PDA

View Full Version : zelowy ytx14-bs


k0niu
17.07.2019, 09:24
Hej, co roku zmieniak aku (varta) troche to slabe, wiec pytam sie co myslicie o takim zelowym do RD07?

https://gmoto.pl/akumulator-zelowy-wm-ytx14-bs,122882.html

pzdr

ArtiZet
17.07.2019, 09:28
A zmieniasz co roku bo ??

krakus
17.07.2019, 09:30
Pomijając link, który wrzuciłeś. Jeśli co roku wymieniasz akumulator to chyba gdzieś prąd ucieka/bardzo mało jeździsz i nie doładowany jest?

muszel72
17.07.2019, 09:37
R:vis:eklama czy cóś?

Neo
17.07.2019, 09:46
R:vis:eklama czy cóś?

Też coś mi to tak dziwacznie wygląda. Użytkownik ma pojawić się w ciągu kwadransa w powitalni (jest online) albo się pożegnamy.

Emek
17.07.2019, 09:55
Chyba ciut przesadzacie. Przeca od gmoto jest tutaj buli. Kolega po prostu o powitalni zapomniał.

Neo
17.07.2019, 09:58
Chyba ciut przesadzacie. Przeca od gmoto jest tutaj buli. Kolega po prostu o powitalni zapomniał.

Być może. Rozmawiam sobie z kolegą na PW. Bez obaw, nie tnę bezmyślnie.

CzarnyCzarownik
17.07.2019, 10:26
Ja w afryce miałem yuasa, dawał radę 5 lub 6 lat. Potem słabo kręcił maks 20 sekund i trzeba było podpinać prostownik.

Moto było zawsze w ogrzewanym garażu.

Aku w afryce może skutecznje dobijać gaźnik i ułomna pompa paliwa (po długim postoju trzeba długo kręcić rozrusznikiem). Chyba warto dodać włączanie pompy na guzik lub modyfikację gaźnika aby tak aby ograniczyć parowanie benzyny.

Sent from my SM-J600FN using Tapatalk

k0niu
17.07.2019, 10:37
Hej,
zadna reklama, zastanawiam sie nad zelowym poprostu bo kwasowy co rok pada.
i jeszcze taka smieszna ladowareczka :)
wczoraj wymienilem regulator na nowy z oznaczeniem LP2, wtyczki takie jak w orginale, jeszcze nie jezdzilem.
ale na starym prad ladowania pod czas jazdy wachal sie od 9 do 13 V.
sam nie wiem co o tym myslec

jezdze srednio, krecenie sie po miescie plus w sezonie 2 wyprawy na wschod lub poludnie europy

aha, zimą niestety na zewnatrz stoi :(

ArtiZet
17.07.2019, 10:42
na starym prad ladowania pod czas jazdy wachal sie od 9 do 13 V.
sam nie wiem co o tym myslec

Cos z ładowaniem miałeś nie tak...napięcie ładowania a nie prąd tak jak podajesz 9-13 jest niepoprawne, bo przy 9 nie ma ładowania wcale (napiecie samego aku ma 12V) więc aby aku się ładował to napięcie musi być większe niz te 12V tak minimum z 12,8 do max.14,4V jest OK

k0niu
17.07.2019, 11:01
wlasnie dlatego wymielilem regulator, ale wczoraj podlaczylem aku pod prostownik i naladowal sie w pelni w 20 min, tez cos nie tak, dlatego pewnie aku do kosza i stad pytanie o zelowy. Jakies opinie ?
pzdr

CzarnyCzarownik
17.07.2019, 11:06
To napięcie ładowania sprawdzasz miernikiem na klemach?

Ja miałem woltomierz na kablach olejarki i jak odpalał elektromagnes to mi spadało napięcie na mierniku o kilka wolt. Jak masz woltomierz wpięty do lampy to może pokazywać dużo mniejsze napięcie!

Generalnie czy to lipo, czy to kwas, czy żelowy - nie powinno mieć znaczenia.

Sent from my SM-J600FN using Tapatalk

ArtiZet
17.07.2019, 11:25
Najpierw naprawiamy ładowanie, potem ew. wymieniamy aku na nowy...bo czy to kwas czy żel to nic nie zmieni jesli ładowanie będzie slabe/brak

dawid8210
17.07.2019, 11:30
Jeśli nawet voltomierz ma wpięty w lampe to te 9 volt jest grubo nie teges i jest gdzieś babol gruby

k0niu
17.07.2019, 12:05
tak, voltomierz podpiety w lampe, srednio 1 v mniej niz na klemach, biore to pod uwage.
pzdr
chodzi mi o opinie o zelowych:)
pzdr

CzarnyCzarownik
17.07.2019, 12:28
Sprawdź dla pewności napięcie na klemach.

Światła nie świecą może jakoś słabo? Rozrusznik jakoś słabo mieli?

Jak akumulator dobiło na full w 20min to bym powiedział, że był naładowany.

Jak ze światłem i rozrusznikiem nie masz problemów to bym szukał problemu albo w instalacji świateł, albo w mierniku.

Mi na kablach olejarki spadało prawie 3v, a ten elektromagnes raczej brał mniej prądu niż lampa. Jak kable i wtyczki są w kiepskim stanie to dla mnie 9v jest możliwe. Możesz jeszcze pomacać różne wtyczki i sprawdzić czy się nie grzeją.

Sent from my SM-J600FN using Tapatalk

Franz
17.07.2019, 12:47
Jeśli aku naladowany w 20 minut to może też być
jego koniec
Najlepiej rozładować żeby żarówka reflektorowa
świeciła na żółto i wtedy jeszcze raz. Wtedy wyjdzie jakie dlugie ładowanie ( najlepiej 1/20 pojemności) w kwasiaku
Żelowe muszą być ladowane " inteligentnymi "
Najprostsze to do ładowania zasilaczy komputerowych

Kwasiak Yuasy mam już 8 lat . Moze kiedyś to lepiej robili
Fakt że zawsze uzupelnone destylacyjna na czas i w zimie
doladowywany

k0niu
17.07.2019, 13:15
ok, to takie pytanie, dlaczego do ladowania zelowego inteligentna ladowarka, jak na moto podaje prad prosto z regulatora w trybie ciaglym ?
nie polemizuje tylko ciekawi mnie
pzdr

ArtiZet
17.07.2019, 13:25
Bo tak jest "zdrowiej" dla żelowca (nie wnikając w szczegóły)

CzarnyCzarownik
17.07.2019, 13:28
Dla mnie też nie ma znaczenia jaka ładowarka. Musi tylko:

Ograniczać prąd do 1/10h pojemności.
Ograniczać napięcie do 14.4V-14.8V.

Nie wiem co robi innego inteligentna ładowarka :)

Sent from my SM-J600FN using Tapatalk

Franz
17.07.2019, 13:29
Regulator podaje prąd w zależności od potrzeb
od duzego do zera
Zwykła ładowarka ładuje caly czas takim samym
W zwyklym kwasiaku odparuje woda gdy jest przeładowany
- gotuje sie . Cele mają ujscie gazów
Żelowy jest zapakowany szczelnie
To z głowy. Dokładne wyjasnienia znajdziesz w necie
ps. zamontuj sobie chinskie gniazdo do ladowania
elektroniki z woltomierzem. Kupilem za 14 euro
Chodzi już rok i dalej dziala. Przejechane przeszlo 10 tys km.Voltomierz wskazuje dość dokladnie +- 0.10 V
o ile woltomierz sprawdzajacy też dokladny ( też chinczyk )
i masz ciągłą kontrolę.
Masz ładowanie akumulatora przez gniazdo , voltomierz
i dwa piny do sprzetu. Ma być koniecznie
z wylacznikiem

ArtiZet
17.07.2019, 13:36
Chodzi o to aby go nie przegrzać- mocno rozładowany aku z moto pobiera duzy prad który powoduje jego nagrzewanie ( prad ladowania spada wraz z naładowaniem aku); żelowy powinno sie ładować pradem o stałej wartości czego klasyczny układ w moto nie zapewnia (tu jest z zasady stałe napiecie a nie prąd)

CzarnyCzarownik
17.07.2019, 13:52
Nie po to jest ograniczenie maksymalnego prądu na 1/10 aby ładowanie trwało około 10h i aku się nie grzał?

Wiem że to inna technologia ale lipole się ładuje prądami 5 razy większymi od pojemności (czyli 50x większy prąd w porównania do żelowego/kwasowego) i w 30min mamy naładowanego lipola. Robią się ciepłe ale bez przesady.

Sent from my SM-J600FN using Tapatalk

ArtiZet
17.07.2019, 13:56
Nie po to jest ograniczenie maksymalnego prądu na 1/10 aby ładowanie trwało około 10h i aku się nie grzał?

A gdzie w moto masz takie ograniczenie ??

robertG7
17.07.2019, 17:26
(...)

Franz, masz nagłośnienie JBL na moto? jak w Goldasie? :drif:

Franz
17.07.2019, 17:48
Nie, w garażu siedzę bo cieplo i muza leci
JbL się przy okazji ładuje :)
Sprzęty się przegląda.
.

R2D2
21.07.2019, 23:25
Dzisiaj kupić dobre aku to jest wyczyn.
95% aku to podróby i to bardzo gównianej jakości , napisane 12Ah w rzeczywistości od 5 do 8 Ah i zdycha max po 3 sezonach.

Mam w afryce aku motobatt model MBTX12U (14Ah) , akumulator pracuje bezawaryjnie 8 sezon.
Afra eksploatowana codziennie, co najmniej 2 razy odpalanie.
Aku kosztuje 2x tyle co chińskie gówno ale jest warte swojej ceny.

I jeszcze jedna ciekawostka - w marcu 2018 zrobiłem pomiar pojemności i wynosiła ona:
1 rozładowanie - przy średnim prądzie rozładowywania 3,944A --> 9,14Ah
2 rozładowanie - przy średnim prądzie rozładowania 1,394 A --> 10,13Ah
Obciążenie żarówki H4

Moim zdaniem po 7 sezonach eksploatacji to znakomity wynik :D

Dzieju
25.07.2019, 14:11
W ramach testu mam założoną żelówkę z odzysku po Hondzie CBF , położyłem na boku żeby się zmieścił i kabli wystarczyło.
Póki co działa , kopie w rozrusznik ładnie i ...... jak na razie nic się złego nie dzieje.
Pytanie czy w motocyklach z zelówkami są inne regulatory takie niby do żelówek? Czy to tylko propaganda ze specjalnymi ładowarkami.
Nie chodzi o wyczytanie informacji z internetu ale o prawdę faktyczną.

krakus
25.07.2019, 14:17
pytanie z innej beczki. Na wiosnę kupiony nowy akumulator żelowy. Motocykl stał miesiąc nieużywany, podłączone na stałe gniazdko usb (bez przekaźnika). Napięcie spadło do 5,7V.
Czy możliwe, że to gniazdo tak wyciągnęło?
Czy ten akumulator jeszcze się do czegoś nadaje, czy na wymianę tylko? Moja ładowarka nie chce ruszyć, za niskie napięcie. Prostownika nie posiadam.

Dzieju
25.07.2019, 14:22
Masz pewnie głupiointeligentą ładowarkę, podaj z jakiegoś akumulatora napięcie , ładowarka to zobaczy i może ci ruszy.
Taaaa a taki zwykły prostownik robi robotę i nie potrzebuje mózgu elektronowego żeby ładować :)
Sprawdź czy i ile pobiera to gniazdko prądu.

ArtiZet
25.07.2019, 14:28
Ładowarka z "inteligencją" nie ruszy- trzeba jak Dzieju pisał ją oszukać ;-)
z 5,7V to raczej już nie do uratowania; nie masz tam jakiejś diody w tym USB która niepotrzebnie pobierała prąd ??
Podłaczać takie rzeczy trzeba przez przekaźnik, no chyba że masz alarm to tez potrafi ubić aku

krakus
25.07.2019, 14:35
to stara tenerka jest, żadnych alarmów, nie chce mi się bawić w przekaźnik. Wywalę gniazdo, albo zrobię prosty wyłącznik.

Dzieju
25.07.2019, 14:36
Może być też jakieś przypadkowe zwarcie/przebicie które po kropelce wyssało prąd. Sprawdź pobór prądu postojowy ogólny a od gniazdka zacznij.

krakus
28.07.2019, 13:56
Akumulator udało się naładować, zobaczę jak będzie trzymał. Z pomiarów wyszło, motocykl prądu nie zjada. Gniazdo USB 13mA.

ArtiZet
28.07.2019, 14:27
Te 13mA w miesiąc oprozni Ci cały ładunek z 9Ah aku.

Franz
28.07.2019, 14:33
Usb wyciaga prąd prawie do zera po tygodniu
Dlatego daje sie takie cudo z wylacznikiem lub
conajmniej dobrym dostepem do bezpiecznika
Nieswiadom tego kiedyś też chcialem
Aku reklamować