View Full Version : Wymiana stojana alternatora
Przyszedł czas na wymianę stojana alternatora , po sprawdzeniu przez mechanika wydaje się być sprawny.
Nie mogę znaleźć żadnych wskazówek nt wymiany statora . Wiem że należy spuścić olej i odkręcić lewy dekiel silnika.
Proszę o jakieś sugestie , na co zwrócić szczególną uwagę i czego nie dotykać .
Dlaczego mechanik stwierdza ze jest nie do wymiany a Ty wymieniasz??? Bardzo nie kumam.
Jeśli nie wiesz jak sprawdzić stator a jest to Max 10 minut roboty to może jednak zleć ta prace.
M
Jak chcesz przywioze Ci cały dekiel ze statorem, wymienisz i sprawdzisz ;)
Stator który mam w Afryce jest zepsuty, kupiłem stator od gościa i właśnie ten sprawdzałem u mechanika - twierdzi że jest sprawny.
Fichu, dzięki ,założę ten kupiony i zobaczymy jakby coś nie zadziałało zadzwonię i chętnie pożyczę ten z deklem .
Stator jest przykręcony do wewnętrznej strony dekla nie ma filozofia w wymianie.
Oczywiście stary można naprawić za kilka złotych ma zapas.
Dokładnie, śrubki stojana na loctite dla pewności, nowa uszczelka dekla i tyle w temacie.
Dzięki, udało się zdjąć dekiel i zastałem spaloną cewkę oraz niespodzianka w postaci kawałka blachy urwanej z zacisku przewodów alternatora.
Ten kawałek metalu latał sobie w kole magnesowym i dziwię się że nie zrobił większego spustoszenia w alternatorze.
Wewnętrzna powierzchnia koła jest lekko porysowana.
Czasem dochodziły takie dziwne odgłosy szorowania z silnika tłumione przez olej.
Słowem mam do wymiany stator.
Kilka fotek https://photos.app.goo.gl/bZPgZUQiNcVcAtgx6
Może ktoś ma taki zacisk chętnie odkupię .
Na jednym ze zdjęć jest porównanie statora chyba od Rd 03 i Rd 07 , ten od starszej Afryki ma węższe uzwojenia o 7 mm
Dzięki Fihu , alternator działa dobrze.
Ładowanie w trakcie pracy silnika na światłach 14 - 14,7 V , dodatkowy odbiornik w postaci ładowarki do telefonu obniża o 0,2 V więc wszystko jest ok.
Problem z głowy.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.