PDA

View Full Version : DRZ 400 - opony do turystyki-dylemat


nieludzki
13.05.2019, 21:56
Cześć, przesiadłem się z dużego (GS 1200 ADV) na mniejszy (DRZ 400). Szukam opon do turystyki: 40 szosa/60 teren, żadne hardkory tylko podróże głównie po off-ie choć asfaltem czasem trzeba przejechać i to nieraz nie mało... W Gs-ie miałem Heidenau K60 Scout i byłem bardzo zadowolony, zarówno pod względem przyczepności jak i wytrzymałości. Szukam czegoś podobnego no i do dętek... Mogę liczyć na Wasze doświadczenie ?
Pozdrawiam.
nieludzki

Cezarus
13.05.2019, 22:38
Bartek :) to Ewa wreszcie sprzedała ?

Mirmil
13.05.2019, 22:45
Drz 400 S albo E na asfalt sie nie nadaje.
Ja na Drz na jazde 50/50 mialem zakladane
Bridgestone Tw 42
Tkc 80
Dunlop 606
Dunlop 952
Motoz tractionator
Ze wszystkich bylem zadowolony
Na Ukraine , poloniny i na gory, gline itp te 3 ostatnie sie sprawdza.

Franz
14.05.2019, 07:48
Bridgestone Tw 302 301 4,60 / 18
Mitas Rockrider Mc23 120/90 18
Pirelli Mt 21 120 90 18 - są jeszcze w dobrych cenach
Ponizej 200 zl

Oponę dobierasz do ilosci kilometrów które masz przejechać
oraz warunków jazdy plus kasę na to przewidziana
Nie ma zlotego środka
Na obecną chwilę najlepiej wypada pirelli mt21
Przód kupisz za 235 ,a tył 145 zl ( wyprzedazowe)
Na przód mozna wrzucic też mitasa mc23
Który jest prawie kopią pirelli mt21 . Jest kilka dych tansza

nieludzki
14.05.2019, 09:36
Bartek :) to Ewa wreszcie sprzedała ?

Cześć Czarek, nie Ewcia ma swoje zabawki nadal. Ja po powrocie z Azji kupiłem na jesieni DRZ-e. Jest już ogarnięta w 90%, teraz opony, lekka zabudowa pod sakwy i dopieszczanie....

Dzięki za informacje, nie znam tych opon, popatrzę sobie na bieżnik... a jak w wytrzymałością/przebiegami? Heidenau-y przyzwyczaiły mnie do niezbyt częstych wymian... Która ma opinię długodystansowca...? 5-8 tys. mieszanego terenu...? jest szansa?

Cezarus
14.05.2019, 10:30
Motozy wytrzymają bez problemu:
https://allegro.pl/oferta/opona-motoz-140-80-18-tractionator-enduro-i-t-fim-7598323870?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_opony_pla_opony_i_felgi&ev_adgr=Opony_i_Felgi&gclid=Cj0KCQjwzunmBRDsARIsAGrt4mt9rxVfyJuLMSoMVUDq nvOnwknPjU6dNXHutXlO29cpjiG-79HHQSAaAtDnEALw_wcB

Mallory
14.05.2019, 11:28
częstych wymian... Która ma opinię długodystansowca...? 5-8 tys. mieszanego terenu...? jest szansa?

Bierz tekacy 80 albo Mt 21 pirelli - przyłączam się do Franza i Mirmila opinii. Wytrzymają bez problemu i są super obie.

nieludzki
14.05.2019, 12:30
Motozy wytrzymają bez problemu:
https://allegro.pl/oferta/opona-motoz-140-80-18-tractionator-enduro-i-t-fim-7598323870?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_opony_pla_opony_i_felgi&ev_adgr=Opony_i_Felgi&gclid=Cj0KCQjwzunmBRDsARIsAGrt4mt9rxVfyJuLMSoMVUDq nvOnwknPjU6dNXHutXlO29cpjiG-79HHQSAaAtDnEALw_wcB


nie wiem czy nie za agresywna...

TKC 80 swego czasu miałem w GS-ie i nie byłem zadowolony ale to najbardziej mi odpowiadający bieżnik z dotychczasowo przeglądanych...

Qter
14.05.2019, 12:52
Czołem,
Ja na DRZ latam na Dunlop d952.
Głównie polne drogi + dojazdówki asfaltem - daje radę.
Przód schodzi 2x szybciej niż tył.
Najgorzej jest w sypnych piaskach ale tam żadne pony nie robią.

PZDR

Qter

nieludzki
14.05.2019, 13:18
bliżej mi chyba do https://allegro.pl/oferta/1x-90-90-21-54-s-metzeler-enduro-3-sahara-7623801031?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_opony_pla_opony_i_felgi&ev_adgr=Opony_i_Felgi&gclid=EAIaIQobChMIqbat_L6a4gIVR6qaCh0tAg8qEAQYAyAB EgJCVPD_BwE niż do klasycznej kostki cross

Mirmil
14.05.2019, 13:51
bliżej mi chyba do https://allegro.pl/oferta/1x-90-90-21-54-s-metzeler-enduro-3-sahara-7623801031?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_opony_pla_opony_i_felgi&ev_adgr=Opony_i_Felgi&gclid=EAIaIQobChMIqbat_L6a4gIVR6qaCh0tAg8qEAQYAyAB EgJCVPD_BwE niż do klasycznej kostki cross

To wyprawowe opony.
Niski bieznik
W teren slabo sie nafaja
na suche ok
duzo lepiej mitas e07 , jak cieple klimaty

ARG
14.05.2019, 21:35
Poza wspomnianymi już dunlopami D606 mogę chyba polecić michelin mt63 o ile jest jeszcze produkowana (imo opona podobna do tkc80)

Mirmil
14.05.2019, 21:51
https://www.cottermc.com/media/catalog/product/cache/image/700x560/e9c3970ab036de70892d86c6d221abfe/m/i/michelin-t63_5.jpgPoza wspomnianymi już dunlopami D606 mogę chyba polecić michelin mt63 o ile jest jeszcze produkowana (imo opona podobna do tkc80)

chyba T63
To prawie to samo co mitas e09
dobre na suche i na kamienie
dobre do duzego moto, w suchy teren
http://https://www.cottermc.com/media/catalog/product/cache/image/700x560/e9c3970ab036de70892d86c6d221abfe/m/i/michelin-t63_5.jpg

ARG
14.05.2019, 21:53
Faktycznie T63 :)

Qter
14.05.2019, 21:55
zestaw TKC80 z przodu + T63 na tyle to był mój ulubiony zestaw w "dualowy" w Transalpie 650 (zrobiłem na nim Albanie za 1 razem).

chodzą plotki że ciężko dostać teraz T63

PZDR

Qter

Franz
15.05.2019, 10:40
Pany, dobiera sie opony nie tak prosto z sufitu...
Ktoś cos kiedyś mial i poleca...
Drz to nie liść ale i nie Transalp 650
Pytanie gdzie , z kim i za ile
Inna guma na mokrą i blotnista Rumunie
a inna na suchą ,kamienista albanie.
Masz Drz 400 - to juz wiemy
Określ trasę, ktora chcesz zrobić, ilosc km do przejechania
I budżet przeznaczony na gumy
Inaczej będziesz mial caly przekrój wyrobu gumowego...:haha2:
Metzeler enduro 3 ,który tak Ci sie podoba to nie jest guma do drz 400. Byly ongiś montowane fabrycznie do BMW
F650Gs Dakar, którego szczescie
mialem użytkować pare lat
To opona do wszystkiego i niczego
Jak mirmil napisal - wyprawowa
Moze być na asfalt i teren twardy ,szutry
W teren luźny nie trzyma podłoża. Pamiętam, ze była bardzo głośna pod koniec żywota.
Nigdy wiecej do nich nie wrocilem czyli byl to shit

nieludzki
16.05.2019, 11:30
tak jak w tytule wątku: DRZ 400 - opony do turystyki....
nie szykuje opon pod konkretną wyprawę-bo jeszcze nie wiem gdzie mnie poniesie w tym roku...
W ubiegłym wiedząc że będzie kilkanaście tysięcy pół na pół asfalt i off zakupiłem nowe Heid. K60. Na starych K60 dolecieliśmy do Kazachstanu i tam zamiana na nowe też K60.
Tak prawdę mówiąc to 80% mojej życiowej MotoPrzygody na nich zrobiłem i szacunek dla nich.
Była na ciężkim moto i w ciężkich warunkach... byłem głupi i wierzyłem że do off-u GS 1200 to dobry wybór...:haha2:

Szukam Opony wyprawowej czyli najbardziej uniwersalnej... tak, wiem : coś co jest do wszystkiego jest do niczego...
jednakże jestem świadom ograniczeń wynikających z UNIWERSALNOŚCI i nie liczę że zamknę je na winklu czy objadę Ładogę dookoła...
nie chcę cross kostki bo jak mi przyjdzie przelecieć kilkaset km. w deszczu po asfalcie to szkoda mojej kory nadnerczy ( boję się że się zużyje od nadmiaru stresu...)...:D

co do budżetu to za "bezpieczeństwo" jestem w stanie zapłacić tyle ile trzeba... choroba kosztuje znacznie więcej

ciastek329
16.05.2019, 12:39
Ja zalozylem do Tenerki Michelin Anakee Wild.
W weekend zaliczylem na nich wycieczke w Bieszczady.
Na asfalcie suchym jezdzi sie swietnie.
Na mokrym pewnie.
Jak na moje minimalne doswiadczenie dobrze trzyma sie na szutrze.
Problem mialem tylko jak przyszlo mi podjechac, po deszczyku, po drodze ktora zaczal odwiedzac sprzet wywozacy drewno z lasu. Dupa mi troche latala. Ale to zapewne wynika z faktu, ze jeszcze jestem *#@^$ nie skoczek.
Jak na moje oko opona zuzywa sie wolno - po 2 tysiacach praktycznie nie widac zuzycia. W koncu mam 48 koni i jezdze turystycznie.
Ogolnie polecam te opony, chociaz do tanich nie naleza.

Franz
16.05.2019, 13:03
Jesli to mają być wyprawowe to odpowiedź masz juz na samym początku
Używam Mt 21 bo to dobra wyprawowka w rozsadnej
cenie . TYŁ robi okolo 5- 6 tys km. Przod 10 tys
Obecnie kupi sie ponizej 400 zl za komplet

nieludzki
16.05.2019, 13:17
właśnie zastanawiam się nad :
1.przodem TKC 80 a tyłem Mitas e09 dakar,
2.Michelin Anakee Wild,

PIRELLI MT 21... zastanawiam się czy nie za agresywna...? jak na asfalcie? stabilnie jak na kostkę? nie za duże lodowisko ?

Franz
16.05.2019, 14:09
Jesli już, to opinie bywają różne nad E 09 Dakar
Nie slyszalem ,ani czytałem by ktoś skarżył sie na MT 21
Zestaw pirelek jest o tyle lepszy od zestawu 1
o ile mniejszy zrobisz na nich przebieg

Ten zestaw używany jest czesto na forum do wypraw
ale motocykla klasy XRV 750 cięższego
O przynajmniej 100 kg
Zalozylbym go drz gdybym mial przejechać 10 tys km bez zmiany opon , ale wtedy nie jechalbym Drz 400 tylko czyms bardziej turystycznym

A z ciekawości zapytam, po co zadajesz pytanie na forum skoro i tak chcesz robić po swojemu

nieludzki
16.05.2019, 22:02
Jesli już, to opinie bywają różne nad E 09 Dakar
Nie slyszalem ,ani czytałem by ktoś skarżył sie na MT 21
Zestaw pirelek jest o tyle lepszy od zestawu 1
o ile mniejszy zrobisz na nich przebieg

Ten zestaw używany jest czesto na forum do wypraw
ale motocykla klasy XRV 750 cięższego
O przynajmniej 100 kg
Zalozylbym go drz gdybym mial przejechać 10 tys km bez zmiany opon , ale wtedy nie jechalbym Drz 400 tylko czyms bardziej turystycznym

A z ciekawości zapytam, po co zadajesz pytanie na forum skoro i tak chcesz robić po swojemu

Pozwolisz że nie zgodzę się z Tobą, zarówno zestaw 1 jak i 2 to podpowiedzi Kolegów z Forum... ja w wątek rozpocząłem od z Heid. K60...

co do dłuższych wypraw i innego sprzętu to w Tadżykistanie poznałem Kolegę z Polski, który na Wr-ce 250 podróżował na kołach od kilku miesięcy po Europie i Azji. Na Pamir Highway nie mogłem Go dogonić na mojej "krowie"... Z jednej strony to na pewno kwestia umiejętności ale z drugiej zapewne waga i poręczność moto (tak się przynajmniej pocieszam :D)...

Franz
17.05.2019, 04:48
Alez oczywiscie ze mozna przejechac Drz 400 czy Wr 250 R
wokół globu. W kirgistanie spotyka sie też czesto rowerzystow z Europy a czasem trafi sie i na piechura..

polly
17.05.2019, 11:52
Ja mam w DRZ400S założone właśnie Pirelli MT21 i jestem z nich zadowolony. Na asfalcie radzą sobie dobrze. Na mokrym wiadomo - trzeba uważać, ale nie miałem żadnych niespodziewanych sytuacji.
W terenie póki nie widzą zbyt dużo błota i trawersów, to jest ok.