View Full Version : System AIS deaktywacja
Witam
Przerabiał ktoś temat deaktywacji AIS w Afryce?
Założyłem Tłumik Termignoni, i mega strzela na zamkniętym gazie, podobno wyżej wymieniony system za to odpowiada, ktoś ogarniał Temat?
Mam dominatora i de-cat, też mocno strzela...ale to fajne jest :)
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Mam dominatora i de-cat, też mocno strzela...ale to fajne jest :)
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu TapatalkaMnie również do tej pory w żadnym innym Tłumiku strzelanie nie przeszkadzało, ale Termignoni robi się przy dłuższej jeździe trochę uciążliwy...
Strzela bo uboga mieszanka na przelotowym tłumiku na zamkniętym gazie.
Strzela bo uboga mieszanka na przelotowym tłumiku na zamkniętym gazie.Teraz już nic nie rozumiem, wszędzie piszą, że za strzelanie z tłumika na zamkniętym gazie w nowych motocyklach odpowiedzialny jest zawór, który dostarcza świeże powietrze do tłumika w celu polepszenia jakości spalin.
Moja Afryka strzela na oryginale również, po prostu stosunkowo ciszej do Termignoni, który jest ogólnie sporo głośniejszy.
Czyli jak? mogę zapomnieć, że usunięcie i zaślepienie zaworu AIS poprawi sprawę?
Teraz już nic nie rozumiem, wszędzie piszą, że za strzelanie z tłumika na zamkniętym gazie w nowych motocyklach odpowiedzialny jest zawór, który dostarcza świeże powietrze do tłumika w celu polepszenia jakości spalin.
Moja Afryka strzela na oryginale również, po prostu stosunkowo ciszej do Termignoni, który jest ogólnie sporo głośniejszy.
Czyli jak? mogę zapomnieć, że usunięcie i zaślepienie zaworu AIS poprawi sprawę?
Obie wersje są prawdziwe. Strzelanie w tłumiku może byc zarówno z powodu ubogiej mieszanki jak i również system AIS. U mnie w Tenerce wali w tłumik przez AIS ale na zimnym. Jak się rozgrzeje to strzelanie ustaje. Zawór można zaślepić w Tenerce, nie wiem jak jest w Afryce
hamujemy silnikiem :
ilość powietrza jest minimalna
ilość paliwa jest adekwatna do ilości powierza czyli także minimalna
ponieważ przy tak małej ilości powietrza a przede wszystkim paliwa wypadają zapłony (inaczej pisząc mieszanka nie ulegnie zapłonowi) i nie spalona zostaje wyrzucona do kolektora wydechowego oraz z powietrzem zaciągniętym z układu dopalania spalin.
później przy okazji udanego zapłonu ulega ona zapłonowi właśnie w tym kolektorze i mamy strzały, które mnie delikatnie pisząc WQ!
dlaczego tak jest i dlaczego kiedyś tego nie było?
1. dawniej przy hamowaniu silnikiem układ wtryskowy odcinał całkowicie paliwo, ale to powoduje stygnięcie katalizatora, sondy lambda i czyni cały system mniej efektywny w kierunki ekologii
2. dawniej przy hamowaniu silnikiem zawór dopalania spalin całkowicie odcinał powietrze właśnie po to aby nie strzelało, obecnie tego nie robi aby było eko.
Jak pozbyć się strzelania?
1. wyprogramować zawór z softu z modyfikacją mapy
2. zatkać wlot powietrza do zaworu (jest w obudowie filtra pod lewym filtrem powietrza) - mało etyczne bo do końca nie wiemy jaki to będzie miało wpływ na mieszankę przy niewielkich otwarciach przepustnicy (bo tylko wtedy zawór jest otwarty) wpływ na mieszankę przy hamowaniu silnikiem można olać a strzelać nie powinno.
hamujemy silnikiem :
ilość powietrza jest minimalna
ilość paliwa jest adekwatna do ilości powierza czyli także minimalna
ponieważ przy tak małej ilości powietrza a przede wszystkim paliwa wypadają zapłony (inaczej pisząc mieszanka nie ulegnie zapłonowi) i nie spalona zostaje wyrzucona do kolektora wydechowego oraz z powietrzem zaciągniętym z układu dopalania spalin.
później przy okazji udanego zapłonu ulega ona zapłonowi właśnie w tym kolektorze i mamy strzały, które mnie delikatnie pisząc WQ!
dlaczego tak jest i dlaczego kiedyś tego nie było?
1. dawniej przy hamowaniu silnikiem układ wtryskowy odcinał całkowicie paliwo, ale to powoduje stygnięcie katalizatora, sondy lambda i czyni cały system mniej efektywny w kierunki ekologii
2. dawniej przy hamowaniu silnikiem zawór dopalania spalin całkowicie odcinał powietrze właśnie po to aby nie strzelało, obecnie tego nie robi aby było eko.
Jak pozbyć się strzelania?
1. wyprogramować zawór z softu z modyfikacją mapy
2. zatkać wlot powietrza do zaworu (jest w obudowie filtra pod lewym filtrem powietrza) - mało etyczne bo do końca nie wiemy jaki to będzie miało wpływ na mieszankę przy niewielkich otwarciach przepustnicy (bo tylko wtedy zawór jest otwarty) wpływ na mieszankę przy hamowaniu silnikiem można olać a strzelać nie powinno.Dzięki za wyczerpującą odpowiedź, chyba pokuszę się o zastosowanie Punktu nr 2 😃
Swoją drogą chciałbym jeszcze dodać, że po raz pierwszy spotkałem się z taką zmianą charakterystyki silnika przy zmianie Tłumika (tylko Slip On z przyciętym db killerem), zdecydowanie lepsza reakcja na gaz z dołu oraz płynna jazda na lekkim gazie, praktycznie można 50-tką na 6 biegu tukać(czego oczywiście nie robię), ale zmiana mocno zauważalna
za to u góry będzie gooowno
W moim odczuciu góra jak w oryginale, raczej się nie mylę, na codzień ważny jest dla mnie zakres od 0-140 i w tym wszystko jest ok, poza głośniejszm strzelaniem niż w oryginale, a już napewno daleko temu do "gooowna"...
Krótki Feedback:
Zawór zaślepiony, problem ze strzelaniem tłumika rozwiązany, silnik pracuje idealnie, jestem bardzo zadowolony 😃
Podziękowania dla Kolegi "mdxmd" za podanie kluczowego rozwiązania Problemu 👍
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.