Zaloguj się

View Full Version : check engine


Dario
29.06.2019, 08:01
Koledzy.
WTF.??????
Odpaliłem dziś moją ATAS 2018 z zamiarem 9 godzinnej jazdy a tu świeci się CHECK ENGINE i cały misterny plan w piz...u.
Żadne czary ze zdjęciem na chwilę klemy z aku nie pomogły.
Przewód na sondzie lambda też siedzi pewnie. Co to może być? Czy ktoś miał już coś takiego w NAT?
Czekam aż otworzą Sokoła w Lublinie, może uda mi się dostać dziś do serwisu...

Novy
29.06.2019, 08:23
A czy istnieje prawdopodobieństwo, że jakieś źwirzonty mogły kable poprzegryzać?

Dario
29.06.2019, 09:09
A czy istnieje prawdopodobieństwo, że jakieś źwirzonty mogły kable poprzegryzać?

Stoi pod plandeką w garażu domowym, tak więc raczej mało prawdopodobne.
Ostatnio jeździłem tydzień temu. Zrobiłem ok. 500km bez żadnych objawów. Nie wywróciłem moto. Nie odpalałem od ostatniej jazdy. Nic przy nim nie majsterkowałem.....

radiolog
29.06.2019, 10:14
Ta plandeka jest podejrzana, zrobiło się wilgotno pod i pewnie coś zawilgło, wystaw na słoneczko i sprawdź za chwilę, jak się wygrzeje.

Galar
29.06.2019, 20:36
Ta plandeka jest podejrzana, zrobiło się wilgotno pod i pewnie coś zawilgło, wystaw na słoneczko i sprawdź za chwilę, jak się wygrzeje.

Bez przesady.
Moja stoi cały czas na dworzu i jakoś jej to nie przeszkadza, deszcz, burze znosi dzielnie.

mdxmd
29.06.2019, 21:07
no ale odpala ? z tym check, czy kontrola tylko świeci czy też miga ?

Dario
29.06.2019, 23:11
no ale odpala ? z tym check, czy kontrola tylko świeci czy też miga ?

A wiec tak.
Motur odpalał i jeździł normalnie. Postanowiłem więc, po konsultacji z tymi co lepiej się znają, żeby nie rezygnować z wcześniejszych planów i pyknąłem dziś prawie 500km "po okolicy".
Co ciekawe? Po ok. 200 km check engine zgasł (nie zapalił się już po postoju). Później już się nie zapalił.
I co Wy na to?
Rozmawiałem telefonicznie z Sokołem. Powiedzieli, że w Afryce to się im jeszcze nie zdarzyło ale w innych motocyklach Hondy zdarzało się, że check engine zapalał się przy zanieczyszczonym paliwie. Zazwyczaj wystarczało wykasowanie błędu

Mam nadzieję, że byl to jednorazowy incydent

PS
Motocykl stoi pod plandeką w suchym garażu. Po myciu stoi 1-2 dni bez plandeki właśnie po to żeby wysechł
Rzeczywiście musiałby być wyjątkowo słabo zabezpieczony przed wilgocią żeby takie traktowanie mu zaszkodziło

Novy
29.06.2019, 23:19
To może mimo tego, że błąd zgasł pojedź do serwisu, żeby Ci historię błędów wyczyścili.

Taka luźna rozkmina...

Dario
29.06.2019, 23:56
To może mimo tego, że błąd zgasł pojedź do serwisu, żeby Ci historię błędów wyczyścili.

Taka luźna rozkmina...

Tak. Oczywiście. Jestem umówiony na wtorek w Sokole. Nie wiem tylko, czy jak check zgasł, to będzie można odczytać błąd ale i tak jadę.

bukowski
30.06.2019, 00:19
u mnie raz się świecil, na normalnym orlenowskim paliwie.
Na kirgiskich I tadzyckich wynalazkach lanych z plastikowych butelek nic się nie świeciło.
obstawialbym wilgoć, mniej myć, więcej jeździć 😂

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Novy
30.06.2019, 00:51
(...) na normalnym orlenowskim paliwie.
(...)

...to Cię poniosło :D
Normalne orlenowskie paliwo... - toż to oksymoron :D

Dario
30.06.2019, 08:21
u mnie raz się świecil, na normalnym orlenowskim paliwie.


A jak się zapaliło to co zrobiłeś żeby zgasło? Zgasło samo, czy kasowałeś w serwisie? Jesli tak, to jaki błąd wyświetliło?

bukowski
30.06.2019, 08:42
dużo tankuje na orlenie od lat: raz ze to moja najbliższa stacja, dwa - sluzbowa karta flotowa. zwykle paliwo, nie jakieś tam vervy czy inne 98.
nigdy nie miałem problemów, a w nagary i przebiegi 20% krótsze w porównaniu z paliwen z Niemiec normalnie nie wierzę. siarki trochę więcej jest, ale to z powodu położenia geograficznego...

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Kaem
30.06.2019, 08:53
Z tego co kojarzę każda stacja Orlen/Lotos/Bp/Shell itd mają to samo paliwo z najbliższej sobie rafinerii Płock lub Gdańsk.

wojtekk
30.06.2019, 08:59
Jeden czort i jeden syf. Jak nie znasz stacji , to na firmowej też może być syf. Biorą z jednego źródła znakomita większość. Na orlenie zdarzyło mi się zalać chrzczone woda. Ja miałem gaźnik, spuściłem pojechałem. Inni nie.

muszel72
30.06.2019, 09:05
Ja tankuję tylko na Orlenie bo pod nosem i bez uwag. Ale wiadomo, że co stacja to inna obsługa itd...Co do zabezpieczenia przed wodą to chyba zabezpieczona źle nie jest. W ostatni długi weekend jak byłem na ścianie wschodniej to zapomniałem pokrowca i stała tak smagana deszczem przez trzy nocki niemiłosiernie przed namiotem. Kto był to wie jakie nawałnice przechodziły. Pzdr

mdxmd
30.06.2019, 09:46
tam nie ma żadnego czujnika jakości paliwa ani nawet czujnika spalania stukowego więc skąd niby ecu miałby do paliwa jakieś wątpliwości? Jeżeli błąd zapalił się od razu po uruchomieniu zimnego silnika to sonda lambda wtedy jeszcze nie działa więc kompletnie nie ma to związku z paliwem....

Odnośnie wilgoci i mycia, wszelkie złącza istotne z punktu widzenia pracy silnika są hermetyczne więc woda niczego nie zmienia no chyba, że moto będzie zanurzony po kierownice ;)

ja używam myjki ciśnieniowej bez skutków ubocznych.

odczyt błędów i będzie wiadomo....

Dario
30.06.2019, 11:49
tam nie ma żadnego czujnika jakości paliwa ani nawet czujnika spalania stukowego więc skąd niby ecu miałby do paliwa jakieś wątpliwości? Jeżeli błąd zapalił się od razu po uruchomieniu zimnego silnika to sonda lambda wtedy jeszcze nie działa więc kompletnie nie ma to związku z paliwem....

Odnośnie wilgoci i mycia, wszelkie złącza istotne z punktu widzenia pracy silnika są hermetyczne więc woda niczego nie zmienia no chyba, że moto będzie zanurzony po kierownice ;)

ja używam myjki ciśnieniowej bez skutków ubocznych.

odczyt błędów i będzie wiadomo....


Mariusz,
przecież wiem to doskonale. Właśnie dlatego zastanawia mnie takie od czapy zapalenie się tego check engine. Moto myję delikatnie szlauchem ogrodowym na minimalnym ciśnieniu i nie leję bez opamiętania po silniku - a gdyby nawet, to przecież podczas szybkiej jazdy w deszczu moto dostaje dużo więcej wody. Dlatego denerwują mnie takie odpowiedzi na konkretne pytanie w stylu "mniej myć , więcej jeździć" - wystarczy że żona mnie poucza, nie potrzebuję, żeby robili to Koledzy z forum:)
Co ciekawe ten check engine nie wykasował się po zdjęciu klemy na kilka minut. Zazwyczaj w samochodach hondy takie coś pomagało - ale jak widać, motocykl to nie samochód. Check zgasł sam po ok 200 km. Temat interesuje mnie o tyle, że równie dobrze ten check może zaświecić się gdzieś w czarnej du...ie i wolałby wtedy wiedzieć, jak sobie radzić w sytuacji gdy nie ma serwisu.

bukowski
30.06.2019, 14:16
w ciemnej dupie kontrolka check engine i tak nie ma wiekszego znaczenia - jesli silnik działa to się jedzie i już.
Na 90% w serwisie nic nie przeczytają i każą przyjechać ze świecąca kontrolka. To, co można zrobić, to obejrzeć świece - może masz sygnalizowany tutaj problem uszkodzeń wewnetrznych kabla WN.

u mnie kontrolka sama zgasła, niedługo potem miałem serwis - żadnych zapisanych błędów.

radiolog
30.06.2019, 14:18
Jechać 20 km/h

Dario
30.06.2019, 15:03
w ciemnej dupie kontrolka check engine i tak nie ma wiekszego znaczenia - jesli silnik działa to się jedzie i już.
Na 90% w serwisie nic nie przeczytają i każą przyjechać ze świecąca kontrolka. To, co można zrobić, to obejrzeć świece - może masz sygnalizowany tutaj problem uszkodzeń wewnetrznych kabla WN.

u mnie kontrolka sama zgasła, niedługo potem miałem serwis - żadnych zapisanych błędów.

Dzięki.
Szukałem tego wątku o kablach WN ale nie mogę znaleźć. możesz pomoc?

bukowski
30.06.2019, 15:31
konkretnie fajki

https://r.tapatalk.com/shareLink?url=http%3A%2F%2Fafricatwin%2Ecom%2Epl%2 Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D33900&share_tid=33900&share_fid=41762&share_type=t

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Dario
30.06.2019, 18:58
konkretnie fajki

https://r.tapatalk.com/shareLink?url=http%3A%2F%2Fafricatwin%2Ecom%2Epl%2 Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D33900&share_tid=33900&share_fid=41762&share_type=t

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Dzięki. będę we wtorek w Sokole, to pogadam z nimi o tych fajkach.

mdxmd
30.06.2019, 21:45
ecu nie będzie sygnalizować problemów z fajkami... może z cewkami tak ale nie z fajkami także szkoda zachodu.... zresztą dostać się do tych prostych to wydarzenie dnia... Masz 2018 nie wiem czy tutaj zworka pozwala na odczytanie błędów.... w poprzednich rocznikach tak ale 2018 ma inne złącze.

U mnie przy dwóch przepalonych prostych fajkach żadnych błędów nie było, nawet jak jeden kanał bypass przepustnic był zatkany a silnik nie pracował prawidłowo także błędów brak, zmieniałem zupełnie ustawienia śrub by-pass w stosunku do fabrycznych ecu nic nie sygnalizował pomimo, że motocykl wyraźnie jeździł gorzej.

Także ciekawe co to będzie.

Dario
30.06.2019, 22:37
.........Także ciekawe co to będzie.

Napiszę oo środowej wizycie.

robertG7
01.07.2019, 08:00
Nie zapomnij, że jednak na wtorek się umawiałeś :)

Tak. Oczywiście. Jestem umówiony na wtorek w Sokole. Nie wiem tylko, czy jak check zgasł, to będzie można odczytać błąd ale i tak jadę.

Dario
01.07.2019, 09:18
Nie zapomnij, że jednak na wtorek się umawiałeś :)

Robert. Dzięki za czujność 👍
Jasne że we wtorek. To z tego upału.....

Dario
02.07.2019, 15:00
Byłem dzisiaj w serwisie.
Po podłączeniu Afry do skanera okazało się, że najbardziej prawdopodobną przyczyną zapalenia się check engine były błędy wyrzucane przez czujnik prędkości (ABS-u) przedniego koła. Okazuje się, że to moja wina, ponieważ po nasmarowaniu łańcucha uruchamiałem silnik (moto na stopce centralnej) , włączałem 2 bieg i przez kilka, kilkanaście sekund kręciłem tylnym kołem (aby lepiej rozprowadzić smar po łańcuchu). Elektronika motocykla widziała, że obraca się tylne koło a przednie stoi - stąd wyrzucany błąd "blokada przedniego koła". Czyli sam sobie jestem winien:). Ta wiedza kosztowała mnie 100 PLN
Żeby nie były to całkiem w błoto wyrzucone pieniądze, to dowiedziałem się przy okazji, że check engine po tego typu "głupich błędach" gaśnie się po trzecim uruchomieniu silnika - a to już pożyteczna wiedza:D.
Oczywiście pomimo zgaśnięcia check engine błędy cały czas są w rejestrze motocykla i mogą być odczytane przez serwis.

siwy
02.07.2019, 15:15
Dobrze wiedzieć :Thumbs_Up:

radiolog
02.07.2019, 15:32
Wedlug tego, kazdy co jezdzi na 1 kole miałby ten błąd, to raczej czujka abs powinna migać. Ale cóż widac elektronika chodzi własnymi drogami.
Ja mialem problem z czujnikiem abs, a winna okazała zie nie do końca wpięta kostka pod czaszą

bukowski
02.07.2019, 15:38
Wedlug tego, kazdy co jezdzi na 1 kole miałby ten błąd, to raczej czujka abs powinna migać.

nie bardzo, jak podnosisz koło przy wheelie to ono dalej się kręci.

mdxmd
02.07.2019, 18:51
Byłem dzisiaj w serwisie.
Po podłączeniu Afry do skanera okazało się, że najbardziej prawdopodobną przyczyną zapalenia się check engine były błędy wyrzucane przez czujnik prędkości (ABS-u) przedniego koła. Okazuje się, że to moja wina, ponieważ po nasmarowaniu łańcucha uruchamiałem silnik (moto na stopce centralnej) , włączałem 2 bieg i przez kilka, kilkanaście sekund kręciłem tylnym kołem (aby lepiej rozprowadzić smar po łańcuchu). Elektronika motocykla widziała, że obraca się tylne koło a przednie stoi - stąd wyrzucany błąd "blokada przedniego koła". Czyli sam sobie jestem winien:). Ta wiedza kosztowała mnie 100 PLN
Żeby nie były to całkiem w błoto wyrzucone pieniądze, to dowiedziałem się przy okazji, że check engine po tego typu "głupich błędach" gaśnie się po trzecim uruchomieniu silnika - a to już pożyteczna wiedza:D.
Oczywiście pomimo zgaśnięcia check engine błędy cały czas są w rejestrze motocykla i mogą być odczytane przez serwis.

nie chce Cię martwić ale zawsze tak smaruję łańcuch nic się nie zapala, jak dodam gazu to miga tylko kontrola trakcji i tyle (ale moja to DCT więc trzeba brać poprawkę) i 2016

Novy
02.07.2019, 19:17
To samo chciałem napisać, co mdxmd - robię tak samo.

Może kluczem jest II-gi bieg?

nabrU
02.07.2019, 19:31
Również tak postępuję po smarowaniu łańcucha i nic. Model 2017 DCT

Artek
02.07.2019, 19:41
Jest możliwość kupienia własnego interfejsu diagnostycznego i oprogramowania do hondy? Po co płacić stówę za każde zgaszenie kontrolki?

Dario
02.07.2019, 19:46
Zgadzam się z Waszymi opiniami, w koncu to nie jest mój pierwszy motocykl z łańcuchem ale właśnie w tym celu załaczylem Wam to zdjęcie .....

bukowski
02.07.2019, 20:45
Zgadzam się z Waszymi opiniami, w koncu to nie jest mój pierwszy motocykl z łańcuchem ale właśnie w tym celu załaczylem Wam to zdjęcie .....nic prostszego olać i robić dalej tak samo. jeśli po następnym smarowaniu znowu się zapali, będziesz mógł z czystym sumieniem olać kontrolke.

ją tak ogólnie można olewac, ale to pewnie kwestia indywidualnego podejścia. to nowy motocykl, ze świetnym silnikiem, od jednego z największych producentów silników benzynowych na świecie.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Dario
02.07.2019, 21:13
nic prostszego olać i robić dalej tak samo. jeśli po następnym smarowaniu znowu się zapali, będziesz mógł z czystym sumieniem olać kontrolke.

ją tak ogólnie można olewac, ale to pewnie kwestia indywidualnego podejścia. to nowy motocykl, ze świetnym silnikiem, od jednego z największych producentów silników benzynowych na świecie.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Ironię zrozumiałem i wyjątkowo sie z Tobą zgadzam :D
Tylko żeby dojść do takich wniosków trzeba więcej doswiadczeń takich jak to opisane w tym wątku.
Od lat jeżdżę samochodami tego wiodącego producenta silników spalinowych i w nowym samochodzie check oznacza zazwyczaj poważne kłopoty.
Widać Honda tworząc Afrę trochę wyluzowała....

muszel72
02.07.2019, 21:29
Ja smaruję tak samo. Centralka, Nemo i drugi bieg. Żadnych czekendżinów póki co. Pzdr
Mam manuala.

Tank
03.07.2019, 05:38
Ale co ma check engine do układu hamulcowego?
Przy problemie z ABSem swieci się dedykowana temu kontrolka.
Każdy pojazd ma takową.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Dario
03.07.2019, 06:35
Ale co ma check engine do układu hamulcowego?
Przy problemie z ABSem swieci się dedykowana temu kontrolka.
Każdy pojazd ma takową.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Wg serwisu tak nie jest. Check generalnie sygnalizuje wystapienie błędu. Zobacz zdjęcie, które dołączyłem.

MrWaski
03.07.2019, 06:51
Ale co ma check engine do układu hamulcowego

Taki soft. :D

mdxmd
03.07.2019, 10:33
Wg serwisu tak nie jest. Check generalnie sygnalizuje wystapienie błędu. Zobacz zdjęcie, które dołączyłem.

wydaje mi się, że problem z ABS jest na kontrolce ABS a nie check engine... spróbuję odpiąć czujnik abs aby wywołać błąd i zobaczymy....


masz jeszcze błędy komunikacji CAN,brak sygnału przedniego czujnika VS i jakiś nieznany (wszystkie z PGM-FI) i to mogło spowodować zapalenie kontroli a nie problem z ABS i zablokowanego koła.

tak czy inaczej może zaistniała sytuacja, której nie przewidziano w sofcie i sprawa może być jednorazowa....

radiolog
03.07.2019, 10:44
nie bardzo, jak podnosisz koło przy wheelie to ono dalej się kręci.Ale tylko na początku hehe

majki
03.07.2019, 18:02
Założyłem koło tył z dystansami założonymi odwrotnie (zamieniony lewy z prawym - pasują niestety, koło jest wtedy przesunięte o ok 3mm) i wywaliło kontrolki: absu, trakcji i check...po poprawieniu koła został tylko check...i narazie nie zgasł, mimo kilku odpaleń...tak więc tak...

Dario
03.07.2019, 18:47
wydaje mi się, że problem z ABS jest na kontrolce ABS a nie check engine... spróbuję odpiąć czujnik abs aby wywołać błąd i zobaczymy....


masz jeszcze błędy komunikacji CAN,brak sygnału przedniego czujnika VS i jakiś nieznany (wszystkie z PGM-FI) i to mogło spowodować zapalenie kontroli a nie problem z ABS i zablokowanego koła.

tak czy inaczej może zaistniała sytuacja, której nie przewidziano w sofcie i sprawa może być jednorazowa....

Jeszcze jedną z przyczyn błędu (wg Serwisanta z Sokoła) mogl być kamyczek, który dostał sie pomiędzy koronkę ABS-u i czujnik - na koronce widac kilka rysek. Mnie to o tyle nie przekonuje, że w takim przypadku musiałbym zjechać z trasy ze świecącym się błedem a tymczasem błąd wyświetlił się dopiero po odpaleniu moto po tygodniu garażowania.

radiolog
03.07.2019, 18:51
Jakie ja teorie słyszałem, hoho

muszel72
03.07.2019, 19:07
Majki, pytałem czy potrzymać koło i ten tego, to nieeeee....ja sama i sama:) To teraz masz:))

mdxmd
03.07.2019, 21:16
Jeszcze jedną z przyczyn błędu (wg Serwisanta z Sokoła) mogl być kamyczek, który dostał sie pomiędzy koronkę ABS-u i czujnik - na koronce widac kilka rysek. Mnie to o tyle nie przekonuje, że w takim przypadku musiałbym zjechać z trasy ze świecącym się błedem a tymczasem błąd wyświetlił się dopiero po odpaleniu moto po tygodniu garażowania.

czasem motocykl jest po osie w błocie i jakoś czujnikom to nie przeszkadza, dopóki sytuacja się nie powtórzy raczej nic z tym nie zrobisz więcej

Dario
04.07.2019, 00:35
czasem motocykl jest po osie w błocie i jakoś czujnikom to nie przeszkadza, dopóki sytuacja się nie powtórzy raczej nic z tym nie zrobisz więcej

Nie mam zamiaru dalej się tym przejmować.Tym bardziej, jeśli sytuacja nie będzie się powtarzać.
Zakładam po prostu, że czasami coś takiego może zdarzyć się z błahego powodu i dopóki motor jedzie to trza jeździć :)

muszel72
04.09.2019, 19:15
Dziś i mnie dopadła ta chujnia. Tydzień temu wróciłem z błotno deszczowego wyjazdu i postanowiłem umyć królową. Myję szlauchem delikatnie, potem przekladniowką łańcuszek i suszenie w przewiewnym miejscu. Oczywiście moto na centralce i drugi bieg co by smar itd itd. Mało tego, po tym myciu woziłem jeszcze młodego po osiedlu. Po kilku dniach tzn dziś wyjechałem i się świeci się ta chujoza. Żadnych innych objawów. Zlewam to. Mi to wyglada jednak na wilgoć bo jechałem przez kilka godz w kilku burzach. Zobaczymy. Pzdr

radiolog
05.09.2019, 07:37
Wkur......iła,sie, ze ja nie sponiewierałeś przy tej delikartnej toalecie hehe

muszel72
05.09.2019, 08:50
Poniewierałem przed i to nie raz, myślałem, że lubi czasem doprowadzić się do porządku, tymczasem to zwykła fleja jest:)

muszel72
05.09.2019, 19:00
Pojechałem se zatankować i przy kolejnym odpaleniu kontrolka zgasła. To nie było trzecie odpalenie ale 6-te. Pzdr

bukowski
05.09.2019, 20:11
pewnie okres miała.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Dario
06.09.2019, 00:06
Dziś i mnie dopadła ta chujnia. Tydzień temu wróciłem z błotno deszczowego wyjazdu i postanowiłem umyć królową. Myję szlauchem delikatnie, potem przekladniowką łańcuszek i suszenie w przewiewnym miejscu. Oczywiście moto na centralce i drugi bieg co by smar itd itd. Mało tego, po tym myciu woziłem jeszcze młodego po osiedlu. Po kilku dniach tzn dziś wyjechałem i się świeci się ta chujoza. Żadnych innych objawów. Zlewam to. Mi to wyglada jednak na wilgoć bo jechałem przez kilka godz w kilku burzach. Zobaczymy. Pzdr

Ja od czasu, gdy napisałem ten pierwszy post (koniec czerwca) zrobiłem ponad 7000 km i check engine nie zapaliło się już ani razu.

GregoryS
06.09.2019, 09:24
Czy w NAT nie ma przypadkiem starej dobrej opcji "wymrugania" bledu po podlaczeniu zworki ?

Dario
06.09.2019, 21:47
Czy w NAT nie ma przypadkiem starej dobrej opcji "wymrugania" bledu po podlaczeniu zworki ?

O zworce mechanik w ASO nic mi nie mówił
Powiedział tylko o samoskasowaniu "głupich" błędów po kilku uruchomieniach silnika (5-6) co potwierdzam ja i Kolega kilka postów wyżej.

mdxmd
07.09.2019, 21:46
można zworką,
http://africatwin.com.pl/picture.php?albumid=347&pictureid=2128
CURRENT DTC/FREEZE DTC
The DTC is indicated in two ways according to the failure status.
• In case the ECM/PCM detects the problem at present, the MIL will come on and the MIL will start to blink as its DTC when the
sidestand is lowered. It is possible to readout the MIL blink pattern as the current DTC.
• In case the ECM/PCM does not detect any problem at present but has a problem stored in its memory, the MIL will not light and
blink. If it is necessary to retrieve the past problem, readout the freeze DTC by following the DTC readout procedure
(page 4-6).
MCS INFORMATION
• The MCS can readout the DTC, freeze data, current data, and other ECM/PCM condition.
How to connect the MCS
Turn the ignition switch OFF.
Remove the dummy connector from the DLC (page 4-6).
Connect the MCS to the DLC.
Turn the ignition switch ON and engine stop switch " " check the DTC and freeze data.
• Freeze data indicates the engine conditions when the first malfunction was detected.
DTC READOUT
Start the engine and check the MIL.
When the ignition switch is turned ON and engine stop switch " ", the MIL will stay on for a few seconds, then go off.
If the MIL stays on or blinks, connect the MCS to the DLC (page 4-6).
Read the DTC, freeze data and follow the troubleshooting index
(page 4-9).
To read the DTC with the MIL blinking, refer to the following procedure.
Reading DTC with the MIL
Turn the ignition switch OFF.
Remove the main seat (page 2-4).
Remove the dummy connector [1] from the DLC.
Short the DLC terminals using a special tool.
Turn the ignition switch ON and engine stop switch " ", read, note the MIL
blinks and refer to the DTC index (page 4-9).
• If the ECM/PCM has any DTC in its memory, the MIL will start blinking.
ERASING STORED DTC
• The stored DTC can not be erased by simply disconnecting the battery negative (–) cable.
Erase the DTC with the MCS while the engine is stopped.

mdxmd
07.09.2019, 21:59
O zworce mechanik w ASO nic mi nie mówił
Powiedział tylko o samoskasowaniu "głupich" błędów po kilku uruchomieniach silnika (5-6) co potwierdzam ja i Kolega kilka postów wyżej.

nie ma czegoś takiego jak "głupie błędy"

gdy wystąpi sytuacja awaryjna sygnalizowane jest to przez kontrolkę, jeżeli problem jest jednorazowy to kontrolka zgaśnie już przy następnym uruchomieniu silnika (wyłączenie/włączenie zapłonu).

Każdorazowe wystąpienie błędów jest faktem a nie wypadkową jakiś bliżej nie określonych zdarzeń, które można ignorować, chyba, że produkt nie niedorobiony i zawiera błędy w oprogramowaniu, ale tego się nie dowiemy bo w japończykach nikt nie aktualizuje oprogramowania jest jakie jest a poprawki są wprowadzane w kolejnych rocznikach.

Dario
08.09.2019, 00:02
nie ma czegoś takiego jak "głupie błędy"

gdy wystąpi sytuacja awaryjna sygnalizowane jest to przez kontrolkę, jeżeli problem jest jednorazowy to kontrolka zgaśnie już przy następnym uruchomieniu silnika (wyłączenie/włączenie zapłonu).

Każdorazowe wystąpienie błędów jest faktem a nie wypadkową jakiś bliżej nie określonych zdarzeń, które można ignorować, chyba, że produkt nie niedorobiony i zawiera błędy w oprogramowaniu, ale tego się nie dowiemy bo w japończykach nikt nie aktualizuje oprogramowania jest jakie jest a poprawki są wprowadzane w kolejnych rocznikach.

Mariusz. Dotychczas (w innych moich pojazdach) jak świecił mi check engine oznaczało to jakieś problemy z silnikiem, głównie z systemem oczyszczania spalin (EGR, lambda). A mojej Afryce check zapalił się w zawiązku z ABS-em, blokadą koła itp.
I jak tu nazwać takie błędy??? No dobra. Nie odpowiadaj. Tylko się przekomarzam :D

mdxmd
08.09.2019, 06:52
Mariusz. Dotychczas (w innych moich pojazdach) jak świecił mi check engine oznaczało to jakieś problemy z silnikiem, głównie z systemem oczyszczania spalin (EGR, lambda). A mojej Afryce check zapalił się w zawiązku z ABS-em, blokadą koła itp.
I jak tu nazwać takie błędy??? No dobra. Nie odpowiadaj. Tylko się przekomarzam :D

Odpowiem, bo raz też miałem błąd abs w takiej oto sytuacji:

zatrzymałem się aby coś wyciągnąć z cenralnego kufra, moto na bocznej stopce, bez gaszenia silnika.. kiedy wracam za kierownicę ABS świeci...(nie myłem motocykla, nie polerowałem starą szmatą ani nie jechałem w dużą burzę, nie stał na deszczu ani na słońcu ;) ) ruszyłem z miejsca ale lampioł nadal zgłasza problem... już podczas jazy wyłączam stacyjkę i włączam ponownie i wszystko zaskoczyło i działa ok.
Wracam podłączam kompa i ... jakichkolwiek błędów brak. Może chciała sobie pomigać.... tak czy siak to nie jest śmieszne bo nie chciałbym aby kiedy ABS był potrzebny i miałby uratować du..e wystąpił jakiś niezidentyfikowany problem "z lampką".

Tutaj macie opis jak sprawdzić błędy ABS bez kompa

Reading DTC with the ABS indicator
1. Turn the ignition switch OFF.
Remove the main seat (page 2-4).
Connect the SCS connector to the DLC (page 4-6). (klasyczna zworka)
2. Turn the ignition switch ON and engine stop switch " ".
The ABS indicator should come on for 2 seconds (start signal), then goes off for 3.6 seconds and starts DTC indication.
The DTC is indicated by the number of the times of the ABS indicator blinking.
If the DTC is not stored, the ABS indicator stays on.
3. Turn the ignition switch OFF and disconnect the SCS connector.
Install the removed parts in the reverse order of removal.

a tutaj jak skasować (nie można skasować błędów odpinając akumulator!!!)

How to erase the DTC without MCS
1. Connect the SCS connector to the DLC (page 4-6).(klasyczna zworka)
2. Turn the ignition switch ON and engine stop switch " " while squeezing either brake lever. The ABS indicator should come on
for 2 seconds and go off.
3. Release the brake lever immediately after the ABS indicator goes off. The ABS indicator should come on.
4. Squeeze the brake lever immediately after the ABS indicator comes on. The ABS indicator should go off.
5. Release the brake lever immediately after the ABS indicator goes off.
When the DTC is erased, the ABS indicator blinks 2 times and stays on.
If the ABS indicator does not blink 2 times, the self-diagnostic memory has not been erased, so try again.
6. Turn the ignition switch OFF and disconnect the SCS connector.
Install the removed parts in the reverse order of removal.

radiolog
08.09.2019, 14:23
Odpowiem, bo raz też miałem błąd abs w takiej oto sytuacji:

zatrzymałem się aby coś wyciągnąć z cenralnego kufra, moto na bocznej stopce, bez gaszenia silnika.. kiedy wracam za kierownicę ABS świeci...(nie myłem motocykla, nie polerowałem starą szmatą ani nie jechałem w dużą burzę, nie stał na deszczu ani na słońcu ;) ) ruszyłem z miejsca ale lampioł nadal zgłasza problem... już podczas jazy wyłączam stacyjkę i włączam ponownie i wszystko zaskoczyło i działa ok.
Wracam podłączam kompa i ... jakichkolwiek błędów brak. Może chciała sobie pomigać.... tak czy siak to nie jest śmieszne bo nie chciałbym aby kiedy ABS był potrzebny i miałby uratować du..e wystąpił jakiś niezidentyfikowany problem "z lampką".




Coś podobnego miałem wielokrotnie, powymieniali mi czujniki abs i zabierali sie do zegarów, a okazało się, ze był luz na złączce nawigacji

rdrv33
15.07.2024, 19:27
Podbijam - po myciu i uruchomieniu zapłonu wyskoczył mi check engine? Po ilu km / cyklach zaplonu / etc to zgaśnie jeżeli to fałszywy alarm?