PDA

View Full Version : ¦wiszczenie przy hamowaniu silnikiem TA650


Janek-2004
28.05.2021, 13:30
Cze¶æ,
Temat powiesi³em na FTA ale liczê te¿ na wsparcie kolegów z FAT.

Od kilku dobrych dni zacz±³em s³yszeæ dosyæ dziwny d¼wiêk dobiegaj±cy od silnika (TA 650 - licznikowe 65 000 km). Ciê¿ko to opisaæ s³owno-muzycznie, ale po czê¶ci przypomina to d¼wiêk taki, jaki wydaje w samochodzie turbina, która zaczyna powoli sygnalizowaæ, ¿e jej czas dobiega koñca - takie ni to wycie ni gwizd. Podczas przyspieszania jest OK, natomiast podczas odpuszczania manetki z wy¿szych obrotów i hamowaniu silnikiem zaczyna siê w³±czaæ "turbo". Jestem przekonany, ¿e wcze¶niej tego nie s³ysza³em. Przy redukcji biegów jest zreszt± podobnie, kiedy przymyka gaz.
My¶la³em czy to nie jakie¶ ³o¿ysko od którego¶ ko³a, ale to by bucza³o raczej ca³y czas a nie tylko przy odpuszczaniu gazu.

Mo¿e z praktyki kto¶ co¶ mia³ podobnego lub podejrzewa "najs³absze ogniwo" ? Póki co je¿d¿ê jak nie leje ale w perspektywie planowanego wyjazdu do romka, wola³bym siê cieszyæ piêknem krajobrazu ni¿ mieæ z ty³u g³owy ¿e co¶ mo¿e pokrzy¿owaæ plany.

¿uk
28.05.2021, 13:47
Poza t± turbomelodi± s± jakie¶ objawy w pracy samego motoru? Dziury w obrotach, szarpanie czy co¶?

luk2asz
28.05.2021, 13:48
Je¿eli to jest d¼wiêk jaki mia³em w crf 1000 ale tko na zimnym silniku, to serwis twierdzi³ ze to zawory i po regulacji rzeczywi¶cie znika³. Pojawia³ siê bli¿ej okresu regulacji.

Wys³ane z mojego SM-G980F przy u¿yciu Tapatalka

Janek-2004
28.05.2021, 14:39
¿adnych objawów z³ej pracy nie ma, chodzi lepiej jak zegarek szwajcarski, odpala od strza³u niewa¿ne czy ciep³y czy zimny, a ten niepokoj±cy odg³os w trakcie jazdy na gor±cym silniku, na zimnym zreszt± te¿. Gdybym by³ g³uchy to tematu w ogóle by nie by³o :)

ArtiZet
28.05.2021, 15:51
Od³acz linkê predko¶ciomierza i pos³uchaj czy siê zmieni³o;)

Kazmir
28.05.2021, 17:29
Rolki i s³uchasz, czy to od napêdu, czy silnik itp

dawid8210
28.05.2021, 19:44
A spróbuj na postoju os³uchaæ motóra, krêc±c obrotami. Zawêzi to poszukiwania

CzarnyEZG
29.05.2021, 06:11
Ja bym obstawia³ na zu¿yty napêd.
Zu¿yta zêbatka zdawcza i ³añcuch, do tego potêgowane z³ym naci±giem.
Mo¿e te¿ byæ z powodu ¼le ustawionego tylnego ko³a.

Zobacz czy jak zalejesz ³añcuch olejem nie przejdzie/ucichnie.

szymon25
30.05.2021, 18:16
Sprawdz wszystkie slizgi ³añcucha.

Janek-2004
30.05.2021, 22:11
Napêd prawie nowy, smarowane regularnie co 400-500 km. Prostoliniowo¶æ sprawdza³em, ¶lizgów nie ogl±da³em, ale na ostatnim lataniu zauwa¿y³em, ¿e jak podczas zamkniêcia gazu trafi siê g³êbsze ugiêcie wahacza, to ten d¼wiêk jest dodatkowo wzmocniony.

fassi
30.05.2021, 22:13
Napiêcie ³añcucha dobrze wykonane?