View Full Version : Obrobiona śruba od dB killera
Jak w tytule, niechcący obrobiłem sobie imbusa od dB killera w tłumiku. W sensie jest mocno dokrecona i gownianym kluczem obrobiłem gniazdo.
Nabijalem torxa i nie dało rady.. główka śruby schowana w tłumiku ok 1,5cm.
Czy macie jakiś pomysł poza rozwiertem tego?
CzarnyCzarownik
22.07.2019, 06:00
Niby są wykrętaki ale mi nigdy nie pomogły... raz mi się wykrętak złamał w szpilce wydechowej głowicy w romecie i dopiero były jaja (wierciłem wiertłem diamentowym, chyba 3 wiertła poszły).
Możesz polewać penetratorem, odrdzewiaczem, traktować palnikiem - kilka razy mi to pomogło, ale dosłownie kilka razy.
Jak śruba jest taka oporna, to chyba najlepiej będzie jak zaopatrzysz się w punktak, ostre wiertło i gwintownik.
Z imbusem powinno iść dość łatwo. Jak jest soczewkowy to odpadnie główka dość szybko, prawie jak rozwiercanie nita. Jak masz imbusa z większym łebkiem to możesz go jeszcze próbować łapać szczypcami morsa.
No i jeszcze jest spawanie nakrętki :)
Sent from my SM-J600FN using Tapatalk
Jak jest dostęp to odkręcam takie śruby za pomocą wykrętaka udarowego. W zależności czy bity z zestawu mają odpowiednią przyczepność (czy nie obrabiają łba i mają przyczepność) czy też nie. Stosuję bezpośrednio albo wcześniej nacinam łeb dremelem pod płaski śrubokręt.
Nabijalem torxa i nie dało rady.. główka śruby schowana w tłumiku ok 1,5cm.
Pewnie coś takiego.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQewIjijezhqkINY8uAuBsXMgrQwcfd4 k0S475ne5gAVepqRMVl
Nie ma podejścia.
teddy-boy
22.07.2019, 19:47
Popsikac jakims penetratorem a pozniej dobrac odpowieni plaski srubokret, za pomoca mlotka go dobrze wbic i w koncu pojdzie. Tez jestem fanem tych srub ktore sie tylko rozwalaja przy probach odkrecenia.
Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
a dospawać śrubę... da się?
Mojim zdaniem to tylko dobre wiertlo i pros Boga coby nie peklo. Potem gwintownik.
A ja tak jak mi polecił dubel, zastosowałbym lewe wiertło. Wręcz przyjemnie patrzyć jak to działa. Mam i mogę użyczyć.
No i co lewe wiertło zrobi lepiej niż prawe jak zapieczony jest gwint w piździec?
Trójką to wierć centralnie, potem 5 i gwintuj na M6 i zapomnij o temacie.
m
No i co lewe wiertło zrobi lepiej niż prawe jak zapieczony jest gwint w piździec?
Trójką to wierć centralnie, potem 5 i gwintuj na M6 i zapomnij o temacie.
m
Wyszarpuje. A czy jest zapieczony? raczej tylko typowo dla kwasówki obrobił sie wpust na klucz i siedzi lekko. Ogólnie śruby w wydechu lepiej mi sie odkręca na rozgrzanym. Rozwiązanie szarpiące materiał w kierunku odkręcania jest rozwiązaniem.
Nawiercić odpowiedni otwór i wykrętak albo tulejka osłonowa ( jeśli plastiki blisko) przyspawać i odkręcić ...
Dzieju, z całym szacunkiem, wykrętak w śrubę M6 /jak mniemam/?
Będą zaraz DWA problemy.
Ze spawaniem też jest nie bardzo bo włókno naokoło jak na zdjęciu i co zrobisz??? Spalisz osłonę?
Nie nie spalę , przyspawam bez uszczerbku na osłonie.
Kiedyś wykrętakiem m5 zrobiłem wykręcenie śruby ale tu faktycznie trochę cienko z materiałem.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.