PDA

View Full Version : Prosty schemat podlaczenia kontrolki rezerwy RD03


Franz
30.09.2019, 14:45
Otóż w moim Trampku mam zbiornik RD03/4
Miejsce otworu czujnika mam zaslepione
Po paru latach przyszło mi do głowy uzupełnić
to uchybienie
Planuje kupić czujnik akcesoryjny na plywak
( nie kontrakton )
Z czujnika wychodzą dwa przewody
Jakby to wszystko zgrać by nie bylo skomplikowane
Mamy tu kogos kto narysowalby na kartce od zeszytu i wrzucił?
Doczytalem na zagranicznych forach , ze kontraktony najczesciej padały gdy paliła sie kontrolka rezerwy a stacyjka byla wlaczona
Mozna kupic czujnik na plywak dedykowany do RD04
Teraz tylko wlasciwie wszystko połączyć. Zasilanie ze stacyjki przy wlaczonym zaplonie

Tezla
30.09.2019, 18:38
Jeśli to zamiennik oryginalnego czujnika to łączysz +po Kluczyku - kontrolka - czujnik - minus (fabrycznie jest jeszcze tester kontrolek)

Org czujnik działa na zasadzie grzałki i jak przestaje być chłodzony benzyną to zmniejsza swój opór powodując tym zaświecenie lampki.

Miałem spalony górny czujnik, kupiłem na allegro nowy samochodowy i zmieniłem żaróweczkę z 3 na 1,7W to chyba najtańsza i pewna opcja naprawy.

Franz
30.09.2019, 19:54
Kontrolka ma dwa wyjścia
Czujnik ma dwa wyjscia. Gdyby mial jedno byloby prostsze

Opisy IT
https://www.qsl.net/iz7ath/moto/sonda/index.htm
http://www.africatwin.info/sonda-carburante.html


Ostatnio edytowane przez fabrizio13 : 02.06.2011 o.21:48

Zaglebiajac sie w temat na forum Afica UK
ludzie zakładają sensor od Suzuki SV 650. Moze sie to komuś przyda

Tezla
02.10.2019, 01:29
To obojętne czy przepuścisz przez ten czujnik plus czy minus. Czujnik ma dwa wyjścia bo bak ma słabe połączenie elektryczne z ramą więc idzie osobnym kablem do instalacji.


Ta przeróbka tego Włocha polega na dodaniu automatu który już po pierwszym krótkim błyśnięciu kontrolki (rezerwa najpierw mruga się tylko w przechyłach) odciąża czujnik blokując możliwość zgaśnięcia do momentu wyłączenia stacyjki.


W samochodach rezerwa wystarcza na średnio 100km i te czujniki NTC to wytrzymują.

Franz
02.10.2019, 07:35
Dzięki za wytlumaczenie. W takim razie do czujnika
pójdzie minus z ramy ,a na kontrolke tylko jeden przewód też
minusowy i dopiero do plusa stacyjki ( lub zasilania światła pozycyjnego ).Bezpieczniejsze w przypadku przetarcia przewodu