Zaloguj się

View Full Version : Luźny kufer centralny Kappa/Givi 58l


WojtasA
06.12.2020, 09:54
Sąsiad zauważył na swoim CT spore luzy (poprzeczne i wzdłużne) na styku kufer Kappa alu 58L a płyta GIVI (plastikowa). Moto ma już najechane z tym kufrem/płytą ponad 70tys km. Inny kolega ma w dużej tenerce taki sam nowiutki kuferek i po przekładkach wychodzi na to, że wyrobiły się na płycie te "wypustki" mocujące kufer. Czyli wymienić płytę i zapomnieć, koszt do przyjęcia przy takim przebiegu. Ale to nie koniec, w trakcie "badań" okazało się, że nowy zestaw kufer/płyta na tenerce ma już luz, bardzo mały ale wyczuwalny.

Czy komuś z Was coś podobnego się przytrafiło z kuframi alu kappa/givi? Może to normalka i szkoda czasu ? Przymierzam się do centralki alu i chciałem kupić to co koledzy mają, szczególnie że ta czarna kappa bardzo mi się podoba i w sumie nie kosztuje fortuny, ale ten temat luzów mnie jakoś zastopował. Będę wdzięczny za odpowiedzi :beer:

Dzieju
06.12.2020, 10:14
A może wystarczy pokombinować jak skasować luzy zamiast od razu kupować nowe elementy.
Każde połączenie "szybkozłączkowe" daje możliwość szybkiego wpięcia kufra ale też ma tendencję do wyrabiania się .
Tylko na sztywno jest trwałe.

WojtasA
06.12.2020, 10:35
Dzieju,
Nie mam zdjęć, ale tam są wyrobione, wytarte plastiki mocujące kufer. Niestety są one niewymienne. Może faktycznie w nowkach da się coś założyć żeby zapobiegac zwiększaniu się luzu. Zobaczymy co inni powiedzą - dzięki.

Artek
06.12.2020, 15:10
Miałem taką płytę z tym rodzajem wytarcia.
W sklepie rolniczym kupiłem gumki dystansowe od jakiegoś ciapka i zamocowałem w miejscu oryginalnych gumek ( tak robili też moi koledzy). Wysokość gumki ustaliłem flexem. Kufer siadał bez luzów.

ALE kupiłem niedawno nową płytę po dobrej cenie ( zależało mi także na innym sposobie mocowania płyty do bagażnika).

Płyta to koszt do 200 zł. Gumki max.20 zł. Sam musisz podjąć.decyzję.
https://allegro.pl/oferta/4sztuk-odboje-gumowe-odbojniki-klapki-paliwa-maski-8866707081


Mocowanie wyrabia się po jakimś czasie właśnie z powodu luzu na tych gumkach.

ArtiZet
06.12.2020, 17:32
Te ori gumeczki potrafìą wypadywać ;) wtedy powstaje luz

zimny
06.12.2020, 20:40
Ori gumki mają różne wysokości. Te wyższe nie mają luzów nawet przy długiej eksploatacji.

Ja sobie z tym powszechnym problemem radziłem w tyłu rejli. Otóż kilka filcowych podkładek takich pod meble przyklejonych na płytę lub kufer załatwia temat skutecznie i na długo. Za ok 6pln.

Polecam, bo nie wyobrażam sobie kupować nowej płyty z takiego powodu :)

Pozdrawiam
Zimny

nav
06.12.2020, 20:52
Oryginalne gumki givi to też kilkanaście złotych za komplet 4szt :) (Z126)

WojtasA
07.12.2020, 12:01
Dzięki wielkie - czyli raczej temat eksploatacyjny.

Pozwolę sobie na rozszerzenie:
Tymczasowo wątpiąc w Givi/Kappa zacząłem się rozglądać po innych kufrach i spodobały mi się Shad Terra. Cenowo zbliżone, inny wygląd, max 48l, brak czarnej wersji. Dajcie proszę znać jeśli ktoś ma doświadczenia / zdanie o nich ?
Nie "macałem" ich jeszcze ale zauważyłem, że do CRF1100 AS płytę mocuje się bezpośrednio do bagażnika, w przeciwności do systemu givi gdzie jest jeszcze dodatkowo stelaż, który co prawda podnosi koszty ale zakładam, że cały zestaw jest przez to bardziej wytrzymały.

zimny
07.12.2020, 14:24
Givi jest bardzo dobre jak jeździmy po czarnym. Mocno polecam boczne e360. Wyglądają archaicznie ale są bardzo solidne.

Tyle tylko że takie kufry na stelażu w DL650 czy 1000 dawały zabudowę szerokości niemal fiata 126p :vis:

Ale w gruncie rzeczy mi to nie wadziło.

Miałem Shada produkty i jednak dla mnie Givi było lepsze, lepiej wykonane - ale może to subiektywne wrażenia.

ArtiZet
07.12.2020, 14:27
Miałem kiedys jednego Shada...jakość gorsza niż Givi (nie wiem jak obecnie)...natomiast system mocowania nie był kompatybilny z Givi co dla mnie było dużym minusem...

calgon
07.12.2020, 14:51
Nie szukałeś na allie tych gumek?

WojtasA
08.12.2020, 13:33
Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi - ja kupuję Givi bez obaw, a sąsiad gumki :)