View Full Version : SHOEI MULTITEC vs. SCHUBERTH C3
Potrzebuję porady , porównania, opinii waszych Panowie i ew. Panie na temat tych dwóch kasków. O shoei troche na tym forum napisano, ale może ktoś wypowie się też na temat tego C3 Schubertha ? Trochę o nim cicho, pewnie z uwagi na cenę ( co już na pewno jest pierwszą wadą tego kasku :p )
Będę wdzięczna ( a raczej kolega ;) ) za każdą opinię itd. Mam nadzieję że wątek stanie się przydatny komukolwiek :)
Multiteca bym drugi raz nie kupił. Tekst o tym gdzies tu jest.
Szubrawca bym dugi raz nie kupił . Moja opinia - za ciężki , za duży , za drogi ,za głośny , mnie zdecydowanie szczękowce NIE
http://bmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=2088&postdays=0&postorder=asc&highlight=schuberth&start=0
Widzialem tam kiedys costam costam o C2, ale dalej bylo tez o C3.
:-)
Nie wydam w życiu tyle na kask co one teraz kosztują :Sarcastic: jezusicku
Multiteca bym drugi raz nie kupił. Tekst o tym gdzies tu jest.
Szubrawca bym dugi raz nie kupił . Moja opinia - za ciężki , za duży , za drogi ,za głośny , mnie zdecydowanie szczękowce NIE
Nie wydam w życiu tyle na kask co one teraz kosztują :Sarcastic: jezusicku
I tak wszyscy kiedyś wylądujemy w crossowych kaskach...
I tak wszyscy kiedyś wylądujemy w crossowych kaskach...
w życiu nie kupie krosowego kasku :haha2::vis:
szwedzkikucharz
02.06.2009, 15:47
Szubrawca bym dugi raz nie kupił . Moja opinia - za ciężki , za duży , za drogi ,za głośny , mnie zdecydowanie szczękowce NIE
Piszesz o modelu C2? W C3 wszystko to jest poprawione: skorupa zmniejszona, waga zmniejszona, co do głośności to też twierdzą, że jest postęp. Wrażenie organoleptyczne - super, nic nie trzeszczy nic się nie zacina.
Nie żebym sam miał C3 tyle co w sklepie oglądałem.....
petrosbike
02.06.2009, 20:45
A ja bym po raz drugi nie kupił BMW System5. i basta! Na to wygląda ze te wszystkie drogie kaski to jedna wielka ściema i lipa.http://www.advrider.pl/viewtopic.php?p=31963#31963
No dobra ale co??
Dziwne, ze u nas jeszcze nie ma ks_ridera... ;) Choć pewnie czytuje :). Jesli czyta - dzięki chłopie jeszcze raz za tę centralkę :)!
w życiu nie kupie krosowego kasku :haha2::vis:
A mówiłeś na BP że kupisz - pod warunkiem, że to będzię szczękowiec:haha2:
m_schubert
07.06.2009, 15:33
niedawno posiadłem C3 i z ręka na sercu mogę potwierdzic wszystko co o nim mowia na stronie producenta : jakość super, wszystkie bajery dzialają perfekcyjnie, cichy, a jak masz białego to ci ludzie z drogi zjeżdzają :)
Ja muszę powiedzieć, że Multitec wygląda znacznie lepiej pod względem technicznym.
Jakoś mnie te filmiki na ich stronie nie przekonują.
A że zapięcie nie na O'ring? To wstyd! Przy tak zaawansowanym "niby" kasku?
Wentylacje jakieś słabe się wydają.
Jedynie mnie pinlock ciekawi jak funkcjonuje.
W multitecu się luzuje po jakimś czasie.
Pozdro
mario6422
12.06.2009, 20:50
Witam serdecznie forumowiczów.Kupiłem właśnie C 3 i mogę smiało potwierdzić wszystkie dobre strony tego kasku.Cichy jak integral(miałem S1)pin lock jest fenomenalny,przepływ powietrza wbrew temu co pisał ktoś wcześniej też,mechanizmy działają jak w zegarku,blenda zsuwa sie niżej niż w C2,waga porównywalna z integralem,świetnie zachowuje sie przy prędkościach do 150km/h (więcej na razie nie jechałem).Jedyną wadą jest jak na razie jego cena.Natomiast mierzylem multiteca shoei i potwierdziły się opinie że do kasków tej firmy trzeba mieć małą głowę:) a ja nie lubię ciasnych pomiestrzeń:)
pozdro
Natomiast mierzylem multiteca shoei i potwierdziły się opinie że do kasków tej firmy trzeba mieć małą głowę:) a ja nie lubię ciasnych pomiestrzeń:)
pozdro
A kto te opinie wyrażał wedle szanownego kolegi?
Może trzeba większy kask kupić? :oldman:
mario6422
23.06.2009, 22:39
To nie tylko moja opinia,Znam kilka osob ktore wlasnie przez ciasne wnetrze rezygnowaly z multi i kupowaly schubertha mimo ze roznica w cenie jest znaczna,ale nie wiem jak zachowuje sie ten kask po jakis czasie jak sie juz "ulezy",byc moze potem jest ok.W kazdym razie ja moge szczerze polecic c3 i to jest sedno tego co pisalem.Kazdy woli co innego i ma do tego pelne prawo.Bez urazy
eee tam. M w Nolanie to M w Shoeiu. Nic nie uwiera, nic nie uciska.
cza paczec w niemcowie na koniec sezonu - bankowo beda wyprzedaze i dla szybkich beda okazje ;)
m
Ryży Koń
24.06.2009, 09:42
Mam C2 i jedyne do mnie wnerwia to odblokowywanie szczęki. C3 ma to juz poprawione. poza tym zajebiaszcza skorupa. Ale każden jeden ma swój baniak. C2 głośny? Jak ktos jeździ na Afri to po prostu proponuje wstać w czasie jazdy i nastanie cisza. Niezależnie od wysokości szyba zawsze mam zawirowania jak stanę na podnóżkach to jest cicho. Dyfuzory i deflektory i inne ory mnie ise po prostu nie podobają. Wsadzę sobie obciętą szybke i będzie spoko, albo siie pogodze z szumami. Ja bym C3 kupił i pewnie tak zrobie jak mi sie C2 rozleci. Co do cen... proponuje pojeździć tak z pięc sezonów w jednej skorupie i później gadać za co warto płacic a za co nie. Oczywiście niee wszystko co drogie to dobre ale Schuberth jest wporzo
Szukałam sobie właśnie serwisu dla mojego Schuberta C3 a tu proszę....
Kilka słów w takim razie ode mnie na temat tego drogiego kasku...
Otóż, nie wiem jak te Helmuty to wyliczyły, wymodelowały i uformowały ale mój Schubert ma kilka wad, które mogą również wynikać z braku przewiskania przez użytkownika instrukcji obsługi....
Pierwsze co zauważyłam w nim... to małą muszkę, która ulokowała się pomiędzy pin lokiem a szybą... łaziła i wkurwiała więc ją zgniotłam - niestety na poziomie wzroku, wiec oczy wciąż leciały w ten jeden rozgnieciony punkt... fe... szyba zdemontowana, pin lok wyjęty i umyty a następnie dociśnięty przez fachowców z tego oczywiście forum :p:bow:przestał już parować....
Kolejne co zauważyłam to nieszczelność na uszczelkach szyby... jak tylko mocno leje, to do kasku też mi się dziwnie wlewa, normalnie miałam mokro od środka - uszczelek jeszcze nie poprawiłam... ale mam zamiar zareklamować...
Następny cód to podczas jazdy w bardzo dużym deszczu tegorocznego weekendu majowego... mój wspaniały mercedes wśród kasków naciągnął mi tyle wody do środka od dołu, że głowę miałam mokrą do połowy jak go zdjęłam w domu po tych 300 km w deszczu - było mi przez to zimno i mało komfortowo...
Jeśli wydaje Wam się, że kask jest głośny to spóbujcie docisnąć mocniej szybę - wymaga to "trochę siły" ale wtedy kask robi się szczelniejszy i mniej w nim hałasuje...
Generalnie, zapięcie, blenda, mechanizmy szczęki chodzą bardzo lekko i nawet lubię tego mojego "mercedesa" ale jak na tyle wad ile u niego znalazłam faktycznie cenę ma zaporową...
Poza tym faktycznie jest lekki, fantastycznie wykończony, nie skrzypi, ma bardzo dużą i dobrą widoczność i niezłą wentylację... nawet jak jest szczelnie zamknięty na wentylacjach to czuć w nim zawirowania powietrza - taka jest ponoć jego konstrukcja...
Mam go oddać do reklamacji, jednak ta trwa jakieś 2-3 tygodnie, zatem muszę przeznaczyć na to okres zimowy bo szkoda mi marnować sezonu... kiepsko u nich z serwisem a to jest przykre...
Pozdrawiam,
Maćka
Ja w swoim C3 zrobiłem 55000 km. Po umyciu i wypraniu wygląda jak nowy, a bywało że po terenie też się latało. Nie zauważyłem takich wad jakie opisuje Maćka, a niejednokrotnie przejechałem kilka setek w deszczu. Jeden z kolegów który tez kupił C3 coś wspominał, że mocowanie blendy mu się odłamało - nie wiem co z nim robił.
Gdybym miał jeszcze raz wybrać to znów bym go kupił.
Miałem Horneta i za cross już dziekuję.. teraz multitech i jestem b zadowolony. Nie widzę wad ale to może kwestia wymagań. Wygodny, praktyczny, osobiście polecam. C3 kumpel ma i nie wart jest tej kasy.
C3 z ebay.uk mozna wyrwac za 200 f nowke, albo jako niechciany prezent itp....polecam chociaz nie mam, ale pamietam jak ja wybierałem kask (mam DS shoei) to C3 deklasował konkurencje jesli chdziło o komfort ........jak poduszka na wygodnym wyrku był ,, a moj shoei dobry, ale glośny i ten pin lock jakos tak slabo przylega, pozatym ok.
ps. tylko tego C3 to trzeba cierpliwie szukac, trzeba sie na niego zasadzic jak na grubego zwierza, pojawia sie a ty go pach............nie ma tak łatwo ze od razu znajdziesz.:)
Pinlocka trza se wyregulować...:Thumbs_Up:
Powiedzcie mi, czemu producenci z takim uwielbieniem stosują pin locka zamiast szyby powlekanej na stałe antyfogiem? Z tego, co czytam, to ten pinlok lubi sprawiać problemy. Antyfogi napylone na szybę - nie.
Borewicz
29.06.2011, 13:59
Powiedzcie mi, czemu producenci z takim uwielbieniem stosują pin locka zamiast szyby powlekanej na stałe antyfogiem? Z tego, co czytam, to ten pinlok lubi sprawiać problemy. Antyfogi napylone na szybę - nie.
Bo po 2-3 umyciach szyby, nie ma już tam nic z antyfoga. Generalnie tylko podwójna szyba i dobra wentylacja się sprawdza.
Miałem dwa kaski z napylanym antyfogiem (HJC i AGV). W żadnym mi nie zszedł. W obecnym kasku po półtora roku właśnie wymieniłem szybkę, bo się porysowała, ale antyfog działał do końca.
a co znaczy działał? nigdy Ci nie parował? Jezdziles w deszczu albo w ujemnych temperaturach?
Wojtek_K
29.06.2011, 19:10
dziś jechałem podczas ulewy w cabergu z anti i nie parował /1 mycie/
dzis to było za ciepło by worek foliowy zaparował ;)
Ja w swoim C3 zrobiłem 55000 km. Po umyciu i wypraniu wygląda jak nowy, a bywało że po terenie też się latało. Nie zauważyłem takich wad jakie opisuje Maćka, a niejednokrotnie przejechałem kilka setek w deszczu. Jeden z kolegów który tez kupił C3 coś wspominał, że mocowanie blendy mu się odłamało - nie wiem co z nim robił.
Gdybym miał jeszcze raz wybrać to znów bym go kupił.
No właśnie, mi też pierdyknęło mocowanie blendy...
W moto akcesoriach kask wysyłany jest do Helmutów, co trwa ok 3 tygodni, czasem pewnie dłużej... zastepczego nie dają, więc szału qurwa nie ma :vis::mur: uważam, że kask Helmutowy jest przereklamowany a ja byłam na niego tak napalona, że teraz mam za swoje... nie kupiłabym tego chu..ja nigdy więcej bo dałam za niego kupę kasy, wciąż się nie ulożyl, ciśnie mnie po praniu w uszy i nadal niestety ciągnie wodę do środka jak dziurawa gumofilca.... No! To podalam kolejne wady tego cuda he he he...
Też tak sobie myślę, że niektóre z tych rzeczy mogą od fizjonomii po prostu zależeć no nie?
Jak komuś się ułożyło, a komuś innemu nie.
Nie bronię bo sammam multiteca i jedynie z pinlokiem mam lekkie problemy ale to chyba od ciągłej jazdy z otwartym wizjerem (i wjater wtedy odrywa pina i się luzuje znacznie). Poza tym git.
szymon25
23.08.2011, 13:27
a co on kówa lepiej chroni jak inny? sarnie w banie. jak sie wypierdzielisz ostro to najlepszy kask nie pomoze... czy to schuberth czy shoei nie ma znaczenia jak pójdziesz klata po bandzie. a za taka cene to mozesz miec 5 innych na kazdy sezon nowy
a co on kówa lepiej chroni jak inny? sarnie w banie. jak sie wypierdzielisz ostro to najlepszy kask nie pomoze... czy to schuberth czy shoei nie ma znaczenia jak pójdziesz klata po bandzie. a za taka cene to mozesz miec 5 innych na kazdy sezon nowy
Generalnie to masz racje, za taką cenę, można mieć killka kasków i zmieniać ich w zależności od cieni na powiekach, czy też doboru rękawiczek... i pewnie masz trochę racji pisząc, że przy porządnym pier...dolnięciu nic człowikowi nie pomoże. Ja akurat wychodzę z założenia, że co komu pisane, to stać się musi. Tego rodzaju kask wybiera się ze względu na wagę, ze względu na aerodynamikę, na lepsze materiały z jakich jest wykonany, przez co inaczej oddaje uderzenie przy lżejszym pier...dolnięciu. Dodatkowo w SHOEI mają świetny serwis, wymieniają wszystko w środku kiedy masz paragon zakupu. Słyszałam rownież, że japończyk pod wyściółką posiada nawet nazwisko osoby, która go montowała... Niewątpliwie główną i największą wadą drogich kasków jest to, że są drogie :Sarcastic: w sumie samochody też dzieli się na podobne kategorie.
Aha, dziś złożyłam oficjalną reklamację do Moto Akcesoria i dostałam telefon do gościa, który powiedział, że od ręki wymieni mi blendę i uszczelkę a później będziemy się zastanawiać co zrobić z pijaństwem mojego kasku... jak by go tu zabezpieczyć żeby nie pił tyle wody podczas deszczu? :D
To ja na tyle na te chwile :D
Maćka
Cześć,
moje mocowanie blendy w C3 też szlag trafił, porysowała się cała od tego. Od zakupu minęły 2 latka. Czas na wymianę blendy i mocny klej do naprawy mocowania ;). Miałem kłopoty z parowaniem szyby w długim deszczu i chłodzie, ale okazało się, że wystarczało na chwilkę wystawić głowę zza mra + deflektor. Zamknięty wody nie puszczał.
No i oczywiście mam uczucie wstydu za bycie frajerem przepłacającym za niski poziom hałasu, wentylację, pole widzenia, niską wagę no i jeszcze ten kolor... :hehehe:
Uzdrawiam :)
No i oczywiście mam uczucie wstydu za bycie frajerem przepłacającym za niski poziom hałasu, wentylację, pole widzenia, niską wagę no i jeszcze ten kolor...
Też mam to uczucie wstydu :-)
mam uczucie wstydu za bycie frajerem przepłacającym za niski poziom hałasu, wentylację, pole widzenia, niską wagę no i jeszcze ten kolor... :hehehe:
dla tych którzy chcą mieć uczucie wstydu z powyższych pobudek polecam "generator wiatru" :p fajna rzecz, wsiadasz na yamaszkę włączasz maszynę i masz wyobrażenie o komforcie helmeta. Podejrzane w Louis-ie w Hamburgu. Na pierwszym planie UVEX ENDURO od 179 euro, cena z ubiegłego tygodnia.
W moto-akcesoriach mają oba te kaski, nawet przedwczoraj je porównywałem, macałem i przymierzałem.
Gdybym miał brać to wziął bym Shoei-a , lepiej leżał mi na bańce i rewelacyjnie działał mechanizm szczęki (można było zapiąć go jedną ręką) bez żadnego wysiłku,trzaskania itd.
Jedyny minus tego kasku to to że nie ma blendy, za to w pudełku była ciemna szyba na podmiankę.
Sprzedawca powiedział że Schuberth jest przereklamowany i nie wart swojej ceny, ponoć coraz częściej wracają na reklamacje, z Shoei-em nie ma takich problemów i jest ciut tańszy.
Ja tam ganiam w Multitecu i jest zupełnie ok. Szczęka chodzi płynnie, wentylacja czachy bardzo przyjemna przy +33 stopniach, wykonanie super.
Mam na testach C3... Na razie przeszkadza mi to, że nie mogę w czasie jazdy zamknąc szczęki jedną ręką.Po prostu szczęka nie chce się zatrzasnąc.
Przejechałem nim w bardzo różnych warunkach ponad 20 kkm. Starając się obiektywnie podejść do sprawy wyliczę...
Pozytywy:
1. Niski poziom hałasu (nie używam zatyczek)
2. Wizjer o dużym polu widzenia na boki i góra/dół
3. Pinlock musi być prawidłowo zainstalowany (odkleja się czasami podczas zamykania wizjera!) sprawuje się doskonale — opady plus 5 stopni i pinlock bez parowania (z szyby poza pinlockiem już ścieka woda).
4. Waga - lekki kask
5. Blenda - wielki pozytyw, jest duża i doskonale obniża kontrasty w słoneczny dzień, co bardzo poprawia widoczność.
6. Deszcz nie stanowi żadnego problemu, wewnątrz sucho, uszczelki doskonale zabezpieczają.
Warunkowy pozytyw: (jazda szosowa w trasie)
1. Wentylacja, regulowana, co jest odczuwalne. W temperaturach około 0 stopni w kasku jest ciepło. Powyżej 30 gorąco tylko podczas postoju, w jeździe miłe ochładzanie czachy.
Warunkowy negatyw: (teren)
1. Bywa za gorąco w nim (bez porównania do kasku off-road, ale szubrawiec nie do tego służy), trzeba go otwierać, gogli dobrze założyć się nie da.
2. Mocowanie blendy - mnie się obłamało i uszkodziło blendę na tyle, że konieczna była wymiana na nową (180 PLN :vis:)
Negatyw:
1. Dość niewygodna obsługa zamykania szczęki (potrzebne obie ręce)
Z perspektywy czasu wybrałbym tańszego Multiteca albo — co uczynię teraz — Horneta/ Tour-Xa
Moje kilka groszy:
1. Zamykanie szczęki - możliwe bez dwóch rąk (czyli np. podczas jazdy). (łapiesz za szczękę i zamaszyście zamykasz :) )
2. Genialny system SRC. Piszą, że zasięg do 300 metrów - i taki jest (czyli do 300 metrów słychać doskonale; zakłócenia wprowadzają np. zalesione / zabudowane zakręty). Jak jest długa prosta - znacznie więcej.
3. Zero problemu w deszczu.
consigliero
05.09.2011, 19:14
Od roku przymierzam się do zmiany kasku, mój system V jest już trochę ściorany , ale ja go też specjalnie nie szanowałem . Zrobiłem w nim grubo ponad 100 tys , pierwsze 1000 km trochę cierpiałem ze względu na dopasowanie. Wiele razy podnosiłem go z ziemi , 2 razy leżeliśmy na ziemi i nie zawiódł. Jeżdżąc w deszczu był problem z parowaniem ale na moich okularach kask nigdy nie spowodował żeby moja głowa była mokra ,w środku zawsze było sucho.Przymierzałem się też do Multitec ,ale nie pasowała mi mała ilość miejsca w środku i materiały wykończeniowe. Od roku mój syn jeździł właśnie w Multitec i sobie chwalił ,ale po wspólnym wypadku powiedział że więcej nie wsiądzie na motocykl. Kask leżał na półce to postanowiłem spróbować jak będzie , rozmiar to S a ja mam M co odbija się w komforcie, okulary wkładam z dużym trudem i po skończonej jeździe muszę je doprowadzać do porządku. Ponieważ jeździłem na małym GS to poziom hałasu był znaczny, przeszkadza mi też wklejona blenda. W porównaniu do zużytej V jest ładny , kolorowy i nieobity ale jeździłbym w nim tylko z powodu że go mam. Przymierzałem system VI oraz C3 i żaden z nich nie był idealny, jeden skrzypiał na głowie a drugi miał problem z zamykaniem
szyby. Skutek jest taki, że przeserwisowałem V, która zacięła mi się na głowie i musiałem go ściągać jak integrala oraz dokupiłem nową szybę z antyfogiem. Czekam w dalszym ciągu na kask idealny.
PozdrawiaM
robertG7
27.09.2011, 16:06
Chodzą plotki (bardziej niż prawdopodobne), że na 2012r będzie nowy Multitec z blendą i szybkim zapięciem. Lekko zmieniony wygląd skorupy i wcale nie cięższy od obecnego, który teraz bez grafiki kosztuje 1466zł. Jeden z dystrybutorów tak twierdzi. Pewnie w grudniu się wyjaśni.
Ja na razie tylko 10kkm z Schuberthem ale nie potwierdzam z żadnych opisanych tu wad :) Za to zalety potwierdzam. Niestety jego cichość jest zepsuta "aerodynamiką" szyby w moim motocyklu, dołożenie deflektorka mało pomogło. Za to jazda na stojąco ... cisza jak makiem zasiał !
roadrunner
28.09.2011, 20:39
Ja mam Multiteca od prawie 2 lat - 27kkm. Jedyne wady które w nim odkryłem to brak możliwości wyjęcia i wyprania wyściułki, tylko wkłady policzkowe się wypinają, jest lekko hałaśśliwy, oraz bardzo trudny montaż słuchawki BT - kask jest ciasny. Jeżeli chodzi o dopasowanie to przy zakupie poradzili mi kupić trochę ciaśniejszy, myslałem że będzie za ciasny ale elegancko się ułożył a to co się nie ułożyło dopieściłem drewnianym tłuczkiem do ucierania ciasta. Pinlock mocuje się na 2 kołeczkach które są mimośrodami, obacając nimi dociskamy go do szyby tak żeby silikonowa uszczelka rozpłaszczyła się równomiernie na całym obwodzie i nie ma żadnego problemu z parowaniem nawet poniżej zera czy w makabrycznej ulewie Kask nie przemięka i nic się z nim nie dzieje. Pinlock jest miękki i łatwo się rysuje ale to normalne. Generalnie jestem b. zadowolony!
sajmonwww
15.10.2011, 10:27
Ja mam Multiteca od prawie 2 lat - 27kkm. Jedyne wady które w nim odkryłem to brak możliwości wyjęcia i wyprania wyściułki,
ja tam odkryłem w obydwu kaskach jedną poważną wadę, która dyskwalifikuje ob w/w kaski...
"+-"2 koła za kask - C3 i podobnie może stówkę taniej za SHOEI - to jest rabunek w biały dzień...
Dlatego kupiłem NOLANA i jestem zadowolony - gdyż nie przepłaciłem...
robertG7
15.10.2011, 11:36
1455zł Multitec, czyli do +-2tys troche brakuje :)
A przepłaciłbyś, gdybys kupił np Nolana o 300zł więcej niż obecna jego rynkowa cena. KAażdy producent określa taka cenę, jaką uznaje za stosowną. Nie można nazwać przepłacaniem, kupując inny produkt, innego producenta, ale tańszy niż "podobny" (ten sam kolor, też ma szybkę, też ma antyfoga, też jest kaskiem!) Shoei
ja tam odkryłem w obydwu kaskach jedną poważną wadę, która dyskwalifikuje ob w/w kaski...
"+-"2 koła za kask - C3 i podobnie może stówkę taniej za SHOEI - to jest rabunek w biały dzień...
Dlatego kupiłem NOLANA i jestem zadowolony - gdyż nie przepłaciłem...
Wybacz kolego, ale odpowiedz mi proszę, bo nie kumam — jaka jest wartość merytoryczna Twojej wypowiedzi? Nie miałeś, bo nie chcialeś żadnego z nich, a piszesz w wątku, który ma konkretny tytuł i dotyczy porównania tych dwóch, których nie masz, nie miałeś i mieć nie chcesz? Gdzie tu sens?
Pozdrawiam serdecznie :at:
sajmonwww
15.10.2011, 12:07
jaki inny produkt? my tu nie mówimy o jakiejś kosmicznej technologii... ani o przepaści pomiędzy orzeszkiem z lat 60'tych a C3... a różnica ceny sugeruje jakąś ukrytą moc ;)
sajmonwww
15.10.2011, 12:17
Wybacz kolego, ale odpowiedz mi proszę, bo nie kumam — jaka jest wartość merytoryczna Twojej wypowiedzi? Nie miałeś, bo nie chcialeś żadnego z nich, a piszesz w wątku, który ma konkretny tytuł i dotyczy porównania tych dwóch, których nie masz, nie miałeś i mieć nie chcesz? Gdzie tu sens?
Pozdrawiam serdecznie :at:
tłumacze i objaśniam...
1.wartość merytoryczna - znalazłem dużą wadę obu zacytowanych w temacie kasków - cena... to jest moja subiektywna ocena i mam do niej prawo...
2.nie miałeś, nie chciałeś żadnego z nich - jakaś jak by to powiedział klasyk nadinterpretacja, nie miałem a i owszem nie chciałem - bzdura...
miałem na łebie oba - a jednak nie znalazłem powodu dla którego mógłbym wydać na niego tyle kasy... prestiż? leeee nie jeździł bym trampkiem tylko BMW 1200 ADV :Thumbs_Up::haha2:
czysty marketing , też miałem oba kaski na bani i uważam że nie są warte tych kwot.
Ogólnie uważam że kask nie powinien kosztować aż takich pieniędzy, nie ma tam kosmicznych technologii, zawsze jeździłem w kaskach tańszych do ok 500 zł.
Obecnie mam kask za ok ponad 1 tyś. i ciesze się że nie kupiłem takiego za 2 czy więcej tysi.
Może się nie znam, różnica jest oczywiście odczuwalna ale nie aż tak aby płacić takie kwoty.
Co nie wyklucza tego że Shoei świetnie mi leżał na bani i pewnie kiedy będę miał nadmiar niepotrzebnej gotówki to go kupie od tak aby mieć, bo czemu nie, wszystko jest dla ludzi :)
Skoro kogoś stać to czemu nie.
[QUOTE=KML;202234]
Ogólnie uważam że kask nie powinien kosztować aż takich pieniędzy, nie ma tam kosmicznych technologii[QUOTE]
Powiedz... kupujesz kas dla "bajerów" czy bezpieczeństwa?
Polecam CI w miarę dokładną analizę budowy kasków "tanich" i tych z wyższej półki.
Ja osobiście jeżdżę w Araiach, bo uważam je za najbezpieczniejsze kaski świata
A przed kupnem zadaj sobie tylko jedno pytanie....
"Na ile wyceniasz swoją głowę?" wtedy zdecyduj jaki kask jest wart swych pieniędzy.
Jak się kask rozpada na pół widać w 30. sekundzie na tym filmie.
http://www.youtube.com/watch?v=IDILxnRpdoo&feature=related
Powiedz... kupujesz kas dla "bajerów" czy bezpieczeństwa?
Polecam CI w miarę dokładną analizę budowy kasków "tanich" i tych z wyższej półki.
Ja osobiście jeżdżę w Araiach, bo uważam je za najbezpieczniejsze kaski świata
A przed kupnem zadaj sobie tylko jedno pytanie....
"Na ile wyceniasz swoją głowę?" wtedy zdecyduj jaki kask jest wart swych pieniędzy.
To oczywiste o czym piszesz i całkowicie się z tym zgadzam, tylko nie wydaje mi się że w dzisiejszych czasach technologia wykonania dobrego kasku jest tak skomplikowana aby krzyczeć sobie za niego 2,5-3 tyś zł
Jak wd60 pokazał, Marco jako zawodnik tej klasy na pewno miał na głowie kask z wysokiej półki i co z tego jak zabrakło mu szczęścia, więc proszę nie pisz że jak będziemy wszyscy jeździć w Araiach to o głowę możemy być spokojni.
ostatnio kupiłem C3. Na razie jestem lekko rozczarowany jakością wykonania - pasowanie, blenda, nadlewki. Jak za 1750zł niedoróba. Żyję nadzieją że w trasie okaże się zaj..y. pozdro 4 all :)
To oczywiste o czym piszesz i całkowicie się z tym zgadzam, tylko nie wydaje mi się że w dzisiejszych czasach technologia wykonania dobrego kasku jest tak skomplikowana aby krzyczeć sobie za niego 2,5-3 tyś zł
Jak wd60 pokazał, Marco jako zawodnik tej klasy na pewno miał na głowie kask z wysokiej półki i co z tego jak zabrakło mu szczęścia, więc proszę nie pisz że jak będziemy wszyscy jeździć w Araiach to o głowę możemy być spokojni.
Widzialem osobiscie jak sie te kaski robi i jedyna czynnoscia wykonywana maszynowo bylo wyciecie laserem otworow w skorupie, wszystko inne to reczna praca, druga sprawa to materialy.Jezdzij w czym chcesz.Twoja sprawa twoja glowa
sorki za brak polskich znakow ale pisze z telefonu ;-)
Pawel_z_Jasla
25.10.2011, 12:25
Moja pała jest bezcenna /oczywiście dla mnie i w mojej ocenie/ co jednak nie zmienia faktu, że kwoty za niektóre moto akcesoria w tym kaski są z "innej bajki". Zgadzam się po części z KML – rynek kasków to nie nanotechnologia. Gdyby w innych branżach sugerowano się cenami niektórych motocyklowych gadżetów to beretka z antenką powinna kosztować cirka pińć setek. Ja tam nie wiem, ale pewnie 50% ceny to koszty marketingu, zaangażowania w sponsoring i inne tajemnicze badania realizowane w równie tajemnych warunkach. 500 gram karbonu czy keflaru /najczęściej jednak termoplastiku lub zwykłego włókna szklanego/, 300 gram żywicy, 200 gram styroduru czy innegoXPS-a, 100 gram najlepszego nawet jedwabiu czy kaszmiru i kawałek poliwęglanu + cztery nierdzewne śrubki nie kosztuje 500 EU. Niestety to nie my tylko producenci dyktują warunki i z tym niestety jak na razie musimy się pogodzić.
Ja wybieram średnio-średnią półkę czyli coś co kosztuje max tyle ile moja lepsza połowa zarabia miesięcznie w szkolnej księgowości /"najniższa krajowa" bo o średniej krajowej to tylko raz w TV słyszałem:mur:/. Byt kształtuje świadomość, albo jakoś tak podobnie ;)
POZDRAWIAM
LAPA_PD06
25.10.2011, 14:01
popieram Pawła łeb mam tylko jeden :dizzy: do picia ja mam teraz dwie szt N103 fajne to to ale cena to tak o 400 mniej powinna być za nowy mam i Shoeia starego i tu powiem że jest cacy a wiemy jaka jest teraz cena za Multiteca ale warto
sajmonwww
27.10.2011, 10:48
ciach
Powiedz... kupujesz kas dla "bajerów" czy bezpieczeństwa?
ciach
"Na ile wyceniasz swoją głowę?" wtedy zdecyduj jaki kask jest wart swych pieniędzy.
yyy co do tematu to podeprę się testami "Mot... 6/11" - jeden z tych kasków za super kasę to kiepsko ma się w kwestii bezpieczeństwa... za co dostał dosyć mało pkt... więc jak by chodziło o bezpieczeństwo to najlepiej wypadał chyba jak pamiętam - Airoh, ale nie chcę siać jakiejś lewej propagandy...
czymś trzeba zapłacić za niewielką masę...
Od 2 miesięcy smigam w C3.Uważam,że jest wart swojej ceny.Jest jak na szczękowca bardzo cichy,lekki łatwy w obsłudze. Ale jest pare "ALE". Po pierwsze Pinlock nie wyrabia tak jak zachwala producent,więc zdarza się parowanie. Poza tym trochę lipa z serwisem. W mojej sztuce lekko nie dociska szyba do uszczelki co wymagałoby regulacji za która nie chcę sie zabierać sam dopóki kask jest na gwarancji. Nie mogę jej zrobić na miejscu w motoakcesoriach, ponieważ sami nie wiedzą jak.Muszę czekać do końca sezonu wtedy schubert zostanie wysłany do serwisu. Poza tym NIE WIDZĘ WAD tego kasku
Po pierwsze Pinlock nie wyrabia tak jak zachwala producent,więc zdarza się parowanie.
Ja jeżdżę od trzech tygodni i co prawda, nie zdarzyło mi się w deszczu, ale ze względu na porę roku przy dosyć niskich temperaturach i wszystko jest ok. W sobotę z rana było 5st. i przy całkowicie zamkniętej szybie nic nie parowało.
Próbowałeś przekręcić kołki mocujące dodatkowa szybkę? Tak mimośrodami bardziej do środka szyby?
Odkopuję temat. Szukam opinii o Schuberth C3, Shoei Neotec albo C3 pro. Może mieliście te garnki, jak one wypadają w porównaniu. Ewentualnie może jakieś inne propozycje. Chcę kupić coś na kilka lat. Bardzo zawiodłem się na Caberg Duke ...
Napisz cos wiecej o Caberg-u Duke, dlaczego zawiodles sie? Moj szkodnik sobie upatrzyl bialego, ale wstrzymam sie do czasu poczytaniaTwoich uwag.
Dzisiaj sprzedałem białego Duke, bo miałem już dość. Nówka sztuka, użyty 6 razy. Jeśli chodzi o dopasowanie i materiały to nie ma czego się za bardzo przyczepić. Do zakupu Caberga jeździłem w starym Uvexie i crossowym O'neal. Obydwa te kaski są dużo cichsze od Duka. Mam w afryce wysoką szybę MRA i deflektor i myślałem że zakup kasku tej marki raczej poprawi komfort podróżowania - myliłem się. Pinlock zaczął sam się zsuwać na dół. Blenda się wypięła po przebiegu około 100 km. Sam ją wcisnąłem z powrotem, ale powiedziałem sobie, że nigdy więcej tej marki.
ja polecam nolana n 104 połowa ceny schubertha i shoeia i prawie niczym nie ustępuje
A mógłbyś mi go opisać? Własne spostrzeżenia z użytkowania.
DwaMariany
06.03.2014, 08:33
Mam c3 i jestem zadowolony. Wygodny, cichy, wadą jest blenda pokryta jakimś syfem przeciwko parowaniu. Przez to łapie kurz jak wściekła i przy wycieraniu b. się rysuje. Po 1 sezonie muszę kupić nową. W c3 pro podobno już to poprawili.
Dzięki za opinię. Też chodzi mi po głowie C3, bo można go kupić za 1850zł.
N104 - wentylacja mogła by być lepsza, poza tym nie narzekam.
consigliero
06.03.2014, 10:32
Miałem C3 i małżonka jeszcze ma, ale próbuję się go pozbyć . Za podstawowe wady uważamy , oczywiście subiektywnie, wentylację , która jest gorsza niż w BMW system V, głośność , delikatność, fatalny serwis .
Teraz mam system VI evo i podejrzewam że w C3 pro wentylacja bedzie podobna jak VI evo , czytaj, subietywnie wydajna . Jak sprzedam ten C3 to dla małżonki będzie J1, może nie będzie spać w czasie jazdy , co w C3 było normą , albo jazda z otwartą szybą.
filipgdynia
06.03.2014, 11:02
W czerwcu bedzie rok jak jeżdzę w Neotec-u. Nie mam porównania do innych, bo wczesniej miałem półotwarty HJC co miał 7 lat...
Blenda- ok, nie opadła, nie porysowała się,
Pinlock - zmontowałem dopiero we wrześniu, nie opada, trzyma równo i jakbym go nie potraktował płynem do szyb dalej by nie parował. teraz paruje, ale na krawedzi dolnej i nie przeszkadza to w jeździe.
Wentylacja - na tyle OK ze po sezonie nie prałem wysciólki, zawsze było mi przyjemnie, choć zawsze mam kominiarkę pod nim. W listopadzie była akcja czyszczenia w motoakcesoriach, ale nie polecam tych"specjalistów".
szyba - bardzo prosty mechanizm do obsługi i demontażu.
Szczeka - chodzi tez bez zarzutu, mimo to że pare razy zachaczyłem nią np przy otwieraniu bramy czy o motor przy pakowaniu.
Instrukja też jasna i zrozumiała, jedyno co mnie wkurzyło to zewnętrzna powłoka, łatwo się rysyje, mogłem to jakims woskiem zabezpieczyc albo co..
Słuchawki douszne też nie przeszkadzają w wygodzie i się elegancko mieszczą.
Zasadniczo - polecam. Jest to produkt dobrze zrobiony, dokładnie i estetycznie.
Dzisiaj byłem przymierzyć kilka kasków. Na miejscu okazało się, że jest tylko Schuberth C3 i C3pro, oraz Shoei Neotec. Nolana N104 nie było, sprzedawca powiedział, że być może będzie w przyszłym tygodniu. Na pierwszy ogień poszedł C3 w rozmiarze L, ale był bardzo ciasny. Dla sprawdzenia wziąłem XL i okazał się za luźny. Trochę zgłupiałem i jeszcze raz przymierzyłem L. Niestety był dużo za ciasny. Pomyślałem, że dla porównania wezmę C3 Pro. Efekt był taki sam. Już wiem, że rozmiarówka Shubertha jest nie dla mnie. Cale szczęście, że pomierzyłem, bo już prawie byłem zdecydowany na zakup przez internet ;) Następnie do testów wziąłem Shoei w rozmiarze L i od razu pasował na moją dyńkę. Ponadto z tej godziny macania wyszło mi, że Shoei jest lepiej wykonany. Mechanizmy działają jakby "sprawniej" niż w Schuberth. Sam przełącznik od blendy działa lepiej. Blenda w Shuberth C3 jest pokryta czymś dziwnym, tzn bardzo szybko łapie brud. W C3 pro już tego nie było. Domykanie szyby w Shoei działa też lepiej, chociaż brakowało mi małego rozszczelnienia, od razu robi się większa szczelina. Mój wybór padł na Shoei Neotec. Mam nadzieję, że w testach wypadnie tak dobrze, jak to wszyscy ładnie piszą w recenzjach :)
PS. Sprzedawca powiedział, że raczej Nolana 104 nie można porównywać do Shoei i Schubertha. Dowiedziałem się, że jest to również dobry kask, ale to nie ta półka. Sam nic nie mogę napisać, bo nie było go w sklepie.
PS2. Powiedziałem o moim Caberg Duke i sprzedawca powiedział, że już inni klienci też narzekali na dużą głośność i inne wady.
No to by było na tyle. Mam nadzieję, że wreszcie będę miał kask na kilka lat ;)
hm trudno polemizować z sprzedawcą ZNA SIĘ LEPIEJ NA TYM NA CZYM ZARABIA wśród moich znajomych mam szczęśliwych posiadaczy schoeiai schuberta te modele, które wskazałeś i wszyscy zgodnie stwierdzili że przepłacili w porównaniu do Nolana N104. Faktem jest, że nie jestem inżynierem NASA, który byłby w stanie porównywać ich wytrzymałości ale w testach były porównywane kaski i 104 nie odstawała, plusy to pole widzenia żaden z w/w kasków nie leży koło 104-ki, minus to podobno (tak opisywano w testach) rozszczelnienie na żądanie z czym się nie zgadzam i dotyczyło to podobno pierwszych modeli, ja z tym nie mam problemu. pin lock, blenda, szczęka z podbródkiem (dla mnie ważne bo z dołu nie wieje) waga powiedzmy ok (M 1640 gr). Proponuję poczekaj na 104 sprawdź sam. Powiem wam w tajemnicy, że największym problemem tego kasku jest jego dystrybutor, który go nie potrafi sprzedać. Znawcy tematu wiedzą o czym mówię ;)))) Najlepiej sam sprawdź i porównaj ja mam go rok i złego słowa nie powiem.
Tmarc już kupiłem shoei, bo dostałem go za niewiele więcej niż N104, ale to już osobna historia. Szczęśliwy zbieg zdarzeń po prostu.
PS. Z tą sprzedażą nolana to masz rację, bo sprzedawca też o tym mówił, że czasem na zamówiony kask się nie mogą doczekać.
Będzie Pan zadowolony, ja w swoim Multitecu jeżdżę jeżdżę i tylko blendy mi w nim brakuje, a Ty masz :)
bliźniak
07.03.2014, 10:23
Mam c3 i jestem zadowolony. Wygodny, cichy, wadą jest blenda pokryta jakimś syfem przeciwko parowaniu. Przez to łapie kurz jak wściekła i przy wycieraniu b. się rysuje. Po 1 sezonie muszę kupić nową. W c3 pro podobno już to poprawili.
Jeszcze ci nie cieknie? Dziwne, bo po pierwszym sezonie powinien zacząć :mur:
Też byłem zachwycony na początku...
Mam C3 pro i chętnie zamienię na Shoei'a .
W swoim przelatałem dwa sezony, to kilka z atrakcji, które towarzyszą używaniu tego sprzętu:
-szybka sama zamyka się przy rozpędzaniu
-cieknie podczas jazdy w deszczu
-nie jest cichy
-jest kiepsko spasowany i po roku zaczął trzeszczeć i skrzypieć
-blenda nadal się rysuje, podobnie jak w C3 (bez 'pro')
-pinlok nadaje się do wymiany po paru przetarciach!
-i jest w chooj za drogi w stosunku do jakości (a właściwie jej braku)
Wegrzyn
miałem Ci odpisać ale widzę, że sam sobie odpowiedziałeś. Będziesz Pan zadowolony.
Jeżdże w starym C1 i też pomału przymierzam się do zmiany. Myślałem o C3 ale obejrzałem go w Lousie i niestety potwierdza się, to co użytkownicy pisali na innych forach - niska jakość wykonania. Obok stał Shoei Neotec, który wygladał o niebo lepiej.
Podobno Schuberth jedzie na opinii jaką zbudowały mu poprzednie kaski: C1 i C2 i chyba nie zauważył, że konkurencja nadrobiła jeżeli chodzi o pasowanie, funkcjonowanie mechanizmu.
Jedyne czego mi brakuje w Neotecu to ta wyściółka przy zapięciu, żeby nie smyrało po podbródku - Schuberth ma to już od dawna.
Ból tylko, ze Shoei Neotec nie idzie dostać w jakiś promocjach czy obniżkach tak jak C3.
Życzę miłego użytkowania i opisz proszę wrażenia z jazdy w tym kasku.
Navaja dobrze szukaj bo idzie kupić taniej niż C3 ;)
Wegrzyn daj na priva kontakty/namiary gdzie idzie nabyć ten kask w dobrych cenach.
Z góry dzięki.
A jeździ albo jeździł ktoś z was HJC R-PHA Max ?
Szukam opinii od użytkowników.
pozdrawiam :)
Wegrzyn daj na priva kontakty/namiary gdzie idzie nabyć ten kask w dobrych cenach.
Z góry dzięki.
A dlaczego na priv? Tutaj niech da normalnie. Może więcej ludzi skorzysta i będzie jeszcze taniej.
Miałem ten sam dylemat rok temu, i po przemacaniu obydwu wziełem Szoja. W Schubercie odstraszyła mnie jakość wykonania, w szczegóności tych wszystkich plasticzków do zamykania wlotów, otwierania blendy itp. Plastik z którego to wykonano przypomina ten z zabawek ze straganu. I chyba miałem racje bo słyszałem już o 2 przypadkach reklamowania C3 ze względu na problemy z tymi pierdołami. A do reszty rozczuliła mnie w shoju naklejka z nazwiskiem Japońca którego małe żółte rączki składały moja skorupe (jest w każdym kasku) :)
A dlaczego na priv? Tutaj niech da normalnie. Może więcej ludzi skorzysta i będzie jeszcze taniej.
Nie pomogę na priv, czy tutaj, bo kupiłem z likwidowanego sklepu, ale warto szukać, bo koledzy z forum pisali mi, że za 1750 zł można kupić :)
po kilku akcjach serwisowych kumpla z Mulitekiem kupiłem Schuberta. Póki co luzik - mogę polecić.
Niestety nie z likwidowanego sklepu :(
Pociągne temat, bo miałem dzisiaj okazję potestować Shoei Neotec. Zrobiłem w nim jakieś 500 km.
Zacznę od plusów:
- bardzo wygodny, założyłem na łeb, zrobiłem parę setek kilometrów i nic nie uciskało i nie gniotło;
- wykonanie, spasowanie, jakość plastików bez zastrzeżeń;
- szczękę da radę zamknąć podczas jazdy jedną ręką - może dla niektórych użytkowników szczękowców to rzecz normalna ale mój Schubert C1 zawsze wymagał do tego użycia dwóch rąk;
- podniesiona szczęka nie opada przy wolnej jeździe w terenie a na asfalcie do 100 km/h stoi jak wilkowi na mrozie;
- super wentylacja górna. Czuć, jak opływające powietrze chłodzi czerep
Minusy:
- jak na kask za tyle kapusty to oczekiwałem, że będzie cichszy. Nie ma tragedii ale szału też brak;
- otwieranie szyby tylko z lewej strony - przy rozszczelnianiu szyba otwiera się skośnie - z jednej strony mamy położenie 1 a drugiej jakieś 1/2;
- w testowym egzemplarzu bardzo źle chodziła szyba tzn. zamykanie było cacy ale otwieranie wymagało dużej siły co powodowało, że nigdy nie udało mi się otworzyć szyby np. w położenie 2 tylko od razu szyba podnosiła się w położenie 3, 4 czy wyżej;
- wentylacja dolna- w Schubercie po otwarciu powietrze wali od wysokości ust. Dodatkowo w C1, nie wiem jak w innych modelach można sobie ustawić czy ma wiać na szybę czy na pysk. W Neotecu dmucha gdzieś od wysokości nosa i trochę daje po oczach
- w testowanym przeze mnie egzemplarzu cały czas gdzieś lekko dmuchało pomimo zamkniętej wentylacji górnej i dolnej. To jest fajne przy pogodzie takiej, jak dzisiaj ale przy 3 stopniach wolałbym tego nie mieć.
Wiem, że paru z Was jeżdzi w Neotecu. Możecie się odnieść do podanych minusów? Prosiłbym też o info jak ten kask sprawuje się po dłuższym czasie użytkowania.
Osobny temat to kask BMW Evo 6. Napieram dzisiaj trasą, patrzę a tu dealer BMW przy szosie to wbiłem się żeby ten kask pomacać. Wykonanie bardzo przyzwoite a sprzedawca namawia, żeby rundkę zrobić i przetestować. Przeleciałem raptem parę kilometrów i co mogę powiedzieć:
- cichszy niż Shoei Neotec,
- dolna wentylacja lepiej (jak dla mnie) działa,
- górna wentylacja słabsza niż w Shoei,
- przy jeździe z otwartą szczęką przysłania ona pole widzenia. Dokładnie nie sama szczęka tylko jej kołnierz - był założony zimowy.
Tu mam prośbę do Marka Consigliero, który jeździ w tym kasku. Mógłbyś podzielić się wrażeniami z użytkowania?
consigliero
09.06.2014, 09:26
Na szybko to rzeczywiście przysłania pole widzenia przy otwartej przyłbicy. Testowałem ten kask w Ga-Pa i był idealny na odcinku 40 km wycieczki , wentylacja bardzo dobra do momentu kiedy nie założymy spojlera na szybę i jest 30 stopni. Spojler zakładam bo jest on po prostu głośny , ze spojlerem jest mniej turbulencji. Ten mój skurwiel układa się już 3 kkm i niby jest lepiej , ale wczoraj musiałem założyć okulary , bo soczewka mi chyba wypadła od jazdy z otwartą przyłbica . Przy otwartej jest on luźniejszy , czyli po zamknięciu zmienia rozmiar na mniejszy. Na dzień dzisiejszy jestem w nim w stanie jechać ale daleko mu do wygody starej BMW V , tamten też się układał ale przez 1 kkm i tam ból był zlokalizowany na czubku głowy , w tym najbardziej przy uszach i trochę powyżej . Może jest to wina założenia nie oryginalnego komunikatora , mam BT next , może oryginalne spikery lepiej pasują w miejscach na głośniki. Sprzedawany jest on razem z zamontowanym pinlockiem i działa on dobrze, na początku wymagał regulacji. Materiały na wysokim poziomie , subiektywnie lepsze w dotyku niż w neotec, w praktyce , nie miałem neoteca . Rozmiar jest w moim wypadku właściwy , być może podczas reklamacji uzyskał bym informację o niewłaściwej budowie anatomicznej głowy. Tak na poważnie mam nadzieję że niedługo dopasuje się on do kształtu mojej głowy i będzie on tak wygodny jak ten testowany w Ga-Pa. Coo hałasu to mam też wrażenie jakby nie był do końca szczelny po zamknięciu , gdzieś z boku szyby jest generowany świst , ale próba dotykania w różnych miejscach nie przyniosła pozytywnej zmiany, żadnej negatywnej też nie
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
Szubrawca bym dugi raz nie kupił . Moja opinia - za ciężki , za duży , za drogi ,za głośny , mnie zdecydowanie szczękowce NIE
A możesz podać przykład kasu który Ci odpowiada?
Schuberth to właściwie najwyższa półka. Czego więc oczekujesz?
Opis co do typu kasu, czyli wersją ze szczęką, to Twoje subiektywne odczucie. Po za tym akurat zgadzam się z Tobą w tym względzie.
Natomiast "za ciężki, za duży, za drogi, za głośny" - to ciekawe opinie.
Za ciężki - podaj więc markę i model, który Ci pod tym względem pasuje.
Za duży - jak wyżej, proszę o przykład
Za drogi - cóż nie każdego stać na taki kask.
Za głośny - kolego, może masz jakieś turbulencje od szyby w Twoim motocyklu?
Zwracając wypożyczonego Shoei Neotec wyłożyłem moje żale co mi nie pasuje.
Bardzo miła pani sprzedawczyni (gender musi być :D) odniosła się do nich następująco:
1. Hałas: każdy Netotec ma dodatkowo takie wkładki redukujące hałas z zewnątrz. W używanym przeze mnie egzemplarzu były takowe... kiedyś. Tzn. były tak wygniecione i wytarte, że róznie dobrze mogło by ich tam nie być.
Czy z nowymi wkładkami redukującym hałas byłoby lepiej tego nie wiem.
2. Szyba: w testowanym modelu szyba nie była wogóle wyregulowana. Rzeczywiście - macając nowy egzemplarz półki można się było przekonać, że chodzi o wiele lepiej. Brak dobrego wyregulowania powodował róznież, że pomiędzy szybą a uszczelką dało się przepchnąć róg kartki i stąd może ta "dodatkowa wentylacja"
Consigliero
dziekuję za informację. Fakt materiały w Evo 6 są lepsze - coolmax i alcantara (czy prawdziwa to nie wiem).
Jak Ci się udało zamontować inny zestaw głośnomówiacy? Przyklejałeś klips do kasku? Jak patrzyłem to z mocowaniem na śrubę jest słabo, bo kask ma bardzo grubą kryzę.
Pamiętasz może ile gwarancji daje BMW na tą skorupę?
Te 5 lat w Shoei + coroczny gratisowy serwis regulacyjny też jest dla mnie dużym plusem.
consigliero
09.06.2014, 21:32
Gwarancja pewnie standard , a mocowanie nieskomplikowane
http://img.tapatalk.com/d/14/06/10/yteja8u3.jpg
http://img.tapatalk.com/d/14/06/10/nure2ese.jpg
http://img.tapatalk.com/d/14/06/10/3abubasa.jpg
http://img.tapatalk.com/d/14/06/10/4yba3ahe.jpg
Używać właściwej strony noża
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
Nie miałem okazji jeździc w Neotecu ale mam C3 i moje spostrzeżenia, poparte tymi napotkanymi na przykład na adv.com są takie, że kask jest dobrze wykonany, bdb materiały, JEST cichy, fajna blenda, super, że mżna latac z podniesioną szczęką w gorące dni...
ALE
moja europejska głowa chyba nie nadaje się do końca do tego kasku gdyż po jakimś czasie.. około 300km ze..ście ciśnie mnie w czubek głowy. jest to opinia podzielana przez wielu uzytkowników... może jestem jajogłowy ale dam mu jeszcze jeden sezon szansę. jeśli się nie ułoży niestety z niego zrezygnuję i przesiądę się na starszego/tańszego Multiteca lub po prostu znowu kupię Horneta, który był NAJwygodniejszym kaskiem jaki miałem. Jeszcze wtedy paliłem i w zasadzie musiałem go ściągac tylko na fajkę. Gdyby nie fakt, że trza coś zjeść w ciągu dnia :D to w ogóle bym go nie ściągał :D
MNIEMAM, że Neotec ma podobny kształt wnętrza kasku jak Hornet.
Tak więc nie zawsze wydając fortunę na kask możemy oczekiwać, że będzie on dla nas wygodny.
Dla porównania jednak mam również w domu szczękowego Nolana z górnej półki i ZAMKNIĘTY jest tak głośny jak mój C3 z otwartą szczęką :D hehehe
matjas
Weź kochanieńki ten swój kask i wpadnij do Pastorka, ón ma duuużo doświadczenia w kaskotwórstfie ;) myslę że można by wybrać nieco masy twórczej i nie będzie cisnął Cię w łeb.
Ja się jego kaskostfórstwa boję: po pierwsze ma on największy na świecie kask mki Uvex wielkości kotła do gotowania słoików a po drugie to byłem u niego kilkakrotnie i w wyniku tych wizyt rzadko rano mieściłem się w kask, który dnia poprzedniego pasował jak ulał.
Tera wozem tam jeżdżę - dla niepoznaki :D
Nolan N104 jest w kilku wersjach .
Action
Storm
Hi Visibility
Voyage
Tech
Classic
Czy różnica jest tylko w malowaniu , czy mają jakieś inne cech różniące je ?
wojtekm72
25.09.2014, 19:47
Dziś, prawie po dwóch latach odkurzyłem Schuberta C3. Jade sobie, słoneczko świeci i postanowiłem blendę opuścić na me oczęta. I co. Mgła. Zatrzymuje się pucuje szybę, blendę i co. G... no. :Thumbs_Down: Blenda, dalej jak we mgle.
Kumpel 2 razy reklamował blendę w C3 - robiła się mleczna. Potem zaczął ją czymś przemywać, chyba płynem do zmywania i na dłuższy czas to działa. Jutro przy browarku podpytam czego dokładnie używa.
Nie wiem dlaczego tak się dzieje ale u nas nawet sztuki ze sklepu jak długo leżały to tak miały. Czyściliśmy to normalnym środkiem do czyszczenia szybki .
Dupny materiał. W moim Nolanie i O'Nealu nigdy nie miałem podobnego problemu.
wojtekm72
26.09.2014, 08:57
No właśnie, dzięki chłopaki za odzew. Mam dwa kaski Airoh z blendą, używane znacznie częściej i tak samo myte i czyszczone i ryski na blendzie nie ma. I co teraz czynić gdzie się zwrócić, bo sprzedać go nie chcę - prezent cholerka. W motoakcesoria blenda 180 zeta. A można ja jakoś wypolerować?
Vertus72
15.01.2015, 21:33
Byłem zdecydowany na C trójkę, a teraz znów myślę co zanabyć, dziwią mnie tylko tak skrajnie różne opinie o kasku klasy jakby nie było klasy premium.
olecki79
15.01.2015, 21:55
A jeździ albo jeździł ktoś z was HJC R-PHA Max ?
Szukam opinii od użytkowników.
pozdrawiam :)
Ja od dwóch dni jeżdżę w nowym rpha maxie. Super wentylacja, bardzo wygodny. Głośnośc znośna a szybka i pinlock bardzo wysokiej jakości. Trochę w nim za zimno było wczoraj i dzisiaj;)
Ile dałeś za hjc jeśli można;)
Panowie, żeby nie zakładać nowego tematu odgrzewam kotleta....jest Was tu więcej jak w moim wątku to może ktoś pomoże :)
Lepię do kupy swojego Multiteca... zamówiłem dwa plastikowe elementy widoczne na zdjęciu - miał być komplet a są 2 prawe i inaczej już nie będzie (nie pytajcie dlaczego).
Szukam więc takiego plastiku ale na lewą stronę - zrewanżuje się prawą sztuką nówka sztuka :)
Ogarnąłem już temat zaczepu z mojego wątku: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=27133&highlight=shoei+multitec
Póki co POMOCY z lewym plastikiem !!!!
AHA Shoei Polska nie pomoże !
67901
PokemonTC
13.12.2016, 20:42
Może coś da jak odwrocisz kask na lewą stronę
Wujka albo ciocię w Ameryce ma?
http://www.store.shoei-helmets.com/parts-by-helmet-model/road/multitec/face-covers-face-cover-acc/50mltsb-side-base.html
Albo znajdź wypadkowca i odkręć.
O...jest już jakiś trop Panie NavaYa :)
Kto jest w USA i może to zakupić do bagażu podręcznego ??
Żyjesz Pan, jak nie zapomnę to postaram się dziś zadzwonić :)
wojtalski
18.02.2017, 14:12
Heja, ktoś się spotkał w Schubercie z takim pękaniem (po 2 sezonach użytkowania kasku)?
Boski-Kolasek
18.02.2017, 14:52
Miałem ich kilka w rękach i nawet starsze niż 4 zesony ale nigdy nie widziałem czegoś takiego
A to nie jest przypadkiem C3 wersja BASIC ? W moim jest inny materiał.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.