View Full Version : Łańcuch i zębatki czy już zmienić ?
Odgłosy napędu podczas jazdy dawały już mocne znaki , że coś jest nie tak .
Na łańcuchu zaczeły pojawiać się delikatne załamania , tak jak by się ogniwa nie chciały wyprostować po zejściu z zębatki zdawczej .
5848
Kiedy ostatni oglądałem zębatki byłem pewien , że jeszcze trochę popracują.
A dzisiaj widzę , że jednak kolejny wydatek czeka. Planowałem wymiane zimą .
5849
Mycie łańcucha pomogło.
Tylko w jednym miejscu - na jednym sworzniu jest sztywny - prawdopodobnie w miejscu łączenia .
5850
Wiem !!!! Wiem !!!! ale..... potrzebuję możliwie taniego rozwiązania coś na 3 lub 4 tyś kilometrów.
Co radzicie ?
Kupić nową przednią zębatkę i uruchomić wszystkie ogniwa. Sprawdzić, czy łańcuch nie ma wyraźnych luzów jeśli nie ma, to 5kkm spoko wytrzyma
- Łańcuch wygląda naprawdę przyzwicie .
- Stan ogniw dobry. Wszystkie tulejki kręcą się w około własnej osi .Nawet ta tulejka która jest na jedynym sztywnym sworzniu .
- Odgłosy na zgaszonym moto w granicach normy przy prędkości ok. 50km/h
Tylko zastanawia mnie jak zwolnić sztywny sworzeń nie niszcząc przy tym bocznych ścianek ogniw.
JEŚLI łańcuch zakuwany był zakuwarką to jest ryzyko, że ognino zostało za mocno zakute i nigdy się łatwo nie zginało. Samruj obficie i obserwuj - z 5kkm powinno przeżyć. Podkreślam "powinno", obserwuj i trzymaj rękę na pulsie. I smaruj. Koniecznie.
Zębatki są dalej ok wiec załóż to z powrotem i spsikaj smarem w spreju i zobacz czy będzie rzęzić dalej czy nie. Pewnie masz jakiś lichy łańcuch typu iris albo co. zobacz na ogniwkach co na nim napisane to wiele wyjaśni.
Zrób kąpiel w Hipolu i olej smary. Hipol ponat szysko!
Łańcuch to : DID 525 V8 - nie wiem czy to szczyt wytrzymałości , po umyciu nic mu nie można zarzucić . Chociaż moja wieloletnia przerwa z moto powoduje u mnie brak "obycia" , a wymienianie wszystkiego na nowe w przypadku posiadania wątpliwości powoduje już zgrzyty rodzinne.
Z drugiej strony.... jest zawsze bezpieczeństwo.
Dodam dla zainteresowanych , że ustawiłem wczoraj zawieszenie tylne , a do lag nabiłem powietrze
0,45 ( nie wiem czy to dużo , czy mało - ale jest lepiej na moją mase )
Nie zabierajcie sprzętu na poligon.
Łańcuch to : DID 525 V8 - nie wiem czy to szczyt wytrzymałości , po umyciu nic mu nie można zarzucić . Chociaż moja wieloletnia przerwa z moto powoduje u mnie brak "obycia" , a wymienianie wszystkiego na nowe w przypadku posiadania wątpliwości powoduje już zgrzyty rodzinne.
Z drugiej strony.... jest zawsze bezpieczeństwo.
Dodam dla zainteresowanych , że ustawiłem wczoraj zawieszenie tylne , a do lag nabiłem powietrze
0,45 ( nie wiem czy to dużo , czy mało - ale jest lepiej na moją mase )
Nie zabierajcie sprzętu na poligon.
jak dla mnie zębatki nie są jeszcze piłą zabierakową więc spoko, po prostu brudny masz ten łańcuch i tyle wymyj w ropie , a najlepiej w hipolu i smaruj tyle :)
ja bym nie pompował tego zawieszenia jak nie jesteś pewny tego motocykla. moze wywalić uszczelniacze. lańcuch tej oringowy DID ale jak już nie rzęzi to jeździć. Może zrobić tak 5000km:)
sprawdź, czy nie masz luzu na przedniej zębatce. mój napęd mimo, iż wyglądał na jeszcze zdrowy posiadał duży luz na zębatce. może to szybciej zniszczyć wałek zdawczy a i praca napędu zdaje się kultury mniej posiada.
hm... a ja bym zalozyl motooilera ;) to i jeszcze z 20kkm zrobisz na tym napedzie :) hehehehehe
zdrv
matjas
witam ,czy jest sens zmienic tylko przednia zebate i zostawic reszte ?..!?prosze o ocene i darodztwo
zebatka przednia jest fabryczna a lancuch odstaje od tylniej na 3-4mm albo i lepiej , przebieg 36 435 km (oryg.)
http://yfrog.com/j0dsc01434gj
http://yfrog.com/7ddsc01429ej
http://yfrog.com/j5dsc01430yhj
Ps. lancuch jest na 25 dolku, luz 4cm na bocznej, aha walek zdawczy jest w kondycji ocencie sami prosba, czy moge na tym zestawie jeszce ze 160 km zrobic bez robienia obory na walku (wirus zaatakowal muj mozg, hehe )
aha sorry ze kaze wam znowy oglondac kolejny walek ale ze to jest to co tygrysy lubia najbardziej !! :) http://yfrog.com/41dsc01438aj
pozdrawiam i dziekuje, aha czy zabezpieczenie zebatki(ten pierscien ) mozna zalozyc zle?chodzi mi o to czy tam jest jakas ""filozofia" z ulozeniem zabkow, czy poprostu nalozyc na przesmarowany walek i przykrecic?
Nad wymianą łancucha i wszytskich zebatek zacznij sie zastanawiać od 28 dołka. Zresztą usłyszysz... przednią zębatkę wymieniamy co około 10 tys.
Ze zdjęc ja nie widzę koniecznosci wymiany jesli nie ma uszkodzeń łancucha albo nierównego wyciągnięcia.
Tył trochę odstaje faktycznie... A luz mierzysz na bocznej podstawce na pewno? Dziwnie malo wyciagniety ten łancuch jak na stan tylnej zebatki. Ty wymieniales czy poprzedni wlasciciel przyoszczędził?
PS: wszystko to już było.
dzieki Podos za odpowiedz, w piatek jade po zebatke do salonu H*, cena 20 funta(chyba tanio bardzo), koopie tez nowy pierscien zabezp., ja niczego w napedzie jeszce niewymienialem, pod koniec maja kupie caly zestaw napedowy i zaloze poki mam pare groszy, aha czy zebatki Lm albo Lms to cos pozytywnego?(widzialem na ebay zest. napedowy DID x ring VX2, i te wlasnie zebaty W kazdym badz razie w piatek smigam po nowa zebate na przod,mam nadziej ze maja "good quality" u pana H.(zobazcze tez lancuchy, zebaty i cenowo jak to wyglonda.(aha najlepiej dorwac sunstara?)
Ps. zaloje ze wczesniej niezajrzalem do walka:mur:( ale chyba nic sie zlego z nim niedzieje jeszce ) ,tak lancuch mierze na bocznej, kilka dni temu ustawilem go na 25, wczesniej bylo 23( troche nieprzypilnowalem ;)
pozdrawiam:at:
Miałem podobnie ze swoim łańcuchem. Zapodałem Scottoilera na maksa, pojeździłem aż wyżygało cały olej i teraz niby w porządku, ale znowu dzwoni strasznie.
a w RD03 do ktorego doła łańcuch dobija??wiem że tam jest coś dluższy wahacz niz w nowszych wiec i inne pomiary pewnie.Mój jest teraz na 17 -stym.Jak tam u Was koledzy w "trójkach"??
dzieki Podos za odpowiedz, w piatek jade po zebatke do salonu H*, cena 20 funta(chyba tanio bardzo), koopie tez nowy pierscien zabezp., ja niczego w napedzie jeszce niewymienialem, pod koniec maja kupie caly zestaw napedowy i zaloze poki mam pare groszy, aha czy zebatki Lm albo Lms to cos pozytywnego?(widzialem na ebay zest. napedowy DID x ring VX2, i te wlasnie zebaty W kazdym badz razie w piatek smigam po nowa zebate na przod,mam nadziej ze maja "good quality" u pana H.(zobazcze tez lancuchy, zebaty i cenowo jak to wyglonda.(aha najlepiej dorwac sunstara?)
Ps. zaloje ze wczesniej niezajrzalem do walka:mur:( ale chyba nic sie zlego z nim niedzieje jeszce ) ,tak lancuch mierze na bocznej, kilka dni temu ustawilem go na 25, wczesniej bylo 23( troche nieprzypilnowalem ;)
pozdrawiam:at:
z Hondy to tylko zębatkę przednią i zabezpieczenie. łancuch DID VM x ring, zebatka na tył nie ma znaczenia. Na orginal Honda nie daj sie namówić.
z Hondy to tylko zębatkę przednią i zabezpieczenie. łancuch DID VM x ring, zebatka na tył nie ma znaczenia. Na orginal Honda nie daj sie namówić.
Łańcuch to obojętnie jaki DID. Na oringowym zrobiłęm 42 000km na 4 zębatkach przednich. Ale Podos ma tak czy siak zawsze racje :Thumbs_Up:
zastanawiam mnie stan łancucha - nie jest wyciagnięty a stan tylnej zebatki - mocno dziwny. Moze lepiej wymienić obie zębatki i dojechać ten łańcuch .... sam nie wiem...
Albo wymienić wszystko a kiedyś dojechac tylko łańcuch... Tak to jest - dlatego Wymienia sie komplet.
Aha wzmacnianego DIDa zVm tez sobie odpuść. Nie wykorzystasz jego mocy przy twoich 60ciu koniach.
A co jest nie TAK na zdjęciach tej tylnej zębatki..? wygląda OK jeszcze. Pewnie ten cały napęd jest o krok od podciągania go o oczko co 500km skoro jest na 25 dołku.
tak patrzę na to zdjecie
to tak wyglada jakby lancuch nie pasował na zebatkę http://yfrog.com/j5dsc01430yhj
wygląda jak normalny wyciągnięty łańcuch
tak patrzę na to zdjecie
to tak wyglada jakby lancuch nie pasował na zebatkę http://yfrog.com/j5dsc01430yhj
No jedyna opcja, że łańcuch jest czymś podważony a tym miejscu
:)
tak lancuch jest odciagniety srubokretem, a ja sie sprytnie schowalem z drugiej strony do fotki:) :) aby zdjecie bylo bardziej poglondowe, niemyslalem ze taka blahostka tak namiesza :)
pozdrawiam i dzieki za odzew i zainteresowanie wszystkim
witam ,czy jest sens zmienic tylko przednia zebate i zostawic reszte ?..!?prosze o ocene i darodztwo
zebatka przednia jest fabryczna a lancuch odstaje od tylniej na 3-4mm albo i lepiej , przebieg 36 435 km (oryg.)
http://yfrog.com/j0dsc01434gj
http://yfrog.com/7ddsc01429ej
http://yfrog.com/j5dsc01430yhj
Mam u siebie dokladnie taka sama sytuacje jak przedstawiona na zdjeciach. Zebatki oryginalne (przebieg oryginalny ok 33 kkm). Lancuch to juz drugi na tych zebach (poprzedni wlasciciel wymienil sam lancuch).
Lancuch jak nie jest nasmarowany to troche dzwoni, ale jak sie przeleci go smarem w sprayu to jest ok. Takze moja rada: posmaruj i kilka tysiecy jeszcze zrobisz. Zebatki nie sa w tragicznym stanie.
Puff, jaki poprzedni własciciel? Ty jezdzisz tym motocyklem coś? CHcesz powiedzieć ze w calej swojej karierze (2004?) jedzisz na jednym łańcuchu?
Puff, jaki poprzedni własciciel? Ty jezdzisz tym motocyklem coś? CHcesz powiedzieć ze w calej swojej karierze (2004?) jedzisz na jednym łańcuchu?
Na niewiele jazdy mam czas i $$, wiec wedlug niektorych wogole nie jezdze :D
A na powaznie nakrecilem cos pod 20 kkm, tazke stosunkow niewiele :)
Na jednym lancuchu i od nowosci na jednych zebatkach :D
...w jednej z wczesniejszych odp.podos napisal abym odpuscil sobie oryginalna zebate tylna Hondy?
rozumiem ze chodzi o cene i to ze przeplace jesli ja wezme od H*.
:at:?
dzisiaj tam bylem i zamowilem zebaty i zabezp. do tego lancuch ale DID V8,(chyba taki tylko maja albo RK, ale modelu niezapamietalem) a to chyba nie jest jakis super lancuch ten V8...w ost. jotro wezme tylko zebate i zabezp. na przod,bo ten lancuch budzi watpliwosci moje a moze jednak warto? zbaranialem ale kasy niechce glupio wydac na gow**ny lancuch ...i jeszce to belkotanie w jezyku ang. hehe :mur::D
V8 to dobry łańcuch, który się rzadko naciąga jak jest dobrze smarowany. U mnie 19 dołek i 27kkm.
v8 to zwykły oringowy wzmacniany DID. Zrobiłem na takim 42 000km bez olejarki ino zużyłem 4 zębatki przednie
witam, koniec koncow zalozylem tylko nowa zebate przednia i nowy pierscien, lancuch i zebate tylnia zostawilem.,.,., troche wiedzy w temacie zdobylem..,;) dzieki i pozdrawiam
:at::drif:
:Thumbs_Up: Jeśli nie naciągasz jeszcze łańcucha co tydzień, to jest szansa że jeszcze trochę na tym zrobisz.
solo1972
11.05.2010, 17:58
motor kopiłem miał 14 TKM i mail napęd did wzmocniony ,łańcuch koloru żółtego i zębatki sunstar w tej chwili ma 37 i jezdze cały czas na tym napędzie dodam ze smaruje scotooiler.Dzisiaj ściągnąłem zebatke z przodu i przesmarowałem czarniałem MOLYKOTE G-n plus i złożyłem.Zębatka z przodu miała lekki luz , walek zdawczy idealny nosiłtylko slady oparcia zebatki ,ale bez wyczowalnych wgłebień , zęby były OK.Czytałem ze Rambo wymienil 4 przednie przy 42 TKM,czy to znaczy ze profilaktycznie zmienić zębatkę przód???(23 TKM na zębatce przód czy wymienić? )
na twoim miejscu dla wlasnego spokoju ducha zalozyl bym nowa zebatke przednia < (plus zabezp.)>(niewykluczone ze po takim przebiegu zaczyna juz delikatnie "rozrabiac" na walku,) , koszt jest niewielki a cena profilaktyki ochrony walka i twoj spokoj przy odkrecaniu manety bezcenny, przynajmniej u mnie tak to dziala. TAK ZMIANIAL ZEBATE na hondowski oryginal w dodatku!!!;) ponoc zalecana wymiana zebaty front co 10 tys. km
zasada wymiany z przodu:
jest zacięta ( widać zużycie- zęby lub znasz przebieg pow 10 tys )
lata na boki ( jedno zabezpieczenie na dwie zębatki)
co do zębatek czy sunstar, czy Honda czy JT się nie wypowiadam nie mam doświadczenia - :(
na twoim miejscu dla wlasnego spokoju ducha zalozyl bym nowa zebatke przednia < (plus zabezp.)>(niewykluczone ze po takim przebiegu zaczyna juz delikatnie "rozrabiac" na walku,) , koszt jest niewielki a cena profilaktyki ochrony walka i twoj spokoj przy odkrecaniu manety bezcenny, przynajmniej u mnie tak to dziala. TAK ZMIANIAL ZEBATE na hondowski oryginal w dodatku!!!;) ponoc zalecana wymiana zebaty front co 10 tys. km
Przez ostatnie 900km czyli 2 dni :D podskoczyłem o 7 oczek i po dzisiejszej trasie znów jest luźny :cold:
A oto foto przedstawiające do czego nie można dopuścić
11795
Nowy naped jest w drodze ale jezdzić się chce :Sarcastic:
Transglobal
16.05.2010, 17:08
Podpinając się do tematu .Mam pytanie ,łańcuch mam na 27 dołku ,stan ogólny napędu dobry (zdawcza systematycznie wymieniana przy większych oznakach zużycia ,brak podejrzanych luzów ,sworznie nie pozacierane ,smarowany olejarką ) W lipcu lecę Chorwacja -Czarnogóra-Albania jakieś 4500-5000 km .Czy napędu mi starczy ?
Przed wyjazdem bym zmienił, bo tak będą kłopoty :Thumbs_Up:
Transglobal
16.05.2010, 17:22
do którego dołka da się cofnąć maksymalnie łańcuch ?
Ale potem bardzo szybko leci więc posłuchaj Ramba :) Ale zrobisz jak chcesz :)
pozdr,
laska
Tak jak koledzy mówią leci Bardzo Bardzo Szybko moje foto jest tego przykładem. W ciągu około 2000km podskoczyłem o 9 oczek i już nawet koło komina się nie bujam bo się boje zrobic Afri ała.
Pozdro
Transglobal
20.05.2010, 23:17
idąc za radą wymienię
Ale potem bardzo szybko leci więc posłuchaj Ramba Ale zrobisz jak chcesz
pozdr,
laska
ja widze ze rambo jest jedna z osob ktorych warto tutaj sluchac,( bez wazeliny i nie tylko On) ja tez mam pytanie mam do wymiany lancuch,
czy nienarobie szkod jak zaloze nowy lanuch i nowa tylna zebate na zebate front ktora ma ze 300-350km, ale pracowala u mnie na wyciagnietym lancuchu? ale cos tam ptaki cwierkaja i dzwony gdzies tam bily ze lancuch , ze modul itp. itd......szto mnie dielat? za 7 dni czeka mnie 3500 km ponad, a jestem swiezak
solo1972
24.05.2010, 21:26
Dzisiaj dostałem nową oryginalna,zębatkę do przodu,ale pytanie która stroną założyć?,sunstar nie miał gum i był grubszy od zewnątrz,ale ta oryginalna ma takie wycięcie coś jakby na zabezpieczenie,a z drugiej strony jest płaska,podpowiedzcie która strona założyć żeby było dobrze.?? w serwisie mówią ze tym wytłoczeniem na zewnątrz,ale niepewni byli Ci od części.
Dzisiaj dostałem nową oryginalna,zębatkę do przodu,ale pytanie która stroną założyć?,sunstar nie miał gum i był grubszy od zewnątrz,ale ta oryginalna ma takie wycięcie coś jakby na zabezpieczenie,a z drugiej strony jest płaska,podpowiedzcie która strona założyć żeby było dobrze.?? w serwisie mówią ze tym wytłoczeniem na zewnątrz,ale niepewni byli Ci od części.
Nie jestem pewien, ale Podos chyba pisał gdzieś, że wypustem do silnika. Jak się mylę to niech ktoś sprostuje.
Artuditu
24.05.2010, 21:46
http://www.africatwin.com.pl/showthread.php?t=3295
Transglobal
24.05.2010, 22:05
http://tarcu.com/Inne/At/AT00151.jpg odsadzeniem/ napisami na zewnątrz
Łańcuch oceniamy -nie na który jest dołku
tylko po stanie zębatek, odsadzeniem ( odciągnięciem od zębatki)
oraz tym ( najważniejsze) że
-przy zużytym nie da się ustawić właściwego luzu.
Łańcuch nie wyciąga się jednakowo. Występuje bicie łancucha
( stan nadmiernego naprężenia przechodzi w stan nadmiernego luzu = przyspieszone zużycie łożyska )
W skrajnym przypadku na zakręcie potrafi spaść i narozrabiać
Dołki są raczej oceną pobieżną
Wszak można zmienić stosunek zębów przód/tył lub ilości ogniw i zapomnieć :p
solo1972
27.05.2010, 15:10
myślę ze poprawnie?W sumie inaczej się chyba nie da?
solo1972
28.05.2010, 17:27
Zębatka jest założona jak na zdjęciu ,ale dziwnie sie chyba łańcuch układa i brzęczy,nie wiem czy w konfiguracji z didem? sunstar ma nachylone zęby??? podpowiedzcie coś czy możne sunstara nowego zamówić ? a zębatka oryginalna się przyda przy innym łańcuchu.:czy oryginalna pasuje na kazdy łancuch ,czy tylko mi taki czar sie udał???:dizzy:
solo1972
28.05.2010, 19:21
powiedzcie proszę jak prawidłowo ma być założone zabezpieczenie ??? zeszlifowana koronka do zębatki czy na zewnątrz????
Nie bardzo łapię o co ci chodzi z tą koronką ale jest piątek, rozumiesz...
Ja też mam sunstara i założona jest tak jak na drugim zdjęciu...chyba:D
Miałem to ostatnio. W sumie wiem dlaczego :Sarcastic: zdjąłem osłone zębatki na tydzień i po problemie. Teraz jestem na 22 dołku
Zębatka jest założona jak na zdjęciu ,ale dziwnie sie chyba łańcuch układa i brzęczy,nie wiem czy w konfiguracji z didem? sunstar ma nachylone zęby??? podpowiedzcie coś czy możne sunstara nowego zamówić ? a zębatka oryginalna się przyda przy innym łańcuchu.:czy oryginalna pasuje na kazdy łancuch ,czy tylko mi taki czar sie udał???:dizzy:
zdjęcie pierwsze - tak była założona , sugeruje to "kierunek" zębów czyli była źle założona.
Odsadzenie ma być na zewnątrz jak na zdjęciu drugim.
Przy widocznym' kierunku ' zębów zębatkę należy już wymienić. Niszczy łańcuch
Sorry , widzę ż Podos już to napisał , tyle że nadaje się tylko do wymiany
zbyszek_africa
31.05.2010, 12:16
Zdjęcie drugie, zębatka była dobrze założona i skos zębów właściwy tak ma byc, wypustem na zewnątrz.
Jeśli chcesz ją założyć do nowego łancucha, to porzuć tę myśl, stary łańcuch i ta zębatka jeszcze trochę pożyją, a najlepiej kup nową hondowską ok.80zł.
pozdr.
Ej,
przeciez to ta sama zębatka... Nie moze byc raz dobrze a raz zle założona...
W którą stronę gną się zęby? Bo moze jestem w wielkim błedzie? znowu...
Odpowiedzialem sobie sam. Ale musialem narysować...
Zbychu ma racje a Franz nie.
Przy krecącym sie wałku zdawczym w lewo ogniwa lancucha wyrabiają ząb - pow. tarcia na czerwono zaś siła oczywiscie skierowana jest do tyłu. To co wygląda jak zagięciue jest w istocie kształtem nie zużytego zęba! (na zielono)
Zatem zebatka była załozona dobrze, a czy jest zużyta to zostawiam innym bo ja sie nie znam i bym jeszcze ją orał.
12087
zbyszek_africa
31.05.2010, 13:43
Zyszek to na takiej dojechał do domu, chociaż nowy zestaw leżał w kufrze:D12088
Powiesiłem ją w serwisie KTM-a jako dowód że mozna 31kkm.
randal 76
31.05.2010, 13:48
Zyszek to na takiej dojechał do domu, chociaż nowy zestaw leżał w kufrze:D12088
Powiesiłem ją w serwisie KTM-a jako dowód że mozna 31kkm.
:dizzy::dizzy::dizzy::dizzy::dizzy::dizzy::dizzy:: dizzy::dizzy::dizzy:
he he he he , mam podobną jak nie wiedzialem ze sie zmienia co 10kkm.
he he he he , mam podobną jak nie wiedzialem ze sie zmienia co 10kkm.
Dobrze że tu zajrzałem bo ja też nie wiedziałem :D
a najlepiej kup nową hondowską ok.80zł.
pozdr.
140 zl, tydzien temu stała
zbyszek_africa
31.05.2010, 15:36
Sorry, ale stare ceny pamietam, teraz 112zł+przesyłka w Radomiu augustynmoto...
ps.windykator PiD:bow: ja tym nie handluje, podałem człowiekowi lepszą cenę:)
pozdr.
ps.windykator PiD ja tym nie handluje, podałem człowiekowi lepszą cenę
ha ha ha :)
solo1972
31.05.2010, 20:51
kupiłem i założyłem nową hondowska ,a zębatka sunstar była wypustem na zewnątrz ,była dobrze założona,Cena nowej w hondzie Bielsko-Biała 130zl
Artuditu
31.05.2010, 21:13
http://www.maartensworld.com/s_america168.jpghttp://www.africatwin.com.pl/attachment.php?attachmentid=5575&stc=1&thumb=1&d=1270232917
Te mi się podobają bardziej:drif:
solo1972
31.05.2010, 21:30
I wałek zdawczy żyje!!!Jaki przebieg miała zębatka?
Teraz to ja zgłupiałem. Jak zakładałem Sunstara, to wychodziło na to, że wypustem do silnika, a teraz piszecie odwrotnie. O co w końcu chodzi, proszę oblatanego człowieka, aby wkleił prawidłowe zdjęcie tak dla potomności ;)
Zyszek to na takiej dojechał do domu, chociaż nowy zestaw leżał w kufrze:D
Powiesiłem ją w serwisie KTM-a jako dowód że mozna 31kkm.
Byłem świadkiem - potwierdzam;)
Teraz to ja zgłupiałem. Jak zakładałem Sunstara, to wychodziło na to, że wypustem do silnika, a teraz piszecie odwrotnie. O co w końcu chodzi, proszę oblatanego człowieka, aby wkleił prawidłowe zdjęcie tak dla potomności ;)
Widać coś źle czytałeś. Wypustem na zewnątrz.
Widać coś źle czytałeś. Wypustem na zewnątrz.
No na to wychodzi, że coś źle wyczytałem. Dobrze, że zrobiłem tylko runde w koło komina. Jutro przekładam zębatkę.
Teraz będzie dobrze.....:haha2::D:haha2:
http://africatwin.com.pl/showpost.php?p=117390&postcount=55
powiedzcie proszę jak prawidłowo ma być założone zabezpieczenie ??? zeszlifowana koronka do zębatki czy na zewnątrz????
...No właśnie, też mnie to nurtuje - pytałem w RPM odbierając dziś zabezpieczenia, pan powiedział, że idealnie płaską stroną do zębatki. Ale jeśli to ma pracować przeciwko zsuwaniu się z wałka, to bardziej by mi pasowało płaskim dawać na zewnątrz.
Przełożyłem dzisiaj zębatkę, tak jak Kazmir zdjęcie wkleił i wychodzi na to, że zabezpieczenie musi być płaską stroną do zębatki. Nie ma żadnego luzu zębatki na wałku i zabezpieczenie moim zdaniem powinno jak największą powierzchnią dolegać do zębatki.
solo1972
03.06.2010, 10:17
Jak dla mnie to płaska na zewnątrz,z tego względu ze wyciągnąłem zabezpieczenie po około 30 000 km i było w dobrej kondycji,nosiło ślady użytkowania i opierania się o walek , końcówka wałka tez idealna ,tam gdzie się ono opiera płaska powierzchnia,U kolegi robiliśmy zębatkę ,a AT miał przebieg 55 000 km ale zabezpieczenie było włożone plaska do środka czyli do zębatki i końcówka wałka była lekko sfrezowana od zabezpieczenia i po włożeniu nowego nie ma sposobu aby zębatka była mocniej dociśnięta,ponieważ jest ubytek materiału.W moim motorze wkładałem na dwa sposoby i nie było żadnej różnicy w sztywności,dlatego włożyłem tak jak miałem dotychczas.A sugeruje się tymi dwoma przykładami.PS.dodam ze w serwisie powiedzieli za nie ma to większego znaczenia.
Taki serwis omijałbym z daleka....
Dla zabezpieczenia zębatki (płytki) nie ma znaczenia z której strony ją przykręcisz.
Jest natomiast znaczenie dla współosiowości przednia / tyna zębatka. Dlaczego:
Przy doborze felg jest taki parametr "ET" offset czyli odsadzenie.
Dla naszej zębatki inne czyt. nieprawidłowe założenie przesuwa ten parametr o 7mm (prawie centymetr) Czy to jest bez różnicy?
Na rys. jest inna zębatka. Tam gdzie jest wymiar 6,8mm w SunStar jest 7mm
Kazmir;) czytamy ze zrozumieniem;) chłopaki piszą o zabezpieczeniu a nie o zębatce:)
A co to może tak ptykać w łąńcuchu jak moto cofam?
Do przodu jest OK, nic nie szumi i nie ptyka. Oliwiarka jest, a jak do tył to pyk, ptyk, ptyk...
dysza od oliwiarki haczy o tarcze lub lancuch??
dysza od oliwiarki haczy o tarcze lub lancuch??
O!!!! o tym nie pomyślałem ...:bow: sprawdzę ...
A co to może tak ptykać w łąńcuchu jak moto cofam?
Do przodu jest OK, nic nie szumi i nie ptyka. Oliwiarka jest, a jak do tył to pyk, ptyk, ptyk...
jak dla mnie to będzie zębatka - zęby pochylone do przodu. przy cofaniu pyka - słychać odgłos przeskakującego łańcucha.
kiedyś tak miałem, po zmianie zębatki - pykanie zniknęło.
teraz ponowie zaczynam słyszeć, ale jeszcze nie spojrzałem na przednią zębatkę.
Kazmir;) czytamy ze zrozumieniem;) chłopaki piszą o zabezpieczeniu a nie o zębatce:)
Analizowałeś zdjęcie pod kątem "wypiłowania" zębów i osadzenia zabezpieczenia;)
http://africatwin.com.pl/showpost.php?p=117390&postcount=55
jak dla mnie to będzie zębatka - zęby pochylone do przodu. przy cofaniu pyka - słychać odgłos przeskakującego łańcucha.
kiedyś tak miałem, po zmianie zębatki - pykanie zniknęło.
teraz ponowie zaczynam słyszeć, ale jeszcze nie spojrzałem na przednią zębatkę.
Jestem 1tkm po dużym przeglądzie u Pana H i o zębatkach nic nie meldował ...
Co do teorii Podosa to się do niej skłaniam bo jak moto bez ciężaru moich 4 liter to nic nie pyka ... Pan H korygował naciąg łąńcucha więc może coś z dyszą olejarki pokićkał. Kurde nie jestem tak "gibki" aby tam zerknąć w pozycji do cofania :(:mur:
Mam małe pytanko.Czy trzeba rozpinać łańcuch przy wymianie przedniej zębatki?
nie trzeba
koło tył sciągasz, tak żeby mieć luźny łańcuch i wyciągasz łańcuch z przodu tak - żeby zszedł albo sam , albo z zębatką ...
Mam małe pytanko.Czy trzeba rozpinać łańcuch przy wymianie przedniej zębatki?
Jeśli mam cały zestaw napędowy AFAM to czy wymieniając tylko przednio zębatke powinienem kupić również AFAM czy moge zastąpić inno np. to http://aukcjewp.wp.pl/item1118336918_ir_zebatka_przednia_16_honda_xrv_75 0_africa_90_03.html
Tanie mieso to psy jedzą.
A jest możliwość kupna bdb. zebatki przedniej przez internet jeśli tak to prosze o adres .
A jest możliwość kupna bdb. zebatki przedniej przez internet jeśli tak to prosze o adres .
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MjIwMDAwMw==&bid=104506
Gradient
07.07.2010, 12:58
nie trzeba
koło tył sciągasz, tak żeby mieć luźny łańcuch i wyciągasz łańcuch z przodu tak - żeby zszedł albo sam , albo z zębatką ...
Nawet koła nie trzeba ściągać.Trzeba tylko odkręcić tylną śrubę i przesunąć koło do przodu. Zębatę wyjąć z wałka z nawiniętym łańcuchem i można w ten sposób założyć nową.Sprawdzone.:)
daniel_87
07.07.2010, 14:24
tak to mozna zrobic jak sie ma juz deczko sciochrany łancuch. Dobra opcją jest poluzowanie koła, przesunięcie go do przodu, zdjęcie lancucha z tylnej zębatki. Jak juz sobie wisi lanuch mozna wyjac zębateczke.
Gradient
07.07.2010, 15:19
tak to mozna zrobic jak sie ma juz deczko sciochrany łancuch. Dobra opcją jest poluzowanie koła, przesunięcie go do przodu, zdjęcie lancucha z tylnej zębatki. Jak juz sobie wisi lanuch mozna wyjac zębateczke.
Może i faktycznie ściągałem jeszcze łańcuch z tylnej zębatki.Nie pamiętam,
ale na pewno nie zdejmowałem koła.:dizzy::)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.