Zaloguj się

View Full Version : Akumulator


Michaua
01.11.2019, 09:57
pytanie teoretyczne:

jesteśmy w głębokiej dupie, gdzieś daleko od miasta, pada nam aku, zwiera jedną cele i jest 10 v lub mniej, nie idzie odpalić... pytanie:

czy jest jakaś szansa na odpalenie sprzęta, np. z pychu, z górki, wszystko jedno, z takim niesprawnym aku, czy dupa i trzeba czekać na nowy akumulator?

Bo np. mam huskę te250 i padnięty akumulator i tam nie ma problemu, odpalam moto z kopajki i jadę ile chce.

Ropuch
01.11.2019, 10:09
...jeśli masz kable lub możesz je mieć, to odpal konia przy pomocy auta lokalesa - no chyba, że to naprawdę MEGA dupa :)
Z popychu jest szansa.....ale myślę, że min 2 lub 3 bieg.....

Michaua
01.11.2019, 13:29
no nie, próbowałem, i afra odpala, ale gaśnie po 5 minutach, tak jakby było za mało prądu...

Komar
02.11.2019, 08:16
Jesli silnik gaśnie po 5 minutach to znaczy że alternator nie daje wystarczająco dużo prądu. W każdym pojeździe, po podłaczeniu akumulatora silnik musi pracować dalej. Ważne jest też to, że jesli chcemy dołączyć akumulator na pracujacym silniku należy włączyć maksymalnie dużo odbiorników prądu aby nie uszkodzić alternatora.

Michaua
02.11.2019, 08:51
Komar pogubiłem się... piszesz o "podłączeniu" akumulatora, ale rozumiem, że chciałeś napisać że silnik powinien pracować po odłączeniu aku... tak?

CzarnyEZG
02.11.2019, 09:22
Moi zdanie nie ma szans odpalić z pychu jeżeli jest poniżej 10 V - CDI nie puści iskry na świece.

Michaua
02.11.2019, 09:43
ale właśnie odpala, bo odpaliłem z pychu na dwójce, ale gasło po chwili.

a objaw był taki, że po przekręceniu kluczyków lampki kontrolne powoli się rozjaśniały i dopiero po jakimś czasie, gdy już świeciły mocno dało się odpalić moto z pychu, ale tylko na 5 min, potem gasł.


dodam jeszcze, że aku padł dość specyficznie bo miernik pakazuje 12,5 V, ale aku nie zasili nawet malutkiej żaróweczki, nawet po zwarciu + i - nic się nie dzieje, żadnego nawet małego zaiskrzenia, ale 12.5 v jest.

MrWaski
02.11.2019, 19:33
Odpowiedź praktyczna:
Już to gdzieś na forum pisałem. Na Ali można nabyć niedrogi powerbank z opcją odpalania silnika. Kosztuje to półtorej stówki.
12000-18000 mAh, 600 A, 480 g. Będąc w czarnej doopie, można tym ładować smarkfony, nawigacje, interkomy, latarki i inne akcesoria.
Na alledrogo też jest dostępne, jednak dużo drożej.

rumpel
02.11.2019, 19:41
MrWaski daj linka

MrWaski
02.11.2019, 19:42
https://pl.aliexpress.com/item/32837695420.html?spm=a2g0o.cart.0.0.4c793c00Tg2B1f&mp=1
Poszukaj, może znajdziesz taniej (lepiej, szybciej). Nie biorę odpowiedzialności za ten towar, jednak na alledrogo sprzedają dokładnie tę samą chińszczyznę.

rumpel
02.11.2019, 19:46
senkju

MrWaski
02.11.2019, 19:48
s.V.P.

Komar
03.11.2019, 08:18
Witaj. Zapal motocykl, włącz wszystkie odbirniki i odepnij akumulator. Jeśli po odpieciu baterii silnik bedzie pracować normalnie to znaczy, że ładowanie jest dobre. Jeśli zgaśnie to alternator daje za mało prądu. Jest to najprostszy test, Łopatologiczny.

Adagiio
03.11.2019, 11:57
AT bez akumulatora jedzie. Trzeba podpiąć tylko paliwo bezpośrednio do gaźników omijając pompę , zapalić krótkie - długie i wio ( jak pisze wyżej kolega ). Jak zgaśnie to znaczy że regulator nie działa jak należy, albo alternator nie robi tak jak powinien robić ( w serwisuwce są wytyczne do pomiaru ).
Można jechać i daleko tylko trzeba jakiś aku na sztukę podpiąć pod kable ( jak nie masz możliwości zamontować afrykańskiego ) żeby prund gdzieś się podziewał. W endurakach też musi być bateria podpięta, to że z kopajki odpala na słabym aku nie znaczy ze można jeździć bez.

Michaua
04.11.2019, 11:20
ok dzięki, zrobię testy :)

Adam1
26.03.2020, 16:17
Ile wytrzymał ten aku? Mój zaczyna się chyba sypać a mam CRF z 2017. Przez zimę był podłączony do ładowarki a teraz po 5 dniach postoju nie chce odpalić. Czy to już jego czas?