PDA

View Full Version : brak ladowania


TOFAKT
14.04.2008, 21:47
..padlo mi ladowanie panowie..ktos zna jakiegos dobrego elektryka? :mur:

R2D2
14.04.2008, 22:04
..padlo mi ladowanie panowie..ktos zna jakiegos dobrego elektryka? :mur:


Ale co padlo w tym ladowaniu ? poprostu nie laduje , jakie napiecie jest na aku podczas pracy silnika
sprawdz kostki polaczeniowe miedzy alternatorem a regulatorem , jezeli jest ok ( nic nie jest stopione , zasniedziale ,zgnite ) to sprawdz napiecia miedzy fazami ( miedzy kazdym z 3 przewodow z silnika z odlaczonym regulatorem ) powinno byc 12~20V napiecia zmiennego na wolnych obrotach , jezeli jest i ladowania nie ma czeka cie wymiana regulatora napiecia.
Sprawdz jeszcze akumulator.

TOFAKT
14.04.2008, 22:15
nie znam sie kompletnie (jeszcze) ..podjechalem do elektryka (samochodowego) zeby sprawdzil czy aku. czy cos wiecej no i pan po podlaczeniu zajebistej aparatury stwierdzil ze nia ma ladowania..ale on tego nie zrobi bo nie umi...

No ale postaram sie pouczyc i sprawdzic co szanowny kolega sugerowal....lansowalem sie przed biurowcem w ktorym pracuje latajac po parkingu odpalajac na pych :haha2:zostawilem tam pluca i kawalek dumy hehe

SOLO
21.05.2009, 12:46
hej, wyjaśniło sie z tym ładowaniem? u mnie za mało ładuje a jak włącze swiatła mijania to rozładuje akumulator, bez swiateł ładowanie jest w granicach 12,5-13V, może ktoś cos doradzić. Moze jest jakiś elektryk w okolicy Oleśnicy?
Łukasz

zbuju
14.10.2009, 23:53
u mnie podobnie:
brak ładowania: akumulator nowy bo tamten się wysypał podczas jazdy przerywała afryka i zdechła. na nowym i naładowanym akku to samo po 100km jazdy.

sprawdzone i nie ma ładowania: na jałowych obrotach jest 12V jak włączam światła to spada do 11V. przy dodaniu gazu podnosi się ale tylko na 12.6V i dupa....

co padło? regler czy alternator?

poradzcie plis...

Zbuju

TOFAKT
15.10.2009, 16:42
wtedy akurat u mnie byl regulator ..wymiana i smiga bez problemu.

zbuju
15.10.2009, 18:01
dziś sprawdzone te 3 żółte kable - dają po 8V rożnicy międzyfazowego a do masy to mniej i to różnie...

a co podobno najistotniejsze, jest przebicie między obudową regulatora a masą...

Gradient
03.12.2009, 16:35
No i dupa. Wcześniej tylko czytałem ten wątek, a teraz temat dotyczy też mojej afryczki.Wczoraj padło mi ładowanie w trakcie jazdy na środku skrzyżowania i nie powiem żebym nie miał problemu z powrotem do domu. Z auta odpalałem i na 3 razy próbowałem przejechać 8km.Ostatnie 200m już tylko pchałem.Ostatecznie 10min. podróż zamieniła się w 2h agonię.Królowa chciała już chyba odpocząć. Narazie wyjąłem aku i wstawiłem w ciepłe miejsce do doładowania, choć nie wiem czy jeszcze będzie zdatne. Z drugiej strony moto odpaliło, nagrzało się i po przejechaniu ok.4km dopiero się wyłączyło, więc nie powinna to być wina aku, prawda? Regulator zapasowy mam, więc mogę wymienić, lecz czy to jest po prostu standardem, że to regler pada czy komuś się zdażyło,żeby alternator jebł ?? Zimno w sumie i spore różnice temperatur, więc fucktycznie elektryka może siadać. Czy ktoś mial w ogóle jakieś problemy w Africe z alternatorem??

Vooytas
03.12.2009, 17:10
Jak śpiewała Rodowicz "ale to już było...."

Już od dawna wiadomo jest ze 90% uszkodzeń reglera jest z winy zaniedbania łączek/wtyczek (mnie też to dotkneło jeszcze w transalpie).
Zwałaszcza tej z trzema żółtymi przewodami (fazy z alternatora).
Sprawdz stan elektrolitu w aku, podładuj zainstaluj.
Możesz sprawdzić czy na wszystkich 3 przewodach biegnących z alternatora (po rozłączeniu od reglera) masz napięcie takie jak tu już na forum było podawane, nie chce wprowadzić w błąd ale przy wyższych obrotach między żółtym kablem a masą ma być w okolicach 80V. Pomierz każdy żółty z masą.

Na forum również był poruszany temat śmigania z włączonymi światłami poto aby regler odciążyć (regler nadmiar prądu gubi poprzez puszczanie na "masę" (dlatego się grzeje).

Nie jestem elektrykiem więc proponuje poczytać, było naprawde wiele postów o tej tematyce.
Powodzenia życze!

Gradient
05.12.2009, 19:58
Długo nie trzeba było sprawdzać.Tak wyglądała wtyka od reglera. Cud,że nic się nie popaliło innego. Ciężko było w ogóle wtyczkę rozłączyć. Końcówka odchodząca od Africi jest w jeszcze gorszym stanie.Wie ktoś, czy końcówkę bez problemu dostanę w Larssonie, co by zamienić (chodzi oczywiście o tę wychodzącą z motocykla) ? Regler mam. Boję się tylko,że za niedługo może to samo się stać. Czy taki stan rzeczy może powodować akumulator?? Styki sprawdzałem i o nie dbałem.

P.S. RAFWRO dzięki za priva i chęć pomocy. Dzwoniłem, ale komórę miałeś wyłączoną. Zadzwonię w poniedziałek i chętnie posłucham o rozwiązaniach technicznych dotyczących regulatora napięcia.

Gradient
06.12.2009, 11:47
"Czy to są wtyki odchodzące od reglera z 07A??"

Tak.

wieczny
06.12.2009, 12:32
Gdybyś poczytał te fafnaście tematów o reglerach to byś wiedział co robić.

Ja zrobiłem co kazali i jeżdżę nadal na tym samym, starym, w pełni sprawnym reglerze. Ale oczywiście nowy mam na zapas.

Vooytas
06.12.2009, 14:31
Nie kupuj takiej samej wtyczki, po co powtarzać błędy. Albo to solidnie polutuj albo zrób łączenie konektorkami męski>żeński każdy z osobna żebyś mógł skontrolować ciasne połączenia. Konektorki koniecznie lutuj z kablami a nie tylko zaciskaj.
Ja mam właśnie tak zrobione, połącznenia 3 niezależne w termokurczliwych koszulkach i już zapomniałem o problemach z reglerem.

Sprawdz koniecznie elektrolit w aku, mogło Ci wygotować wode.

powodzenia.

Ropuch
06.12.2009, 14:37
Jakby co wal mi na priva chyba mam te wtyczki - ta od regla i afryki - odcialem je jak Voytasss i zlutowalem - Tobie zreszta radze tak samo !!!
Powodzenia Hej

Gradient
07.12.2009, 14:41
Spoko, dzięki za rady.Dzięki Ropuch za oferowaną wtyczkę, ale też w takim układzie polutuję przewody i mam nadzieję,że będę miał spokój z regulatorem. Generalnie przejechalem 10.000km i nic się nie działo.Podejrzewam też,że regler pracował odkąd wyjechał z fabryki, czyli prawie 40.000km(choć pewności nie mam). Ostatnio odpalałem bez włączonych świateł. Czy brak obciążenia prądowego i niska temperatura na dworze mogły spowodować taki stan rzeczy?? Jak już pisałem o styki dbałem i mam wrażenie,że wtyki spalily się nagle i szybko. Czy spalone wtyki regulatora powodują jego trwałe uszkodzenie, czy może być tak,że regulator będzie działał??
Co do aku to mam bezobsługowy, więc chyba elektrolitu nie doleję. Co najwyżej mogę naładować.

Vooytas
07.12.2009, 16:03
Z tymi światłami to nie chodzi o odpalanie tylko jazde.
Co do nagłego skopcenia kostki to moje podejrzenie jest takie że w takiej wtyczce z wieloma pinami nie można sprawdzić ciasnonty połączenia, cała wtyczka wchodzi ciasno ale to nie oznacza że konektorki w środku się dobrze zamkneły, dlatego lapiej mieć osobno podpięte. Chodzi tylko o to połączenie bo to jest wyjątkowo obciążone. Niestety brak kontaktu albo zły kontakt w tej wtyczce robi spore zamieszanie w reglerze, a uszkodzony regler może naniszczyć Ci wiele w motorku, uwierz mi. Włąśnie kończymy z kolegą zbierać elementy do jego AT w której uszkodzony regler (przez podanie bardzo dużego napięcia na instalacje) zniszczył:
- obrotomierz
- tripa (już naprawiony)
- pompke paliwa (już naprawiona)
- moduł (zdjecia w innym wątku) - rozwalone kondensatory
- oczywiście wygotowany akumulator
- wiekszość żarówek
________________
suma= nie będę straszył bardziej się opłaca pilnować wtyczek ;)

Oczywiście większość usterek reglera objawia się mniej destrukcyjnie, poprostu po jakimś czasie brakuje prądu w aku.

Lepi
07.12.2009, 17:04
Pompę też? Co jej było?

Vooytas
07.12.2009, 17:47
Pompę też? Co jej było?

Jak podmieniliśmy regler, podpieliśmy nowy aku próbowaliśmy at odpalić, niestety pompa nie pompowała, robiła sie strasznie gorąca. Jak otworzyłem pokrywke okazało się że górnego styku wogóle niema, razem z kawałkiem tej blaszki na której się trzymał (do tej pory).
W 100% nie jestem pewny że to padło przez regler, ale normalnie tak sie styki nie zużywają. Ten jest jakby upalony.

Vooytas
07.12.2009, 19:26
Z tego co pisałeś to miałeś raczej niedobór prądu niż nadmiar;)
Więc raczej bez zniszczeń.
Może nawet regler będzie nadal sprawny.

Gradient
07.12.2009, 20:07
Wielkie dzięki Vooytas.Tak czy inaczej, starego reglera chyba i tak raczej nie podłączę. Przewody na długości 5-10cm od wtyczki są twarde jak kamień więc co najmniej 10cm musiałbym uciąć. Przy Africe też będę musiał ciąć może z 5cm. Obawiam się,że wtedy mogą być przy krótkie.Generalnie biedna ta moja królowa.:cold:

klanol
07.12.2009, 22:14
he he, to nie zbyt wysokie napięcie na 100%. tak załatwia się pompę jak pracuje na sucho. z resztą obiecałem sobie, ze w tym temacie nie będę już pisał łeeeee

RAFWRO
07.12.2009, 22:51
Wielkie dzięki Vooytas.Tak czy inaczej, starego reglera chyba i tak raczej nie podłączę. Przewody na długości 5-10cm od wtyczki są twarde jak kamień więc co najmniej 10cm musiałbym uciąć. Przy Africe też będę musiał ciąć może z 5cm. Obawiam się,że wtedy mogą być przy krótkie.Generalnie biedna ta moja królowa.:cold:
Jeśli zdecydujesz się na wymianę przewodów,poniżej masz manual.
http://www.africatwin.com.pl/showthread.php?t=4510
Mała uwaga:
nie kupuj przewodów w pierwszym lepszym sklepie elektrycznym. Pytaj o solidne przewody z dobrego materiału.
nie włożysz większych niż 1,5mm2. Oryginał to 1,00mm2. dlatego nowy powinien mieć dobre właściwości przewodzące.

Vooytas
08.12.2009, 06:44
he he, to nie zbyt wysokie napięcie na 100%. tak załatwia się pompę jak pracuje na sucho. z resztą obiecałem sobie, ze w tym temacie nie będę już pisał łeeeee

Tak jak pisałem w 100% nie jestem pewny czy to przyczyna napięcia.
Możliwe że jest tak jak piszesz, napewno w momencie w którym próbowałem odpalić AT była zatankowana. Głowy sobie uciąć nie dam co było wcześniej, może kiedyś ktoś próbował odpalić np. z zakręconymi kranikami wtedy pompka pracuje jak buczek i na pewno piękny łuk się na stykach robi.

W każdym bądź razie pompa złośliwie padła równolegle z wszystkimi innymi elementami czy to przypadek ? - nie wiem. może styki już miały dość i to podwyższone napięcie je dobiły.
No ale są już styki w Lar..... (kryptoreklamie mówimy nie ;) )
więc pompka będzie żyć.

RAFWRO
12.12.2009, 00:35
Tak jak pisałem w 100% nie jestem pewny czy to przyczyna napięcia.
Możliwe że jest tak jak piszesz, napewno w momencie w którym próbowałem odpalić AT była zatankowana. Głowy sobie uciąć nie dam co było wcześniej, może kiedyś ktoś próbował odpalić np. z zakręconymi kranikami wtedy pompka pracuje jak buczek i na pewno piękny łuk się na stykach robi.

W każdym bądź razie pompa złośliwie padła równolegle z wszystkimi innymi elementami czy to przypadek ? - nie wiem. może styki już miały dość i to podwyższone napięcie je dobiły.
No ale są już styki w Lar..... (kryptoreklamie mówimy nie ;) )
więc pompka będzie żyć.

Styki z Lar...też kupiłem i ożywiłem pompę.Przewody fazowe połącz na stałe, przyodziej łącze w termokurczkę i będzie git.

Gradient
13.12.2009, 18:05
Spoko styki do pompy też zakupiłem.:) Regulator będę jutro reanimował na stałe bez wtyczek w koszulkach termokurczliwych.:)

RAFWRO
25.12.2009, 15:28
Gdyby nie pomogło przetestowałem już regultor który wytrzymuje 500W prądnicę, działa na innej zasadzie niż oddawanie prądu do masy. Nie grzeje przewodów, ma duży radiator i nie grzeje się tak jak oryginały, kosztuje podobnie

Gradient
30.12.2009, 22:22
Wszystko działa poprawnie.Afryczkę odpaliłem przy -15st.C. Przewody połączyłem złączkami i zalutowałem tak naprawdę na stałe żeby jak największą przewodność uzyskać. Wszystko jest w koszulkach termokurczliwych. Mam nadzieję,że będę miał z regulatorem spokój.

Lepi
30.12.2009, 22:28
Gdyby nie pomogło przetestowałem już regultor który wytrzymuje 500W prądnicę, działa na innej zasadzie niż oddawanie prądu do masy. Nie grzeje przewodów, ma duży radiator i nie grzeje się tak jak oryginały, kosztuje podobnie

To podziel się trochę jak działa wspominany przez Ciebie regulator. Ciekawym.

RAFWRO
08.01.2010, 12:47
Chciałem zaczekać do chwili gdy na początku lutego Sławek (producent) wznowi produkcję po przerwie zimowej ale..
W zeszłym roku skontaktowałem się z producentem polskich regulatorów napięcia.
http://reg_mot.republika.pl/
Sławek od kilku lat robi regulatory oparte na "kombinowanej" elektronice jak to określił.
Jedyne co mógł powiedzieć to to, że konstrukcja znacznie sprawniej radzi sobie z 3 fazowym prądem niż typowe regulatory oddające nadwyżkę prącu do masy. Innymi słowy regler działa bez potrzeby styku z ramą, ponadto:
im większe obciążenie (dodatkowe halogeny, manetki itp) tym regulator jest bardziej obciążony ale przy podłączeniu 150 W radził sobie bardzo dobrze i nie grzał mocniej niż 45-50 stopni - przewody zimne.
(typowe regulatory działają odwrotnie - im mniejsze obciążenie tym częściej zwierają do masy i bardziej grzeją)
Zrozumcie Sławka, że nie chce podzieliś się szczegółami...

Zaintrygoało mnie, że duże quady i niektóre motocykle których prądnice mająwydajność 400-500W świetnie działają na regulatorze Sławka.
Tutaj opinie:
http://republika.onet.pl/webadmin_ksiega.html?id=1434706,
ale warto spojrzeć na fora zrzeszające quadowców i inne motocyklowe. (poszukam to wkleję linki)
Pogłębiłem temat dotyczący afryki i wspólnie ze Sławkiem zrobiliśmy kombinację która pasuje idealnie do naszych moto (prądnica 350W) ilość przewodów (7) 3 fazowe + 4 zasilanie - nawet kolory dopasowaliśmy. Ja dorobiłem płytkę mocującą która pozwala na zamontowanie reglera w miejscu starego i co ważne mieści się pod deklem/boczkiem.

Aby nie gdybać sprawdziłem regulator - zamontowałem u siebie i u Miszy (pisał o nim tu:http://www.africatwin.com.pl/showthread.php?t=4288&page=12
Na początek lutego mam zamówione 3 regulatory dla tych co też mają dosyć rozpierduchy z kablami, postoju i gotujących się akumulatorów.
Pomiary ładowania (z obciążeniem i bez obciążenia) są bardzo pozytywne.
temperatura przewodów i samego regulatora również ok.
Poniżej fotki (przepaszam za syf, ale sprawdzałem czy nowy regler radzi sobie pod wodą)
Dla zainteresowanych - dopasowany regulator RN07 ( 7 przewodów oraz duży anodowany radiator + aluminiowa płytka mocująca i specjalne śruby) W tej chwili 265 zł -
bez płytki 245. - cena jednostkowa, Przekazuję info od Sławka
Jeśli w lutym będzie zamównie na poziomie 20 sztuk to Sławk zapowiedział rabacik. (pewnie admin.do dostawców wyślą, ale tymczasem to bardziej dyskusja o zainteresowaniu):umowa:

9578

9579

9580

9581

9582

9583

9584

9585

9586

9587

majki
02.04.2010, 02:17
To co mi się udało ocalić z historii:



Altek winien dawać 20V na jałowych i 80V przy 5000rpm. Elektrykiem nie jestem ale szału chyba nie ma. Miałem przygody z ładowaniem ale altek dawał książkowe wartości. Winna była nadtopiona kostka. Po zalutowaniu stary regler żyje nadal.



Wczoraj, 23:07 #42


Z tego co doczytałem to na jałowych 12-20v i 80 przy 5krpm. U mnie na jałowych wyrabia w granicach normy, ale przy 5krpm daję za mało BTW. w Haynesie nie znalazłem info o mierzeniu prądów na fazach. Jest tylko o oporności.

Chciałem nawet Cię męczyć o przekładkę reglera, ale się połapałem, że masz polutowany. Dziś też od Mata chciałem przełożyć, ale on ma też jakąś zmotę. Chcę potwierdzić lub wykluczyć regler.

Dzisiaj, 00:02 #43


Wiesz......na święta generalnie są duże wydatki coś mi się wydaje, że coś za mało na tych fazach jest ?

Dzisiaj, 09:10 #44


Pożycz i podstaw regler i będziesz miał wtedy pewność .
Różnice w pomiarach mogą brać się z niedokładności przyrządów pomiarowych.

Dzisiaj, 16:47 #45


Na to wygląda raz podaje 10,8-12,2v potem już prawidłowe faktycznie podmienić regler i sprawdzić.


Tak więc Panowie, pomierzyłem dziś drugą RD04. Wyniki są następujące: na fazach na jałowych jest 10,8-12V, a przy 5rpm było ok. 46V, więc identycznie jak u mnie. Miernik ten sam. Widocznie 04 tak mają. Ładowanie bez świateł: 14,5V, a na światłach 13,8-14,2V. Najlepsze jest to, że kostkę od kabli fazowych miał zwęgloną, a żółte kable i konektorki nadpalone, a pomimo to ładowanie książkowe. :eek:

Zamówiłem już regler Tourmax'a w Larssonie, dziś może będzie, więc się powinno poprawić.:bow:

Edit: Latam z nowym reglerem już chwilę i jest cacy. :) Na jałowych, na światłach 13,8-14,2V, podczas jazdy 13,9, z manetkami 13,7. Wyniki na voltomierzu wpiętym w obwód wiatraka.

barthez
27.04.2010, 23:20
Pany pomocy trzeba!

nie będę zaczynał nowego tematu bo jest tego sporo, jednak odpowiedzi na pytania nie widzę:
Ale do rzeczy:

- RD03
- brak ładowania
- kontrolki nie świecą
- afryka zdechła nagle podczas jazdy
- odpala na pych na innej baterii
- bateria oryginalna mierzona bez klem - 12,8V
- kontrolki jednak czasami świecą:mur:, ale ledwo
- nawet jak odpali to świeci kontrolka ładowania
- masa wydaje się OK
- wtyki/złączki na regulatorze bez śladów korozji i nadtopienia - OK
- napięcie na baterii podczas pracy silnika to 12,7V - też chyba OK
- ładowanie ok. 4V

[...] to sprawdz napiecia miedzy fazami ( miedzy kazdym z 3 przewodow z silnika z odlaczonym regulatorem ) powinno byc 12~20V napiecia zmiennego na wolnych obrotach , jezeli jest i ladowania nie ma czeka cie wymiana regulatora napiecia.
Sprawdz jeszcze akumulator.

Elektrykiem nie jestem, ale jakieś podstawy potrafię sam zrobić.
1. Próbowałem zmierzyć napięcie na poszczególnych fazach NA ODŁĄCZONYM REGULATORZE, ale jak tylko odłączę którąkolwiek wtyczkę reglera to silnik gaśnie... No i jak mam dokonać pomiaru na niskich/wolnych obrotach????:confused:
2. Przebicia do masy nie stwierdzono
3. Zauważyłem na bezpiecznikach (wszystkie OK), pod zegarami, że zamiast tego prawego (piątego) jest coś wlutowane. Wygląda jak dioda prostownicza, ale jak pisałem wyżej - wiedzy zbyt dużej nie mam. Jest na tym oznaczenie: RM4 7D. Czy to oryginalne rozwiązanie w rd03?
4. Czy regulatory rd03 i rd04 są takie same?

Macie jakieś pomysły?
Sezon w pełni, a tu zamiast jeżdżącej afryki, tylko wieeelka czarna kupa na dwóch kołach

klanol
28.04.2010, 06:56
sprawdź jeszcze kostkę przy styczniku i bezpiecznik 30A tam siedzący. to połączenie też uwielbia się spalić. w razie czego grube czerwone kable doń wchodzące mozesz zmostkować a do kostki doczepić dodatkowy kabelek. może być 1,5 mm bo służy on jedynie do ładowania akumulatora. to rozwiązanie fabryczne jest do dupy i powoduje właśnie ww awarie.

podos
28.04.2010, 08:52
Jak odłączasz regler i gasnie moto to znaczy ze aku brak. Mimo wskazań 12 cos tam Volt - moze kompletnie nie trzymac prądu pod obciązeniem. Z innym aku też zgaśnie?

A 12,7 V z pracującym silnikiem to kaplica jest - powinno być koło 14V - wiec albo regler padł albo jego styki albo aku.

klanol
28.04.2010, 09:45
12 z kawałkiem miałem jak mi padła jedna cela w aku.

RAFWRO
28.04.2010, 09:47
sprawdź aku, i połączenie klem, kostkę z głównym bezpiecznikem.
Jeśli ok naładuj aku, odłącz regler, odpal moto i sprawdź na źółtych przewodach co daje prądnica.

barthez
28.04.2010, 09:50
sprawdź jeszcze kostkę przy styczniku i bezpiecznik 30A tam siedzący. to połączenie też uwielbia się spalić. w razie czego grube czerwone kable doń wchodzące mozesz zmostkować a do kostki doczepić dodatkowy kabelek. może być 1,5 mm bo służy on jedynie do ładowania akumulatora. to rozwiązanie fabryczne jest do dupy i powoduje właśnie ww awarie.

która kostka, przy którym styczniku?
Czy bezpiecznik 30A to ten pod zegarami, czy jest jeszcze jakiś?
Jak już znajdę powyższą kostkę, to 1,5mm kabelek dokąd dociągnąć? Do drugiej części kostki?

12,7V jest na aku, nieważne czy podłączone do moto czy nie.
Takie same objawy na dwóch różnych aku (jedno z mojej AT która chodzi bez problemu)

Przypomnę, że chodzi o rd03

sprawdź jeszcze kostkę przy styczniku i bezpiecznik 30A tam siedzący. to połączenie też uwielbia się spalić. w razie czego grube czerwone kable doń wchodzące mozesz zmostkować a do kostki doczepić dodatkowy kabelek. może być 1,5 mm bo służy on jedynie do ładowania akumulatora. to rozwiązanie fabryczne jest do dupy i powoduje właśnie ww awarie.
która kostka, przy którym styczniku?
Czy bezpiecznik 30A to ten pod zegarami, czy jest jeszcze jakiś?
Jak już znajdę powyższą kostkę, to 1,5mm kabelek dokąd dociągnąć? Do drugiej części kostki?

Jak odłączasz regler i gasnie moto to znaczy ze aku brak. Mimo wskazań 12 cos tam Volt - moze kompletnie nie trzymac prądu pod obciązeniem. Z innym aku też zgaśnie?

A 12,7 V z pracującym silnikiem to kaplica jest - powinno być koło 14V - wiec albo regler padł albo jego styki albo aku.

12,7V jest na aku, nieważne czy podłączone do moto czy nie.
Takie same objawy na dwóch różnych aku (jedno z mojej AT która chodzi bez problemu)

sprawdź aku, i połączenie klem, kostkę z głównym bezpiecznikem.
Jeśli ok naładuj aku, odłącz regler, odpal moto i sprawdź na źółtych przewodach co daje prądnica.

j.w.
aku OK, klemy OK, jak odłączę regler do moto zdycha...


Przypomnę, że chodzi o rd03

RAFWRO
28.04.2010, 10:33
1) zostawiasz podłączone aku
2) odłączasz regler.
---czy po przekręceniu stacyjki masz zapłon?

klanol
28.04.2010, 12:33
to ta kostka, która jest na grubym kablu + idącym z aku do rozrusznika. jest to przekaźnik włączający rozrusznik. jednocześnie w tej kostce od góry, obok przewodów jest bezpiecznik 30A łączący instalację z aku. nie wiem jak to jest w rd 03 ale musi być niedaleko aku. poszukaj na forum było. w rd07 jest pod lewym poczkiem z przodu.

Kazmir
28.04.2010, 21:38
Pany pomocy trzeba!

nie będę zaczynał nowego tematu bo jest tego sporo, jednak odpowiedzi na pytania nie widzę:
Ale do rzeczy:

- RD03
- brak ładowania
- kontrolki nie świecą
- afryka zdechła nagle podczas jazdy
- odpala na pych na innej baterii
- bateria oryginalna mierzona bez klem - 12,8V
- kontrolki jednak czasami świecą:mur:, ale ledwo
- nawet jak odpali to świeci kontrolka ładowania
- masa wydaje się OK
- wtyki/złączki na regulatorze bez śladów korozji i nadtopienia - OK
- napięcie na baterii podczas pracy silnika to 12,7V - też chyba OK
- ładowanie ok. 4V



Elektrykiem nie jestem, ale jakieś podstawy potrafię sam zrobić.
1. Próbowałem zmierzyć napięcie na poszczególnych fazach NA ODŁĄCZONYM REGULATORZE, ale jak tylko odłączę którąkolwiek wtyczkę reglera to silnik gaśnie... No i jak mam dokonać pomiaru na niskich/wolnych obrotach????:confused:
2. Przebicia do masy nie stwierdzono
3. Zauważyłem na bezpiecznikach (wszystkie OK), pod zegarami, że zamiast tego prawego (piątego) jest coś wlutowane. Wygląda jak dioda prostownicza, ale jak pisałem wyżej - wiedzy zbyt dużej nie mam. Jest na tym oznaczenie: RM4 7D. Czy to oryginalne rozwiązanie w rd03?
4. Czy regulatory rd03 i rd04 są takie same?

Macie jakieś pomysły?
Sezon w pełni, a tu zamiast jeżdżącej afryki, tylko wieeelka czarna kupa na dwóch kołach

Od kiedy to jest kontrolka ładowania w AT?:dizzy:
Trochę chaosu jest w tym diagnozowaniu. AT powinna palić na samym aku nawet bez ładowania również z wypiętym regulatorem. Coś pomieszane masz w instalacji elektr. Bezpiecznik 30A jest przy styczniku rozrusznika.
Sprawdzić masy ciągłość przewodów.

barthez
28.04.2010, 23:13
No to chyba zaczynamy powoli dochodzić do powodu usterki:
Przekaźnik rozrusznika koło akumulatora był niedawno wymieniany. Faktycznie jest przy nim bezpiecznik 30A. Sam bezpiecznik nie był spalony, ale jego gniazdo nadtopione (zdjęcie 1 poniżej):

Po wymianie bezpiecznika na 25A - od razu się spalił
Po wymianie tego, na 30A jest lepiej, ale rozrusznik nie gada (padnięty stycznik???). Przynajmniej stabilnie świecą się wszystkie kontrolki i moto bez problemu pali na pych.
Ładowanie sprawdzę jutro bo dzisiaj nie było miernika.
Generalnie jest tam coś namieszane, bo są wstawione przewody, ale wyglądają jak prowizorka...

A wracając do tematu bezpieczników pod zegarami. Możecie mi powiedzieć co to jest za gadżet w miejscu prawego bezpiecznika? (zdjęcie 2)

ps
No masz rację Kazmir - kontrolki ładowania nie ma, za to świeciła czerwona od oleju w takim razie. Tylko jaki to ma związek z ładowaniem???

R2D2
28.04.2010, 23:34
Kolego , jak ci pali 25A to masz tam jakieś porządne zwarcie.
25A to 300W mocy a bezpiecznik pali sie po przekroczeniu tego prądu.
Z tego co widzę to stycznik rozrusznika do wymiany i pewnie wtyka co do niego wchodzi też.
Ten element koło bezpiecznika to dioda.

barthez
29.04.2010, 22:03
no udało się!
Regulator OK, alternator OK, kostki reglera OK i sam stycznik tez OK!
Brak ładowania spowodowany był przez nieprawidłowy styk na przewodach przekaźnika rozrusznika. Były włożone z luzem, do tego miały możliwość zetknięcia się i dlatego prawdopodobnie wywalało bezpiecznik 25A.
Po porządnym zaciśnięciu styków i skręceniu całości problem zniknął. Ładowanie na klemach to teraz ok 13,8V na wolnych obrotach, na wysokich ok 14,3V.
Moto pali z rozrusznika od strzału

dziękuję Wam wszystkim za porady i naprowadzenie na powód problemów.
pozdrawiam
barthez

everybike
02.09.2010, 17:46
Hej ,
zdarzyło mi się w sobotę ,że po ok.3 godzinach postoju nie chciała mi zapalić, odpaliła z popychu przy pierwszym zaskoczeniu . Po ok. 15 minutach jazdy i postoju ok. 10minut znów musiałem z popychu odpalić .
Po powrocie do domu naładowałem aku i po 3 dniach postoju w garażu odpaliła bez problemu .
Dziś przejechałem 30km na długich światłach i z manetkami grzanymi na max i aku trzyma tzn. doładowane i po postoju ok. 15minut zapaliła .

Wiele postów przestudiowałem ale dokładnie w końcu nie wiem jak powinno być .... u mnie jest tak:

Z włączonymi światłami na wolnych obrotach - 13,6V i przy ok.4,5tys.- tyle samo
Bez świateł na wolnych obrotach - 14,6V i przy ok. 4,5tys. - 14,2V .

Regulator mam ciepły ale nie gorący .
Wszystkie styki jak nowe , trzy żółte kable od zlutowane w termokurczkach na stałe . ładnie wyglądają - przez poprzedniego właściciela.

Możliwe ,że przy padającym alternatorze ( albo regulatorze ) ładowanie raz jest a za kilka dni znowu nie ma ?

krystek
02.09.2010, 19:54
woltomierz jest świetnym rozwiązaniem bo na na bieżąco możesz monitorować stan ładowania,
Mi ostatnio padł akumulator w Rumuni, po wymianie na nowy ten nowy również padł, przez regler.
Sprawdź stan elektrolitu w celach, a takie ładowanie powinno być
niezależnie od obrotów.
Tak myślę, więc jak ci rozładowuje aku to pewnie regler.

R2D2
02.09.2010, 20:43
zdarzyło mi się w sobotę ,że po ok.3 godzinach postoju nie chciała mi zapalić, odpaliła z popychu przy pierwszym zaskoczeniu

Co oznacza nie chciała zapalić ? rozrusznik kręcił i nie paliła czy rozrusznik nie miał siły kręcić ? Jeżeli to 2 i na pych zapaliła i na światłach jechałeś to oznacza że prąd był pobierany z obwodu ładowania czyli ładowanie działa. Możliwe że masz uszkodzony akumulator w którym pękło połączenie miedzy celami.
Sprawdź jeszcze kostkę i bezpiecznik przy styczniku rozrusznika czy tam nie ma zgnilizny jakiejś.

podos
03.09.2010, 08:15
R2D2 chyba stałem się elektrykiem po tym co przeszedłem w Rumuni :P

a co, nagle zacząłeś rozumieć co czytasz? :D
Ale fakt szkołę dobrą dostaleś.

everybike
03.09.2010, 10:59
Kostka i bezpiecznik od rozrusznika wygląda cacy .
Akumulator jest bezobsługowy , żelowy . JMT .

Jak nie chciała zapalić to rozrusznik bardzo wolno przy pierwszej próbie kręcił , przy drugiej już nie ruszył wcale . Po ok. 15 minutach jazdy przez miasto nie kręcił wcale.

Może aku się kończy i raz cela w nim 'łączy' i jest dobrze a innym razem kicha?

ps. Mam regler zapasowy , nówka w pudełku się przewiózł przez Rosję i Ukrainę .... może czas go przetestować ?

szparag
03.09.2010, 11:03
Moim zdaniem to wina akumulatora, ostatnio miałem to samo i to z nową sztuką.
Wymiana aku załatwiła sprawę.

podos
03.09.2010, 13:45
Kostka i bezpiecznik od rozrusznika wygląda cacy .
Akumulator jest bezobsługowy , żelowy . JMT .

Jak nie chciała zapalić to rozrusznik bardzo wolno przy pierwszej próbie kręcił , przy drugiej już nie ruszył wcale . Po ok. 15 minutach jazdy przez miasto nie kręcił wcale.

Może aku się kończy i raz cela w nim 'łączy' i jest dobrze a innym razem kicha?

ps. Mam regler zapasowy , nówka w pudełku się przewiózł przez Rosję i Ukrainę .... może czas go przetestować ?

Taaa, żelowy... Koło żelowego to moze stał w sklepie na półce. To zwykly kwasiak, tyle ze bezobslugowy.

Moze być cela peknieta i raz zwiera a pod obciazeniem już nie. Czyli po aku. Czesto padaja w ten sposób. Pojedz to akumulatorowni - tam pan ma "duzy" miernik to ci sprawdzi

everybike
03.09.2010, 17:50
Na akumulatorze napisane jest " gel line "

Boski-Kolasek
03.09.2010, 19:03
ha, ja mialem podobne przygody kilka tygoni temu i co? sprawdzenie wszelkiech stykow(sprawdzilem wszystkie dostepne)i laczek pozwolilo mi weliminowac ta ewntualnosc, po czym przeszedlem do reglera i pomiarow ktore wskazywaly ze to regler......,w miedzyczasie sprawdzilem plytke w pompie bo i ona moze byc powodem(jak sie dowiedzialem), kupilem nowe aku (oryginal YUASA) regler od Rafro i.....sie to jednak okazalo ze to cele w akumulatorze, byl od nowosci a moto ma 7(tylko) lat i bylo uzytkowane w Irlandi, dzieki wiezy kolegow(Hero przewodzil) i mojemu uporowi powoli lapie o co chodzi z elektryka w AT....powoli.....

krystek
03.09.2010, 19:30
a co, nagle zacząłeś rozumieć co czytasz? :D
Ale fakt szkołę dobrą dostaleś.


Tak zacząłem wreszcie rozumieć i byłem zmuszony wnikliwie się wsłuchiwać :P
:D

cieszcie się panowie jak aku pada 10km przed domem, ja nie miałem takiej przyjemności heh

Dubel
03.09.2010, 20:00
A jest tez możliwość że klemy są zaśniedziałe i nie ma dobrego styku miedzy aku a przewodami. Też to przerabiałem:D
Pozdro

mad_leaf
30.08.2011, 21:00
Chłopy nie mam ładowania! przeczytałem parę wątków, posprawdzałem i mam pytanie czy da się to jakoś naprawić czy stojan czy inne ustrojstwo do wymiany?! Mianowicie
sprawdziłem prąd na fazach odpiętego regulatora do masy:
1) 0,0V
2) 0,6V
3) 20V

prąd na fazach z podpiętym regulatorem
1) 0,8V
2) 1,0V
3) 10V

A międzyfazowe:
1-2 21-40V
1-3 0,6-0,8V
3-2 20-40V
Trochę dziwnie bo za mało jest tylko miedzy 1 i 3 fazą ale z innymi fazami dają ok? aż tak się nie znam może ktoś wie czego to jest objawem i co z tym zrobic? Naprawa? Wymiana?

wieczny
30.08.2011, 21:48
Mianowicie
sprawdziłem prąd na fazach odpiętego regulatora do masy:

Nie rozumiem.

prąd na fazach z podpiętym regulatorem

To jest napięcie między czym a czym?

A międzyfazowe:

W istocie napięcie między 1 a 3 jest za niskie. Napięcie rzędu ~20V ma być na jałowych. Przy 5000rpm ma być około 80V.

Wygląda mi to na walnięte uzwojenie.

Napięcie na klemach akumulatora przy 5000rpm, podpiętym regulatorze i włączonych światłach mijania wynosi ile?

mad_leaf
01.09.2011, 22:38
Przepraszam że mało czytelnie! ;) : pierwszy słupek to napięcie między każdą fazą a masą przy odpiętym regulatorze, drugi między każdą fazą a masą z regulatorem, trzeci oczywiście między fazami na jałowych te niższe wartości a wyższe przy jakiś 4000
Napięcie miedzy klemami
12.30V - akumulator przed uruchomieniem,
12.00V po uruchomieniu na jałowych 1400 + światła mijania
11.90V na 5000 + światła mijania.

Kazmir
02.09.2011, 09:38
Wygląda na to, że masz uszkodzone uzwojenie w alternatorze, lub uszkodzony przewód z niego wychodzący.

mad_leaf
11.09.2011, 21:26
Mieliście rację. Spalił się przewód wychodzący z cewek jednej fazy. Wziąłem się za wymiankę, ale tyle kombinacji że założyłem wątek bo znowu coś. Dzięki. Pozdrawiam.

ferolo
14.09.2011, 11:10
Hej podłączę się do tematu odnośnie problemów z ładowaniem.
Parę razy w dość krótkim okresie czasu miałem problemy z odpaleniem moto ,
np: jadąc w trasie wszystko było w porządku lecz gdy zgasiłem już nie odpalił.

Kontrolki przygasły i tylko przekaźnik pykał więc jedyne co pozostało poprosić kogoś aby mnie pchnął, oczywiście moto odpaliło. Ten problem spotkał mnie już ze trzy razy a ostatnio w polu że musieli po mnie przyjechać i pomóc motor wyciągać.

Ale do sedna sprawy z elektryką nie jestem na bakier i swoje umiem podłubać lecz tutaj powoli mi ręce opadają.
Wczoraj wyciągnąłem aku do lądowania naładowałem do fulla, dziś na mierniku prąd pokazuje 12.50 V
Trzyma więc prąd jest włożyłem do afry aby ją zapalić miernik w dłoń aby sprawdzić spadek napięcia.
Spadło do 11.20 V potem 10.20 V ale odpaliła bez problemu, podpinam miernik aby sprawdzić lądowanie.

Przy 1200 obr jest 12.50 V przy ok. 3500- 4000 13.79 V czyli nie tak źle
Ale teraz myślę sprawdzimy ile to ustrojstwo będzie miało jak włączę światła , więc włączam postojówki .
Spadło do 13.20 V przełączam mijania już spada 12.70 V myślę już ciekawie się robi włączam długie 12.15 V tutaj runąłem.
Nadmienię że instalację mam przeczyszczoną, kostki pozmieniane na hermetyczne ,przekaźnik nowy. O właśnie po dodaniu obrotów minimalnie podnosi się prąd lądowania
Co wy na to czyżby regler padł i pod obciążeniem nie daje rady takie moje zdanie a wasze

next22
14.09.2011, 13:46
Coś się dzieje złego te napięcia troszke za niskie są .

A jeszcze sprawdź napięcie zmienne międzyfazowe (żółte kabelki między sobą)

A i jeszcze może podjedź gdzieś do sklepu gdzie mają miernik do sprawdzania akumulatorów , może aku pada ?

ferolo
14.09.2011, 13:56
Hej jak skończy u mnie padać to pomierzę napięcia międzyfazowe.
Aku ma jeden sezon yuasa się zwie i też podejrzewam że to mógłby być on ale te wskazania mnie martwią

Odświeżając temat, napięcia między fazowe pomierzone i z tego co wyczytałem to są w normie a więc to chyba regler padł.
Pod obciążeniem nie daje rady , w samochodach parę razy z tym się spotkałem ale w motorach jeszcze nigdy :)
Jeszcze czekam jak ktoś się wypowie z tych bardziej doświadczonych i nie pozostanie mi nic innego jak kupować drugi

KML
15.09.2011, 22:15
Ja miałem podobnie i u mnie był to regiel.

Zobaczcie gdzie kolo zamontował regla aby miał lepsze chłodzenie
http://i71.servimg.com/u/f71/13/01/96/16/pharao10.jpg

wieczny
16.09.2011, 14:43
Ale my już wiemy, że nie chodzi o chłodzenie. Można mu podesłać tematy z naszego forum :).

nicek27
16.09.2011, 20:13
Przy 1200 obr jest 12.50 V przy ok. 3500- 4000 13.79 V czyli nie tak źle
Ale teraz myślę sprawdzimy ile to ustrojstwo będzie miało jak włączę światła , więc włączam postojówki .
Spadło do 13.20 V przełączam mijania już spada 12.70 V myślę już ciekawie się robi włączam długie 12.15 V tutaj runąłem.


Szkurw.. To będzie cza czwarty regler zamawiać.

Na mijania z wolnym obrotami 12.5V, 14,4V przy 2,5tysiąca i wyżej. I coś druga żarówka w ciągu miesiąca spaliła mi się z tyłu.
Wcześniej miałem znowu że na wolnych ze światłami koło 15v, a im wyższe obroty tym napięcie mniejsze, spadało do około 13V.
No nic, na nowy sezon się odchamie i cza coś konkretnego kupić, bez zasranego kombinowania.:Sarcastic:

Ciaho
01.11.2011, 12:00
Ostatnio wynalazłem sobie zabawę pod roboczym tytułem "w poszukiwaniu zaginionego volta" i Powyższa lektura sporo mi pomogła. Na wolnych obrotach i włączonych światłach miałem prąd na aku 12,7 - czyli gówno nie ładowanie. Okazało się że zaginiony volt ukrywał się w kostce przy reglu. Owa kostka w środku wyglądała jak smażona przez godzinę z frytkami na głębokim oleju. Wedle waszych rad kostkę wywaliłem i polutowałem kable na sztywno. Teraz mam prąd 14,1 bez świateł i 13,7 na światłach drogowych więc jest ok. No i przewody się nie grzeją. Dzięki bardzo za ten wyczerpujący wątek bo dupke mi uratował.

Ciekawi mnie jednak inna rzecz. Im bardziej podkręcam obroty tym bardziej spada mi napięcie (nawet do 13,0 gdzieś przy pięciu tysiącach obrotów) a na logikę zdaje się powinno być odwrotnie. Myślę żeby zabrać się jeszcze za kostkę przy akumulatorze (tą z bezpiecznikiem 30A) bo też wygląda średnio ciekawie... mam nadzieje że to na dobre rozwiąże sprawę.

next22
01.11.2011, 16:33
Tak jakoś ma być.
Swoją nominalną moc alter.. osiąga przy około 2.5 tys obrotów. I to są optymalne obroty dla niego.

Ciaho
01.11.2011, 17:46
Dzięki to już jestem spokojny:)