View Full Version : Czy kolejność rurek z airboxa ma znaczenie? (Rd07)
Witam
Kupiłem niedawno zmęczoną przez poprzedniego właściciela AT RD07 i próbuję dać jej w miarę możliwości drugie życie. Z uwagi na fakt, że to mój pierwszy motorek co raz natrafiam na jakieś zagadki. Powiedzcie mi proszę czy kolejność (położenie) dwóch węży wychodzących z airboxa z odmy jak się nie mylę jest obojętna.
W Haynesie znalazłem zdjęcie (rys. 4.9) gdzie pokazane jest to miejsce i wąż z lewej strony idzie na dół a ten z prawej do silnika. U mnie jest odwrotnie poprowadzone. Nie widać żeby węże były jakoś nienaturalnie powykręcane dlatego moje pytanie czy tak może również zostać? Dzisiaj zabieram się za demontaż airboxa i pasowałoby później złożyć już tak jak ma być :o
Z góry dzięki za cierpliwość bo nie ukrywam, że takich pytań może się ode mnie pojawić więcej :oldman:
Pozdr
Poprawiłem Ci tytuł, bo 03 i 04 mają inne airboxy. Zrób zdjęcie jak te rurki u Ciebie wyglądają. Pozdro.;)
Wyglądają tak jak na zdjęciu z haynesa które dołączyłem w pierwszym poście ale są zamienione miejscami przy airboxie. Nic poza tym. Dlatego zastanawiam się czy to ma znaczenie
Nie wiem już czy dodało zdjęcie czy nie
Dodało. Ja bym je przełożył, żeby były tak jak biblia Afrykowa nakazuje.;)
Tak też zrobię.
Dzięki wielkie.
Pozdrawiam
CzarnyCzarownik
20.01.2020, 16:56
A ktoś może powiedzieć co to jest? Bo kiedyś nad tym myślałem podczas regulacji zaworów ale nic nie wymysliłem :)
Sent from my SM-J600FN using Tapatalk
Mam wrażenie, że nie ma to większego znaczenia, która rurka gdzie wsadzona.
Jeśli ma, chętnie usłyszę uzasadnienie.
Tak też zrobię.
Dzięki wielkie.
Pozdrawiam
Ja też pozdrawiam.:)
A ktoś może powiedzieć co to jest? Bo kiedyś nad tym myślałem podczas regulacji zaworów ale nic nie wymysliłem :)
Sprecyzuj pytanie, pytasz o przewody gumowe, puszkę z której (separator odmy?) wychodzą czy bańkę białą ( tłumik szumów ?) na zdjęciu z Haynesa?:)
Mam wrażenie, że nie ma to większego znaczenia, która rurka gdzie wsadzona.
Jeśli ma, chętnie usłyszę uzasadnienie.
Z technicznego punktu widzenia- pewnie nie ma znaczenia. Moim zdaniem, fabryczne ułożenie lepiej wygląda, niż przewody skrzyżowane. Ich podpięcie, świadczy o kulturze technicznej mechanika. Tak sobie myślę.Pozdro.:at:
CzarnyCzarownik
21.01.2020, 10:01
Chodziło mi o tą "puszkę rezonatora".
Jak napisałeś o tej białej bańce to nie wiedziałem o co chodzi, u mnie tego nie było ale na rysunku z serwisówki faktycznie coś tam jest.
Mimo wszystko google za bardzo mi nie podpowiedział z tą puszką rezonatora :D Tam jest coś w środku, czy to po prostu pusta komora aby powietrze jakoś lepiej pracowało? W silniku od DT/TDR125 były też puszki powietrza, ale w dolocie silnika, chyba miało się tam wchodzić powietrze gdy zamykał się "zawór" ssący.
Sent from my SM-J600FN using Tapatalk
Poprawka odnośnie puszki "rezonatora", miało być "separatora". Tu był wątek o tym: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=2111 i jeszcze jeden ze zdjęciami : http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=5693 ;)
W mojej AT nie ma tej białej puchy. W papierach stoi rok 95 i 44kW mocy. Czy stawać na głowie żeby ją dołożyć czy zostawić jak jest?
Zet Johny
23.01.2020, 07:46
Mavtm spokojnie nie wszystkie miały. Ja mam też siódemkę (bez a) i nie mam tego małego białego baniaczka. :)
Modele 93-95 i 96-03( na Szwajcarię i Austrię), fabrycznie nie miały tych białych baniek.;)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.