View Full Version : 1190 nie chce się uruchomić. Edit: Już chce, aż rwie (zagadka rozwiązana)
Ducafrica
19.04.2021, 21:22
Pisałem już w innym temacie, ale wolę założyć nowy. Może ktoś podpowie co dalej sprawdzić.
Pacjent 1190R, rok 2016, przebieg 11000 km.
Wymieniłem akumulator, bo przypuszczałem że przez niego nie startuje. Na nowym to samo. Komputer się załącza, pompa działa, rozrusznik nie reaguje. W tym roczniku jest już nowszy, mocniejszy model.
Starter i kill switch sprawdzone. Wszystkie bezpieczniki tak samo.
Martwi mnie migająca ikona silnika po przekręceniu kluczyka. Sprawdziłem na youtube i u innych tak nie mruga.
Nie za wcześnie na zawory?
Niedawno wymieniałem siłownik sprzęgła i szybko-złączkę od węża paliwa. Była testowa jazda.
Filmik z próby https://streamable.com/z62ubc
RAVkopytko
19.04.2021, 21:32
Podzielam zdanie Adaggio w innym temacie :D
ino ASO Ci pomoże .... niestety
zero reakcji (nawet nie słychac przekaźnika) więc może kill switch ;) przestawić na on :)
Alarm masz? Zastanawia mnie mrugajaca kontrolka czerwona.
Od 1090 w górę miały pewien okres problemy z łączenia się immobilizera z pastylką w kluczyku, może tutaj spróbuj z jakimś macherem od elektroniki.
Ta mrugająca dioda to dioda od alarmu, może spróbuj go rozłączyć.
Miałem tak samo w swoim 1190. Do wymiany w ramach gwarancji poszedł prawy włącznik. Mechanik twierdził, że już w innym też wymieniał.
Ducafrica
20.04.2021, 17:26
Podzielam zdanie Adaggio w innym temacie :D
ino ASO Ci pomoże .... niestety
Prędzej go podpalę, zrzucę w przepaść i zakopię, niż tam oddam :p
Ta mrugająca dioda to dioda od alarmu, może spróbuj go rozłączyć.
Właśnie, alarm jest OEM i rozłączałem już 2 wtyczki, jednak to nie one.
Wiesz który to osobnik?
https://i.imgur.com/4Oyk1QD.jpg
Miałem tak samo w swoim 1190. Do wymiany w ramach gwarancji poszedł prawy włącznik. Mechanik twierdził, że już w innym też wymieniał.
Masz na myśli starter? Sprawdzałem go multimetrem i ładnie łączy.
Okazuje się że ikona silnika "wymrugała" błąd 81 (8 długich mrugnięć i 1 krótkie), czyli coś z imobilaizerem.
https://streamable.com/08npfj
ja bym odpiął jeszcze aku na kilka min.
Brzeszczot
20.04.2021, 17:55
jeżeli to immobilajzer to odpiecie akumulatora nic nie da. podpiąć do kompa spróbować zrobić synchro. Jeżeli nie pomorze kodować nową pestkę.ale tego raczej sam nie ogarniasz. przede wszystkim podepnij do kompa to nie shl. Spróbuj jeszcze różnych opcji odpalania z wciśniętym sprzęgłem złożoną nóżką
Jeśli to imobilajzer to może spróbuj drugim kluczykiem jeśli masz?
Ducafrica
20.04.2021, 19:06
Akumulator był odpięty przez kilka godzin. Alarm i offroad dongle odpięte. Bez zmian.
Próba z pomarańczowym kluczykiem bez zmian.
https://i.imgur.com/Xo63d9R.jpg
Skoro komputer i pompa się uruchamia to nie immobilajzer ani alarm.
Sprawdzałeś przekaźnik rozrusznika?
Ducafrica
20.04.2021, 19:38
Skoro komputer i pompa się uruchamia to nie immobilajzer ani alarm.
Sprawdzałeś przekaźnik rozrusznika?
Na poprzedniej stronie napisałem:
Okazuje się że ikona silnika "wymrugała" błąd 81 (8 długich mrugnięć i 1 krótkie), czyli coś z imobilaizerem.
https://streamable.com/08npfj
To sprawdź jeszcze podłączenie antenki immobilajzera,może kostka się rozpięła.
To sprawdź jeszcze podłączenie antenki immobilajzera,może kostka się rozpięła.
Bardzo mozliwe :Thumbs_Up:
Ducafrica
20.04.2021, 22:11
Bardzo mozliwe :Thumbs_Up:
Rozumiem że trzeba do tego ściągać zbiornik?
Obejrzyj okolice główki ramy,może nie schowali jej pod zbiornikiem.
Antenka jest pod lewym plastikiem czachy.
Może nie doczytałem,ale czy próbowałeś innego kluczyka?
Ducafrica
21.04.2021, 09:34
Obejrzyj okolice główki ramy,może nie schowali jej pod zbiornikiem.
Antenka jest pod lewym plastikiem czachy.
Może nie doczytałem,ale czy próbowałeś innego kluczyka?
Sprawdzałem pomarańczowy kluczyk.
Wczoraj rozbierałem cały tył, dzisiaj biorę się za ściąganie zbiornika, bo dostęp do wtyczek i okablowania jest niemożliwy.
Sprawdzałem pomarańczowy kluczyk.
Wczoraj rozbierałem cały tył, dzisiaj biorę się za ściąganie zbiornika, bo dostęp do wtyczek i okablowania jest niemożliwy.
Popatz czy montujac podwyzszenie nie byl ktorys kabel napiety jak baranie jaja bo bardzo prawdopodobne ze cos nieswiadomie uszkodzilesz, przeoczyles przy montazu
Ducafrica
21.04.2021, 13:42
Popatz czy montujac podwyzszenie nie byl ktorys kabel napiety jak baranie jaja bo bardzo prawdopodobne ze cos nieswiadomie uszkodzilesz, przeoczyles przy montazu
Poodpinałem wszystko oprócz tej białej wtyczki od pompy paliwa. Ta franca tak mocno trzyma, naciskam przycisk na niej i rusza się 2mm i nic więcej. Nawet kombinerkami próbowałem. Jebn@łem tym i jestem już w domu, bo inaczej połamie wszystko. W dodatku lędźwie siadają. Jak ktoś chce to puszczam go za 39tys teraz :mad:
Tam jest jeden zabek co trzyma , standarowo jak przy wtyczkach i powinno zejsc z lekkim oporem ale bez przesady by kombinerki byly potrzebne
Ducafrica
21.04.2021, 14:25
Nie jestem sam https://advrider.com/f/threads/f-ck-you-ktm.1410301/
Idę dalej walczyć.
Pogadaj z @benderem42. Jego 1190 zlawetowany do serwisu został z podobnymi symptomami. Może ma już wieści co mu było.
Ducafrica
21.04.2021, 21:04
Dobra panowie, mam dobre wieści. Być może koledze @benderem42 coś pomogą, bo udało mi się uruchomić sprzęt, ale po kolei.
Czy ktoś wie, czy fabryczny alarm posiada baterię? Wydaje mi się że tak, w końcu programuje się go pilotem i gdy akumulator zostaje odłączony to alarm jest podtrzymywany jakiś czas. Przynajmniej tak mi się wydaje. Póki co nie robię testów.
Moja sytuacja wyglądała tak, że w zeszłym roku wyciągnąłem akumulator na sezon zimowy. W tym roku założyłem i jeździłem może 2 dni, po czym akumulator spędził kilka nocy na "minusie" w garażu. To mogło go wyczerpać, a tym samym baterię w alarmie (o ile ją ma).
To jest jeden z problemów jaki mógł mi się przydarzyć. Wyładowanie baterii w alarmie, dlatego pojawił się błąd immobilaizera.
Dzisiaj akumulator był podpięty przez cały czas mojego pobytu w garażu, ale co dalej to za chwilę.
Druga sprawa. Ściągnąłem zbiornik.
Tutaj biała wtyczka od pompy paliwa o której wcześniej pisałem. W środku pełno syfu, dlatego tak ciężko było ją rozdzielić. Trzeba będzie pomyśleć nad wymianą na taką z uszczelnieniem.
https://i.imgur.com/KcQNEsV.jpg
Sprawdziłem kabelki od startera, były ok. Reszty nie było jak testować, mało miejsca.
Płaska wtyczka po środku jest od startera.
Przewód od hamulca (z prawej, górny w srebrnej koszulce) jest wypięty ze swojego właściwego miejsca, bo tylko on jest lekko naprężony, ale bez przesady.
https://i.imgur.com/qKVltKy.jpg
Wnętrze startera.
https://i.imgur.com/exJxnpy.jpg
Po zamontowaniu podnośnika kierownicy (50mm) kable nie są naciągnięte, mają dużo luzu.
Tutaj kiera skręcona maksymalnie w lewo, w prawo jest jeszcze więcej luzu.
https://i.imgur.com/EZN91lK.jpg
Przy okazji mała kontrola tego czegoś ;)
https://i.imgur.com/oU1Y4V6.jpg
Po przeglądnięciu całości postanowiłem powoli składać te rzeczy które są wymagane do poprawnego działania motocykla (lampę też ściągałem, aby sprawdzić wtyczki).
Kolejna próba z czarnym kluczem, lipa, dalej błąd 81.
Kolejna, chyba TRZECIA próba zakodowania klucza, kluczem pomarańczowym i EUREKA, czerwona dioda zaczęła świecić ciągle, czyli tak jak do poprawnego kodowania! (Wcześniej, przy próbie kodowania kluczem pomarańczowym dioda mrugała i ciągle był błąd 81). Czym prędzej zrobiłem kodowanie obecnych dwóch czarnych kluczy i od tej chwili po przekręceniu czarnym kluczem słychać w końcu ten charakterystyczny pisk i motor normalnie ożył.
Na koniec. Zostały mi te 2 śruby. Nie chce kto kupić? Marka KTM ;) Nie no, muszę obczaić gdzie one były.
https://i.imgur.com/4qdPDuY.jpg
No i super ze sie udalo! A jednak pierwsza diagnoza o kontrolce i alarmie prawidlowa ;)
Sruby sa od tegio bialego plastiku i na nie zapina sie te duze panele z boku zbiornika co kryja chlodnice itd.
PS. Dobrze ze nie sprzedales :)
Czyli już nie idzie na sprzedaż? :D
Ducafrica
21.04.2021, 21:30
No i super ze sie udalo! A jednak pierwsza diagnoza o kontrolce i alarmie prawidlowa ;)
Sruby sa od tegio bialego plastiku i na nie zapina sie te duze panele z boku zbiornika co kryja chlodnice itd.
PS. Dobrze ze nie sprzedales :)
Dzięki, jutro poskręcam :)
Czyli już nie idzie na sprzedaż? :D
Jak nie... Cena x2 :D
a ja już przyczepkę wypożyczyłem
radiolog
22.04.2021, 07:54
A potem bajki się tworzą , ze KTMy się ciagle psują
Myslę ze to tylko efekt zaniku prądu , a najlepiej aku nie wyciągać aku, tylko go podladowywac cała zimę
Z ciekawości zapytam jakby mnie coś podobnego spotkało. Jak się koduje kluczyk ?
Ducafrica
22.04.2021, 11:29
Z ciekawości zapytam jakby mnie coś podobnego spotkało. Jak się koduje kluczyk ?
Procedura jest prosta. Tutaj od 2:40, a najlepiej pobrać darmowego manuala.
NUA0re03Ors
Jeszcze na temat mojej sytuacji. Dla jasności, problemem był alarm fabryczny (Def Com 3), który domyślnie po 50 sekundach od wyłączenia silnika, blokuje immobilaizer. Dodatkowo alarm nie miał zasilania (padła bateryjka) z powodu odłączenia akumulatora (tutaj alarm też ma taką zasadę blokady immo).
Poszperałem trochę i znalazłem instrukcję od niego. Postanowiłem że przeprogramuję go tak, aby blokada nie włączała się automatycznie po 50 sekundach.
Poniżej link do pdf
https://www.manualslib.com/manual/1527929/Meta-System-Def-Com-3.html
Wklejam też instrukcję po polsku jak przeprogramować alarm
1. Uzbrój system przy pomocy pilota. Następną czynnoość wykonaj w ciągu 10 sekund!
2. Ustaw kluczyk w stacyjce w położenie ON (wł.): syrena potwierdzi wybór jednym sygnałem dźwiękowym (bep).
3. Przyciśnij przycisk pilota A krótko cztery razy: syrena potwierdzi czterema sygnałami dźwiękowymi (4 x booop), że polecenie zostało odebrane.
4. Ustaw kluczyk w stacyjce w położenie OFF (wył.).
5. Przestawiaj kluczyk w stacyjce w położenie ON (wł.) i następnie w położenie OFF (wył.). Iloość tych przełączeń powinna
odpowiadać numerowi funkcji specjalnej w tabeli. Pozostaw kluczyk w stacyjce w położeniu ON (wł.) po ostatnim przełączeniu: dioda LED będzie się palić.
6. Przyciśnij przycisk A na pilocie krótko 1 raz, jeżeli chcesz zaprogramować funkcję opisaną w pierwszej kolumnie (kolumna
BEEP) w poniższej tabeli.
7. Przyciśnij przycisk A na pilocie krótko 2 razy, jeżeli chcesz zaprogramować funkcję opisaną w drugiej kolumnie (kolumna
BOOP) w poniższej tabeli.
8. Ustaw kluczyk w stacyjce w położenie OFF (wył.) i krótko przyciśnij przycisk na pilocie celu opuszczenia trybu programowania lub powtórz czynności od punktu 3 w celu zaprogramowania innej funkcji.
TABELA FUNKCJI SPECJALNYCH
FUNKCJA BEP/BOOOP
1 Brzęczyk podczas uzbrajania i rozbrajania* TAK/NIE
2 Kierunkowskazy podczas uzbrajania i rozbrajania TAK/NIE
3 Sygnał dźwiękowy (klakson)/syrena lub komenda dla uzbrajania Alarm/Uzbrajanie
4 Komenda dla przerywanego sygnału (klaksonu) lub ciągłego dźwięku syreny Przerywany sygnał/Ciągły dźwięk
5 Bierne uzbrajanie tylko immobilisera lub także z alarmami Immobiliser/Także z alarmami
6 Bierne uzbrajanie z aktywnym czujnikiem ruchu TAK/ NIE
7 Alarmy krańcówek cykliczne lub pojedyncze Cykliczne/Pojedyncze
8 Aktywacja automatycznego uzbrajania TAK/NIE
Czyli KTM niestety dla pewnych osób się nie popsul stojąc, a został chwilowo unieruchomiony 0rzez nieprawidłowe zimowanie.
Super ze historia się tak kończy, teraz wielu km bezawaryjnej jazdy z wiecznym bananem i radością z jazdy ;)
Warto by było zmienić tytuł wątku by został dla potomnych.
Ducafrica
22.04.2021, 14:01
Czyli KTM niestety dla pewnych osób się nie popsul stojąc, a został chwilowo unieruchomiony 0rzez nieprawidłowe zimowanie.
Super ze historia się tak kończy, teraz wielu km bezawaryjnej jazdy z wiecznym bananem i radością z jazdy ;)
Warto by było zmienić tytuł wątku by został dla potomnych.
Nie mam możliwości zmiany tytułu, może moderator pomoże zmienić na:
"1190 nie chce się uruchomić. Edit: Już chce, aż rwie (zagadka rozwiązana)" :)
Jeśli nie, to i tak najważniejsze że się udało. Dziękuję i wzajemnie. Gdybyś miał jeszcze jakiś problem to wal śmiało :D
Ducafrica
28.04.2021, 19:04
Aktualizacja. Alarm ześwirował i znowu zablokował immo, być może bateria już słaba. Odpiąłem go na amen przy uruchomionym zapłonie i mam spokój.
bender42
06.05.2021, 13:31
To dodam cos od siebie bo problem podobny. Ruszyłem, po 20 metrach zgasł i trup nie odpala. Pojechał na lawecie do serwisu i po 2 tygodniach wiadomo co się stało. Czujnik położenia wału zdechł.
Ducafrica
06.05.2021, 15:56
To dodam cos od siebie bo problem podobny. Ruszyłem, po 20 metrach zgasł i trup nie odpala. Pojechał na lawecie do serwisu i po 2 tygodniach wiadomo co się stało. Czujnik położenia wału zdechł.
Widziałeś? https://advrider.com/f/threads/ktm-1190-advrnture-r-mtc-tc-fault.1498886/page-2
Pytam, bo chyba ta sama przyczyna: "it was a bad crankcase sensor".
Mam jeszcze pytanie. Czy sprawdzałeś jaki jest błąd, tzn ile mrugnięć "check engine", o ile w ogóle?
Poza tym u mnie robiłem już jazdy testowe bez alarmu i na kilka odpaleń tylko raz pokazał się jakiś problem z immo, ale po ponownym przekręceniu kluczyka wszystko zaczęło grać.
Motki fajne ale strach trochę tym jechać bo może być adventure :) :) :)
Ducafrica
06.05.2021, 16:11
Motki fajne ale strach trochę tym jechać bo może być adventure :) :) :)
Strach kupować nowego TV, pralki, auta. Dej pan spokój, szmelc. Tylko kasa się liczy, a nie jakość i tyczy się dzisiaj wszystkiego.
Wniosek jeden :)
Naprawiać stare :)
Ducafrica
06.05.2021, 16:23
Kat mi się bardzo podoba, ale tą całą elektronikę bym wyrzucił, zostawił jedynie ABS. Gdyby człowiek się znał to wydłubałby te wszystkie kable i czujniki :D
edyta:
kombinerki już mam naszykowane
To byś daleko nie zajechał. Właśnie bender42 zeznał dziś że serwis KTM po bodaj 3 tygodniach zdiagnozował i usunął awarię. Problemem był czujnik położenia wału za jedyne 700 plnów.
700 za czujnik?! Panie a z czego zrobiony ten czujnik ?:)
Czujnik uszczelka i robocizna.
Jakbym tak diagnozował maszyny to miałbym przej...e 3 tygodnie na czujnik w ASO. Fest...
Inna sprawa jacy kolesie pracują w ASO grubych producentów silnikow to się słabo robi.
M
Aaa już wiem, czujnik 200 reszta to diagnostyka.:D
Ducafrica
06.05.2021, 20:10
Samo podłączenie do kompa 300zł (Katowice).
To byś daleko nie zajechał. Właśnie bender42 zeznał dziś że serwis KTM po bodaj 3 tygodniach zdiagnozował i usunął awarię. Problemem był czujnik położenia wału za jedyne 700 plnów.
Tak, czytałem, ale kolega coś nieśmiały i nie chce zdradzić więcej szczegółów.
KTM mozna diagnozowac telefonem z androidem, nie wyobrazam sobie placic 300pln za diagnoze elektroniczna
Mam pytanie co do uszczelnień zawieszenia.
Czy to normalne aby lagi puściły po roku od wymiany i 7k przebiegu?
Dodam, że nie były to ofrołdy ani jakieś wybryki tylko normalne podróżowanie.
Części oryginalne, serwis.
Ściągnąłem uszczelniacz pyłowy i wyczyściłem to co było pod spodem po tym zabiegu moto stało jakieś 2 tyg. ale już po tygodniu była stróżka oleju.
Może coś się tam dostało głębiej czy jaki ch...?
Podobno nawet w nowych moto, prosto z salonu nie dają gwarancji na uszczelnienia :dizzy: dziwne to.
Nie to nie jest normalne, spuszczales cisnienie z lag?
Nie. Jak to zrobić? To zwykłe nieregulowane lagi.
KTM mozna diagnozowac telefonem z androidem, nie wyobrazam sobie placic 300pln za diagnoze elektroniczna
Nie każdy się na tym zna a sama diagnostyka nic nie da laikowi. Oddał zepsute moto do serwisu , ten usterke usunął i zgarnął za to parę stówek. Co by wskórał znając przyczynę skoro i tak sam by jej nie usunął. Takie czasy. Płać i płacz.
Nie. Jak to zrobić? To zwykłe nieregulowane lagi.
W 1190 masz zwykle nie regulowane lagi?? :dizzy:
Chyba masz na mysli ze nie regulowane elektronicznie.
na korkach gdzie jest regulacja u gory jest mala srobka m4 na krzyzak, odkrec ja ostroznie i powinienes uslyszec uchodzace cisnienie z lag. Mozna kupic np. na ali odpowietrzniki wkrecane w to miejsce
np.
https://pl.aliexpress.com/i/32966192221.html
Daj znac czy pomoglo :)
W 1190 masz zwykle nie regulowane lagi?? :dizzy:
Chyba masz na mysli ze nie regulowane elektronicznie.
na korkach gdzie jest regulacja u gory jest mala srobka m4 na krzyzak, odkrec ja ostroznie i powinienes uslyszec uchodzace cisnienie z lag. Mozna kupic np. na ali odpowietrzniki wkrecane w to miejsce
np.
https://pl.aliexpress.com/i/32966192221.html
Daj znac czy pomoglo :)
"ktm tenfifty"
;)
Nie każdy się na tym zna a sama diagnostyka nic nie da laikowi. Oddał zepsute moto do serwisu , ten usterke usunął i zgarnął za to parę stówek. Co by wskórał znając przyczynę skoro i tak sam by jej nie usunął. Takie czasy. Płać i płacz.
Tez prawda.
Sugeruje tylko paru osoba nie lubiacym i ubolewajacym nad skomplikowaniem diagnostyki KTM ze to wcale nie tkie trudne jak oni przedstawiaja. Awarie sie zdarzaja wszedzie. Warto zauwazyc ze wiekszosc z nich wynika z niewiedzy, zlego serwisu lub\i niedopatrzen. KTM jest bardziej awaryjny i wymagajacy od np. Hondy, proporcjonalnie do wiekszej awaryjnosci jest dawanie wiekszych mozliwosci i doznan podczas jazdy.
Ducafrica
09.05.2021, 16:35
Aktualizacja. Od momentu kiedy wydawało mi się że po odłączeniu alarmu wszystko jest dobrze i robiłem już różne wycieczki, problem powrócił.
Motocykl nie chce się uruchomić. Ten sam błąd 81 Immobilizer control unit - circuit fault.
Spędziłem około 20 minut robiąc różne rzeczy. Ruszałem wtyczkami, kablami (tymi od ECU też), nawet szarpałem go na biegu. Wiele prób odpalenia.
W końcu za którymś razem udało mi się go uruchomić i wrócić do garażu.
Najlepsze że nie ruszałem nic od IMMO, tak mi się wydaje, bo po prostu nie wiem gdzie on się znajduje. Ktoś wie gdzie go szukać? W Service Repair Manual nic nie ma.
Ducafrica
10.05.2021, 16:15
Ciąg dalszy mojego bloga. Dostałem się do immobilaizera. Znajduje się za kloszem, to ta prostokątna puszka, wraz ze stacyjką tworzą całość. Odłączyłem wtyk, połączyłem i tyle. W tej chwili działa, ale strach gdzieś się wybierać.
Znalazłem w necie ponoć jedyną firmę w europie która potrafi usunąć immo, kk motocykle. Na stronie widnieje informacja z 2017 roku z ceną 2500zł.
https://kk.motocykle.pl/wylaczenie-immobilizera-w-ktm-1190-1290-690-1090-1050-turn-off-the-immobilizer-ktm-w-serwisie-motocyklowym-kk-kwiecien-motocykle-tuning_268.html
Skontaktowałem się z nimi i zapytałem o cenę. Yghmm, koszt to 4000zł kurła Panie niezła inflacja. Trza się było óczyć :D
W tej chwili próbuję nawiązać kontakt z serwisami ktm. Jak ktoś zainteresowany to może po niego przyjechać, bo on już mi się nie podoba :)
bender42
10.05.2021, 17:27
To byś daleko nie zajechał. Właśnie bender42 zeznał dziś że serwis KTM po bodaj 3 tygodniach zdiagnozował i usunął awarię. Problemem był czujnik położenia wału za jedyne 700 plnów.
Jakby usunął to już bym u Ciebie był.:D
Jakby usunął to już bym u Ciebie był.:D
Znaczy serwis zdiagnozował, skasował za diagnozę i naprawę i nie usunął awarii ?
Ducafrica
13.05.2021, 21:19
Aktualizacja. Spędziłem w garażu większość dnia. Dobrałem się do immo, bo po poruszaniu wiązką wskazywało to na przerwany kabelek i raz motor odpalał, a innym razem błąd 81. Po wydobyciu i zobaczeniu immo brakło mi słów. Immo był pęknięty i został przez kogoś naprawiony po majstrowemu. Sklejony białym klejem i zalany czarnym silikonem, nie brakło też wkręta.
Zabrałem się do testów miernikiem, znalazłem jeden kabelek który coś słabo stykał przy kostce, więc skróciłem go trochę, zakleiłem taśmą i wydawało się że już jest dobrze, ale kurrrrrła nie. Znowu błąd.
W dodatku rozłączając testowo jakieś wtyczki komputer nie pokazuje wbitego biegu.
Nie ukrywam że mam dość. Jestem smutny i zmęczony, bo jakby tego było mało to muszę na dniach zabrać motor z garażu, bo zmienia właściciela.
Dostałem też info że jednak cena usunięcia immo to nie 4000, a 2500zł.
Jeszcze odnośnie serwisów ktm, w Katowicach zajmują się tylko typowo enduro. W Opolu termin to koniec czerwca na samą diagnozę (podpięcie kompa 300zł).
Czy u was też po wyłączeniu zapłonu i wyciągnięciu kluczyka, równo po minucie błyśnie lampa stopu?
Nie ukrywam że mam dość. Jestem smutny i zmęczony, bo jakby tego było mało to muszę na dniach zabrać motor z garażu, bo zmienia właściciela.
Dostrzeż plusy - wykonałeś dużo pracy i znalazłeś źródło problemu, teraz będzie z górki.
radiolog
14.05.2021, 00:16
Przy okazji wyszło, że to nie wadliwy KTM, tylko wadliwy poprzedni majster/właściciel. sprzedający pewnie wiedział, ale rżnął głupa
A może moto pokradziezowe jak rozwalony immo?
Przy okazji wyszło, że to nie wadliwy KTM, tylko wadliwy poprzedni majster/właściciel. sprzedający pewnie wiedział, ale rżnął głupa
Na razie to nic nie wyszło, nie wiadomo co jest przyczyną. Jak zostanie naprawione to się dowiemy..
Ducafrica
14.05.2021, 10:54
Dokładnie tak. Zaczynam mieć wrażenie że to moje testowanie ciągłości przewodów jest zbędne, raz działa innym nie, a może po prostu immo ma jakiś defekt, w końcu to płytka ze scalakami i anteną, a elektronika potrafi mieć humory.
Trochę z innej beczki. Wczoraj pisałem że wskaźnik biegów zniknął z wyświetlacza. Otóż okazuje się że jeśli odłączycie wtyk od czujnika położenia biegu i włączycie zapłon, to czujnik się deaktywuje i jedynym rozwiązaniem jest magiczna walizka u dilera/serwisie ktm :mur: Chyba nie muszę odpalać mapy gogle, aby wskazać ile mamy w kraju takich miejsc.
Wątek na adv https://advrider.com/f/threads/gear-indicator-not-working-on-1190r-instrument-panel.1216997/
CzarnyCzarownik
14.05.2021, 11:05
Ciekawe czy ten immobilizer jest mądry i wysyła do komputera jakiś komunikat, czy tylko zwiera/rozwiera jedną linię jak w starych motocyklach.
Jak jest tam jakaś komunikacja cyfrowa to trzeba wrzucić jakąś kostkę, co będzie wysyłać udawany sygnał.
Jakby było "głupie" rozwiązanie to tylko tniesz jeden kabel i zwierasz go do masy/zasilania.
Może masz jakiegoś znajomego co siedzi w elektronice i miałby analizator stanów logicznych (na alledrogo 20-40zł). Wpinasz we wszystkie kable od immo i sprawdzasz co się dzieje na wszystkich liniach po przekręceniu kluczyka. A jak będzie tam komunikacja cyfrowa to od razu wiesz o co pyta komputer i co odpowiada immobilizer.
Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk
bender42
20.05.2021, 08:39
Znaczy serwis zdiagnozował, skasował za diagnozę i naprawę i nie usunął awarii ?
Serwis zdiagnozował, zamówił część i czekałem. Jednak, że łańcuch dostaw ostatnio wygląda jak wygląda to czekanie 2-4 tygodnie.
W każdym razie czujnik położenia wału był jebniety, został wymieniony i moto jeździ. Bez komputera ni cholery nie znalazłbym przyczyny.
Brzeszczot
20.05.2021, 10:35
To ile Ty tam w końcu Chciałbyś za tak popsuty egzemplarz?
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Serwis zdiagnozował, zamówił część i czekałem. Jednak, że łańcuch dostaw ostatnio wygląda jak wygląda to czekanie 2-4 tygodnie.
W każdym razie czujnik położenia wału był jebniety, został wymieniony i moto jeździ. Bez komputera ni cholery nie znalazłbym przyczyny.
To może sobie ogarnij w telu ten interfejs, o którym wspominał dubel. Przynajmniej jak znów klęknie :D , będzie wiadomo od czego.
Ducafrica
20.05.2021, 13:19
To ile Ty tam w końcu Chciałbyś za tak popsuty egzemplarz?
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Tak, to prawda chcę się go pozbyć. Jeśli jesteś zainteresowany to wbijaj na PW.
To może sobie ogarnij w telu ten interfejs, o którym wspominał dubel. Przynajmniej jak znów klęknie :D , będzie wiadomo od czego.
Tylko czy ten tuneecu pokaże coś więcej niż to co pokazuje wyświetlacz, czyli błąd 81 immo itd.
Najlepszą opcją jest komputer u dilera, bo i tak trzeba zakodować czujnik położenia biegu. Myślałem że padnę z tego że w tak prosty sposób można go wyłączyć i teraz potrzebny serwis ktm.
Aplikacja w telu tego nie zrobi.
Chciałem oddać do kk motocykle, ale termin mają dopiero na marzec.
Nie powiem ci bo ja się pozbyłem pojazdu co ma czujniki i inne chujemuje. Nerwowo wykończyło mnie już BMW. Afryka na szczęście problemów nie sprawiała a KTMem to chętnie raz na jakiś czas się przejadę żeby poczuć tego banana na gębie i przekonać się że go nie potrzebuję i nie chcę :D. Dubel na pewno podpowie.
Tak pokaże "cos" więcej, najgorsze co mnie wkurza to że przez takie historie powstają legendy o awaryjności pomarańczy. Lepiej się nie brać za naprawy gdy wychodzi ze zamiast naprawiać się psuje. Inna sprawa jeśli przy IMO była taka nieskromną rzeźba to co się działo z tym motocyklem?
Termin w serwisie na marzec to jakiś ponury żart
Ducafrica
03.06.2021, 13:01
Musiałem odstawić moto do innego garażu, działał tego dnia. Przykryłem go i zostawiłem na centralnej stopce. Kilka dni później wkładam kluczyk i pokazuje się błąd 81. Parę dni później (wczoraj) brak błędu. Co ciekawe, moto wcale nie ruszane.
Gdy miałem ściągnięty zbiornik paliwa i motocykl nie pokazywał błędu to po przekręceniu kluczyka, te dwa motylki od przepustnicy lekko się poruszą i pojawia się charakterystyczny pisk.
Z błędem motylki nawet nie drgną i brak pisku.
Obecnie czekam na ustrojstwo do diagnostyki. Nie pali mi się do jazdy, więc sytuacja może się wydłużyć.
IMO masz kombinowane to i takie efekty. Coś tam musiało się dziać ze poprzedni właściciel rzeźbił
Ducafrica
17.07.2021, 10:30
Jak pisałem wcześniej, czekałem na adapter i kabel z ali. Sprzęt dotarł.
Aplikacja TuneECU wykryła 8 błędów, skasowałem wszystkie, niestety 1 wraca.
Błąd:
P1650
Lost communication with RCU (or immobiliser malfunction)
Więc ciągle to samo.
Jak zainteresowani wiedzą KAT jest wystawiony na sprzedaż (jako uszkodzony) tutaj na forum i na portalach aukcyjnych.
lukasz_vip
26.07.2021, 11:54
A czemu ty się nie chwalisz, że ty z mojego podwórka jesteś? :P
Nie było okazji się spotkać nigdy :D
Ducafrica
26.07.2021, 17:09
Widziałem, ale się nie odzywałem bo i tak maszyna nie działa :)
Ducafrica
09.10.2021, 13:59
Kolejna aktualizacja. Może kogoś ciekawi co dalej z moto.
Postanowiłem kupić oryginalną część, tj. stacyjkę wraz z kluczykami, kartą i immo.
Chcę, aby moto było w 100% sprawne i takie sprzedać.
W naszym krajowym sklepie KTM, część ta była niedostępna, więc spróbowałem u sąsiadów czechów. Oni wysyłają jedynie u siebie lub na słowację. No to szukam dalej.
Padło na niemiecki sklep ktm-versand.de. W katalogu część dostępna, więc zamawiam, płacę. Cena 449.87 euro.
Ciekawostka. Musiałem dosłać numer (code Z) z karty i dowód że moto należy do mnie (umowa kupna).
Babka z obsługi pyta czy czekanie nie jest dla mnie problemem. Trochę dziwne pytanie, ale nauczony cierpliwością po zakupach na aliexpress odpowiadam że nie.
Zamówienia dokonałem 27 lipca. W międzyczasie wysłałem kilka pytań co z moją przesyłką. Raz zastałem panią z obsługi sprzedaży na urlopie.
Okazuje się że moje zamówienie zostało złożone w Austrii, tak sobie wnioskuję, bo proces dość długi, mimo że towar widnieje u nich na stronie jako dostępny.
Wczoraj dostałem informację że:
I get new information from KTM.
The Producer of the item wait for some electric parts.
The get them in week 42. They say that we get the ordered part beginning of November.
At the day we get we send out and inform you with the DHL Tracking number.
Czyli być może na moje urodziny przyjdzie część.
Teraz po tym długim czasie oczekiwania zastanawiam się czy... przyjdzie to co zamówiłem, czy będzie działać, bo jazda do serwisu ktm na lawecie raczej mnie nie ominie. Słowem = shit.
Ducafrica
15.11.2021, 20:31
Po urodzinach, ale i tak się cieszę, bo paczka w końcu dotarła.
Z początku się zdziwiłem że brakuje karty kodowej, ale wygląda na to że stara karta będzie pasować. W końcu brali ode mnie dane, łącznie z umową kupna, a to znaczy że kat nie jest jakiś lewy ;)
Wzór starych i nowych kluczy jest niemal identyczny, czyli to takie kopie. Stare klucze pasują do nowego zamka - czyli już nie muszę się martwić że nowe nie podpasują do wlewu paliwa :)
https://i.imgur.com/BVdBYFL.jpg
Widzę, że zmieniłeś zdjęcie i dobrze bo zdjęć grotu kluczyka jak również zdjęć z okolicy garażu gdzie trzymasz moto nie wrzuca się do netu. Oto co można zrobić przy pomocy zdjęcia grotu kluczyka
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211117/705af6179001b9815a451f0fc01c26c8.jpg
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Widzę, że zmieniłeś zdjęcie i dobrze bo zdjęć grotu kluczyka jak również zdjęć z okolicy garażu gdzie trzymasz moto nie wrzuca się do netu. Oto co można zrobić przy pomocy zdjęcia grotu kluczyka
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211117/705af6179001b9815a451f0fc01c26c8.jpg
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zamowilem ta sama usluge z ali i rowniez jestem zadowolony z wykonania. Z drugiej strony to zadna kosmiczna technologia za tym nie stoi, wymiary grota kluczyka sa znane a reszte po przeskalowaniu mozna latwo odczytac z zdjecia.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.