View Full Version : Olejarka precyzyjna za grosze
Witam,!
znalazłem taką oto pompę membranową do oleju
https://gmoto.pl/pompa-oleju-elektryczna-dellorto-peugeot,341594.html?gclid=CjwKCAiAkJKCBhAyEiwAKQBC kmgAOfH4VFANzQ5qMvMbA52sUGfiCvpibpA2aXJSFwN6EJa75q 695RoCiFgQAvD_BwE
koszt ok 180zł
poszukuję jakiegoś generatora impulsów o niskiej dolnej częstotliwości np. 0,01Hz do 1hz
wszelkie generatory PWM jakie znalazłem oscylują od 1Hz w górę....
CzarnyCzarownik
08.03.2021, 16:46
NE555 w trybie astabilnym? :)
Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk
www.ase.hoste.pl przekaźnik czasowy 6SD, zrobią Ci na czasy włącz/przerwa jakie chcesz, do tego regulowane
DOBRY pomysł mdmxd
małe sprostowanie tylko - to nie jest pompka membranowa.
m
DOBRY pomysł mdmxd
małe sprostowanie tylko - to nie jest pompka membranowa.
m
na stronie jednego z producentów olejarek była taka informacja, nie mniej jednak pompa jest b.precyzyjna i uniezależnia ilość podawanego oleju od temperatury czy wilgotności oraz rodzaju zastosowanego oleju (oczywiście wszystko w granicach rozsądku w zakresie temperatury i samego oleu :)) . Wystarczy tylko dodać proste sterowanie.
Już dwa lata bawię się sprayem tylko dlatego, że żadna z olejarek mi nie odpowiada. Jak są elektroniczne to chcą być mądrzejsze od użytkownika albo bazują na czasach otwarcia zaworu i wolnym spływie oleju.
Scootoiler ma ciekawą propozycję chodzi o wersję X-system no ale jak mam sobie na trytyki przyczepić olejarkę do ramy za 1100zł to jakoś mnie przechodzi ochota.
z olejarek, która ma dozowanie pompą oleju jest Q-MAN ale ten nie ma prostej regulacji tylko grzebanie w mikroprzełącznikach sterownika albo montowanie czujnika do koła, na podstawie którego sterownik wie lepiej ile podać oleju.
http://www.ase.hoste.pl/pkczas.html owszem robią przekaźniki ale będzie on sztywno ustawiony na zadany czas.
Dodać do tej pompki prosty sterownik z płynną regulacją z wyłącznikiem i jest wszystko co potrzebne.
Rozważałeś Tutoro? Moim zdaniem prościej i skuteczniej się nie da:-). Przejechała ze mną 80kkm, w tym 2 Pamiry i Gorny Karabach:-)
pozdrawiam trolk
Tez kiedyś byłem producentem. 10 lat niemal...
Takie pompki miałem u siebie na sekcji.
Jest to pompa tloczkowa.
M
Tez kiedyś byłem producentem. 10 lat niemal...
Takie pompki miałem u siebie na sekcji.
Jest to pompa tloczkowa.
M
coś słyszałem..., ja wtedy nie licząc rocznej przerwy miałem 15lat kardany
wydawało mi się, że Twoja olejarka była sterowana elektronicznie z zaworem otwarcia/zamknięcia - czyli grawitacyjna z punktu widzenia dystrybucji oleju
tutaj 60zł ale brak płynnej regulacji.
https://allegro.pl/oferta/sterownik-olejarka-lancucha-scottoiler-czasowy-v2-8921295536?reco_id=e96ac5fd-8036-11eb-92b0-246e96840240&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14 ee7421a14291fbf951
https://www.youtube.com/watch?v=dnvWF-7ky0Q&ab_channel=uskomostroda
Jako były posiadacz dokładnie trzech matjasowych olej arek potwierdzam - to był dobry sprzęt i wykonanie na super poziomie. Niestety matjas już nie robi.... To muszę sam.
Na razie mam kit avt, elektrozawory, zbiorniczek z ursusua i rurki. To czego nie bardzo wiem to jak zmodyfikować układ avt a wiem że trzeba. No i chciałbym dodatkowo aby olejarka nie działała na luzie, tylko i wyłącznie na zapiętym biegu. Pompek itp nie chce, grawitacja z regulacją czasu otwarcia i przerwy wystarczy.
Rozkmina trwa. Lutowanie znam dobrze ale elektronik ze mnie żaden.
Pozdrawiam
Zimny
wydawało mi się, że Twoja olejarka była sterowana elektronicznie z zaworem otwarcia/zamknięcia - czyli grawitacyjna z punktu widzenia dystrybucji oleju
tak. kminiłem kiedyś zastosowanie tej pompki, potem myślałem, żeby zrobić kopię upraszczając nieco samą konstrukcję ale kosztowo to zabijało projekt tak naprawdę niewiele wnosząc. naprawdę uważam, że rozkminiłem ten temat od każdej strony.
wciąż od czasu do czasu dzwonią klienci bo mieli i chcą tylko to ponownie ale po prostu minął czas :o
zimny wyprowadź sobie sterowanie zasilaniem olejarki przez przekaźniczek z zasilania lampki kontrolnej N lub wręcz z czujnika luzu.
a wcześniej zastanów się ILE CZASU SPĘDZASZ NA LUZIE w stosunku do przebytej drogi...
to jest absolutnie pomijalne zjawisko. uwierz MI - wiem o czym piszę i to jest zupełnie niepotrzebny bajer.
nawet jeśli będziesz kiedyś grzał moto pod synchro to wyłączysz olejarkę. bez sensu rozkmina.
zastanów się jak trwale i skutecznie podać olej i gdzie umieścić ten superelegancki zbiornik. w trampku to jest czalendż.
m
w sumie to można uznać, że ten sterownik z allegro za 60zł załatwia sprawę, może nie ma płynnej regulacji ale na początek i to dobre, zbiorniczek 20zł kilka kabli i za 260zł mamy precyzyjną olejarką z pompą oleju.
Dzięki matjas! No właśnie będę miał to podpięte za przekaznikiem i rozdzielaczem załączanym po postojowych - więc może faktycznie nie ma co kminic z tym neutralem.
Odnośnie zbiorniczka to ja pamiętam Twoje, zmodyfikowane modelarskie które super były. No i niezależnie od tego gdzie zbiorniczek do napełniania wyprowadzone rurki w wygodne miejsce. To był komfort.
Dlatego możliwe że też poszukam modelarskiego i zaadaptuje sobie. Bo w Trampku jedyne miejsce to pod lewym boczkiem przy wlocie powietrza. Ale żeby dolac oleju trzeba by demontować kanapę i boczek.
No nic, skończę rozdzielacz napięcia i inne pierdy to sobie pokminię.
Pozdrawiam
Zimny
florentino
08.03.2021, 19:58
Jakiś czas temu przerabiałem temat smarowania łańcucha.
Pompka plus proste sterowanie jest optymalnym rozwiązaniem.
Do płynnego sterowania użyłem kitu z AVT opartego o układ NE555, z modyfikacjami (autorstwa Miotacza truskawek z jakiegoś innego forum jak dobrze pamiętam).
Sterowanie, pompka oraz zbiorniczek z Ursusa zmieściłem pod siedzeniem kierownika CRF.
Poszperam w archiwach to podzielę się szczegółami.
Na zdjęciu sterowanie.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210308/ec82fea35cacebbdcddf9315fcc5ac21.jpg
Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
bukowski
08.03.2021, 20:26
ja miałem olejarke i dziękuję bardzo. ze smarowaniem nie ma co przesadzać, czy smaruje, czy nie smaruje, olejarka czy sprayem, lancuch i zębatki kończą mi się tak samo.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
ja miałem olejarke i dziękuję bardzo. ze smarowaniem nie ma co przesadzać, czy smaruje, czy nie smaruje, olejarka czy sprayem, lancuch i zębatki kończą mi się tak samo.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
średnio 33.000km dla DID serii VX oraz ok 38.000 DID ZVM wszystko +/- 5.000km
masz rację, ale chodzi bardziej o wygodę i nie wożenie smaru w trasie
Matjasowa olejarka ze mną od 110tys i 11lat. Pytanie o nią w stylu "A co to jest?" było najczęściej padającym gdzieś przy okazjonalnych oględzinach. Kosmiczna technologia z mrugającą kontrolką zieloną, a w czasie podawania oleju- żółtą uzupełniała skromny kokpit afryki :)
Cały czas ta sama dysza, przewody...
śledzę temat, bo sterownik bym zmienił, bo stary gdzieś uwaliłem i działa tylko włącz- wyłącz i muszę pamiętać i o jednym i o drugim.
I ta cisza pracy łańcucha...
Ale chciałem się wypowiedzieć co do umieszczenia zbiorniczka na olej pod prawym boczkiem. Był przypięty trytkami do ramy, ale dostawał się tam piach i z czasem przyczynił się do przetarcia zbiorniczka o ramę. Owinąłem go elegancko taśmą, ale lepiej zawczasu na takie połączenia podłożyć jakąś piankę.
trochę łezka w oku kręci się...
kiedyś to kurła robili :D
dzięki za dobre słowo Tomek :D
bukowski
08.03.2021, 20:43
średnio 33.000km dla DID serii VX oraz ok 38.000 DID ZVM wszystko +/- 5.000km
masz rację, ale chodzi bardziej o wygodę i nie wożenie smaru w trasiedwa lata temu odkryłem takie małe puszeczki, zajmują tyle miejsca, co nic.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
pisałem do gościa z allegro, czy ma wersję sterownika z potencjometrem to mi odpisał, że to nie mikser audio, że się ciągle kręci gałkami :D "dipami raz ustawiasz i wystarczy".
Może i tak, ale obsługa potencjometru jest bardziej intuicyjna :)
odnośnie sensu stosowania olejarki, jest to po prostu wygodne po zeszłorocznym lataniu gdy kilka razy dziennie padało po X takich numerach przestałem smarować napęd ... PESEL nie pozwalał na ciągłe szarpanie się z załadowanym motocyklem a stopka centralna w CRF to nie guzik wK1200LT.
ps. też pamiętam pierwszy kontakt z olejarką Matjas'a był to trampek chyba... czy w tych czasach to nie była jedna z pierwszych e-olejarek ?
podsumowując
- 180zł pompka
- 60zł sterownik na dipy
- 20zł rurki, kabelki trytki
- 20zł zbiornik od ursusa
- 24zł przesyłki razem (paczkomaty)
- 12zł 2 browary (4 gdy szwagier przyjdzie pomóc a na pewno przyjdzie)
----
316zł
- 528zł Najtańsza olejarka z tą samą pompką działająca w trybie czasowym, ale ze sterownikiem już zaprogramowanym do pompki i dodatkowym przyciskiem obsługi (ale sterowanie wydajnością też jest na mikro przełączniki w centralce!!!) i przycisk sterujący nie ma funkcji wyłączenia smarowania.
różnica 212zł,
- 420zł najtańsza olejarka analogowa (V-system scottoiler)
różnica 104zł
i jak tu nie lubić starej jak świat konstrukcji scottoilera.... zero kabelków, dipów, wiedzy na miarę NASA... rurka, butelka, olej i dwa wężyki.:)
Ze względu na brak produktu Matjasa na rynku (dobrze wspominam V-oilę w mojej dawnej RD04, 11 lat i działała na wypasie), zrobiłem już 2 budżetowe olejarki do innych moto właśnie na takiej pompce Dellorto (tłoczkowa elektromagnetyczna) i sterowniku ASE, działa wszystko spoko i nie kosztuje fortuny. Regulacja zewnętrznym potencjometrem byłaby miłym dodatkiem ale nie jest niezbędna. Właśnie zamontowałem 3 taki zestaw, tym razem w ATAS.
bukowski
09.03.2021, 09:27
I ja miałem olejarkę od Matjasa, jeszcze w RD07 :)
Zawsze kolo i nogawka up...olone jak stół w pewnej stacji telewizyjnej plus plama w miejscu parkowania. Nie szło tego wyregulować tak, zeby nie syfiło. Z tego wzgledu przerzucilem sie szybko na olej eko do pilarek, bo rozlewanie hipolu w terenie to słaby, bardzo słaby pomysł. Ale jak przy którejś glebie miedziana rurka przy wahaczu się poszła, tego, to z ulgą całe ustrojstwo zdemontowałem.
na szczęście większość ludzi, znakomita, tylko chwaliła. dzięki Bogu.
dla ciekawości powiem Wam, że bardzo byłem zadowolony z tych zbiorniczków modelarskich 110ml - i przez całe te lata nie znalazłem NIC lepszego. Odpowietrzenie, dość odporny polietylen, szczelność, możliwość napełniania przez wężyk nawet pod owiewką.
kupiłem tego naprawdę khem..... parę tysięcy :D
chyba wykupiłem ostatecznie wszystko na rynku bo mój stały dostawca z niemiec, Jamara, w końcu napisał, że więcej nie będzie. NIGDY.
bo ludzie przesiadają się na elektryki. i chuj.
m
na szczęście większość ludzi, znakomita, tylko chwaliła. dzięki Bogu.
dla ciekawości powiem Wam, że bardzo byłem zadowolony z tych zbiorniczków modelarskich 110ml - i przez całe te lata nie znalazłem NIC lepszego. Odpowietrzenie, dość odporny polietylen, szczelność, możliwość napełniania przez wężyk nawet pod owiewką.
kupiłem tego naprawdę khem..... parę tysięcy :D
chyba wykupiłem ostatecznie wszystko na rynku bo mój stały dostawca z niemiec, Jamara, w końcu napisał, że więcej nie będzie. NIGDY.
bo ludzie przesiadają się na elektryki. i chuj.
m
no ale,że żaden elektrozawór ci się nie został??:D
dla ciekawości powiem Wam, że bardzo byłem zadowolony z tych zbiorniczków modelarskich 110ml - i przez całe te lata nie znalazłem NIC lepszego. Odpowietrzenie, dość odporny polietylen, szczelność, możliwość napełniania przez wężyk nawet pod owiewką.
kupiłem tego naprawdę khem..... parę tysięcy :D
chyba wykupiłem ostatecznie wszystko na rynku bo mój stały dostawca z niemiec, Jamara, w końcu napisał, że więcej nie będzie. NIGDY.
bo ludzie przesiadają się na elektryki. i chuj.
m
W tamtych latach latałem modelami, Jamara to była dobra firma. Jeszcze sprzed zalewu chińskiego. Te zbiorniczki były bardzo dobre.
15-20 lat temu latało się głównie spalinami, elektryki to była fanaberia - pakiety NiCD ważyły 1,5kg, silniki szczotkowe z przekładniami. Bez sensu. Później początki lipoli i bezszczotek - to był przełom. A potem stopniowo się trend odwracał.
Dziś 80% tycvh co latają to elektryki - czyste, bezproblemowe, moc do masy tak samo jak spalina przy mniejszych modelach, do 1,8m. Ale nie ma tego klimatu :( Z motocyklami też tak będzie.
Niemniej dźwięk wkręcającej się na 20% nitro Yamady 91 z popmką przyspieszającą to było coś jak...ducati :D
Wracając do olejarek - tak, to zawsze trochę brudzi. Ale ilość plusów przewyższa ten minus. No i olej z olejarki bierzesz i wycierasz, a ten ubity syf ze smaru w spreju jak się nabije wokół zębatki to masakra. Sam od paru lat jeździłem bez olejarki ale tylko po czarnym.
sterownik olejarki z potencjometrem
https://allegro.pl/oferta/sterownik-do-olejarka-lancucha-scottoiler-czasowy-8455970116
ale chyba nie nadaje się do tej pompki bo ma płynie regulowany tylko czas otwarcia zaworu, gdzie w pompce tłokowej ten czas nie ma wielkiego znaczenia najważniejsza jest płynna regulacja ilości impulsów otwarcia
normalnie odebraliby chleb człowiekowi :D
fajna rzecz i pieniądz dobry.
to ile kosztuje w tej chwili Lubrixa TO jest pojebany temat dopiero.
masakra.
a scottoiler esystem 1400 zet. japierd....
m
Borewicz
11.03.2021, 14:56
I ja super wspominam Majtasową Volie, w Trampku ponad 50k km, w RD04 gdzieś z 70k KM ( druga, żeby nie było, że zdejmowałem ;) ) i zero awarii...i wcale tak bardzo nie brudziło zwłaszcza, że zawsze czarne spodnie miałem ;)
Matjas, zostaw już tego ruska i montuj olejarki :D:D:D
hehehehe :D miło się czyta. to był fajny czas :D
CzarnyEZG
11.03.2021, 16:12
Zimny - O to to to.
Trzeba go chyba odwiedzić w tym celu czy cuś.
Bukowski - a nie odsprzedałbyś tego co z niej zostało?
bukowski
11.03.2021, 16:24
Nie mam, odjechało z AT w 2015. Gdybym wtedy wiedział, że to taki rarytas będzie...
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
stopa-uć
11.03.2021, 16:24
Ten swój PAŁAC z tego zbudował, motorów nakupił..................
A może mikrokontroler zaprzęgnąć do roboty, np.
arduino (https://allegro.pl/oferta/arduino-nano-3-0-v3-atmega328-ch340-16mhz-modul-8295985254)
do tego przekaźnik
przekaźnik (https://allegro.pl/oferta/modul-1-kanalowy-przekaznik-5v-10a-do-arduino-7783353929)
i możemy z tego zrobić co nam przyjdzie do głowy, np. taki sterowniczek:
sterownik olejarki (https://allegro.pl/oferta/sterownik-lancuch-olejarka-oliwiarka-lubrixa-6063336693)
A może mikrokontroler zaprzęgnąć do roboty, np.
arduino (https://allegro.pl/oferta/arduino-nano-3-0-v3-atmega328-ch340-16mhz-modul-8295985254)
do tego przekaźnik
przekaźnik (https://allegro.pl/oferta/modul-1-kanalowy-przekaznik-5v-10a-do-arduino-7783353929)
i możemy z tego zrobić co nam przyjdzie do głowy, np. taki sterowniczek:
sterownik olejarki (https://allegro.pl/oferta/sterownik-lancuch-olejarka-oliwiarka-lubrixa-6063336693)
Wszystko fajnie ale to jest zabawa dla elektronika z pewną wiedzą. My tutaj śrubkami kręcimy i kabelki lutujemy na poziomie złożenia kitu avt. Przynajmniej ja... :)
Dasz sobie rade. I będzie działać.
M
mdxmd, daj znać co wybrałeś ostatecznie do sterowania. Przypomniałem sobie, że u mnie też leży taka Dellorto ;)
florentino
12.03.2021, 09:02
Od kilku lat to działa:
Sterowanie, zastosowałem układ:
https://sklep.avt.pl/avt1459.html
Do regulacji częstotliwością impulsów zamiast potencjometru użyłem przełącznika obrotowego (z dobranymi do czasów) rezystorami:
https://allegro.pl/oferta/przelacznik-obrotowy-pcb-6-pozycji-1-obwod-7557845733
1- wyłącznik
2- praca ciągła, napełnianie układu
3- impuls co 15-20sek
4- impuls co ok 60-75 sek
5- impuls co ok 100sek
6- impuls co 120-140sek
W sumie wystarczyłyby trzy tryby pracy: wyłączony, autostrada (3) i wolniejsze szwendanie (5).
Zamieniłem też przekaźnik na tranzystor.
Zamknąłem to w tej obudowie (wersja z przekaźnikiem się nie zmieści):
https://sklep.avt.pl/z24a.html
Do pompki potrzebna jest też złącze, bo z pompką go nie ma w zestawie:
https://allegro.pl/oferta/sumitomo-2-pin-wtyk-kostka-czujnika-temperatury-bi-6099691438
Pompki kupowałem u Mielocha, mieli najlepszą cenę.
A tu jest źródło:
http://www.vstromclub.fora.pl/patenty-i-usprawnienia,28/oliwiarka-wlasnej-roboty,831-400.html
To tak z grubsza, gdyby coś to służę pomocą w szczegółach.
RD
Wszystko fajnie ale to jest zabawa dla elektronika z pewną wiedzą. My tutaj śrubkami kręcimy i kabelki lutujemy na poziomie złożenia kitu avt. Przynajmniej ja... :)
Jak by coś hobbystycznie programuję mikrokontrolery, kluczami również uwielbiam kręcić a i staję lutowniczą czasami lubię poużywać (szkoda, że czasu tak mało na hobby). Jak byłoby zainteresowanie możemy spróbować opracować jakiś projekt w oparciu o sterowanie mikrokontrolerem. Napisanie programu nie jest takie trudne jak by się mogło wydawać. Potrzebował bym wytycznych, ile programów by się przydało, jakie czasy impulsu i przerwy są wymagane w różnych trybach. Można by jakiś impulsator wykorzystać do obliczania tych czasów np na podstawie prędkości jazdy motocykla plus np. następujące tryby pracy:
- asfalt
- asfalt + deszcz
- szutry
- szutry + deszcz
- błoto
Na podstawie wspólnych spostrzeżeń mógłby powstać projekt DIY sterownika olejarki na tym forum z dokładnym opisem co i jak połączyć oraz ze wsadem do mikrokontrolera, który każdy kto potrafi uruchomić komputer byłby wstanie wgrać do mikrokontrolera.
CzarnyCzarownik
12.03.2021, 10:31
Programowanie mikrokontrolera dla ludzi nie związanych za bardzo z elektroniką chyba nie jest najlepszą opcją.
Ja bym szedł w stronę NE555, można poczytać tutaj: https://forbot.pl/blog/kurs-elektroniki-ii-wstep-do-ukladu-ne555-id8202
W olejarce grawitacyjnej mozemu ustawić częstotliwość otwierania stałą a sterować czasem otwarcia jak chcemy smarować wiecej lub mniej to kręcimy potencjometrem (lub pstryczkiem podmieniać rezystor w układzie) .
Jak chcemy olejarkę tłoczkową to musimy zmienić pojemność konsensatora aby uzyskać inną częstotliwość, więc pozostaje pstryczek i 2 kondensatory do wyboru.
W necie są kalkulatory i nawet za wiele myśleć nie trzeba:
https://ohmslawcalculator.com/555-astable-calculator
Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk
doceniam umiejętności
konia z rzędem temu jednak komu bedzie się chciało kręcić gałami i naciskać guziki.
z mojego skromnego dziesięcioletniego doświadczenia wygląda to tak, że po ustawieniu wstępnym potem już tylko sprawdzasz czy kapie i czy jest olej. tyle. im prościej tym lepiej.
obecnie nawet nie robiłbym sterownika na kierownicę...
m
Wgranie gotowego kodu źródłowego do mikrokontrolera zajmuje kilka minut i myślę, że z napisaną instrukcją poradzi sobie każdy, kto potrafi uruchomić komputer i przeglądarkę internetową. Natomiast możliwości są wielokrotnie większe niż w przypadku NE555, ale każdy może używać co uważa za słuszne, w końcu żyjemy w wolnym kraju :D.
Od kilku lat to działa:
Sterowanie, zastosowałem układ:
https://sklep.avt.pl/avt1459.html
Do regulacji częstotliwością impulsów zamiast potencjometru użyłem przełącznika obrotowego (z dobranymi do czasów) rezystorami:
https://allegro.pl/oferta/przelacznik-obrotowy-pcb-6-pozycji-1-obwod-7557845733
1- wyłącznik
2- praca ciągła, napełnianie układu
3- impuls co 15-20sek
4- impuls co ok 60-75 sek
5- impuls co ok 100sek
6- impuls co 120-140sek
W sumie wystarczyłyby trzy tryby pracy: wyłączony, autostrada (3) i wolniejsze szwendanie (5).
Zamieniłem też przekaźnik na tranzystor.
Zamknąłem to w tej obudowie (wersja z przekaźnikiem się nie zmieści):
https://sklep.avt.pl/z24a.html
Do pompki potrzebna jest też złącze, bo z pompką go nie ma w zestawie:
https://allegro.pl/oferta/sumitomo-2-pin-wtyk-kostka-czujnika-temperatury-bi-6099691438
Pompki kupowałem u Mielocha, mieli najlepszą cenę.
A tu jest źródło:
http://www.vstromclub.fora.pl/patenty-i-usprawnienia,28/oliwiarka-wlasnej-roboty,831-400.html
To tak z grubsza, gdyby coś to służę pomocą w szczegółach.
RD
dzięki! kit AVT tylko 25zł! (zlutowany 35zł) pozostanę przy potencjometrach, raz się ustawi i wystarczy. Masz może schemat samego podłączenia tranzystora ew. jego oznaczeń oraz czy trzeba po stronie pompki dać także diodę blokującą ?
w sumie na początek przekaźnik może zostać ale to najbardziej zawodny element ukłądu bo mechaniczny a wszyscy tutaj wiemy jak to się kończy zwłaszcza przy sterowaniu pompami ;)
dzięki! kit AVT tylko 25zł! (zlutowany 35zł) pozostanę przy potencjometrach, raz się ustawi i wystarczy.
Czyli koniec końców raz ustawiasz i zapominasz. Właśnie to daje układ, który proponowałem - SD6 z ASE, tam są 2 dipy do regulacji czasów załączenia/przerwy, a do tego cały układ zamknięty w klasycznej obudowie przekaźnika samochodowego.
Jak Matjas pisze, sensowny sterownik wystarczy raz wyregulować i zapomnieć, jak najmniej pokręteł na kierze, tylko pstryk do on/off co najwyżej.
Czyli koniec końców raz ustawiasz i zapominasz. Właśnie to daje układ, który proponowałem - SD6 z ASE, tam są 2 dipy do regulacji czasów załączenia/przerwy, a do tego cały układ zamknięty w klasycznej obudowie przekaźnika samochodowego.
Jak Matjas pisze, sensowny sterownik wystarczy raz wyregulować i zapomnieć, jak najmniej pokręteł na kierze, tylko pstryk do on/off co najwyżej.
który zakres regulacji wybrałeś ? może 2-200s ?
0-1 ............ typ 6DS1
0-5 ............ typ 6DS5
1-20 .......... typ 6DS20
2-200 ........ typ 6DS200
5-500 ...... typ 6DS500
cena 40zł
kit AVT 35zł i trzeba kombinować obudowę, więc przekaźnik jest ciekawym rozwiązaniem
Chyba se normalnie zrobię olejarke :)
Kombinujecie z układami, DIPami, sterownikami itp a z mojego doświadczenia najlepsza olejarka jaką miałem była 100% ręczna:
http://www.loobman.co.uk/
Chyba se normalnie zrobię olejarke :)
Weź zrób se dwie :D
I co mam nimi oliwić? Łańcuch i tarcze?
RAVkopytko
12.03.2021, 22:10
Matjas ,Zrób trzy :D
No dobra to sobie nie rób, ale mi i Raviemu to mógł byś :haha2:
Witam
Jako, że ostatnio poczyniłem takie cosik wrzucam fotki jak to wyszło. Można by "sterownik" jeszcze zmniejszyć korzystając z elementów smd ale to tak do prób na szybko wystarczy. Elektrozawór sterowany jest mosfetem a nie przekaźnikiem. Układ oczywiście na ne555. Potencjometr pozwala na ustawienie przerwy między 30s a ok. 2 min. natomiast czas otwarcia zaworu jest ustawiany potencjometrem montażowym na płytce. W sumie raz ustawić wystarczy. Elektrozawór ma dodatkowo zaworek który można regulować ręcznie (może się przydać). Brak tylko czasu żeby to wszystko upchać do AT żeby porobić próby. Gdyby ktoś chciał to mam gdzieś na dysku plik płytki z eagla.
105172105173
Wysłane z mojego motorola one vision przy użyciu Tapatalka
Gdyby ktoś chciał to mam gdzieś na dysku plik płytki z eagla.
Ja poproszę i wykaz elementów:) Obudowa itp
Ja poproszę i wykaz elementów:) Obudowa itpOk. Podeślę na priv to co mam
Wysłane z mojego motorola one vision przy użyciu Tapatalka
Nie za ma co ;)
Zapomniałem dodać że płytkę umieściłem w obudowie z96 firmy kradex
Wysłane z mojego motorola one vision przy użyciu Tapatalka
CzarnyEZG
14.03.2021, 13:03
A dla bardziej odpornych na wiedzę ktoś by to wyprodukował?
gotowy sterownik bez przekaźnika
https://allegro.pl/oferta/przekaznik-przerywacz-czasowy-led-12v-mosfet-n-9570099176?reco_id=17337c60-8506-11eb-9427-b02628441dc0&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14 ee7421a14291fbf951
nie podaje gość zakresu regulacji, ale to można ogarnąć samemu. Cena mocno atrakcyjna
Heja,
który zakres regulacji wybrałeś ? może 2-200s ?
0-1 ............ typ 6DS1
0-5 ............ typ 6DS5
1-20 .......... typ 6DS20
2-200 ........ typ 6DS200
5-500 ...... typ 6DS500
cena 40zł
kit AVT 35zł i trzeba kombinować obudowę, więc przekaźnik jest ciekawym rozwiązaniem
ASE robi wersję również na zamówienie, z czasami jakie chcesz. Ja mam 0-2 na załączenie i 0-120 na przerwę. Ale zamawiałem jeszcze nie wiedząc, że skorzystam z pompki, a nie zaworu lpg. Pompce wystarczy 0,5s na załączenie. Jeden impuls na 60-90 sekund to wg mnie optymalnie.
zamówiłem z ASE
1-5s włączenie
1-240s wyłączenie
do przekaźnika jest także dostępne gniazdo http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p35,gniazdo-s-5x-6-3-standard
Macie jakiś dobry patent na pompkę, czy tylko zawór? Kiedyś zacząłem się bawić z własnej produkcji pompką perystaltyczną, ale w końcu zarzuciłem projekt.
A czytałeś pierwszy post?
Zbiornik, pompka i przekaźnik znalazły sobie miejsce pod tylną kanapą
http://africatwin.com.pl/picture.php?albumid=412&pictureid=2433
przewód 4mm został poprowadzony przez gumowe zaślepki w wahaczu.
tutaj więcej zdjęć
https://photos.app.goo.gl/eVLiRkooFu8t3oS18
użyte elementy to propozycje zawarte w tym wątku
1. Przekaźnik regulowany ASE (zamówiłem czas 5-240s)
2. Zbiornik to patent z dodatku do paliwa Liqui Moly 150ml - niestety pod kanapą jest b. mało miejsca
3. pompa precyzyjna tłokowa
4. przewód 4mm
5. dysza z olejarki LUBRIXA dostępna na allegro
6. Tani olej mineralny EPX80W90
mam ustawiony czas impulsu 2 min, dysza dotyka do tylnej zębatki, łańcuch nasmarowany, felga czysta minimalne ślady oleju poza łańcuchem.
Całość działa idealnie, nie widzę żadnej potrzeba zmiany czasu dozowania, jeździła w temperaturach od 10 do 34st.C, autostrady oraz setki serpentyn w Alpach.
Zalety to:
1. dozowanie oleju niezależne od temperatury, wilgotności i lepkości oleju
2. prostota konstrukcji
3. cena poniżej 400zł (montaż we własnym zakresie oczywiście)
A możesz pokazać jak to cyka na zębatkę?
A możesz pokazać jak to cyka na zębatkę?
Wydajnośc pompy: 0.00664 ml / suw pracy czyli u mnie podaje tyle co 2 min.
nie mniej jednak najważniejsze aby dysza dotykała lekko tylnej zębatki, wtedy każda nawet minimalna ilość oleju jest rozprowadzana po zębatce a siła odśrodkowa stopniowo przesuwa olej na zewnątrz - tylko w takim układzie potrzeba bardzo mało oleju do smarowania.
Jeżeli dysza "wisi" w powietrzu wówczas każda kropla leci gdziekolwiek - może trafi na łańcuch może na zębatkę a może poleci bokiem - w takim układzie potrzeba dużo więcej oleju aby łańcuch był nasmarowany a przy okazji mamy także zanieczyszczone wszystko olejem.
Dzięki. Ze szybkich obliczeń wychodzi, że zużycie oleju będzie niewielkie. Zastanawiam się jak wygląda strumień, i czy ma jakąś energię? Czy zwyczajnie pojawia się kropla jak w opadówce...
mdxmd : mam pytanie podobne do kolegi Lis
Jak dysza dotyka do zębatki i pompa zostaje załączona to ciśnienie oleum jest dostatecznie duże by "wypchnąć" olej przez dyszę ?
Zakładam oczywiście że kąt przyłożenia dyszy jest dobrany tak aby żeby było szczelnie.
Mam w rd07 scota manualnego i działał dobrze jak dysza nie była idealnie dopasowana do tarczy zębatki , jak tylko dysza się docierała oleum szło mizernie.
jako że scot wyzionął ducha po 8 latach myślę czasami nad jakimś systemem oliwiącym.
Elektronika to żaden problem poza dzisiejszym brakiem dostępności komponentów oraz ich cenami.
jedno załączenie pompki daje niewielką ilość oleju - to nie jest kropla i to nie jest jakiekolwiek ciśnienie. Aby powstała kropla może być potrzebne 3-4 impulsy olej bardzo powoli wydostaje się na zębatkę.
Ta pompka kiedy ma podane 12V daje tylko jedno kliknięcie i na tym koniec jej pracy należy zdjąć napięcie i podać ponownie aby było następne kliknięcie i następna dawka oleju.
Jednym słowem jest to pompa impulsowa czyli im więcej impulsów w jednostce czasu tym więcej podaje oleju - ilość oleju zależy wyłącznie od tego parametru.
Zapewne o to Wam chodziło i stąd to pytanie o ciśnienie....
Tak zużycie oleju jest bardzo małe... 150ml wystarcza mi na 4000-5000km
Gdyby bardziej rozbudować sterownik to można dodać wskaźnik pozostałego oleju w zbiorniku itp. bajery ale wtedy układ się komplikuje... na pewno warto zastosować sterownik bez stycznika mechanicznego. Generalnie sterownik jest banalny bo podaje tylko krótkie impulsy 12V :)
Cześć.
Do której wiązki najlepiej podpiąć sterownik olejarki (układ ze sterowaniem czasowym bez wodotrysków)? Tylna lampa?
A światła pozycyjne masz włączone zawsze?
Powinien to być dowolny (stały) plus po stacyjce.
EDIT:
Tak mi się przypomniało, że też zmotałem taką olejarkę, na razie bez wodotrysków ;)
Użyłem dwóch przekaźników. Jeden ASE, czasowy. Drugi mini do odcięcia olejarki przy zapięciu neutrala.
Pompka: Dellorto
Zbiornik oleju: zbiornik płynu chłodniczego XTZ podwieszony po drugiej stronie motocykla (teraz mam dwa ;) )
Przekaźniki na podstawkach, mocowane bezpośrednio przy pompie i zbiorniku oleju.
Od przekaźników do kostki 9 pin zasilającej licznik (w oryginale) pociągnięte 3 przewody 0,5mm2 (wiązka dł. ok. 1,8m).
Olej podawany wężykiem 3mm w rejon zębatki zdawczej.
Dokonałem małego wsporniczka przewodu, na końcu zwężenie z jakiejś rurki wkładu długopisu lub smaru w spray'u. Nie pamiętam.
Nic nie kapie (w nadmiarze).
Jedynie moja krótka osłona łańcucha powoduje, że przy prędkościach autostradowych warto zwiększyć czas impulsu z ok. 40 s na 50 s.
Odnośnie ilości podawanego oleju, ładnie to widać na tym filmiku: https://youtube.com/shorts/o7qgzOKkmWc
Olejarka precyzyjna.
Schemat i kilka zdjęć zabudowy załączam poniżej.
A światła pozycyjne masz włączone zawsze?
Powinien to być dowolny (stały) plus po stacyjce.
Tylne zawsze świeci i mam blisko do sterownika olejarki, choć bliżej mam złącze diagnostyczne.
Czy CRF 1100 ma jakieś złącze wolne gdzieś z tyłu po stacyjce (tak jak gotowe pod halogeny z przodu)?
syncronizator
20.11.2022, 09:27
A może pompka paliwowa 12v od webasto + impulsator ?
Lekka i prosta ... działa na podanie napięcia. Sterowanie przez przekaźnik.
podsumowując
- 180zł pompka
- 60zł sterownik na dipy
- 20zł rurki, kabelki trytki
- 20zł zbiornik od ursusa
- 24zł przesyłki razem (paczkomaty)
- 12zł 2 browary (4 gdy szwagier przyjdzie pomóc a na pewno przyjdzie)
----
316zł
Tak to wyszło u mnie:
- 40 zł pompka (+kw)
- 46 zł przekaźnik ASE z podstawką (+kw)
- max. 15 zł przekaźnik mini do neutrala z podstawką (bez kw)
- 45 zł zbiornik pł. chłodniczego XTZ (bez kw)
- ok. 20 zł na rurkę i kabelki*
- ok. 15 zł na wspornik końcówki przewodu, mocowania zbiornika*
- ok. 30 zł na przesyłki*
___________________________________
211 zł
* - elementy zamawiane z innymi, stanowiące ułamek innego zamówienia. Więc koszt szacowany.
Próbowałem sprawdzić aktualną ofertę firmy ASE. Strona nie istnieje, więc może się okazać, że trzeba będzie szukać innego źródła przekaźników czasowych.
Tak to wyszło u mnie:
- 40 zł pompka (+kw)
- 46 zł przekaźnik ASE z podstawką (+kw)
- max. 15 zł przekaźnik mini do neutrala z podstawką (bez kw)
- 45 zł zbiornik pł. chłodniczego XTZ (bez kw)
- ok. 20 zł na rurkę i kabelki*
- ok. 15 zł na wspornik końcówki przewodu, mocowania zbiornika*
- ok. 30 zł na przesyłki*
___________________________________
211 zł
* - elementy zamawiane z innymi, stanowiące ułamek innego zamówienia. Więc koszt szacowany.
Próbowałem sprawdzić aktualną ofertę firmy ASE. Strona nie istnieje, więc może się okazać, że trzeba będzie szukać innego źródła przekaźników czasowych.
pompka używana zapewne?
strona ASE faktycznie nie działa może to chwilowe problemy
przekaźnik od neutrala nie jest potrzebny, zrobiłem na takim zestawie już z 20.000 i łańcuch zawsze nasmarowany, felga całkowicie wolna od oleju. Używane w całym spektrum temperatur, całkowicie bezobsługowy zestaw.
Mam jednak jedną uwagę, czas załączenia dla tej pompy najlepiej ustawić min 2s, oraz wężyk zasilający pompkę o większej średnicy jak prowadzący do dyszy generalnie taki jak wychodzi z pompy nie zwężać go podobnie przy zbiorniczku.
jakby ktoś bardzo potrzebował mam kilka przekaźników kupionych wcześniej mogę ze 2szt. odsprzedać,
pompka używana zapewne?
Zapewne, to w czymś szkodzi? Co prawda nie ma już takich cen jak w 2020, ale nadal można kupić poniżej 80zł.
Zbiornik XTZ również nie jest nowy.
przekaźnik od neutrala nie jest potrzebny, zrobiłem na takim zestawie już z 20.000 i łańcuch zawsze nasmarowany, felga całkowicie wolna od oleju.
Mi się przydaje ;) Ogólnie to on zabezpiecza przed wyciekiem.
Mam jednak jedną uwagę, czas załączenia dla tej pompy najlepiej ustawić min 2s, oraz wężyk zasilający pompkę o większej średnicy jak prowadzący do dyszy generalnie taki jak wychodzi z pompy nie zwężać go podobnie przy zbiorniczku.
A czemu tak?
Dałem krótki czas, bo od olejarki mam akurat największą ikonkę - żeby mi nie świeciło po oczach.
Co do pompki to bardziej byłem zainteresowany, że może znalazłeś inne / tańsze rozwiązanie ale doszedłem do wniosku, że kupiłeś używaną.... i tylko tyle bez podtekstów
Co do wycieku, i tak go nie będzie, chyba że będziesz stał w miejscu z 15min albo masz ustawioną dużą ilość dawek w krótkim czasie a olej jest podawany nie na zębatkę a w "powietrze" u mnie aby pojawiła się kropla, która opadnie na podłogę potrzeba 5 impulsów każdy po 3 minuty czyli ok 15min w miejscu bez obracania kołem a i tak to tylko kropla. Bardziej widziałbym jakiś wyłącznik całkowity jak długo będziesz latać w terenie, chociaż i tutaj piach w b.krótkim czasie czyści łańćuch z oleju a niewielka jego ilość jaka jest podawana nie ma specjalnego znaczenia.
Generalnie przy podawaniu na zębatkę zużywa się znikoma ilość oleju jest to całkowita przeciwność ogólnie stosowanych olejarek gdzie dysza jest w okolicy zębatki/łańcucha ale nie styka się z zębatką.
Zauważyłem iż przy krótkim czasie załączenia pompy nie napełnia się ona w całości i podaje mniejszą dawkę, która też staje się bardziej czuła na gęstość oleju lub jego temperaturę, po prostu pompa potrzebuje więcej czasu do pełnego napełnienia i tak b. znikomej dawki jednorazowej.
Lampka od pompki jak dla mnie zbędny gadżet to nie poziom paliwa, że trzeba pilnować ... codziennie szczególnie w trasie robię obchód motocykla i brak smarowania od razu widać a dla łańcucha 300 czy 500km bez smarowania nie ma znaczenia a problem i tak trzeba rozwiązać.
Testuj. ja mam pompę dellorto, są też pompy mikuni i inne, nie musi być tak samo jak u mnie.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.