View Full Version : Re: Gmole Ostrego Africa Twin RD07
Witam, mam zaszczyt zaprezentować pierwszą próbną partię gmoli do AT RD07. Wyprodukowanych przez Ostrego z forum transalpclub.pl . Moim zdaniem fajnie się prezentują. Dużym plusem jest łatwy sposób demontażu i teoretycznie skuteczność ochrony. Koszt ok. 400 zł. Więcej informacji u źródła barxon.pl
AfroDytka coraz piękniejsza:Thumbs_Up: Czy gmol nie utrudnia dojścia śrubokrętem do śrubki mocującej boczek do baku?Czy nie lepiej byłoby mocowanie przy silniku zrobić na przelot?Górne mocowanie do ramy-ze zdjęć wnioskuję że gmol tylko opiera się o ramę a nie jest do niej przykręcony?Wizualnie nie podoba mi się że gmol zasłania napis Africa Twin...takie moje przemyślenia ;)Pozdro:at:
Dziękuję za dostrzeżenie piękna AfroDytki. Przez skromność nie zaprzeczę 😉 Co do dostępności śrubokręta nie ma najmniejszego problemu. Górne mocowanie jest bardzo solidne.Gmole są zawieszone na górnym elemencie owalnym ramy i przykręcone. Jeżeli chodzi o napis to nie z każdej perspektywy jest zasłonięty. Pozdrawiam Andrzej vel Pabin.
Stelaże na tyle to też jego robota?
Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka
Myślę ze Ostry będzie miał spory zbyt,jeśli wejdzie na rynek z pakietem:gmole,stelaże i stopka centralna.Miło by było taka ofertę zobaczyć w dziale PiD z rabatem dla forum;)
Stelaże na tyle to też jego robota?
Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka
Tylne stelaże były już na wyposażeniu jak kupiłem od poprzedniego właściciela niemiaszka.
Bardzo przemyślana konstrukcja mocowań. Dobra robota!
Lucky Luke
10.06.2019, 11:14
Przydały by sie glebo testy , ale cos mi sie wydaje , że na Pabina w tym temacie nie mżna liczyć :)
Przydały by sie glebo testy , ale cos mi sie wydaje , że na Pabina w tym temacie nie mżna liczyć :)
Zgadzam się, że przydałby się testy wytrzymałościowe. Ze względu na kolor biały gmoli. Mam wrażenie, że rozsądnie byłoby żeby.nie wyrywać się przed szereg. Chętnie oddam palmę pierwszeństwa innym forumowiczom :)
Dzięki za wrzut info o gmolach. Ogólnie zabierałem się do ich zrobienia jak do zgnitego jaja. Kumpel kupił Afrę z 10 lat temu i od tamtej pory jeździł bez gmoli, a jako że jeździł mało i jedynie po czarnym to jakoś odsuwał w czasie zakup gmoli od henrego którego mu podsyłałem, tudzież innych givi itp. No ale... Henio się mocno połamał i nie wiadomo kiedy się weźmie za robotę, to dałem się w końcu przekonać i po kilku miesiącach garażowania u mnie w/w Afryki w końcu udało się coś spłodzić.
Testów nie było. Konstrukcja i punkty mocowań są zbliżone do tych z gmoli które od ponad 10-ciu lat są testowane na Transalpach 650 http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=169&t=3691#p47006. Pomijając kwestie wyglądu, bo tu każdy ma swoje fantazje, to ogromną zaletą i na tym mi bardzo zależało ( po doświadczeniach kiedy jeszcze miałem rd 04 z gmolami givi :mur:) żeby montaż/demontaż był maksymalnie łatwy. Dlatego też do ich demontażu nie trzeba zdejmować osłony silnika i wybijać szpilek trzymających silnik.
Ten biały kpl z fotek powyżej jest póki co jeden jedyny na świecie( następne będą miały ładniejsze spoiny, bo będzie już forma). Wcześniejszy prototyp który posłużył do jego wykonania i uprzedniego wrzucenia na CNC był dla wygody z cieńszej rurki. Chodziło głównie o uzyskanie kształtów i odpowiednich odległości od motocykla, zatem testów na nim nie robiłem. Z resztą, robione było nie na moim moto więc obchodziłem się jak z jajkiem, tym bardziej że laleczka. W międzyczasie zgłosił się z zapytaniem o gmole Pabin :) i o dziwo cierpliwie, wyjątkowo cierpliwie czekał na produkt co jakiś czas jedynie się przypominając :Thumbs_Up:.
Ten temat posłuży mi do oceny czy, a jeśli tak to jakie ewentualnie będzie zainteresowanie, bo chcę zapuścić serię i nie wiem jak dużą żeby mi się to później nie walało pod nogami. Na pewno ze 20 kpl zrobię, bo już jakieś deklaracje są. Na więcej raczej się nie porywam, bo AT wiekowe i większość egzemplarzy ubrana. Zatem nie podchodzę do tego komercyjnie, raczej żeby się wywiązać z danego słowa, pokryć koszty podzespołów i jak na kieliszek chleba zostanie to też płakał nie będę:).
Podobasie, ale trochę odsłoniłbym napis. Tam i tak oprze się na kierownicy... Kładłeś motonga na posadzce?
Co Wy z tym napisem? :fool2:
To są gmole, jeszcze w dodatku w motocyklu ADV a nie w choppku czy innym customie. W pierwszej kolejności powinny maksymalnie (biorąc pod uwagę ograniczenia w stosowaniu kg stali) chronić motocykl/plastiki, ewentualnie nogi, czyli ogólnie rzecz ujmując ograniczać straty pochłaniając na siebie energię z uderzenia. W drugiej, w miarę możliwości być ergonomiczne i nie przeszkadzać. Tak, by w ostatecznym rozrachunku przynosiły więcej korzyści a niżeli strat. Powinny jednakowoż być w miarę nieskomplikowane i łatwe w demontażu. Pomijam insze mniej istotne "kolejności"... by dojść do jednej z tych końcowych, która w mojszym wyobrażeniu mówi o wyglądzie i oddawaniu dyzajnu i charakteru pojazdu. W wolnym tłumaczeniu, nooo żeby nie szpeciły zbytnio.
To są jednakże moje "kolejności", a każdy ma swoje i nie muszą się pokrywać :).
Odnośnie sterów, to przy statystycznej glebie raczej się nie zdarza by przednie koło pozostało zablokowane w pozycji do jazdy na wprost, zatem i kierownica chowa się jak należy poza obrysem oddziaływania ochronnego pola gmolowej mocy.
Jednym słowem, no może dwoma... są jakie są i ogólna koncepcja raczej się nie zmieni. Chyba że ktoś podczas użytkowania przedstawi jakieś istotne argumenty.
Na chwilę obecną mam jedynie dylemat czy rurkę wewnętrzną, w sensie tą która idzie tam do ramy na górze z przodu robić na CNC czy może jednak na ręcznej z rurki ze ścianką o 0,2 mm grubszej, wszak Afryka cięższa niż Trampek. Niby nic ale nie daje mi to spokoju. Czekam na elementy i robię testy porównawcze. Chyba że ktoś zrobi je przede mną :D .
Czy temat gmoli do RD07 jest aktualny? Potrzebuję jeden zestaw.
Tak, właśnie będą się malować w tym tygodniu razem z gmolami do Transalpa. Jakby ktoś miał jakieś zapytania to poproszę na priva lub tel. albo maila żeby kryptoreklamy nie robić. Kontakt do mnie znajdziecie w necie lub na forum TransalpClub. Nie śledzę wątków na FAT więc niestety nie jestem w stanie odpowiadać na bieżąco w tym temacie.
Gmole odebrane i właśnie dzisiaj zamontowane. Pierwsze wrażenie.......koszmar. Z której strony by nie próbować rozwijać tę piep...ną folię bombelkową zawsze jest pod prąd. A jest jej chyba ze 100mb. Muszą być strasznie delikatne skoro aż tak precyzyjnie je zabezpieczył. Później już było lepiej (no prawie). Przymierzyłem do mojej zebry i koszmar. Wszystko pasuje, nic nie mogłem sobie podoginać. Cały montaż koszmarnie prosty. Nie ma możliwości wykazania swojej kreatywności. Gdy montowałem gmole Heed przy Trampku to dopiero była zabawa, a .tutaj....nudy.
Wszystkie punkty mocowania bardzo stabilne i idealnie wymierzone. Spawy i malatura bez zastrzeżeń. Ostry, jeszcze raz wielkie dzięki.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.