PDA

View Full Version : Gotuje płyn w zbiorniku wyrównawczym


northb
01.08.2020, 14:29
Witam

Ostatnio moja królowa dopadła dziwna przypadłość po załączeniu się wentylatora na chłodnicy zaczyna się gotować woda w zbiorniczku wyrównawczym. Prośba bardziej doświadczonych Kierowników o pojaśnienia sprawy. Dziękuje i pozdrawiam

wojtekk
01.08.2020, 14:52
Hm - może głupie pytanie, ale w jednym miejscu (tytuł) masz napisane płyn chłodniczy, a w drugim (post) woda. Co masz wlane - płyn chłodniczy, czy wodę?

matjas
01.08.2020, 14:57
Napisz o okolicznościach bo słabo to opisałeś...
Co jest na zegarze temp?
Po jakim czasie się to dzieje?
Czy jazda pomaga czy to dzieje się tylko na postoju?
Zakładam ze słowo WODA zostało użyte jako synonim.
.
M

stopa-uć
01.08.2020, 19:44
Woda to płyn.

Tank
01.08.2020, 20:33
Tak jak mowi się: pompa wody a nie: pompa płynu:)

Przyczyny- od zapowietrzenia, poprzez termostat do uszczelki pod glowicą. :) Szczegółów malo.

Wysłane z mojego Hammer_Energy_18x9 przy użyciu Tapatalka

wojtekk
01.08.2020, 21:16
Jak wyżej. Zacznij od odpowietrzenia , termostat. Jak nadal nie to płyn do testowania uszczelki. Jeszcze jedno pytanie : kiedy zmieniales płyn ?

Misza
01.08.2020, 22:20
I jeszcze pytanie... Płyn w zbiorniczku się gotuje czy pieni i nakurwia bo np jakiś gaz se do niego płynie rurką z chłodnicy.

pałeł
01.08.2020, 22:43
rumpel korek to podstawa. Zawsze od tego należy zacząć to on puszcza nadmiar na zbiornik przecież.

northb
02.08.2020, 04:24
Witam. W chłodnicy zalane świeże różowe borygo. Chodzenie odpowietrzone. Kork ok. Start silnika W Miejscu i grzanie do 3/4 temp Wentylator się załącza i płyn zaczyna się gotować w zbiorniczku wyrównawczym. Przejazd około 10 km i temp w normie po zatrzymaniu i dogrzaniu do 3/4 start wentylatora i bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym. Moto nie gonione pod czerwone i nie katowane. Zastanawiam się nad zawieszonym termostatem albo uszczelka. ��

Tank
02.08.2020, 07:38
A przed wymianą plynu bylo dobrze?

Wysłane z mojego Hammer_Energy_18x9 przy użyciu Tapatalka

rumpel
02.08.2020, 07:38
A chlodnica jest rownomiernie goraca w kazdym miejscu?

northb
02.08.2020, 12:07
Płyn wymieniłem w kwietniu. Przejechałem około 5k w rożnym terenie, wentylator zalaczal się wiele razy, nigdy wcześniej nie miała takiego problemu. Sprawdzę dziś temp na chłodnicach.

klanol
02.08.2020, 13:13
Wymień termostat. Zagotować płyn czy wodę w Afryce to sztuka. Termostat oryginał, nie sęp kilku zł na zamienniki.

klanol
02.08.2020, 13:15
A i po wlaniu płynu pod korek nic się nie odpowietrza. Samo się wszystko odpowietrzy i zaciągnie ze zbiorniczka. Ja wlewam na maksa i nadmiar sobie ucieka.

KORNIK
02.08.2020, 13:16
Sprawdziłbym jeszcze raz korek chłodnicy. Jak go sprawdzałeś?

klanol
02.08.2020, 18:51
Korek nie powiniem mieć znaczenia. Najwyżej będzie przeciekał. Jak się gotuje to termostat się nie otwiera. Miałem podobny objaw.

rumpel
02.08.2020, 18:59
Kupilem nowy korek przed wyjazdem w trase ok 6 tys km, przy tym nowa pompa itd. No i niestety okazalo sie ze nowy korek jest wadliwy. Na starym nie ma problemu a nowy wywalal plyn i go gotowal. Noe musze mowic cos sie nawqurwialem na wyjezdzie.

magneto
02.08.2020, 20:02
Korek nie powiniem mieć znaczenia. Najwyżej będzie przeciekał.(...)

Nawet, jakby układ zalany był wodą - to korek chłodnicy ma duże znaczenie.
Ma w sobie zaworki ciśnieniowe. Normalnie ciśnienie w układzie chłodzenia może wzrosnąć do 1,1 - 1,2 bara. A woda (nawet jak to tylko 50% płynu) wrze przy tym ciśnieniu w temp. znacznie powyżej 100 st. C (w sensie ok. 105 - 120)
[To nie parowóz, gdzie bywało 16 bar i 200 st. C]
Jak zaworki w korku chłodnicy nie pracują poprawnie, to może się zagotować (płyn, woda w płynie...) w ok. 100 st.
Może ? - Może...

wojtekk
02.08.2020, 20:46
Jak.koledzy piszą. Korek może mieć kolosalne znaczenie. Tanie a wiele wykluczzysz.

northb
02.08.2020, 22:09
Wporzadku Panowie. Jutro termostat zalewam wrzątkiem. I szukam korka.

KORNIK
02.08.2020, 23:14
Sprawdź jeszcze gniazdo korka w chłodnicy bo tam też może być przyczyna.

klanol
03.08.2020, 09:16
Po wymianie termostatu na oryginał nie mam szans na zagotowanie płynu, nawet w upał stojąc w korku. Wniosek wyciągnij sam.

pałeł
03.08.2020, 15:34
Jak dasz korek na wyższe ciśnienie to i temperatura wrzenia bedzie wyższa, niby banalne ale nie każdy wie. w niektórych pojazdach korek nie puścił ale puszczały cybanty na wężach po takich zmianach wiec szukaj problemu a korek podstawa musi byc ok.

northb
04.08.2020, 22:41
Witam. Odkręciłem korek i poruszałem sprężyna, ugotowałem termostat. Następnie gotowalem na postoju moto pod czerwone przez 30 minut. Temperatura rosła i spadała, wentylator się załączał, chłodnice były gorące. Płyn nie zagotował się ani razu. Potem cięższy teren (piachy), płyn się nie zagotował. Nie mam pojęcia co to mogło być.

matjas
04.08.2020, 23:24
Foszek. Taki malutki foszek żeby się pięknie pogodzić :)

northb
05.08.2020, 23:04
Cała królowa :)