PDA

View Full Version : Zawieszenie ATAS


stablo
10.03.2020, 13:58
Hejka jako ze stałem się właścicielem ATAS 1000 szukam zaleceń wskazówek oraz pomocy jak ustawić zawieszenie przód tył dla 100 kg faceta , jazda 95% asfalt czasem pojawi się szuterek , może coś wiecej ale to póżniej
wiem ,że nie ma złotego środka , ale liczę ,że ktoś o podobnej wadze przebrnął przez ten problem , sprawdził i ma

dzieki

CzarnyCzarownik
10.03.2020, 14:20
Zaczynasz od ustawienia SAG (skręcanie sprężyn lub ich wymiana) podobno w Afryce ma być 30% z przodu i z tyłu, i to ustawienie jest "uniwersalne". Podobno Afryka jest projektowana pod użytkownika 75kg, więc jest szansa, że potrzebujesz twardszych sprężyn z przodu i z tyłu bo tyle nie zrekompensujesz napięciem wstępnym.

Następnie podczas jazdy bawisz się kręceniem regulacją tłumienia i odbicia w obu amorach wedle uznania, tak aby nie bujało :D

stablo
10.03.2020, 16:43
ok rozumiem , jednak zaczynając przygodę z Afrą nie chcę walić kojenych $$$ w jej modernizację , wiem ,że ludziki na świecie także sobie radzą na fabrycznych spręzynkach

bukowski
10.03.2020, 16:59
najnormalniej sobie radzą. nie radzą sobie wannabeblazusiaki :P

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

stablo
10.03.2020, 18:18
trochę martwi mnie bujanie się tyłka moto przy standardzie z tyłu i 100 kg , Japońce ustawili standard na jakies 80 kg

Novy
10.03.2020, 18:35
A ile już przejechałeś kilometrów, że aż tak Ci źle?

stablo
10.03.2020, 18:39
nazwijmy to wystartowałem dopiero .... szukam rozwiązania i opcji pod wagę ... czasem wystarczy zapytać delikatnie zmienić i życie jest przyjemniejsze

CzarnyCzarownik
10.03.2020, 18:39
Jak skręcenie sprężyny na maksa i skręcenie tłumienia nie pomaga, to wydaje mi się, że musisz zastanowić się nad nową spręzyną.

Sent from my SM-J600FN using Tapatalk

Novy
10.03.2020, 18:47
nazwijmy to wystartowałem dopiero .... szukam rozwiązania i opcji pod wagę ... czasem wystarczy zapytać delikatnie zmienić i życie jest przyjemniejsze

To może pojeździj najpierw, naciesz się motocyklem i kilometrami i ewentualnie dopiero wtedy zamartwiaj się jak będzie (jeśli w ogóle) ..ujowo ;)

Grzechu2012
11.03.2020, 08:31
Jeśli nie jedziesz na ‚tarki’ Mongolii lub mocne ‚wyrypy’ w terenie to nie ma czym się przejmować. Zawieszenie jest mocno komfortowe dla zwykłego zjadacza chleba :)
Jeździć i cieszyć się nowym moto.

muszel72
11.03.2020, 08:41
ATAS ma mocniejsze sprężyny niż NAT i w zupełności powinny Ci wystarczyć ich nastawy. Ja mam 96 kg i często jeżdżę z bagażem. Poczytaj, poreguluj i nie inwestuj z gorącą głową. Pzdr

stablo
11.03.2020, 10:11
No i to się nazywa konkretna pomoc .... dzięki . Moje obawy jak sadze na wyrost

radiolog
11.03.2020, 13:56
ATAS ma mocniejsze sprężyny niż NAT i w zupełności powinny Ci wystarczyć ich nastawy. Ja mam 96 kg i często jeżdżę z bagażem. Poczytaj, poreguluj i nie inwestuj z gorącą głową. Pzdr



Ważę też 96 kg, siadłem dzisiaj na ATAS 1100 i buja tyłem, czego nie mam w Wilbersie. Oryginał nigdy nie dorówna akcesoryjnemu

Kraku
11.03.2020, 14:29
Nawet przy moich 120kg nie widzę powodu aby robić zawieszenie.

radiolog
11.03.2020, 18:28
Nawet przy moich 120kg nie widzę powodu aby robić zawieszenie.



Jak dobiło do końca, to nie ma co bujać na odbojnikach

Bulla
11.03.2020, 22:34
Co prawda crf1000 i 110 kg wagi na ta chwilę tyl skręcone napięcie na 3/4 i da się jeździć. Jak będzie cieplej będę kombinować z tlumieniami bo 90 % asfalt

muszel72
16.03.2020, 11:45
Radio, kolega pyta o sprężyny w ATAS 1000. Czy one są tożsame z 1100?

Patryklpg
23.03.2020, 11:56
Nie polecam skręcania napięcia wstępnego sprężyny na maxa. Ważę 105kg. więc SAG-u nie dało się prawidłowo ustawić na seryjnej sprężynie. Oczywiście (debil) skręciłem ją napięciem wstępnym na max i okazało się że jest za twardo więc zluzowałem tłumieniem amortyzatora. i co? No panie komfort jak ta lala, szkoda tylko że jak wypadłem na S8-kę to prawie zawału dostałem! Napędziłem się do 150/h i się zaczęło! Motocykl robił taką ''rybę'' że nie dało się jechać w linii prostej tylko wężykiem a kiera zaczęła mieć objawy shimy w zwolnionym tempie! Max prędkość z jaką mogłem jechać bez obaw było 120/h. Wracam do ustawień fabrycznych! Jak zmienię sprężynę to wtedy dopiero będę coś kombinował z nastawami.

Gumis
15.05.2020, 19:31
Witam, mam pytanie jaka jest ilość oleju w przednich lagach ATAS ?

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

calgon
25.05.2020, 11:54
Napierałem 2 szt. RD 04 coś ze 100 tysiecy km.Mówili nic nie ruszaj bedzie dobrze.Czytam i chyba cieszę sie ,że w słodkiej nieznajomości i nieświadomości byłem...