PDA

View Full Version : Przednia Zębatka


sla7
15.10.2019, 20:42
Witam Wszystkich

Na niemieckim Forum crf1000, niektórzy twierdzą, jakoby miało występować przedwczesne zużycie Wałka zdawczego w przypadku użycia innej Zębatki przedniej niż oryginał...

Może ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć?

Wie ktoś również, czy parę dziesietnych milimetra luzu między Zębatką a śrubą zabezpieczającą ma wpływ na przedwczesne zużycie Wałka zdawczego?

Czy lepiej użyć podkładek żeby luzu nie było?

mdxmd
20.10.2019, 19:19
Witam Wszystkich

Na niemieckim Forum crf1000, niektórzy twierdzą, jakoby miało występować przedwczesne zużycie Wałka zdawczego w przypadku użycia innej Zębatki przedniej niż oryginał...

Może ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć?

Wie ktoś również, czy parę dziesietnych milimetra luzu między Zębatką a śrubą zabezpieczającą ma wpływ na przedwczesne zużycie Wałka zdawczego?

Czy lepiej użyć podkładek żeby luzu nie było?

no i zaczyna się ... a nie pisałem, że temat wróci

raczej pozostaje smarowanie wałka, podkładki nic nie pomogą aby to było sztywne musi być nakrętka a nie śrubka z podkładką

grohu
23.10.2019, 16:04
jaki smar jest zalecany, albo co polecacie dać miedzy wałek z zębatkę. dziś poprawiałem po ASO kilka rzeczy, rozebrałem obudowe, chciałem sprawdzić w jakim stanie wałek. szkoda, że ASo nie potrafi do końca składać motocykle po swojej robocie.

spoco
23.10.2019, 16:24
Które aso?

grohu
23.10.2019, 17:39
Które aso?

Kupiłem używany motocykl 1,5 tys km po ostatnim serwisie w Motocyklowe Centrm serwisowe Helman ( 4 przeglądy w tym samym serwisie). Po rurce do spuszczania nagromadzonego oleju z kolektora ciekł olej, bo po prostu górna opaska zaciskowa zsunęła się na dół, i były dwie na sobie, serwisant pewnie stwierdził, za dużo roboty dla jednej opaski. A że godziny muszą się zgadzać zostawili tak. przy odchylaniu zbiornika nie były podłaczone dwie rurki to ślepo zakończonych krućców ;)

wymieniany był też łańcuch więc chciałem sprawdzić jak wygląda zebatka, ku mojemu zdziwieniu obudowa była cała zalepiona wiadomo czym ;) pewnie podeszli jak w wiekszosci ASO, pisali tylko wymiana łańcucha, a za czyszczenie nikt nie zapłaci.

Rozmawiałem z kilkoma osobami co serwisowali motocykle w ASO ( rózne marki), i w wiekszości maja podobne odczucia, zero myślenia, nie wspominając o naciąganiu na cześciach których nie wymieniali ( npo Filtr powietrza w HD gość zrobił 10 tys w 4 lata, a filtr był zawalony jak po paryz dakardzie ;) z pierwszego montażu jeszcze).

Bałtrok
23.10.2019, 18:37
Dobrze rozumiem, motocykl mial przegląd 1,5kkm temu? W międzyczasie go kupiłeś i zauważyłeś to o czym piszesz? Jednocześnie masz pewność, że to wina MCSu?

mdxmd
23.10.2019, 20:46
jaki smar jest zalecany, albo co polecacie dać miedzy wałek z zębatkę. dziś poprawiałem po ASO kilka rzeczy, rozebrałem obudowe, chciałem sprawdzić w jakim stanie wałek. szkoda, że ASo nie potrafi do końca składać motocykle po swojej robocie.

chyba najlepszy będzie smar BMW optymoly mp3

Melon
24.10.2019, 19:03
A jakiś tańszy zamiennik do viadra?

sla7
04.12.2019, 14:50
Plastilube nadaje się do smarowania tego?

CzarnyCzarownik
04.12.2019, 15:23
Może jeszcze smar grafitowy? To chyba ten co jest nakładany na siodła ciągników. Jest stały, przystosowany do pracy pod dużym obciażeniem i odporny na wodę. Pewnie i tak najlepszy smar nie zastapi opieki nad moto i zaglądania tam raz-dwa na sezon :)

Sent from my SM-J600FN using Tapatalk

Franz
05.12.2019, 10:09
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.de%2Fulk%2Fitm%2F151 356873376
Nie majatek
Lub calkiem po taniosci
https://www.google.pl/search?q=smar+litowo.grafitowy&prmd=isvn&sxsrf=ACYBGNQkVBvqGthbjY3RuqdHwkKGYkArzw:157553708 1332&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjorcCAlZ7mAhVFsKQKHQn-ARcQ_AUoAXoECAwQAQ&biw=360&bih=648&dpr=3#imgrc=2S2z6-kJ-195kM

tomeks
28.04.2020, 11:01
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.de%2Fulk%2Fitm%2F151 356873376
Nie majatek
Lub calkiem po taniosci
https://www.google.pl/search?q=smar+litowo.grafitowy&prmd=isvn&sxsrf=ACYBGNQkVBvqGthbjY3RuqdHwkKGYkArzw:157553708 1332&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjorcCAlZ7mAhVFsKQKHQn-ARcQ_AUoAXoECAwQAQ&biw=360&bih=648&dpr=3#imgrc=2S2z6-kJ-195kM

To są smary od BMW b.dobre (ale drogie) do sprzęgła i wałków, mają ta właściwość, że przy rozgrzaniu nie staja się rzadsze i nie dostają się na tarcze sprzęgła. Czy musimy stosować takie smary do wałka zdawczego ? co nam zabrudzi taki smar np. miedziany ?

Cassini
28.04.2020, 14:18
Aleś odkopał.. smar nic nie zabrudzi ale zniknie po jednej dłuższej jeździe.
Ten smar ma być gęsty i lepki a od temp. ma się jeszcze zagęszczać po to aby siła odśrodkowa go nie wypychała.
A jak kogoś nie stać na smar za 50zł to sorry może smarować LT4s5 albo kupić moto z kardanem.

PS. Na szybko jak nie ma nic lepszego możesz spróbować pasty ceramicznej do 1300oC jest gęsta,
dobrze przywiera do metalu i nie rozrzedza się pod wpływem temp. do ok.150oC

tomeks
28.04.2020, 18:11
Aleś odkopał.. smar nic nie zabrudzi ale zniknie po jednej dłuższej jeździe.
Ten smar ma być gęsty i lepki a od temp. ma się jeszcze zagęszczać po to aby siła odśrodkowa go nie wypychała.
A jak kogoś nie stać na smar za 50zł to sorry może smarować LT4s5 albo kupić moto z kardanem.

PS. Na szybko jak nie ma nic lepszego możesz spróbować pasty ceramicznej do 1300oC jest gęsta,
dobrze przywiera do metalu i nie rozrzedza się pod wpływem temp. do ok.150oC
A to jest zasadne. Wiec warto jednak . Dziękuję

ziutek2002
17.03.2021, 06:37
Witam, podłączę się do tematu dotyczącego zębatek.
Mam na warsztacie jednego ,,pacjenta'' o oznaczeniu CRF1000 i przednia zębatka jest do wymiany. Czy próbował może ktoś z Was, lub ma jakieś doświadczenie po zastosowaniu do tego moto zębatki JT z tłumikiem? Zawsze stosowałem oryginały ale gdzieś (nie mogę teraz znaleźć) czytałem, że JT dla NAT lepiej siedzą na wieloklinie, no i jak wygląda temat z jej trwałością/jakością.

Emek
17.03.2021, 07:13
Nie dawaj JT. Ori.

ziutek2002
17.03.2021, 11:08
Nie dawaj JT. Ori.

Też tak zrobię. Taka ciekawostka - kolejny sklep, który odpisał mi, że ori tylko na zamówienie i minimum 7 dni czas oczekiwania. Nie ma nigdzie dostępnej jej od ręki. Jeszcze do serwisu uderzę.....

GregoryS
17.03.2021, 11:49
Z czesciami ori to Szynszyl juz od roku walczy. Trzeba brac na klate znacznie dluzsze oczekiwania, 7 dni to naprawde przyzwoity czas.

Emek
17.03.2021, 11:52
https://i.imgur.com/vXLSeS0.png
Mateo88 składa teraz XRkę i na części czekał bodaj miesiąc.

mdxmd
17.03.2021, 23:15
mogę potwierdzić z własnego doświadczenia, wszelkie zębatki pływające (min CRF) tylko oryginał,

JT po 8 tys.km było tak (wielokliny były posmarowane pastą MP3, tylko umyłem wszystko do tego filmu)

qcAYptMR0RA

będzie dziabać wałek przy takim luzie.

ziutek2002
18.03.2021, 06:43
Witam, podłączę się do tematu dotyczącego zębatek.
Mam na warsztacie jednego ,,pacjenta'' o oznaczeniu CRF1000 i przednia zębatka jest do wymiany. Czy próbował może ktoś z Was, lub ma jakieś doświadczenie po zastosowaniu do tego moto zębatki JT z tłumikiem? Zawsze stosowałem oryginały ale gdzieś (nie mogę teraz znaleźć) czytałem, że JT dla NAT lepiej siedzą na wieloklinie, no i jak wygląda temat z jej trwałością/jakością.

@Emek, GregoryS, mdxmd - dzięki za informację, ostatecznie właściciel motocykla zadecydował o zakupie JT (zbyt długie terminy oczekiwania za ori)

mdxmd
18.03.2021, 07:18
@Emek, GregoryS, mdxmd - dzięki za informację, ostatecznie właściciel motocykla zadecydował o zakupie JT (zbyt długie terminy oczekiwania za ori)

to już lepiej Sunstar, raczej dostępne na drugi dzień, JT oprócz szybkiego zużycia jest głośna pomimo dodatkowych gum.

Emek
18.03.2021, 07:22
Dokładnie. Sunstar jest lepsiejszy.

GrubyDDZ
06.08.2021, 15:24
Kupiłem przednią zębatkę w serwisie Honda, zimą przy obsłudze na 12kkm. Obecnie mam 19kkm i postanowiłem to wymienić. Czy coś jest w stanie mnie zaskoczyć? Jak trudno odkręcić śrubę (DCT)? Jakieś specjalistyczne sprzęty potrzebne? Smar mam jeszcze z BMW do wielowpustu . Help !!

ziutek2002
07.08.2021, 11:11
Kupiłem przednią zębatkę w serwisie Honda, zimą przy obsłudze na 12kkm. Obecnie mam 19kkm i postanowiłem to wymienić. Czy coś jest w stanie mnie zaskoczyć? Jak trudno odkręcić śrubę (DCT)? Jakieś specjalistyczne sprzęty potrzebne? Smar mam jeszcze z BMW do wielowpustu . Help !!

Motocykl oprzyj na bocznej stopce, zaciągnij do końca ręczny i powinieneś odkręcić bez problemów.

nocny
08.08.2021, 10:52
Zapytam z ciekawości jaki jest powód wymiany zębatki zdawczej przy 19 tys? Wymieniasz cały zestaw?

pozdrawiam
Marcin Jan

Galar
08.08.2021, 22:22
Zapytam z ciekawości jaki jest powód wymiany zębatki zdawczej przy 19 tys? Wymieniasz cały zestaw?

pozdrawiam
Marcin Jan

Bo na przykład dla niektórych, jest to połowa życia łańcucha. Więc po co wymieniać cały zestaw jak zużyta jest tylko przednia zębatka.

GrubyDDZ
09.08.2021, 11:25
Myślę że dwa razy zmienię przód i zestaw powyżej 50kkm wytrzyma

Czy ta śruba jest klejona fabrycznie? Czy warto kapnąć klej przy składaniu ?

Emek
09.08.2021, 12:00
Wątpię. Ja zmieniałem 2 razy napęd przez 40 tysi. I nie widzę opcji zeby wytrzymał 50 tysi łańcuch. Oczywiście zależy od stajla i terenu.

Borkow
15.08.2021, 16:03
Ja kpl. napęd wymieniam co 40 tys. i mi styka. Stan zdejmowanych rzeczy jest taki, że niedługo (za 10 tys.) by padło. Nie wiem czemu miałbym to robić częściej? Dodam, że moto nie ma lekko a łańcuch smaruję co 800km smarem Ipone.

Bulla
04.09.2021, 14:19
Dobra Powiedzcie jaką zębatka dobrać do 2018 dct chcę mieć minimalnie wyższą prędkość max