View Full Version : Opony Motoz Tractionator Adventure w NAT
piotr.dialog
07.04.2020, 19:27
Właśnie założyłem opony jak w temacie. Macie może jakieś doświadczenia z tą oponą. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200407/587c8832cc0102baf3e9d8b76e3465c3.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200407/3550a185e99b057079d8b0fa8dcbf925.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200407/3d543ec2fe41b73c0b098e387c9b45c6.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200407/abe9c01a700667a119b7913a23b91799.jpg
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Nie dawniej jak wczoraj byla o nich rozmowa w odpowiednim wątku
[EDIT]Znalazłem w jakieś 10 sek ;). Tutaj całe 85 stron o oponach i Motozy tam też są...
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=29283
mirkoslawski
07.04.2020, 19:36
Co prawda w Dziczyźnie, nie w NAT ale powiem tak - to najlepsza opona, jaką miałem :) swietne przebiegi, super trakcja wlasciwie wszędzie (jak na opone dualową), super na czarnym. Dla mnie ideał.
bukowski
08.04.2020, 02:16
Dla mnie tył to ideal, a w te 12 lat parę opon dual przerobiłem.
Przod jest świetny, ale zabkuje i wyje. Po 5kkm wciaz dużo mięsa było, ale z uwagi na ww wyrzuciłem.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
lukasz_vip
08.04.2020, 07:39
Przód się ząbkuje dość szybko.
Tył jest świetny.
Później wprowadzili tą samą oponę ale w wersji MARK 2.
https://motoz.com.au/new-tractionator-adventure-mark-2/
Zrobiłem na razie ok 3 tys i jest ok. Mam na przodzie, fajna miękka guma. Jak dla mnie jest zdecydowanie bardziej przyjazna i cichsza niż np E07 czy K60. Na tyle mam E07 i w zakręcie właśnie tył odjeżdża i jest mniej przewidywalny. W błocie zapycha się jak każdy dual. Oponka mega solidnie zrobiona, dawno się tak nie męczyłem z założeniem przodu:)
A masz wersję MK2? Bo nie widać z boku.
Poprawili ją jakoś?
przemo77390
05.05.2020, 15:26
Odswieże troche wątek bo myślę na zmianą gumy.
Obecnie w R1200GS Adventure mam przod Anakee Wild i tył Pirelli Rally Str (i te chcialbym zmienic. Słabo mi idzie w głebszym sypkim piachu i ostatnio odnislem wrazenie ze te Pirellki też, w blotku tak samo - na szutrach nie ma sie do czego zbytnio doczepic).
W celu poprawy trakcji zastanawiam sie nad zalozeniem do GSa na tyl MotoZ Tractionator Adventure albo MotoZ RallyZ - jak to z nimi jest? Jak tez na asfalcie daja rady?
Mialem MotoZ GPS na tyle i wydawalo mi sie ze sa ok na moje potrzeby - nie wiem tylko czemubale po 12 kola przebiegu z bagazem i pasazerem popekaly troche.
Teraz mysle o Adventure albo RallyZ?
Adventure dają radę na szosie i przebieg zrobisz rozsądny.
przemo77390
05.05.2020, 16:05
Adventure dają radę na szosie i przebieg zrobisz rozsądny.
Emek rozsadny tzn? Jak z mokra szosa?
Ktos ma te drugie RallyZ?
Z 15 klocków zrobisz solo z tobołami. Na mokrym bez problemów. RallyZ nie znam.
Mam z tyłu Tractionator Adventure a z przodu TKC80 (zostało mi z poprzedniego moto po przebiegu tysiąc kilometrów).
Nie zrobiłem na nich jeszcze za dużo kilometrów, ale jak dla mnie na wszelkiego rodzaju szutry rewelacja.
Na asfalcie i zakrętach cały czas mam wrażenie, że TKC nie wyrabia za Motozem.
Tył jest super stabilny, nie pływa, nie wyciąga, fajnie klei a przód wręcz przeciwnie.
Nie wiem jakby było gdybym miał Motoza z przodu do zestawu.
Nie mniej jednak w tej konfiguracji jeśli zwalniam na zakrętach, to tylko przez TKC...
Mam takie same odczucia. Przód Motoz a z tyłu słaby MitasE07.
przemo77390
06.05.2020, 22:06
Dziekowac za dotychczasowe info
Mam drugi zestaw na tyle i bardzo sobie chwalę. Pierwszy dostał pręt i nie dojechałem go do końca.
Przód miałem, ale szybko dostał zębów.
Trochę żałuję że nie spróbowałem nabtul tego rally. Ale to może następnym razem.
Nowe kapcie na tył. Przód po 6 tyś. Pogoda do testów zacna.
muszel72
23.12.2020, 10:55
Prezent bym se zrobił gwiazdkowy i na tył kupił tego Motoza Adventura. Z przodu mam jeszcze na jedną zmianę TKC i choć wyje jak wściekły to go dojeżdżę. Kupował ktoś ostatnio w dobrej cenie?
Mam nowy przód na zbyciu jak ci potrzeba.
Prezent bym se zrobił gwiazdkowy i na tył kupił tego Motoza Adventura. Z przodu mam jeszcze na jedną zmianę TKC i choć wyje jak wściekły to go dojeżdżę. Kupował ktoś ostatnio w dobrej cenie?
Robert a nie chcesz spróbować Rallz zamiast Adventure?
Tak czy inaczej najlepiej chyba allegro i sprzedawca skyseba. Rallz aktualnie za 550 PLN a Adventure bodajże 530. Brałem od gościa dwukrotnie, wszystko cacy.
muszel72
23.12.2020, 11:33
Daniel, nie bardzo mi to pasuje do tego TKC na przedzie ale do przemyślenia temat jak najbardziej.:Thumbs_Up:
Rzeczywiście pomyliłem rodzaje opon, RALLZ jest agresywniejsza niż Adventure i w związku z tym pasowałaby jeszcze bardziej do TKC.Pzdr
Czy orientuje się ktoś, gdzie można zakupić przód MOTOZ 90/90-21 TRACTIONATOR ADVENTURE , ale w wersji MK2 ?
Jeśli ci chodzi o tą poniżej to raczej nigdzie.
https://motoz.com.au/wp-content/uploads/2017/08/TADMK2_909021_Marking.jpg
To wprowadzili po uwagach dotyczących ząbkowania i hałasu w 2017 roku ale coś im nie wyszło i powrócili do wersji wstępnej jak chodzi o układ bieżnika.
Mam taką gumę ale w wersji jak to mówisz MK1. Nówka, nieśmigana.
tak chodzi o tą ze zdjęcia, pewnie jest jak mówisz bo nie mogłem nigdzie namierzyć . A rozważałem pomiędzy własnie tą MK2 a pirelli (https://allegro.pl/oferta/opona-pirelli-scorpion-rally-90-90-21-54r-2018-9947846037). ps jak cenisz?
Mam pytanie odnośnie ząbkowania, czy Motoz Tractionator RALLZ podobnie szybko się ząbkuje jak Motoz Tractionator Adventure? Zastanawiam się nad następującymi oponami do AT w tym roku przód (tył dopiero roczny jest i szkoda wyrzucić):
- Motoz Tractionator RALLZ
- Motoz Tractionator Adventure
- Continental TKC 80 Twinduro
Jak to jest z tym ząbkowaniem w porównaniu do TKC80?
Eksploatacja tak 50/50 do pracy po mieście w weekendy po lesie, uwielbiam drogi gruntowe, dukty, często lekko kopny piasek, kupiłem moto z E07 ale nie dają rady, poza tym już swoje przejechała. Chyba, że jeszcze coś innego. Przeczytałem dużo wątków na temat opon i im więcej się.czyta tym większy mętlik w głowie ;).
Mam pytanie odnośnie ząbkowania, czy Motoz Tractionator RALLZ podobnie szybko się ząbkuje jak Motoz Tractionator Adventure? Zastanawiam się nad następującymi oponami do AT w tym roku przód (tył dopiero roczny jest i szkoda wyrzucić):
- Motoz Tractionator RALLZ
- Motoz Tractionator Adventure
- Continental TKC 80 Twinduro
Jak to jest z tym ząbkowaniem w porównaniu do TKC80?
Eksploatacja tak 50/50 do pracy po mieście w weekendy po lesie, uwielbiam drogi gruntowe, dukty, często lekko kopny piasek, kupiłem moto z E07 ale nie dają rady, poza tym już swoje przejechała. Chyba, że jeszcze coś innego. Przeczytałem dużo wątków na temat opon i im więcej się.czyta tym większy mętlik w głowie ;).
Motoz Adventure przednie, wybitnie nie lubią jazdy po asfalcie, szczególnie po zakrętach. TKC 80 wytrzymała 7kkm na przodzie w NAT, co uznaje za bardzo dobry wynik u mnie. Motoz 3 czy 3,5 i był wyząbkowany, z jednej strony prawie do zera. W terenie TKC był porównywalny do Motoz, a na szosie znacznie lepszy.
muszel72
18.02.2022, 16:19
Nie wiem co Ty Zylek robisz na tej oponie przedniej ale ona powinna wytrzymać 15kkm:)
mirkoslawski
18.02.2022, 16:50
Nie wiem co Ty Zylek robisz na tej oponie przedniej ale ona powinna wytrzymać 15kkm:)
:Thumbs_Up:
Rallz przynajmniej w teorii powinna zużywać się szybciej, bo jest z miększy mieszanki i ma trochę luźniej ustawione kostki.
PS. Zajechanie motoz Adv w 3,5 kkm to nie lada wyczyn. Ale wszystko zależy od stylu i rodzaju jazdy.
Ja przejechałem na razie 5 kkm i ząbkowania brak i mięsa jeszcze dużo. (Suzuki v-strom 650).
Motoz Adventure przednie, wybitnie nie lubią jazdy po asfalcie, szczególnie po zakrętach. TKC 80 wytrzymała 7kkm na przodzie w NAT, co uznaje za bardzo dobry wynik u mnie. Motoz 3 czy 3,5 i był wyząbkowany, z jednej strony prawie do zera. W terenie TKC był porównywalny do Motoz, a na szosie znacznie lepszy.
Jeśli koniecznie kostka q po błocie nie jeździsz to z przodu to tkc a motoz GPS tył i powinno być
Nie wiem co Ty Zylek robisz na tej oponie przedniej ale ona powinna wytrzymać 15kkm:)
Prosta sprawa, mieszkam na styku schwarzwaldu, alp i wogezów. 90% jeżdżę po górach. Zakręty, zakręty i jeszcze raz zakręty, w związku z tym hamowanie i przyspieszanie. Jeżdżę dynamicznie, a dodatkowo mam znajomego, z którym czasem jeżdżę a za którym ledwo nadążam. Pewnie zaraz powiecie, że niemożliwe ale gość ma pościerane podnóżki tak że ich prawie niema! Mało, ma pościerane mocowanie podnóżka i to wszystko w NAT. W 3,5kkm motoz adv na przodzie załatwiłem na cacy, z czego może 500 była wykorzystana zgodnie z przeznaczeniem w terenie (FR +IT). Jak była dociśnięta w czarnym lesie, ja na motoz tył i przód a szybki kolega na dunloapach meridianach, to prawie się z niej wióry sypały, tak że w pierwszej chwili myślałem, że wylały lagi. Zrobił się z nich taki gruby kurz. Jestem religijny jeżeli chodzi o ciśnienie, wiec to nie to. Koła zawsze wyważone.
Może to i świetna opona w teren albo na przelot po autostradzie i wtedy 15kkm, ale na asfalt po winylach się nie nadaje. Notabene u mnie wszystkie opony schodzą w mig, dlatego pisałem, że 7tysi z tkc80, to był niezły wyczyn, ale w tym z połowę akurat to była autostrada (1 przelot do polnocnych wloch i 1 na Sardynię). Ot to i cała zagadka
Zylek ten kolega na meridianach lata w terenie jak to się sprawdza ?
Zylek ten kolega na meridianach lata w terenie jak to się sprawdza ?
Nigdy nam się nie złożyło w teren razem, ale idę o zakład, że jest dobry i tam :D Oczywiście opona wówczas byłaby inna.
Prosta sprawa, mieszkam na styku schwarzwaldu, alp i wogezów. 90% jeżdżę po górach. Zakręty, zakręty i jeszcze raz zakręty, w związku z tym hamowanie i przyspieszanie. Jeżdżę dynamicznie, a dodatkowo mam znajomego, z którym czasem jeżdżę a za którym ledwo nadążam. Pewnie zaraz powiecie, że niemożliwe ale gość ma pościerane podnóżki tak że ich prawie niema! Mało, ma pościerane mocowanie podnóżka i to wszystko w NAT. W 3,5kkm motoz adv na przodzie załatwiłem na cacy, z czego może 500 była wykorzystana zgodnie z przeznaczeniem w terenie (FR +IT). Jak była dociśnięta w czarnym lesie, ja na motoz tył i przód a szybki kolega na dunloapach meridianach, to prawie się z niej wióry sypały, tak że w pierwszej chwili myślałem, że wylały lagi. Zrobił się z nich taki gruby kurz. Jestem religijny jeżeli chodzi o ciśnienie, wiec to nie to. Koła zawsze wyważone.
Może to i świetna opona w teren albo na przelot po autostradzie i wtedy 15kkm, ale na asfalt po winylach się nie nadaje. Notabene u mnie wszystkie opony schodzą w mig, dlatego pisałem, że 7tysi z tkc80, to był niezły wyczyn, ale w tym z połowę akurat to była autostrada (1 przelot do polnocnych wloch i 1 na Sardynię). Ot to i cała zagadka
To przy takim uzytkowaniu moze Motoz GPS przod i tyl? Tez zabijam wszybko opony na norweskim asfalcie ale Motozty daja mu rade
Zylek chodziło o opony dunlop meridian. :D
Kolega jeździł na nich w terenie ?
To przy takim uzytkowaniu moze Motoz GPS przod i tyl? Tez zabijam wszybko opony na norweskim asfalcie ale Motozty daja mu rade
Dubel ja nie szukam porady, ale dzięki. Kolega rekja, pytał o Motoz Adv to napisałem, ale się wywiązała burza, że niemożliwe…
Zylek chodziło o opony dunlop meridian. :D
Kolega jeździł na nich w terenie ?
Jak pisałem nie złożyło nam się razem w krzaki = nie mam informacji jak robą meridiany w terenie.
U mnie ma to na SAT być założone, mnie najbardziej RallZ się podobają ale troszkę o szybkie ząbkowanie się obawiam. Trzeba kupić założyć pojeździć i się wszystko wyjaśni.
Bo troche masz niedopasowane opony do stylu jazdy, wirc teudno sie dziwic, ze sie tak szybko koncza…
RedDragon
06.03.2022, 11:31
Witam, Panowie ma ktoś porównanie TKC 80 do Motoz Rall Z zarówno w jeździe w off jak i po czarnym? TKC 80 znam bo mam, ale chciałem coś ostrzejszego w terenie w wersji bezdętkowej.
Pawel_z_Jasla
10.03.2022, 12:38
W mojej ocenie Motoz zdecydowanie lepszy jeśli szukasz czegoś "ostrzejszego" ale Ja nigdy nie miałem najlepszego zdania o możliwościach "offowych" TKC80 więc może nie jestem tu obiektywny ... Miałem Tractionatory Rallz w zmotanej xtz a potem w Xchallengu Deserty i obie oceniam na mocne 4+
Ps.
Oczywiście na czarnym trzeba mieć świadomość do czego te opony służą /szczególnie deserty/
U mnie ma to na SAT być założone...
Przepraszam, co to takiego SAT?
NAT - SAT. Chyba Stara Africa Twin. :haha2:
:dizzy::mur::lol19::rules:
Witam, Panowie ma ktoś porównanie TKC 80 do Motoz Rall Z zarówno w jeździe w off jak i po czarnym? TKC 80 znam bo mam, ale chciałem coś ostrzejszego w terenie w wersji bezdętkowej.
Tkc80 to to zdecydowanie nie sa 😂
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.