale to też może sobie sugeruję. W każdym razie albo jestem drewnianym kołkiem i nic nie czuję, albo bardzo słabo to wygląda. Nie będę teraz jeszcze wyrokował tylko poszukam hamowni i sprawdzę, bo na razie z efektów mam tylko zalepioną dziurę w sterowniku i 2k mniej.
Wracając do tematu. W marcu 22 zareklamowałem usługę chiptuningu o którym pisałem w tym wątku. Zmobilizowała mnie do tego prośba warsztatu o wystawienie komentarza. Zadzwoniłem więc i opisałem sprawę, że słabo to wygląda i że nie czuję żadnej różnicy. Pan od tuningu poprosił o ponowne przesłanie sterownika do sprawdzenia, bo on chce, żeby wszyscy jego klienci byli zadowoleni. No i wysłałem. Po dwóch tygodniach dostałem sterownik z powrotem z informacją, że teraz na pewno będzie różnica. Zamontowałem i JEST! Jest różnica, sprzęt zbiera się wyraźnie lepiej i jak do tej pory ani razu nie zgasł przy nagłym odkręcaniu manety, także prawdopodobnie za pierwszym razem poszło coś nie tak i zostało to poprawione. Na tą chwilę mam jeszcze mało przelatane, ale na prośbę zakładu piszę jak jest a jest lepiej. Myślę, że mogę to polecić.
Podpytaj czy ecu od małej Afryki by nie pogrzebali.
Podpytaj czy ecu od małej Afryki by nie pogrzebali.
O ja niedouczony, co to jest "mała Afryka"? I co konkretnie byś oczekiwał? To zapytam.
Crf300rally tzw HALFRICA :)
Ktoś korzysta z rapid bije evo? Czy wystarczy podłączyć i cieszyć się nową lepszą mapą, czy koniecznie na hamownie? Jaki koszt zakupu?
w padł mi przy szukaniu link o tuningu, Czy eksperymentowaliście z wyjeciaem dolotu powietrza bez tuningu elektronicznego- chodzi o wyjecie rur dolotowych.
Według mnie powinno to poprawić delikatnie 2-3 Nm dól
link
https://www.youtube.com/watch?v=ZVIWX68HwcA
w padł mi przy szukaniu link o tuningu, Czy eksperymentowaliście z wyjeciaem dolotu powietrza bez tuningu elektronicznego- chodzi o wyjecie rur dolotowych.
Według mnie powinno to poprawić delikatnie 2-3 Nm dól
link
https://www.youtube.com/watch?v=ZVIWX68HwcA
No urzekła mnie ta drobna modyfikacja, porozmawiam o niej jak wyślę moją na hamownię co planuję w przerwie 24/25
No urzekła mnie ta drobna modyfikacja, porozmawiam o niej jak wyślę moją na hamownię co planuję w przerwie 24/25
mnie także, niesamowite 4Nm a błąd tej hamowni to pewnie w okolicy 5Nm i to przy spełnieniu warunków idealnych a więc nie realnych do osiągnięcia.
Jedyne do ma sens w tych tuningach to delikatne obniżenie AFR o 1 w dół i sztywna mapa, więc ekologia off, nie podniesie to znacząco mocy ani momentu ale pozwoli na obniżenie użytecznych obrotów raz poprawi kulturę pracy silnika.
Jak ktoś chce więcej mocy to najlepszą opcją tuningu jest zmiana motocykla.
...
Jak ktoś chce więcej mocy to najlepszą opcją tuningu jest zmiana motocykla.
i zdecydowanie najtansza :Thumbs_Up:
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.