View Full Version : CRF1100 czarny ekran.
To dzisiaj był ten dzień że Afra jechała na serwis przy 12000 km.
Odpaliłem moto, podpiąłem fona pod usb, android auto start, mapa na ekranie, i nagle restart systemu.. Ok, każdej elektronice może się zdarzyć. Jednak ekran nie odpalił się tylko zawisł na czarnym polu. Wyłączyłem moto, odpiąłem fona. Start na nowo, nic. Ni ma ekranu. 6 rano, 260km przede mną , nie chce mi się dalej grzebać, mały wyświetlacz działa, jadę.
Przerwa na kawę bo zmarzłem. Mówię, dobra, odpinam aku. Podpiąłem baterię i jest, ekran funguje. No to jedziem. 2 może 3 kilosy radości i dup, nie ma ekranu znowu. Dojechałem na serwis, olej zmienili, pieczątkę w serwisówke wbili. Co z ekranem , pytam. No co, odpowiada fachman, nie działa, sprawdziłem bezpieczniki, mówi, i nie działa. Napisałem maila do Hondy, co dalej robić , mówi. Rynce mnie opadły, i z takimi opadniętymi do domu 260 km się pokulałem. Irlandzka obsługa klienta:mur:
Dodzwoniłem się do salonu w pl gdzie moto zakupiłem, uprzejma pani mówi, że po niedzieli dostanę info co robić dalej. Czy da się to uleczyć czy wymiana telewizora. No to czekam.
Miał kto taki problem z ekranem?
Z tego co w mi w Dos Toros w w Tychach mówili to mieli dwa zgłoszenie braku reakcji na dotyk. Ale ekran normalnie działał
pozdrawiam
Marcin Jan
Tak wiem, bo właśnie dzisiaj z nimi rozmawiałem. Jednak przypadku czarnego ekranu jeszcze nie mieli.
Działa! Sprawdziłem bezpieczniki, wtyczki, konektory. Nic.
Odpiąłem aku, włożyłem pendrive z aktualizacją systemu do android auto. Zapiąłem aku, przekręciłem kluczyk. Ekran odpalił.. Bez pendriva też funguje. Wychodzi na to że jakiś problem softwerowy. Oby. Będzie testowane.
Było testowane. Po dłuższej przerwie nie działa, jak wepnę USB z aktualizacją rusza. Jak odpalam raz za razem w krótkich odstępach czasu, działa. Czasem zdąży się jednak że jak ekran ruszy to po krótkim czasie robią się zielone pionowe pasy a potem cały zielony ekran. Nawet jak przekręcę kluczyk na Off to ekran świeci. Trzeba wtedy odpinać baterie. Czekam na info z hondy co z tym robimy.
Po dalszych testach. Ekran nie odpala ale moto jeździ. Więc pojechałem na weekend. Na trzeci dzień chce wracać a rozrusznik nie kręci. Bateria umarła. Zawsze mam ze sobą cteka więc podpiąłem ale mimo usilnych prób bateria nie daje się pobudzić i nie przyjmuje prądu, Martwa. Ten ekran mimo że nie odpala pewnie próbuje w jakiś sposób się restartować czy cuś i wyssał baterię.
Trza było jechać DRką :D :D :D
Syna na derkę ze sobą nie wezmę. Gdybym jechał sam to pewnie tak by było.
No i wszystko jasne. Ekran do wymiany, nawet po wyłączeniu stacyjki pobiera 8mAh kiedy powinien 0,4mAh. Co się zrypało nie noe wiem. Wiem natomiast że na wymianę musi zgodzić się oficjalnie honda Europa bo koszt wyslwetlacza to uwaga! 13 tysięcy PLN. Kosmos. No więc czekam.
Znajomy miał to samo...czarny ekran w 1100 ATAS...3razy mu zmieniali wyświetlacz...ale z tego co pamiętam to chyba razem z kompem...robił w MCSie (możesz zadzwonić i podpytać, może cos podpowiedzą). Nie wiem czy w końcu się udało, bo gadałem z nim ostatnio po drugiej naprawie we wrześniu...ale wiem, że 3ci raz laweta go zabierała do serwisu... :dizzy: A miał chłop zwykłą 1000 bez tej całej 'elektroniki' to go skusiły esy bajery i potem był dramat...dobrze, że blisko domu :mur:
BTW. Uwielbiam swoją NAT z linkami gazu jeszcze i normalnym wyświetlaczem...jedyne co może mnie zaskoczyć to brak prądu ;)
Powodzenia :Thumbs_Up:
GregoryS
24.04.2021, 23:56
Idz Pan w... z takim adwenczer.
No i wszystko jasne. Ekran do wymiany, nawet po wyłączeniu stacyjki pobiera 8mAh kiedy powinien 0,4mAh. Co się zrypało nie noe wiem. Wiem natomiast że na wymianę musi zgodzić się oficjalnie honda Europa bo koszt wyslwetlacza to uwaga! 13 tysięcy PLN. Kosmos. No więc czekam.
I dlatego nowa nigdy nie dorówna starej AT .
I dlatego nowa nigdy nie dorówna starej AT .Wow. Dlatego używam ciągle telefonu stacjonarnego bo nigdy się nie rozładuje. Komórkowy nigdy nie dorówna staremu z tarczą.
Przepraszam z OT.
pozdrawiam
Marcin Jan
Daj spokój. Ta dyskusja nie ma sensu. Najciekawsze w sumie, że to zawsze miłośnicy 'starego' jadą po nowym. Raczej nie słyszy się głosów osób jeżdżących na 1100 czy NAT, że XRV jest kiepskie. 'Nie jeździłem, ale nowe to gówno' ;)
Nie mam zamiaru wchodzić w polemikę czy rozkręcać g.burzy, ale bardzo dużo pojazdów ma problemy wieku dziecięcego. Kiedyś były to felgi, wały itp teraz jak widać jest elektronika, która wdziera się wszędzie. OK nie każdy musi to lubić ale już niedługo analogowe będzie można kupić tylko używki. Kiedyś był gaźnik, potem wtrysk, teraz wszystko sterowane elektronicznie. Ponadto kontrola trakcji, abs, imu itp... nie da się zamówić wersji bez, fajnie jest jak się da coś wyłączyć, ale na ogół to więcej kosztuje (no dobra mała tenerka nie ma kontroli ;) ).
Ja osobiście bardzo lubię elektronikę, wyświetlacze, google/apple cary itp i w moto i w autach. Dlatego wziąłem CRF1100 a nie CT. Afra nie jest wyjątkiem albo raczej jest za giejesami czy multistradami. Nazwijcie mnie heretykiem ale osobiście nie lubię analogowych zegarów / desek rozdzielczych, podobają mi się z zewnątrz starsze motki i stare auta ale jak siądę za kierę to nie, nie chcę ich
Mam mieszane uczucia co do radarów w moto bo nie wiem czy chciałbym żeby motek sam hamował np w zakręcie hmmm... może się nie znam. Ale już w autach uważam automatyczne hamowanie w sytuacji awaryjnej za coś super. Przynajmniej raz uniknąłem dzięki temu wypadku. U mnie w robocie jest ponad 100 służbowych osobowek i po wprowadzeniu obowiązku zamawiania ich z takimi systemami praktycznie do zera spadły klasyczne najechania na tył poprzedzającego pojazdu. A przypomnę ze pierwsze wersje tych systemów działały bardzo kulawo.
Kończąc najpiękniejsze jest to że jesteśmy różni i mamy własne prawo wyboru :at:
Czy jak komuś zabraniam mieć kłopoty z nową AT , a trochę ich było opisanych.
Jeśli ktoś lubi zagadki co za chwilę zgaśnie , lub nie zmieni biegu , czy zapalą jakieś kontrolki to przecież ma prawo.
Jednak wolę swoją nudną 03 mającą 32 lata bo od 18 lat jak ją mam nigdy się nie zastanawiałem czy wyjadę z garażu i czy wrócę.
Niech będzie że jestem analogowy , ale dzięki temu się nie rozładuję.
Kiedyś się śmialiśmy z BMW jakie to awaryjne , że ekipa z częściami za nimi jedzie na wyprawy że śmigłowcami dowożą części.
Cóż, inni producenci chyba ich dogonili.
Mam propozycję , pogadajmy o nowych Afrykach za te moje 18 lat , albo jak będą miały 32 lata.
(...)
Mam propozycję , pogadajmy o nowych Afrykach za te moje 18 lat , albo jak będą miały 32 lata.
Będziemy je wtedy wspominać z łezką w oku, jaki to fajny miało dźwięk silnika, a jeszcze z jakimś tłumikiem akrapa to już prawie poezja . . . .
- Tłumikiem ? Dziadku, a co robił w motocyklu tłumik ?
:D:D
muszel72
27.04.2021, 08:13
W NAT z 16 roku tez przecież były choroby wyżej wspomniane. A to anoda, a to szprychy, a to inne dupsy...yyyy w zasadzie nie pamiętam jakie jeszcze:)
Dopracują koledze ten wyświetlacz i będzie git:)
Jakie choroby? Wybiórcze wycieranie lag i szprychy. Nie u wszystkich. Ja lagi rozbierałem dwu lub trzykrotnie i nie było śladów. Ewolucja ekranu z przyzwoitego w 16 do średniego w 18 po koszmarny w 1100 to są 2 kroki w tył bo moto nawet nie odpali jak się telewizor nie włączy. Już widzę to stado psów wielkich jak krowy pod Kaldamo Pass jak lecą mnie zeżreć a ja czekam aż się zagrzeją lampy w telewizorze :dizzy:.
No ale nie ma tego złego wszak mamy karplej i androidcośtam więc jest lepiej ;). Znaczy zgodnie z wolą narodu.
Da się odjechać zanim telewizor zaświeci
A to przepraszam :Thumbs_Up:. Ulżyło mi. Może bym zatem przeżył.
Mimo że ekran zgłupiał, motocykl działał normalnie, wszystkie systemy ( manetki, zawieszenie, tryby silnika) wszystko działało normalnie, tyle że trza było na pamięć operować. Choroby wieku dziecięcego, brałem to pod uwagę, a przecież mogłem poczekać 2, 3 lata aż ogarną wszystkie problemy, może nawet do lifta. Czy jednak o to chodzi? Śmieją się ci co mają 30 letnie moto że te nowe to badziew a stare to i na urynie pojedzie. Też mam 30 letni motocykl, i naprawdę lubię nim jeździć i patrzeć na niego. Jednak nowe moto, takie z salonu to inne emocje, uczucia. I rozumiem że 30 lat temu każdy motocykl, samochód maszyna wychodził z fabryki i żadnych problemów nie sprawiał, od początku dopracowany, ogarnięty, i jeszcze kawę rano do łóżka podał. Fajnie. :)
Ocet, pozdrawiam z Galway ;)
Wbijaj do nas na grupe:
http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=105
Moze cos sie ruszy w grupie jak ktoś nowy dołączy ;) bo na razie to cisza w AfroCeltach :D
Żeby przez polskie forum pisać jak masz mój numer telefonu i 15 minut jazdy moto do mnie :) Oj Tymon :)
Nie mam uprawnień do przeglądania tej strony, takie info się wyświetla.
I mnie dopadło. Ekran świeci, ale dotyku brak. Jutro zgłaszam.
Pozdrawiam
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
syncronizator
14.02.2022, 22:09
Tfu tfu ...współczucia ... daj znać jak się Honda zachowa w tej sytuacji.
felipe84
15.02.2022, 16:28
U mnie też padł dotyk po zimie. Jutro zgłaszam.
syncronizator
15.02.2022, 17:08
Dowiedziałem się u źródła, że Honda ma duży problem z tymi dotykami.
Być może doczekamy się akcji serwisowej.
Ja dziś odstawilam na przegląd i wszystko działało.
felipe84
16.02.2022, 09:34
Dowiedziałem się u źródła, że Honda ma duży problem z tymi dotykami.
Być może doczekamy się akcji serwisowej.
Tak, krąży taka plotka. Ja tak czy inaczej wykupuję rozszerzoną gwarancję na pięć lat :umowa:
Też chciałem wykupić ale jak przeczytałem wyłączenia to się wyleczyłem :D
syncronizator
16.02.2022, 11:43
Też chciałem wykupić ale jak przeczytałem wyłączenia to się wyleczyłem :D
Wczoraj pytałam o cenę rozszerzenia gwarancji do 5 lat.
Nie jest to gwarancja Hondy tylko raczej ubezpieczenie firmy zewnętrznej.
Cena 1750zł na 3 lata.
R2D2 .. czy możesz powiedzieć co dokładnie odwiodło Cię od tej wykupienia tej usługi/ubezpieczenia ?
Zawsze jest oferowane jako ubezpieczenie. Ja tam wykupiłem. Nawet jak są wyłączenia - łatwiej mi z tym niż bez tego będzie sprzedać motocykl w jakiejś przyszłości.
Mam jeszcze czas na wykupienie do końca gwarancji producenta.
Od wykupienia ubezpieczenia odwiodła mnie na razie lista wykluczeń zawarta w umowie która jest dostępna na stronie HONDY. Firma ubezpieczeniowa jest z UK z siedzibą w UK wiec w razie "W" wszelkie roszczenia mogą być znacznie utrudnione.
Nie wykluczone że wykupię w celu późniejszej łatwiejszej sprzedaży.
syncronizator
16.02.2022, 15:24
Tu jest link:
https://www.honda.pl/motorcycles/owners/gwarancja-honda-plus-2-plus-1.html
GregoryS
16.02.2022, 17:20
Link ktorym koledzy powinniscie sie zainteresowa to profil uzytkownika "Onufry" z tego forum. Ubezpiecza duza czesc motocykli tutejszych uzytkownikow, w tym moj. Ma tez opcje rozszerzonej gwarancji.
Warunki ubezpieczenia ktore mi zaoferowal byly bez porownania lepsze niz to ktore dostalem w ASO. DUZO lepsze.
OC/AC robię u Darka. We wszystkich motocyklach.
Mi nawet Enfielda ubezpieczył choć mówił ze za szybki :)
felipe84
18.02.2022, 13:40
Też chciałem wykupić ale jak przeczytałem wyłączenia to się wyleczyłem :D
Helvetia?
felipe84:
Syndykat Lloyd's nr 4444,
zarządzany przez Canopius Managing Agent Ltd pod nr
01514453, zarejestrowany w Anglii w Gallery 9, One
Lime Street, London, EC3M 7HA
A wracając do ekranów , wiadomo coś co jest przyczyną i co robią z tym serwisy ?
felipe84
19.02.2022, 22:54
Lloyds to finalnie Helvetia.
Rzekomo wyszła trefna seria telewizorów, choroba wieku dziecięcego. Niektórzy próbują doszukiwać się w niskim napięciu aku po zimie, ale ja jeździłem sporo, także wątpię.
A próbowałeś wywołać kalibrację ekranu z przycisków z manety ?
Tak tylko pytam bo może telewizor traci dane kalibracyjne jak się aku rozładuje.
A kalibracja nie dotyczy tylko dotyku?
muszel72
20.02.2022, 09:36
Da się z tym jechać? Gdyby mnie trafiło np w Turcji to wrócę czy jakiś ograniczający check engine pójdzie?
Da się z tym jechać? Gdyby mnie trafiło np w Turcji to wrócę czy jakiś ograniczający check engine pójdzie?Oprócz dotyku wszystko działa. Ekran obsługuję przyciskami na kierownicy. Czekam na decyzję Pana Hondy, a w tym czasie nawijam kilometry.
Pozdrawiam
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Mam prośbę do kolegów co im dotyk nie działa żeby wywołali kalibrację ekranu dotykowego strona 105 i 106 instrukcji obsługi i spróbowali przeprowadzić
kalibrację.
Ciekawe jest to czy to usterka programowa i wtedy da się ekran skalibrować i powinien działać czy usterka sprzętowa i trzeba będzie wymieniać ekran.
Andzin75@gmail.com
20.02.2022, 12:29
Mam prośbę do kolegów co im dotyk nie działa żeby wywołali kalibrację ekranu dotykowego strona 105 i 106 instrukcji obsługi i spróbowali przeprowadzić
kalibrację.
Ciekawe jest to czy to usterka programowa i wtedy da się ekran skalibrować i powinien działać czy usterka sprzętowa i trzeba będzie wymieniać ekran.
Hej miałem wyjęty aku na zimę wczoraj podłączyłem ,niestety brak reakcji dotyku na panel :( .Kalibracja wywołana przyciskiem też nie działa... w garażu około 5 stopni.
Andzin75@gmail.com, ja rozumiem, że jak 'trwoga to do Boga', ale 'dzień dobry' wypadałoby w Powitalni (https://africatwin.com.pl/showthread.php?p=769658) napisać...
Wersja softu 3.10 ?Tak
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Oglądam taki kanał na YT który prowadzi gość z Czech no i też się skarżył że po zimie, ekran odmówił posłuszeństwa (dotyk). Aczkolwiek dodał że parę dni później ekran wrócił do normy. Zgłosił to do Hondy w Brnie ale na razie również bez odpowiedzi. Także chyba grubsza sprawa się szykuje....
pozdrawiam Marcin Jan
Mogliby nam powymieniać na takie co szybciej działają ;)
GregoryS
21.02.2022, 20:49
Takie co dzialaja blyskawicznie juz mieli.
114224
Teraz sa "nowoczesne" i "kolorowe" ;)
No to chyba czas odłączyć akumulator i sprawdzić co się stanie.
W tych telewizorach faktycznie coś nie do końca działa , raz że odpala to się jak stary laptop z dyskiem HDD a dwa że nie zawsze wogle działa (czarny ekran).
Reakcja na jakiekolwiek rozkazy po pokazaniu się obrazu przychodzi po kilkudziesięciu sekundach.
Trzeba sprawdzić czy w specyfikacji telewizora od NT1100 jest też bluetooth 2.1 +EDR i czy tam też wszystko tak muli.
Dodam że bluetooth 2.1 +EDR powstał w 2007 roku.
Coś mi się zdaje że Pan Hąda weźmie nas na przetrzymanie i będą nas karmili updejtami i wymieniali telewizory na inne sprawne do końca gwarancji.
Dobrze wiedzieli że wstawiają stara technologię z nowym wyświetlaczem. Podłączanie np iphone 13 po kablu to jest lekka żenada. Jakby moto miało 10 lat to rozumiem. Nie wiem czy samochody 10 lat temu nie miały lepszego standardu bluetooth niż nowa afra dzisiaj.
Ale najlepsze jest to ze trip zawsze działa :D:D:D:D
a dwa że nie zawsze wogle działa (czarny ekran)
Nagraj to telefonem jeśli taka anomalia występuje. Zgłoś i dołącz film. W moim przypadku jak dołączałem film / zdjęcie lub opinię rzeczoznawcy to diametralnie zmieniało podejście i sposób wszelkich napraw.
I jak tam panowie reklamacje ? coś wiadomo coś ? :D
Majster : Narazie nie reklamowałem , wole jeździć i się delektować. Na reklamację mam jeszcze duuużo czasu.
felipe84
07.03.2022, 10:58
I jak tam panowie reklamacje ? coś wiadomo coś ? :D
Majster : Narazie nie reklamowałem , wole jeździć i się delektować. Na reklamację mam jeszcze duuużo czasu.
Nic nie wiadomo, myślą jak tego dotknąć.
syncronizator
07.03.2022, 12:07
Ile czasu ma serwis na rozpatrzenie reklamacji?
Co do zasady 14 dni w przypadku rękojmi. W przypadku niedotrzymania tego terminu uznaje się, że reklamacja jest zasadna.
Ale kiedy będzie naprawiona (jeśli tak zażyczył sobie klient) to chyba inna para kaloszy. Bo w sumie można też żądać obniżenia ceny i tu pewnie trudniej będzie się, po milczącym uznaniu, Hondzie migać.
Z tym że w przypadku gwarancji będą obowiązywać terminy z umowy gwarancyjnej, a jeśli ich nie ma to tak jak w rękojmi.
Ktoś negował zatrudnienie prawnika ale jeśli "Honda" się ociąga to jest to jedyna droga. Walczyłem tak z Kawasaki, nagle po piśmie z kancelarii dostali przyśpieszenia.
pozdrawiam Marcin Jan
syncronizator
13.03.2022, 19:45
Wg mnie usterki trzeba zgłaszać natychmiast ... aby nie wyexpirowała gwarancja.
I cisnąć ..cisnąc cisnąć.
Odpaliłem wczoraj po zimie , aku nie odłączane ani nie doładowywane.
Afra stała od 21 listopada 2021 nie tykana. Zapaliła jakbym wczoraj postawił.
Wszystko działa , dotyk też.
Sezon rozpoczęty tripem 160 Km :D:D:at::D:D
Ja prawie tak samo :)
Też zostawiłem z końcem listopada i w minioną sobotę odpaliła jakbym ją wczoraj zostawił.
I 250 km - nie spotkałem ani jednego motocyklisty, aż dziwnie się czułem :)
Witam
U mnie też się pojawił problem z działaniem ekranu (dotyk) po zimie.:(
Czy ktoś już uzyskał jakieś info od serwisu w tej sprawie?
Dodatkowo mam problem z uruchomieniem silnika.
Dopiero po 4-5 przyciśnięciu startera rozrusznik uruchamia motor.
Przy każdym wcześniejszym przyciśnięciu słychać tylko załączającą się pompę chyba paliwa. Akumulator naładowany, napięcie 13.0-13.2 V.
Jak już odpali to rozrusznik uruchamia się za każdym razem.
Postoi dobę i znów ten sam porblem
Czy ktoś spotkał się z tym problemem?
A miało być tak pięknie Honda = bezawaryjność :mad:
Pozdrawiam
W CRF1000 problem z przyciskiem rozrusznika też występuje, czyli w 1100 tego nie poprawili. Najgorsze, że nie występuje jako oddzielny element do wymiany a tylko jako komplet za chorą kasę. Spróbuj rozebrać, wyczyścić i przesmarować wazelinką techniczną.
mrP_6frH7Sc
Tomkoo ... a odłączałeś akumulator w zimie ?
Akumalotor na zimę był wymontowany, trzymany w ciepłej kotłowni.
Przed zamontowaniem podładowałem kilka dnia na ładowarce OPTIMATE 4.
Najlepiej byłoby chyba podłączyć drugi akumulator i sprawdzić.
Nie o akumulator tu chodzi tylko o odłączenie elektroniki od zasilania.
Usterka dotyku może mieć z tym związek ale to tylko moje przypuszczenie.
Nie wyjmowałem akumulatora na zimę. Usterka wyświetlacza mnie dopadła.
Pozdrawiam
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Może jakiś wpływ ma niska, ujemna temperatura?
Może jakiś wpływ ma niska, ujemna temperatura?Chyba nie. W garażu podziemnym stała.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
syncronizator
19.03.2022, 14:50
Im więcej ludzi zgłosi naprawę gwarancyjną tym lepiej dla sprawy.
Im więcej ludzi zgłosi naprawę gwarancyjną tym lepiej dla sprawy.No chyba nie ma nikogo kto by nie zgłosił. Z drugiej strony ja nie używam dotyku także mógłbym nawet nie wiedzieć że nie działa.
BTW ma ktoś info jak sytuacja wygląda w innych krajach? Jakieś forumowe wieści?
pozdrawiam Marcin Jan
Zobaczcie kto produkuje afrykowy telewizor :D
No to by się wydawało że jakieś doświadczenie mają. Pewnie specyfikacja przyszła z farbki taka że nie było wyjścia i cieli koszta
pozdrawiam Marcin Jan
syncronizator
20.03.2022, 20:15
No chyba nie ma nikogo kto by nie zgłosił.
Podkreśliłem bo nie widzę na forum (a być może przeoczyłem)informacji jak sprawę rozwiązała honda .
Może się ktoś wprost pochwalić jak honda rozwiązuje problem?
Widać SN na unicie więc coś tam można by wydedukować ... wadliwa seria ?
felipe84
20.03.2022, 21:19
Zobaczcie kto produkuje afrykowy telewizor :D
Dziwi tym bardziej, że działa to tak tragicznie i kosztuje 12k :mur:
GregoryS
20.03.2022, 22:20
12k dla Ciebie jako klienta. Nie sadze zeby Honda kupowala to w cenie wyzszej niz polowa tej kwoty, wliczajac w to gruba marze samego producenta. A rzeczywisty koszt produkcji⌠moze 1/4 tej kwoty.
Garmina bym nie winil. Dostali pewnie wymagania i maksymalna cene za sztuke za ktora Honda kupi. Opracowali, ktos z Hondy to klepnal, i git.
Syncronizator.. U mnie ekran został wymieniony rok temu, naczekałem się 5 tygodni na wymianę ze stojącym motocyklem w serwisie..
Andzin75@gmail.com
17.05.2022, 20:31
Witanko panowie u mnie po 3 miesiącach ekran ożył ale usunąłem fabryczna folie której wcześniej nie widziałem ,wpierw lagował ale z każdym dniem coraz lepiej i teraz już prawie normalnie śmiga.. może komuś też to pomorze ,przypominam aku miałem wyjęty na zimę a i garaż nie ogrzewany był... teraz google maps zdecydowanie łatwiej obsłużyć
Hmmm czyżby "klej" foli powodował lagi na ekranie.
pozdrawiam Marcin Jan
Ja ekran obsługuję przyciskami. Raczej nigdy go nie dotykam. Nie jest to wygodne nawet na postoju. Laguje z guzików jak siemasz więc nie sądzę, że to efekt naklejenia folii. Może jakis upgrade oprogramowania robiłeś i coś tam zoptymalizowali?
A miała być taka cudowna, nie zajebliwa..;)
GregoryS
19.05.2022, 22:56
Nie denerwuj kolegow, i bez tego maja ubaw z nowosciami :P
A miała być taka cudowna, nie zajebliwa..;)
To tylko ekran :)
A miała być taka cudowna, nie zajebliwa..;)
Taaaa miała a wyszło jak przystało na dzisiejsze czasy.Kiedyś to było inaczej.
dawid8210
20.05.2022, 18:26
Gdyby tak wtedy zamiast amerykański, Pawlak miał powiedzieć japoński.....:D
ZwUx7L5zDcQ
Taaaa miała a wyszło jak przystało na dzisiejsze czasy.Kiedyś to było inaczej.
Dokończę za Ciebie, Honda teraz to tylko stan ... wspomnień ?
Niestety dzisiaj moją dopadł brak tableta - w ogóle nie reaguje na kluczyk. Po włączeniu zapłonu nic się nie dzieje. Moto stało 5 dni w garażu podziemnym i dzisiaj rano ledwie odpalił ale ekran pozostaje czarny. Byłem w MCSie sprawdzili bezpieczniki i powiedzieli, że nie wiedzą co się dzieje oraz abym obserwował problem. Dodam, że telefon podłączony kablem usb nie ładuje, więc to gniazdo także nie działa...
Zadzwoniłem do serwisu, gdzie moto było kupowane to powiedzieli aby podjechać, będą próbować kalibrować ale także zostanie zrobione zgłoszenie (został mi tylko 1 miesiąc gwarancji).
co to znaczy LEDWO ODPALIŁ. masz prąd?
jeśli jest niskie napięcie na aku przy rozruchu dojdzie do resetu kompa. w wielu maszynach tak się dzieje.
m
ledwo odpalił, to znaczy, że wydawało mi się, że jakby za pierwszym zakręceniem nie odpalił, to bym musiał wyjmować aku i go ładować. Zdarzały mi się w przeszłości sytuacje, kiedy posatał około 7 dni to już nie odpalił, ale nigdy wcześniej nie było takiej sytuacji, że wyświetlacz w ogóle nie odpalał.
Postał siedem dni i nie odpalił ? coś ci tam ostro prąd żre albo aku lub regulator masz padnięty.
Moja afra stała całą zimę i bez żadnego doładowania aku odpaliła po zimie jakby jeden dzień minął.
ledwo odpalił, to znaczy, że wydawało mi się, że jakby za pierwszym zakręceniem nie odpalił, to bym musiał wyjmować aku i go ładować.
Litowy aku w niskich temperaturach wyraźnie wolniej kręci rozrusznikiem, ale zawsze jakoś odpalał.
Zdarzały mi się w przeszłości sytuacje, kiedy posatał około 7 dni to już nie odpalił
Coś żre prąd? Aku ma jakiś feler? Widziałeś może jakie było napięcie akumulatora przed rozruchem? (jeśli miałeś ustawione na widoku w tablecie).
Daj info jak to zostanie rozwiązane, czy skończy się wymianą tabletu czy coś innego go wskrzesi?
muszel72
03.11.2022, 14:26
Alarm?
ledwo odpalił, to znaczy, że wydawało mi się, że jakby za pierwszym zakręceniem nie odpalił, to bym musiał wyjmować aku i go ładować. Zdarzały mi się w przeszłości sytuacje, kiedy posatał około 7 dni to już nie odpalił, ale nigdy wcześniej nie było takiej sytuacji, że wyświetlacz w ogóle nie odpalał.
przemyśl czy nie masz dołożonych jakichś akcesoryjnych urządzeń - dodatkowe immo oprócz HISS lub alarm. chyba, że tam już wogle macie jakieś bezkluczykowe historie.
w moim 'starym' NC mozna było wyłączyć na postoju migającą diodę HISS. z poziomu meniu, rzecz jasna. PODOBNO w niektórych maszynach potrafiło to żreć aku.
Żebyś nabrał optyki to mój motocykl w ciągu trzech lat nie był akumulatorowo dotykany. W ostatnim roku jego posiadania jeździłem w lipcu a potem odpalałem go do sprzedaży w styczniu - odpalił od dotknięcia.
masz coś nie halo.
Postał siedem dni i nie odpalił ? coś ci tam ostro prąd żre albo aku lub regulator masz padnięty.
Moja afra stała całą zimę i bez żadnego doładowania aku odpaliła po zimie jakby jeden dzień minął.
U mnie od samego początku coś nie tak z aku. Nawet jak odbierałem moto z salonu to musieli mi wymienić aku z innego moto ponieważ mój był padnięty i od samego początku mam tak, że jak postoi do 6 dni to jeszcze odpali ale jak magiczny tydzień minie to nie ma szans na rozruch.
Litowy aku w niskich temperaturach wyraźnie wolniej kręci rozrusznikiem, ale zawsze jakoś odpalał.
Coś żre prąd? Aku ma jakiś feler? Widziałeś może jakie było napięcie akumulatora przed rozruchem? (jeśli miałeś ustawione na widoku w tablecie).
Mam podłączony zestaw od szynszyll'a i ten zestaw podpięty jest bezpośrednio do aku i wszystkie podłączone obecnie odbiorniki idą po kluczyku i tutaj bym nie upatrywał problemu.
Daj info jak to zostanie rozwiązane, czy skończy się wymianą tabletu czy coś innego go wskrzesi?
Oczywiście będę informował, na tę chwilę jutro odstawiam moto do serwisu.
Alarm?
Nie mam dodatkowego alarmu.
przemyśl czy nie masz dołożonych jakichś akcesoryjnych urządzeń - dodatkowe immo oprócz HISS lub alarm. chyba, że tam już wogle macie jakieś bezkluczykowe historie.
w moim 'starym' NC mozna było wyłączyć na postoju migającą diodę HISS. z poziomu meniu, rzecz jasna. PODOBNO w niektórych maszynach potrafiło to żreć aku.
Żebyś nabrał optyki to mój motocykl w ciągu trzech lat nie był akumulatorowo dotykany. W ostatnim roku jego posiadania jeździłem w lipcu a potem odpalałem go do sprzedaży w styczniu - odpalił od dotknięcia.
masz coś nie halo.
Tak właśnie myślę, ponieważ jak wcześniej wspomniałem już podczas odbioru nowego moto z salonu miałem falstart z aku i musieli mi dać z AT do mojej ATAS.
Co do akcesoriów to mam 4 odbiorniki ale każdy z nich idzie po kluczyku, czyli pobór powinien być minimalny.
Nie odkryje Ameryki ale masz coś jak to u nas mówią "zdupcone". Ja odpalam po 4 miesiącach od strzała. Mało, ten akumulator co mam od nowości potrafiłem rozładować jak zostawiłem na dwie godziny motocykl z włączonym zapłonem pod bankiem. Odpaliłem od startera, zrobiłem wieczorem 600 km i żyje nadal.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Nie odkryje Ameryki ale masz coś jak to u nas mówią "zdupcone". Ja odpalam po 4 miesiącach od strzała. Mało, ten akumulator co mam od nowości potrafiłem rozładować jak zostawiłem na dwie godziny motocykl z włączonym zapłonem pod bankiem. Odpaliłem od startera, zrobiłem wieczorem 600 km i żyje nadal.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
W takim razie muszę także to zgłosić, aby zweryfikowali ponieważ nie może tak być, że jak zapomne i nie odpalę w przeciagu tygodnia moto to kaplica.
zanim pojedziesz do ASO i się nasłuchasz opowieści z mchu i trawy: upewnij się, że masz naładowane aku i odłącz klemę na tydzień. będziesz znał odpowiedź na 100%.
możesz też a'priori między odłączoną klemę a biegun aku wstawić zwykły multimetr w roli amperomierza - oczywiście z kluczykiem na OFF. zobaczysz czy coś ssie.
Mogę tylko powtórzyć po kolegach - ja swoją odebrałem w grudniu 2019, jedna z pierwszych sztuk w PL i od tamtej pory nigdy nie dotknąłem się do akumulatora. Staram się dla przyjemności jeździć nawet zimą jak pogoda pozwala, wiec przestojów po 4 miesiące nigdy nie miała ale takie po 1,5 to z pewnością. Zbadaj to, bo brak odpalania po tygodniu to ewidentny problem z upływem prądu.
kolega matjas dobrze prawi.
BTW ktoś pisał że jak mu ekran wywaliło to żarło prąd jak głupie.
Oczywiście w Twoim przypadku mogło tak się dziać przed całkowitym padem tabletu. Zresztą Honda twierdzi że to nie wina samego tabletu (ekrnu) że robi się czarny tylko jakiegoś modułu współpracującego.
pozdrawiam Marcin Jan
stacyjka wyłączona , odłączasz przewód masowy od aku i wpinasz w obwód miernik ustawiony na mA powinno wskazywać <1mA poboru, jeżeli jest inaczej to w następnej kolejności wypnij kostkę z regulatora napięcia - łatwy dostęp za tylnym amortyzatorem (przynajmniej w CRF1000) jeżeli nadal nic to nie zmienia to już robota dla serwisu... trzeba wypiąć komputer ABS i ew. szukać dalej (zegary, sterownik silnika)
ew zostaje akumulator
podobno Li-ion ma samorozładowanie mniejsze, niż 0,1% pojemności na dobę. Więc 7dni to kiepski wynik .
Ciekaw jestem jak Wam odpalają motki na mrozie gdy jest w okolicy 0 lub poniżej, kupiłem kiedyś litowca do siebie i po późno jesiennej wyciecze gdy były przymrozki słabo palił, dopiero za 3-4 razem gdy aku złapał temperaturę będąc katowanym przez prądożerny rozrusznik
Ciekaw jestem jak Wam odpalają motki na mrozie gdy jest w okolicy 0 lub poniżej, kupiłem kiedyś litowca do siebie i po późno jesiennej wyciecze gdy były przymrozki słabo palił, dopiero za 3-4 razem gdy aku złapał temperaturę będąc katowanym przez prądożerny rozrusznik
W takich warunkach włączam światła ( dwie żarówki mam z przodu) na ok. 30 sec. Następnie czekam ok. 1 minutę i kręcę bez problemu.
Zrobiłem na aku JMP HJTX9-FP-1 12V 36 Wh 40 kkm w 5 lat. Stary padł po nieumyślnym rozładowaniu do zera włączonymi światłami. Kupiłem drugi taki sam.
Simon WRC
07.11.2022, 12:02
Nie o akumulator tu chodzi tylko o odłączenie elektroniki od zasilania.
Usterka dotyku może mieć z tym związek ale to tylko moje przypuszczenie.
Wrócę do tematu, bo zima nadchodzi i pewnie problemy powrócą :).
Temat zaniku dotyku nie dotyczy odpinania akumulatora, zapewne także nie dotyczy niskich temperatur. Moto przechowuję w garażu wolnostojącym nieogrzewanym gdzie podczas zimy temperatura spada poniżej zera, akumulatora nie odpinam. Na wiosnę (okolice marca) po pierwszym odpaleniu (moto nie jeżdżone przez około 4 miesiące) też zauważyłem brak reakcji ekranu na dotyk. Pomyślałem, zgłoszę w serwisie, pewnie tablet wyzionął ducha. Jednak po kilku dniach ekran zaczął normalnie reagować, wszystko działa jak powinno.
Nie omieszkałem zapytać o to w MCSsie przy okazji przeglądu. Mariusz, najbardziej ogarnięty człowiek w serwisie powiedział, że to "normalne" w tych motocyklach. Prawie 50% użytkowników zauważyło ten problem i nie nawet honda nie ma pojęcia skąd się to bierze :). Nie ma znaczenia czy moto było przechowywane na mrozie, w ogrzewanym pomieszczeniu, z podpiętym czy odpiętym akumulatorem. Jedyne co łączy te wszystkie przypadki jest odstawienie motocykla na dłuższy czas. Po prostu się zdarza i wszystkim cudownie dotyk wraca tak szybko jak zniknął. Jednym szybciej, innym później, liczy się kto ma więcej szczęścia :).
Oczywiście podstawy do reklamacji nie ma, bo ekran przecież działa. Pozostaje mieć nadzieję, że po gwarancji też będzie wracał. A jak nie, to lewym kciukiem też się fajnie operuje ;).
Cieszmy się z funkcjonalności naszych Afryk, bo nigdy nie wiemy co jeszcze nas zaskoczy :).
Honda aplikuje do 1100L badziewie od Garmina , które działa jak mu pasuje i w moim pojmowaniu rzeczywistości to jest bardzo dalekie od normalności.
Problemy z elektroniką, które nie występowały w modelach 1000L gdzie był zwykły ale niezawodny wyświetlacz zamiast wszystkomającego tabletu o czasie reakcji wolnossącego dizla są w tym modelu dość powszechne. To chyba miał na myśli mechanik mówiąc o "normalności".
Ja nie mam problemu z brakiem dotyku, lecz z całkowitym wyłączeniem tabletu.
Odstawiłem moto do serwisu, jakieś 250km i podczas tej podróży tablet ożył 2x i tyleż samo razy padł, aby na sam koniec jazdy, tuż przed serwisem ponownie ożyć.
Zgłoszenie serwisowe już zrobione, tak samo jak zgłoszona kwestia padu aku po 7 dniach postoju.
Czekam cierpliwie na info.
PS. Możliwe, że problem z aku jest powiązany z tabletem, który mógł wyciągać aku, aż w końcu wyłączył się na dobre...
kolega matjas dobrze prawi.
BTW ktoś pisał że jak mu ekran wywaliło to żarło prąd jak głupie.
Oczywiście w Twoim przypadku mogło tak się dziać przed całkowitym padem tabletu. Zresztą Honda twierdzi że to nie wina samego tabletu (ekrnu) że robi się czarny tylko jakiegoś modułu współpracującego.
pozdrawiam Marcin Jan
U mnie coś od samego początku nie halo było z aku/instalacją elektryczną, ponieważ podczas odbioru nowego moto i próby odpalenia w salonie wymienili mi na nowy aku (z innego moto, który stał tyle samo co mój, a nawet dłużej). Niestety byłem tak podjarany, że na początku mi to nie przeszkdzało ale z czasem zaczęło uwierać ale nigdy czasu nie było aby się tym zająć, aż do momentu padu tabletu.
syncronizator
07.11.2022, 13:11
Oczywiście podstawy do reklamacji nie ma, bo ekran przecież działa.
Z tym bym się nie zgodził.
Ekran co prawda wyświetla ale działa on wadliwie dlatego że jedna z funkcjonalności (dotyk) nie działa.... a powinien...bo tak informuje instrukcja od motocykla.
Jest podstawa do reklamacji.
I to jest problem po stronie hondy który powinien być przez nich rozwiązany.
I powiem .. boję się co będzie po gwarancji....
Wątpię czy to wytrzyma 10-15 lat
Chyba zostanie fajny wieszak na tablet jak AJP PR7... i trzeba będzie nauczyć się na pamięć obsługi grzania manetek i innych funkcji.
Simon WRC
07.11.2022, 17:44
Problemy z elektroniką, które nie występowały w modelach 1000L gdzie był zwykły ale niezawodny wyświetlacz zamiast wszystkomającego tabletu o czasie reakcji wolnossącego dizla są w tym modelu dość powszechne. To chyba miał na myśli mechanik mówiąc o "normalności".
Wolnossący diesel akurat reaguje szybciej niż turbo, bo nie ma laga ;). Stary wyświetlacz był pod tym względem lepszy, ale w słoneczny dzień duże G na nim widać. Kwestia bezawaryjności też może być oceniona za kilka, kilkanaście lat, bo na razie to najstarsze maję ledwo 6 :).
Z tym bym się nie zgodził.
Ekran co prawda wyświetla ale działa on wadliwie dlatego że jedna z funkcjonalności (dotyk) nie działa.... a powinien...bo tak informuje instrukcja od motocykla.
Jest podstawa do reklamacji.
I to jest problem po stronie hondy który powinien być przez nich rozwiązany.
Pozwolę się nie zgodzić, bo miałem co innego na myśli. Nie pisałem o tym, że nie ma podstawy do reklamacji niedziałającego dotyku, tylko dotyku, który nie działał a cudownie wrócił nie wiadomo kiedy. Jeżeli nie działa dalej, owszem, reklamuj, ale w znaczącej większości przypadków ponoć samo się naprawia :Sarcastic:.
Jak to w robocie żartujemy ma takie tematy: jeździć obserwować, a jak co będzie się działo proszę przyjechać ;-)
Naprawdę oszczędności producentów będą nas ciągnęły po kieszeni. Jedne mniej, inne więcej.
Przykład rdzy w małych crfach na spawach przy zbiorniku. Zalałem sziwaksem do profili zamkniętych. Z tego co się dowiedziałem, przeprawa przez mękę aby to złapać na gwaracji.
Sorry za oftop. Można skasować.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221107/88e6b131c4444ef383f34d7910315727.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20221107/e01dd41020d804f58bf103fcf83a63c5.jpg
syncronizator
09.11.2022, 13:08
Pozwolę się nie zgodzić, bo miałem co innego na myśli. Nie pisałem o tym, że nie ma podstawy do reklamacji niedziałającego dotyku, tylko dotyku, który nie działał a cudownie wrócił nie wiadomo kiedy. Jeżeli nie działa dalej, owszem, reklamuj, ale w znaczącej większości przypadków ponoć samo się naprawia :Sarcastic:.
Jeśli serwis nie stwierdzi usterki bo w trakcie badania dotyk będzie działać ... to faktycznie może nie uznać reklamacji.
Możesz też nagrać film i pokazać co Ci się przydarza ... jak tak zrobiłem i na podstawie filmu przyjęto i uznano reklamację.
Na podstawie filmu wymieniono mi wadliwy element.
Jeśli serwis nie stwierdzi usterki bo w trakcie badania dotyk będzie działać ... to faktycznie może nie uznać reklamacji.
Możesz też nagrać film i pokazać co Ci się przydarza ... jak tak zrobiłem i na podstawie filmu przyjęto i uznano reklamację.
Na podstawie filmu wymieniono mi wadliwy element.no tak ale honda przecież wie o tych usterkach i wie jak one się objawiają bo to nie pojedynczy zgłaszany przypadek, więc jeśli user zgłasza taki problem to nie powinna go rozpatrywać a nie żądać filmików.
pozdrawiam Marcin Jan
Rdza na zbiorniku na gwarancji? Brzuch mnie boli od śmiechu.
Pozdrawiam
Pan od gwarancji :D
syncronizator
11.11.2022, 10:42
...no tak ale honda przecież wie o tych usterkach ....
pozdrawiam Marcin Jan
Honda ..jak i większość firm w dzisiejszych czasach unika odpowiedzialności za swoje niedoróbki.
Więc nawet jeśli wie ... to unika strat finansowych po przez różne uniki. Gwarancja mija i odpowiedzialność za błędy znika. Po gwarancji nagle te naprawy stają się zasadne bo Honda na tym ewentualnie może zarobić. Takie mamy realia i tyle. Wszystko jest przemyślane i ryzyka są oszacowane.
To samo jest z ubezpieczalniami ... jak nie walczysz to Cię zbywają.
Ostatnia akcja serwisowa Hondy związana z wymianą softu i to, że przysyłali pisma poleconym, to w mojej ocenie była akcja chroniąca w sensie prawnym dupę Hondy.
Informowali klientów poleconym o akcji po to aby nie można było podnosić w sądzie argumentu, że nie informowali pomimo , że wiedzieli o niebezpiecznej dysfunkcji ... co mogło by wpłynąć na ewentualne roszczenia że strony userów. Każdy upgradowany VIN jest odnotowany w bazach Hondy.
Po upgrade sprawdzałem czy mój VIN jest jeszcze do upgrade i już nie był. Liczą się słupki w excelach i na prezentacjach na spotkaniach zarządu.
Zadowolenie klienta też jest badane i wyceniane. ...
W sumie to żadna nowość ..wszyscy to wiedzą.
Doskonale powiedziane. Wszyscy to wiedzą. Taki świat. Globalna konkurencja. Wszystko się bada, ocenia ryzyka i wycenia. Na końcu inwestor oczekuje zwrotu z kapitału. Dyskusja o tym prawie metafizyczna jest.
Simon WRC
14.11.2022, 11:26
Liczą się słupki w excelach i na prezentacjach na spotkaniach zarządu.
Zadowolenie klienta też jest badane i wyceniane. ...
W sumie to żadna nowość ..wszyscy to wiedzą.
Jak w każdym biznesie na poziomie marketingu :). Na podstawie słupków decyduje się na ile można w danym zakresie sobie pozwolić. Zadowolenie klientów to też jedna z kluczowych danych, ale nigdy nie będzie na najwyższym poziomie, co wynika z analizy ryzyka. Należy utrzymać taki stosunek kosztów do zadowolenia klienta żeby produkt nadal się sprzedawał z założonym progresem lub na stałym poziomie, generując "rozsądne" koszty, które zawsze przeliczają się na wyższe zyski.
Dziś już nikt nie dewelopuje produktów jak Japończycy pierwszego lexusa LS poświęcając wiele lat pracy i doprowadzając każdy detal do perfekcji, nikogo na to nie stać. Długie badania i testy dałyby co prawda duży poziom bezawaryjności, ale jednocześnie pochłonęłyby za wiele środków, co przy dzisiejszej specyfice działania rynku i częstotliwości wprowadzania nowych modeli utopiłoby firmy produkcyjne.
czy ktoś miał taki tablet w rękach ew. nowy jeszcze w pudełku? może tam jest home made (chałupniczo) :D Wydawało mi się, że o tym tablecie napisano już wszystko.... jak życie może zaskoczyć.
konrado69
08.12.2022, 14:46
Cześć Wam !
przesiadlem się z litrowej Afryki na 1100 i również mnie dopadł problem z wyświetlaczem,a mianowicie z dotykiem - brak reakcji .
Pisałem do Hondy - na razie brak rozwiązania ( moto ma jeszcze rok gwarancji...)
Udało się komuś wymienić wyświetlacz z racji na niedziałajcy dotyk ?
Pozdro ! ;)
Rdza na zbiorniku na gwarancji? Brzuch mnie boli od śmiechu.
Pozdrawiam
Pan od gwarancji :D
Tak samo śmiali się ze mnie w Honda Lublin dając do zrozumienia jak głęboko mają mnie w dupie. Dostali opinię rzeczoznawcy i Honda wymieniła zbiornik na gwarancji.
Przy okazji, widzieliście dokument na którym ktoś się podpisał, stwierdzając że zardzewiały zbiornik paliwa w nowym (na gwarancji) motocyklu nie ma żadnego związku z jakimkolwiek niebezpieczeństwem teraz lub w przyszłości?
No właśnie.
Pójdźmy dalej. Udajcie się na badanie techniczne do SKP i pokażcie diagnoście palcem rdzę na zbiorniku paliwa. No ciekawy jestem reakcji Hondy / sprzedawcy jak się okaże, że roczny motocykl nie możne legalnie poruszać się po drogach.
Nie jestem diagnostą, być może można jeździć pojazdem z zardzewiałym zbiornikiem paliwa. Jest tu ktoś z aktualnymi uprawnieniami?
Edit: Nieuczciwi sprzedawcy dlatego tak postępują ponieważ klienci się temu nie sprzeciwiają.
kilka postów wcześniej była informacja, że ekran sam wraca do funkcjonalności po jakimś czasie. Także na wiosnę po pierwszej przejażdżce pewnie odżyje.
Były pompy paliwa, regulatory i wałki zdawcze teraz do akcji wkraczają tablety :)
Na grupie FB użytkowników CRF1100 jest sporo postów o zanikającym dotyku, jeden z użytkowników ma już nawrót problemu po wymianie wyświetlacza.
U mnie właśnie się zakończyła gwarancja na motocykl (jedna z pierwszych 1100) a dotykowego wyświetlacza nie naprawili mimo wielu zgłoszeń, maili itp. Teraz nawet przestali mi odpisywać, generalnie zostałem całkowicie olany przez hondę.
krzyshtof
02.01.2023, 10:36
Byłem zdecydowany na ten motocykl i dogadany z Dealerem ale zrezygnowałem w ostatniej chwili w związku z obawami o wspomniane usterki.
Dopóki nie naprawią ekranu na etapie jego produkcji to niestety wymiana wyświetlacza nawet na gwarancji to tylko odłożenie problemu w czasie ponieważ wymieniają na dokładnie taki sam jak był fabrycznie zamontowany (z tzw. wadą ukrytą).
Koszt wymiany na własną rękę niestety zabija ceną - około 15 000 zł
GregoryS
02.01.2023, 11:56
U mnie właśnie się zakończyła gwarancja na motocykl (jedna z pierwszych 1100) a dotykowego wyświetlacza nie naprawili mimo wielu zgłoszeń, maili itp. Teraz nawet przestali mi odpisywać, generalnie zostałem całkowicie olany przez hondę.
Jesli masz kopie maili, wyslanych pism itd. to sprawa jest oczywista i pociagniecie Honda Polska do "naprawy gwarancyjnej po gwarancji" to kwestia.. no wlasnie, kasy na prawnika i czasu na rozprawe/y w sadzie. Wiec da sie, ale zdecydowanie NIE TAK powinno to wygladac.
delirium
02.01.2023, 15:43
Byłem zdecydowany na ten motocykl i dogadany z Dealerem ale zrezygnowałem w ostatniej chwili w związku z obawami o wspomniane usterki.
Dopóki nie naprawią ekranu na etapie jego produkcji to niestety wymiana wyświetlacza nawet na gwarancji to tylko odłożenie problemu w czasie ponieważ wymieniają na dokładnie taki sam jak był fabrycznie zamontowany (z tzw. wadą ukrytą).
Koszt wymiany na własną rękę niestety zabija ceną - około 15 000 zł
Ja dwa razy anulowałem zamówienie w hondzie, pierwszy raz zaraz na początku w 2016 jak wchodziła, potem rok temu na ATAS. Głównie jakość wykonania mnie odrzuciła, rdza, paskudne spawy itp
miała być moja :(
https://i.imgur.com/ZGPBgW4.jpg
teraz są takie czasy, że z ASO się nie rozmawia tylko od razu prawnik nawet najgłupsze zgłoszenie musi być napisane językiem zrozumiałem dla importera.
To staje się już standardem w obsłudze, po prostu klienta, który nie fika na poważnie ignorują bo może sobie pójdzie lub podaruje albo jakoś to będzie.
Ostatnio słyszałem historię z zakupu nowej Daci oraz naprawy w ramach autocasco, kwota wymiany wlewu paliwa to ponad 15.000zł ubezpieczyciel stwierdził iż ni wypłaci bo zawyżona to oni powiedzieli, że spoko biorą sprawę w sądzie na siebie. Odnoszę wrażenie, że jak masz pecha to albo podkulisz ogon albo tylko papuga.
muszel72
02.01.2023, 17:37
Uważam, że z tej serii ATAS 18 jest najbardziej dopracowaną Hondziunią. I nie mówię tego dlatego, że ją mam:haha2:
Takie historie były i niestety będą, co nie zmienia faktu, że są mega wkurw... dla nas klientów - dla importera który sprzedaje setki / tysiące pojazdów rocznie to tylko cyfry. W relacjach z nimi nie warto być potulnym.
A tak półżartem: bardzo dobrze nie kupujcie CRF1100, mniejszy popyt to niższy wzrost cen ;)
delirium
02.01.2023, 20:02
pytanie teraz czy taką samą fuszerkę odstawią z nowym Transalpem...
U mnie właśnie się zakończyła gwarancja na motocykl (jedna z pierwszych 1100) a dotykowego wyświetlacza nie naprawili mimo wielu zgłoszeń, maili itp. Teraz nawet przestali mi odpisywać, generalnie zostałem całkowicie olany przez hondę.w takiej sytuacji tylko kancelaria prawnicza. Muszą zobaczyć co w papierach. Oczywiście sprawa pociągnie się trochę w sądzie ale inaczej tego nie można zostawiać. Niewykluczone że jak dostaną wezwaniem z kancelarii to się poczują do odpowiedzialności. Kiedyś walczyłem z Kawasaki o naprawę i dopiero pismo adwokata zdyscyplinowało importera. Z tym że nie robiłem tegoz tytułu rękojmi a gwarancji i to był błąd.
pozdrawiam Marcin Jan
w takiej sytuacji tylko kancelaria prawnicza. Muszą zobaczyć co w papierach. Oczywiście sprawa pociągnie się trochę w sądzie ale inaczej tego nie można zostawiać. Niewykluczone że jak dostaną wezwaniem z kancelarii to się poczują do odpowiedzialności. Kiedyś walczyłem z Kawasaki o naprawę i dopiero pismo adwokata zdyscyplinowało importera. Z tym że nie robiłem tegoz tytułu rękojmi a gwarancji i to był błąd.
pozdrawiam Marcin Jan
Generalnie dotykowy ekran to bajer ale skoro jest to uważam że powinien działać. Bardziej od usterki denerwuje mnie podejście producenta czyli chowanie głowy w piasek, brak kontaktu.
Na dniach wyślę im oficjalne pismo, zobaczymy co się stanie. Poinformuję tutaj bo domyślam się że jest więcej zainteresowanych.
Ja nie mam problemu z brakiem dotyku, lecz z całkowitym wyłączeniem tabletu.
Odstawiłem moto do serwisu, jakieś 250km i podczas tej podróży tablet ożył 2x i tyleż samo razy padł, aby na sam koniec jazdy, tuż przed serwisem ponownie ożyć.
Zgłoszenie serwisowe już zrobione, tak samo jak zgłoszona kwestia padu aku po 7 dniach postoju.
Czekam cierpliwie na info.
PS. Możliwe, że problem z aku jest powiązany z tabletem, który mógł wyciągać aku, aż w końcu wyłączył się na dobre...
Cześć, dzisiaj dostałem info, że aku mam już nowy, ale problem z tabletem, ponieważ do tej pory, czyli 3 miesiące od odstawienia moto do serwisu nic kompletnie się nie zadziało (brak informacji centrali). Serwis dotrzymał wszystkich terminów i zgłoszenie poszło jeszcze w okresie gwarancji. Czy dać im jeszcze szansę i wezwać centralę o udzielenie informacji na piśmie, po czym wejść na ścieżkę prawną?
delirium
10.01.2023, 11:55
to nieźle sobie honda w gumki leci...
Cześć, dzisiaj dostałem info, że aku mam już nowy, ale problem z tabletem, ponieważ do tej pory, czyli 3 miesiące od odstawienia moto do serwisu nic kompletnie się nie zadziało (brak informacji centrali). Serwis dotrzymał wszystkich terminów i zgłoszenie poszło jeszcze w okresie gwarancji. Czy dać im jeszcze szansę i wezwać centralę o udzielenie informacji na piśmie, po czym wejść na ścieżkę prawną?
Nie powiem jak masz postępować. Mogę jedynie napisać, że w Hondzie naprawy z tytułu gwarancji nie mają określonego terminu, który jednoznacznie wskazywałby w jakim czasie mają zostać przeprowadzone. Nie ma też limitu takich napraw.
Nie wiem czy w przypadku roszczenia z tyt. gwarancji wyznaczenie gwarantowi terminu w jakim pojazd ma zostać przywrócony do pełnej sprawności (zgodnie z umową) jest w jakikolwiek sposób wiążące i czy ma wpływ na przebieg sprawy.
Fakt, że skorzystałeś z gwarancji nie wyklucza skorzystania z rękojmi. Nawet jeśli minęło ponad 2 lata i teoretycznie rękojmia wygasła to jest furtka, która może ją przedłużyć o rok. Jeśli zgłosiłeś usterkę z tytułu gwarancji w okresie jej trwania ale usterka nie została usunięta ponieważ Honda olała Ciebie (i nie tylko Ciebie) to może istnieć przesłanka do skutecznego skorzystania z rękojmi. Niestety, tutaj trzeba udać się do adwokata lub radcy prawnego.
Nie powiem jak masz postępować. Mogę jedynie napisać, że w Hondzie naprawy z tytułu gwarancji nie mają określonego terminu, który jednoznacznie wskazywałby w jakim czasie mają zostać przeprowadzone. Nie ma też limitu takich napraw.
Nie wiem czy w przypadku roszczenia z tyt. gwarancji wyznaczenie gwarantowi terminu w jakim pojazd ma zostać przywrócony do pełnej sprawności (zgodnie z umową) jest w jakikolwiek sposób wiążące i czy ma wpływ na przebieg sprawy.
Fakt, że skorzystałeś z gwarancji nie wyklucza skorzystania z rękojmi. Nawet jeśli minęło ponad 2 lata i teoretycznie rękojmia wygasła to jest furtka, która może ją przedłużyć o rok. Jeśli zgłosiłeś usterkę z tytułu gwarancji w okresie jej trwania ale usterka nie została usunięta ponieważ Honda olała Ciebie (i nie tylko Ciebie) to może istnieć przesłanka do skutecznego skorzystania z rękojmi. Niestety, tutaj trzeba udać się do adwokata lub radcy prawnego.
Dziękuję za wskazówkę. Miło byłoby otrzymać jakąkolwiek odpowiedź, więc napiszę do nich z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie po czym będę wiedział na czym stoję, ponieważ zero odpowiedzi przez 3 miesiące to zwykle olewanie klienta a za pasem nowy sezon
michal_m
12.01.2023, 10:04
Kurde, u mnie nowa ATAS w garazu stoi, mam nadzieje ze ten problem z wyswietlaczem to nie jest must have w kazdym egzemplarzu 0_o ...
Mazurkas007
12.01.2023, 10:40
Zawsze jest też opcja, że sprawy nie ujęte w umowie regulują przepisy ogólne.
Z tego co pamiętam ( ale proszę poprawić jeśli coś się zmieniło ) w przepisach były określone czasy i terminy w których naprawa w ramach gwarancji powinna być wykonana, oraz liczba napraw gwarancyjnych powyżej której przedmiot umowy powinien być/może być wymieniony na nowy, wolny od wad.
Nawet jeśli sprzedawca określił to inaczej w umowie sprzedaży ( każdy sprzedawca ma swoje tak zwane ogólne warunki sprzedaży ), to takie zapisy są niewiążące, gdyż są niezgodne z prawem.
EDIT: coś takiego znalazłem
"Według zapisu art. 580 Kodeksu Cywilnego Gwarant jest obowiązany wykonać swoje obowiązki w terminie określonym w treści oświadczenia gwarancyjnego, a gdy go nie określono, niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni, licząc od dnia dostarczenia rzeczy przez uprawnionego z gwarancji.
Rękojmia daje możliwość żądania zwrotu gotówki w przypadku, kiedy wada jest istotna, czyli uniemożliwia normalne użytkowane. Przy pierwszej reklamacji sprzedawca ma prawo najpierw naprawić lub wymienić produkt, ale przy drugiej reklamacji już takiej możliwości nie ma i decyzja jest po stronie zgłaszającego roszczenia w ramach gwarancji."
Kurde, u mnie nowa ATAS w garazu stoi, mam nadzieje ze ten problem z wyswietlaczem to nie jest must have w kazdym egzemplarzu 0_o ...
U mnie zero problemu 3 rok już.
Dziwne jest to że objawy czyli brak działania dotyku i rzadziej brak obrazu potrafią ustąpić.
Na zagranicznych forach kilku ludzi pisało że awarie pojawiły się po długotrwałej jeździe w deszczu, myciu lub wcześniejszym zawilgoceniu telewizora.
Do awarii nie dochodziło od razu po zawilgoceniu lecz po jakimś czasie.
Możliwe jest więc że telewizor nie jest do końca szczelny i np. pozostawienie go po myciu w garażu w niskiej temperaturze powoduje jakieś zawilgocenie które po czasie wysycha i telewizor zaczyna działać.
Telewizor z tyłu ma sporo otworów wentylacyjnych, są one oczywiście zabezpieczone od wewnątrz membraną. Usuniecie ew. wilgoci z wewnątrz jeżeli w jakiś sposób się tam dostanie na pewno nie jest natychmiastowe.
Niestety tani dostęp do tego żeby tam zajrzeć nie jest na dzień dzisiejszy możliwy.
Temat mnie interesuje i na pewno jak tylko będzie możliwość postaram się zweryfikować te informacje.
W mojej afryce dotychczas nie miałem problemów.
delirium
12.01.2023, 15:47
U mnie zero problemu 3 rok już.
a prawo Murphiego znasz?
Dziękuję za wskazówkę. Miło byłoby otrzymać jakąkolwiek odpowiedź, więc napiszę do nich z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie po czym będę wiedział na czym stoję, ponieważ zero odpowiedzi przez 3 miesiące to zwykle olewanie klienta a za pasem nowy sezon
Otrzymałem dzisiaj info z Hondy:
"Dziękujemy za kontakt z firmą Honda.
Pańska sprawa została przekazana do odpowiedniego działu w celu rozpatrzenia. Otrzyma Pan odpowiedź mailową jak tylko zostanie ona rozpatrzona."
A ja tylko poprosilem, aby podali mi status zgłoszenia serwisowego sprzed 3 miesięcy...
Dodatkowo w serwisie, gdzie stoi moto dowiedziałem się, że w książce serwisowej stoi, że:
Honda nie odpowiada za tablet, którego producentem jest Garmin oraz oprogramowanie do niego, które dostarcza Google. Także robi się ciekawie.
Tak złośliwie od siebie dodam, że za silnik także nie powinni odpowiadać, ponieważ producentem oleju nie jest Honda...
Mi na samym poczatku jak jeszcze odpisywali wyslali maila:
wiadomość z lipca 2022:
[ "Dziękujemy za przesłanie mail jednocześnie biuro importera Honda Motor pragnie Pana przeprosić za wynikłe niedogodności.
Wszystkie ASO Honda zostały poinformowane aby cyklicznie kontaktować się z klientami, do chwili opracowania procedury przez centralę.
Z punktu widzenia funkcjonalności pojazdu jest możliwość obsługi wszystkich funkcji pojazdu, jedynie fakt nieprawidłowo działającej opcji dotykowej może w niektórych przypadkach obniżać komfort obsługi wyświetlacza MID. "
"Honda nie odpowiada za tablet, którego producentem jest Garmin"
ale brednie to co masz zgłosić się z gwarancją do Garmina? A z rudą na ramie do producenta farby?
Mam tylko nadzieję że gość z ASO nie wie co mówi i rzeczywisty przekaz miał być taki że honda czeka aż Garmin rozwiąże problem.
pozdrawiam Marcin Jan
jak za tablet za 14.000zł to można się WQ konkretnie, tablet do BMW to 5500zł YAMAHA 4700zł, honda całkowicie już odjeżdża od rzeczywistości.
delirium
21.01.2023, 13:17
jak za tablet za 14.000zł to można się WQ konkretnie, tablet do BMW to 5500zł YAMAHA 4700zł, honda całkowicie już odjeżdża od rzeczywistości.
mnie dealer w Krakowie powiedział 10k za tablet i 5k za ten mały display ponizej...moze miał na mysli netto ale to crazy.
Zobaczcie o ile mozna kupic taniej Afryke Twin bez tych zegarów???
ide jutro i zamawiam bez zegarów i zamontuje analogowe.
mnie dealer w Krakowie powiedział 10k za tablet i 5k za ten mały display ponizej...moze miał na mysli netto ale to crazy.
Zobaczcie o ile mozna kupic taniej Afryke Twin bez tych zegarów???
ide jutro i zamawiam bez zegarów i zamontuje analogowe.
ceny robione pod ubezpieczalnie... i byłoby to jeszcze do przyjęcia gdyby się te tablety nie rypały co już obciąża klientów
to pójdźmy dalej
sterownik silnika CRF1100 14.320zł k..wa
sterownik silnika BMW R1200GS 4082 zł
sterownik ABS CRF1100 8500zł
sterownik ABS R1200GSW 6300zł
instalacja elektryczna
CRF1100 8300zł za trochę kabelków i parę kostek
BMW R1200GSW 3300zł
Przednia laga kompletna (tutaj porównanie mniej miarodajne bo w BMW nie ma amortyzatora) ale jak ktoś potrzebuje kupić to. wygląda to tak
CRF1100 8500zł
R1200GSW 4200zł
Tarcza hamulcowa przód
CRF1100 1030zł
R1200GSW 850zł
lewa menetka podgrzewane
CRF1100 1050zł
R1200GSW 430zł
Przednie koło kompletne !
CRF1100 6500zł
R1200GSW 1950zł
dalej mi się nie chce sprawdzać... jeżeli chodzi o cycatego to ludzie nie rzadko decydują się na nowe części ale z honda to co najwyżej jakiej pierdoły albo klient ma ubezpieczenie w innych przypadkach to rzadkość.
"Jeżdżę BMW bo nie stać mnie na hondę :) " - hasło naszego kolegi z forum :)
delirium
21.01.2023, 15:59
jeżdżę BMW bo nie stać mnie na hondę :)
ciekawe zestawienie, nie sadziłem że honda przebije kiedykolwiek BMW.
Jednak jako całość BMW jest znacznie droższe, znaczek BMW chyba kosztuje sporo
no historia kołem sie toczy może znowu BMW wrócą do swojej swietności z czasów tych chlodzonych powietrzem lub olejem i beda bardziej dostepne cenowo :)
Kiedyś Afryka była szczytem moich marzeń.
Po przeczytaniu tego wątku, ach, smutno mi Boże... :mad:
Conorian
21.01.2023, 22:51
Niewiele brakowało a kupiłbym Afrykę 1100 zamiast GS'a 1250. Mógłbym teraz cieniutko płakać :D
Niewiele brakowało a kupiłbym Afrykę 1100 zamiast GS'a 1250. Mógłbym teraz cieniutko płakać :D
no ale honda poza tabletem się nie psuje a BMW w kwestii usterkowości to "jajko niespodzianka" :D
delirium
21.01.2023, 23:15
no ale honda poza tabletem się nie psuje a BMW w kwestii usterkowości to "jajko niespodzianka" :D
przecież dzieci bardzo lubią niespodzianki
https://i.ytimg.com/vi/PWu-RADsDxo/hqdefault.jpg
Brzeszczot
22.01.2023, 09:21
ciekawe zestawienie, nie sadziłem że honda przebije kiedykolwiek BMW.
Jednak jako całość BMW jest znacznie droższe, znaczek BMW chyba kosztuje sporo
no historia kołem sie toczy może znowu BMW wrócą do swojej swietności z czasów tych chlodzonych powietrzem lub olejem i beda bardziej dostepne cenowo :)Po raz kolejny mogłeś milczeć i nie skorzystałeś z tego , rozwiewając wszelkie wątpliwości . Dlaczego po raz kolejny wypowiadasz się na tematy o których nie masz pojęcia?
Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka
delirium
22.01.2023, 14:00
Kiedyś Afryka była szczytem moich marzeń.
Po przeczytaniu tego wątku, ach, smutno mi Boże... :mad:
no tak, ja anulowałem zamóweinie 3 razy już. Ekran to jeszze pół biedy ale rdzewiejaca rama to jest deal breaker. Na dodatek dealer powiedzial mi że Honda nie uznaje gwarancji na rdze.
Brzeszczot
22.01.2023, 15:56
no tak, ja anulowałem zamóweinie 3 razy już. Ekran to jeszze pół biedy ale rdzewiejaca rama to jest deal breaker. Na dodatek dealer powiedzial mi że Honda nie uznaje gwarancji na rdze. Drugiego stycznia w poście nr 126 napisałeś że dwa razy anulowałeś zamówienie , dziś że trzy , strach pomyśleć co będzie pod koniec miesiąca
Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka
delirium
22.01.2023, 16:09
Niewiele brakowało a kupiłbym Afrykę 1100 zamiast GS'a 1250. Mógłbym teraz cieniutko płakać :D
ciekawe czy nowy transalp bedzie miał tę samą "jakość"
hpY-oIMbx78
PEJ0ChLcx6o
Mi ekran dotykowy nie jest potrzebny i w 99% przypadków i tak bym go nie używał bo będzie się wiązać to z brudem i syfem na wyświetlaczu a z czasem zniszczoną powierzchnią.
z tym typem ekranów zawsze będą ....
Ekran dotykowy zimą potrafi być przekleństwem (https://spidersweb.pl/autoblog/ekran-dotykowy-peugeot-308/)
https://consumer.huawei.com/pl/support/content/pl-pl00410291/
https://gorepair.pl/blog/czy-mroz-wplywa-na-dzialanie-telefonu
https://www.x-kom.pl/poradniki/6063-jak-dbac-o-smartfona-zima-poradnik.html
jak widać problem ogólnie znany i "lubiany" na wszystkim co ma dotyk. Dodać do instrukcji CRF1100 linijkę iż można używać w zakresie temperatur +15 do +30st. :) i temat z głowy.
hg8V_MEi_pQ
Ale numer ! Nie przypominam sobie abym w jakimkolwiek urządzeniu dotykowym miał takie coś. W jednym z ostatnich modeli BBerry ekran dotykowy głupiał w intensywnym słońcu ale takiego czegoś to nie widziałem.
To chyba musza być różne ekrany montowane w poszczególnych egzemplarzach. Latałem wielokrotnie w temperaturach około 1C -2C i nigdy nie spotkałem się z czymś takim.
A jeździł ktoś przy np -10.
Pewnie ktoś wpadnie na pomysł założenia podgrzewacza do wyświetlacza , kolejny gadżet.
Podziwiam samozaparcie posiadaczy CRFek, naprawdę. Ja bym nie dał rady.
Może to nie tylko niska temperatura ale dodatkowo wilgoć w ekranie. Jakoś miesiąc temu sprawdzałem i u mnie też dotyk nie działa. Motocykl stoi w tym samym garażu co zawsze. Temperatura około 2 stopnie, wilgotność prawie 80%. Jak motocykl używany to ekran sam z siebie się nagrzewa, ponadto zawsze trochę od silnika ciepło go ogrzewa jak motocykl stoi.
Edit: W hondzie wiedzą że jak będzie ciepło to się naprawi i walą z nami w chuja.
Ale to motocykl , ma jeździć też w deszczu a nie stać pod dachem , ma sobie radzić przy -20 również jak zajdzie potrzeba.
Czy w instrukcji napisali w jakich ściśle warunkach jest dopuszczona eksploatacja? Temperatura, wilgotność? No o zachmurzenie i prędkość wiatru nie pytam.
Może jest jakiś zapis?
Dzieju, ja to wszystko wiem. Tylko rozkminiam co tam może być spierdolone. Mi już raz ekran wymieniali i być może wymienią po raz kolejny.
Powodzenia. Smutna jednak jest filozofia współczesnej motoryzacji którą jak widać i Honda poszła. A kiedyś była Honda i długo nic i reszta. Teraz robi się wszystko jedno.
delirium
13.02.2023, 19:27
to musiała byc wersja na Afrykę, gdzie są suche klimaty raczej...
Wszystko wskazuje ze Honda ma problem z Garminem a Garmin pewnie z dostawcą wyświetlaczy z dotykiem. Możliwą przyczyną awarii jest wilgoć i/lub temperatura.
Jak będzie duża ilość reklamacji to powinna być akcja serwisowa i wymiana wszystkich wadliwych partii wyświetlaczy.
delirium
13.02.2023, 21:02
co ciekawe nigdy nie miałem problemów z wilgocią czy wodoszczelnościa w urządzeniach Garmina a używam ich od 25 lat.
Powodzenia. Smutna jednak jest filozofia współczesnej motoryzacji którą jak widać i Honda poszła. A kiedyś była Honda i długo nic i reszta. Teraz robi się wszystko jedno.
no nie bardzo raczej honda jest na końcu całej japońskiej układanki, wszędzie taniość od osprzętu po elektronikę sterującą silnikiem.
Wszystko wskazuje ze Honda ma problem z Garminem a Garmin pewnie z dostawcą wyświetlaczy z dotykiem. Możliwą przyczyną awarii jest wilgoć i/lub temperatura.
Jak będzie duża ilość reklamacji to powinna być akcja serwisowa i wymiana wszystkich wadliwych partii wyświetlaczy.
wystarczy zrobić tradycyjny porządny wyświetlacz bez dotyku, ktoś wspominał o firmie Garmin - tutaj poza topowym modelem do motocykli reszta ma procesory szybkości nokii 3010 a jakość wyświetlaczy (jasność, kontrast i precyzja dotyku) poniżej szajsu a pomyśleć, że 12lat temu taki zumo 550 był szybszy, miał lepszy wyświetlacz i na serio dało się go obsługiwać rękawiczką i to w czasie jazdy. Nowy zumo 396LM po podłączeniu do kompa trzeba czekać ok 1minuty! aż ikonka dysku pojawi się w kompie. Dodatkowo ktoś wpadł na kretyński pomysł aby po takim podłączeniu czekać X sekund czy aby nie przez pomyłkę go podłączyłem bo nie można kliknąć połącz tylko trzeba czekać i czekać aż czas minie i się odliczy do zera.
Wracając do hondy to aż trudno uwierzyć iż taki "markowy" producent nie ma sprawdzonego dostawcy, przecież taki hopek musiał wyjść chociażby w jazdach próbnych, no chyba, że wszystkie odbywały się w ciepłej Hiszpanii.
Motocykle mają dopiero 2 lata a co będzie za 20lat ?
no nie bardzo raczej honda jest na końcu całej japońskiej układanki, wszędzie taniość od osprzętu po elektronikę sterującą silnikiem.
Dlatego napisałem że była i to długo przed wszystkimi , jak widać przestało im zależeć.
Motocykle mają dopiero 2 lata a co będzie za 20lat ?
Może ich już nie będzie? Taka filozofia nastała.
Ktoś wcześniej napisał, że ten ekran to tylko gadżet i tak się zastanawiam jak ogarnąć tryby jazdy, gdy nie działa. Tylko nie piszcie po zachowaniu motocykla, bo to wiadomo dopiero w czasie jazdy.
Fajnie, gdyby to było zdublowane w dużym uproszczeniu na dolnym ekranie jak D, S1 itd
GrzegorzWPR
22.02.2023, 13:21
Witam, w dniu dzisiejszym udałem się do serwisu HONDY z moim problemem tzn. brak reakcji na dotyk w Africa Twin 1100.
Pan z Hondy przyjął moje zgłoszenie i kazał mi wysłać filmik na którym widać, że dotyk rzeczywiście nie reaguje.
Zrobiłem tak jak mi kazano i teraz czekanie na info z serwisu Hondy.
A jak Wasze wyświetlacze, mieliście albo macie podobne problemy z wyświetlaczem, zgłaszaliście to już do dilera Hondy? Może warto to teraz, jeszcze przed sezonem sprawdzić i w razie problemu zgłosić, czym więcej Nas to zgłosi to jest szansa, że HONDA zajmie się na poważnie tym problemem wadliwych wyświetlaczy!
pozdrowienia...
Witam, w dniu dzisiejszym udałem się do serwisu HONDY z moim problemem tzn. brak reakcji na dotyk w Africa Twin 1100.
Pan z Hondy przyjął moje zgłoszenie i kazał mi wysłać filmik na którym widać, że dotyk rzeczywiście nie reaguje.
Zrobiłem tak jak mi kazano i teraz czekanie na info z serwisu Hondy.
A jak Wasze wyświetlacze, mieliście albo macie podobne problemy z wyświetlaczem, zgłaszaliście to już do dilera Hondy? Może warto to teraz, jeszcze przed sezonem sprawdzić i w razie problemu zgłosić, czym więcej Nas to zgłosi to jest szansa, że HONDA zajmie się na poważnie tym problemem wadliwych wyświetlaczy!
pozdrowienia...
U mnie jest OK, latałem w zeszłym tygodniu.
Mój wyświetlacz nie odpowiada, dotyk padł. W poniedziałek jadę zgłosić reklamację. Piszecie jakieś pisma czy składacie reklamacje na gębę ?
Musisz motór zabrać do chałupy pod pierzynę i wyświetlacz zacznie robić. ;):)
Mój wyświetlacz nie odpowiada, dotyk padł. W poniedziałek jadę zgłosić reklamację. Piszecie jakieś pisma czy składacie reklamacje na gębę ?
Tylko papier. Inaczej jest spora szansa że będą odwlekać aż skończy się ochrona gwarancyjna.
Tylko papier. Inaczej jest spora szansa że będą odwlekać aż skończy się ochrona gwarancyjna.
U mnie dokładnie tak zrobili więc radzę uważać. Odwlekali aż się skończyła gwarancja. Mam potwierdzenia zgloszenia i im nie odpuszczę
U mnie dokładnie tak zrobili więc radzę uważać. Odwlekali aż się skończyła gwarancja. Mam potwierdzenia zgloszenia i im nie odpuszczę
Niech zgadnę: LCM Sokół Lublin?
temat wyświetlaczy i niedziałający dotyk - standard.
u mnie był walnięty jak oglądałem przy zakupie - odebrałem moto dopiero jak wymienili...
Otrzymałem dzisiaj info z Hondy:
"Dziękujemy za kontakt z firmą Honda.
Pańska sprawa została przekazana do odpowiedniego działu w celu rozpatrzenia. Otrzyma Pan odpowiedź mailową jak tylko zostanie ona rozpatrzona."
A ja tylko poprosilem, aby podali mi status zgłoszenia serwisowego sprzed 3 miesięcy...
Dodatkowo w serwisie, gdzie stoi moto dowiedziałem się, że w książce serwisowej stoi, że:
Honda nie odpowiada za tablet, którego producentem jest Garmin oraz oprogramowanie do niego, które dostarcza Google. Także robi się ciekawie.
Tak złośliwie od siebie dodam, że za silnik także nie powinni odpowiadać, ponieważ producentem oleju nie jest Honda...
Drodzy, podobno wymienili mi wyświetlacz, pomimo straszenia, abym się przygotował na batalię sądową. Moto oddane w zeszłym roku na tydzień przed wygaśnięciem gwarancji. Jakiś czas temu odezwali się z Hondy, że uznają wadę i wymieniają na gwarancji.
Teraz moje pytanie, jak sprawdzić czy wymienili? Dodatkowo wymieniony wyświetlacz, zgodnie z prawem jest podstawą do przedłużenia gwarancji/rękojmi na niego o kolejne 24 miesiące i czy ta informacja powinna znaleźć się w KS?
Jak tam temat tabletów w Hądzie?
Czy mam dalej marzyć o ATAS, czy raczej odpuścić...?!
RAVkopytko
17.09.2023, 06:28
Wąski ,ja bym pomarzył o V-Strom 800 ;)
szynszyll
17.09.2023, 09:00
A ja o mniejszym tygrysie :) te trzy cylindry to zupelna bajka dla mnie :)
U mnie działa niezmiennie :)
A małym tygrysem to najpierw warto się przejechać w gorący dzień, bo w nabiał grzeje niemiłosiernie jak dla mnie. Poza tym dużo poręczniejszy niż CRF1100.
szynszyll
17.09.2023, 10:09
U mnie działa niezmiennie :)
A małym tygrysem to najpierw warto się przejechać w gorący dzień, bo w nabiał grzeje niemiłosiernie jak dla mnie. Poza tym dużo poręczniejszy niż CRF1100.
Fakt. I w 1050 i w 800 uklad chlodzenia wg mnie jest niedoszacowany - co swiatla to wiatrak. Plus to silnik bajka i niska masa.
Prawda: silnik, skrzynia, QS bajka.
szynszyll
17.09.2023, 12:12
Jak dla mnie zaleta Tigera jest rowniez zlacze OBDII i pelna diagnostyka z poziomu telefonu/tabletu.
Trafiłem na takie coś na fb:
Honda przyznała, że ekran CRF 1100 jest wadliwy i może nie działać prawidłowo. Przedłuża gwarancję na ekran do roku 2033 ... w Ameryce.
Ciekawe, czy i kiedy u nas wydłużą.
U mnie po roku tylko jedna zawiecha na 20 sekund, a poza tym ok.
najciekawsze, że w 2024 dalej to samo wsadzili .... także nie liczyłbym na zbyt wiele, gwarancję przedłużają bo jeden zgłosi problem a inny nie do tego zapewne oni tez mają gwarancję od dostawcy więc będzie to szło takim ślimaczym tempem. Jestem bardzo ciekawy jaki będzie klimat z tymi wyświetlaczami za 20 lat :) jedyna szansa, że chiny zwęszą w tym interes i zrobią jakąś niedrogą alternatywę.
Nie rozumiem, dlaczego uparli się na ekran dotykowy.
Śmieszne w tym jest to ze bez tego ekranu moto jest bezużyteczne?
Nie wsadzają tego samego.
Same wyświetlacze TFT oraz elektronika to już któraś wersja.
Dla użytkownika na oko takie same.
Mam to u siebie rozebrane prawdopodobnie z rocznika 2020 i wersja elektroniki jest czwarta.
Bez działających zegarów da się jeździć ale nie będzie widać jakie są ustawienia np. zawieszenia , jaka jest wybrana mapa , i inne ustawienia typu kontrola trakcji i hamowanie silnikiem.
Na małym wyświetlaczu jest to co niezbędne.
Ostatnio jak widziałem nowe ATAS kufla i potem kwintala to bardzo mi się właśnie spodobał ten mały monochromatyczny wyświetlacz. Takie coś lubię :) i pewnie się nie psowa.
Chyba się coś w końcu ruszyło i ta "wspaniała technologia zamknięta w ekranie dotykowym" będzie wymieniana ponieważ prawdopodobnie od listopada 2023 przedłużono gwarancję na ekrany do 10 lat ... także w Europie. Możliwe, że będzie ogłoszona akcja serwisowa choć nie sądzę abyśmy dostawali info poleconym jak w przypadku pomp abs.
Przy okazji, dlaczego tablet kosztuje aż 3000 euro? Hąda: Wcale nie jest drogo zważywszy na zastosowaną technologię :lol8:
Wrzucam 2 strony z niemieckiego magazynu znalezione w sieci.
U mnie co prawda działa, ale nie obrażę się jak wymienią.
zacznijcie użytkować moto w temp poniżej -3 st a szybko zobaczycie wady swoich dotyków :)
powinni wymienić wszystkim bez wyjątku na wersję bez dotyku. Oczywiście abyście się nie obrazili to nowa wersja powinna zostać wyposażona we współczesny procesor... jeżeli okaże się to bardzo drogie to honda zamiast do amerykańskiego garmina niech się zgłosi do spadku po Commodore (też made in USA) chipset od Amigi 1200 z 1992r. będzie wymiatał szybkością obecnego Garmina.
To tak żartem ... w proporcjach 99/1% w tym 1% żartu
zacznijcie użytkować moto w temp poniżej -3 st a szybko zobaczycie wady swoich dotyków :)
Ale w lato za to jaki bajer :)
W zeszłym roku po godzinie trasy przy około 0-1 C wszystko było OK. Nie latam na mrozie i śniegu więc nie sprawdzę. Natomiast powiedział mi ktoś z hondy ze felerne są niektóre partie tych ekranów. Są ewidentnie różne, patrzyłem na zdjęciach na OLX i niektóre się na oko różniły.
PS nie polecam niektórych allegrowiczow przypierdalajacych się do nie swoich motorków :(
EDIT:
po ponad 3 miesiącach wybudziłem afrę ze snu zimowego, dotyk działa bez zarzutu. Akumulator ładowałem co jakieś 2 tygodnie. Odpukać, chyba mam ekran z dobrej partii ;)
ja mam sezon praktycznie cały rok bez gołoledzi :) i zajeżdżam już 2 ekran licząc na trzeci nawet jak nie jeździsz to niech moto sobie postoi na mrozie :) po roku możne półtora (zazwyczaj dwie zimy) ekran pada.Procesor faktycznie powinni zmienić i do tego dodać jeszcze opcje mocniejszego ściemniania ekranu lub jego wyłączenia bo po nocy mocno oślepia mimo ciemnego ustawienia i ściemnienia .ale hunda nie słucha uwag userow :(
i do tego dodać jeszcze opcje mocniejszego ściemniania ekranu lub jego wyłączenia bo po nocy mocno oślepia mimo ciemnego ustawienia i ściemnienia .ale hunda nie słucha uwag userow :(
Wystarczy dodać opcję parametryzacji przez użytkownika i tylko albo jak to w przypadku hondy aż tyle bo na taką możliwość muszą opracować nową technologię :D np. ACTiV Display.
Tak samo jest z DCT jaki to problem dać user mode, gdzie można samemu ustawić pewne parametry graniczne to kompletnie nic nie kosztuje bo tylko X linii kodu.
... Tak samo jest z DCT jaki to problem dać user mode, gdzie można samemu ustawić pewne parametry graniczne to kompletnie nic nie kosztuje bo tylko X linii kodu.
Wydaje ci się że to tylko parę lini kodu i nic to nie kosztuje.
Dodawanie , później testowanie każdej opcji to ciężkie pieniądze.
Sterowanie systemami newralgicznymi wpływającymi na bezpieczeństwo jazdy to inna bajka niż wyświetlacze czy inne mniej znaczące systemy.
Sterowniki skrzyń to nie lampki choinkowe :D
Wydaje ci się że to tylko parę lini kodu i nic to nie kosztuje.
Dodawanie , później testowanie każdej opcji to ciężkie pieniądze.
Sterowanie systemami newralgicznymi wpływającymi na bezpieczeństwo jazdy to inna bajka niż wyświetlacze czy inne mniej znaczące systemy.
Sterowniki skrzyń to nie lampki choinkowe :D
Bracie, chyba nie masz DCT.. jakie bezpieczeństwo i testowanie? podam Ci przykład jak działa DCT tryb S1 przy normalnej jeździe bez upalania:
1 bieg ruszamy
2 bieg wrzuca przy 3000obr
3 bieg wrzuca przy 3000obr.
4 bieg wrzuca przy 3000obr.
5 bieg wrzuca przy 3000obr.
6 bieg wrucza przy 3000obr.
ktoś kto wymyślił ten zakres zmiany biegów chyba nigdy nie jeździł tym motocyklem. Dla mnie optymalna zmiana to:
2 bieg 2500
3 bieg 3000
4 bieg 3500
5 bieg 4000
6 bieg 4000-4500
Co tutaj testować ??? wystarczy dodać user mode i możliwość ustawienia minimalnych obrotów zmiany biegów.
Ten motocykl ma genialną skrzynię biegów ale całkowicie zrąbane sterowanie zakresami obrotów przy których następuje zmiana biegów czego najlepszym przykładem jest tryb D
Nawiązując do bezpieczeństwa to czym innym jest sterowanie skrzynią na niskim poziomie (obsługa czujników i siłowników itd...) a czym innym zmiana biegów bo to jest już wyższy poziom użytkownika, zwróć uwagę iż w trybie manual możesz sobie zmieniać kiedy chcesz ale w pewnym bezpiecznym zakresie i dokładnie tego samego bym sobie życzył w opcjach user mode. Myślę, że każdy kto cokolwiek miał do czynienia z automatyką potwierdzi iż na tym etapie jest to banalna opcji konfiguracji ....
Mdxmd, w Crosstourerze DCT też się nie popisali, w D zmienia biegi ok. 2100obrt ale całe szczęście jest manual gdzie zmieniam biegi jak mi pasuje. Najlepsze w CT są linki gazu podpięte pod TPS, a przepustnice pod silnik krokowy czy jak to zwał gdzie łatwo można było wstawić tempomat którego nigdy nie dostał. :D Mam wrażenie, że w Hondzie pracują coraz bardziej skąpi księgowi.
Bracie, chyba nie masz DCT.. jakie bezpieczeństwo i testowanie? ...
Nie mam DCT i się cieszę manualem :D Wolę manuale puki są.
Jakbyś napisał że chodzi o parametry obrotowe to bym się nie odzywał :D , napisałeś "pewne parametry" stąd moja odpowiedź.
Bracie, chyba nie masz DCT.. jakie bezpieczeństwo i testowanie? podam Ci przykład jak działa DCT tryb S1 przy normalnej jeździe bez upalania:
No ale jeszcze jest S2 i S3 plus manual z klawiszami (jeśli mówimy o CRF1000), więc ideału nie ma (bo takiego nie ma w ogóle), ale nie jest źle czy tragicznie.
Tryb D to rzeczywiście tragedia ale ja podejrzewam, że powstał on tylko aby spełnić normy (spalania, Euro itp).
No ale jeszcze jest S2 i S3 plus manual z klawiszami (jeśli mówimy o CRF1000), więc ideału nie ma (bo takiego nie ma w ogóle), ale nie jest źle czy tragicznie.
Tryb D to rzeczywiście tragedia ale ja podejrzewam, że powstał on tylko aby spełnić normy (spalania, Euro itp).
Ja to wszystko wiem ... normy emisji ??? mam euro 3 CRF2018 euro 4 a nawet 5 CRF1100 w najnowszych modelach a tryb D jak był do D tak jest.
ja nie narzekam .. używam +/- a czasem S1, ale nie mogę zrozumieć jak można zrobić tak fajny mechanizm jakim jest ten automat i tak spier...ć dobór punktów zmiany biegów...
stawiam kratę piwa jak ktoś mi racjonalnie wytłumaczy po co mi 6 bieg przy 50km/h ??:mur: (żeby była jasność na wyświetlaczu jest wtedy 55km/h) a jest to ulubione przełożenie trybu D
Sie ma.
Wchodzę do garage i chciałem odpalić moto, a tu zonk brak dotyku -tylko z palucha w lewej manetce. Teraz pytanie : to odpuści bo temperatura niska czy się po prostu spied...iło? Mam zgłaszać do servisu?
Odpuści.
Jest to "standard" w niskich temperaturach.
Oczywiście na Twoim miejscu bym zgłosił do serwisu taki fakt, żeby był ślad że coś jest nie tak. Podobno mają je wymieniać kiedyś ale to wszystko podobno...
zanim zgłosisz nagraj filmik jako dowod ze nie działa to nie norma czasem wróci dotyk a czasem juz tak zostaje ja właśnie mam juz 3 w użyciu :) i za każdym razem słyszę ze poprawiony .
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.