View Full Version : DCT nie zmienia biegów.
Witam.
CRF 1000 2016 DTC po rozgrzaniu silnika nie zmienia biegów.
Zostaje na biegu ostatnio wrzuconym na wyświetlaczu w miejscu wyświetlania biegu miga (-) i po włączeniu zapłonu słychać pykanie jakby chciała wrzucić luz ale do momentu ostygnięcia silnika bez rezultatu potem znowu przez chile wszystko OK do ponownego rozgrzania silnika.
Aku nowy.
Co to może być?
maciekrom
27.06.2020, 13:12
Jaki przebieg ma ta Afryka? Tak z ciekawości pytam kiedy należy się spodziewać problemów. Na forum skuterowym były dwa przypadki Integry z tą samą skrzynią i awarią po około 30-40 tys. km. Wymieniony jakiś czujnik i jeżdzą dalej. Mój znajomy miał też problem w crossturerze to trafili za drugim razem z jakimś modułem i też jest ok.
Witam.
CRF 1000 2016 DTC po rozgrzaniu silnika nie zmienia biegów.
Zostaje na biegu ostatnio wrzuconym na wyświetlaczu w miejscu wyświetlania biegu miga (-) i po włączeniu zapłonu słychać pykanie jakby chciała wrzucić luz ale do momentu ostygnięcia silnika bez rezultatu potem znowu przez chile wszystko OK do ponownego rozgrzania silnika.
Aku nowy.
Co to może być?
Wyjaśnij proszę, bo nie rozumiem - jedziesz motocyklem, zwalniasz i nie zrzuca biegów w dół do całkowitego zatrzymania?
Zadzwoń do serwisu Hondy ARHER w Krakowie - może ci mechanik Adrian pomoże. Wie co robić bo miąłem to samo przy dokładnie takim przebiegu.
Generalnie czyszczenie czegoś tam w silniczku który steruje zmianą i ustawienie jakiejś tam krzywki.
Kwestia przebiegu i syfu jaki się tam zebrał.
Mi udało się ustawić bieg na 2 i dojechać tak do serwisu.
Przy 1000 km miałem podobnie, z tym że po wyłączeniu i włączeniu zapłonu było ok.
Aha, zacznij od przepchnięcia motocykla o około nawet metr, zmieni się położenie czujnika , czasami pomaga.
Wyjaśnij proszę, bo nie rozumiem - jedziesz motocyklem, zwalniasz i nie zrzuca biegów w dół do całkowitego zatrzymania?
Jedziesz Tomek normalnie i nagle przestaje redukować, w górę jeszcze można czasem przyciskiem wbić ale nie zredukuje. Po włączeniu zapłonu na nowo , stuka silniczek, który steruje zmianą i czasami uda się zbić bez wł silnika np. do 3-3 .
Znam z autopsji, a i tak jej nie zamienię na manuala :-)
Dzięki za wyjaśnienie. :Thumbs_Up:
A ten syf to z oleju, ten typ tak ma czy z jakiegoś zaniedbania serwisu wynika?
maciekrom
27.06.2020, 14:22
Może trzeba dynamicznie olej zmieniać ;-)? Albo zapobiegawczo raz na 30-40 tys. przeczyścić tą skrzynię?
A co chcesz w skrzyni czyścić jak to dwie zwykle skrzynie manualne połączone dwoma sprzęgłami z silnikiem.
Mowie ze wiesza się maly silniczek sterujący wybieraniem biegów. Po lewej tronie motocykla, czarny . Nie ma go w manualu , wygląda jak rozrusznik.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Zadzwoń do serwisu Hondy ARHER w Krakowie - może ci mechanik Adrian pomoże. Wie co robić bo miąłem to samo przy dokładnie takim przebiegu.
Generalnie czyszczenie czegoś tam w silniczku który steruje zmianą i ustawienie jakiejś tam krzywki.
Kwestia przebiegu i syfu jaki się tam zebrał.
Mi udało się ustawić bieg na 2 i dojechać tak do serwisu.
Przy 1000 km miałem podobnie, z tym że po wyłączeniu i włączeniu zapłonu było ok.
Aha, zacznij od przepchnięcia motocykla o około nawet metr, zmieni się położenie czujnika , czasami pomaga.
OK dzięki . W poniedziałek zadzwonie i się zorientuje czy dam rade to sam ogarnąć. Jestem na urlopie na wsi i ciężko tu o serwis.
A co chcesz w skrzyni czyścić jak to dwie zwykle skrzynie manualne połączone dwoma sprzęgłami z silnikiem.
Mowie ze wiesza się maly silniczek sterujący wybieraniem biegów. Po lewej tronie motocykla, czarny . Nie ma go w manualu , wygląda jak rozrusznik.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Chodzi o ten silniczek?
A czy ja mogę prosić modów o zmianę nazwy skrzyni w temacie na poprawną, czyli DCT. Zapewne ułatwi to potomnym wyszukiwanie...
Tak o ten . Głębiej jest jeszcze taki jakby to nazwać pol trybik.
Nie znam się ale wątpię żeby przez telefon serwis podzielił się wiedzs probuj.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
:Thumbs_Up:
Koledzy dzięki za pomoc.
Fotki dla kolejnych afrykanów, żadna filozofia przeszlifować komutator drobnym papierkiem ściernym i wyczyścić ten silniczek i moto śmiga jak powinien.
Szczególne podziękowania dla luk2asz za kontakt i Adriana z ARHER z Krakowa za pomoc i super instrukcje telefoniczną jak pozbyć się problemu.
radiolog
30.06.2020, 20:23
Może trzeba zapobiegawczo spryskać czymś na śniedziejących zaciski, bo się powtórzy za jakis czas
Może trzeba zapobiegawczo spryskać czymś na śniedziejących zaciski, bo się powtórzy za jakis czas
Nic nie śniedzieje. po prostu osiada w środku pył ze szczotek i komutator warto lekko przeszlifować drobnym papierkiem i myśle , że na następne 40- 40 tys mam spokój.
Świetna informacja! :Thumbs_Up:
W jakim czasie to zrobiłeś?
Mam nadzieję, że jeszcze między wycinkami komutatora poczyściłeś, bo to przede wszystkim tam pył ze szczotek się zbiera i generuje zwarcie.
PS.
Kamax - zedytuj proszę tytuł wątku, żeby w przyszłości można go było bez problemu wyszukać.
DCT zamiast dtc :bow:
Świetna informacja! :Thumbs_Up:
W jakim czasie to zrobiłeś?
Mam nadzieję, że jeszcze między wycinkami komutatora poczyściłeś, bo to przede wszystkim tam pył ze szczotek się zbiera i generuje zwarcie.
Czas operacyjny ok 30 min.
Szczeliny oczywiście przeczyszczone.
W Crosstourerze też występuje ta przypadłość?
PS.
Kamax - zedytuj proszę tytuł wątku, żeby w przyszłości można go było bez problemu wyszukać.
DCT zamiast dtc :bow:
Zrobione !
dziadekmaciek
03.07.2020, 08:31
No i mnie to w środę spotkało :( Ok 40-50 km od domu, ok. 20:00 godzina, droga piaszczysto-szutrowa gęsto błotem przeplatana. Zatrzymałem się przed kolejną kałużą, tym razem największą, i neutral nie wchodzi :( Po kilku próbach wyłączyłem silnik, ale ponownie się nie włączył, na wyświetlaczu cały czas 2 bieg, i mimo, że wyświetlacz pokazywał temperaturę silnika w normie, początkowo chodził wentylator.
Bardzo szybka pomoc nadeszła z fb, za co wszystkim jeszcze raz dziękuję, bo zapewne wielu udzielających się w wątku z prośbą o poradę, jest również tutaj. Po sugestiach aby przepchnąć kawałek motura, wskoczył luz, i mogłem się kierować do domu. Z ewentualnym transportem nie byłoby łatwo, bo drogi na której byłem mapa gogole nie zna.
Po wyjechaniu z powrotem, sytuacja powtórzyła się jeszcze raz: zatrzymałem się na krzyżówce gdzie musiałem ustąpić pierwszeństwa, ruszam i czuję że jadę na jakimś wyższym biegu, a wyświetlacz pokazywał "-". Tym razem była 3. Zabieg przepchnięcia moto powtórzyłem, poczekałem 10 minut i spokojnym tempem, już bez problemów dojechałem do domu.
Wczoraj zgodnie ze wskazówkami z tego wątku rozebrałem i wyczyściłem silniczek, po nim krótką próbę dwóch okrążeń po 500 m na osiedlu. Na razie wydaje się ok, dalsze testy dzisiaj.
Dodam, że w momencie wystąpienia usterki motocykl był dość mocno oblepiony błotem. Przebieg ok. 23,5 tys. km.
No i mnie to w środę spotkało :( Ok 40-50 km od domu, ok. 20:00 godzina, droga piaszczysto-szutrowa gęsto błotem przeplatana. Zatrzymałem się przed kolejną kałużą, tym razem największą, i neutral nie wchodzi :( Po kilku próbach wyłączyłem silnik, ale ponownie się nie włączył, na wyświetlaczu cały czas 2 bieg, i mimo, że wyświetlacz pokazywał temperaturę silnika w normie, początkowo chodził wentylator.
Bardzo szybka pomoc nadeszła z fb, za co wszystkim jeszcze raz dziękuję, bo zapewne wielu udzielających się w wątku z prośbą o poradę, jest również tutaj. Po sugestiach aby przepchnąć kawałek motura, wskoczył luz, i mogłem się kierować do domu. Z ewentualnym transportem nie byłoby łatwo, bo drogi na której byłem mapa gogole nie zna.
Po wyjechaniu z powrotem, sytuacja powtórzyła się jeszcze raz: zatrzymałem się na krzyżówce gdzie musiałem ustąpić pierwszeństwa, ruszam i czuję że jadę na jakimś wyższym biegu, a wyświetlacz pokazywał "-". Tym razem była 3. Zabieg przepchnięcia moto powtórzyłem, poczekałem 10 minut i spokojnym tempem, już bez problemów dojechałem do domu.
Wczoraj zgodnie ze wskazówkami z tego wątku rozebrałem i wyczyściłem silniczek, po nim krótką próbę dwóch okrążeń po 500 m na osiedlu. Na razie wydaje się ok, dalsze testy dzisiaj.
Dodam, że w momencie wystąpienia usterki motocykl był dość mocno oblepiony błotem. Przebieg ok. 23,5 tys. km.
To że był błotem oblepiony nie ma wpływu. Przy takim przebiegu proponuję udać się do kogoś kto wykasuje błędy ( np. serwis ) , na bank będzie siedział tymczasowy błąd.
Czyli bukowski miał rację. Ryzyko potencjalnej awarii jak widać większe niż w manualu i nie takie sporadyczne.
GregoryS
03.07.2020, 09:23
Czyli wychodzi ze po +-20k nalezy sie serwis zapobiegawczy rzeczonego silnika...
Zadam pytanie retoryczne - ciekawe czy w czasie przegladow gwarancyjnych mechanik tam zaglada ? ;)
Ja pierwsza blokadę miałem przy 1000 km wiec nie do końca to zasyfienie. Fakt ze pomogło 20 cm do przodu przepchać. Błąd został. Serwis skasował i do 57000 nie bylo problemów. Przy 57000 juz bylo do dupy ale i tak udało mi się 2 wbić i tak dojechać do serwisu 38 km :-)
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
radiolog
03.07.2020, 13:08
Teraz starczy śrubokręt i kawałek papieru ściernego :)
Teraz starczy śrubokręt i kawałek papieru ściernego :)
Prawda, że to prostsze niż zapasowa pompa :):):)
GregoryS
03.07.2020, 16:16
Ale zeby DCT sie wywalilo juz po 1000 km to wyjatkowy pech. Ale coz, Hondzie tez sie zdarza. Byly tu na forum osoby z powaznymi awariami w calkiem nowych afrykach. Przyznac trzeba ze nieliczne, chociaz to male pocieszenie po tym jak sie trafi do tej "elitarnej grupy".
Jesli problemy z DCT rozwiazuje rzeczony papier scierny to imho dramatu nie ma - trzeba to sobie wpisac w "okresowe czynnosci serwisowe".
Czyli bukowski miał rację. Ryzyko potencjalnej awarii jak widać większe niż w manualu i nie takie sporadyczne.
Przyczepię się, ale pół żartem: jak się zepsuje manual to też da się go naprawić za pomocą śrubokręta i papieru ściernego...? ;)
U mnie 30 tys. km i nic się nie chce zepsuć. Moto jeżdżone "normalnie", bez męczenia w ciężkim terenie i pałowania na autobanach. Ale za to regularnie (czyli prawie codziennie)... może tu jest klucz do większej niezawodności ;)
Witajcie
Kolega ma problem ze swoją crf1000 adwenture sports 18 rok z dct przebieg 14000 km
Motocykl nie wrzuca na luz (n). Nie reaguje na przyciski na prawym przełączniku N/D
Po włączeniu stacyjki od razu wrzuca pierwszy bieg
Można jechać biegi przerzuca ale po zatrzymaniu nie da się wrzucić N .
Wyczyściłem silniczek .nic to nie dało
Czy jest jakiś sposób na reset skrzyni
ewentualnie jakieś sugestie mile widziane
Problem namierzony
Uszkodzony microswich od przycisku D/S
Cały czas zawierał
Ostatnie zdjęcie to wymiary
Szukam po necie zamiennika ale narazie na próżno
W manualach przy klamce sprzęgła są takie, może wymiary będą pasować.
Africa Tigg
23.10.2020, 15:14
Potrzebuję pomocy...
Stoję w środku lasu, Afra zgasła przy pokonywaniu drzewa leżącego na drodze, została na drugim biegu.
Przy próbie uruchomienia jest 2 bieg i DCT nie moze zrzucić na luz i tym samym odpalić... Jakieś rady??
Potrzebuję pomocy...
Stoję w środku lasu, Afra zgasła przy pokonywaniu drzewa leżącego na drodze, została na drugim biegu.
Przy próbie uruchomienia jest 2 bieg i DCT nie moze zrzucić na luz i tym samym odpalić... Jakieś rady??
Jak nie masz narzędzi to stukaj kamieniem w silniczek co zmienia biegi i jednocześnie włączaj zapłon.
Jak nie masz narzędzi to stukaj kamieniem w silniczek co zmienia biegi i jednocześnie włączaj zapłon.Przepchaj też trochę do przodu, tyłu. Może ale nie musi pomoc.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Przepchaj też trochę do przodu, tyłu. Może ale nie musi pomoc.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
I po tym przepychaniu ustaw tak motocykl żeby tylne koło zluzowało łańcuch.
Africa Tigg
23.10.2020, 15:31
No niestety... uderzanie kawałkiem gałęzi nie pomogło, chociaż słychać jak pracuje silniczek, to zero reakcji, tak jakby się zawiesił.
No niestety... uderzanie kawałkiem gałęzi nie pomogło, chociaż słychać jak pracuje silniczek, to zero reakcji, tak jakby się zawiesił.Wiem, że moje pytanie nie pomoże ale w ramach statystyki - jaki przebieg?
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
No niestety... uderzanie kawałkiem gałęzi nie pomogło, chociaż słychać jak pracuje silniczek, to zero reakcji, tak jakby się zawiesił.
Gałąź to trochę lipa bo drewno amortyzuje stuknięcia, musi być twarde jak młotek. Jak się nie uda to jeszcze czekaj aż ostygnie. Najprawdopodobniej ten silniczek, który słyszysz że chce zmienić biegi nie daje rady bo jest w środku brudny.
Africa Tigg
23.10.2020, 15:35
Udało się!!!!
Przepchnięcie i zluzowanie lancucha pomogło!
Brawo Wy, wielkie dzięki koledzy, jadę dalej.
Przebieg 39 tyś., pierwszy taki problem, ale teraz już poznałem na niego sposób dzięki FAT.
Udało się!!!!
Przepchnięcie i zluzowanie lancucha pomogło!
Brawo Wy, wielkie dzięki koledzy, jadę dalej.
W domu rozbieraj silniczek i wyczyść. Bo będzie się powtarzała sytuacja i któregoś razu nie uda się "poładować" czarami.
W domu rozbieraj silniczek i wyczyść. Bo będzie się powtarzała sytuacja i któregoś razu nie uda się "poładować" czarami.
Jakie czary, przy manualnej skrzyni też czasami nie zrzucisz biegu jak nie przepchniesz delikatnie moto, zwłaszcza jak zbijasz kikla biegów "na raz"
teoretycznie nie powinna zgasnąć, ale można zrobić prosty test jadąc np. na 3 biegu wyłączyć kluczyk a po zatrzymaniu załączyć i zobaczymy jak sobie poradzi a raczej nie poradzi.... nic nowego
Czasami pomaga też wyciągniecie wtyczki zasilania silniczka, odczekanie aż się zresetuje. Ale to doraźnie, na krótką metę.
Ot syndrom trzydziestukilku tys km :) Ja mam to już za sobą, ale po prostu wymieniłem silniczek na nowy, gdy stary mnie zaskoczył.
rafput z ciekawości jaki koszt takiego silniczka?
rafput z ciekawości jaki koszt takiego silniczka?
Dałem jakieś 300zł, pi razy drzwi.
u mnie zdarzają się.sporadycznie chwile że nie wrzuca mi wyższych biegów, przy dużym obciążeniu, zarówno w piachu jak i przy mocnym pałowaniu na szosie.., muszę.lekko odpuścić.gaz i bieg dopiero wtedy wchodzi.. co ciekawe nie mogę.też wymusić biegu przyciskiem .. robiłem reset skrzyni ale nie pomogło za wiele.. silniczka jeszcze nie robiłem.. zamierzam.. miał ktoś.jeszcze tak może..? jakieś pomysły o co chodzi..? trochę tak dziwnie że dokręca 5 bieg do czerwonego i nie chce wrzucić.6, przyciskami też.nie... ale to tylko dzieje sie.przy dużym obciążeniu na kole
u mnie zdarzają się.sporadycznie chwile że nie wrzuca mi wyższych biegów, przy dużym obciążeniu, zarówno w piachu jak i przy mocnym pałowaniu na szosie.., muszę.lekko odpuścić.gaz i bieg dopiero wtedy wchodzi.. co ciekawe nie mogę.też wymusić biegu przyciskiem .. robiłem reset skrzyni ale nie pomogło za wiele.. silniczka jeszcze nie robiłem.. zamierzam.. miał ktoś.jeszcze tak może..? jakieś pomysły o co chodzi..? trochę tak dziwnie że dokręca 5 bieg do czerwonego i nie chce wrzucić.6, przyciskami też.nie... ale to tylko dzieje sie.przy dużym obciążeniu na kole
jakim olejem masz zalany silnik ?
jakim olejem masz zalany silnik ?
oryginał hondy,
umów się na sprawdzenie błędów ECU musi coś być.... przełożenia napędu masz standardowe ?
rozumiem iż moto ciągnie do odcięcia ale nie zmieni biegu?
umów się na sprawdzenie błędów ECU musi coś być.... przełożenia napędu masz standardowe ?
rozumiem iż moto ciągnie do odcięcia ale nie zmieni biegu?
mam zmienioną zebate z przodu na 16
nie zawsze ale tylko pod dużym obciążeniem tak sie dzieje.. w Piachu np. potrafi nie przebić.mi z 1 na 2.. jak mam manete wywinętą na full a obroty idą pod czerwone.. nie przebija wtedy biegów sam. nie przebija też nawet jak próbuję zmiane wymusić... muszę odpuścić.na chwilę gaz i wyedy przebija bieg
mam zmienioną zebate z przodu na 16
nie zawsze ale tylko pod dużym obciążeniem tak sie dzieje.. w Piachu np. potrafi nie przebić.mi z 1 na 2.. jak mam manete wywinętą na full a obroty idą pod czerwone.. nie przebija wtedy biegów sam. nie przebija też nawet jak próbuję zmiane wymusić... muszę odpuścić.na chwilę gaz i wyedy przebija bieg
Takiej jazdy nawet Japończycy nie przewidzieli.
bukowski
27.10.2020, 07:53
Ach te DCT :)No. Pisałem nie raz, że to 12 kg niepotrzebnego ryzyka :P
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
radiolog
27.10.2020, 08:46
No. Pisałem nie raz, że to 12 kg niepotrzebnego ryzyka :P
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Też tak uważam i lepszy QS
No nie wiem. Jestem sceptykiem ale w niedzielę testowałem to DCT i w teren czy na wyrypę z dala od domu bym tego nie zabrał ale uczciwie muszę przyznać, że to działa bardzo, bardzo dobrze. Po czarnym i szutrach bo w terenie nie byłem. Biegi zmienia zajeszybko i płynnie i tylko to szczękanie tego silnika jest lekko irytujące.
mam zmienioną zebate z przodu na 16
nie zawsze ale tylko pod dużym obciążeniem tak sie dzieje.. w Piachu np. potrafi nie przebić.mi z 1 na 2.. jak mam manete wywinętą na full a obroty idą pod czerwone.. nie przebija wtedy biegów sam. nie przebija też nawet jak próbuję zmiane wymusić... muszę odpuścić.na chwilę gaz i wyedy przebija bieg
z przodu oryginalnie jest 16 może dałeś 17
jeżeli nie przebija to czy dochodzi do odcięcia zapłonu ?
z przodu oryginalnie jest 16 może dałeś 17
jeżeli nie przebija to czy dochodzi do odcięcia zapłonu ?
z. tego co pamietam to z przodu jest 17 w orginale..
do odcięci zapłonu staram sie nie dopuszczać.. ale i takie momenty sie zdarzały... że szło do odciny..
W oryginale z przodu jest 16, przynajmniej w manualu.
pytałem o przełożenia ponieważ przypuszczam iż ich zmiana mogła doprowadzić do sytuacji gdy wg.sterownika przy zadanych odczytach nie ma jeszcze potrzeby zmiany biegu... no ale wydaje się logicznym iż jeżeli silnik osiąga obroty krytyczne to bez względu na prędkość powinno to być nadrzędne do zmiany biegu....
w każdym innym przypadku musi zapisać się jakiś błąd ponieważ sterownik wymusza zmianę a ta nie następuje więc ECU doskonale wie iż coś nie działa jak należy.
Oj tam, przełączył na manuala i takie objawy.:D
Africa Tigg
14.12.2020, 14:12
Dzięki Pany za rady w tym temacie, druga zawiecha skrzyni w terenie (usunięta uderzeniem przy pomocy kija ;-) zmobilizowała mnie do wyczyszczeniu silniczka dct.
Mimo marnych umiejętności mechanicznych wszystko się udało, działa lepiej niż przed czyszczeniem i nawet nie musiałem kupować nowego silniczka.
GregoryS
14.12.2020, 15:22
Znaczy kijem w silniczek i znowu dziala ? :) tak gdybym kiedys tez musial.
Africa Tigg
14.12.2020, 16:02
dokładnie... kijem w silniczek i się odwiesiła, bo przepchnięcie i zluzowanie łańcucha na centralce już nie pomagało, tak jak za pierwszym razem.
Zauważyłem też , że zdarzyło się zgasnąć Afrze w terenie gdy musiała szybko przerzucać biegi , teraz były krótkie testy terenowe i nic takiego się już nie pojawiło... ale i tak długo wytrzymało bez czyszczenia, bo do 40tyś. km.
Warto chyba mieć to ustrojstwo na zapasie jak się leci gdzieś dalej.
Gdzieś na forum się przewinęło, że ten silniczek trzeba przeczyścić przy przebiegu około 40-45 tys.
Africa Tigg
14.12.2020, 19:44
Jeżeli takie przeczyszczenie pomoże chociaż na okolo 10tyś. to nie ma co targać balastu. Dobrze, że już mam ogarnięte, dwa imbusy i można to naprawić nawet w ciemnej dupie w 30 min.
105.000km nigdy nie czyszczone i działa ok, może lepiej poszukać prawdziwego problemu, nie twierdzą aby nie jest to ten silnik ale raczej problem może dotyczyć szczotek, szczotko trzymacza ( np. coś powoduje, że szczotka zawiesza się) dopóki są szczotki nie przywiduje się czyszczenia bo siła odśrodkowa i tak usuwa to co się wytrze z szczotek.
Africa Tigg
14.12.2020, 22:22
możliwe, że mdxmd masz rację, będę obserwował,
ale po rozkręceniu tego silniczka rzeczywiście w środku było pełno pyłu, jeżeli będzie spokój przez następne 10-20 tyś. km ze skrzynią, będzie to znaczyło, że jednak czyszczenie pomaga i wystarcza
Kolejny problem z DCT ale troszkę inny.
Moto kupione w grudniu jako nówka sztuka, dokładnie 28 grudnia dostarczone do mnie do domu przez dealera. Po przywiezieniu wszystko działało jak należy, tzn moto odpalał bez problemu a skrzynia przełączała N/D. Jako że pogody nie było (podobno nie ma złej pogody ale to nie o tym) i z czasem różnie bywało to moto stało w garażu. Jakież było moje zdziwienie gdy tydzień temu z ciekawości przekręciłem stacyjkę i okazało się że na wyświetlaczu nie zapala się N tylko miga "--" jednocześnie świeciła się zielona litera N obok wyświetlacza. Od wczoraj nie świeci już zielone N a na wyświetlaczu miga "--". Miganie wskazuje na błąd 52. Żadne próby przetaczania moto, przechylania, odłączania akumulatora nic nie pomogły. W przyszłym tygodniu oddaję go do serwisu, zobaczymy co to będzie. Zaznaczam, moto ma przejechane 0 km! Będę zeznawał co dalej........
A akumulator naładowany? Zacznij od tego.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Ponad 13V, sprawdzane też z podłączonym ładowaniem.
Wysłane z mojego S41 przy użyciu Tapatalka
Silnik odpala normalnie? Słychać po odpaleniu takie tykanie?
Nie odpala w ogóle bo nie widzi że jest na luzie, cykania nie słychać
Wysłane z mojego S41 przy użyciu Tapatalka
Nie odpala w ogóle bo nie widzi że jest na luzie, cykania nie słychać
Wysłane z mojego S41 przy użyciu Tapatalka
jak ostatnio w momencie gdy gasiłeś silnik to był na N czy na D lub S1-S3 ?
w pokrywie alternatora masz zaślepkę wału korbowego, odkręć ją i obróć silnikiem do przodu, być może został na biegu i nie może go sobie zluzować.
Nie wiem jak jest ze stopką boczna w dtc ale w manualu musi być podniesiona inaczej moto zgaśnie. Ale to pewnie coś bardziej poważniejszego. 🙄
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Nie wiem jak jest ze stopką boczna w dtc ale w manualu musi być podniesiona inaczej moto zgaśnie. Ale to pewnie coś bardziej poważniejszego. 🙄
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
DCT tak samo,
Czasem mam wątpliwość, czy mający DCT wiedzą co mają 😎
Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka
Momo ze stopką boczną ma rację, w DCT gdy silnik pracuje i masz zapięty 1 bieg po rozłożeniu stopki moto zgaśnie - tak jak w manuau.
Prawdopodobnie problem jaki wystąpił u Colbe, dotyczy załączonego ciągle biegu wówczas na rozłożonej stopce bocznej nie uruchomisz silnika. Ale nawet gdy złożymy stopkę to też nie mam pewności czy błąd jaki widzi sterownik skrzyni pozwoli na uruchomienie silnika... u mnie nigdy taka sytuacja się nie przydarzyła.. owszem nie raz zgasiłem silnik gdy był na biegu, ale zawsze po ponownym włączeniu stacyjki skrzynia wrzucała od razu luz (N)
Colbe, najprościej będzie złożyć stopkę i spróbować odpalić silnik. :) jeżeli rozrusznik nie zakręci się to można przepchać motocykl w w przód i tył ostatecznie obrócić ręcznie wałem, jak to wszystko nie pomoże to do serwisu tylko
WieniuZiel
21.02.2021, 07:46
U mnie tak było na słabym aku, po naładowaniu zniknęło, tzn zapaliła się Nka. Odłącz aku i podłącz, naładuj i po problemie.
Wysłane z mojego SM-T720 przy użyciu Tapatalka
U mnie tak było na słabym aku, po naładowaniu zniknęło, tzn zapaliła się Nka. Odłącz aku i podłącz, naładuj i po problemie.
Wysłane z mojego SM-T720 przy użyciu Tapatalka
jeżeli przy rozruchu silnika spadek napięcia jest zbyt duży skrzynia nie działa i pozostaje na -- można naładować aku a można też pozostawić uruchomiony silnik na 5min zgasić i uruchomić ponownie i wszystko działa prawidłowo - ja miałem z tym problem późną jesienią gdy moto stał na zewnątrz a temp. poniżej zera wówczas aku nie dawał rady., ale wystarczyło nagrzać silnik i odpalić ponownie.
samo odłączanie aku na to co piszesz nic nie pomoże.
WieniuZiel
21.02.2021, 08:44
Doczytałeś żeby naładować?
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
Dzięki za wszystkie podpowiedzi.
Podładuje akumulator i zobaczę czy to coś da.
Moto stoi na centralce, jest na luzie, jak ostatnio był odpalony stał w tym miejscu i zgaszony był na luzie.
Wysłane z mojego S41 przy użyciu Tapatalka
Przy rozruchu mogą się wywalać sterowniki. Tak jest na moim podwórku mechanicznym.
Słabe aku spowoduje wysyp sterownika bo napięcie spadnie poniżej 6v i tyle. Sposób z ponownym uruchomieniem często działa jak piszecie.
Na wszelki wypadek sprawdź masę jeśli moto ma pare lat już.
M
honda_honda
21.02.2021, 10:42
Na wszelki wypadek sprawdź masę jeśli moto ma pare lat już.
M
"Moto kupione w grudniu jako nówka sztuka, dokładnie 28 grudnia"
Miałem podobną sytuację z DCT ale w Hondzie DN przy słabym Aku, udało mi się uruchomić silnik postępując odwrotnie też wciskałem klawisz zapłonu przy wyłączonej stacyjce i następnie przekręcając kluczyk uruchamiałem silnik nie było problemu, lecz z chwilą słabej sprawności Aku (9 lat wytrzymał oryginał) pomimo naładowania nie miał kopa i ta metoda przestała działać, wymiana Aku na nowy przywróciła sprawność, w Twoim przypadku nie pasuje mi tylko , że to nówka, naładuj Aku i jak nie zaskoczy to nie grzeb tylko pod komputer miejmy nadzieje , że pokaże błąd...powodzenia
Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka
8Bodzio8
26.02.2021, 09:41
Odświeżę wątek. Nowa CRF1100 DCT u mnie sytuacja podobna. Moto nowe 0 km - pierwsza jazda i po 83 km po zatrzymaniu się przed przejściem dla pieszych, skrzynia wyłączyła biegi, podczas pracującego silnika, bez rozkładania stopki bocznej, których nie dało się ponownie włączyć... zaświecił się check engine. Po kilkukrotnym zgaszeniu moto i zapaleniu skrzynia załączyła bieg i moto ruszyło. Niestety check engine się świeci. Dzisiaj będę dzwonił do Hondy co dalej.
Oczywiście uprzedzając pytania stopką boczna ruszałem, akumulator naładowany - moto zapalało bez problemu - na wyświetlaczu biegów pojawiły się dwie kreski -- i check engine. Słaba sprawa
Słaba sprawa
Kiedyś Was ostrzegałem przed wyborem takiej wersji. Nikt nie słuchał....
Ze wzrostem nalotu nie będzie lepiej.....
Czasami jak to czytam to mam wrażenie, że to jakaś "włoszczyzna", a nie Japonia:dizzy:
Kiedyś Was ostrzegałem przed wyborem takiej wersji. Nikt nie słuchał....
Ze wzrostem nalotu nie będzie lepiej.....
Czasami jak to czytam to mam wrażenie, że to jakaś "włoszczyzna", a nie Japonia:dizzy:
Tragizujesz,
Mialem eNCeka DCT i nic sie z nim nie dzialo przez lata. Od prawie 4 lat mam CRF1000 tez DCT i zero problemow.
CRF1100 to wciaz nowe moto, a jak nowe to i problemy wieku dzieciecego sa...
I tu nie ma znaczenia czy manual czy DCT, czy KTM, Honda czy BMW...
Kazmir uważaj bo zaraz kamieniem oberwiesz. ;)
Kazmir uważaj bo zaraz kamieniem oberwiesz. ;)
Oj tam oj tam, a samochod nie masz czasem DSG? Jesli tak to nie jest to bee...
Oczywiste jest ze DCT komplikuje moto, ale z drugiej strony nie ma takiego quickshiftera co robi jak DCT. cos za cos...
Fajnie to zmienia biegi. Nie powiem. Do jazdy po mieście malina i przyznaję się bez bicia choć byłem sceptyczny. Pod kątem potencjalnej usterkowości sceptyczny jestem nadal i tu się z Kazmirem zgadzam. Zresztą sam wątek o tym świadczy, wszak takiego dotyczącego manuala nie uświadczysz. Do jazdy offem też bym tego nie chciał. Ale poznałem zalety i są niezaprzeczalne. Wady równiez dostrzegam.
Ja osobiscie uwazam, ze gross problemow z DCT wiaze sie z elektryka i problemami z aku. W nowej CRF1100 dochodzi jeszcze szyna CAN.
Wiec ide sie zalozyc o flaszke dobrej szkockiej ze to nie DCT stanowi problemw powyzszych przypadkach, lecz aku, ECU lub CAN, albo jakis niekumaty w salonie co ladowal aku LiFePO zwykla ladowarka.
Ja się nie znam. Fakty są faktami i zmiana biegów potrafi się zawiesić lub zblokować. Nieakceptowalna dla mnie rzecz w motocyklu wyprawowym. Wkoło komina lub w warunkach lawetowej cywilizacji miałbym to pewnie w dupie.
Ja bym znowu tak nie tragizował z tą usterkowością DCT chociaż sam jestem ofiarą. Moje moto już u dealera ale nie mam jeszcze żadnej informacji. Nie powiem jest to upierdliwe i może przysporzyć kłopotów nawet w tzw. cywilizacji, ale fun z jazdy i tak jest i nie żałuję wyboru :)
radiolog
26.02.2021, 11:31
Ja osobiscie uwazam, ze gross problemow z DCT wiaze sie z elektryka i problemami z aku. W nowej CRF1100 dochodzi jeszcze szyna CAN.
.
To już Honda nie ma bezpieczników ?
A co to ma do rzeczy, mozesz jasniej?
Dlatego mam manuala. Nie, że DCT jest bee, świetnie jeździ, wygoda, dopracowana itp.
Ale jak coś się stanie, to nie poradzisz...klucze i śrubokręt na drodze w lesie mogą nie wystarczyć.
Tu już elektronika rządzi....
GregoryS
26.02.2021, 12:10
Tragizujecie. Wyciaganie wnioskow o awaryjnosci na podstawie wpisow na forum to taki troche "bias". Pisza ludzie ktorzy maja problem, Ci ktorzy nie maja - nie pisza. Wiec patrzac na forum rzeczywiscie mozna miec wrazenie ze DCT dupczy sie na potege, bo same posty o usterkach ! :)
I nie pisze tego dlatego ze DCT mam, bo fakt wiekszego skomplikowania jest niezaprzeczalny, dodam tez wieksza wage sprzeta. Okresowe czyszczenie silniczka wpisalem sobie juz w "garazowy kalendarz". Ale pozatym... malina, a jezdzi juz ze mna 2 lata.
Moim calkowicie niepoaprtym zadnymi dowodami zdaniem - jesli DCT nie wywali sie na poczatku - z powodu bledu montazu, czy co tam wyjdzie u kolegi, to przegladajac silniczek szansa na inna usterke w samej DCT jest bliska zeru. W sumie wpisy w tym watku tez na to wskazuja. Bo to ze uwali sie czujnik stopki ,czy zdycha aku.. no tego bezposrednio bym z DCT nie laczyl.
W mojej ocenie nikt nie tragizuje. Bo i po co? Z reguły jest tak, że jak tylko padnie złe słowo na DCT to od razu rzesza obrońców tej technologii rzuca się do walki jakby było o co. Kasztani się i temu nie zaprzeczysz. Z jakich powodów to już inna bajka. Jak były i pewnie są akcje, że w manualu samoistnie wskakiwał luz między biegami to nikt z tego wojny nie robił. Z DCT jest inaczej. Nie wiedzieć czemu.
Emeczku, nikt tu wojny nie robi. Po prostu nowosci techniczne na tym forum nie maja latwego zycia... I tyczy sie to nie tylko DCT :D
Po prostu nowosci techniczne na tym forum nie maja latwego zycia... I tyczy sie to nie tylko DCT :D
Konserwatysta: osoba silnie przywiązana do tradycji i niechętna zmianom.
radiolog
26.02.2021, 14:44
A co to ma do rzeczy, mozesz jasniej?
Szynę CANBUS ma BWM i zrobili to po to żeby zlikwidować bezpieczniki i ograniczyć możliwość instalowania nieautoryzowanych akcesoriów , a 1000 cana nie miała i miała bezpieczniki, czyli w 1100 zrobili jak w BMW?
GregoryS
26.02.2021, 17:27
W temacie elektryki 1100 najlepiej doktoryzowany chyba jest Szynszyl :)
muszel72
26.02.2021, 17:30
Dziś swojego ATASa zamieniłbym na DCT
Ja się nie znam. Fakty są faktami i zmiana biegów potrafi się zawiesić lub zblokować. Nieakceptowalna dla mnie rzecz w motocyklu wyprawowym. Wkoło komina lub w warunkach lawetowej cywilizacji miałbym to pewnie w dupie.
Emek! Nic dodać nic ująć :Thumbs_Up:
Emek! Nic dodać nic ująć :Thumbs_Up:
Niestety muszę was rozczarować, bo jakkolwiek chcielibyście o NAT myśleć (motocykl wyprawowy itp) to jesteście w błędzie jak i reszta na KTM i GS-ach. Bo jedyna wyprawa jaką robi pewnie 90% właścicieli tych motocykli to wyprawa do Costy lub Starbucksa. I wiedzą o tym producenci tych moto i robią je pod tych właśnie ludzi dając CAN-y, ESA, telewizory LCD i inne niezbędne na "wyprawie" duperele. To że na tym forum ludzie jeżdżą w trochę 'inne" miejsca na tych moto nie oznacza, że robią tak wszyscy - niestety...
Zostawmy więc odwieczną sprzeczkę co lepsze manual czy DCT i pozwólmy się cieszyć właścicielom tym co maja :Thumbs_Up:
Szynę CANBUS ma BWM i zrobili to po to żeby zlikwidować bezpieczniki i ograniczyć możliwość instalowania nieautoryzowanych akcesoriów , a 1000 cana nie miała i miała bezpieczniki, czyli w 1100 zrobili jak w BMW?
CAN nie oznacza braku bezpieczników. Wszystkie samochody są od jakichś 10 (lub więcej) lat na CAN-ie i wciąż mają bezpieczniki.
krzysiek_m
26.02.2021, 21:07
Niestety muszę was rozczarować, bo jakkolwiek chcielibyście o NAT myśleć (motocykl wyprawowy itp) to jesteście w błędzie jak i reszta na KTM i GS-ach.i.
Nowa afryka, podobnie jak poprzednia królowa jest również doskonałym motocyklem do wszystkiego. Prosta budowa, długie interwały serwisowe, bezawaryjność.
Można jeździć do pracy, z żoną na wakacje, pośmigać po górskich winklach, przejechać TET a nawet pojechać do Afganistanu :dizzy: i wrócić.
To jest moim zdaniem prawdziwa zaleta takiego motocykla.
DCT, ESA, Infotainment, Quickshiftery, KM, Nm i Vmax to w sumie to samo co carbonowa naklejka na błotnik, lisia kita czy inne frędzle. Jak komuś bez tego się źle jeździ, to czemu nie ;).
A, że ktoś tam reklamuje ćwierćtonowe motocykle jak maszyny do rajdów to :haha2:
No i okazało się że w moim przypadku padł czujnik luzu. Będzie wymieniony na nowy, tym czasem płukany jest bak i wymieniana pompa w ramach akcji serwisowej. Dowiedziałem się też że dzisiaj honda ogłosiła kolejną akcje serwisową dla Afryki, coś z ABS ale szczegółów nie dopytałem bo moja ATAS na szczęście nie podlega.
Szynę CANBUS ma BWM i zrobili to po to żeby zlikwidować bezpieczniki i ograniczyć możliwość instalowania nieautoryzowanych akcesoriów , a 1000 cana nie miała i miała bezpieczniki, czyli w 1100 zrobili jak w BMW?
CANBUS nie ma nic wspólnego z likwidacją bezpieczników...
CANBUS nie ma nic wspólnego z nieautoryzowanymi akcesoriami.
CANBUS w dużym skrócie to sposób w jaki komunikują się ze sobą sterowniki (np. jeżeli jest ich więcej niż 1 :))
Dziś odbierałem służbowy motocykl z serwisu Hondy .Rozmawiałm z chłopakami. Jak wspomniałem o problemach ze zmianą biegów w NAT w automacie to powiedział że bardzo często winny jest brak prądu czyli za małe akumulatory . A do zmiany potrzeba energii.
Dziś odbierałem służbowy motocykl z serwisu Hondy .Rozmawiałm z chłopakami. Jak wspomniałem o problemach ze zmianą biegów w NAT w automacie to powiedział że bardzo często winny jest brak prądu czyli za małe akumulatory . A do zmiany potrzeba energii.
tylko jeżeli mówimy o uruchomieniu silnika i (--) na wyświetlaczu, sama zmiana biegów (lub jej brak) nie ma nic wspólnego z akumulatorem.
Miałem liona też u siebie, poniżej zera każde uruchomienie silnika i DCT była martwa, pozostawiałem uruchomiony silnik aż się trochę rozgrzał gasiłem i ponowny rozruch już DCT funkcjoniren. Liona wyrzuciłem... koledzy v-strom'iacy się śmiali nie było wyjścia.
GregoryS
10.03.2021, 10:01
W nowszych NAT nie ma jak wywalic liona, standardowy akus nie wejdzie w ta mikropuszke
CzarnyCzarownik
10.03.2021, 11:19
Trzeba przenieść akumulator do kufra centralnego.
Tam wejdzie nawet 90Ah. Dzięki temu nie będzie trzeba wozić ze sobą powerbanka z funkcja odpalania ani kabli rozruchowych.
Czemu jeszcze nikt na to nie wpadł?
Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk
Miałem liona też u siebie, poniżej zera każde uruchomienie silnika i DCT była martwa, pozostawiałem uruchomiony silnik aż się trochę rozgrzał gasiłem i ponowny rozruch już DCT funkcjoniren. Liona wyrzuciłem... koledzy v-strom'iacy się śmiali nie było wyjścia.
Pisałem o tym jak mniemam kiedyś: takie zachowanie to za małe napięcie do sterownika. Bardzo często /w innych sprzętach/ winę za takie zachowanie ponosi słaba masa.
Dokładnie ten sam scenariusz jak opisany powyżej.
Swoją drogą na moim podwórku również robią takie dziwne akcje, że wszystkie sterowniki wstają przed uruchomieniem silnika zamiast tuż po nim. Potem jak jest spadek napięcia silnik pracuje normalnie a cały osprzęt jest martwy.
M
Wystarczy miec Jump Starter i też zadziała.
Moto po zimie i nieładowanym aku odpaliło bez bólu.
Africa Tigg
10.03.2021, 12:35
Właśnie wczoraj wymieniłem akumulator w mojej NAT , wytrzymał równe 5 lat od nowości, dopiero ponowna zawiecha DCT zmusiłą mnie dojego wymiany.
Oczywiście po wymiance wszystko działa świetnie i brak symbolu --.
Czyli jak przedmówcy pisali, słaby akumulator może powodować problemy ze skrzynią.
Po lekturze forum sam jestem w szoku że tyle mi bateria wytrzymała, więc kupiłem właśnie taką jak była fabryczna yuasa ytz14s
Miałem liona też u siebie, poniżej zera każde uruchomienie silnika i DCT była martwa, pozostawiałem uruchomiony silnik aż się trochę rozgrzał gasiłem i ponowny rozruch już DCT funkcjoniren. Liona wyrzuciłem... koledzy v-strom'iacy się śmiali nie było wyjścia.
Mam LiFePO4 w swojej 2017 DCT i zero problemów od 2 lat. Co prawda jazdy wiele ostatnio nie było, ale trzeba pilnować aby napięcie aku nie spadło poniżej 13V. Druga sprawa rozruch silnika po jakichś 15 sek od przekręcenia zapłonu na zimnym aku aby się bateria nagrzała.
bukowski
10.03.2021, 23:32
a mój fabryczny z 2016 po reanimacji normalnym prostownikiem ma się znakomicie! Jak pisałem w wątku pałeła, chciałem wymienić, bo mi kilka razy spotkał zonk po 2 tygodniach stania. Problem polega na tym, że miałem chronicznie niedoladowany akumulator, nie chciał powyzej 12,5 V wskoczyć, więc za sprawą immo plus alarm spadał na 12,1 i jeśli nie zapalił z półobrotu, to była kicha.
Po solidnym naładowaniu standardowym prostownikiem, zaczął ładować do 13V, przez całą zimę rozładowywał się do 12,5 dwukrotnie, podladowywalem na 13 V, wygląda na to, że jeszcze pojezdzi.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Mam LiFePO4 w swojej 2017 DCT i zero problemów od 2 lat. Co prawda jazdy wiele ostatnio nie było, ale trzeba pilnować aby napięcie aku nie spadło poniżej 13V. Druga sprawa rozruch silnika po jakichś 15 sek od przekręcenia zapłonu na zimnym aku aby się bateria nagrzała.
w domu można sobie pilnować, w drugiej połowie października byliśmy 7dni w Rumuni w nocy były przymrozki i zawsze rano palenie sprzętu było atrakcją wyjazdu, LTM14 Skyrich, motocykl zazwyczaj zapalał za 3-4 uruchomieniem rozrusznika ale nawet gdy zapalił to DCT down (--) czekałem aż silnik zagrzeje się, gasiłem i odpalałem ponownie dopiero można było jechać i tak codziennie. Aku oddałem do reklamacji, została przyjęta ze zwrotem kasy. Może był wadliwy a może dali sobie spokój z takim klientem co ma problemy z normalnym zakończeniem sezonu.
Dlatego ja do DCT mam mały jump starter I takie przygody jak Twoja raczej nie są mi straszne. Inna sprawa, że tego jump startera jeszcze nie musiałem używać 😉
Ale, że jak bateryjka słaba to się nie pojedzie mimo że moto odpala? :dizzy:
Lipa jak ch..
Z tego co Chłopaki piszą to pojedzie się. Tylko procedura odpalania dłuższa bo trzeba zagrzać. Zgasić. Odpalić i już można jechać :).
Lipa jak ch..
Problem w tym że na forum piszą zazwyczaj ludzie, którzy mają jakiś problem. Jedna, dwie czy dziesięć osób... A reszta, która nie ma żadnych problemów w tej czy innej dziedzinie siedzi zazwyczaj cicho. Bo co ma napisać? Że udało mi się moto odpalić po mroźnej nocy...?
Zaiste dziwaczne to że trzeba wozić jump starter mimo że się nie przydał (pewnie kwestia czasu, sam myślę taki zanabyć tylko nie wiem jaki) czy stosować taktykę żeby ten automat się nie zawiesił. W sensie co ma do tego czy bateria taka czy sraka skoro silnik pracuje. Ja się na tym nie znam ale coś tu nie bangla. Pewnie że tylko z problemami będą posty i nikt się nie będzie chwalił że mu Afra odpaliła z rana.
Wg. mnie to robota żółtych ekonomistów. W nowej afryce mała bateria w vfr1200 też(11,8Ah) a viadrze była 18Ah bateria.
W NAT od 2018 to jest zaledwie 5 czy 6Ah
Zaiste dziwaczne to że trzeba wozić jump starter mimo że się nie przydał (pewnie kwestia czasu, sam myślę taki zanabyć tylko nie wiem jaki) czy stosować taktykę żeby ten automat się nie zawiesił. W sensie co ma do tego czy bateria taka czy sraka skoro silnik pracuje. Ja się na tym nie znam ale coś tu nie bangla. Pewnie że tylko z problemami będą posty i nikt się nie będzie chwalił że mu Afra odpaliła z rana.
tak jest niestety, jak aku słaby i silnik jakoś ledwo odpali to nie pojedziesz, przy rozruchu musi być jakaś minimalna sprawność akumulatora inaczej lipa. Nie ma z tym problemu bo wystarczy, że silnik pochodzi 2-3 min i drugie odpalenie wszystko działa.
Problem na pewno wystąpi gdy aku będzie słaby lub wadliwy lub warunki uruchomienia silnika (b.niska temperatura w połączeniu z niedomaganiem akumulatora).
Mój lion był wadliwy już jako nowy, kosztował dużo dlatego jak nie będę musiał nie warcam do tej technologii. Stary 6-letni yuasa odpala silnik w każdych warunkach i skrzynia zawsze pracuje już od uruchomienia.
Mdxmd - nie wiem, co w Twojej Afrze jest nie tak, ale u mnie NIGDY taka przypadłość (jaką opisujesz) nie miała miejsca.
Jak silnik odpalił to ZAWSZE wchodził bieg i jazda.
Może gasisz silnik nie wyrzucając na N i jak napięcie w aku spadnie to takie rzeczy się dzieją?
Jedyne, czego doświadczyłem to silnik nie chciał odpalić po zimie i tylko wtedy miałem w pogotowiu Jump Starter. Nigdy go ze sobą nie woziłem na żadne wyjazdy.
...wydaje się więc, że to bardziej problem akumulatora, niż DCT. Bo że DCT do sprawnego działania wymaga sprawnego aku, to jest bardziej "feature" niż "bug" ;)
...wydaje się więc, że to bardziej problem akumulatora, niż DCT. Bo że DCT do sprawnego działania wymaga sprawnego aku, to jest bardziej "feature" niż "bug" ;)
Przekombinowanego akumulatora ;)
Bo że DCT do sprawnego działania wymaga sprawnego aku, to jest bardziej "feature" niż "bug" ;)
Ale jak widać po tym wątku co niektórzy wolą zgonić to na DCT :)
Mam do czynienia z DCT od 2014 (wcześniej w NC750X) i nigdy DCT mi nie "uklękło". Na forum NC w UK jest kurier motocyklowy ktorego eNCek (z DCT a jakże) z 2014 dobija do 300 tys. mil:
If I'm lucky I hope the engine will last maybe another year and get to~300K miles. TBH I think engine will last, but it's the gearbox that (in my eyes) is showing more wear, with increasing vibration at certain revs.
As for the noisy clutch (they all do that, mate!), yep its gone up a decibel or two - but hey its still all original Lol!
...wydaje się więc, że to bardziej problem akumulatora, niż DCT. Bo że DCT do sprawnego działania wymaga sprawnego aku, to jest bardziej "feature" niż "bug" ;)
dokładnie, nie mniej jednak DCT nie powinna strzelać focha pomimo słabego akumulatora jak już silnik zaskoczy. Ale jest jak jest i jak sobie z tym poradzić już wiemy.
1. Gdy nie da się uruchomić silnika - jump starter lub ładowanie aku
2. Gdy silnik uruchomi się ale jest błąd skrzyni - pozostawić uruchomiony na kilka min. zgasić i uruchomić ponownie ewentualnie jak w pkt. czyli jump starter/podładowanie aku.
Oczywiście jeżeli problem powtarza się sprawdzić czy klemy są dobrze dokręcone ew. poddać diagnostyce akumulator.
kristoch
12.03.2021, 09:33
W NAT DCT miałem kilka razy problem z „- -„ i nie odpalaniem rano (bo DCT nie mogła zrzucić na luz). Też myślałem, że to aku lub klemy. Okazało się, że przyczyną był niedokręcony kabel do czujnika luzu (o ile dobrze pamiętam bo to w 2018 było).
Czujnik jest z tyłu silnika, trudno dostępny. Kabel jest zakończony oczkiem, dokręcony śrubą. Śruba była poluzowana - dokręciłem i problemy zniknęły.
Warto sprawdzić.
dziadekmaciek
29.04.2021, 18:54
Na jesieni ub. roku miałem zawiechę DCT, wyczyściłem wtedy silniczek. Od tamtej pory nie zrobiłem dużo kilometrów, ale mocno wydaje mi się, że po czyszczeniu dużo głośniej słychać klekotanie / klikanie przy przełączaniu się biegów. Spotkał się ktoś z czymś podobnym?
dziadekmaciek
30.04.2021, 06:38
melon1968, tzn. reset?
ziutek2002
30.04.2021, 07:30
Na jesieni ub. roku miałem zawiechę DCT, wyczyściłem wtedy silniczek. Od tamtej pory nie zrobiłem dużo kilometrów, ale mocno wydaje mi się, że po czyszczeniu dużo głośniej słychać klekotanie / klikanie przy przełączaniu się biegów. Spotkał się ktoś z czymś podobnym?
Zakładam, że wszystko dobrze poskładałeś, trzeba uważać przy montażu na szczotki silniczka.
melon1968, tzn. reset?
Tak, reset lub inaczej: nauka pracy sprzęgła.
melon1968, tzn. reset?
Tak reset z kalibracją skrzyni
dziadekmaciek
11.05.2021, 20:49
Dzisiaj zrobiłem reset, potem jazda testowa, i wydaje się ok :)
Grzędziel
05.09.2022, 10:17
Odkopię stary temat. 2 miesiące temu i mnie przydarzyła się ta przypadłość z DCT. Po 10 min od odpalenia silnika wyjechałem i po 500m rozłączyło mi napęd, wszystko się zapaliło i skrzynia nie reagowała, a wyswietlacz pokazywal "-". Po zatrzymaniu, ponownym przekreceniu kluczyka, pokazało 5 bieg. Trzeba było przetoczyć zeby skrzynia zbiła na N.
Odpaliłem, przejechałem 2 km i to samo a poźniej to już całkiem kaplica, nic nie reagowała skrzynia.
AutoWitolin z Warszawy odebrał busem i zaczęli zabawę od sprawdzenia akumulatora, napięć, ładowania. Błędy sypały na czujnik ABS, szyny CAN i jeszcze na inne czujniki. Tygodnie mijały a chłopaki walczyli dalej wymieniajac, podmieniając co się da, analizując oporności, ciśnienia zaworów.... Generalnie dramat bo coby nie zrobić to problem nie ustawał. Cała procedura serwisowa została zrobiona i jedyne po prawie 2 miesiącach co pozostało to do wymiany główny komputer za jedynie 14k pln.... (na szczęście naprawa gwarancyjna). W piątek założony, przez weekend zrobiłem ponad 500km i w końcu temat rozwiązany!
Co ciekawe dzisiaj dzwonili i podobno po moim przypadku mają zarządzić akcję serwisową na "aktualizację" modułu głównego... Brzmi to dziwnie bo u mnie nie aktualizowali (a przynajmniej to nie pomogło) a wymienili na nowy...
może fabryka wie, że wymienili na nowy bo komuś trzeba wymienić na nowy a ty dostałeś nowy soft i po temacie. serwisy ASO robią takie rzeczy, że się śniło.
ciesz się, że jeździ. swoją drogą jak w tych motkach będą kiedyś padać te moduły to klękajcie narody.
Grzędziel
05.09.2022, 10:52
Akurat ten u mnie wyjmowali z pudełka przy mnie, przełączali go i mieli fakturę za nowy. Może jakaś wadliwa partia się trafiła i "aktualizacja" będzie miała na celu wyeliminowanie błędnych sztuk. Cena obłędna więc jak komuś się to przydarzy po okresie gwarancyjnych to dziękuję bardzo. U mnie padło przy 13500km.
Grzędziel
10.09.2022, 10:14
Recall już oficjalnie. Wygląda na to, że Honda znała problem ale siedzieli cicho i zmarnowane 2 miesiące na szukanie problemu w innych miejscach
https://www.autoevolution.com/news/honda-crf1100-africa-twin-dct-recalled-over-software-error-198230.html
Hmmm.
Wygląda na to że, mogę mieć problem. Moja ATAS niedługo będzie w ASO na wymianie opon, więc trzeba będzie im zwrócić uwagę. :confused:
radiolog
10.09.2022, 14:36
Honda upadła niżej niż KTM. Pozostaje Wam też kupować przedłużoną gwarancję hehe
Teraz wszystko tak upada... niedługo nie będzie czym jeździć
Odgrzeję temat, bo może ktoś miał i poradził sobie z problemem (ex1 taki przypadek już w tym wątku opisywał, ale sobie nie poradził).
Sprawa dotyczy skrzyni DCT w Hondzie NC700X. W trybie S przy wyższych obrotach np. 4,5 K i prędkości 140 km/h na piątym biegu nie można przełączyć na 6 bieg. Trzeba zwolnić do 120 km/h oczywiście spadają też obroty i wówczas wbijemy przełącznikiem 6 bieg (ten schemat dotyczy też niższych biegów ). Jeśli jedziemy na 6 biegu i chcemy zredukować przed wyprzedzeniem też musimy zwolnić i obniżyć obroty.
W Hondzie w Poznaniu wykasowali błędy, ale nic to nie dało. Był robiony reset skrzyni i efekt nadal taki sam.
Może to przypadek, ale jakoś problem ten wyszedł po wymianie napędu. Zębatki mają taką samą ilość zębów jak przed wymianą. W serwisie u Karlika powiedzieli, że nie ma to raczej wpływu i nie jest to przyczyną.
Może podpowiecie jakiś warsztat, który zna się na tych skrzyniach, albo macie swoją diagnozę ?
Liqui Moly Motorbike 4T 10W30
No to raczej nie przez olej :/ Ja mam zalany Valvoline Synpower 10W30 i nie ma tego problemu. Następny będzie 10W40 i zobaczymy co się będzie działo, choć ponoć w serwisie taki właśnie leją nie patrząc na serwisówkę.
Przymierzam się do CRF 1100 i ta skrzynia mnie zniechęca. Trzeba iść w stronę manuala.
Jaki przebieg ma motocykl ?
Problemy z przełączaniem magą być spowodowane usterką silnika elektrycznego który odpowiada za zmianę biegów.
Silnik należy zdemontować rozebrać i sprawdzić stan szczotek.
Jeżeli szczotki są ok , należy wyczyścić komutator i szczotkotrzymacz.
A 1100 mam w manualu :D
R2D2 mówisz o tym silniczku z 2 strony tego tematu ?
Przebieg 40 000 km. na liczniku, zakupiony od handlarza. W serwisie powiedzieli, że raczej ma więcej przejechane.
Skrzynia nie działa prawidłowo pomiędzy 4, 5 i 6 biegiem. Niższe działają prawidłowo.
Ja mam w 1100 45 tyś km zrobione i DCT działa bez zarzutu.
Silniki do zmian biegów są dwa . Pojedź na konkretny komp gdzie są wyświetlane wszystkie parametry gł chodzi o ciśnienie oleju , itp. pierdy gdzie czarno na białym jest. A ten chuj nie serwis z resetem co sam możesz zrobić daruj sobie. Wg mnie coś nie widzi prędkość obrt silnika ale ja się na tym nie znam tylko zabawa na przełęczach jest
Przymierzam się do CRF 1100 i ta skrzynia mnie zniechęca. Trzeba iść w stronę manuala.
CRF 1000 DCT 2018, jestem właścicielem od nowości, aktualnie 76.500km, brak jakichkolwiek awarii, leję MOTUL 7100 10w30.
Mamy w ekipie jeszcze dwie takie CRF-y z nalotem przekraczającym 30.000km, również bez awarii.
Tak mówię o tym silniczku.
Silniki do zmian biegów są dwa . Pojedź na konkretny komp gdzie są wyświetlane wszystkie parametry gł chodzi o ciśnienie oleju , itp. pierdy gdzie czarno na białym jest. A ten chuj nie serwis z resetem co sam możesz zrobić daruj sobie. Wg mnie coś nie widzi prędkość obrt silnika ale ja się na tym nie znam tylko zabawa na przełęczach jest
To chyba właśnie autoryzowany dealer i serwis powinien mieć taki konkretny komp z oprogramowaniem. Jak wyżej pisałem błędy były i je wykasowali ( no i wykasowali też prawie 650 zł). Nic to nie dało. Rozmawiałem w serwisie i chciałem, by potraktowali kolejny przyjazd jako reklamację usługi, ale zbywają mnie i mówiąc, że czas poświęcili i kasa się należy, a jeśli chcę mam podjechać jeszcze raz i zostawić motor na dłużej. Jestem ciekawy ile wykartkują, jak poświęcą na naprawę 2 dni ( co nie musi gwarantować powodzenia).
Silniczek od zmiany biegów obadam.
Africa Tigg
25.08.2023, 11:28
Mam zrobione ponad 60 tyś. z DCT i tylko dwie rzeczy mogą powodować problemy z biegami - słaby akumulator lub zabrudzony opiłkami silniczek zmiany biegów, który znajduje się po lewej stronie.
Jak wyeliminujesz te dwa powody , to skrzynia będzie działać na bank.
Silniczek sprawdzony. Szczotki długie, czysto, bez opiłków i pyłu.
Jakieś inne pomysły ?
lukasz_vip
25.08.2023, 15:31
Odgrzeję temat, bo może ktoś miał i poradził sobie z problemem (ex1 taki przypadek już w tym wątku opisywał, ale sobie nie poradził).
Sprawa dotyczy skrzyni DCT w Hondzie NC700X. W trybie S przy wyższych obrotach np. 4,5 K i prędkości 140 km/h na piątym biegu nie można przełączyć na 6 bieg. Trzeba zwolnić do 120 km/h oczywiście spadają też obroty i wówczas wbijemy przełącznikiem 6 bieg (ten schemat dotyczy też niższych biegów ). Jeśli jedziemy na 6 biegu i chcemy zredukować przed wyprzedzeniem też musimy zwolnić i obniżyć obroty.
W Hondzie w Poznaniu wykasowali błędy, ale nic to nie dało. Był robiony reset skrzyni i efekt nadal taki sam.
Może to przypadek, ale jakoś problem ten wyszedł po wymianie napędu. Zębatki mają taką samą ilość zębów jak przed wymianą. W serwisie u Karlika powiedzieli, że nie ma to raczej wpływu i nie jest to przyczyną.
Może podpowiecie jakiś warsztat, który zna się na tych skrzyniach, albo macie swoją diagnozę ?
Koleżanka ma to samo w swoim NC. Dzisiaj mi o tym opowiedziała. Jakaś przypadłoś chyba tego modelu. Dokładnie powiedziała, że musi zredukować do 4 aby potem moto wbiło 6.
Koleżanka próbowała coś z tym zrobić ?
lukasz_vip
25.08.2023, 18:12
Na tą chwilę nie.
Wysłane z mojego 2107113SG przy użyciu Tapatalka
Mam zrobione ponad 60 tyś. z DCT i tylko dwie rzeczy mogą powodować problemy z biegami - słaby akumulator lub zabrudzony opiłkami silniczek zmiany biegów, który znajduje się po lewej stronie.
Jak wyeliminujesz te dwa powody , to skrzynia będzie działać na bank.
Akumulator jest nowy, a silniczek czysty.
skibol83
16.03.2025, 18:36
Dołączam się do problemu
PACJENT:
1100 AS, DCT, 2020 rok, 21tys przebiegu
W piątek kupiłem motorek od handlarza, dziś chciałem się trochę przejechać. Na początku wszystko było ok, ale dziwnie te biegi zmieniał. Szarpał, itp itd, jak już się rozgrzał to nawet nie było słychać zmian biegów dopiero na wyświetlaczu było widac który już jest bieg. Po około 20-25km wyjechałem od rodziców i wtedy się zaczęło doszedł chyba do 3 biegu, zaświecił cie "check engine", na w miejscu gdzie widać zapięty bieg "-", do siebie 10km przyjechałem na jednym biegu, żadnej reakcji na zmianę... NIC, w instrukcji wyczytałem że po zgaszeniu trzeba go ruszyć kawałek, przekręciłem zapłon, słuchać było że zbil biegi i wyświetliło się N, przejechałem się kontrolnie po podwórku i doszedł do 3 biegu i znów to samo.....
Czy będzie to wina tego silniczka krokowego?
Oficjalnie moto ma 20 tys a ile w rzeczywistości to cholera wie, też nie wiem ile stał w komisie...
Proszę o podpowiedź zanim coś będę ruszał temat że sprzedawca.
Na manualu takie same objawy ? Z ciekawości rozbierałem silnik od zmiany biegów tam nie ma co się zepsuć, chyba że szczotki się skończą.
skibol83
16.03.2025, 20:50
Mój to automat, w manualu to nie ma co się popsuć, 95% przypadków to właśnie szczotki w tym silniku od zmiany biegów, ciekaw jestem czy w moim przypadku jest to samo.
Dołączam się do problemu
PACJENT:
1100 AS, DCT, 2020 rok, 21tys przebiegu
W piątek kupiłem motorek od handlarza, dziś chciałem się trochę przejechać. Na początku wszystko było ok, ale dziwnie te biegi zmieniał. Szarpał, itp itd, jak już się rozgrzał to nawet nie było słychać zmian biegów dopiero na wyświetlaczu było widac który już jest bieg. Po około 20-25km wyjechałem od rodziców i wtedy się zaczęło doszedł chyba do 3 biegu, zaświecił cie "check engine", na w miejscu gdzie widać zapięty bieg "-", do siebie 10km przyjechałem na jednym biegu, żadnej reakcji na zmianę... NIC, w instrukcji wyczytałem że po zgaszeniu trzeba go ruszyć kawałek, przekręciłem zapłon, słuchać było że zbil biegi i wyświetliło się N, przejechałem się kontrolnie po podwórku i doszedł do 3 biegu i znów to samo.....
Czy będzie to wina tego silniczka krokowego?
Oficjalnie moto ma 20 tys a ile w rzeczywistości to cholera wie, też nie wiem ile stał w komisie...
Proszę o podpowiedź zanim coś będę ruszał temat że sprzedawca.
Wiem, że to nie to samo moto, ale też DCT.
Miałem na serwisie NC700 z DCT i podobne miałem objawy.
Szczególnie, że występowały one losowo i mało kiedy można było wywołać ten błąd.
Problemem był jeden (środkowy akurat u mnie) solenoid w skrzyni. Błędy były zawsze na nieparzystych biegach (wrzucaniu na nieparzysty).
Tyle, że u mnie po zgaszeniu silnika i włączeniu go na nowo problem ustępował - do kolejnego, który czasem występował po 500km a czasem po 1500km.
Po wymianie solenoidu, ogólnie przeglądzie skrzyni problem zniknął zupełnie.
skibol83
16.03.2025, 21:03
U mnie dochodzi do 2-3 biegu, czasem zostanie na 3 a czasem zejdzie na 2 i dalej kaplica
Africa Tigg
16.03.2025, 21:12
U mnie w Afryce jak z silniczkiem miałem kilka razy problem, to wyświetlał się "-" na pozycji wrzuconego biegu i tyle, blokował się bieg i już.
Ale... moja dużo latała w terenie, ciągle mieliła biegami i silniczek miał duuużo roboty, a pierwsze problemy z nim się zaczęły w okolicach 30-35 tyś.
U Ciebie chyba zaraz bym wracał do tego sprzedawcy i próbował oddać sprzęta.
skibol83
16.03.2025, 21:20
Moja przyjechała z francji, nie wiadomo czy przebieg jest prawdziwy i jaka jest jest historia.
Rozmawiałem z tym sprzedawcą, zachował się fer i chce pomóc, a nie chce nakręcać afery jeśli to tylko wina tego silniczka
Melon pisząc o manuału, mial na myśli trym manual.
Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka
skibol83
16.03.2025, 21:42
Ahaaaa, jak już biegi znikną to nic nie idzie zrobić, ale w N Anię M, żaden tryb, nie zmienię ręcznie + i - ,zero reakcji muszę go zgasić na biegu, i jak przepchne tak pół obrotu koła po przekreceniu zapłonu to słychać jak zmienia biegi na luz i wszystko wraca do normy do puki znów nie dojdzie do 3 biegu
Africa Tigg
16.03.2025, 22:11
Jak z Francji, to musiała być jakaś "przygoda" - tylko nie wiadomo , czy miało to jakiś wpływ na skrzynię.
Może też być problem z prądem, np. słaby już akumulator, ale mój z pierwszego montaży aku wytrzymał chyba ze 6 - 7 lat.
Też mam automata z nalotem 73 tyś km i na razie skrzynia pracuje bez problemu. Mogę potwierdzić, ze przy około 50 tyś km DCT zaczął zawieszać się na 2 biegu, ale czyszczenie silniczka pomogło. Te motocykle nie są chyba takie złe, jak na Youtube kraży filmik jak jeden Austryjak dobił na swojej AT 1000 DCT z 2016 roku ponad 400 tyś km
kiedyś jak jeszcze śledziłem temat /6 lat temu!/ to była NC700dct bodaj z przebiegiem ponad 100kkm i moto jeździło jak nowe. koleś nakręcił to chyba w dwa lata z tego co pamiętam.
Problemem może być nie wymieniony w trakcie wymiany oleju mały filtr. Proponowałbym zrobić taką wymianę i wlać ...W40. Miałem już dwa takie przypadki i pomogło. Generalnie skrzynia jest mało zawodna i ja po za w.w. nie miałem w żadnym modelu awarii co nie stanowi oczywiście reguły, jak widać.
Ja bym w ogóle zaczął od wymiany oleju i filtrów jeśli nie ma pewności co tam jest wlane.
skibol83
18.03.2025, 21:13
Na 95% to będzie ten silniczek, mój "oswojony mechanik" do którego dziś moto zaprowadziłem poradził mi żebym delikatnie stuknął go młotkiem (gdzies tam wczesniej tez o tym czytalem).... pomogło, zjechałem beż żadnych problemów do niego. Ma całe moto przeglądnąć tak na 110%.
Powiedzcie mi taki tylko jeszcze taka kwestie,świeci sie cały czas "check engine", czy wyciągnie akumulator to błąd się skasuje czy zostanie w pamieci?? Tak z ciekawości tylko pytam bo i tak będzie komputer podpięty.
Na 95% to będzie ten silniczek, mój "oswojony mechanik" do którego dziś moto zaprowadziłem poradził mi żebym delikatnie stuknął go młotkiem (gdzies tam wczesniej tez o tym czytalem).... pomogło, zjechałem beż żadnych problemów do niego. Ma całe moto przeglądnąć tak na 110%.
Powiedzcie mi taki tylko jeszcze taka kwestie,świeci sie cały czas "check engine", czy wyciągnie akumulator to błąd się skasuje czy zostanie w pamieci?? Tak z ciekawości tylko pytam bo i tak będzie komputer podpięty.
Tak mi się skojarzyło :)
zostanie jako pasywny błąd - do czasu wykasowania listy urządzeniem diagnostycznym o odpowiednim poziomie dostępu.
Jakie to szczęście nie mieć takiej kontrolki :)
Drugie szczęście to mieć pojazd w którym się nigdy nie zapala po za momentem przekręcania kluczyka na zapłon :)
Tych szczęść można by jeszcze powymieniać.
W pewnym sensie podziwiam ludzi brnących w problemy , za ich samozaparcie że może kiedyś podczas przejażdżki się nie zapali, że zmieni bieg , unikną lawety...
Czyli szczęśliwi wrócą bez awarii.
Za 10 lat , albo zdecydowanie szybciej w pierwszym zdaniu z wyjazdu będzie "wróciłem sprawnym motocyklem , nie zapalił mi się check ani żadna inna z kilkunastu kontrolek" , a dopiero potem gdzie był :)
No dobra nie ma co się znęcać ;)
Obyście zawsze wracali.
Niestety stary - teraz po prostu kupując nowe moto wybierasz mniejsze zło. Za własną kasę.
Dzieju chyba jesteś starszy od węgla :)
Jakie to szczęście nie mieć takiej kontrolki :)
Drugie szczęście to mieć pojazd w którym się nigdy nie zapala po za momentem przekręcania kluczyka na zapłon :)
Tych szczęść można by jeszcze powymieniać.
W pewnym sensie podziwiam ludzi brnących w problemy , za ich samozaparcie że może kiedyś podczas przejażdżki się nie zapali, że zmieni bieg , unikną lawety...
Czyli szczęśliwi wrócą bez awarii.
Za 10 lat , albo zdecydowanie szybciej w pierwszym zdaniu z wyjazdu będzie "wróciłem sprawnym motocyklem , nie zapalił mi się check ani żadna inna z kilkunastu kontrolek" , a dopiero potem gdzie był :)
No dobra nie ma co się znęcać ;)
Obyście zawsze wracali.
Taka kontrolka jest problemem dla ludzi z pokolenia syren ,nysek , żuków czy starow. Posiadając troche wiedzy i podstawowe narzędzia diagnostyczne jest ona ułatwieniem. Rownie dobrze mozna by bylo powiedziec ze kontrolka oleju czy ładowania to zło i lepiej jej nie mieć bo moze sie zapalic. Kontrolka jak sama nazwa wskazuje jest powiadomieniem ze cos sie dzieje. Dzisiejsza technologia jest na tyle zaawansowana że wymaga innych narzędzi niż jeszcze 30 lat temu gdzie wystarczyło pare kluczy, śrubokręt i zegary. Po części mamy to na własne życzenie, chcąc mniej spalać a miec wiecej momentu i mocy po części z względu na ekologię.
Kończąc ten przydługawy wywód, wybór jest jeden z trzech:
- chcąc jeździć i kręcić śrubki w nowoczesnych konstrukcjach samemu należy się dokształcić i posiadać odpowiednie narzędzia
- Chcąc jeździć nowoczesna konstrukcja ale nie chcac sie doksztalcac / kręcić subek należy przekazać serwis osobom wykwalifikowanym
- Jesli zaden z powyzszych nie odpowiada to wybierać konstrukcje z poprzedniej epoki których zaawansowanie jest na poziomie Wiedzy/umiejętności/posiadanego sprzętu warsztatowego
Warto dodać, że te stare tez klękają i wówczas się robi prostsze lub bardziej skomplikowane dochodzenie o co kaman. Jak masz wejście diagnostyczne to w sumie prościej ustalić gdzie leży problem. No ale wiadomo, że stare jest cacy a nowe be.
Zara się zacznie czy na wschód lepiej mieć wtrysk czy gaźniki:D
Podpiąć kompa -> odczytać błędy (po to są) -> deliberować dalej
Jak widać na zdjęciu, chyba od zawsze starano się minimalizować ewentualne problemy wdrażanych nowych rozwiązań, przynajmniej w połowie :D
I tak niektórym zostało do dziś :D
141595
Jak widać na zdjęciu, chyba od zawsze starano się minimalizować ewentualne problemy wdrażanych nowych rozwiązań, przynajmniej w połowie :D
I tak niektórym zostało do dziś :D
141595
:haha2:
Tomek koń też wymagał przeglądów chociaż by kopyt :D
Zara się zacznie czy na wschód lepiej mieć wtrysk czy gaźniki:D
j
zacząłem czytać, twój wpis globalnie i byłem pewien, że piszesz czy lepiej jechać na wschód czy na zachód :D
i mówię sobie... hm... nie wyspał się :D
nie ma co jojczyć - każda technika lubi czasem pokazać pazury.
JEDNAKOWOŻ w dobie padających ekranów tabletów/kokpitów to już nie robi się ciekawe. I TO myślę, że jest przegięciem, którego nie jestem w stanie pojąć i zaakceptować.
reszta... no cóż. wszystko się komplikuje bo rynek tego chce.
dzięki Bogu wciąż mamy wybory - RD03 vs NATDCTATAS choćby.
życzę aby każdy mógł świadomie tych wyborów dokonywać, pozostawać przy nich z przekonaniem jednocześnie nie obrzydzając innym życia.
W starych afrach też padają tripy , regulatory , pompy.
W NAT 1100 nic mi nie padło z elektroniki.
I teraz ciekawostka widziałem 30 letniego tripa na sprzedaż za 1100 PLN i ekran do NAT 1100 za 1200PLN
Jeszcze z rok może dwa i części do nowych modeli będą tańsze niż do starych.
Tylko dopowiem dla jasności że wiem do czego służy kontrolka check , złącze obd i co z tym robić , wbrew temu co niektórzy sądzą. Wiem też o możliwościach obecnych ale im więcej wiedzy tym dalej w las i chęć nie brnięcia w te kolorowe popsute już na etepie produkcji sprzęty.
R2d2 nie mów tego głośno bo w mojej trójce nigdy nie padła pompa ani regulator więc o tym padaniu to nieprawdziwe pogłoski rozgłaszasz :)
A jak się komuś zwyczajnie zużyły styki w pompie które wytrzymują ok 80tyskm czy zużył regulator po 20 latach to nie jest padanie tylko eksploatacja.
Jeden leje benzynę i jedzie drugi zabiera laptopa na wyjazd by mógł wrócić....albo nie wrócić ale za to będzie wiedział dlaczego.
Niech tam sobie każdy swoją rzepkę skrobie.
:Thumbs_Up::oldman::brawo:
I teraz ciekawostka widziałem 30 letniego tripa na sprzedaż za 1100 PLN i ekran do NAT 1100 za 1200PLN
Jeszcze z rok może dwa i części do nowych modeli będą tańsze niż do starych.
Nic nie mów..wszedłem ostatnio na OLX i jak zobaczyłem ceny naszych strucli (RD03-07xyz) to złapałem się za głowę.
Piękne moto, ale trzeba być serio nienormalnym; żeby płacić ponad 20k za 07;).
Zaraz ceny RD dogonią duże CRF.
Nic nie mów..wszedłem ostatnio na OLX i jak zobaczyłem ceny naszych strucli (RD03-07xyz) to złapałem się za głowę.
Piękne moto, ale trzeba być serio nienormalnym; żeby płacić ponad 20k za 07;).
Zaraz ceny RD dogonią duże CRF.
Popatrz na ceny MZ/ETZ :dizzy::dizzy::dizzy::dizzy: wtedy jest większe zrozumienie do cen starej japonii.
aadamuss
21.03.2025, 18:39
Wielu woli zapłacić większa kasę za starą używkę ktora jeździ niż nowsze moto które jest w serwisie i czeka na części.
Wysłane z mojego SM-S931B przy użyciu Tapatalka
Reasumując ostatnie 30 postów w tym temacie: DCT nie zmienia biegów bo jest nowa. Gdyby była wyprodukowana 20-30 lat temu to by zmieniała. ,,😁
Jak widać na zdjęciu, chyba od zawsze starano się minimalizować ewentualne problemy wdrażanych nowych rozwiązań, przynajmniej w połowie :D
I tak niektórym zostało do dziś :D
141595
Nooo , "mientki pszód" zwiększał komfort podróżowania , ale niestety zwiększał również ryzyko złapania kapcia .
Na cholere te gumowe koła to nie wiem :)
...
Na cholere te gumowe koła to nie wiem :)
Nowoczesności się zachciało :cool:
skibol83
22.03.2025, 21:37
Powiedzcie mi taki temat.
Dopiero się uczę tej skrzyni DCT, ale ma być trzy tryby S... S1, S2, S3, u mnie jest tylko S2, żeby zmienić na kolejne tryby to trzeba przytrzymać klawisz D czy jak? Jedno kliknięcie przelacza tylko między A -> S2 ->A ->S2.... itd
Czy to jest jakos w komputerze zablokowane??
radiolog
22.03.2025, 21:49
Przytrzymaj S dłużej, będziesz miał S3
Jedno kliknięcie przełącza między D, S i M
skibol83
06.04.2025, 00:11
Takie pytanko....
Motorek jest u mojego mechanika na grubym przeglądzie i przy okazji miał zaglądnąć do tego silniczka od zmiany biegów DCT, głupiały biegi o czym wcześniej pisałem.
Zadzwonił dziś do mnie i powiedział mi że "w silniczku była woda",:eek:
Nie sprecyzował ile jej było, no ale sam fakt że tam była, jest dla mnie dziwne.:eek:
Czy jeśli ktoś mył silnik jakąś myjką wysokociśnieniowe to mogła woda się tam dostać, czy to jakaś grubsza sprawa może być?:rolleyes:
Rafał_RD
06.04.2025, 10:52
Takie pytanko....
Czy jeśli ktoś mył silnik jakąś myjką wysokociśnieniowe to mogła woda się tam dostać, czy to jakaś grubsza sprawa może być?:rolleyes:
Mam 30 tyś przebiegu, myję myjką, nie miałem do tej pory problemów ze zmianą biegów
Mój po 50kkm przebiegu i też myjkę widział ale sucho w nim może motor topiony był podczas jazdy w terenie.
skibol83
06.04.2025, 11:15
Nie mam pojęcia, moto ogólnie jest w ładnym stanie, nie wygląda żeby był tyrany w błocie...
Obstawiam że to po myciu, podejrzewam że poszlo tyle chemi że farbę na silniku zeżarł hehe to i może woda z myjki tam się dostała.
Nie wiem, tak obstawiam
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.