PDA

View Full Version : Olej w alternatorze


Afrykaner
30.09.2020, 19:16
Witam mam problem z moją slicznotą RD07 1996r, mianowicie wyciek oleju do alternatora. Po poczytaniu forum dowiedziałem się że przyczyną może być zatkana odma, i przez zbyt wysokie ciśnienie w skrzyni korbowej wycisnęło zimering na wale. Moje pytanie....czy mozna naprawić tą usterkę bez połowienia silnika. Proszę o poradę.

Misza
30.09.2020, 19:20
W afrze 07 nie ma alternatora a w prądnicy olej ma być zawsze. Gdzie masz ten wyciek?

Afrykaner
30.09.2020, 19:27
Po lewej stronie po zdjęciu dekla wcześniej się po iła na wyjściu kabla to mój pierwszy moto więc się go dopiero uczę.

Sławekk
30.09.2020, 19:34
To, że się poci to raczej wina starej gumy. Straciła właściwości.

Olej tam musi być. Prądnica pracuje w oleju - nie tylko w AT.


.....tylko ciekaw jestem gdzie Ty to na forum przeczytałeś :)

Misza
30.09.2020, 19:36
Tam ma być olej. Jak leci spod pokrywy to coś się z uszczelką podziało. Jeśli leci z którego korka to sa one uszczelniane oringami. Generalnie jak leci bardzo to spuścić olej lub przechylić motór na prawą stronę, odkręcić i zobaczyć co powoduje to, że leci.

Afrykaner
30.09.2020, 19:38
Ogólnie przy dość ostrym daniu jej na szosie w pewnym momencie odcięło mi prąd i zgasła, kontrolki świeciły ładowanie było ok mam voltonierz ale nie było żadnej reakcji na starter po scholowaniu do domu o odstaniu kilku godzin odpaliła było niby ok ładowanie obroty na jalowym ok, lecz po daniu gazu przy 6tys.obrotow znów zgasła samoczynnie i jestem w kropce. Dziękuję za doinformowanie o oleju w prądnicy��

Afrykaner
30.09.2020, 19:43
Jeszcze jedno pytanie gdzie mogę zdobyć zciagacz do kosza sprzęgłowego lub jak go dorobić....kosz kwalifikuje się do roboty przy obrotach 4-6tys.odczywalne wibracje na całym motocyklu.

Bałtrok
30.09.2020, 19:47
Do kosza nie jest potrzebny ściągacz.
Ewentualnie blokada ale i to da się obejść

Afrykaner
30.09.2020, 19:53
Dzięki za rady pozdrawiam

Misza
30.09.2020, 19:59
Kosz sam zleci, trudność polega na odkręceniu śruby... Najlepiej pneumatem

Sławekk
30.09.2020, 19:59
Zacznij od sprawdzenia prądów.

Możesz ściągnąć siedzenie i sprawdzasz poprawność przekręcenia kabli do akumulatora - czasem się luzuje.

Ściągnij lewy boczek i sprawdź kostkę przekaźnika - tamtejsze wszystkie kostki.

Przyczyną gaśnięcia moto w trakcie jazdy może być też czujnik nóżki bocznej.

p.s
Skąd pomysł że to od sprzęgła - te wibrację ?

Tezla
30.09.2020, 21:22
wibracje to raczej nierówna praca gaźników z powodu np dziury w membranie lub brak synchronizacji przepustnic

któryś konektor już pewnie jest stary albo zaśniedział bezpiecznik, konektory najlepiej zakuć nowe z grubego mosiądzu

Mavtm
30.09.2020, 21:50
W afrze 07 nie ma alternatora a w prądnicy olej ma być zawsze. Gdzie masz ten wyciek?

Nie do końca się zgodzę. Nie jest to co prawda taki alternator jak w samochodach ale mimo wszystko twornik jest trójfazowy tak jak w typowym alternatorze. Prądnica to jest tak czy inaczej ale nie prądu stałego dlatego bardziej pasuje określenie alternator :)

Tezla
30.09.2020, 22:05
Według polskiego nazewnictwa alternator ma jeszcze wzbudzany wirnik a ten z Afryki jest prądnicą prądu przemiennego wzbudzaną magnesami stałymi potocznie nazywaną alternatorem bo w innych językach nie ma tego rozróżnienia i wszystko jest alternatorem.

Afrykaner
02.10.2020, 10:43
Witam szamowne forum, proszę o podpowiedź jak wstawiać zdjęcia, bo sam opis jest mało wystarczający. Może opis nie dotyczącą sprawy ale pomoże w znacznym stopniu z korzystania z fora.

KORNIK
02.10.2020, 10:54
W zaawansowanej edycji masz na dole "Zarządzaj załącznikami" otwiera się nowe okno dodajesz tam zdjęcie i dajesz wyślij. Następnie zatwierdzasz odpowiedź i gotowe.

Afrykaner
05.10.2020, 06:47
W końcu ruch przy mojej ślicznocie, kosz w regeneracji, łożyska na główce wymienione, stare chyba były jeszcze oryginalne jak je wymontowałem kilka kulek wypadło samo, więc musiały być leciwe. Moto w pełnym negliżu i biorę się za przegląd elektryki.