View Full Version : Norwegia plany 2020
piotr.dialog
13.11.2019, 11:21
Witam
Dziś za oknem drugi dzień opadów i chłodu, NAT stoi przykryta w garażu więc czas rozpocząć plany na następny sezon.
Proszę o podpowiedzi co zobaczyć w 10 dni stawiając raczej na spokojną jazdę :at: a nie na piesze wędrówki. Tak aby fiordy jadły mi z ręki i przejechać chociaż kilku kilometrów szutrów (jazda terenowa to raczej początkujący).
Wstępny plan zakłada dojazd do Norwegii przez Danię i most Oresundsbron a powrót chyba promem może być z Szwecji ze Sztokholmu.
Pytam bo wiem że czasu mało :mur: aby zobaczyć chociaż część południa Norwegii.
Noclegi mieszane: namiot lub Hytta gdy pogoda nie dopisze. Wstępny termin to początek czerwca.
Jeśli jesteś spawaczem lub monterem to są.firmy które wysyłają do Norwegii i chyba 2500koron daja na bilet przy rotacjach 2 ba dwa tygodnie mozesz sie pokusić sprobowac nie uda się bedziesz ganial po Norwegii uda się zarobisz i po 2 tygodniach sobie pojeździsz na spokojnie ps robota na stoczniach a firm kilka znam ja i tak do pracy raczej puzno wróce ale jak stanę na nogi to chyba pojadę znowu
Trasy z tej stronki przejrzyj:
https://www.nasjonaleturistveger.no/
Nie zdążysz pewnie zrobić nawet połowy ale wszystkie są fajne. Offu to za dużo tam raczej nie zrobisz.
zrobiłem te trasy do .jpg, łatwiej przeglądać:
https://www.dropbox.com/s/3uzld8antr33lj6/norwegia.zip?dl=0
Gairanger-Trollstigen koniecznie musisz zrobić, chociaż w NO gdzie nie pojedziesz to przyjemnie, oczywiście z dala od większych Miast, polecam wziąć wędkę
Czy tylko ja po przeczytaniu wypowiedzi kolegi pałeł złapałem się za głowę?
Na 10 dni polecam taką trasę:
1. Południowy TET Szwedzki (3-4 dni)
2. Południowy TET Norweski (2 dni)
3. Skok na fiordy (2-3 dni)
4. Prom Karlskrona-Gdynia
W okolicach Bergen byłem dwa razy, raz asfaltem i raz TETem. Szutrowe drogi zdecydowanie wygrywają. Nie wyobrażam sobie już wyjazdu 2000km+ po idealnym skandynawskim asfalcie, nuda.
TET w tych krajach nie jest wymagający, afryka na oponach 50/50 przejedzie bez problemu.
Czy tylko ja po przeczytaniu wypowiedzi kolegi pałeł złapałem się za głowę?
Na 10 dni polecam taką trasę:
1. Południowy TET Szwedzki (3-4 dni)
2. Południowy TET Norweski (2 dni)
3. Skok na fiordy (2-3 dni)
4. Prom Karlskrona-Gdynia
W okolicach Bergen byłem dwa razy, raz asfaltem i raz TETem. Szutrowe drogi zdecydowanie wygrywają. Nie wyobrażam sobie już wyjazdu 2000km+ po idealnym skandynawskim asfalcie, nuda.
TET w tych krajach nie jest wymagający, afryka na oponach 50/50 przejedzie bez problemu.
Jak najlepiej z okolic trójmiasta katapultować się na TET Szwedzki (południowy)?
Jak najlepiej z okolic trójmiasta katapultować się na TET Szwedzki (południowy)?
Stenaline Gdynia -> Karlskrona-> okolice Växjö (konkretnie to Alvesta). Mniej więcej na tej wysokości zaczyna się jeden z ciekawszych odcinków TET w Szwecji. Dojazd z promu na TET to około 2-3h, najlepiej wybrać nocny rejs.
@Kraku biorąc pod uwagę że zapotrzebowanie na pracowników w Norwegii jest ogromne a przy okazji możesz zarobic z 10k w 2tygodnie i miec zapłacony koszt dojazdu wiec jeśli lecisz solo jest to opcja dosc ciekawa jak ci się nie uda przejść site testów to musisz wrucic a Ty możesz się powluczyc po norkach a jak ci sie uda to pracujesz sobie dwa tygodnie i potem sie szwedasz podczas pobytu w robocie masz kwaterę i koryto za darmo i na stoczni siedzisz niedziela wolna zawyczaj wiec masz trochę tak jak w bajce jak ci sie uda masz fajna robote na 2 tygodnie i dwa wolne tygodnie potem firmy placa za przeloty ty lecisz na kolach zarobek za.miesiac wychodzi około 8-10k i pracujesz tylko 2 tygodnie reszta to twój czas jest to ciekawy pomysł do przemyślenia
Stenaline Gdynia -> Karlskrona-> okolice Växjö (konkretnie to Alvesta). Mniej więcej na tej wysokości zaczyna się jeden z ciekawszych odcinków TET w Szwecji. Dojazd z promu na TET to około 2-3h, najlepiej wybrać nocny rejs.
Dzieki. Rozważę te opcję na solo wypad.
bukowski
13.11.2019, 19:23
na 5 stronie fotorelacji jest moja z Norwegii z mapkami, wyjazd asfaltowy bo miałem jeszcze fabryczne dunlopy na kołach.
z tego, co najbardziej pamiętam, to Geiranger, Trollstigen, Hardangervidda, wybrzeże Atlantyku. I jeszcze pewną gospodynię od której wynajalem hytte, nie mogła się nadziwić, że ja na wakacje a nie do pracy...a potem jakoś poszło :D
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Ja polecam trasę konsultowana z Siódmym Gregiem :-) z niniejszego forum.
https://www.motocykl-online.pl/artykuly/Podroze-czytelnikow-Norwegia,8659,1
Mapa.
https://photos.app.goo.gl/Q5TYuMmYyTrbLUMg6
Mi pogoda dopisała, czego i tobie życzę.
Pozdrowienia
D
Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
Ja z swojej strony polece moja ulubiona droge w Norge, subiektywnie uwazam ze jest co najmniej tak fajna jak rv63.
Jest to bardzo twardy szuter do przejechania nawet czopkiem a widoki rozkladaja na lopatki
https://www.visitnorway.no/reisemal/vestlandet/nordvest/listings-northwest/aursj%C3%B8vegen-fjellvei/26900/
91803
piotr.dialog
14.11.2019, 10:03
Ja z swojej strony polece moja ulubiona droge w Norge, subiektywnie uwazam ze jest co najmniej tak fajna jak rv63.
Jest to bardzo twardy szuter do przejechania nawet czopkiem a widoki rozkladaja na lopatki
https://www.visitnorway.no/reisemal/vestlandet/nordvest/listings-northwest/aursj%C3%B8vegen-fjellvei/26900/
91803
Hej
Droga o której piszesz jest dozwolona dla moto?
Piotrze jak na 10 dni to zwróć uwagę na ilość kilosów do zrobienia, szczególnie jak chcesz wracać promem ze Sztokholmu. Tam chyba trzeba przepisowo jeździć :umowa: więc tak na pierwszy rzut oka jazda od rana do nocy (co prawda w czerwcu dni długie).
Kolejna uwaga : pogoda. Ten plan zakłada , że dupy Ci nie zleje
@Kraku biorąc pod uwagę że zapotrzebowanie na pracowników w Norwegii jest ogromne a przy okazji możesz zarobic z 10k w 2tygodnie i miec zapłacony koszt dojazdu wiec jeśli lecisz solo jest to opcja dosc ciekawa jak ci się nie uda przejść site testów to musisz wrucic a Ty możesz się powluczyc po norkach...
Pałeł. Świetna opcja:Thumbs_Up:
Wrzuć konkret info (może być priv). Jak język? Elektroda 111 .
Pałeł. Świetna opcja:Thumbs_Up:
Wrzuć konkret info (może być priv). Jak język? Elektroda 111 .
bez jezyka głownie duplex i superduplex oraz tytan firmy adeco, fh costractions i wns pomorze to te co wiem jest tez cała masa innych pośredników ale nie wiem o kazdym ja byłem na próbach w Siemianowicach śląskich(probki sa tez napewno w Sosnowcu w harispalu) ale ja tigowec
ale jak ogarniasz imozmetryk to jedz jako ślusarz czy monter kasa sie nie rózni za specjalnie :)
piotr.dialog
16.11.2019, 16:22
Kolejna uwaga : pogoda. Ten plan zakłada , że dupy Ci nie zleje
Wojtekk
Plan jest tylko po to aby określić koszty przygody.Jadę z kolegami i nie będzie napinki trasę będziemy modyfikować podczas jazdy.
Trzy lata temu byłem w Austrii i lało 7 z 10 dni jakie tam byłem. Teraz może być trudniej bo zabieram namiot i temperatury mogą być niższe. To jest część przygody.
Wojtekk
Plan jest tylko po to aby określić koszty przygody.Jadę z kolegami i nie będzie napinki trasę będziemy modyfikować podczas jazdy.
Trzy lata temu byłem w Austrii i lało 7 z 10 dni jakie tam byłem. Teraz może być trudniej bo zabieram namiot i temperatury mogą być niższe. To jest część przygody.
:Thumbs_Up: tak zwane ADVENTURE:dizzy::drif:
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.