View Full Version : GUMY ZABIERAKA ZĘBATKI - serki (dot. CRF i XRV)
Africa Tigg
30.12.2020, 20:32
Wymienialiście już "serki" w swoich Afrykach, przy jakim przebiegu wyrobił się na nich luz?
Kupowaliście ori u Hondy, czy np. firmy TourMax, które są na allegro?
Ja mam 40tyś i już chyba pora na nie...
Gdzieś na forum wyczytałem, że te gumy w crf 1000 i xrv 750 są takie same. Czy ktoś mógłby to potwierdzić? Nie mam w tej chwili dostępu do kompa, żeby samemu poszukać.:)
Wymienialiście już "serki" w swoich Afrykach, przy jakim przebiegu wyrobił się na nich luz?
Kupowaliście ori u Hondy, czy np. firmy TourMax, które są na allegro?
Ja mam 40tyś i już chyba pora na nie...
Ori przy 34tysiów. Walczyłem z wibracjami. Ostatecznie łożysko okazało się być przyczyną. Gumki miały, nie tyle luz, co luźne pasowanie. Wszystkie łączniki były pozrywane.
wymieniłem w okolicy 90.000km na tourmax, miały niewielki luz ale bardziej mnie irytowały urwane gumki łączące i każdorazowe kompletowanie tego gdy się rozsypie.
ziutek2002
02.01.2021, 20:47
Gdzieś na forum wyczytałem, że te gumy w crf 1000 i xrv 750 są takie same. Czy ktoś mógłby to potwierdzić? Nie mam w tej chwili dostępu do kompa, żeby samemu poszukać.:)
Nie długo będę przeglądał swoje motocykle, porównam i dam znać.
szynszyll
05.01.2021, 11:54
Gdzieś na forum wyczytałem, że te gumy w crf 1000 i xrv 750 są takie same. Czy ktoś mógłby to potwierdzić? Nie mam w tej chwili dostępu do kompa, żeby samemu poszukać.:)
nie sa takie same - do crf tourmax 150pln - oryginal 230pln
takie same sa w Varadero 1000 i VTR 1000 FS
do XRV Tourmax wychodzi drozej niz oryginal - 274pln do 225pln - ceny Larsson kontra Enduro7
nr OEM dla CRF to komplet dla XRV kupuje sie na sztuki
Nie wiem jak w Afrykach ale np w DL1000 z nalotem 60 tysi zmiana gum zabieraka zdziałała bardzo dużo. W DL650 po 50 tys wymienilem i też była różnica.
Tylko DL1000 to totalnie inny silnik niż w AT. W Trampku przy 100kkm nie było potrzeby zmiany. Myślę że powyżej 60 tys na szafie można się zainteresowac jak kasa jest a moto ma zostać dłużej.
muszel72
05.01.2021, 12:26
Jakie są objawy oprócz wyczuwalnego (?) luzu przy zmianie obciażeń?
Szarpanie na niższych obrotach, drgania, zwiększę wibracje. Przynajmniej w DLach. W trampkach i afrach zawsze dla mnie piec i napęd chodziły tak aksamitnie że nie zwróciłem przez lata uwagi na to.
Dl1000 był w tym temacie wyjątkowo wrażliwy bo silnik umiarkowanie kulturalny tam na niższych obrotach.
nie zwalajcie na szarpanie które może mieć inne przyczyny do diagnozy wystarczą rękawice i próba obrócenia kołem łańcuchowym
Africa Tigg
07.01.2021, 21:50
właśnie wrzuciłem nowe serki Tourmax i jest duża różnica do tego co było po 40 tys.
Wcześniej zębatka wchodziła luźno i można było ją obracać jakieś 2mm -przód /tył, teraz ledwo wcisnąłem zębatkę i zero ruchu po założeniu.
Nie wiem czy wyczuje to podczas jazdy, ale różnica podczas montażu była spora.
ziutek2002
08.01.2021, 08:25
Gdzieś na forum wyczytałem, że te gumy w crf 1000 i xrv 750 są takie same. Czy ktoś mógłby to potwierdzić? Nie mam w tej chwili dostępu do kompa, żeby samemu poszukać.:)
Nie długo będę przeglądał swoje motocykle, porównam i dam znać.
Porównałem:
Porównałem:
Ziutek2002 - bardzo przydatne kompendium wiedzy! Świetna robota! :Thumbs_Up:
Może wstawisz na forum tekst i zdjęcia, a z czasem można by i w Afripedii umieścić?
Chodzi mi o to, żeby z czasem Twój .pdf nie 'wygasł'.
bukowski
08.01.2021, 10:17
hy, nigdy tego nie wymieniałem, ani w xrv ktora ja sam zrobilem ponad 100k, ani w CRF.
czy to nie jest taki element, którego wymiana poprawia głównie samopoczucie?
Jak te gumy się wypierdzą to szarpie napędem. Osobiście też nigdy tego nie wymieniałem w żadnym motocyklu ale problem może występować i miałem z nim do czynienia.
ziutek2002
08.01.2021, 10:42
Jak te gumy się wypierdzą to szarpie napędem. Osobiście też nigdy tego nie wymieniałem w żadnym motocyklu ale problem może występować i miałem z nim do czynienia.
Zgadza się - szarpie, wymieniałem w kilku. Jeżeli są faktycznie zużyte, przy ,,zapięciu'' biegu pierwszego, bardzo często objawia się to bardzo mocnym szarpnięciem koła. Bardzo często, głównie w starych lub zmeczonych egzemplarzach, po wyciągnięciu zabieraka po prostu one się ,,wysypują'' skruszałe itd.
Ziutek2002 - bardzo przydatne kompendium wiedzy! Świetna robota! :Thumbs_Up:
Może wstawisz na forum tekst i zdjęcia, a z czasem można by i w Afripedii umieścić?
Chodzi mi o to, żeby z czasem Twój .pdf nie 'wygasł'.
Dzięki! Jasne, nie ma problemu. Pewnie najlepiej w Afripedii.
@Novy - nie potrzebuje czasem jakichś specjalnych uprawnień aby to zrobić? Podpowiedz, najlepiej na PW aby nie zaśmiecać wątku.
Dawno dawno temu jeden ze speców hondowskich powiedział, że gdy łącznik się zrywa sam z siebie (pomiędzy małym a dużym elementem) to jest znak, że sama guma już nie jest tej twardości/świeżości i powinno się to wymienić aby mieć tak naprawdę sprawny "tłumik".
Na ile w tym prawdy tego nie umiem stwierdzić, ale guma niestety twardnieje i traci swoje właściwości krusząc się, potem zamiast dobrego wibroizolatora staje się kawałkiem starego gumowego klocka, który po prostu jest.
W innych pojazdach sprawdzana jest również data ważności przed montażem i przy każdym przeglądzie określone elementy tłumiące są wymieniane niezależnie od stanu (zastosowanie wojskowe).
Jak ktoś ma szoromierz/durometr skali D to łatwo można porównać twardość tego.
Tak czy owak, wymieniłem to chyba dwa razy u mnie i ZAWSZE czułem różnicę w szarpaniu napędu.
nie wiem jak w afri czy takim trampku ale np. w DL650 a jeszcze bardziej DL1000 te gumy mają ogromne znaczenie.
W DL1000 jak je wymieniłem to różnica w szarpaniu napędu była bardzo znaczna i odczuwalna. Stare miały luz że wylatywały i były twarde. Nowe musiałem posmarować żeby wcisnąć w koło.
DL1000 ma daleko mniej kulturalny silnik (no i 100km 100nm) niż honda i to tam robi różnicę.
W trampku i AT silniki tak miękko chodzą że może być to mniej odczuwalne.
Inna sprawa, zakonserwować to przed zamontowaniem jakąś wazeliną techniczną, aby nie wysychało, to też przeniesie się na wolniejsze twardnienie i wydłuży żywotność.
Inna sprawa, zakonserwować to przed zamontowaniem jakąś wazeliną techniczną, aby nie wysychało, to też przeniesie się na wolniejsze twardnienie i wydłuży żywotność.
Nie zbierze to kurzu i piasku? Zadziałało by jak pasta ścierna.
wiesz, nie twierdzę, że ma tam być kilogram... mówię po prostu o posmarowaniu, jakby taki film na powierzchni stworzyć z wazeliny.
Nie zbierze to kurzu i piasku? Zadziałało by jak pasta ścierna.
Nie wiem, ja inaczej jak posmarowanego (po bokach) nie byłem w stanie wsadzić do piasty. Ani po dobroci ani siłą, tak nowe były ciasno spasowane. Na starych cała zębatka wylatała po zdjęciu koła - gumy były twarde.
A jak wiemy, miękka i elastyczna guma która nie stwardniała lub nie pęka w wielu zastosowaniach jest po prostu...lepsza :) Tyczy się opon, membran i paru innych życiowych rzeczy ;)
Miesiąc temu zamieniałem na OEM-owe zabieraki w siódemce. Nic nie smarowałem. Na końcu trzeba było tylko użyć trochę siły, żeby ostatnie 2-3 mm doszło. Nie wiem czy wazelina techniczna będzie miała wpływ na te zabieraki. To element, który cały czas jest narażony na działanie sporych sił. Trochę czułości i się powinno zmieścić bez :)
wystarczy woda z mydłem lub płyn do naczyń, smaru/oleju nie powinno się stosować na te gumy
Africa Tigg
14.04.2021, 10:22
to tylko dodam, że po zmianie tych gum na nowe czuć wyraźną różnicę przy ruszaniu, zniknęło takie szarpnięcie, które się czasem pojawiało, więc chyba warto było je wymienić.
ile Wam wytrzymuję te gumy ? u mnie zamiennik tourmax nawet 20.000 nie wytrzymał i znowu jest luz ok 5mm na zębatce w osi obrotu.
Kupowanie nowego zestawu jest bez sensu. Może OEM są lepsze...
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.