PDA

View Full Version : GUMY ZABIERAKA ZĘBATKI - serki (dot. CRF i XRV)


Africa Tigg
30.12.2020, 20:32
Wymienialiście już "serki" w swoich Afrykach, przy jakim przebiegu wyrobił się na nich luz?
Kupowaliście ori u Hondy, czy np. firmy TourMax, które są na allegro?
Ja mam 40tyś i już chyba pora na nie...

wierny
31.12.2020, 07:30
Gdzieś na forum wyczytałem, że te gumy w crf 1000 i xrv 750 są takie same. Czy ktoś mógłby to potwierdzić? Nie mam w tej chwili dostępu do kompa, żeby samemu poszukać.:)

zylek
31.12.2020, 10:39
Wymienialiście już "serki" w swoich Afrykach, przy jakim przebiegu wyrobił się na nich luz?
Kupowaliście ori u Hondy, czy np. firmy TourMax, które są na allegro?
Ja mam 40tyś i już chyba pora na nie...

Ori przy 34tysiów. Walczyłem z wibracjami. Ostatecznie łożysko okazało się być przyczyną. Gumki miały, nie tyle luz, co luźne pasowanie. Wszystkie łączniki były pozrywane.

mdxmd
01.01.2021, 14:03
wymieniłem w okolicy 90.000km na tourmax, miały niewielki luz ale bardziej mnie irytowały urwane gumki łączące i każdorazowe kompletowanie tego gdy się rozsypie.

ziutek2002
02.01.2021, 20:47
Gdzieś na forum wyczytałem, że te gumy w crf 1000 i xrv 750 są takie same. Czy ktoś mógłby to potwierdzić? Nie mam w tej chwili dostępu do kompa, żeby samemu poszukać.:)

Nie długo będę przeglądał swoje motocykle, porównam i dam znać.

szynszyll
05.01.2021, 11:54
Gdzieś na forum wyczytałem, że te gumy w crf 1000 i xrv 750 są takie same. Czy ktoś mógłby to potwierdzić? Nie mam w tej chwili dostępu do kompa, żeby samemu poszukać.:)

nie sa takie same - do crf tourmax 150pln - oryginal 230pln
takie same sa w Varadero 1000 i VTR 1000 FS

do XRV Tourmax wychodzi drozej niz oryginal - 274pln do 225pln - ceny Larsson kontra Enduro7

nr OEM dla CRF to komplet dla XRV kupuje sie na sztuki

zimny
05.01.2021, 12:10
Nie wiem jak w Afrykach ale np w DL1000 z nalotem 60 tysi zmiana gum zabieraka zdziałała bardzo dużo. W DL650 po 50 tys wymienilem i też była różnica.

Tylko DL1000 to totalnie inny silnik niż w AT. W Trampku przy 100kkm nie było potrzeby zmiany. Myślę że powyżej 60 tys na szafie można się zainteresowac jak kasa jest a moto ma zostać dłużej.

muszel72
05.01.2021, 12:26
Jakie są objawy oprócz wyczuwalnego (?) luzu przy zmianie obciażeń?

zimny
05.01.2021, 12:39
Szarpanie na niższych obrotach, drgania, zwiększę wibracje. Przynajmniej w DLach. W trampkach i afrach zawsze dla mnie piec i napęd chodziły tak aksamitnie że nie zwróciłem przez lata uwagi na to.

Dl1000 był w tym temacie wyjątkowo wrażliwy bo silnik umiarkowanie kulturalny tam na niższych obrotach.

Tezla
07.01.2021, 20:14
nie zwalajcie na szarpanie które może mieć inne przyczyny do diagnozy wystarczą rękawice i próba obrócenia kołem łańcuchowym

Africa Tigg
07.01.2021, 21:50
właśnie wrzuciłem nowe serki Tourmax i jest duża różnica do tego co było po 40 tys.
Wcześniej zębatka wchodziła luźno i można było ją obracać jakieś 2mm -przód /tył, teraz ledwo wcisnąłem zębatkę i zero ruchu po założeniu.
Nie wiem czy wyczuje to podczas jazdy, ale różnica podczas montażu była spora.

ziutek2002
08.01.2021, 08:25
Gdzieś na forum wyczytałem, że te gumy w crf 1000 i xrv 750 są takie same. Czy ktoś mógłby to potwierdzić? Nie mam w tej chwili dostępu do kompa, żeby samemu poszukać.:)

Nie długo będę przeglądał swoje motocykle, porównam i dam znać.

Porównałem:

Novy
08.01.2021, 10:03
Porównałem:

Ziutek2002 - bardzo przydatne kompendium wiedzy! Świetna robota! :Thumbs_Up:

Może wstawisz na forum tekst i zdjęcia, a z czasem można by i w Afripedii umieścić?
Chodzi mi o to, żeby z czasem Twój .pdf nie 'wygasł'.

bukowski
08.01.2021, 10:17
hy, nigdy tego nie wymieniałem, ani w xrv ktora ja sam zrobilem ponad 100k, ani w CRF.
czy to nie jest taki element, którego wymiana poprawia głównie samopoczucie?

Emek
08.01.2021, 10:26
Jak te gumy się wypierdzą to szarpie napędem. Osobiście też nigdy tego nie wymieniałem w żadnym motocyklu ale problem może występować i miałem z nim do czynienia.

ziutek2002
08.01.2021, 10:42
Jak te gumy się wypierdzą to szarpie napędem. Osobiście też nigdy tego nie wymieniałem w żadnym motocyklu ale problem może występować i miałem z nim do czynienia.

Zgadza się - szarpie, wymieniałem w kilku. Jeżeli są faktycznie zużyte, przy ,,zapięciu'' biegu pierwszego, bardzo często objawia się to bardzo mocnym szarpnięciem koła. Bardzo często, głównie w starych lub zmeczonych egzemplarzach, po wyciągnięciu zabieraka po prostu one się ,,wysypują'' skruszałe itd.

Ziutek2002 - bardzo przydatne kompendium wiedzy! Świetna robota! :Thumbs_Up:

Może wstawisz na forum tekst i zdjęcia, a z czasem można by i w Afripedii umieścić?
Chodzi mi o to, żeby z czasem Twój .pdf nie 'wygasł'.

Dzięki! Jasne, nie ma problemu. Pewnie najlepiej w Afripedii.
@Novy - nie potrzebuje czasem jakichś specjalnych uprawnień aby to zrobić? Podpowiedz, najlepiej na PW aby nie zaśmiecać wątku.

ramires
14.04.2021, 07:20
Dawno dawno temu jeden ze speców hondowskich powiedział, że gdy łącznik się zrywa sam z siebie (pomiędzy małym a dużym elementem) to jest znak, że sama guma już nie jest tej twardości/świeżości i powinno się to wymienić aby mieć tak naprawdę sprawny "tłumik".

Na ile w tym prawdy tego nie umiem stwierdzić, ale guma niestety twardnieje i traci swoje właściwości krusząc się, potem zamiast dobrego wibroizolatora staje się kawałkiem starego gumowego klocka, który po prostu jest.

W innych pojazdach sprawdzana jest również data ważności przed montażem i przy każdym przeglądzie określone elementy tłumiące są wymieniane niezależnie od stanu (zastosowanie wojskowe).

Jak ktoś ma szoromierz/durometr skali D to łatwo można porównać twardość tego.

Tak czy owak, wymieniłem to chyba dwa razy u mnie i ZAWSZE czułem różnicę w szarpaniu napędu.

zimny
14.04.2021, 07:24
nie wiem jak w afri czy takim trampku ale np. w DL650 a jeszcze bardziej DL1000 te gumy mają ogromne znaczenie.

W DL1000 jak je wymieniłem to różnica w szarpaniu napędu była bardzo znaczna i odczuwalna. Stare miały luz że wylatywały i były twarde. Nowe musiałem posmarować żeby wcisnąć w koło.

DL1000 ma daleko mniej kulturalny silnik (no i 100km 100nm) niż honda i to tam robi różnicę.

W trampku i AT silniki tak miękko chodzą że może być to mniej odczuwalne.

ramires
14.04.2021, 07:33
Inna sprawa, zakonserwować to przed zamontowaniem jakąś wazeliną techniczną, aby nie wysychało, to też przeniesie się na wolniejsze twardnienie i wydłuży żywotność.

Artek
14.04.2021, 07:45
Inna sprawa, zakonserwować to przed zamontowaniem jakąś wazeliną techniczną, aby nie wysychało, to też przeniesie się na wolniejsze twardnienie i wydłuży żywotność.

Nie zbierze to kurzu i piasku? Zadziałało by jak pasta ścierna.

ramires
14.04.2021, 07:54
wiesz, nie twierdzę, że ma tam być kilogram... mówię po prostu o posmarowaniu, jakby taki film na powierzchni stworzyć z wazeliny.

zimny
14.04.2021, 07:55
Nie zbierze to kurzu i piasku? Zadziałało by jak pasta ścierna.

Nie wiem, ja inaczej jak posmarowanego (po bokach) nie byłem w stanie wsadzić do piasty. Ani po dobroci ani siłą, tak nowe były ciasno spasowane. Na starych cała zębatka wylatała po zdjęciu koła - gumy były twarde.

A jak wiemy, miękka i elastyczna guma która nie stwardniała lub nie pęka w wielu zastosowaniach jest po prostu...lepsza :) Tyczy się opon, membran i paru innych życiowych rzeczy ;)

Gończy
14.04.2021, 08:02
Miesiąc temu zamieniałem na OEM-owe zabieraki w siódemce. Nic nie smarowałem. Na końcu trzeba było tylko użyć trochę siły, żeby ostatnie 2-3 mm doszło. Nie wiem czy wazelina techniczna będzie miała wpływ na te zabieraki. To element, który cały czas jest narażony na działanie sporych sił. Trochę czułości i się powinno zmieścić bez :)

mdxmd
14.04.2021, 09:52
wystarczy woda z mydłem lub płyn do naczyń, smaru/oleju nie powinno się stosować na te gumy

Africa Tigg
14.04.2021, 10:22
to tylko dodam, że po zmianie tych gum na nowe czuć wyraźną różnicę przy ruszaniu, zniknęło takie szarpnięcie, które się czasem pojawiało, więc chyba warto było je wymienić.

mdxmd
14.09.2021, 08:56
ile Wam wytrzymuję te gumy ? u mnie zamiennik tourmax nawet 20.000 nie wytrzymał i znowu jest luz ok 5mm na zębatce w osi obrotu.

Kupowanie nowego zestawu jest bez sensu. Może OEM są lepsze...