PDA

View Full Version : Husq’a 701 enduro lr


zylek
06.11.2019, 08:53
Jak dla mnie idealna: https://www.husqvarna-motorcycles.com/pl/enduro/701-enduro-lr/

falcon500
06.11.2019, 08:58
Też mi wpadła w oko.. Poza tym ta 901 - też kosmos

bukowski
06.11.2019, 08:59
wow. naprawdę wow - waga, zasięg, WP.
dwie rzeczy na mały minus - singiel w długiej trasie będzie męczył, no i siedzenie - ładne, ale obstawiałbym, że niewygodne.
ale ogólnie pierwsze moto od czasów NAT, które jakoś tam mnie porusza.

rumpel
06.11.2019, 09:15
wagowo poszaleli 690 enduro bez paliwa ważyła 138kg a to 155kg ???

Emek
06.11.2019, 09:22
Zrobiliśmy w tym roku singlami ok 9 tysi po Kaukazie. Singiel meczy jak nie ma jadu. Takie 250 na przykład. W trasie mieszanej wolę jechać DR niż NAT. Zetu jak mi zrobił kanapę to jest po prostu wygodniej.

zylek
06.11.2019, 09:24
wagowo poszaleli 690 enduro bez paliwa ważyła 138kg a to 155kg ???

690 End R (https://www.ktm.com/pl/travel/690-enduro-r/) 146kg na sucho ma, znaczy obecna generacja. Ta 9kg nadwaga za dodatkowe 12l paliwa, wydaje się spora, ale po przeróbkach na rally z podbnym zasięgiem będzie ważyć więcej. Nawet karbonowe zestawy oscylują w okolicach 14kg. Natomiast w zestawach dostaje się jeszcze uczciwą szybę, tu będzie trzeba sztukować. Ale myślę że z salonu będzie duuuużo taniej niż za zwykłego 690/701+rally! No i przy Euro 4 czy 5 legalnie!

rumpel
06.11.2019, 09:26
pisze o wersji z 2009 jaką posiadałem

bukowski
06.11.2019, 09:34
ten silnik to jest bliźniak 690 KTM? Ktoś używa tego silnika dłużej?

zylek
06.11.2019, 09:36
rumpel, swiat się zmienia, nie zatrzymamy tego .. abs'y, quickshiftery, wałki wyrównoważajace,eko-terror (no właśnie chyba musi być w wersji 5 ale nigdzie na stronie nie ma!? To by mogło tłumaczyć w części 9kg różnicę do 690 Enduro R) ... to wszysko się sumuje. Z drugiej strony wibracje z nowego singla KTM są ogarnialne. Jak wcześniej jeździłem singlem, to mi przeszkadzały, tu lepiej. Ja się jaram. JAdę do mediolanu w sobotę, zobaczę na żywo pewnie. Kto wie, może trzeba będzie sprzedać butelki zimową porą...

rumpel
06.11.2019, 09:37
Lyndon Poskit ;)


a tak serio to ja zrobiłem 22-25tys wiec za wiele nie powiem

JarekO
06.11.2019, 10:14
Jak dla mnie idealna: https://www.husqvarna-motorcycles.com/pl/enduro/701-enduro-lr/

I to jest godny następca LC4 ADV, którym bardzo lubiłem jeździć poza czarnym. Jeżeli wibracje są choć o 30% mniejsze to już chce ją mieć!

redrobo
06.11.2019, 10:56
Bez przesady, nic tu sie nie wydazylo:) Zbiornik safari na 690 wymyslono juz 10 lat temu.

JarekO
06.11.2019, 11:00
Bez przesady, nic tu sie nie wydazylo:) Zbiornik safari na 690 wymyslono juz 10 lat temu.

Przetrzyj Pan okulary :-). Zobaczymy na żywo...

redrobo
06.11.2019, 11:06
Przetrzyj Pan okulary :-). Zobaczymy na żywo...
Ok. Kontynuuj:) Znajdz 3 albo 2 istotne roznice pomiedzy tym super wynalazkiem a pierwsza 690 ze zbiornikiem safari. (ja znalazlem tylko przelacznik pompy)

JarekO
06.11.2019, 11:27
Ok. Kontynuuj:) Znajdz 3 albo 2 istotne roznice pomiedzy tym super wynalazkiem a pierwsza 690 ze zbiornikiem safari. (ja znalazlem tylko przelacznik pompy)

Inne malowanie, siedzenie 😀. Popsułeś mi przedpołudnie.

kristoch
06.11.2019, 11:44
ten silnik to jest bliźniak 690 KTM? Ktoś używa tego silnika dłużej?



Jeżdżę tym z 2019. Zrobiłem dopiero 8kkm, ale w różnych warunkach i w użytkowaniu jest ok. Trwałość to za wcześnie coś mówić.
Pytaj jeśli o to Ci chodziło.

bukowski
06.11.2019, 11:58
kristoch - trasę dłuższą jechałeś, tak powyżej 120 km/h? Pamiętam, że na xt660x powyżej 200 km było ciężko - od wibracji.
Do NAT chcesz wrócić zamiast, czy obok KTM?

kristoch
06.11.2019, 12:30
Ostatnio z Wro do Białej i powrót czyli chyba po 300km. 100-110 km/h na luzie, powyżej zaczynasz odczuwać wiatr. 120 to jeszcze jest ok przy zmiennej prędkości. Jeździłem tez niemieckimi autostradami i do 160-170 jest stabilnie, ale na dłuższą metę to męczące dla mięśni brzucha i rąk :-). Szybciej nie próbowałem, ale przy 150 jest jeszcze duży zapas mocy - tylko to z pewnością nie jest sprzęt do autostrad.
Nie wiem o jakim drżeniu ludzie piszą bo ja nic takiego nie obserwuję. Wibruje mniej niż WR250R i trochę więcej od NAT.
Jak jeździłem po TET i była mieszanka off i on to cały dzień jazdy 10h w ogóle nie męczył.

kristoch
06.11.2019, 12:45
Do NAT chcesz wrócić zamiast, czy obok KTM?


Obok tylko są 3 problemy z tym:
1 różnica w masie - nie jest taka wielka, a nic bardziej uniwersalnego niż 690 nie znajdę. Uczciwie mówiąc - pojadę nim wszędzie, gdzie pojadę NAT.
2 Ledwie znajduje czas na jedno moto. 3 Cena za dwa nowe moto...

Ale Afryka ma coś w sobie takiego, ze niczym lepiej mi się nie jeździło.

JarekO
06.11.2019, 12:59
Obok tylko są 3 problemy z tym:
1 różnica w masie - nie jest taka wielka, a nic bardziej uniwersalnego niż 690 nie znajdę. Uczciwie mówiąc - pojadę nim wszędzie, gdzie pojadę NAT.


A odwrotnie: tam gdzie jeździsz na 690 nie pojedziesz na NAT?

SikorP
06.11.2019, 13:09
Jeżdzę NAT, jeżdziłem 690. To Dwa różne światy.
Największe wady 690 które być może zostaną (zostały) poprawione w 701 to twarde zawieszenie i twarda kanapa. Te dwie rzeczy razem powodują, że komfort na dłuższych odcinkach jest słaby (a jeździłem na raz nawet 450 km). Reszta to pierdoły i sprzęt jako dual jest zajebisty. A wibracje ... to mi bardziej nie pasują w NAT ;-)

kristoch
06.11.2019, 13:21
A odwrotnie: tam gdzie jeździsz na 690 nie pojedziesz na NAT?



Wiem, że to kwestia umiejętności ale mimo wszystko przy tym samym kierowniku to 690 zajeżdżam dalej w piach, pod górę, po kamorach, po mokrej trawie itp itd. Poza tym kilka razy NAT położyła mi się tak, że nie byłem stanie sam jej podnieść. 690 leżał 10 razy częściej i podnoszę go z marszu, nierzadko jedną ręką.
Inny przykład - w NAT jak popłynie przednie koło, nawet przy minimalnej prędkości to leżę. Za ciężki przód. W 690 kilka razy się wyratowałem.

Między nimi jest prawie 100kg różnicy (NAT DCT + gmole).

JarekO
06.11.2019, 13:24
Wiem, że to kwestia umiejętności ale mimo wszystko przy tym samym kierowniku to 690 zajeżdżam dalej w piach, pod górę, po kamorach, po mokrej trawie itp itd. Poza tym kilka razy NAT położyła mi się tak, że nie byłem stanie sam jej podnieść. 690 leżał 10 razy częściej i podnoszę go z marszu, nierzadko jedną ręką.
Inny przykład - w NAT jak popłynie przednie koło, nawet przy minimalnej prędkości to leżę. Za ciężki przód. W 690 kilka razy się wyratowałem.

Między nimi jest prawie 100kg różnicy (NAT DCT + gmole).

Czyli odwrotnie będzie bardzo słabo. Dzięki.

kristoch
06.11.2019, 13:24
Jeżdzę NAT, jeżdziłem 690. To Dwa różne światy.
Największe wady 690 które być może zostaną (zostały) poprawione w 701 to twarde zawieszenie i twarda kanapa. Te dwie rzeczy razem powodują, że komfort na dłuższych odcinkach jest słaby (a jeździłem na raz nawet 450 km). Reszta to pierdoły i sprzęt jako dual jest zajebisty. A wibracje ... to mi bardziej nie pasują w NAT ;-)



690 od 2019 ma ten sam silnik co 701. Kanapa faktycznie po 200km boli. Zawieszenie jest twarde ale bez przesady - zauważam to tylko na asfalcie.


Sent from my iPhone using Tapatalk

zylek
06.11.2019, 13:47
Bez przesady, nic tu sie nie wydazylo:) Zbiornik safari na 690 wymyslono juz 10 lat temu.
Problem nie jest z tym że nie było lub nie ma dodatkowych zbiorników do 690 czy Huski, tylko że jest to nielegalne od EURO 4. W niektórych krajach zwracają uwagę na takie pierdoły jak to, co jest w homologacji! Potem może być problem np z ubezpieczeniem przy jakiejś szkodzie, z przeglądem, choć to do ogarnięcia, bo nie robi się go co 3 miesiące, czy przy spotkaniu z patrolem. Więc ja się cieszę, że pojawiła się opcja fabryczna :at:

bukowski
06.11.2019, 13:55
Te dwie rzeczy razem powodują, że komfort na dłuższych odcinkach jest słaby (a jeździłem na raz nawet 450 km).

no właśnie - nawet 450km. Moje potrzeby są takie, żeby trzasnąć bez problemu 600 a jak trzeba to i tysiąc. Nawet na Rd07 z młodym w tym roku trzasnęliśmy bez większych kłopotów 750 i to ze dwa razy.
Inny profil użycia, to 200 tam, poupalać parę godzin i 200 wrócić (ostatnio tak zaliczyłem Podlaski).
Teraz przerzut motocykla do Livorno też planuję na 2x800 albo i 2x900 km. Podejrzewam, że taką huską to może być jednak wyzwanie.

chemik
06.11.2019, 14:27
wow. naprawdę wow - waga, zasięg, WP.


Oj, w stosunku do 701 do 2019 roku są zmiany:
o 25mm mniejszy skok zawieszenia (w enduro i enduro LR)
o 10mm mniejszy prześwit (w enduro i enduro LR)
o 25mm niżej siodło w enduro LR i 30mm w enduro

Masa 145kg pozostała w przypadku enduro i wzrosła o 10kg w przypadku enduro LR.

No i zaczął się proces spedalenia tak fajnego motocykla. Włożenie dwóch baków o łącznej pojemności 25l bez dołożenia żadnej szyby lub owiewki wydaje się bezsensowne.
A mogli z tego zrobić całkiem fajne ADV.

Rychu72
08.11.2019, 07:29
Za chwilę Huska wypuści mnóstwo dodatków do dokupienia za gruby piniądz w celu dalszej personalizacji.

Do podstawowej ceny moto można dołożyć drugie tyle na bajery mniej lub bardziej potrzebne.

FELIX
08.11.2019, 16:30
Btw.Rychu miałeś bardzo udany 1997 rok.��

Emek
10.11.2019, 15:51
Ten kit z dużym baniakiem z przodu będzie dostępny do normalnych modeli więc można sobie zanabyć i robić swap w razie potrzeby jazdy pizdu. Różnica w cenie LR i standard to 1000 ojro więc znacznie taniej niż dotychczasowe kity za miliony szelestów. Skok zawiasu zmniejszyli bo i na chu komu taki duży, przypadki incydentalne. Siodło niżej to też dobry ruch jak chodzi o duala, zwiększy potencjalnie liczbę klientów z krótkimi kończynami. Moto kompletnie nie dla mnie ale ruch w dobrą stronę. Mnie się podoba. Jeszcze dowalili 901 Adv. Za chwilę Afryki 2020 będą stały w salonach i pokrywały się kurzem.
https://adbmag.com.au/wp-content/uploads/2019/11/NORDEN-901-CONCEPT-8.jpg
http://adbmag.com.au/wp-content/uploads/2019/11/NORDEN-901-CONCEPT-4-1024x683.jpg

JarekO
10.11.2019, 17:12
Ten kit z dużym baniakiem z przodu będzie dostępny do normalnych modeli więc można sobie zanabyć i robić swap w razie potrzeby jazdy pizdu. Różnica w cenie LR i standard to 1000 ojro więc znacznie taniej niż dotychczasowe kity za miliony szelestów. Skok zawiasu zmniejszyli bo i na chu komu taki duży, przypadki incydentalne. Siodło niżej to też dobry ruch jak chodzi o duala, zwiększy potencjalnie liczbę klientów z krótkimi kończynami. Moto kompletnie nie dla mnie ale ruch w dobrą stronę. Mnie się podoba. Jeszcze dowalili 901 Adv. Za chwilę Afryki 2020 będą stały w salonach i pokrywały się kurzem.
https://adbmag.com.au/wp-content/uploads/2019/11/NORDEN-901-CONCEPT-8.jpg
http://adbmag.com.au/wp-content/uploads/2019/11/NORDEN-901-CONCEPT-4-1024x683.jpg

Masz rację Emek. Ludzie jarają się możliwościami motocykla, a potem ich nie wykorzystują. Mi się LR podoba bardzo. Jeszcze tylko owiewka i już będzie fajny dual. A ta 901 to petarda totalna! Dobrze się dzieje.

zylek
11.11.2019, 11:29
Po początkowym entuzjazmie i obejrzeniu moto na żywo mam dwie uwagi, obie do zbiornika.
1. Wystaje na boki trochę za bardzo:

91729

, co powoduje niezbyt wygodną pozycję na moto (dla odniesienia mam 179 cm):

91728

Mogli by go nieco bardziej rozciągnąć na wysokość, wyszedł by bardziej płaski.

91735

2. Mocowanie zbiornika nie do końca mi się podoba. Z tyłu jest aluminiowy wspornik, nie za gruby ale nie wyglada źle, o taki:



Gorzej że z przodu, jak na moje oko opiera się chłodnicy a ta nie jest zamocowana jakoś super stabilnie:

91727

Od przodu nie ma żadnego wspornika na sztywno, co powoduje ze całość trochę lata.

axZS4CR1MI8

Nie wiem czy połączenie 1&2 nie spowoduje że przy glebie coś się roz...li :dizzy:

dawid8210
11.11.2019, 12:00
Ta 901 jest po prostu piękna:)

Mhv
12.11.2019, 12:17
Piękna jest też cena..pamiętajmy że moto ze stajni ktm tanie nie są.
Piszą na razie o cenie (w przeliczeniu) w okolicy 65k zł. Jeśli tak będzie to nowe afryki zostaną przeproszone i odkurzone..

Emek
12.11.2019, 12:25
Porównaj tą cenę do Afryki 2020 to się okaże że to mega okazja jest.

chemik
12.11.2019, 14:58
Różnica w cenie LR i standard to 1000 ojro więc znacznie taniej niż dotychczasowe kity za miliony szelestów.


Porównujesz do rally kitów, w skład których wchodzi oprócz dodatkowego baku komplet owiewek, wieża nawigacyjna i płyta pod silnik.
Jak porównasz do cen samego zbiornika, np. Safari, to cena jest podobna.
Co nie zmienia faktu, że jakbym miał nabyć "zwykłą" 701 i dokładać bak safari to wolałbym w tej samej cenie mieć 701LR - bo bak oryginalny i kolorystycznie pasujący.

Skok zawiasu zmniejszyli bo i na chu komu taki duży, przypadki incydentalne.


Nie takie incydentalne. Ten motocykl jest "ogniwem" pośrednim między lekkimi enduro a ciężkimi ADV. Jak się go wykorzystuje w terenie to i zawieszenie (275mm) pracuje w całym zakresie. Przypomnę, że lekkie enduro mają skoki 300-330mm.
KTM w 2019 miał w ofercie 690 z 250mm skoku pozycjonowanego jako motocykl bardziej szosowy (w katalogu był i jest w segmencie Travel) oraz H701 z 275mm skoku (w katalogu w segmencie Enduro).
Teraz w 2020 te różnice (między 701, a 690) zaczynają się zacierać.