View Full Version : Ładowanie przez odpalanie ?
GregoryS
28.11.2020, 12:46
Zadziala, nie zadziala ?
Chodzi o klasyczne odpalanie moto na pol godziny powiedzmy co tydzien. Wystarczy zeby podladowac akumulator ?
NAT ma te swoje immobilajzery ktore jednak jakis prad ciagna, w dluzszej perspektywie wyciagna do zera. Mozna aku wyjac, co w moim wypadku wymaga mocnego "poluzowania" gmoli.
W zeszlym roky wyciagalem, w tym mi sie nie chce ;)
Zadziala ladowanie przez odpalanie ?
Jak nie popracuje moto pod obciążeniem ( nie pojexdzisz troche) to na pewno świece szlag trafi po kilku takich sesjach.
Na YT jest kanał mrAkumulator https://www.youtube.com/channel/UCbSVXP31l7_8DMoTg8h23vw Poszperaj w jego filmach nt. doładowywania zimą. Dopóki nie oglądałem jego filmów nie widziałem sensu np. kupna dobrej/drogiej ładowarki, bo "przecież ta z Lidla też daje radę". Sporo cennych informacji.
GregoryS
28.11.2020, 13:15
Damn it.. czyli nie ma zmiluj, trzeba aku wyszarpac.
A ładowanie przez gniazdo zapalniczki nie wchodzi w grę?
A ładowanie przez gniazdo zapalniczki nie wchodzi w grę?
Zakładam że kolega nie ma dostępu do prądu, jak mój przypadek poniżej.
Trzymałem moto jakiś czas w garażu podziemnym bez dostępu do 230V. Raz na tydzień czy dwa odpalałem moto na jakieś 20 min by się aku "podładował". Raz w tygodniu (w piątek mam casual day) jeździłem na moto do pracy. 2 - 3 razy do roku brałem aku do domu aby podładować.
Szlag trafił akumulator po 1,5 roku (moto od nowości). Z tym że ja mam tracker, który coś tam ciągnie więcej niż HISS. Więc ja nie polecam, bo chyba to nic nie da.
Rozwiązaniem u mnie były przenosiny pod inny adres z normalnym garażem, a aku wymieniłem na LiFePO4, który mogę podładować od prawie zera do pełna w 1,5 godziny.
GregoryS
28.11.2020, 14:09
Kolega ma dostep do pradu :) Ale kombinuje czy da sie uniknac wyszarpywania akusa.
Ładowanie przez gniazdo zapalniczki byloby idealnym rozwiazaniem, ATAS ma fabrycznie zamontowane gniazdo. Ale podpytalem w innym watku i ogolnie odzew byl ze "nie da sie".
W tym modelu fabrycznie jest juz LiFePo, poswiece w takim razie chwile na demontaz gmoli, bedzie to znacznie tansze niz nowy aku jesli zdarzy mu sie umrzec.
Dostań się do akumulatora raz, przykręć kabel ze złączem SAE i po problemie. Wtyczkę wyprowadzisz sobie na wierzch lub pod kanapę i masz dwa w jednym, ładowanie i dodatkowe gniazdo w razie potrzeby.
Rozruch pobiera więcej prądu, niż ładowanie 30min dostarczy. Opowiadałem na podobne pytanie i odpowiedz jest ze sie da ale sa pewne problemy np do ładowania trzeba zostawic kluczyk w stacyjce lub zamontować gniazdo wpięte bezpośrednio pod akumulator.
CzarnyCzarownik
28.11.2020, 18:46
A ja myślę, że po kilku minutach alternator naładuje to co poszło na rozruch.
Podczas odpalania jest duży pik poboru pradu podczas kilku pierwszych obrotów rozrusznika i dopiero jak się rozkręci to pobór pradu mocno spada - ale ten wielki pobor to ułamek sekundy.
Żaden samochód nie pobiera non stop 500A podczas kręcenia rozrusznikiem, to są wartości maksymalne, chwilowe.
A jak 2sekundy pobierzemy nawet to 500A to wystarczy prąd ładowania 5A przez kolejne 200s.
A 5 A to jedna żarowka H4 pobiera, a mamy 2 z przodu :)
Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk
Odpalanie silnika do ładowania akumulatora w końcu sąsiada wkurzy można tylko na 1minutę.
i jeśli nie rozgrzejesz dobrze silnika to świece raczej długo nie pożyją
I jak jest taka pogoda że para leci z tłumika to w wydechu gromadzi się woda (byłem w szoku ile bo wylała się po demontażu kolanka) a w najzimniejszych miejscach silnika gromadzi masło do momentu wygrzania oleju.
Przecież zimy nie ma to odpalanie i ładowanie na postoju nie ma sensu.
Biorąc powyższe negatywne skutki tego wskakuj na motocykl zrób ze 20km i wtedy to ma sens.
I przyjemnie i pożytecznie. Akumulator się naładuje , olej wygrzeje i nie obklei maślanką silnika a wydech nie nałapie wilgoci.
A jeśli już chcesz na postoju to jak zostało powiedziane wyprowadź na zewnątrz kable z wtyczką i będziesz miał temat z głowy na zawsze.
Ja tak zrobiłem i nie widzę lepszego rozwiązania.
wooocash
29.11.2020, 09:15
Na YT jest kanał mrAkumulator https://www.youtube.com/channel/UCbSVXP31l7_8DMoTg8h23vw Poszperaj w jego filmach nt. doładowywania zimą. Dopóki nie oglądałem jego filmów nie widziałem sensu np. kupna dobrej/drogiej ładowarki, bo "przecież ta z Lidla też daje radę". Sporo cennych informacji.
Dalej nie ma sensu kupować drogiej ładowarki ;) Za 50zeta można kupić prostownik(oczywiście nie w Lidlu), który będzie działał równie dobrze jak prostownik za 300zeta(albo nawet lepiej biorąc pod uwagę mały prąd ładowania)
Ale tu działa magia wiedzy z internetu i sposobu jej przekazania , a jak do tego użyjesz paru magicznych/nieznanych określeń to każdy laik to kupi :)
Dalej nie ma sensu kupować drogiej ładowarki ;) Za 50zeta można kupić prostownik(oczywiście nie w Lidlu), który będzie działał równie dobrze jak prostownik za 300zeta(albo nawet lepiej biorąc pod uwagę mały prąd ładowania)
Podpowiesz więcej?
Ja bym chętnie nabył taki
a czy nie można da Afry wsadzić Li-Ion lub LiFe? mam Li-ion i zapomniałem o doładowywaniu aku
GregoryS
29.11.2020, 11:31
W nowej juz jest LiFe. Normalny sie nie zmiesci. Dlatego jak padnie, to boli. Bardzo :)
radiolog
29.11.2020, 12:46
W nowej juz jest LiFe. Normalny sie nie zmiesci. Dlatego jak padnie, to boli. Bardzo :)
A w takim KTM nic nie boli, zwyklą kwasówka i jeszcze dostępna jak w BMW, w NAT ten schowek na aku to porażka, żeby wymienic to gmole trzeba odkręcać
w NAT ten schowek na aku to porażka, żeby wymienic to gmole trzeba odkręcać
Zależy jakie gmole. U mnie przy Heed bunkier nic nie trzeba odkręcać
radiolog
29.11.2020, 20:22
Zależy jakie gmole. U mnie przy Heed bunkier nic nie trzeba odkręcać
Może, ja miałem OM i tam nie przeszły takie ruchy, co nie zmienia faktu, ze mogliby jak w większości pod siedzeniem
wooocash
29.11.2020, 21:36
Podpowiesz więcej?
Ja bym chętnie nabył taki
Choćby taki Hi-Tronic
https://www.bto.pl/produkt/28915/ladowarka-htronic-al-300-pro
Choćby taki Hi-Tronic
https://www.bto.pl/produkt/28915/ladowarka-htronic-al-300-pro
0,3A czyli ten z crf musisz ładować ile czasu?. poza tym aby naładować lifo4 musi być 14,2V
wooocash
30.11.2020, 16:48
0,3A czyli ten z crf musisz ładować ile czasu?. poza tym aby naładować lifo4 musi być 14,2V
Im mniejszy prąd ładowania tym lepiej dla akumulatora - najważniejsza zasada obsługi aku. Ile ładuje? Nie wiem... ;) Podpinam go w zimie jak nie jeżdżę i zapominam.
Ten prostownik nie jest przeznaczony do "litówek"
Choćby taki Hi-Tronic
https://www.bto.pl/produkt/28915/ladowarka-htronic-al-300-pro
Do telefonów są mocniejsze , ale na delikatne podładowania 0.3 wystarczy.
Najciekawsze z opisu ładowareczki "Natychmiast po osiągnięciu końcowego napięcia ładowania układ elektroniczny automatycznie redukuje prąd ładowania"
Przy jakim napięciu zaczyna redukować wiedząc że większość elektroników zbyt wcześnie kończy proces ładowania? Takie z lidla to chociaż wyświetli mniej lub bardziej dokładne napięcie a tu nic po prostu nic , żadnej informacji po za magiczną kontrolką.
Jak możesz to posprawdzaj V i A podczas ładowania oraz napięcie przejścia na redukcję prądu.
Odważny jesteś , ja nigdy bym takiej nie zawierzył bo nie wiadomo co zrobi.
Wczoraj podładowywałem akumulatory 2 po 100Ah ( z jachtu), rezerwowy 85Ah , motocyklowy AGM , mały kwasowy i trochę AGMa w Afryce 03 .
Wszystko zwyczajnym transformatorowym prostownikiem , redukując amperaż żarówką 21W i kontrolując miernikiem A i V .
Cóż jakoś nie lubię chodzenia na łatwiznę i systemu podłącz i zapomnij ......
A na wiosnę kup akumulator :)
Taki znalazłem do LiFo polecany przez Panów z tego kanału:
https://www.sklep.akubiz.biz/pl/p/-6-12V-1%2C1A-Ladowarka-NOCO-Genius-G1100-Lithium/385
Ale wciąż ponad 200zl, a prąd 1.1A.
Do moto wystarczy ale jakby go użyć do aku 85Ah to pewnie tydzień zejdzie
za 250zł mozna mieć 10A ładowarkę pisałem o tym w inym temacie
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.