View Full Version : Łańcuch -zakuwanie
muszel72
23.07.2019, 13:39
Nigdy tego nie robiłem. Na co zwrócić uwagę, w co powinienem się wyposażyć?
thx
robertG7
23.07.2019, 13:42
Tak na szybko: https://www.youtube.com/results?search_query=zakuwanie+%C5%82a%C5%84cucha+ motocyklowego
muszel72
23.07.2019, 13:56
Znaczy zakuwarkę mus nabyć.
No raczej tak bo młotkiem to słabo wychodzi.
Co do zakuwarki zwróć uwagę do jakich łańcuchów (rozmiar i producent)
szymon25
24.07.2019, 07:00
Spinka tez robi robotę
Zet Johny
24.07.2019, 07:56
Nawet się nie wygłupiaj ze spinką tylko zakuj.
Zakuwarkę możesz kupić już za 50 zł z groszami.
muszel72
24.07.2019, 08:36
Dokładnie, to tyle ile trzeba pewnie wydać na wymianę u kogoś. A jako, że mam 2x 2oo w garażu i sporo jeżdżących przyjaciół to o zwrot się nie martwię. Wątroba będzie musiała rzetelniej popracować:)
Spinka tez robi robotę
W motorynce czy Gazeli może tak.
Bez jaj - w wielu motkach nawet i 50KM BYWA zapinka.
W mojej rd04 z reichu tez była.
Młodzi jesteście to nie pamiętacie ale kieeeeedys zakuwali ludziska kiete tylko w sprzętach po 90-100KM
M
Bez jaj - w wielu motkach nawet i 50KM BYWA zapinka.
W mojej rd04 z reichu tez była.
M
Matjas ja spinkę w eNCeku miałem na DIDzie i było ok. No ale to tylko 55 kucy było...
Zet Johny
25.07.2019, 07:57
Panowie a tak przy okazji. Powiedzcie mi jaka jest różnica między tymi zakuwarkami? W czerwonym opakowaniu kosztuje 5 dych a w zielonym 4 razy więcej.
89464
89465
jamarjan
25.07.2019, 08:02
Nie wiem czy jest roznica ale z tej czerwonej pin praski ulamal sie przy drugim rozkuwaniu. Ze nie robie tego czesto, bylo dawno po gwarancji. Nienawidze pracowac kiepskimi narzedziami.
Czerwona wygięła się w banan przy łańcuchu did 630 :)
Zet Johny
25.07.2019, 09:18
No właśnie się zastanawiam czy warto dołożyć do tej w zielonym pudełku.
To jest firmy Jonnesway. Ciekawe czy jest to mocniejsze w stosunku do identycznych konstrukcji tańszych cztery razy.
Bo to trzeba umieć obsługiwać :D. Ostatnio kumpel połamał mi piny w pancernej zakuwarce Bety.
https://www.motorsport-tools.com/media/catalog/product/cache/1/image/820x/602f0fa2c1f0d1ba5e241f914e856ff9/1/5/1568-C15_2.jpg
CzarnyCzarownik
25.07.2019, 09:24
Dlaczego jest taka niechęć do zapinek?
Jak źle zakujemy to może być problem, tutaj też można za słabo sprasować, za mocno... spinkę można tylko założyć tylko na odwrót, więc szansa na błąd i czynnik ludzki jest ograniczony do minimum.
Ja nie widzę problemu aby wrzucić spinkę nawet i do 200KM.
Sent from my SM-J600FN using Tapatalk
Spinka to tak naprawdę tylko zawleczka, zawsze może wypaść. Zakucie IMO jest pewniejsze i bezpieczniejsze.
można tak jak na zdjęciu i na pewno nic nie wypadnie.
KIEDYŚ przyjmowało się, że spinka do 600ccm powyżej nit, no ale były 600tki co miały 50km i 90km...
dobrze założony, niezmęczony spinacz nie wypadnie ale sam byłem świadkiem bujania sie ędóro po błocie bardzo gęstym i IMO przy cofaniu motocykla spinka wysunęła się wzw z oporem jaki stawiała ściana błota w okolicy przedniej zębatki lub ślizgu.
zakucie na pewno jest pewniejsze JEŚLI zrobione jest prawidłowo tj. zakuty segment ma TAKĄ samą ruchomość po zakuciu jak wszystkie inne.
co do narzędzi to jest IMO absolutnie jak Emek pisze - nieosiowe przyłożenie siły i każdy pin pójdzie w pizdu. jeśli idzie o mnie kupiłbym najtańszą a pin dorobił z dobrej klasy wybijaka lub zlecił dorobienie kumatemu tokarzowi, zahartował samodzielnie i odpuścił w piekarniku na 240st. amen. można sobie zrobić w ten sposób kilka pinów na zaś i mieć gotowy zestaw na forever za stówę.
m
CzarnyCzarownik
25.07.2019, 09:56
Matjas sprytny patent z tym drutem :D
Emek niby tylko zawleczka. A czy przypadkiem cała oś w 4x4 nie siedzi w dyfie właśnie na zawleczce (pierscien Segera)?
Sent from my SM-J600FN using Tapatalk
Nie wiem ale w takim F650 zębatka zdawcza jest do pewnych roczników zabezpieczana właśnie pierścieniem segera i kumpla ostatnio wyprzedziła wraz z łańcuchem bo pierścień popękał. Nigdy nie miałem problemów z zapinką ale uważam, że zakucie daje pewność, której zapinka nie daje.
CzarnyCzarownik
25.07.2019, 10:16
Może warto zmieniać pierścienie raz za czas. Raz się przejechałem bo jak wyciągałem wewnętrzny to chyba za mocno go ścisnąłem i potem wypadł mi tłoczek z pompy hamulcowej z tyłu.
Od tego czasu zawsze wydaję to 50gr i kupuję nowe po demontażu :)
Sent from my SM-J600FN using Tapatalk
Zet Johny
25.07.2019, 10:17
Zauważcie że DID do łańcucha ZVMX nie przewiduje spinek. Przypadek?
Jaki jest problem zakuć dobrze. Masz do tego zakuwarkę i potrzebna jest też suwmiarka którą sprawdzasz czy ogniwa są odpowiednio zakute. Nie może być za luźno ale też za ciasno.
CzarnyCzarownik
25.07.2019, 11:16
Do 525 VX jest zapinka bo kupowałem na allegro :)
Inna sprawa, jak komuś zależy na gwarancji to:
1) łańcuch musi być zakuty (nawet jak kupiłem 520 VX2 i w zestawie była spinka to na pudełku pisało, że ze spinką traci ważność),
2) musi być zakuty zakówarką z logo DID,
3) zakute musi być przez mechanika, a nie zwykłego człowieka w szopie :)
Sent from my SM-J600FN using Tapatalk
Zauważcie że DID do łańcucha ZVMX nie przewiduje spinek. Przypadek?
Jaki jest problem zakuć dobrze.
żeby nie było, że namawiam na rozwiązania używanego przez naszych praszczurów :D
jeślimasię zakuwadło to oczywiście należy go użyć, jesli sie go nie ma a producent daje możliwość użycia zapinki to oczywiście można jej użyć również.
radiolog - wzmiankowane NC700 z pierwszych roczników produkcji miały akcję przywoławczą na pękające łańcuchy napędowe - taniość produkcji sie zemściła. nie wiem jednakowoż czy puszczała używana wtedy zapinka czy po prostu łańcuch był za słaby do tego 'szatana' :D
obecnie, pomna na niewesołą historię oraz wzw ze zwiększeniem mocy w NC750X do zawrotnych 55KM, Honda fabrycznie zakuwa łańcuch :haha2:
m
Nigdy nie zakuwałem i nie planuję zakuwać.
Skoro mi zapinka na łańcuchu przy 55 tyskm ma się dobrze to i 60 tyskm które zrobi do wymiany też dojedzie.
No ale każdy robi co lubi i tyle.
Może w nowej trzeba zakuć bo mocy dużo ?
2 lata temu czyściłem łańcuch,wiadomo najlepiej rozpięty. Jakimś cudem po zamontowaniu zapomniałem o spince, odkryłem to w trasie i na takim zestawie wróciłem bez awarii. Myślę że w czasie pracy łańcucha na ogniwa działają takie siły że samoistne wysunięcie trzpienia jest bardzo trudne. Zawsze miałem zestawy na spinkę,więcej zalet niż wad.
greenman
25.07.2019, 20:24
Myślę że w czasie pracy łańcucha na ogniwa działają takie siły że samoistne wysunięcie trzpienia jest bardzo trudne.
Ja tak zawsze myślałem o zębatce zdawczej :D nieźle się zdziwiłem jak zobaczyłem, że koledze ucieka na drugą stronę ulicy. Później wrócił do domu z zabezpieczeniem z drutu bo nie mieliśmy oryginalnej blaszki.
Drugiemu koledze też uciekła, tak jak Emek opisał z F650. Więc taki pewny tego jeżdżenia bez zapinki bym nie był.
I jak nam się nic nie stanie to duże szczęście, ale kciuki trzeba też trzymać za karter.
Spinka tez robi robotę
No w cezetce dawała radę.:)Ale w takim moto szkłem dupę podcierać?!:dizzy:
Ja od 10lat zakuwam łańcuch punktakiem(moto 180KM też) który ma więcej lat ode mnie ale takie narzędzia to za komuny były.
Lucky Luke
26.07.2019, 10:26
Przelatalem wiele km na spince w TE450 oraz rd04 nigdy nic się nie stało.
Teraz mam zakute bo w zestawie nie było spinki.
Róznicy nie widzę żadnej...
Imadło i śrut z jakiegoś łożyska.
Zakułem z 50szt żaden się nie rozleciał.
Imadło i śrut z jakiegoś łożyska.
Zakułem z 50szt żaden się nie rozleciał.
Dobry patent trza przetestować.A wpierw małe imadło kupić :D
strobus1
29.07.2019, 13:56
Zapinka (klips) pięknie się przeciera o prowadnicę łańcucha przy tylnym kole zębatym. Widziałem już takie o grubości żyletki. Piny zapinki też są na ogół zeszlifowane od strony klipsa. Zapinka jest trochę szersza od zakuwki, lekka nie-osiowość koła, błoto, prowadnica z wyżłobieniami i mamy po kilkuset kilometrach iluzoryczną zapinkę. Zakuwka jest na to odporniejsza.
zdrowia
Tak właśnie było u mnie. Kupiłem moto gdzie napęd był nowy i nie zwrocilem uwagi na to, że łańcuch nie był zakuty. Na UA zapinka odpadła na asfalcie. Szczęście w nieszczęściu, że przy ruszaniu i nie było większych szkód. Słyszałem o przypadkach gdy łańcuch uszkadzał silnik.
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Wszystko możliwe , kiedyś koledze pękł łańcuch w AT w czasie jazdy , a odcinek z zapinką sobie siedział nie naruszony. Także nie ma reguły i nie zawsze zapinka jest najsłabszym "ogniwem" łańcucha.
strobus1
01.08.2019, 22:36
Najsłabsze ogniwo to z reguły to zatarte/sztywne ( przeważnie na skutek nadużycia karchera).
BTW - gdy zwiekszacie przełożenia zestawu napędowego to bezpieczniej jest zwiększyć ilość ząbków tylnej zębatki.
Don Camillo
06.02.2022, 14:39
Odkopię trochę temat, zakuwałem dzisiaj łańcuch i chyba trochę przedobrzyłem
z rozpłaszczaniem pinów.
https://zapodaj.net/57ae0ad82f927.jpg.html
Kupować nową zapinkę, czy da radę ?
dawid8210
06.02.2022, 14:54
A macałeś ogniwa czy luźne? Jak się zachowują gdy przechodzi łańcuch przez zdawczą zębatkę?
Odkopię trochę temat, zakuwałem dzisiaj łańcuch i chyba trochę przedobrzyłem
z rozpłaszczaniem pinów.
https://zapodaj.net/57ae0ad82f927.jpg.html
Kupować nową zapinkę, czy da radę ?
Sprawdź jak kolega powyżej radzi czy ogniwo ruchome porównywanie do innych. Możesz też zmierzyć suwmiarką grubość ogniwa z jednej i drugiej strony (przy sworzniach) i porównać z innymi. Jeżeli martwisz się czy wypadną to raczej nie ma szansy ale duża, że za bardzo ściśnięte.
Jeśli nie stoi na dębowo /wtedy bym poprawił/ to sprawdź tak naprawdę po 100km. Może się ułożyć.
Tak naprawdę jedyne co ponadnormatywnie mogłeś ścisnąć to oringi/xringi więc bez paniki ale na dłuższą metę takie uszczelnienie może się rozlecieć.
Don Camillo
06.02.2022, 15:12
A macałeś ogniwa czy luźne? Jak się zachowują gdy przechodzi łańcuch przez zdawczą zębatkę?
Ogniwo jest luźne, bardziej mi chodzi o to że ukruszylem piny.
teraz dopiero obczaiłem, że były zdjęcia.
Olej to - jest ok.
Miałeś najpewniej kulkę/przyrząd o zbyt dużej średnicy końcówki.
Nic się z tym nie będzie działo.
Odkopię trochę temat, zakuwałem dzisiaj łańcuch i chyba trochę przedobrzyłem
z rozpłaszczaniem pinów.
https://zapodaj.net/57ae0ad82f927.jpg.html
Kupować nową zapinkę, czy da radę ?
Ja bym to bezdyskusyjnie wymienił zapinka to koszt ok 20zł, końcówka jest odkształcona poza granicą plastyczności bo widać aż pęknięcia. Zmień także narzędzie bo powinno mieć blokadę granicy docisku i nie trzeba się bawić i zastanawiać ile docisnąć.
Kolega oczywiście zrobi jak będzie chciał ale nie jest naruszone nic co odpowiada za trwałość tego połączenia. Moim zdaniem ucierpiał tylko aspekt wizualny - nie jest pięknie ale dojedzie do końca tego łańcucha.
Don Camillo
06.02.2022, 22:32
Znaczy, obawiam się jedynie że blaszka może się po jakimś czasie zsunac, przez te pęknięcie na pinach/bolcach.
Myślałem jeszcze nad włożeniem zapinki dodatkowo.
Btw. Odradzam zakuwarki z allegro za 50zl. (W niebieskich opakowaniach) Nie dość że musiałem rozwiercać otwory na piny w bloczku/ściance która dociska ogniwo łączące. To kuleczka na końcówce rozgniatającej piny, się rozpłaszczyła. Wiem że jest to raczej narzędzie z niskiej półki, ale liczyłem że chociaż jeden łańcuch mi się uda zakuć :)
Kolega oczywiście zrobi jak będzie chciał ale nie jest naruszone nic co odpowiada za trwałość tego połączenia. Moim zdaniem ucierpiał tylko aspekt wizualny - nie jest pięknie ale dojedzie do końca tego łańcucha.Też tak mnie się zdaje 👍
Znaczy, obawiam się jedynie że blaszka może się po jakimś czasie zsunac, przez te pęknięcie na pinach/bolcach.
Myślałem jeszcze nad włożeniem zapinki dodatkowo.
Btw. Odradzam zakuwarki z allegro za 50zl. (W niebieskich opakowaniach) Nie dość że musiałem rozwiercać otwory na piny w bloczku/ściance która dociska ogniwo łączące. To kuleczka na końcówce rozgniatającej piny, się rozpłaszczyła. Wiem że jest to raczej narzędzie z niskiej półki, ale liczyłem że chociaż jeden łańcuch mi się uda zakuć :)
Zapinki bez otworu nie nadają się dla Twojej zakuwarki, musisz kupić spinke z otworem, końcówka tej spinki ma inny rodzaj materiału (bardziej plastyczny) w części, która jest rozpychana przez trzpień (ew. kulkę jak u Ciebie), natomiast ta którą kupiłeś należy zakuć inną zakuwarką z trzpieniem, który uderza się "młotkiem: dlatego musisz tą spinkę wywalić bo możesz narobić sobie bałaganu. Spinki są produkowane w 3 wersjach
1.z zabezpieczaniem wciskanym
2.do zakucia trzpieniem przez uderzenie
3.do zakucia trzpieniem dociskanym śrubą - i wychodzi na to iż taką masz zakuwarkę, ale skoro kula się spłaszała to raczej musisz ten element wymienić, przez ponownym użyciem ale próbuj. Spinka z otworem ma celowo dość miękką końcówkę więc może się uda.
Nie ma co odradzać zakupu na allegro, bardziej kupić to co trzeba.
Spinka z pkt 1 nie stosowałbym do tego typu motocykla, raczej małe pojemności ew. motocykle do orania w terenie
Ja mam jakieś zwidy albo nie czytam ze zrozumieniem. W jednym wątku piszecie że uszczelniacza nie ma chociaż jest uszkodzona tylko warga przeciw kurzowa. A w tym wątku że łańcuch prawidłowo zakuty ?
Uszczelniacz będzie jeszcze uszczelniał chociaż jest do wymiany ale łańcuch tak zakuty może zabić lub kalectwa narobić bo tego nikt nie wie ile wytrzyma.
Mdxmd dobrze prawi.
nie wiem czy czytasz ze zrozumieniem Melon - sam nie masz pewności :D
za tak wykonaną robotę nie wziąłbym pieniędzy ale tu jest inna sytuacja: kolega ma określony kłopot, określone narzędzia i pyta czy tak może zostać skoro już zrobił.
ogniwo jest ruchome, uszczelnienia są dociśnięte, NIE MA MOWY o tym aby sworzeń się wysunął - powiem więcej: jestem pewien, że nie wysunie się samoistnie gdyby nawet odpadła większość tej ukruszonej rozkloszowanej korony i, finalnie, trzeba mieć trochę pojęcia o czym się mówi: sworzeń nie przenosi JAKICHKOLWIEK znaczących obciązeń osiowo.
JA bym z tym jeździł gdyby w MOIM motocyklu tak z jakichś względów wyszło a, jak napisałem, kolega zrobi jak będzie uważał bo to JEGO motocykl.
porównywanie tej sytuacji do wcześniejszego wątku dotyczącego uszczelnienia nie jest najszczęśliwsze - tu w dowolnej chwili można pożyczyć/zakupić/dostać na imieniny zakuwarkę i zrobić to jeszcze raz w kwadrans.
rozbierałeś kiedyś samodzielnie zawias z tyłu z wyjmowaniem wahacza? jeśli nie to zapewniam Cię, że dwie godziny to może być mało jesli nie zepniesz konkretnie pośladków i nie jest to najprzyjemniejsza robota.
mam nadzieję, że teraz jest już wszystko jasne. oczywiście nie twierdzę, że trzeba się ze mną zgadzać.
m
(...)
NIE MA MOWY o tym aby sworzeń się wysunął - powiem więcej: jestem pewien, że nie wysunie się samoistnie gdyby nawet odpadła większość tej ukruszonej rozkloszowanej korony i, finalnie, trzeba mieć trochę pojęcia o czym się mówi: sworzeń nie przenosi JAKICHKOLWIEK znaczących obciązeń osiowo.
(...)
Za młodego chciałem wymienić łańcuch w Jawie 350.
Nie miałem dobrych narzędzi, więc tylko trochę sworzeń naruszyłem, lecz i tak nie chciał wyjść.
Postanowiłem pojechać do znajmoego warsztatu, gdzie dokończę wyciągnięcie sworznia i wymiany łańcucha.
Tuż przed warsztatem zdziwiłem się, że moto wchodzi na obroty, a nie jedzie.
Co się stało? Sworzeń sam wylazł i łańcuch wyjechał.
Spinka to groszki, zrób porządnie.
Odkąd pamiętam zakuwałem łańcuchy punktakiem na "kowadle". Rower, WSK na Trenerce kończąc. Spinek używałem jak miałem. Jak nie było to się kombinowało. Nigdy nie miałem problemu z rozpięciem się spinki czy też zakutego. Od 2014 tylko spinka. Kiedyś łańcuchy u mnie miały dobrze, umyte namoczone w oleju, odsączone. Teraz nie ma czasów:(
Spinkę dodatkową wożę w tubie narzędziowej (oby się nigdy nie przydała).
Matjas chodzi o zdrowie, koledze rozpięty łańcuch odciął pół pięty, wywrotka i złamany obojczyk. Tu nie ma żartów jedź 100+ i niech koło zablokuje.:dizzy:
Dobrze już dobrze.
Przekuj kolego ten łańcuch bo się zaraz zrobi kolejny wątek tasiemiec w typie taniec z gwiazdami.
Ale na zdjęciu widać chyba sworzeń z otworem ?
Do takiego ogniwa ma być zakuwarka z kulką łożyskową ?
Mamy przez to rozumieć, że do pinów pełnych się taka nie nadaje bo predzej się wygnie w ósemkę jak "rozbije pin.
Jaka więc jest zakuwarka do pełnych i co jest stosowane np. w ścigaczach ?
Ale na zdjęciu widać chyba sworzeń z otworem ?
Do takiego ogniwa ma być zakuwarka z kulką łożyskową ?
Mamy przez to rozumieć, że do pinów pełnych się taka nie nadaje bo predzej się wygnie w ósemkę jak "rozbije pin.
Jaka więc jest zakuwarka do pełnych i co jest stosowane np. w ścigaczach ?
https://youtu.be/YqOEtPCpD24?t=1051
...od około 17. minuty
YqOEtPCpD24
https://youtu.be/YqOEtPCpD24?t=1051
Fajny sprzęt ale mi do wału się nie przyda.:D
W viadrze można zakuty łańcuch założyć, więc domowymi sposobami ogarniałem temat.
Fajny sprzęt ale mi do wału się nie przyda.:D
W viadrze można zakuty łańcuch założyć, więc domowymi sposobami ogarniałem temat.
Brawo! Wał to faktycznie ostateczne rozwiązanie problemu z zakówaniem łańcucha. Lecę do garażu przerabiać swoje 701:haha2:
Lucky Luke
08.02.2022, 10:27
Brawo! Wał to faktycznie ostateczne rozwiązanie problemu z zakówaniem łańcucha. Lecę do garażu przerabiać swoje 701:haha2:
Gdzie można kupić taki zestaw do przeróbki na wał ? :D
Gdzie można kupić taki zestaw do przeróbki na wał ? :D
Nie do dostania, to jest full custom, ze starych łańcuchów oczywiście :D
GregoryS
08.02.2022, 12:36
w BMW sprzedaja takie zestawy, w komplecie z motocyklami :P
w BMW sprzedaja takie zestawy, w komplecie z motocyklami :P
Tak Ci się tylko wydaje oni sprzedają wał z dodatkiem motocykla :D a swoją drogą honda lekko przespała z NT1100 bo powinien tam być WAŁ!!!! wsadziłoby się przód i amorek centralny od CRF i wielu Wołowców byłoby w 7 niebie.
Tak Ci się tylko wydaje oni sprzedają wał z dodatkiem motocykla :D a swoją drogą honda lekko przespała z NT1100 bo powinien tam być WAŁ!!!! wsadziłoby się przód i amorek centralny od CRF i wielu Wołowców byłoby w 7 niebie.Nie mogli bo i tak cieli koszty patrz brak IMIU
pozdrawiam Marcin Jan
Brzeszczot
08.02.2022, 18:29
Matjas chodzi o zdrowie, koledze rozpięty łańcuch odciął pół pięty, wywrotka i złamany obojczyk. Tu nie ma żartów jedź 100+ i niech koło zablokuje.:dizzy:Widziałem kiedyś taki program jak typowi meteoryt w garaż pier noł , nic tam nie wyskoczy, można śmiało śmigać . Czy kolega bez tej pięty kuleje ?
Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka
Masz rację, dziwne rzeczy robią ludzie po programie.
stopa-uć
13.02.2022, 13:35
Jestem pod wrażeniem--brak dalszej polemiki! ! ? ?
A.....
Czy przy przeglądzie, jak dopatrzy się diagnosta że są pęknięcia
to nie odniesie się do ""jakichś" unijnych przepisów ? ?
Matjasku kluczowe słowo ""osiowo""
ciał
Don Camillo
20.02.2022, 16:21
Generalnie chiałem to tak już zostawić, ale cały czas miałem to z tyłu głowy, więc znalazłem chwilę wolnego czasu i postanowiłem przekuć na nowo.
tutaj jeden pin zrobiony, drugi nie:
https://ibb.co/bPmppZp
a tu już zrobiony:
https://ibb.co/sRnFcQ3
Myślę że jest git. Jutro jeszcze pomierzę suwmiarką
Podesłałem jeszcze zdj. to dwóch mechaników w okolicy. Jeden odpisał że można śmiało jeździć, drugi natomiast że nie. Gdy przydzwoniłem, usłyszałem standardowe kto to panu tak kto to panu zakuł (spie#dolił) i wymiana zakuwki to masa roboty bo trzeba szlifować i rozwiercać (cena 70zł).
Generalnie chiałem to tak już zostawić, ale cały czas miałem to z tyłu głowy, więc znalazłem chwilę wolnego czasu i postanowiłem przekuć na nowo.
tutaj jeden pin zrobiony, drugi nie:
https://ibb.co/bPmppZp
a tu już zrobiony:
https://ibb.co/sRnFcQ3
Myślę że jest git. Jutro jeszcze pomierzę suwmiarką
Podesłałem jeszcze zdj. to dwóch mechaników w okolicy. Jeden odpisał że można śmiało jeździć, drugi natomiast że nie. Gdy przydzwoniłem, usłyszałem standardowe kto to panu tak kto to panu zakuł (spie#dolił) i wymiana zakuwki to masa roboty bo trzeba szlifować i rozwiercać (cena 70zł).
Kolega Ci pisał, że jeżeli ogniwo ruchome to jeździj...
Sworzeń nie ma żadnego obciążenia osiowego, więc nie wypadnie.
Rozcięcie ogniwa to żadne wiercenie być może 5 sekund szlifierką.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.