View Full Version : Honda CT125 Hunter Cub
https://www.visordown.com/news/new-bikes/new-rugged-honda-ct125-has-name-and-launch-date
Ale mi się taki sprzęt podoba.....
Z4HPttqlsNY
Myślę, że 15 tauzenów będzie kosztować:(
RAVkopytko
24.03.2020, 23:24
Jarek,Masz Pan kupę racji.
Już kiedyś, gdzieś info o tym sprzęcie wstawiałem i Franz wtedy pisał, że to niestety do Europy nie trafi.
Ale w sumie to taki bliźniak SuperCub 125.
https://www.youtube.com/watch?v=NFyH2mJpdUc
NFyH2mJpdUc
Już kiedyś, gdzieś info o tym sprzęcie wstawiałem i Franz wtedy pisał, że to niestety do Europy nie trafi.
Ale w sumie to taki bliźniak SuperCub 125.
Trafi trafi.
CzarnyCzarownik
25.03.2020, 01:48
Nie trafi, tak samo jak Yamaha Tenere 250 :)
Sent from my SM-J600FN using Tapatalk
CT125 to taki komarek...
Monkey to motorynka.
Ct125 ma kopajkę.:bow: Oby nie była tak plastykowa jak super cub. Na razie będzie dostępna tylko w Japonii, w przyszłym roku może zadebiutuje na europejskim rynku...
Zastanawiam się, jak bym (182cm) wyglądał na tym motorku. Chętnie bym zamienił Sh125i na to cudo.
Też bym chętnie zamienił ale 440000 yenów :mur: skutecznie mój zapał studzi.
Czytałem gdzieś, że jeżdżenie z taką skrzynią, a później manualną może sprawiać kłopoty.
Sposób zmiany biegów jest nieco inny od standardowego.
Wolałbym taki jeździk (lub Cub'a, od którego zakupu byłem o krok) z automatyczną skrzynią.
Jeździłem kilkoma półautomatami i nie rozumiem.
Sposób zmiany biegów jest dokładnie taki sam jak w manualu tylko nie używasz sprzęgła. W czym problem?
Uważam że do CT125 to znacznie lepsze rozwiązanie niż klasyczny skuterowy wyjec.
Zmiana biegów 'w kółko' i dodatkowo piętą.
Może wyolbrzymiam, bo do wszystkiego można się przyzwyczaić.
Zrobiłem na takim pół automacie coś ponad 5 tys km w trakcie dwóch wypadów do Wietnamu. Bardzo wygodne rozwiązanie. Proste i niezawodne. Zobaczymy jakie ceny będzie miał ten cab hunter wiosną 2022 na wyprzedaży - o ile oczywiście dożyjemy :)
consigliero
07.04.2020, 20:03
Podoba mi się ta koncepcja, super cub mnie trochę straszył obudowami a ten to pełnym półgębkiem adwenczer
Ładne to to !!
Jeździłem na Filipinach podobną konstrukcją czyli taką Hondą Wave w wersji bardziej off ;p
Honda XRM125. Super kozak !
https://www.hondaph.com/motors?category=underbone
Tylko Honda "Bardziej stylowa": :D
Ciekawe jak rozwiążą temat tylnego siedziska dla pasażera...
Podnóżki są, osłona termiczna też...
Ciekawe jak rozwiążą temat tylnego siedziska dla pasażera...
Podnóżki są, osłona termiczna też...
Nie będzie pasażera tak jak w Cub.
Nie będzie pasażera tak jak w Cub.
To po co podnóżki, hę:p
https://www.zeedparts.com/super-cub-c125/honda-super-cub-c125-black-rear-luggage-carrier-rack-1
axzmLekoA2A
Pasazer siedzi na tej płycie za siodłem kierownika.
No dobrze, w takim razie uściślę - mówimy o rynku europejskim.
Dodatkowo w specyfikacji na stronie Hondy (honda/specyfikacja.de (https://www.honda.de/motorcycles/range/125cc/super-cub-c125/specifications.html)) jest wskazana ilość miejsc dla Cub 125 - sztuk 1.
Na polskiej stronie Hondy (honda.pl (http://honda.pl)) nie ma o tym mowy.
Więc....
Pasażera nie będzie (chyba) na rynek europejski, ale świnię lub dwa prosiaki śmiało można załadować i przywiązać do podnóżków :o
Fajny ten komarek. Kurka wodna silnik klepią w tysiącach sztuk, dużo części też z innych swoich motorków mają....tylko ta cena mocno hamuje przed hitem dekady na rynku małych pierdzipiętów. Junaka można dużo taniej wyrwać.
Africa Twin 125:
https://www.youtube.com/watch?v=NFyH2mJpdUc
NFyH2mJpdUc
https://www.youtube.com/watch?v=pTcQjTC-WGo
pTcQjTC-WGo
Japoński rozumiemy doskonale 😜👍
Ciekawe jak rozwiążą temat tylnego siedziska dla pasażera...
Podnóżki są, osłona termiczna też...
Podobnie jak tu
Na podobnym sprzęcie zaczalem motoryzacje na dwóch
kółkach i prawdopodobne też skończę
aadamuss
17.04.2020, 18:09
Kojarzy ktoś może Yamahę Mate? Można to gdzieś kupic w okolicy ?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Ogólna budowa, demontaż plastkowych osłon itp...
fkHaYqU95qI
Porównanie CT125 Hunter Cub i mniejszej CC110 Cross Cub
1kBUvluEys4
Nadal żadnych oficjalnych info od dilera?
Ktoś coś...?
Japoński rozumiemy doskonale
Przecież zawsze można włączyć polskie tłumaczenie :)
101886
Pytałem telefonicznie w Honda Plaza. Tej wiosny Europa raczej nie zobaczy ww. motorka. :(
Czyżby Trail miał europejską premierę na EICMA 25 listopada?
https://dirtbikemagazine.com/pl/amp/honda-announces-2021-ct125-concept-becomes-reality/
muszel72
17.11.2021, 21:39
Też jestem żywo zainteresowany czy wejdzie na wiosnę czy też nie.
Hunter Cub można (średnio) oficjalnie dostać w UK tutaj:
https://www.sevenseasmotors.com/bikes/
Kolega kupił 2 (czerwoną i taką brązową) i zastanawia się nad trzecią, bo twierdzi, że to dobra lokata kasy (ale on ma dużo kasy i motocykli w tym NAT) ;)
Kilka słow (w oryginale) od niego na temat Hunter Cub:
1st IMPRESSIONS
What was going to be a half hour potter last night around nearly empty New Forest roads near me turned into an 80km run that saw me take in some forest roads I had genuinely never ridden, a few miles of (quiet) A road, a short stint of uphill dual carriageway and even a forest car park 'off road' section. This morning I zig zagged the HC across to Sammy Millers and back for the Royal Enfield 120 years meeting, pretty much all of it on 30 & 40mph restricted forest roads but this time with some other road users thrown in.
I'll get performance out the way first of all; there ain't any :D, or at least in running in mode there isn't. It's make sticking to the 30's and 40's around the forest pretty easy but the few miles I've done at national speed limits, even as I've tweaked my self imposed top gear limit up to 45mph, had someone sat up my chuff. Hopefully I'll see 50mph+ cruising speed once ran in which should help on any A roads I blunder onto by mistake. It's nippy enough from pull away and a snick down to third was all that was needed on even one or two steepish hills in the forest speed limits but I'm expecting long 'faster' uphills to be challenging. I can't wait to get the running in finished with. 1.5 / 5 so far
It's actually quite roomy and, at least for the short stints I've done so far, perfectly comfortable. The seat seems to have a good blend of firm but forgiving with room to move back and forward a little, the suspension is soft and forgiving, even of most of the forest pot holes and the controls are as light and slick as you would expect of Honda. At first the heel part of the gear change and the kickstart did foul the rear of my boots but once I got used to it I found foot positions that were comfortable that didn't connect and that still allows enough wiggle room. The soft suspension does make it a little pogo-ey on bumpy roads but better that than jarring IMO so overall comfort gets a 3.5 / 5 so far
The brakes seem very well suited to the bike, rear needs a hefty hoof to lock (no ABS) but the pedal, now adjusted to be right under my toe, has plenty of feel so locking on gravel or wet roads (even on brand new tyres) has so far been deliberate. The front is a little soft but has good feel and the ABS seems to cut in very late, I even managed teeny stoppies when I spent five minutes checking brake action and tyre grip. 4/ 5 from me.
Handling is hilariously light :D. The route I took this morning has lots 90 degree bends and a few triple corner sections and I found myself bobbing and weaving about as I turned in too soon, way, wayyyy too soon, corrected, then back in again. The steering only requires the merest hint and it turns although I wasn't able to invoke any stability by wiggling the bars, even at a heady 45mph on a bumpyish section. The IRC 'adventure' pattern tyres seems fine so far although I've not been pushing them as only just worn the bobbles off the mid section, they're 80/90 and 90/90 17's so, along with the light weight and steering, contribute to the overall handling characteristics and I'm sure will be fine. 3/5 with I'm sure more to come once I get used to it
Off road (okay 5 minutes in a gravel car park with a muddy bank in the middle) - suspension is cushy enough and had enough travel to clear reasonable bumps, tyres not really suited to wet conditions but were okay, easy to control back end when locked, on gravel at least and I could see it doing easy off road sections nae bother. I even managed a few doughnuts in the deserted car park, not sure it will be able to brake traction on a dry tarmac though so will restrict such antics to 'off road' for now. The standing position, as is most of the bike in reality, isn't really suited to anything other than gravel tracks as the bars are bit too close to my body. 3/5 hopefully another half a point with the trail tyres fitted that I have coming.
Other; fit and finish looks very good, lots of nice little details and the motor and gear box feels spot on, smooth, quiet and willing. Didn't take long to get used to the heel & toe and auto clutch, even allows a little blip on downward changes when necessary. In reality, it will spend most of it's time in 4th on the road with 1st only needed when pulling away from a standstill, even then 2nd will do unless uphill or a nippy pull out needed. I didn't fully fill the tank when I first got it (only had a couple of litres in a can) so can't report on mpg yet but I brimmed it when it went down to one blob on the fuel gauge today (only 3.8 litres so probably a little pessimistic, I don't know whether there is a fuel warning light as manual is in Japanese!) so will check when I next brim it, could be my first three figure mpg bike, at least while running in.
Early likes; it is most definitely fun, it is most definitely a Honda, brings lots of enquiries and questions when parked up, ride quality is better than I expected, auto clutch & gearbox combo is definitely better than I expected (but then Honda have built a few!), brakes spot on, no side stand cut out switch to have to disable, no ABS on rear brake
Early dislikes; speedo can't be changed to mph, has too little info (speed, odo, two trips, fuel gauge) and is too dim in sunlight, a clock would have been nice at least. Wider than I thought it would be, particularly the back end where the rack is too big and the exhaust offset to the right further than it's needs to be. Lots of plastic which I think will suffer, at least in my hands, off road. Makes a Himalayan seem quick, will I really get into the ultra slow biking thing? .......... but that's me rather than the bike.
................. and the brown is really growing on me, it may even be the fastest colour :D
https://i.postimg.cc/k47KkD7W/tubes-JPG-10c147efd0de503fdcb8160281dec8b0.jpg
Honda CT90 i Trail 125, pod górkę trochę mocy brakuje :)
Geb_QFxp_hs
W USA jest sporo ludzi, którzy jeżdżą seriozne wycieczki na TW200.
trochę off ale małe pojemności mają coś w sobie. pozwalają cieszyć się widokami i naprawdę delektować się jazdą. oczywiście - ktoś powie, że trza być skończonym dziadem, żeby w porywach jechać 80kmh... być może. to na pewno nie dla każdego.
syncronizator
21.11.2021, 18:58
Bardzo fajny sprzęt.. prawie jak mój Sachs Madass:
https://www.youtube.com/watch?v=CUxOQg9-DKU&t=5s
CUxOQg9-DKU
CzarnyEZG
22.11.2021, 07:11
W USA jest sporo ludzi, którzy jeżdżą seriozne wycieczki na TW200.
trochę off ale małe pojemności mają coś w sobie. pozwalają cieszyć się widokami i naprawdę delektować się jazdą. oczywiście - ktoś powie, że trza być skończonym dziadem, żeby w porywach jechać 80kmh... być może. to na pewno nie dla każdego.
A ja się zakochałem w takim jeżdżeniu dzięki turlaniu się z żoną i jej 125 ccm.
80 km/h, boczna droga luz...
Mi bardzo się taka koncepcja jazdy bez napinki podoba, dlatego kupiłem wersję 300 ccm tego mopeda
Mi bardzo się taka koncepcja jazdy bez napinki podoba, dlatego kupiłem wersję 300 ccm tego mopeda
Pokaż!
Gdzie zanabyłeś?
muszel72
23.11.2021, 12:07
Łon gada o 300Rally:)
Nawet nawet:
111629
111630
111631
111632
przemo77390
26.11.2021, 05:50
Nawet nawet:
111629
111630
111631
111632
Ile to to kosztuje i gdzie u nasz w kraju do nabycia
Nigdzie. I Honda nie ma w planie oferować tego w EU.
Nigdzie. I Honda nie ma w planie oferować tego w EU.
A ja wyczytałem w necie, że Honda ma wypuścić na rynek europejski Hondę CT150, silnik chłodzony cieczą, trochę inna rama. Wyglądem ma nie odbiegać od CT125 Hunter Cub.
To plotki wypuszczone przez Japońców z young-machine na początku roku. Oparte na renderach 125 przerobionych na 150.
https://lh3.googleusercontent.com/-aw6CN7azseI/YMwyHwS2ryI/AAAAAAAACDM/ZkXmht4b_qU5W09U0qGGljs4FsaACV9MgCLcBGAsYHQ/s1600/1623994908312752-2.png
Widzisz tam chłodzenie cieczą? W US 125 kosztuje kole 4000$ czyli u nas spoko koło 20000 pln. Przy 150 ccm u nas już wymagane prawko a za parę szelestów więcej mamy 390 ADV.
przemo77390
26.11.2021, 08:45
Nigdzie. I Honda nie ma w planie oferować tego w EU.
Słaby ten nasz rynek.
Swoją drogą przy 4 koła USD to wydaje mi się że nie zdobyłaby u nas mega popularności.
Dla tych co chcą jeździć na kat. B to jeszcze może, choć jakiś skuter 125 mógłby okazać się lepszym (tańszym) rozwiązaniem np. SH125 ale Ci na kat. A to lepiej dołożyć i mieć uniwersalnego osła jakim pozostaje CRF300L
Do tych $4000 to jeszcze podatek trzeba dodać. Więc będzie bliżej $4500
muszel72
26.11.2021, 09:22
Może nasz Karol z HPlaza ma już jakieś wieści po targach.
przemo77390
26.11.2021, 09:55
Nigdzie. I Honda nie ma w planie oferować tego w EU.
Do tych $4000 to jeszcze podatek trzeba dodać. Więc będzie bliżej $4500
No to za taki pieniądz to się tak średnio robi - no chyba że ktoś ma nadmiar i może sobie pozwolić na nieskończoną ilość zabawek w garażu
Fajny ten komarek, ale trochę za drogi, to ja już wolałbym dołożyć parę złotych i kupić Crf300L.:)
Czy coś się zmieniło w sprawie CT 125? Będzie oferowana na rynku UE czy dalej Brukselska nierządnica blokuje.
Czy coś się zmieniło w sprawie CT 125? Będzie oferowana na rynku UE czy dalej Brukselska nierządnica blokuje.
Pytałem w marcu 2023 w salonie w Warszawie. Nie ma żadnych wieści by ct125 miała być w europejskoej ofercie. Nie jest to wina Unii tylko decyzja dystrybutora na EU. Ten sam silnik masz w supercub, który jest w ofercie. Ja ogarniam import prywatnie, jak sprzęt będzie w domu to się pochwalę, ale to raczej wiosną 2024 😜
muszel72
20.05.2023, 18:11
I ogarniasz tylko sobie?:vis::)
Jeden sprzęt mój, drugi jest także członka FAT :) Sprzęt już mam kupiony, teraz montują mi osprzęt. Moto będzie garażowane przez pół roku u kumpla w Tajlandii. Wysyłkę zrobimy w grudniu. Pewnie koło marca cały cyrk się zakończy. Wtedy będzie też znany realny koszt całej zabawy. Jeśli ścieżka będzie sprawdzona, to będę w stanie pomóc ogarnąć zamówienia innych chętnych.
A. Dopiął swego jak widzę.
Kubicuję :)
Cholera, sam bym kupił CTka.
Powiedz mi, jak na razie kształtują się koszty?
NaczelnyFilozof
23.05.2023, 19:59
Cholera, sam bym kupił CTka.
Ja bym kupił "zwykłego" Super Cuba 125 ale podaz uzywek zerowa :D
poszukasz to się znajdzie Naczelny, ale cena to koło 18-19k. była jakiś czas temu na olx.
18.000 kosztuje nowa w salonie.
Te na OLX, to w większości oferty dilerów.
Używek praktycznie brak.
teoretycznie, praktycznie :D
https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quady/oferta/honda-c-honda-supercub-125-super-cub-c125-2019-ID6FwPfj.html
Jeden sprzęt mój, drugi jest także członka FAT :) Sprzęt już mam kupiony, teraz montują mi osprzęt. Moto będzie garażowane przez pół roku u kumpla w Tajlandii. Wysyłkę zrobimy w grudniu. Pewnie koło marca cały cyrk się zakończy. Wtedy będzie też znany realny koszt całej zabawy. Jeśli ścieżka będzie sprawdzona, to będę w stanie pomóc ogarnąć zamówienia innych chętnych.
Nie ukrywam, że jestem bardzo zainteresowany zakupem Hondy CT125. Możesz już teraz podać orientacyjny koszt operacji sprowadzenia tego sprzęta do PL?
Nie ukrywam, że jestem bardzo zainteresowany zakupem Hondy CT125. Możesz już teraz podać orientacyjny koszt operacji sprowadzenia tego sprzęta do PL?
Spodziewamy się kwoty ok 20 KPLN. Sam motocykl to ok 12 KPLN, do tego kilka akcesoriów (bagażniki i inne duperele) + garażowanie 6 miesięcy i ogarnianie lokalnych spraw (zakup, rejestracja, logistyka) ok 2 KPLN + wysyłka do Polski we współdzielonym konterzene + opłaty portowe (3-5 KPLN, ceny są różne).
Innymi słowy: to nie będzie jakaś mega okazja cenowa. Ale innej drogi nie ma jak sprowadzanie z USA/AUS/Azji.
NaczelnyFilozof
30.08.2023, 08:05
Będzie Zongsen Yemi :)
lyG2XEtex2s
Jeszcze nie ma w katalogu producenta ale juz robią "kopie" supercuba ;-)
Będzie Zongsen Yemi :)
lyG2XEtex2s
Jeszcze nie ma w katalogu producenta ale juz robią "kopie" supercuba ;-)
Jeśli pojawi się w PL pod marką i dystrybucją np. Rometa to będzie ciekawa opcja. Wtedy się okaże, na ile Honda jedzie na sentymencie do modelu a na ile na realnej potrzebie rynku na takie dwa koła. Aha, model nazywa się Yemi a producent to Zonsen. Tutaj więcej fotek https://www.facebook.com/ZonsenMotorcycles/
Yamaha PG1 - kolejne jeździdło w stylu Hondy CT125. Ciekawe że w Tajlandii ustawili bardzo konkurencyjną cenę ok 49 tys batów, to jest ok 30% taniej niż liczy sobie Honda (wiosną płaciłem 89 tys bat).
https://www.youtube.com/watch?v=hfhEtdPFAq8
Co na to Yamaha Motor Poland ? Ogarną temat czy oleją - jak myślicie ?
muszel72
15.12.2023, 20:24
Potrzebuję takie dwie:):D
A teraz kawałek historii i tym jak zaczęła się historia Hondy Trial. Polecam wywiad z Herb Uhl, skromnym sprzedawcą motocykli w USA, który w latach 60tych XX wieku dostrzegł potrzebę rynkową i przerabiał zwykłe Hondy Cub na wersje terenowe. To on zainspirował Hondę by rozpocząć produkcję Hondy Trial.
https://youtu.be/JZ0Ig8kxXBQ?si=7I1eUPo5lNJNug2L
Lampa piękna w swej brzydocie.
Ewolucja modeli cub
https://global.honda/en/Cub/models/
RAVkopytko
31.08.2024, 12:10
Elo Specjaliści od małych scramblerów ;)
Byliśmy w Albanii na początku maja.
Dużo osób tam jeździ na czymś pododbnym do PG1 ale o wiele starszym ,też to jest jakaś Yamaha i teraz bomba ,to jest napędzane wałem :)
Szukałem i nie znalazłem. Co to jest za model ?
yamaha Qt 50 ?
Kiedyś młodemu szukałem pierdzipięta i kumpel dał mi się karnąć zoomerem.
consigliero
31.08.2024, 15:07
Elo Specjaliści od małych scramblerów ;)
Byliśmy w Albanii na początku maja.
Dużo osób tam jeździ na czymś pododbnym do PG1 ale o wiele starszym ,też to jest jakaś Yamaha i teraz bomba ,to jest napędzane wałem :)
Szukałem i nie znalazłem. Co to jest za model ?
Może Yamaha townmate t80
RAVkopytko
02.09.2024, 09:22
Dziękuję,
Marek, to właśnie takie cudo :D
consigliero
02.09.2024, 12:33
Wydaje mi się że też to widziałem w tamtych rejonach i poszukiwałem już tą informację wcześniej
Tadam ! Oto są, pierwsze dwie CT125 w Polsce. Zielona kolegi Artura, czerwona moja. Obie już grzecznie zarejestrowane w Polsce. Pierwsze kilometry za nami.
https://photos.app.goo.gl/AK8NGCHwAiJ5pC9ZA
Pewnie zapytacie, co, jak za ile, itd. No, tanio to nie wyszło. Sam motocykl kosztuje ok 10 tys PLN. Dodatkowe akcesoria w przypadku mojego to dodatkowe 3 tys PLN (kompletne zawieszenie od YSS). Magazynowanie w Tajlandii (minimum 6 miesięcy), rejestracja, derejestracja, transport morski, tłumaczenia, cło i VAT, badania techniczne, rejestracja w PL, ubezpieczenie OC to kolejne 12 tys PLN. W sumie 25 tys PLN.
Czy można taniej ? Można kupić gołego i sprowadzać akcesoria osobno, ale wtedy przesyłki i cło i tak dojdą ale później. Można znaleźć tańszy transport (np. demontując mocniej motocykl) ale by to zrobić, trzeba by być na miejscu. My wszystko wykonywaliśmy zdalnie korzystając z pomocy mojego przyjaciela, który tam mieszka i pracuje.
Jeśli ktoś jest chętny by kupić sobie takie coś, to proszę dajcie znać na priva. Jak zbierze się kilku chętnych, to może uda się zrobić tańszy transport. Wtedy ocenicie czy warto się w to bawić.
Pięknie. W końcu się udało. Gratulacje.
Gratulacje, to jest godny następca mojego Wave. Mam nadzieję, że kiedyś uda się takiego upolować. Kojarzę, że gdzieś w Holandii ktoś je sprowadza i sprzedaje.
Ale z Ciebie gość. Gratulacje!
Ale z Ciebie gość. Gratulacje!
A dziękuję. Raczej myślę że jestem jebnięty ;)
Gratulacje, choć pozycja raczej jak na psie (sorry).
U nas w UK sprowadzają to za jakieś 5000 - 5500 GBP (w standardzie czyli bez dodatkowych akcesoriów) czyli cenowo prawie podobnie
Plus taki, że nie czekasz 6 m-cy (rozumiem, że chodzi o to aby nie było 'nowe' ;))
Gratulacje, choć pozycja raczej jak na psie (sorry).
U nas w UK sprowadzają to za jakieś 5000 - 5500 GBP (w standardzie czyli bez dodatkowych akcesoriów) czyli cenowo prawie podobnie
Plus taki, że nie czekasz 6 m-cy (rozumiem, że chodzi o to aby nie było 'nowe' ;))
Tak. Chodzi o to by pojazd był uznany za używany. Wtedy nie trzeba robić tzw indywidualnego dopuszczenia. Można kupić nowy i zrobić procedurę dopuszczenia ale sam tego nie testowałem więc nie chcę się wypowiadać.
muszel72
12.09.2024, 11:35
Gratki ale drogo w ch...
Gratuluję i podziwiam za determinację.
Piękne motorki.
Oby sprawiały wiele radości :Thumbs_Up:
Wystarczy dwóch wariatów i oto skutki:haha2:
Wielki podziękowania należą się Michałowi za ogarnięcie całego tematu. Bez niego nic bym nie zdziałał. Byłem tylko gościem, który robił przelewy i wybrał sobie kolor.
Ponieśliśmy trochę kosztów, które były niepotrzebne. Moim zdaniem najlepszą opcją jest połączenie sprowadzenia motorka z wycieczką do Tajlandii. Wtedy można zaoszczędzić parę groszy. Osobom z południa Polski pewnie taniej byłoby także odebrać motor w Słoweńskim porcie Kopr.
Mina pani z wydziału komunikacji po zobaczeniu tajskich "robaczków" w dowodzie rejestracyjnym bezcenna:D
Ja jeszcze pomęczę się z zarejestrowaniem moplika na indywidualne tablice. Dzięki MIKI!
Niestety GO HUNT zajęte. Gdyby ktoś miał propozycje, to chętnie to przemyślę.
GO LAS, GO NIEC GO 2SLOW GO CHILL GO CT125
No dobra dobra ale zeznawać jak to lata.
wystarczy dwóch wariatów i oto skutki:haha2:
Wielki podziękowania należą się michałowi za ogarnięcie całego tematu. Bez niego nic bym nie zdziałał. Byłem tylko gościem, który robił przelewy i wybrał sobie kolor.
Ponieśliśmy trochę kosztów, które były niepotrzebne. Moim zdaniem najlepszą opcją jest połączenie sprowadzenia motorka z wycieczką do tajlandii. Wtedy można zaoszczędzić parę groszy. Osobom z południa polski pewnie taniej byłoby także odebrać motor w słoweńskim porcie kopr.
Mina pani z wydziału komunikacji po zobaczeniu tajskich "robaczków" w dowodzie rejestracyjnym bezcenna:d
ja jeszcze pomęczę się z zarejestrowaniem moplika na indywidualne tablice.
Niestety go hunt zajęte. Gdyby ktoś miał propozycje, to chętnie to przemyślę.
Go las, go niec go 2slow go chill go ct125
g0 2hell
g0 onies
g0 000g
Na razie 80 km/h osiągnięte. Ale mój na dotarciu, więc...Moim zdaniem v-max. może być ciut mniejsze, niż w sh125i. Zawias z przodu nie robi, albo robi, jak w skuterze. Tył w oryginale jest ok. Potrzebuję czasu, aby się przyzwyczaić do tej skrzyni biegów. Szkoda, że nie ma wyświetlacza biegu. Dobra pozycja nawet dla gościa 180 cm.
Wystarczy dwóch wariatów i oto skutki:haha2:
Wielki podziękowania należą się Michałowi za ogarnięcie całego tematu. Bez niego nic bym nie zdziałał. Byłem tylko gościem, który robił przelewy i wybrał sobie kolor.
Ponieśliśmy trochę kosztów, które były niepotrzebne.[...]5
Dla mnie udział Artura był decydujący. Nie wiem czy bym się zdecydował robić cały ten cyrk tylko dla siebie. A tak, jak jest dwóch wariatów to zawsze raźniej ;) A najlepsze jest to, że poznaliśmy się osobiście dopiero w dniu odbioru moto z magazyny celnego :) Podziwiam Artura, że zaufał i wpłacił kasę w ciemno jakiemuś nieznanemu gościowi w Tajlandii.
Mieliśmy chyba trzy potknięcia:
- najpierw moto dostało próbne tablice (czerwone) i stało na nich 3 miesiące. Zupełnie niepotrzebnie, bo tylko normalne tablice powodują jakby faktyczną rejestrację w Tajskim systemie. Czyli tu straciliśmy prawie 3 miesiące zbędnego czekania.
- zrobiliśmy tłumaczenie papierów w Tajlandii na angielski. Zupełnie zbędnie, a to wydatek 600 zeta. Wydział komunikacji w PL chce tłumaczenia z oryginału. Mamy już namiary na tłumacza przysięgłego na Polski w kraju. Ogarnięte tłumaczenie w tydzień razem z wysyłką dokumentów kurierami za ok 500 zeta.
- pakowanie moto. Tajowie zdjęli lusterka, ale widać że można by jeszcze zdjąć kierownicę (lub ją położyć) i wtedy zyskać z 20 cm na wysokości. Czy to by zmieniło cenę transportu dramatycznie ? Pewnie kolejne kilkaset PLN do odzyskania.
- akumulatory zostały odłączone (wymóg transportowy) i wyjęte. Musieliśmy kupić nowe (ok 100 pln sztuka). Może wystarczyło by je tylko odłączyć ?
Myślę, że optymalna ścieżka jest taka:
- kupić i zarejestrować moto na mojego kumpla w Tajlandii i niech stoi z 5 miesięcy u niego
- pojechać do Tajlandii, pojeździć 2-3 tygodnie na własnym moto, zwiedzić kraj
- dokupić i zamontować samodzielnie gadżety
- wyrejestrować moto
- pojechać do magazynu w Bangkoku i dopilnować pakowania
-
RAVkopytko
13.09.2024, 10:47
Gratulacje.
Takich Jebniętych Gości to ja szanuję :brawo::brawo::brawo:
consigliero
13.09.2024, 13:05
To gdzie je można zobaczyć na żywo ?
To gdzie je można zobaczyć na żywo ?
Zasadniczo tli się pomysł na śląskie ognisko w przyszłym tygodniu.
Być może uda mi się spędzić przyszły tydzień między Katowicami a Częstochową.
Więc mógłym wrzucić na busa motorek i miałbym się czym po okolicy kręcić w wolnych chwilach. Dam znać, jeśli pogoda pozwoli i coś się wykluje z tego pomysłu...
(...) Gdyby ktoś miał propozycje, to chętnie to przemyślę.
GO LAS, GO NIEC GO 2SLOW GO CHILL GO CT125
GO WILD, GO WOOD, GO SHUT - trochę pasuje :)
Ew. GO 1MOA - trochę skomplikowane, ale chodzi o średnie odchylenie punktu trafienia o Max. 1 minutę kątową od celu (na 100m to jakieś 2,9 cm - na granicy rozrzutu samej broni - "koniczynki" można na tarczy wycinać...). Taki cel celów...
EDYTA: GO 2HUNT ???
Gratki i tutaj !
g0 0wno
rzecz jasna :D
podziwiam determinancję :D
muszel72
14.09.2024, 13:58
2,91 to jest na 100 yardów. :)
2,91 to jest na 100 yardów. :)
Kolega się czepia - wobec wymiarów CT125 z Kierownikiem oraz osiąganych prędkości - to bez znaczenia...
A nie - to chyba nie w tym kontekście... :) :) :)
Dzięki za sprostowanie - nie dopatrzyłem.
Artek - Docieraj ! :at:
Docierane :)
Bardzo fajne wozidełko.
To gdzie je można zobaczyć na żywo ?
Jutro od rana chcę pojeździć asfaltowo-rekraacyjnie po czerwonej linii.
consigliero
20.09.2024, 09:57
Skąd dokąd jedziesz ?
Teraz zamek Olsztyn. Następnie kierunek pd. wschód. Pilica, Wolbrom, Skała
Artek, skąd jesteś? Dało by radę się złapać w jakiś dzionek oblukać to cudeńko?
consigliero
20.09.2024, 12:08
Może innym razem się uda, albo jak będziemy wiedzieć gdzie to możemy podjechać
Dzisiaj docieram po tej trasie, którą wrzuciłem wcześniej. Nocuję w Siewierzu i jutro przed południem jadę do domu busem na zachód. Potem raczej będę niedostępny.
Krótka recka po 600 km...
Hunter miał mi zastąpić lukę w garażu po skuterze sh 125i, w którym irytował mnie brak kopajki i wiecznie zasyfiony filtr powietrza po moich bezdrożach. Ale skut był naprawdę świetny! Gdybym mieszkał w mieście to pewnie do dzisiaj bym nim jeździł.
Mam 180 cm wzrostu i trzymam 80 kg wagi. Siedzę na motorku na samym końcu siedzenia. Układ dźwigni biegów i kopajki nie pozwala na swobodne przesuwanie stóp na podnóżkach. Prawa noga przesunięta do tyłu-naciskanie kopajki podczas jazdy. Po dłuższej jeździe mam potrzebę rozruszania kolan. W skuterze można było mieć kilka pozycji. W CT tylko jedna pozycja na nogi.
Słaba widoczność w okrągłych lusterkach. Spróbuję założyć od crf1000.
Edit: lusterka od crf1000 pasują i wreszcie duzo widzę z tylu.
Silnik lekko dychawy, ale jakoś jedzie... Komfortowa prędkość licznikowa między 60-85. Powyżej już się mocno męczy. Sh 125 radził sobie lepiej. Nie dziwię się, że często huntera przerabiają na 148 ccm. Spalanie poniżej 2l na setkę przy dynamicznej jeździe. Skrzynia biegów wymaga długiego czasu na naukę. Ale już sobie radzę. Silnik cichy przy normalnej jeździe, trochę metalicznie szumi. Słychać też łańcuch. Skut tego nie miał, ale kręcił się nonstop w wysokich obrotach-kwestia do przyzwyczajenia. Pali na pycha, z kopajki i na rozrusznik! Bomba! Światła mijania po regulacji takie sobie. Spodziewałem się czegoś duuużo lepszego z lampy LED. A tu jest poniżej przeciętnej. Drogowe już lepiej, bo świecą razem z mijania.
Zawieszenie takie se. Tył komfortowy, ale przód to tragedia. Coś tam niby pracuje, ale kierownica sztywno przykręcona do półki wali po łapach. Hamulce bardzo dobre, czuć pracę abs z przodu.
Platforma ct 125 jest podobna do dax i super cub. Zachęcam do spróbowania tych motorków. Można się pokusić o stwierdzenie, że monkey to motorynka. A hunter cub to komarek. Szkoda, że u nasza motoryzacja nie poszła w tą stronę.
Mnóstwo ludzi zwraca na ten motorek uwagę. Spotkałem się z wieloma pozytwnymi reakcjami na mieście od innych motocyklistów, młodzieży, starszych panów i kobiet w ciąży:haha2:
Hej! Ja tylko chciałem zameldować, że dołączyłem do grona posiadaczy motocykli, których kupowanie nie ma sensu :D
Ale CT? Czy małpa?
Pokaż!
Hej! Ja tylko chciałem zameldować, że dołączyłem do grona posiadaczy motocykli, których kupowanie nie ma sensu :D
Hej ! Nie tylko Ty... Od lipca ujeżdżam taką... "Bestię" :)
Pochwal się swoją Maupą...
Ale narobiłem bigosu, chciałem się pochwalić a tu zaraz będzie wątek o wszelakich małych pierdopędach. Sorki, założę nowy wątek o małpie.
szynszyll
29.01.2025, 05:33
wiem, ze nie honda ale suzuki tez ma swojego cudaka ze smieszna wajcha od skrzyni biegow - tu 'drobna' przerobka na ADV - ostatnie zdjecie to sytuacja wyjsciowa w malowaniu baja - bongo :D
muszel72
29.01.2025, 16:23
Jest niezły ale to 150 więc nie ten klient.
Rozglądam się za wskaźnikiem biegów do małego łowcy.
JAPAŃski najdroższy, ale sensownie wygląda.
https:/www.webike.fr/products/25995101.html?tld=ie
08E72-K0F-JF0 dla silnika JA65.
szynszyll
01.02.2025, 09:53
Rozglądam się za wskaźnikiem biegów do małego łowcy.
JAPAŃski najdroższy, ale sensownie wygląda.
https:/www.webike.fr/products/25995101.html?tld=ie
08E72-K0F-JF0 dla silnika JA65.
jak to jest dedykowany OEM to bierz bez wzgledu na cene. z tymi uniwersalnymi jest cyrk i zestroic to-to jest mocno irytujace i nie zawsze sie udaje. ja sie juz kilka razy poddalem walczac z tymi 'samouczacymi' sie cudami z AlliEx
Wyszły ze sklepu webike oryginalne wskaźniki biegów:o sie spóźniłem.
ALE modele huntera z silnikiem JA65 już są przygotowane pod prosty (akcesoryjny) wskaźnik biegów.
Pozostaje zbudować instalację i wrzucić jakiś czujnik z ryżu za kilkadziesiąt złotych.
12fyM9zrroE
Dobry wieczór, mam pytanie.Mam możliwośc zakupu Honda CT 125 huntercub. Co jest potrzebne aby pojazd zarejestrowac w Polsce? Czy umowa kupna jest wystarczająco aby dostac Polskie blachy rejestracyjne?
Pozdrawiam.
Cześć.
Musisz podać wiecej danych:)
Z jakiego rynku? Używka?
Dobry wieczór, mam pytanie.Mam możliwośc zakupu Honda CT 125 huntercub. Co jest potrzebne aby pojazd zarejestrowac w Polsce? Czy umowa kupna jest wystarczająco aby dostac Polskie blachy rejestracyjne?
Pozdrawiam.
My (z Arturem) mamy doświadczenie z rejestracją pojazdu jako używany.
Potrzeba była:
- umowa (może być dwujęzyczna, polsko-jakaś tam)
- oryginał dowodu rejestracyjnego (+ tłumaczenie przez przysięgłego tłumacza jeśli nie jest to coś typowego czyli dokumenty np z Niemiec).
- dokumenty celne (jeśli pojazdu z poza UE)
- Wykonane badanie techniczne, pierwsze w kraju.
No i chyba nic więcej....
Jeśli pojazd z unii to musi być wyrejestrowanie w kraju zakupu.
Pojazd juz się znajduje w europie tylko trzeba zarejestrowac, czyli umowa sprzedaży po polsku nie jest wystarczająco ?
Pozdrawiam.
Był zarejestrowany w Europie?
Jeśli tak, to zależnie od kraju tlumaczenia (i oryginały) dokumentów z urzędu zarejestrowania/wyrejestrowania.
Jeśli nie:
Dokumenty z odprawy celnej, przegląd w Pl, tlumaczenia dowodu rejestracyjnego z kraju pochodzenia.
A tak z ciekawosci:) JA65 czy JA 55. Różnią się na pierwszy rzut oka filtrem oleju w silniku z prawej strony (dekielek okrągly na 2 śrubki klucz 8).
Pokaż go! Skąd jesteś:)
Pojazd juz się znajduje w europie tylko trzeba zarejestrowac, czyli umowa sprzedaży po polsku nie jest wystarczająco ?
Pozdrawiam.
Co to znaczy "znajduje się" ? Ważny jest stan prawny a nie sam fakt, że pojazd fizycznie jest na terenie UE. Był zarejestrowany u UE ? Jeśli tak, to Artek napisał co potrzeba. Jeśli pojazd nie był nigdy zarejestrowany, to musisz mieć te papiery które ja spisałem.
A jak nadal nie jesteś pewny, to złóż wizytę w lokalnym wydziale komunikacji.
Z racji, że nie każdy ogarnia biegi w hunterze (są w kółko) postanowiłem zamontować wskaźnik biegów.
Oryginalny kosztuje ponad 600 złociszy. :dizzy: a akcesoryjne np. kitaco ( też fajne) także worek sałaty :dizzy:
Zakupiwszy najtańszy wskaźnik z ryżu i dwie wtyczki ( max. 30 zł) zmontowałem naprędce prostą instalację.
Oryginalny czujnik biegów biegów w motorku już jest przygotowany do takiego upgrejdu.
arhYc8SOFDU?
Ale jak to, że w koło są biegi?
W senise, że np. z 5 na luz i od nowa?
Tak jakby.
Biegi 1,2,3,4 zmieniasz naciskając dźwignię palcami w dół.
Redukujesz biegi podczas jazdy 4,3,2,1 naciskając piętą w dół.
Jedziesz na 4 biegu. Zatrzymujesz się. Jedno kliknięcie w dźwignię palcami w dół i znów masz luz.
Hunter ma 4 biegi.
Podczas jazdy nie możesz wrzucić z 4 na luz. Jeśli podczas szybkiej jazdy na 4 biegu wciśniesz palcami dżwignię w dół to tylko rozłączysz sprzęgło.
Dźwignia palce-pieta. Skrzynia sekwencyjna, czyli podczas jazdy jedna czynność stopą zmienia jeden bieg.
To dotyczy wersji JA65 (nowszej). Starsza wersja JA55 nie miała możliwości wrzucania z 4 na luz po zatrzymaniu.
Generalnie jest to bardzo fajne rozwiązanie w połączeniu ze sprzęgłem odśrodkowym. Ale trzeba się do tego przyzwyczaić. Najgorzej mają młodzi jeźdźcy, kobiety i starsi "wychowani" na demoludach:lol8:
'
Wydaje się cieżkie do ogarnięcia.
Ale skoro piszesz, że fajnie to działa to pewnie tak jest.
Ja mam tą starszą (JA55 z 2021) i biegi tutaj nie działają w kółko i żeby boło jeszcze ciekawiej to działaja w odwrotnym kierunku. to znaczy piętą wbijamy biegi do góry a palcami jest redukcja.
NaczelnyFilozof
03.03.2025, 08:46
Tak jakby.
Biegi 1,2,3,4 zmieniasz naciskając dźwignię palcami w dół.
Redukujesz biegi podczas jazdy 4,3,2,1 naciskając piętą w dół.
'
Tak samo jak w tych wszytskich "chińskich" kopiach SuperCuba ;-)
Po trzech latach jazdy na tej skrzyni i jak się juz człowiek przyzwyczaji zmieniać biegi w drugą stronę, to nie można jezdzić na "normalnym motocyklu" bo rozwalimy skrzynie biegów albo spowodujemy wypadek :Sarcastic: Biegi akurat zmieniamy intuicyjnie i jak od kolegi zabrałem na test RoyalEnfielda to łapałem się na tym że zamiast zmieniać biegi do góry to redukowałem je w dół :Sarcastic:
Ja mam tą starszą (JA55 z 2021) i biegi tutaj nie działają w kółko i żeby boło jeszcze ciekawiej to działaja w odwrotnym kierunku. to znaczy piętą wbijamy biegi do góry a palcami jest redukcja.
O Jesu...:D też fajnie:D
Ścigasz się Andrzeju?:webers:
Możesz zapalić swojego na pycha?
Generalnie posiadając kilka motorów lub nawyki z poprzednich jest przez chwilę trudniej to ogarnąć. Tak, jak i brak klamki sprzęgła. Ale jak się słucha silnika to idzie to bardzo sprawnie po kilkunastu skrzyżowaniach na mieście. Siostrzeniec 12-letni, który nigdy nie jeździł na motorze ogarnął to w 5 minut. Mój ojciec miał jawkę pancerkę i wsk, więc po chwili już wiedział o co chodzi.
Sprzęgło odśrodkowe zawsze jest naszym przyjacielem;)
Ale faktem jest jest to co napisał "nasz smokers":cool: : po przesiadce z huntera na "normalny" motor trzeba uważać :oldman:
Z mojego doświadczenia to trochę jak przesiadanie się między samochodem z manualną i automatyczną skrzynią w samochodzie. Odruchy działają.
Chyba tylko raz w życiu odstawiłem figurę, że po przesiadce z wave na XCh przy dynamicznym przyspieszaniu zredukowałem zamiast wrzucić wyższy bieg.
Zdecydowanie więcej godzin mam w ostatnich latach wyjeżdżone na Wave niż pozostałych motocyklach, bardzo udany piardzipęd. Hunter podoba mi się jeszcze bardziej i ciągle mam nadzieję, że kiedyś uda mi się go upolować :)
NaczelnyFilozof
03.03.2025, 10:54
Z mojego doświadczenia to trochę jak przesiadanie się między samochodem z manualną i automatyczną skrzynią w samochodzie. Odruchy działają.
Chyba tylko raz w życiu odstawiłem figurę, że po przesiadce z wave na XCh przy dynamicznym przyspieszaniu zredukowałem zamiast wrzucić wyższy bieg.
Ja bym tego nie porównywal do doswiadczenia manual/automat. Przy szybkim "wbicu" sprzęgła w automacie tylko mocniej zahamujesz auto a nie rozwalisz skrzynie biegów albo wyleci korba bokiem bo silnik bedzie miał 13 tys obrotów ;-) Zeby nie było. Problem nie dotyczy Hondy 125 tylko tego innego motocykla co masz w garazu po przesiadce na cos co ma "normalną" skrzynie biegów.
Sama jazda na tych bezsprzęgłowych skrzyniach Hondy jest fantastyczna :-) Tylko szkoda ze te biegi chodzą "w drugą stronę".
Ja bym tego nie porównywal do doswiadczenia manual/automat. Przy szybkim "wbicu" sprzęgła w automacie tylko mocniej zahamujesz auto a nie rozwalisz skrzynie biegów albo wyleci korba bokiem bo silnik bedzie miał 13 tys obrotów ;-) Zeby nie było. Problem nie dotyczy Hondy 125 tylko tego innego motocykla co masz w garazu po przesiadce na cos co ma "normalną" skrzynie biegów.
Sama jazda na tych bezsprzęgłowych skrzyniach Hondy jest fantastyczna :-) Tylko szkoda ze te biegi chodzą "w drugą stronę".
Wiem co masz na myśli i wiem jakie jest ryzyko. W porównaniu do automat/manual chodzi mi o chwilę konsternacji na początku, a potem już pamięć mięśniowa się załącza. Wave mam 6 lat i przesiadam się regularnie między motocyklami:dizzy:
Mam i ja!
W garazu obok Innovy 125 pojawił sie CT 125 w kolorze najszybszym, czerwonym!
I pewnie nie umiesz wstawić zdjęcia na forum co nie?
Pokaż je!
Ciekawym porównania wysokości, osiągów itp. No i czy warto było?
Gratuluję!
I pewnie nie umiesz wstawić zdjęcia na forum co nie?
Pokaż je!
Ciekawym porównania wysokości, osiągów itp. No i czy warto było?
Gratuluję!
To nie są proste rzeczyâŚ
https://imgur.com/a/YcK8UM8
https://imgur.com/a/GOt2Efz
Wysokosc jest podobna, osiagi w zasadzie tezâŚlatwiej i przyjemniej jezdzi sie innova bo jest lzejsza. Ale wydech nisko faktycznie w terenie wadzi.Mialem wcześniej dwa stare Cuby 90 i bardzo chciałem starego CT 110. Jest nie osiągalny w europie. Cały czas za mna chodził CT 125 od kiedy się pojawil. I wkoncu jest. Zajebisty sprzet!
Czy bylo wartoâŚ.tak! Zdecydowanie tak! Ale ja uwielbiam małe hondy
Pomogę z fotami.
O szczęśliwcze! Z podnóżkami! Rarytas. Ja już swojego nie mogę na dwie osoby zarejestrować. A mogłem:mur:
Sądząc po naklejkach to masz amerykańską wersję z vinem i tabliczką na ramie.
Pomogę z fotami.
O szczęśliwcze! Z podnóżkami! Rarytas. Ja już swojego nie mogę na dwie osoby zarejestrować. A mogłem:mur:
Sądząc po naklejkach to masz amerykańską wersję z vinem i tabliczką na ramie.
Tak, ściągnięty ze stanow. Dzieki za ogarniecie fotek!
Kurcze, pamiętam jak byliśmy z Maciachem w Moroku w 2015 tak jakby to była chwilę temu ! Trzeba zrobić mały zlocik Hunterowców - mam namiary na kolegę co ma 4 egzemplarz w PL. Jakiś weekend w czerwcu ?
...Trzeba zrobić mały zlocik Hunterowców - mam namiary na kolegę co ma 4 egzemplarz w PL. Jakiś weekend w czerwcu ?
Może to pasuje?
V Zlot „Stary Tramp”
22-25 maja 2025
Biały Brzeg – Przedbórz
Ale ja swojego to bym tylko busem mógł przywieźć:(
Kurcze, akurat 15-25 maja będę w Albanii. Pierwszy raz bez moto. Przestawiłem się na packrafting :) Dlatego czerwiec w górę jestem chętny...
Mikelosie, z ciekawości jaki packraft kupiłeś? Jestem na przymiarce.
Czerwiec-lipiec ja nie mogę...
Sierpień-nie wiem...
Na wrzesień nawet nie patrzę...
Mikelosie, z ciekawości jaki packraft kupiłeś? Jestem na przymiarce.
Bushraft Biker classic (czyli bez pokładu). Dopiero wgryzam się w temat, kompletuje sprzęt więc mam blisko-zerowe pojęcie. Zwinne to jest bardzo i można pływać w takich miejscach, gdzie normalnie szedłbyś w kaloszach.
NaczelnyFilozof
11.04.2025, 17:39
Kupować bo u Nas towar deficytowy i szybko się nie trafi :)
https://www.olx.pl/d/oferta/honda-ct-125-hunter-cub-ja65-CID5-ID15n7i9.html?reason=seller_profile
Hm⌠nie zrozumiem nigdy tej ceny ale na szczęście nie muszę.
Kupować bo u Nas towar deficytowy i szybko się nie trafi :)
https://www.olx.pl/d/oferta/honda-ct-125-hunter-cub-ja65-CID5-ID15n7i9.html?reason=seller_profile
A czy to nie "nasi" wystawili :confused:
A czy to nie "nasi" wystawili :confused:
To chyba Artura, niech się chłopina tłumaczy...:)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.